Data: 2012-04-11 16:56:55 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli), który ma problem z rosn±cym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a wła¶ciwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju paliwem. Czy kto¶ mógłby mi w kilku zdaniach wyja¶nić na czym to polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ¶cieka do miski olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić.
Wygooglałem, że w mazdach radz± sobie z tym problemem stosuj±c specjalny olej przeznaczony dla mazdy, ale jak olej mógłby w tym pomóc. Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegaj±ce na dopalaniu - przecież, je¶li dobrze rozumiem, taki filtr służy d tego, żeby ograniczyć emisję "syfu", ale skoro jest czyszczony, to co jaki¶ czas ten syf pojawia się w spalinach wła¶nie dzięki dopalaniu - gdzie tu "ekologia"? -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 08:03:45 | |
Autor: Przemek | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
On Apr 11, 4:56 pm, "Yogi\(n\)" <yog...@kwasorod.pl> wrote:
gdzie tu "ekologia"? w porfelu producentów - maj± więcej zielonych, a jak wiadomo, zielone jest ekologiczne :) pozdr Przemek |
|
Data: 2012-04-11 18:25:34 | |
Autor: AZ | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
On 04/11/2012 04:56 PM, Yogi(n) wrote:
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),DPF to nie filtr syfu, tylko cz±stek stałych a dokładniej sadzy. Czyszczenie polega na zwiększonej dawce paliwa i wzro¶cie temperatury spalin które to grzej± DPF-a i sadza się po prostu spala. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-11 18:55:27 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jm4b9u$8qo$3node2.news.atman.pl...
On 04/11/2012 04:56 PM, Yogi(n) wrote: Przez "syf " miałem na my¶li cz±stki stałe wła¶nie. Czyli ekologiczny to on jest tylko z nazwy (możemy przyj±ć, że emisja inaczej się rozkłada, to znaczy zamiast równomiernie przez cały czas, to od czasu do czasu pojawia się pik, i, jesli dobrze trafi, to dzieje się to na wsi a nie w mie¶cie). Innymi słowy, silnik spełnia normy ekologiczne o ile diagnosta zrobi pomiar w odpowiednim momencie ;-) OK, a dlaczego to skutkuje przyrostem poziomu oleju? Rozumiem, że dodatkow paliwo sie nie dopala tak, jak powinno i trochę zostaje - ale dlaczego wpływa na ilo¶ć oleju? W którym miejscu znajduje się ten filtr, że paliwo dostaje się do oleju? Czy zawsze, gdy mieszanka jest za bogata, ON przedostaje się oleju silnikowego? Dlaczego nie ro¶nie poziom oleju po codziennym uruchomieniu ssania? - może ilo¶ci paliwa "dodatkowgo" przy ssaniu s± o wiele mniejsze niż przy dopalaniu filtra? I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ¶ciema marketingowa, czy rzeczywi¶cie pomaga? -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 19:04:14 | |
Autor: Irokez | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f85b78b$0$1313$65785112news.neostrada.pl...
W którym miejscu znajduje się ten Filtr jest na wydechu. Nie ma bata aby wci±gało zawarto¶ć jego do silnika a tym bardziej do oleju. -- Irokez |
|
Data: 2012-04-11 19:09:21 | |
Autor: AZ | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
On 04/11/2012 06:55 PM, Yogi(n) wrote:
Można by tak powiedzieć ;-) Takie rozwi±zania może i sprawdzaj± się w cywilizowanym kraju gdzie s± miejsca gdzie można dłużej pojechać ze stał± prędko¶ci±/obrotami ale w Polsce jak widać ¶rednio. > OK, a dlaczego to skutkuje przyrostem poziomu oleju? Rozumiem, że> DPF jest w układzie wydechowym. Paliwo do oleju dostaje się jedn± drog±, wtryskiwacz - cylinder - pier¶cienie - miska. Jeżeli paliwa jest sporo to zawsze pójdzie w olej albo wydech (bardzo ekologiczne). Jak by¶ pojechał dłużej na ssaniu to też mógłby¶ mieć paliwo w oleju, ale ssanie chodzi relatywnie krótko. > I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zalecaTego to nie wiem. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-11 19:17:11 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jm4ds1$c3s$1node2.news.atman.pl...
On 04/11/2012 06:55 PM, Yogi(n) wrote: Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych problemów. Ja mam benzynow± wersję tego auta, o identycznej pojemno¶ci, poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami. A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazuj± na to, że w czasie gwarancji należy męczyć ASO, a potem wyci±ć w cholerę. Je¶li sie da. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 19:48:17 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 19:17:11 +0200, Yogi(n)
poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami. No popatrz, a ja znam takich, co im olej zniknął i się silnik zatarł. A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazują na to, że w czasie gwarancji należy męczyć ASO, a potem wyciąć w cholerę. Pewnie, jak pompa podciśnienia przestaje wyrabiać, to też ją wyciąć. Jak piszczy pasek alternatora -- też go wyciąć, a co! Katalizator też w sumie jest Ci zbyteczny... Booorze. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 19:53:17 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:pth1rt6rfrw9.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 19:17:11 +0200, Yogi(n) Hint - ten sam producent i jednak potrafi. A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazują na to, Nie mnie, a koledze z dieslem, który dał się wpuścić w maliny z tak kulawą technologią. I co ma Bór do tego? -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 20:30:41 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 19:53:17 +0200, Yogi(n)
