Prośba pilna o ocenę zestawu

Data: 2012-08-02 14:48:14
Autor: micz
Prośba pilna o ocenę zestawu
Moi Drodzy, proszę o rzut okiem fachowy na zestaw, który sobie zamierzam poskładać. Ma służyć głównie do pracy z pakietem Adobe CS6 (After Effects i Premiere, oraz Photoshop, Indesign i Illustrator). Nie mam czasu na granie, więc to zupełnie nie istotne :(

Na gral.pl ten zestaw wyniesie 4270PLN

Napiszcie pliz, czy któryś z elementów budzi wasze obawy (co do kompatybilności, opłacalności, niezawodności... jakiekolwiek). Będę wdzięczny za każdą opinię!!!

PROCESOR: i7 3770
PŁYTA: Asus P8H67-M Evo Rev3.0
RAM: DDR3 16GB 1333MHz A-DATA (2x8GB, DualDDR, CL9)
HDD (na system): Intel 520 120GB SSD, 2.5", SATA/600 550MB/s, 520MB/s
DVD: Lite-On iHAS124
GRAFIKA: GeForce GTX560Ti Gigabyte 1024MB
OBUDOWA: CoolerMaster Centurion 534 Lite
ZASILACZ: 650W be quiet Dark Power Pro P9-650W

Data: 2012-08-03 00:43:13
Autor: Aha....
Prośba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-02 23:48, micz pisze:
i7 3770

To procesor ze zintegrowana grafika a ta ma byc osobno to kup cos bez grafiki i bedzie OK.

Data: 2012-08-02 18:09:46
Autor: micz
Prośba pilna o ocenę zestawu
No to w podobnej cenie/wydajności mam do wyboru w zasadzie tylko i7 2600 lub i7 2700, ale one mają chyba większy pobór mocy i ciut mniejsze osiągi (osiągi akurat mnie nie martwią - to pewnie ułamkowe różnice - ale prąd to już realna kasiora, jeśli przeliczymy to np. po roku-dwóch) :/

A ta dodatkowa grafika w czymś przeszkadza? Czy po prostu będzie leżała odłogiem i tyle?

Data: 2012-08-03 08:33:34
Autor: Chris
Prośba pilna o ocenę zestawu
micz nabazgrał(a):

[...]

ASROCK Z77 Extreme4-M Intel Z77 LGA 1155 (3xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE) mATX

RAM: DDR3 16GB 1333MHz A-DATA (2x8GB, DualDDR, CL9)

Tu się nie wypowiem ale ja prywatnie wziął bym
2 x  KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/8GX

HDD (na system): Intel 520 120GB SSD, 2.5", SATA/600 550MB/s, 520MB/s

Ten albo Samsung 820 (cena przemawia za Samsungiem)

DVD: Lite-On iHAS124

Obojętne wszystko to i tak to samo, ale przyszłościowo może już napęd BD ??

GRAFIKA: GeForce GTX560Ti Gigabyte 1024MB

Na pewno nie GB i Asus, może coś z tego ??

EVGA GeForce GTX 560Ti 2048MB DDR5/256bit DVI/HDMI PCI-E (822/4000)
EVGA GeForce GTX 570 1280MB DDR5/320bit DVI/HDMI/DP PCI-E (732/3800) (DS - dual fan)
EVGA GeForce GTX 570 1280MB DDR5/320bit DVI/HDMI/DP PCI-E (797/3900) (wer. OC - SC - SuperClocked)

MSI GeForce GTX 560Ti 1024MB DDR5/256bit DVI/HDMI PCI-E (832/4008) (wer. OC - OverClock)

OBUDOWA: CoolerMaster Centurion 534 Lite

Kwestja gustu :) p[opatrz jeszcze na obudowy FRACTAL DESIGN

ZASILACZ: 650W be quiet Dark Power Pro P9-650W

ZASILACZ ZALMAN ZM600-GT (600W) 80+ BRONZE   albo mocniejszy
Może coś z OCZ  ...

Ja jakoś nie do końca ufam be quiet .. może się poprawili bo kiedy s to była padaka :(

Data: 2012-08-03 10:03:24
Autor: Salata
On 2012-08-03 08:33, Chris wrote:
micz nabazgrał(a):

ASROCK Z77 Extreme4-M Intel Z77 LGA 1155
(3xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE) mATX

Bardzo nie polecam tej plyty. W przeciwienstwie do swojej wiekszej siostry, plyta ta nie daje praktycznie mozliwosci podkrecania. Jej zaleta jest jedynie ilosc zlazcz SATA, bo rozklad zlacz PCI-E takze nie jest najbardziej fortunny.

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2012-08-03 10:14:35
Autor: Chris
Prośba pilna o ocenę zestawu
Salata nabazgrał(a):

On 2012-08-03 08:33, Chris wrote:
micz nabazgrał(a):
[...]

Pytający nic nie mówił że chce podkręcać ...

zaleta jest jedynie ilosc zlazcz SATA, bo rozklad zlacz PCI-E takze nie jest najbardziej fortunny.

A czego się spodziewałeś po płytach mATX :)  a skoro sam wybrał mATX to poszedłem tym śladem.

Ja też wym wybrał co innego np.:
ASROCK Z77 EXTREME4 Intel Z77 LGA 1155 (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE)
albo
ASROCK Fatal1ty Z77 Performance Intel Z77 LGA 1155 (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/CROSSFIRE)

Data: 2012-08-03 11:14:37
Autor: JDX
Salata nabazgrał(a):

On 2012-08-03 08:33, Chris wrote:
micz nabazgrał(a):
[...]

Tym bardziej, że chce kupić 3770 a nie 3770K. :-D

Data: 2012-08-03 11:03:03
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
RAM: DDR3 16GB 1333MHz A-DATA (2x8GB, DualDDR, CL9)

Tu się nie wypowiem ale ja prywatnie wziął bym
2 x  KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/8GX

A ja prywatnie wzialbym jednak 2x8GB a nie 4x4GB.
I polecam to innym - wieksze mozliwosci rozwoju,
no i mniejsze zuzycie energii zapewne = mniej grzania w budzie :).

W czasach kiedy skladalem kompa 2x8 bylo z 2x drozsze niz 4x4.
W koncu te ceny spadly i widze, ze 2x8 kosztuje nawet mniej niz 4x4.
Szkoda, ze tak pozno, ale dobrze, ze w koncu.

DVD: Lite-On iHAS124

Obojętne wszystko to i tak to samo, ale przyszłościowo może już napęd BD ??

Od tylu lat rozne osoby pisza, zeby "brac BD, bo jest przyszlosciowy",
ze az musze zapytac: kiedy ta przyszlosc nastapi? :)

GRAFIKA: GeForce GTX560Ti Gigabyte 1024MB

Na pewno nie GB i Asus, może coś z tego ??

EVGA GeForce GTX 560Ti 2048MB DDR5/256bit DVI/HDMI PCI-E (822/4000)

Po co karta grafiki?
Przeciez nie ma grac a do tych pakietow styknie mu integra.

ZASILACZ: 650W be quiet Dark Power Pro P9-650W

ZASILACZ ZALMAN ZM600-GT (600W) 80+ BRONZE   albo mocniejszy
Może coś z OCZ  ...

Moze 2x1600W w rednundacji + UPS w postaci mebloscianki.
O mamo... co za porady...

Data: 2012-08-03 12:00:14
Autor: Chris
Prośba pilna o ocenę zestawu
Q nabazgrał(a):

[...]

A jak padnie ci jedna z pamięci to masz uziemniomy komuter a ja masz 2 x dual to zawsze połowa ramu zostaje w kompie :)

[...]

Od conajmniej roku nie kupiłem żadnego filmu na DVD wszystko na BD, nie liczę bolka i lolka da młodego :)
Ale fakt że rozwój BD jest na razie słaby choć napędy staniały dość znacznie.

[...]

Wybierał NV 560 to podpowiadam tylko że innej firmu :)
A może za jakiś czas będzie chiał pograć np. w Diablo 3 :)

To co zalecasz 300W do tego ? :)

Data: 2012-08-03 13:36:10
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
A jak padnie ci jedna z pamięci to masz uziemniomy komuter a ja masz 2 x dual to zawsze połowa ramu zostaje w kompie :)

Chyba mnie nie zrozumiales...
Jak padnie jedna z dwoch 8GB, to masz 8GB a nie 16GB
i komp nie jest uziemiony.

Wybierał NV 560 to podpowiadam tylko że innej firmu :)
A może za jakiś czas będzie chiał pograć np. w Diablo 3 :)

Fakt, ale po co karta ma grzac bude - bez karty (nawet pasywnej) zestaw bedzie cichszy.

To co zalecasz 300W do tego ? :)

Dlaczego nie?

Taki zestaw na i7 ivy (z grafika zintegrowana / bez zewn.)
pewnie bedzie bral z 200W w stresie i pewnie < 100W w idlu,
czyli na ogol przez wiekszosc czasu pracy.
Zasilacz typu 300W, max 400W spokojnie styknie.

Ladowanie sie z zasilaczami "600W albo mocniejszy" jest glupie.
Co z tego, ze zasilacz bedzie mial wysoka sprawnosc (80+)
skoro _nigdy_ jej nie uzyska, bo przez wiekszosc czasu
bedzie chodzil przy 10% obciazeniu?
A i nawet w stresie nie osiagnie tego "minimalnego" 50% obciazenia.

Wazny jest wykres sprawnosci w funkcji obciazenia
(i zeby jeszcze zgadzal sie w rzeczywistosci),
bo to, ze zasilacz ma wysoka sprawnosc dla 50% czy 80%
da nam niewiele - zestaw i tak przez 99% czasu bedzie chodzil
obciazajac zasilacz ok. 10-20%.

Data: 2012-08-03 13:43:23
Autor: Chris
[...]

Tylko do reklamacji potrzebny jest cały zestaw a nie połowa :)

[...]

cut.....

Masz rację ale w modzie są super wydajne zasilacze :)

Ja w renderfarmach mam 4 letnie I-Boxy 400W + taki zestaw:

PROCESOR CORE I5 2500K 3.3GHz LGA1155 BOX
KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX
ASROCK Z68 PRO3 GEN3 Z68 LGA1155

Od roku śmiga aż miło.

Data: 2012-08-03 16:40:28
Autor: JoteR
Prośba pilna o ocenę zestawu
"Chris" napisał:
..
Jak padnie jedna z dwoch 8GB, to masz 8GB a nie 16GB
i komp nie jest uziemiony.

Tylko do reklamacji potrzebny jest cały zestaw a nie połowa :)

Jakieś wsparcie?

JoteR

Data: 2012-08-06 09:44:21
Autor: Chris
Prośba pilna o ocenę zestawu
JoteR nabazgrał(a):

Jak padnie jedna z dwoch 8GB, to masz 8GB a nie 16GB
i komp nie jest uziemiony.
Tylko do reklamacji potrzebny jest cały zestaw a nie połowa :)
Jakieś wsparcie?

Polskie prawo .. ??