który dał się wpuścić w maliny z tak kulawą technologią. I co ma Bór do tego? Ponownie. Nie miej pretensji do technologii, skoro problemem jest prawodpodobnie jeden z podzespołów systemu. Trzeba go zwyczajnie zlokalizować i zreperować... Tymczasem Twój wniosek jest taki, że należy wyciąć element systemu defacto niemający bezpośrednio nic wspólnego z problemem. Ponadto sugerujesz wycięcie elementu, który dba o to, żeby inni nie musieli nadużywać przycisku obiegu zamkniętego i krzywić się na zapach i widok czarnej chmury dymu wydobywającej się z rury... Tymczasem powielę istotę rzeczy: DPF/FAP nie jest sam w sobie problematyczny. Tzn jest końcowym ogniwem, które daje szybko znać o tym, że z silnikiem jest coś nie tak. Problemy z DPF/FAP zazwyczaj mają swój początek w niewłaściwej pracy silnika. Czyli, wszystko co generuje nadmierne ilości sadzy: nieszczelny układ dolotowy (brak powietrza), zepsuty EGR, lejące wtryski, sonda lambda, czujniki (zbyt bogata mieszanka). To samo w przypadku podzespołów, które "rzygają" olejem (IC/turbina) - mogą być przyczyną zatykania DPF. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 21:29:04 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1lkpnwyj9y395.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 19:53:17 +0200, Yogi(n) O ile taka możliwość istnieje. W tej chwili - przynajmniej wg informacji z ASO - nie. Tymczasem Twój wniosek jest taki, że należy wyciąć element systemu defacto Napisz jeszcze, że powinienem apelować do świadomości ekologicznej kolegi, żeby nie jeździł w godzinach szczytu, a przepuszczając staruszki na przejściach powinien wyłączać silnik ;-) Tymczasem powielę istotę rzeczy: I podobnie z ilomaś tam silnikami w ASX i lancerach -tyle, że powinien to być problem producenta a nie klienta. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 21:42:57 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 21:29:04 +0200, Yogi(n)
O ile taka możliwość istnieje. W tej chwili - przynajmniej wg informacji z ASO - nie. Ale defacto nie zaistaniał też, jeszcze, żaden nieprzewidziany przez producenta problem. Ta technologia ma to do siebie, że "mieszanki olejowej" z zasady przybywa. Co śmieszniejsze, tematu w większości nie było, dopóki nie zrobili nowego bagnetu i nie opisali "problemu" w instrukcjach. Dlatego w Mazdach problem jest znany od 2007 roku, gdy zaczęły do nas trafiać auta z Niemiec (2-3 lata po wprowadzeniu wersji z DPFem). Tymczasem problem istniał w tym czasie i w Oplach (Vectry, teraz Insignie, BTW, widziałeś bagnet w Insigni -- śmiech na sali) i w VW i PSA, tylko użytkownik zwyczajnie o nim nie wiedział, bo czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Wiedza dobra rzecz, ale i parszywa. ;P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-12 08:00:36 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Dnia 2012-04-11 19:17, *Yogi(n)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych To też masz co¶ zepsute... Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił trochę oleju między przegl±dami. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-04-12 09:53:02 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-12 08:00, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2012-04-11 19:17, *Yogi(n)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby Niekoniecznie :) Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił Przy spokojnej jeĽdzie (eksploatacja bardziej miejska) spożyty olej zostanie uzupełniony paliwem. No, ale wystarczy pojechać w dłuższ± trasę i trochę przycisn±ć - spożycie będzie widoczne :) -- Jutro to dzi¶, tyle że jutro. |
|
Data: 2012-04-13 12:45:03 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-12 09:53, Artur Ma¶l±g pisze:
poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami. U mnie też ani nie drgnie (tzn. mniej niż bagnet pozwala stwierdzić). Czy to znaczy uzupełniam ten olej za pomoc±... LPG? ;) (dodatkowy hint - przez większo¶ć roku nie wł±czam benzyny nawet na rozruch). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-04-13 15:05:13 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:jm903f$2l5l$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-04-12 09:53, Artur Ma¶l±g pisze: Moje clio brało olej w sporych ilo¶ciach (koło 0,5-0,7 litra pomiędzy wymianami), ale w japończykach nigdy nie dolewałem - nie dlatego, że ubywało niewiele, ale nie ubywało po prostu. Eksploatacja taka sama, może trochę więcej tras robiłem clio. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-18 21:35:50 | |
Autor: Poldek | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Yogi(n) wrote:
Moje clio brało olej w sporych ilo¶ciach (koło 0,5-0,7 litra pomiędzy Moya Toytoyta pobiera te 0,7 l oleju nie pomiędzy wymianami, ale na 1000 km. |
|
Data: 2012-04-12 07:16:33 | |
Autor: | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Witam serdecznie.
Yogi\(n\) <yogi_n@kwasorod.pl> napisał(a): ... I jaki zwi±zek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ¶ciema marketingowa, czy rzeczywi¶cie pomaga?Zwi±zek jest taki, że olej musi nie wytr±cać podczas spalania cz±stek, które zostan± w DPF-ie niespalone. W skrajnych przypadkach mog± go zniszczyć. Je¶li jest DPF to olej do silników z DPF. Pozdrawiam. Sebastian http://tunery.tv -- |
|
Data: 2012-04-11 18:41:01 | |
Autor: Irokez | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f859bc3$0$26707$65785112news.neostrada.pl...
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli), który ma problem z rosn±cym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a wła¶ciwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju paliwem. Czy kto¶ mógłby mi w kilku zdaniach wyja¶nić na czym to polega DPF? to wie¶wagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam co¶ było z nimi nie tak (a ogólnie to jest) że gniazda wtryskiwaczy się wyrabiały czy same wtryskiwacze (oringi) i lało ropę do oleju. -- Irokez |
|
Data: 2012-04-11 18:58:47 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f85b41e$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f859bc3$0$26707$65785112news.neostrada.pl... Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-). Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyn±), ci±gnie "od dołu" dzięki turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o cały rz±d wielko¶ci), trzyma się nieĽle itp. I jeszcze produkuje olej ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 19:02:19 | |
Autor: Irokez | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl...