Data: 2012-08-07 02:12:49
Autor: BQB
Prośba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-06 09:44, Chris pisze:
JoteR nabazgrał(a):

[...]

Czyli jak w np biedronce robisz zakupy i lista składa się ze 100 produktów spożywczych i do tego kupujesz np dwie sztuki radia, to jak się jedno popsuje, to musisz oddać te 100 produktów spożywczych i 2 radia? Pokaż mi proszę, gdzie to prawo tak definiuje - konkretnie gdzie w Dzienniku Ustaw, czy w Monitorze Polskim - który rocznik, która pozycja, który §, który punkt i podpunkt.

Data: 2012-08-07 08:41:17
Autor: Chris
Prośba pilna o ocenę zestawu
BQB nabazgrał(a):

[...]

Odpowiadasz bez sensu ale taki już jesteś .. twój post nie nawiązuje do tematu ... a ja nie mam zamiaru podawać ci tego co jest oczywiste a tobie się po prostu nie chce tego sprawdzić.

Data: 2012-08-08 00:26:33
Autor: BQB
Prośba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-07 08:41, Chris pisze:
BQB nabazgrał(a):

[...]

To akurat Ty zacząłeś offtopic odnośnie reklamacji. Jak Ci nie odpowiadają moje wypowiedzi, to czytać ich nie musisz. A ogólnie Polskie prawo nie definiuje w jaki sposób ma być realizowana gwarancja, bo to gwarant sobie ustala jakie warunki są w gwarancji. Odnośnie niezgodności towaru z umową - za to odpowiada sprzedawca, ale nie każdy spełnia warunki możliwe do realizacji na niezgodność towaru z umową. Jak mamy na dokumencie zakupu np pamięć 8GB sztuk 2, to jak najbardziej możemy reklamować tylko jedną sztukę. Jak mamy na tym dokumencie 2x8GB sztuk 1, to już zależy od sprzedawcy lub gwaranta.

Data: 2012-08-08 08:26:29
Autor: Chris
[...]

Wreszcie jakaś normalna wypowiedz z twojej strony. Wszystko zależy czy sprzedaż jest dla odbiorcy detalicznego czy odbywa się między firmami bo wtedy nie ma czegoś takiego jak umowa konsumencka :) co do samej gwarancji to może być a może jej nie być oczywiście jeśli chodzi o umowę konsumencką.

To przeczytaj początek tematu .. nie chodzi o DWIE sztuki tylko o ZESTAW DUAL który jest sprzedawany jako JEDNA pozycja i żeby zareklamować taki towar obojętnie czy to gwarancja czy umowa trzeba mieć OBIE sztuki. To tak jak by chcieć reklamować klawiaturę wydłubując jeden klawisz i przynosząc do serwisu że ten klawisz nie działa (lata temu widziałem taki przypadek:)

Data: 2012-08-10 01:24:17
Autor: BQB
W dniu 2012-08-08 08:26, Chris pisze:

[...]

Widzisz, to że jest zestaw, dual, to nie zawsze jest sztuk 1, sam kupowałem pamięć kilka lat temu i miałem 1GB dual sztuk 2 - kupiłem 2 GB - jeszcze DDR1. Czemu tak sprzedawca wpisał na fakturze? Bo widocznie tak wpisał.

Data: 2012-08-10 01:39:55
Autor: BQB
W dniu 2012-08-10 01:24, BQB pisze:
[...]

BTW, pamiętaj, że sprzedawca może sprzedać zestaw 4x4GB i tak w/g tego co piszesz będziesz musiał oddać całość. Ale nie spotkałem się z takim przypadkiem jeszcze, chyba, że kupuje się cały komp zaplombowany, to wtedy nie ma innego wyjścia niż oddać cały zestaw.

BTW, oddawania całości - kupujesz nowe auto, z jednego koła uchodzi powietrze, opona nie przebita:
w/g Ciebie oddajesz całe auto (komplet to komplet - nie masz wymienionych składowych części) na gwarancji, czy jednak oddajesz tylko część?
I nie ma znaczenia, że to coś innego.
Z naszego podwórka przykład - reklamowałeś kiedyś procesor? Ja tak, mimo, że wersja BOX, to nie musiałem z wentylatorem oddawać. Kiedyś reklamowałem też przejściówkę do TV z karty graficznej, też nie musiałem zanosić całego kompletu z kartą graficzną. Dziwne prawda?

Data: 2012-08-10 09:10:14
Autor: Chris
[...]

No i właśnie takie pamięci są sprzedawane jako BOX w jednym zapląbowanym pudełku.

[...]

Brak związku, poza tym każda opona jest osobną pozycją przy zakupie.

[...]

Sprzedawca był miły, nic poza tym. A teraz powiedz mi czy oddając przejściówkę do sprzedawcy w/w sprzedawca w razie braku takiej na wymianę wystawia ci fakturę korygującą na cały zestaw czyli grafika + przejściówka a grafikę i tak zostawiasz w domu jako prezent.

Tak więc przestań truć bo szkoda klawiatury na bzdury jakie wypisujesz.

Data: 2012-08-10 10:48:11
Autor: BQB
W dniu 2012-08-10 09:10, Chris pisze:

[...]

Nie miał przejściówki - wysyłał gdzieś, dostałem sprawną po 2 tygodniach.

Data: 2012-08-10 11:24:16
Autor: Chris
[...]

Ale gdyby nie miał to co byś zrobił ??

Przy okazji takie przejścówki to się wywala u nas w firmie na złom więc można mieć zapas :)

Data: 2012-08-11 12:44:41
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
chyba, że kupuje się cały komp zaplombowany, to wtedy nie ma innego wyjścia niż oddać cały zestaw.

Za przeproszeniem - gowno prawda.
Zaplombowany zestaw mozna oddac caly,
ale mozna tez zerwac plombe, otworzyc i oddac np.
jedynie uszkodzony dysk.
Robilem tak wiele razy.
Troche inaczej to wszystko rozpatruja,
ale ogolnie jest tak, ze nawet w zaplombowanym kompie
masz osobne gwarancje na kazda z czesci.

Data: 2012-08-11 15:31:45
Autor: BQB
W dniu 2012-08-11 12:44, Q pisze:
[...]

W Vobisie tak nie da rady.

Data: 2012-08-11 16:15:42
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
ale ogolnie jest tak, ze nawet w zaplombowanym kompie
masz osobne gwarancje na kazda z czesci.

W Vobisie tak nie da rady.

I nie mowisz o laptopie?
Choc i tu daloby rade oddac np. sam dysk a nie calego lapsa,
choc pamietam jak serwis Samsunga zapieral sie, ze nie - trza oddac caly laptop.
Po wymianie kilku emaili z mega niekompetentnym idiota z serwisu Samsunga
udalo sie w koncu oddac tylko dysk.
Tak wiec da sie.

Nie wierz (przynajmniej weryfikuj) konsultantom, bo to najczesciej strasznie niekompetentne osoby.

Data: 2012-08-11 16:20:40
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
W Vobisie tak nie da rady.

Jeszcze jedno, tak zeby dalo do myslenia.
Masz gwarancje, np.:
- na grafike 1 rok
- na plyte glowna 2 lata
- na dysk 3 lata

Pada komp, idziesz do Vobisu z cala buda:
- po roku
- po dwoch latach

Co zrobi Vobis?
No wlasnie- oni nie daja zadnej gwarancji.
Gwarancja jest na czesci a plomby na budzie sa tylko po to,
zeby jakis debil tam nie mieszal i przez przypadek czegos nie uszkodzil.
Ja zawsze plomby zrywalem (a to dysk wymienic, a to karte zmienic na lepsza)
i nigdy nikt sie nie plul.
Nawet z laptopem Samsunga dalo rade w koncu sam dysk wyslac,
ale typy z serwisu mowili zupelnie cos innego.
Grunt to nie wierzyc slepo- i to nikomu.
Niestety takie czasy, eh...

Data: 2012-08-11 18:03:26
Autor: Smok Eustachy
Pro�ba pilna o ocen� zestawu
W dniu 11.08.2012 16:20, Q pisze:
/.../
Co zrobi Vobis?
Da swoją gwarancje na zestaw.

Data: 2012-08-11 21:33:43
Autor: BQB
Pro�ba pilna o ocen� zestawu
W dniu 2012-08-11 18:03, Smok Eustachy pisze:
W dniu 11.08.2012 16:20, Q pisze:
/.../
Co zrobi Vobis?
Da swoją gwarancje na zestaw.

Dokładnie, Vobis robi z siebie "producenta" zestawu komputerowego i daje na ten zestaw gwarancję 2 lata. Jak Ci Padnie płyta główna po 2,5 roku, to na nią nie masz gwarancji, mimo, że np Gigabyte czy Asus dają 3 lata, bo Vobis kupił taniej i producenci płyt głównych wiedzą, że tą sztukę kupił Vobis po specjalnej cenie i płyta taka ma gwarancję 2 lata.

Data: 2012-08-13 09:03:47
Autor: Chris
Pro�ba pilna o ocen� zestawu
BQB nabazgrał(a):

W dniu 2012-08-11 18:03, Smok Eustachy pisze:
W dniu 11.08.2012 16:20, Q pisze:
/.../
[...]

Dokładnie tak jest że kupując zestaw kupujesz go jako całość a nie jako podzespoły i producent musi zapewnić sprawne działanie tego w danym okresie gwarancyjnym. Zarancjami też jest fajnie bo można trafić na 12 miesięcy jak w HP do 60 miesięcy jak w Dellu.
Część producentów sprzedaje też zestawy z gwarancjami na całość zapombowane i jak otworzysz to tracisz gwarancję albo zaplombowane dla odbiorcy ostatecznego ale już w sklepie gdzie kupił można zerwać plombę i od ręki wyjąc wadliwy element dając coś zastępczego na okres naprawy a do producenta już wysyła się tylko uwalony element, taki sprzedawca ma wtedy pakiet plomb gwarancyjnych producenta i nakleja nową plombę + oznacza to w karcie gwarancyjnej. Oczywiście często to wszystko to fikcja bo producenci jak jest coś na gwarancji to i tak to naprawiają albo wymieniają ale to już z własnego doświadczenia a nie wiem jak to wygląda u pośredników bo jeden weżmie i załątwi a drugi powie że nie da się albo się da za extra $$ ...

bo Vobis kupił taniej i producenci płyt głównych wiedzą, że tą sztukę kupił Vobis po specjalnej cenie i płyta taka ma gwarancję 2 lata.

Vobis jest za mały na takie negocjacje jak indywidualne dobieranie płyt od producenta, jedynie mogą mieć wsparcie przy np. biosach albo innym sofcie specjalnie robionym pod ich zestawy. Producent daje zawsze taką sama gwarancję obojętnie na jaki rynek to idzie.

Data: 2012-08-13 11:44:53
Autor: Q
Pro?ba pilna o ocen? zestawu
[...]