DPF? to wie¶wagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam co¶Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-). a to faktycznie fajny samochód :) wiesz, ja tak... 90 procent gospodyń uważa że fajne to VW ;) Ale mimo wszystko pow±chał bym olej. Bo oprócz opału to woda chłodz±ca może się lać, tyle że byłoby to widać. -- Irokez |
|
Data: 2012-04-11 20:45:15 | |
Autor: 'Tom N' | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl>:
Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-). To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie s± wskazania komputerków na postoju po zaci±gnięciu ręcznego, wci¶nięciu przycisku INFO i przeł±czeniu w tryb M ¶rednich prędko¶ci i spalania? -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-04-11 20:53:37 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:120411.204515.pms.2689int.dyndns.org.invalid... Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112news.neostrada.pl>: Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer, nie wiem też ile pokazuje koledze. Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 - bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy. Diesel pali 4,8- 5,2 w trasie, innych danych nie znam (ale mogę zapytać, nie wiem tylko czy kiedykolwiek "zrobił" cały bak po mie¶cie). -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 21:22:40 | |
Autor: 'Tom N' | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Yogi(n) w <news:4f85d33e$0$26707$65785112news.neostrada.pl>:
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:120411.204515.pms.2689int.dyndns.org.invalid... Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer, Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie. Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 - bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy. I możesz wiesz gdzie sobie cały ten powyższy pomiar wsadzić. Ja tez potrafię jechać po autostradzie 70km/h i wlec się za ciężarówk± ¶rednio 40km/h, tylko do tego nie jest potrzebny samochód z silnikiem o mocy rzędu 1KM na 10kg masy, wystarczy pewnie 1/3 tej mocy jak nie mniej Pytałem nie bez kozery o ¶rednie spalanie i ¶redni± prędko¶ć z licznika do którego w miarę trudno sie dobrać. I póki co nie podam wskazań z mojego, żeby niczego dodatkowo nie sugerować... Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie przednie klocki w Twoim prezentuj± i po jakim przebiegu? -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-04-11 21:37:54 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:120411.212240.pms.2691int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85d33e$0$26707$65785112news.neostrada.pl>: Nie zwracam - może gdyby¶ grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym. Teraz mi się nawet nie chce. >> Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 - Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeĽdziłem wcze¶niej, autostrad± w granicach 160 km/h, a zdarzało się kilkadziesi±t kilometrów przejechać 190 ;-) Wiesz zatem gdzie możesz sobie te przypuszczenia wsadzić. Pytałem nie bez kozery o ¶rednie spalanie i ¶redni± prędko¶ć z licznika do Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakie¶ 3 lata temu. Zwłaszcza cudzym. Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie Klocki maj± mniej więcej 1/3 oryginalnej grubo¶ci, przebieg mam o 2,5 tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z czego 5 tys. po mie¶cie, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zim±, albo na wiosnę. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 21:48:30 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n)
Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5 tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą, albo na wiosnę. W M6 wymieniałem przednie pierwszy raz po 82tkm jazdy głównie po Wawie. ;) W Fabce, w zasadzie w identycznych warunkach, wytrzymały tylko 60 tkm. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 21:55:30 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:14het83pn5coz$.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n) W corolli po 86 od nowości, jak dotąd to mój rekord. Wcześniej w renówce wymieniałem co 15-20 tys. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 22:06:43 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa olej u w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-11 21:55, Yogi(n) pisze:
(...) W corolli po 86 od nowości, jak dotąd to mój rekord. Wcześniej w renówce Co 15-20 to może w polonezie kiedyś wymieniałem. W Corolli pamiętam - po prawie 200kkm szczęki z tyłu. Klocki z przodu były z raz pewnie wymienione :) |
|
Data: 2012-04-11 21:58:35 | |
Autor: 'Tom N' | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Yogi(n) w <news:4f85dd9f$0$1226$65785112news.neostrada.pl>:
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:120411.212240.pms.2691int.dyndns.org.invalid...^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie.To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie s±Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer, Nie zwracam - może gdyby¶ grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym. LOL - całe moje pytanie jest ci±gle w cytatach -- jakich to grzeczno¶ci sie spodziewałe¶, co wg ciebie jest nie tak z pytaniem? Teraz mi się nawet nie chce. Taaaa... >> Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeĽdziłem wcze¶niej, autostrad± w granicach 160 km/h, a zdarzało się kilkadziesi±t kilometrów przejechać 190 ;-) Wiem, gdzie można Twoje bajki wsadzić, bo nie pokażesz wskazań komputerka :O Pytałem nie bez kozery o ¶rednie spalanie i ¶redni± prędko¶ć z licznika do Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakie¶ 3 lata temu. Zwłaszcza cudzym. Naprawdę? To sk±d ten podkre¶lony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem i to cudzym, jakby¶ sie tego zapierał, twoje słowa ¶wiadcz± o tym. Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie Klocki maj± mniej więcej 1/3 oryginalnej grubo¶ci, przebieg mam o 2,5 tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z czego 5 tys. po mie¶cie, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zim±, albo na wiosnę. Moje maj± zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3 w obszarach zabudowanych... Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia. -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-04-11 23:11:59 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:120411.215835.pms.2693int.dyndns.org.invalid...
Yogi(n) w <news:4f85dd9f$0$1226$65785112news.neostrada.pl>: To zależy od standardów do jakich przywykłe¶ - ale o to nie do mnie miej pretensje... >> Teraz mi się nawet nie chce.
Mam i¶ć specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawo¶ć kogo¶ tak niewychowanego? No nie.... Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeĽdziłem wcze¶niej, autostrad± w granicach Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)? Naprawdę? To sk±d ten podkre¶lony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisałem że jest małe (spodziewałem sie mniejszego), ale ponieważ po mie¶cie jeżdżę rzadko (do pracy mam 18 minut pieszo), a przebiegi mam niewielkie, na i z imprez wozi mnie zona swoim autkiem, na przejażdżki dla przyjemno¶ci mam motor i rower - jednym słowem zwisa mi czy lancer pali litr czy dwa więcej, niż chciałbym. Gdyby palił 5 w mie¶cie, to może używałbym go czę¶ciej. Jasne, czy nadal za trudne do ogarnięcia? Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdż± bardziej kapeluszniczo (40 km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Lito¶ci.... Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia. Z pewo¶ci± mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłami± na korzy¶ć klienta.... Ech... -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-12 23:39:41 | |
Autor: 'Tom N' | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Yogi(n) w <news:4f85f3ac$0$1316$65785112news.neostrada.pl>:
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:120411.215835.pms.2693int.dyndns.org.invalid... To zależy od standardów do jakich przywykłe¶ - ale o to nie do mnie miej pretensje... Po raz kolejny zapytam: co ci nie pasowało/co niegrzecznego jest w pytaniu: "ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie s± wskazania komputerków na postoju po zaci±gnięciu ręcznego, wci¶nięciu przycisku INFO i przeł±czeniu w tryb M ¶rednich prędko¶ci i spalania?" >> Teraz mi się nawet nie chce. Mam i¶ć specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawo¶ć kogo¶ tak niewychowanego? No nie.... Taaa... Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeĽdziłem wcze¶niej, autostrad± w granicach I wtedy pali ¶rednio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi prędko¶ciami LOL^2 Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)? Pod dystrybutorem wychodzi zawsze do pełna, czyli w okolicach 50 litrów po przejechaniu 50 km od momentu ostrzeżenia o konieczno¶ci tankowania. Dzisiaj zobaczyłem drugie ostrzeżenie, bo przejechałem 70 Aaaaa, i o dziwo ¶rednia prędko¶ć wskazana przez komputerek jest identyczna jak wskazana przez Automapę. Naprawdę? To sk±d ten podkre¶lony ^^^^ powyżej -- przejmujesz się spalaniem Czytaj ze zrozumieniem. Czytam, przejmujesz się pomimo tego, że zaprzeczasz. No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdż± bardziej kapeluszniczo (40 km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Lito¶ci....Moje maj± zużycie w okolicach 1/3, a jeżdżę około 22kkm rocznie w tym 1/3 w obszarach zabudowanych...Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sieKlocki maj± mniej więcej 1/3 oryginalnej grubo¶ci, przebieg mam o 2,5 W kwestiach szczegółowych na temat kapeluszy pytaj się konia -- moje obserwacje s± takie, że tam gdzie poprzedzaj±cy naciska hamulec, ja zdejmuję nogę z gazu/redukuję bieg Bajaj dalej o spalaniu, powodzenia.Z pewo¶ci± mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłami± na korzy¶ć klienta.... Ech... No masz -- tankowanie wczoraj pod korek w Puławach: do Warszawy przez Dęblin, Wilgę spalanie 7.6l przy ¶redniej prędko¶ci 69km/h Automapa pokazała max 100km/h z Warszawy za ŁódĽ (gierkówk± do Rawy i przez ŁódĽ) spalanie 7.6l / 60km/h Automapa pokazała max 109... Emerycka jazda dzisiaj rano 50km ze ¶rednia prędko¶ci± 50km i ¶rednim spalaniem uwaga!!!!: 5.6l Automapa pokazała max 70km/h Połowa trasy... Spalanie 7.4 ¶rednia 60 Druga połowa trasy przez Piotrków (kawałek autostrady) i bardzo mało po mie¶cie a dużo pustymi wojewódzkimi: spalanie 9.5l ¶rednia prędko¶ć 80km/h (na autostradzie ¶rednia prędko¶ć wynosiła 130km (jechałem max 149 wg Automapy), a spalanie wg komputerka wyszło 12l/100km. Razem: spalanie 7.9, ¶rednia 70, przejechane 660km, wyssało z kieszeni 310 PLN Nie pisz więc bajek o prędko¶ciach 160 (w porywach 190km/h) przez 70% trasy i spalaniu 8l/100km, również w kontek¶cie "rwania asfaltu" -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-04-13 00:20:42 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "'Tom N'" I wtedy pali ¶rednio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi Nie pisz więc bajek o prędko¶ciach 160 (w porywach 190km/h) przez 70% trasy Czego tak lolujesz? :) Moja Vectra na autobanie(100% autobany) trasa Wrocław - Frankfurt spaliła ¶rednio 5,9l/100km - ¶rednia prędko¶ć 124km/h zapodam jutro zdjęcie z komputera pokładowego, jak znajdę...a no i Vectra to diesel. |
|
Data: 2012-04-16 07:52:25 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Dnia 2012-04-13 00:20, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
I wtedy pali ¶rednio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi Widzę tylko jedn± możliwo¶ć - jechałe¶ cały czas 124 km/h pust± autostrad± :) Oto mój wynik autostradowy Vectr± (23.01.2011): http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html a to Insigni± (16, 17 i 21.11.2011): http://www.spritmonitor.de/en/detail/464191.html Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-04-16 21:47:47 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-16 07:52, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2012-04-13 00:20, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, Zako¶ córce z szafy te skrzydełka i je sobie do papuci (tych w których jeĽdzisz) domontuj. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój." |
|
Data: 2012-04-18 09:21:09 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Dnia 2012-04-16 21:47, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Widzę tylko jedn± możliwo¶ć - jechałe¶ cały czas 124 km/h pust± W±tpię, żeby pomogło - a jeszcze by się to wszystko mogło zapl±tać :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-04-17 23:49:29 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Mirek Ptak"
nieco przekłamałem...ale to przez to, że małzonka 'strzeliła" zdjęcie już po zjeĽdzie z autobany http://imageshack.us/photo/my-images/846/zdjcie0243b.jpg/ |
|
Data: 2012-04-18 09:24:03 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Dnia 2012-04-17 23:49, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Widzę tylko jedn± możliwo¶ć - jechałe¶ cały czas 124 km/h pust± Ja nie w±tpię w ten wynik nawet mimo, że kompy lubi± przekłamywać - ten w Insigni zaniża, ale w Vectrze zwykle zawyżał ¶rednie spalanie. pisałem tylko, że zrobienie takiej ¶redniej przy niskim spalaniu oznacza, że nie musiałe¶ "cisn±ć" a była to spokojna jazda ze stał± szybko¶ci± zbliżon± do ¶redniej :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-04-12 04:35:29 | |
Autor: bj | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
On 11 Kwi, 18:58, "Yogi\(n\)" <yog...@kwasorod.pl> wrote:
Użytkownik "Irokez" <no.em...@wp.pl> napisał w wiadomo¶cinews:4f85b41e$0$1213$65785112news.neostrada.pl... Ale ale - mitsubishi wła¶nie brało ostatnio diesle od VW. Jeżeli to np. Lancer 2.0 DI-D to jak nic tam jest 2.0 TDI wie¶wagenowy a więc zapewne wyrobione gniazdo wtryskiwacza w głowicy. A zaraz a chwilę wytrze się to kółko w napędzie pompy oleju i sinik się zatrze. |
|
Data: 2012-04-12 09:29:47 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-11 18:58, Yogi(n) pisze:
Co nie zmienia faktu, że to Mitsu posiada na 99% silnik 2,0TDI od VW (nie wiem czy w każdym modelu wkładali, ale kolega ma Lancera dwuletniego z silnikiem od VW). W nich to jest norma, że olej zostaje rozrzedzony rop±. Zreszt± w HDI z FAP też tak jest. Na bagnecie oleju sa trzy znaki. Dwa pierwsze tak jak w każdym, oraz dodatkowy trzeci i jak dochodzi poziom oleju do niego to znak, że olej trzeba szybko wymienić bo za bardzo dostał ON i olej traci swoje wła¶ciwo¶ci. |
|
Data: 2012-04-12 19:23:43 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Od: "Kamil 'Model'" <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl>
Temat: Re: Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF Data: 12 kwietnia 2012 09:29 W dniu 2012-04-11 18:58, Yogi(n) pisze:
Posiadało, to jest od zeszłego roku modelowego zamienili go na własny, czyli ten, o którym piszę. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 18:47:04 | |
Autor: MM | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w sa mochodzie z DPF | |
Dnia 11-04-2012 o 16:56:55 Yogi(n) <yogi_n@kwasorod.pl> napisał(a):
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli), który ma problem z rosn±cym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a wła¶ciwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju paliwem. Czy kto¶ mógłby mi w kilku zdaniach wyja¶nić na czym to polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ¶cieka do miski olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić. Kolega niech sobie kupi "benzynę" jeżeli jeĽdzi tylko po parę kilometrów. Zasada jest do¶ć prosta, aby nast±piło wypalenie DPFa, musz± być spełnione takie warunki: rozgrzany układ wydechowy, czyli jazda przed dłuższy czas z większymi obrotami np >2,5 wtedy sterownik zwiększa dawkę paliwa co powoduje zwiększenie temperatury spalin i wypalania sadzy. Podczas tankowania w dodawany jest specjalny płyn, który znajduje się przy zbiorniku (np w silnikach PSA). Sterownik kontroluje ci¶nienie i jeżeli jest nieodpowiednie, stwierdza że filtr jest zapchany i trzeba go wypalić A że kolega robi krótkie dystanse to filtr nie może się oczy¶cić. Ja tak to widzę ;) |
|
Data: 2012-04-11 19:10:54 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:op.wcl0wqb6pq3u2rtech...