Dzieki za info - ostatni raz jak bralem zlozonego kompa
(sklep mial siec, ale nie na caly kraj),
to spokojnie moglem zerwac plomby.
Tak czy siak potem juz sam skladalem-
- zreszta czesto trzeba bylo dysk wymienic, ramu dorzucic, itd.

Data: 2012-08-19 14:43:35
Autor: micz
Pro?ba pilna o ocen? zestawu
Jeśli chodzi o plomby Gral.pl potwierdził mi dwukrotnie, że plomby zrywać mogę, co też uczyniłem od razu.

Co do samego zestawu - na razie żadnych większych smutków. Ale kilka pierdółek owszem odnośnie płyty głównej:

1. Trochę jednak mało portów SATA. To niby prosty problem, ale można o tym zapomnieć gdy się tnie koszty. Mam 2 HDD, 1 SSD, 1 CD-ROM, co daje zajęte 4 porty. Zostają mi dwa porty jedynie i jeśli chce się w przyszłości zrobić jeszcze jedną macież na przykład + dodać eSata to już dupa
2. brak wyjścia eSata z płyty głównej na tyłach. CO oznacza, że trzeba użyć jednego z portów SATA, a tych jest - jak wspomniałem wyżej - troszkuj mało.
3. Jednak mało portów USB również :(

Także - dla wszystkich, którzy też kombinują nowy zestaw - nie oszczędzajcie tych paru stów na płycie gł., bo to się potem i tak skończy wydawaniem pieniędzy (karty rozszerzeń dla SATA, Firewire), a będzie większy tłok będzie w obudowie. Gdybym dodał 3 stówki do płyty, kupiłbym coś znacznie bardziej wszechstronnego i miałbym święty spokój. Ech... :/

Z plusów muszę wymienić akustykę - jest niemal bezgłośnie. Naprawdę. W porównaniu z moim poprzednim e6600, lub Phenomie 940 to boxowy wiatraczek w i3770 jest poprostu niesłyszalny. Zasilacz także bynajmniej się nie wybija. CHyba tyle z pierwszych wrażeń. Jeśli będę miał chwilę może pokuszę się o jakieś benchmarki, tylko powiedzcie, które by was interesowały, bo nie robiłem tego nigdy.

Dzięki Wam wszystkim raz jeszcze za pomoc - było mi o wiele wiele łatwiej podejmować te wszystkie decyzje.

Data: 2012-08-20 01:06:14
Autor: BQB
Pro?ba pilna o ocen? zestawu
W dniu 2012-08-19 23:43, micz pisze:

[...]

Najbardziej potrzebne są porty USB z przodu, u siebie chciałem mieć 4xUSB3.0 na "froncie" długo szukałem płyty która będzie to miała, drugim kryterium był wybór płyty z co najmniej 4 sztukami SATA 6Gbit, to też powodowało problemy ze znalezieniem płyty i podstawowy parametr to Socket 1155 na chipsecie Z77 - wybrałem płytę GA-Z77X-UD5H

[...]

Ciekaw jestem jak będzie pracował u mnie i7 2600k na boxowym - płyta będzie w poniedziałek.

CHyba tyle z pierwszych wrażeń. Jeśli będę miał chwilę może pokuszę się o jakieś benchmarki, tylko powiedzcie, które by was interesowały, bo nie robiłem tego nigdy.

Może superpi? ;-)

Data: 2012-08-03 11:13:16
Autor: JDX
On 2012-08-03 08:33, Chris wrote:
micz nabazgrał(a):
[.....]
[...]

Mam zerowe doświadczenie z tym pakietem Adobe'a, ale czy aby na pewno
jest sens kupowania zewnętrznej grafiki? Wbudowany HD4000 nie wystarczy?
Taniej i ciszej. A jeśli okaże się, że HD4k jednak nie wystarcza, to
przecież zawsze można dokupić jakąś kartę dla giercowników.

Data: 2012-08-03 12:02:49
Autor: Chris
Prośba pilna o ocenę zestawu
JDX nabazgrał(a):

On 2012-08-03 08:33, Chris wrote:
micz nabazgrał(a):
[.....]
[...]

Powinno wysatrczeć tylko jest jeden proiblem, do komfortowej pracy przydają się dwa monitory a tu już z integą jest problem bo potrzebne były by dwa wyjścia DVI, jak ktoś na tym pracuje to nie wyobrażam sobie żeby ktoś miał jeden monitor, do tego min 2 x 22"

Data: 2012-08-03 12:21:28
Autor: JDX
On 2012-08-03 12:02, Chris wrote:
[.....]
[...]
Nie powinno być problemu. Przecież współczesne płyty prawie zawsze (np.
Asus Maximus nie ma :-D ) mają 1xDVI oraz zazwyczaj 1xHDMI i/lub
1xDisplayPort. Nie liczę AnalogVGA które też (za bardzo nie wiem po co)
jest prawie zawsze. Na szczęście na przykładzie płyt na Z77 widać, że
producenci chyba już odchodzą od tego poronionwego pomysłu. :-D

Data: 2012-08-03 12:26:23
Autor: Chris

On 2012-08-03 12:02, Chris wrote:
[.....]
[...]

Tylko że w przypadku pracy z Adobem np. Photoshop, Premiere ważne jest żeby sygnał był dokładnie taki sam na obu monitorach bo różnica np. barw jest niedopuszczalna przy poważnej pracy. Robiąc zestaw do Adoba monitory też zazwyczaj kupuje się od razu takie same z tej samej serii a jak padnie jeden na amen to wymienia się na raz oba .. taka branża że wachania kolorów, kontrastu itd. są niedopuszczalne.