Kolega niech sobie kupi "benzynę" jeżeli jeĽdzi tylko po parę kilometrów. Ale kolega praktycznie jeĽdzi tylko w trasie. Wygl±da na to, że algorytm wł±czaj±cy czyszczenie jest spartaczony - ale mniejsza o to, niech męczy ASO, za co¶ pieni±dze wzięli. Chodzi o sam powód przenikania paliwa do oleju - dlaczego? Paliwo sie nie dopala - może za dużo jest dodawane? A może wł±cza się za często (co¶ się spieprzyło, np. czujnik ci¶nienia)? Ten filtr jest płukany, nie przepalany? Zmiana oleju pomoże (w to szczerze w±tpię)? Generalnie to idiotyczne rozwi±zanie - ze względu na w±tpliw± ekologiczno¶ć, oraz problemy z olejem. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 19:13:52 | |
Autor: AZ | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
On 04/11/2012 07:10 PM, Yogi(n) wrote:
Jest wypalane poprzez mocne nagrzanie wydechu. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-04-11 19:33:51 | |
Autor: Czeslawek | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
W dniu 2012-04-11 19:13, AZ pisze:
On 04/11/2012 07:10 PM, Yogi(n) wrote:a następnie wpuszczenie do wydechu paliwa, które wtryskiwane jest do cylindra podczas suwu wydechu. Tak jak już kto¶ wcze¶niej napisał, w przypadku trudno¶ci z wypaleniem sadzy w filtrze DPF, wtryskiwanie paliwa podczas suwu wydechu jest wielokrotnie powtarzane, a skutkiem tego jest przedostawanie się paliwa do oleju. Czę¶ć paliwa wtryskiwanego podczas suwu wydechu miesza się ze spalinami i wędruje do filtra DPF, gdzie ulega zapłonowi, a kolejna czę¶ć osadza się na ¶ciankach cylindra i przenika do oleju. -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-04-11 19:40:22 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 19:10:54 +0200, Yogi(n)
Generalnie to idiotyczne rozwiązanie Idiotyczne to jest snucie w temacie, o którym nie ma się zielonego pojęcia. Wtedy też wnioski wychodzą bzdurne. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 19:50:35 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1608ou01s79y0.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 19:10:54 +0200, Yogi(n) Nie, nie próbuję się wymądrzać - ale jeśli coś ma działać ak, jak opisujesz, to niech działa a nie przyprawia faceta o kolejny wydatek i konieczność zaglądania pod maskę co kilkaset kilometrów. Tak, naprawdę jeździ w trasy (dlatego kupił diesla). A oleju regularnie przybywa.To nie jest bzdurny wniosek. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 20:16:53 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 19:50:35 +0200, Yogi(n)
Nie, nie próbuję się wymądrzać - ale jeśli coś ma działać ak, jak opisujesz, to niech działa a nie przyprawia faceta o kolejny wydatek i konieczność zaglądania pod maskę co kilkaset kilometrów. A oleju regularnie przybywa. To nie jest bzdurny wniosek. To w ogóle nie jest wniosek. To jest skutek źle działającego systemu. Natomiast wnioskowanie na podstawie błędnie działającego systemu w wyniku awarii, najczęściej jednego z podzespołów, jest zwyczajnie bzdurne. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 20:56:41 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:caakdp3r7xqw$.dlgmyjk.org... Wed, 11 Apr 2012 19:50:35 +0200, Yogi(n)Własnie to miałem na myśli, to jest fakt. To jest skutek źle działającego systemu.A to jest wniosek. Natomiast wnioskowanie na podstawie błędnie działającego systemu w wyniku Nie, bzdurne jest sprzedawanie komuś produktu udającego ekologiczny, który nie dość, że nie działa, to kosztuje majątek i zmusza do kolejnych wydatków. Bzdurne oczywiście z punktu widzenia kupującego taki produkt. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 21:10:49 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 20:56:41 +0200, Yogi(n)
Nie, bzdurne jest sprzedawanie komuś produktu udającego ekologiczny, który nie dość, że nie działa, to kosztuje majątek i zmusza do kolejnych wydatków. Bzdurne oczywiście z punktu widzenia kupującego taki produkt. Produkt jest ekologiczny pod warunkiem, że jest SPRAWNY. W przypadku Twojego znajomego ewidentnie występuje WADA, co powoduje złe działanie tego jednego produktu na... nie mam danych, więc przyjmę z "czapy", sto wyprodukowanych sztuk. Natomiast problem można zapewne w prosty sposób rozwiązać, zgłaszając się do specjalistów. Wiem, często nie łatwo o takich, nawet, a może zwłaszcza w ASO -- jako posiadacz Mazdy wiem ilu jest kowali -- więc jakby ASO "rodzinne" Twojego znajomego sobie nie poradziło za 2-gim razem, daj cynk. Rozumiem też, że trzeba poświęcić czas i tego się nie da usprawiedliwić, ale z drugiej strony samochód to nie długopis, a wady w produktach się zdarzały i zdarzać się będą, na nieszczęście klienta. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 21:23:08 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1eb8kacj8mxgh$.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 20:56:41 +0200, Yogi(n) On akurat jeździ po całej Polsce,więc zgłoszenie się do inne ASO nie powinno być problemem, "kowalstwo" bowiem miejscowego odczuliśmy boleśnie i ja i on (mi zjarali dwukrotnie ECU, pierwszy raz podczas montażu alarmu, drugi podczas wymiany z powodu pierwszego; jemu urwali elektronikę od turbo przy wymianie alternatora w ramach akcji przywoławczej). Niestety (wg forum mitsumaniaków) rozwiązania dla lancera jeszcze nie ma w MMC, więć wizyta w innym ASO raczej nie rozwiąże problemu. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-12 07:58:12 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Dnia 2012-04-11 19:10, *Yogi(n)* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