Data: 2012-08-03 12:33:40
Autor: JDX
On 2012-08-03 12:26, Chris wrote:
[.....]
[...]
No ale to już jest problem monitorów a nie tego, że jeden z nim
wysterujemy przez (cyfrowy) interfejs DVI a drugi przez (cyfrowy)
interfejs HDMI lub DP.

Data: 2012-08-03 12:36:58
Autor: Chris

On 2012-08-03 12:26, Chris wrote:
[.....]
[...]

W teorii powinno działać ale kto go wie czy jakość będzie taka sama na obu :)

Data: 2012-08-03 13:41:23
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
W teorii powinno działać ale kto go wie czy jakość będzie taka sama na obu

Que???

PS
Wiesz co to jest "sygnal cyfrowy" i czym rozni sie od "analogowego"?

Data: 2012-08-03 13:50:08
Autor: Chris
[...]

Wiem, ... i wiem że potrafią być różnice :)

Data: 2012-08-03 14:08:48
Autor: JDX
On 2012-08-03 13:50, Chris wrote:
Q nabazgrał(a):

[...]

Czyli jeśli np. podłączę do w pełni sprawnego komputera sprawny dysk
zewnętrzny z interfejsem USB i skopiuję na niego jakiś plik, a następnie
podłączę do tego samego komputera sprawny dysk zewnętrzny z interfejsem
FireWire i skopiuję na niego ten sam plik to na oba dyski może nagrać mi
się coś zupełnie innego? :-D Albo jeśli połączę dwa komputery przez FTP
over TCP/IP over Ethernet i prześlę jakiś plik a następnie połączę te
komputery przez FTP over TCP/IP over PPP over RS232 i prześlę ten sam
plik to może przesłać mi się coś zupełnie innego? :-D

Data: 2012-08-03 14:34:31
Autor: Chris

On 2012-08-03 13:50, Chris wrote:
Q nabazgrał(a):
[...]

Czepialki ... a jak dadzą jakieś filtry na wyjściach cyfrowych to już może być różnica .. tobie to obojętne ale grafik to zauważy :)

Data: 2012-08-03 14:59:30
Autor: JDX
On 2012-08-03 14:34, Chris wrote:
[.....]
Czepialki ... a jak dadzą jakieś filtry na wyjściach cyfrowych to już
może być różnica .. tobie to obojętne ale grafik to zauważy :)
Jakie filtry? Analogowe? Cyfrowe?! I przede wszystkim w jakim celu? Bo
wiesz, np. filtr analogowy można wstawić (i wstawia się) w tor cyfrowy i
ma on jak najbardziej wpływ na sygnał cyfrowy, a konkretnie jego kształt
- czasy narastania/opadania zboczy się wydłużają dzięki czemu układ
mniej sieje zakłóceniami. Ale taki filtr nie ma *żadnego* wpływu na
informację jaką niesie ten sygnał cyfrowy. Tak więc chciałbym zobaczyć
grafika który zobaczy różnicę którą wprowadza dodanie filtra. :-D

Data: 2012-08-03 15:15:38
Autor: Chris

On 2012-08-03 14:34, Chris wrote:
[.....]
[...]

To powiedz mi dla czego robią kable optyczne, coaxiale i inne CYFROWE w setkach odmian od wartych 10centów po 10.000USD za 1m  ?? no przecież sygnał idzie cyfrowo więc nie ma prawa się zmieniać a jednak na końcu jest zupełnie co innego ...

Data: 2012-08-03 16:11:18
Autor: JDX
On 2012-08-03 15:15, Chris wrote:
[.....]
[...]
Pewnie m.in. dlatego, że różnią się one parametrami częstotliwościowymi
wynikającymi z ich konstrukcji mechaniczno-chemicznej. Te droższe mają
lepsze parametry, a co za tym idzie, mogą przenieść więcej informacji w
jednostce czasu. Są po prostu "szybsze". Aby podłączyć przeciętny STB do
przeciętnego TV wyposażonych w złącza HDMI 1.4 najprawdopodobniej
wystarczy kitajski kabelek HDMI za 10zł a nie jakiś markowy za 100+zł. I
nie będzie widać *żadnej* różnicy. Z drugiej strony ten chiński kabelek
najprawdopodobniej nie wystarczy do przesłania video w rozdzielczości
4kx2k którą standard HDMI 1.4 wspiera. (BTW. Są już na rynku takie
wyświetlacze dostępne dla prostego ludu?). Możesz połączyć zabytkowe
urządzenia Ethernet 10Mbit/s kablem 5/5e przeznaczonym dla Ethernetu
gigabitowego, ale dwóch urządzeń gigabitowych kablem kat. 3
przeznaczonym do ethernetu 10mbit/s z sukcesem już raczej nie połączysz.

Data: 2012-08-05 08:06:47
Autor: Przemysław Ryk
Prośba pilna o ocenę zestawu
Dnia Fri, 03 Aug 2012 16:11:18 +0200, JDX napisał(a):

(ciach…)
[...]

Raczej połączysz. Ale gigabitowego transferu nie wynegocjujesz.

[ Jeśli nie potrafisz czegoś wyjaśnić w prosty sposĂłb, oznacza to, Ĺźe tak  ]
[ naprawdę nie rozumiesz tego dostatecznie dobrze.       (Albert Einstein)

Data: 2012-08-03 17:32:56
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
To powiedz mi dla czego robią kable optyczne, coaxiale i inne CYFROWE w setkach odmian od wartych 10centów po 10.000USD za 1m  ??

Zeby zachowac rownowage w przyrodzie.