A że kolega robi krótkie dystanse to filtr nie może się oczy¶cić. Trasa trasie nierówna, a jak piszesz, że mu mało pali to pachnie mi to emeryck± jazda na kropelce, a taka jazda non stop tez nie pomaga w wypalaniu filtra. Niech się przejedzie kilkadziesi±t kilometrów z obrotami w okolicach 2,5 ty¶. rpm i ponownie sprawdzi poziom oleju. I niech pamięta, że w trasie trzeba przedmuchać układ wydechowy co jaki¶ czas. Je¶li jednak się mylę co do jego stylu jazdy, to tak jak Ci już pisano co¶ nie tak jest z układem napędowym. Jeżdżę już drugim samochodem z DPF i nigdy podobnego problemu nie miałem, a 50-60% mojego przebiegu to trasy po 7,5 km dom-praca po mie¶cie. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-04-11 19:25:57 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 16:56:55 +0200, Yogi(n)
Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) Nie chce mi się z palca powtarzać, więc odeślę Cię do mojego "wywodu" popełnionego o DPFach (FAPach) na forum Mazdy, którą notabene przywołujesz poniżej: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=65171#11 Wygooglałem, że w mazdach radzą sobie z tym problemem stosując specjalny olej przeznaczony dla mazdy, ale jak olej mógłby w tym pomóc. Olej do pojazdów z DPFem ma za zadanie zminimalizować powstawanie sadzy (w końcu olej także ulega częściowemu spalaniu), i tylko tyle. Natomiast problem w Mazdach stwarzał źle "ułożony" program sterujący (wtryski za mocno lały, do tego w złych fazach), który po niecałym roku od wypuszczenia modelu został poprawiony i Mazda ogłosiła akcję przywoławczą. Poza tym nadal problem może wystąpić (w każdym aucie z DPF/FAP), np. gdy wtryski leją. W przypadku Mazdy jest ta zaleta, że zastosowano odpowiedni bagnet (znaczniki L/F/X), dzięki któremu można manualnie obserwować ew. przybywanie oleju. Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegające na dopalaniu - przecież, jeśli dobrze rozumiem, taki filtr służy d tego, żeby ograniczyć emisję "syfu", ale skoro jest czyszczony, to co jakiś czas ten syf pojawia się w spalinach właśnie dzięki dopalaniu - gdzie tu "ekologia"? Ten filtr ma za zadanie wyłapać cząstki sadzy, które wylatując z rury nie tylko same w sobie są groźne dla płuc ludzi, ale co ważniejsze, są nośnikami dla groźnych związków NOx. Ergo, tutaj chodzi o ekologię w odniesieniu do zdrowia człowieka, a nie zdrowia środowiska vel ziemi. Paliwa, owszem, jest spalane więcej: średnio litr na setkę w mieście, jednak w trasie różnica dąży do zera. Dlatego Diesel to od zawsze auto na trasy -- jak się jeździ trasy poniżej 30km to nie warto wsiadać, bo tylko z tego straty będą. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 19:47:39 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1189zurx39pb6$.dlgmyjk.org...
Nie chce mi się z palca powtarzać, więc odeślę Cię do mojego "wywodu"(...) jednak w trasie różnica dąży do zera. Dlatego Diesel to od zawsze auto na OK, to w zasadzie wyczerpuje wątek, dziekuję. U gościa ewidentnie coś jest schrzanione, bo naprawdę jeździ w trasy, po mieście niewiele. Mitsubishi coś tam przebąkuje o nowym sofcie do tych samych silników, nie do tego modelu jednak (może dopiero pracują nad tym). Wskaźnik też ma dodatkowy punkt "x", ale to marna pociecha ;-) Czy własności oleju bardzo się zmieniają w wyniku takiego rozcieńczania i czy nie powinno sie go w związku z tym np.częściej wymieniać? Bo jeśli tak, to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-( W bardziej zużytym silniku, tj. gdy zacznie brać istotne ilości oleju, może się pojawić sytuacja, w której poziom się ustabiliuje, a po obu stronach cylindra będzie ciecz o podobnym składzie - tylko że długo taka sytuacja się nie utrzyma ;-( -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 20:10:20 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 19:47:39 +0200, Yogi(n)
OK, to w zasadzie wyczerpuje wątek, dziekuję. U gościa ewidentnie coś jest schrzanione, bo naprawdę jeździ w trasy, po mieście niewiele. Mitsubishi coś tam przebąkuje o nowym sofcie do tych samych silników, nie do tego modelu jednak (może dopiero pracują nad tym). To auto z pierwszej ręki? Model, rocznik? Dowiem się OCB u kumpla z centrali. :P Ja wyjechałem autem z salonu, przejechałem 93tkm, głównie po Wawie (ale nie centrum, raczej przelotówki), trasy rzadko i z DPFem nie miałem problemu ani razu. Byłem w ASO, filtr wykazuje zerowe zużycie, tzn. parametry z kompa daje jak nowy. Z kolei znajomy zachciał zrobić prawko na motor, złamał łapę przed samym egzaminem, więc był zmuczony odstawić auto na miesiąc postoju przy 80tkm od wyjazdu z salonu. Po wyciągnięciu ręki z gipsu wskoczył na trasę przegonić suczę, 300km, kontrolka DPF, stop, laweta, ASO. Padnięta sonda lambda. 2k zł w plecy. :P Może przypadek, choć wg mnie te fakty się wiążą. W końcu stara reguła głosi, że najczęściej psują się auta nieużywane. :P Czy własności oleju bardzo się zmieniają w wyniku takiego rozcieńczania i czy nie powinno sie go w związku z tym np.częściej wymieniać? Zmieniają się jeśli zostanie osiągnięty poziom krytyczny (X) :P ale poza tym nie trzeba go wymieniać częściej niż inne. Ja wymieniam co 20 tkm jak instrukcja każe -- silnik żyje, filtr żyje. Niektórzy wymianiają olej co 10 tkm, ale wg mnie nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Bo jeśli tak, to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-( Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzęsie. :P W bardziej zużytym silniku, tj. gdy zacznie brać istotne ilości oleju, może się pojawić sytuacja, w której poziom się ustabiliuje, a po obu stronach cylindra będzie ciecz o podobnym składzie - tylko że długo taka sytuacja się nie utrzyma ;-( Jak pan, taki kram. Jak się dba, tak się ma. Etc. Po forum Mazdy widzę, że problemy z samochodami mają głównie ignoranci -- tanio kupili 5-letniego Diesla z przelotem 160tkm, nic nie włożyli i płaczą, że im się auto sypie raptem po 1000km. Naprawiają, a końca nie widać. Tymczasem auta z pierwszej ręki, albo chociaż należycie zadbane po zakupie klepią setki tysięcy km i nic się nie dzieje. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 20:30:27 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:akxnbxnnsf6p.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 19:47:39 +0200, Yogi(n) Lancer, rocznik 2011, 1,8 DiD, skrzynia manualna 6 biegów, 150 KM, w maju będzie pierwszy przegląd. Przebieg 23 tys. z hakiem. Olej - w tej chwili 2/3 pomiędzy F a X. Czy własności oleju bardzo się zmieniają w wyniku takiego Instrukcja każe co 30 tys. Bo jeśli tak, to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-( A ten mentorski ton zupełnie nietrzebny, nalegam - podaruj go sobie. Jakim specjalistą od ekologii trzeba być, żeby stwierdzić że wymiana np. co 20 tys. km jest mniej ekologiczna niż co 30 tys.? Niejaki Grzesiu Staniak wypisywał różne ciekawostki pseudonaukowe, aż przesadził, stwierdzając, że Darwin nie był twórcą teorii ewolucji i zrobił z siebie idiotę. W bardziej zużytym silniku, tj. gdy zacznie brać istotne ilości oleju, może To jasne, ale czysto teoretcznie może tak się stać. Prawdopodobnie u któregoś z rzędu właściciela, bo kolejni będą się takiego auta pozbywać. Albo i nie ;-) Po forum Mazdy widzę, że problemy z samochodami mają głównie ignoranci -- No to tutaj akurat jest nówka z salonu, jeżdżąca przeważnie w trasach, na fabrycznym oleju, kolega chucha, dmucha i trzęsie się nad nim. Przebieg symboliczny, garażowany, pierwszy właściciel, bezwypadkowy - i jeszcze produkuje olej ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 20:52:32 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 20:30:27 +0200, Yogi(n)
Lancer, rocznik 2011, 1,8 DiD, skrzynia manualna 6 biegów, 150 KM, w maju będzie pierwszy przegląd. Przebieg 23 tys. z hakiem. Olej - w tej chwili 2/3 pomiędzy F a X. Heh, jechaliśmy prawie identycznym do Francji w lutym tego roku, tylko rocznik 2012 z przebiegiem 5k. Trochę mu się dostało od życia. :P Kapeć, zaspa lodowa... po tankowaniu na Shellu we Francji czek endżin i tak przejechane 2500km aż do ASO w PL gdzie orzeczono zalanie gównianego paliwa. Z DPFem, a co za tym idzie z olejem nie było problemu, choć w ~48h przeleciał 4tkm. Ogólnie strasznie głośna i ciasna maszyna, ale faktycznie oszczędne bydle, 5.5L spalił nie przekraczając 120. :P No ale do rzeczy, to jednostka, jak zeznała "centrala" w czasie podróży, wykonana od podstaw i do końca przez Japońców z Mitsu (poprzednie Diesle montowali od PSA albo zaciągali echnologię do siebie), może się w Mazdę zapatrzyli z tym programem sterujacym hahaha :D Inna sprawa, że CiTD Mazdy nie sprawiał problemów jeżdżąc w tarsie, a jedynie przy krótkich odcinkach miejskich. Instrukcja każe co 30 tys. No i powinien tyle przejechać przy sprawnym systemie. A ten mentorski ton zupełnie nietrzebny, nalegam - podaruj go sobie. Jakim specjalistą od ekologii trzeba być, żeby stwierdzić że wymiana np. co 20 tys. km jest mniej ekologiczna niż co 30 tys.?Bo jeśli tak, to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-(Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzęsie. :P Ale dlaczego JUŻ zakładasz, że wcześniejsza wymiana będzie konieczna? Najpierw wyjaśnij wątpliwości, potem wyciagaj wnioski, a nie na odwrót. No to tutaj akurat jest nówka z salonu, jeżdżąca przeważnie w trasach, na fabrycznym oleju, kolega chucha, dmucha i trzęsie się nad nim. Przebieg symboliczny, garażowany, pierwszy właściciel, bezwypadkowy - i jeszcze produkuje olej ;-) Zdarza się, niestety. Na forum Mazdy też był taki nieszczęśnik. Kupił M3 i wszystko po kolei mu się sypało, właśnie podzespoły z systemu DPF. Ale to jedyny przypadek jaki zanotowałem, więc nie jest źle. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 21:15:56 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1bgtxvs7rjfpw.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 20:30:27 +0200, Yogi(n) Ciasna? Toż to kompakt, w środku jest więcej miejsca jak w avensisie czy passacie. Diesel jest wyciszony lepiej od benzyniaka, (ma dodatkowe maty w komorze silnika) ale poważnie głośne stają się oba dopiero powyżej 130 km/h, wtedy właściwie ciężko porozmawiać w środku. Ale silnik chodzi bardzo ładnie, "rwie asfalt" (w porównaniu z benzyną), spalania można tylko pozazdrościć. Tylko ten olej... No ale do rzeczy, to jednostka, jak zeznała "centrala" w czasie podróży, Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA. Ale zrezygnowali z nich z powodu (ponoć!) awaryjności. Instrukcja każe co 30 tys. Pewnie przejedzie - zwłaszcza, że do przeglądu ma miesiąc czy półtora. A ten mentorski ton zupełnie nietrzebny, nalegam - podaruj go sobie. JakimBo jeśli tak, to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-(Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzęsie. :P Ale GDZIE zakładam? Chyba tryb przypuszczający, którego użyłem, świadczy o próbie wyjaśniania tych wątpliwości? No to tutaj akurat jest nówka z salonu, jeżdżąca przeważnie w trasach, na Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowują elektronikę sterująca i dzięki temu problem staje się marginalny. Skoro tak, to albo rzadziej odbywa się dopalanie, albo mniej paliwa dawkuje. W lancerach jeszcze nie, ale być może pracują nad problemem. Być może, bo ASO tradycyjnie rozkłada łapy i smętnie coś tam bredzi. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 21:30:55 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200, Yogi(n)
Ciasna? Toż to kompakt, w środku jest więcej miejsca jak w avensisie czy passacie. Jednak bym polemizował, bo w takim wypadku musiałoby być także więcej miejsca niż w mojej M6. Tymczasem na przednim siedzeniu siedziałem praktycznie z kolanami wbitymi w deskę rozdzielczą, choć z tyłu siedziała moja, w sumie mała, żona. Auto jest ładnie zestylizowane. Ale więcej się tym w podobną podróż nie wybiorę. Diesel jest wyciszony lepiej od benzyniaka, (ma dodatkowe maty w komorze silnika) ale poważnie głośne stają się oba dopiero powyżej 130 km/h, wtedy właściwie ciężko porozmawiać w środku. Ale silnik chodzi bardzo ładnie, No tak, miałem na myśli hałas od szosy, bo sam silnik ładnie trzyma kulturę. "rwie asfalt" [...] Tylko ten olej... A właśnie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach? Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA. Ups, widocznie przekimałem część wykładu, hhiihi :P Ale zrezygnowali z nich z powodu (ponoć!) awaryjności. ....i hałasu. Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowują elektronikę sterująca i dzięki temu problem staje się marginalny. Skoro tak, to albo rzadziej odbywa się dopalanie, albo mniej paliwa dawkuje. W lancerach jeszcze nie, ale być może pracują nad problemem. Być może, bo ASO tradycyjnie rozkłada łapy i smętnie coś tam bredzi. Które to ASO? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 21:44:15 | |