Tzn. jakis jelen musi kupic kabel spdif "hi-fi" za $1000,
zeby 100 innych moglo kupic "standardowe" kabelki po $10,
ktore (nie-wiadomo-dlaczego) rowniez dzialaja.

No, ale kabelek za $1000 wydobywa lepsze szczegoly tla,
basy sa jakby wyrazniejsze, bardziej glebokie, no i ta dynamika... -
- bez porownania z kabelkiem spdif za $10.
:)

BTW:
*"dla czego" - litosci... ;)

no przecież sygnał idzie cyfrowo więc nie ma prawa się zmieniać a jednak na końcu jest zupełnie co innego ...

Rozwin to jakos, bo wydaje mi sie, z calym szacunkiem,
ze zaczynasz grubo pierdolic :).

Data: 2012-08-03 18:21:07
Autor: Aha....
W dniu 2012-08-03 17:32, Q pisze:
[...]

Znieksztalcenia, i korekcja z ktora nie zawsze sobie radzi koder dekoder i co za tym idzie mniejsza predkosc. A w monitorach sa przetworniki A/D ktore niestety ale zmieniaja sygnal cyfrowy na analogowy a tenze analogowy to juz zalezy od wielu czynnikow nie zawsze powtarzalnych.

Data: 2012-08-03 15:43:24
Autor: micz
Prośba pilna o ocenę zestawu
Łoooo, jaka tu dyskaszyn się zrobiła :)

Dzięki Wam za opinię, chciałbym jeszcze troszkę dopytać:

1a. MOBO: bo ja już głupieję - czy ja wybrałem sobie płytkę mATX??? Dawno nie siedziałem w temacie i może - laickie pytanie - czy jest jakiś powód, żeby brać ATX? One się różnią tylko wielkością i ilością slotów, czy np. ATX mają lepszy airflow? Albo czy potrzebują innej obudowy? 1b. MOBO: wiecie - szukam płyty taniej, a solidnej :). Nie będę podkręcał (to na pewno), nie będę cudów wianków robił. Chcę płytę, która nie padnie po dwóch tygodniach, będzie miała FireWire, USB3.0 oczywiście, RAID, sporo złącz SATA (+ najchętniej eSATA) i będzie dobrze siedzieć w niej ten 3770 (w sensie, żeby się płyta nie "gryzła" z prockiem).

2. KINGSTONY w kwestii RAMU - jasne, że rozważę. Zobaczymy jak z kasą będzie :/ By the way: Czy mniejszy CL ma jakiś ZAUWAŻALNY w codziennej pracy sens?

3a. GRAFIKA: od czasu, gdy kupiłem dziewczynie troszkuj przyoszczędzając AMD Phenom II 940 (bodaj, bo nie pomnę, tych cyferek na sto procent) i płytkę MSI ze zintegrowaną grafiką... nigdy więcej tego chyba nie zrobię. Nie brnąc w szczegóły - komputer zmulał się nieprzeciętnie do tego stopnia, że przesuwanie okien na ekranie odbywało się skokowo. Wrzuciłem jakiegoś prostego GeForce'a i problem zniknął. Tu co prawda, to nie MOBO ma grafikę zint., tylko CPU... nie wiem jak to się zachowuje... Ale dla bezpieczeństwa - wolę jednak kupić osobną kartę i dopiero jak się okażę, że ona gówno daje w Adobe, to ją sprzedać. Nie mam czasu na ryzyko, że zintegrowany układ mnie zawiedzie i będę się bawił w doinstalowywanie karty.

3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc nieco pakiet adobe przy preview i renderach (AE i Premiere). Ja wiem, że wsparcie może okazać się minimalne, ale zawsze coś lepiej. W RAM już zainwestowałem (16 GB to raczej dość wygodna praca), w SSD także... została nadwyżka lekka na kartę. I TU PYTANIE: Czy ta 560-tka różni się czymś specjalnym od rzekomo certyfikowanej dla pakietu adobe 580-tki? W sensie, czy 580-tka ma jakiś specjalny cosik, który współpracuje z adobe, a 560-ta nie, czy też po prostu jest silniejsza (więcej CUDA)?

3c. GRAFIKA: czemu te GB i Asusy takie nie polecane? Ta EVGA jest jakaś stabilniejsza? Mniej się grzeje? Jaki powód?

4. DYSK: Obczaję zaraz Samsunga - jeśli różnica w cenie będzie sensowna, to faktycznie po co przepłacać.

5. ZASILACZ - nie chcę kupować słabszego zasilacza, bo zamierzam w przyszłości dokładać dysków twardych. Miałem tak swego czasu, że w po 4-tym dysku zasilacz okazał się za słaby. Stąd 650W to tak z pewną bezpieczną wydaje mi się rezerwą mocy.

6. OBUDOWA: Fractal Design obczajałem. Fajne, ale niestety drogie - i tak wyżyłowałem cenę kompa na maxa. Raczej pytam tu o to, czy ten Centurion się nadaje na tę płytę gł. na przykład (ja mam tendencję do przeoczenia czasem takich "szczegółów" i dlatego double check u specjalistów jest pożądany :)

Data: 2012-08-04 01:53:13
Autor: maX

Użytkownik "micz" <michalponiedzielski@gmail.com> napisał w wiadomości news:3e6663c5-bc5f-4a47-990d-b5f33aa4f94fgooglegroups.com...
3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc nieco pakiet adobe przy preview i renderach (AE i Premiere). Ja wiem, że > wsparcie może okazać się minimalne, ale zawsze coś lepiej.