Autor: 'Tom N' | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Myjk w <news:gfg4uetpu77w$.dlgmyjk.org>:
Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200, Yogi(n) I tak sie kończ± opowie¶ci o "niskim" spalaniu tego czy tamtego -- wystarczy zapytać o ¶redni± prędko¶ć i się w odpowiedzi usłyszy, ze nie sprawdzano, ale w trasie to taki pali mniej, a na autostradzie to spalił X litrów nie przekraczaj±c Y km/h -- 10km/h powyżej to s± gło¶ne, a 30 km poniżej to rockford na wyposażeniu słyszalny jak w pokoju odsłuchów... -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-04-11 22:15:34 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 21:44:15 +0200, 'Tom N'
I tak sie kończą opowieści o "niskim" spalaniu tego czy tamtego"rwie asfalt" [...] Tylko ten olej...A właśnie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach? Się przyczepiłeś do tego spalania -- ja pytałem w odniesieniu do DPF. Niskie obroty + but = więcej sadzy = częste przepalanie DPF = dużo oleju w oleju. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-11 22:46:13 | |
Autor: 'Tom N' | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Myjk w <news:m9xjqkgvi0mf.dlgmyjk.org>:
Wed, 11 Apr 2012 21:44:15 +0200, 'Tom N' I tak sie kończ± opowie¶ci o "niskim" spalaniu tego czy tamtego"rwie asfalt" [...] Tylko ten olej...A wła¶nie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach? Się przyczepiłe¶ do tego spalania -- ja pytałem w odniesieniu do DPF. W odniesieniu do "rwania asfaltu" ;-) "jako pasażer jeĽdziłem z nim tylko po mie¶cie, ale niczego niezwyczajnego w jego stylu jazdy nie było." -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2012-04-11 21:46:03 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:gfg4uetpu77w$.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200, Yogi(n) Bo trzeba sięgnąć ręką pod siedzenie i pociągnąć taką wajchę, wtedy fotel się przesuwa ;-) "rwie asfalt" [...] Tylko ten olej... Bo ja wiem? Raczej nie, ja jako pasażer jeździłem z nim tylko po mieście, ale niczego niezwyczajnego w jego stylu jazdy nie było. Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA. Nie wiem, ale tego pewnie nie musieli w ramach gwarancji naprawiać. Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowują elektronikę W N. Sączu, multidealer. -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-11 21:51:24 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 21:46:03 +0200, Yogi(n)
Bo trzeba sięgnąć ręką pod siedzenie i pociągnąć taką wajchę, wtedy fotel się przesuwa ;-) Ale ja w sumie lubię nogi mojej żony. Czasem tylko, raz w miesiacu, ostatnio nawet rzadziej (bo już stary człowiek jestem) się plączą niepotrzebne. :D W N. Sączu, multidealer. Zbadam na jutro temat. -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3* |
|
Data: 2012-04-12 10:21:45 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Wed, 11 Apr 2012 21:46:03 +0200, Yogi(n)
W N. Sączu, multidealer. OK, po pierwsze nie ma autoryzowanego ASO o takiej nazwie, po drugie instrukcja każe wymieniać olej w tym modelu co 15 tkm (czyli wg tego co piszesz, powinien być na wymianie już 10 tkm temu), po trzecie jest akcja przeprogramowania PCM (i kalibracji) nie tylko w ASX, ale także w Lancerach, bo to ten sam silnik. Teraz trzeba tylko ustalić zeznania, bo fakty nie pasują. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2012-04-12 19:21:57 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:2kvetnmr8x9g$.dlgmyjk.org...
Wed, 11 Apr 2012 21:46:03 +0200, Yogi(n) ASO jest jedno, Autocomplex, dealują też subaru, kia, opla, suzuki i cholera wie, co jeszcze. Możliwe, że z przebiegiem namieszałem (to znaczy, że to będzie druga wymiana), ale to że ASO rozkłada łapki i poinformowało go że owszem do ASX mają oprogramowanie ale do lancera nie - prosto z ASO przyjechał do mnie i tak powiedział (kilka dni przed świętami). -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-04-13 07:52:25 | |
Autor: Myjk | |
Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Thu, 12 Apr 2012 19:21:57 +0200, Yogi(n)
ASO jest jedno, Autocomplex Teraz się zgadza. Możliwe, że z przebiegiem namieszałem (to znaczy, że to będzie druga wymiana), Albo jednak pierwsza. Należy to brać pod uwagę. Sam raz przegapiłem jeden serwis olejowy. :P ale to że ASO rozkłada łapki i poinformowało go że owszem do ASX mają oprogramowanie ale do lancera nie - prosto z ASO przyjechał Z informacji "u źródła", tj. w MMP wynika, że cała obecna ekipa tego ASO była na szkoleniu i wie o przeprogramowaniu. Zresztą, z logiki wynika, że jeśli wiedzą o ASX, to i muszą wiedzieć o Lancerze -- jako że to są identyczne silniki i identyczny osprzęt (wraz z PCM). -- Pozdor Myjk http://rejestratory-trasy.pl |
|
Data: 2012-04-11 21:27:00 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Pro¶ba o wyja¶nienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF | |
Użytkownik "Yogi(n)" Czy kto¶ mógłby mi w kilku zdaniach wyja¶nić na czym to polega Przybywało mi kiedy¶ oleju w Nissanie Primera, tyle, że miała silnik benzynowy a przyczyn± było zatankowanie etyliny pomieszanej z NAFTˇ ! To cholerstwo nie spalało się razem z benzyn± a dzięki zdolno¶ci do penetracji ¶ciekało po cylindrach do michy olejowej. Na szczę¶cie wymieniłem w porę olej i tylko raz zatankowałem na tej gównianej stacji. |