Najnowsze wersje programów Adobe wykorzystują OpenCL, tam wsparcie GPU powinno być juz większe niż "minimalne". Przykłady użycia OpenCL w Sony Vegas i PowerDirector:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/opencl-sony-vegas-pro-11-akceleracja-gpu-w-programie-do-edycji-wideo.html
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/opencl-test-akceleracji-przy-edycji-wideo-cyberlink-powerdirector-10-40256.html
Jak widac boost jest dość duży.

Data: 2012-08-04 03:33:36
Autor: BQB
W dniu 2012-08-04 00:43, micz pisze:
> [...]

> jakiś powód, żeby brać ATX? One się różnią tylko wielkością i ilością
> slotów, czy np. ATX mają lepszy airflow? Albo czy potrzebują innej

Na działanie nie ma znaczenia - tylko ilość złącz/slotów

> [...]
> oczywiście, RAID, sporo złącz SATA (+ najchętniej eSATA) i będzie
> dobrze siedzieć w niej ten 3770 (w sensie, żeby się płyta nie "gryzła"

Co znaczy "tania"? Do ilu? Jak chcesz np dużo złącz SATA + mSATA i dużo USB 3.0 zwłaszcza na przednim panelu, to jednak trzeba nieco grosza wydać. Ja będę kupować GA-Z77X-UD5H ze względu na ilość złącz SATA3 i 4xUSB 3.0 z przodu.

Data: 2012-08-04 16:45:27
Autor: Chris
W dniu 2012-08-04 03:33, BQB pisze:
> [...]

 > obudowy?

Na działanie nie ma znaczenia - tylko ilość złącz/slotów

w pełnych ATX czest stosowane jest lepsze zasilanie niż w mATX choć są wyjątki, do tego lepsze odprowadzanie ciepła a co za tym idzie lepsza stabilność. Reszta to dodatki jak sloty, ilość kontrolerów itp.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-04 22:16:19
Autor: BQB
W dniu 2012-08-04 16:45, Chris pisze:
> [...]

Na działanie nie ma znaczenia - tylko ilość złącz/slotów

w pełnych ATX czest stosowane jest lepsze zasilanie niż w mATX choć są

Jak często? Częściej niż w mATX? Jakieś dane na ten temat masz, czy tylko tak teoretyzujesz, bo Ci się wydaje?

do tego lepsze odprowadzanie ciepła a co za tym idzie lepsza
stabilność. Reszta to dodatki jak sloty, ilość kontrolerów itp.

Zastanów się po co tworzy się płyty mATX? Do małych komputerów, których nikt nie podkręca. Czy naprawdę uważasz, że niepodkręcony mATX w obudowie, która zapewnia właściwą cyrkulację powietrza jest mniej stabilny niż na niepodkręconej płycie ATX?

Data: 2012-08-05 00:31:56
Autor: Chris
W dniu 2012-08-04 22:16, BQB pisze:
> [...]

obudowie, która zapewnia właściwą cyrkulację powietrza jest mniej
stabilny niż na niepodkręconej płycie ATX?

Dokształć się bo jak zawsze trujesz ... jeszcze tylko miesiąc i wrócisz do szkoły to może nie będzie śmiecił grupy ...

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-06 21:39:23
Autor: BQB
W dniu 2012-08-05 00:31, Chris pisze:
> [...]

Dokształć się bo jak zawsze trujesz ... jeszcze tylko miesiąc i wrócisz
do szkoły to może nie będzie śmiecił grupy ...

Ale masz na to jakieś wsparcie w postaci rzeczowego argumentu? Proste pytanie dla Ciebie - Po co tworzy się płyty mATX?

Data: 2012-08-07 08:40:11
Autor: Chris
Prośba pilna o ocenę zestawu
BQB nabazgrał(a):

Ale masz na to jakieś wsparcie w postaci rzeczowego argumentu? Proste pytanie dla Ciebie - Po co tworzy się płyty mATX?

Mam ale przed takimi jak ty nie musze się tłumaczyć ...

Data: 2012-08-04 11:22:32
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
3a. GRAFIKA: od czasu, gdy kupiłem dziewczynie troszkuj przyoszczędzając AMD Phenom II 940 (bodaj, bo nie pomnę,

Jak zamulal?
W grach? - tych nowszych/lepszych to mogl - wszak to integra.
W windowsie? - no to miales rozpieprzony sysytem i to na 100%.

Sam na jednym z kompow mam Phenoma (x2 -> x4) + HD 4250 na plycie
(niezauwazalnie "gorsza" od HD 4290 z sideport mem.)
i pod Win wszystko smiga git, ale w grach...
no coz - nawet zapyzialy pasywny GF 9500GT jest zauwazalnie lepszy :/.
(np. rendering drzewek w Assault Cube)

Poza tym w przypadku kart ATi dochdza "drobne" szczegoly:
- Sterowniki ATI od lat (nosz kurrrww...) pozostawiaja wiele do zyczenia...
- Jaki masz system? WinXP czy Win7? - bo nawet takie glupie cos jak DXVA
  na tej samej wersji sterownikow pod Win7 chodzi (DXVA + VMR-x / EVR)
  a juz pod WinXP tnie tak, ze nie da sie ogladac - kiedys dzialalo :/

3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc nieco pakiet adobe przy preview

To patrz na karte pod wzgleden CUDA

3c. GRAFIKA: czemu te GB i Asusy takie nie polecane? Ta EVGA jest jakaś stabilniejsza? Mniej się grzeje? Jaki powód?

EVGA daje Ci +10pkt do lansu.
Ladne robia rzeczy, ale przydrogie troche.
Ostatnio przemoglem sie jakos do Asrocka i ogolnie przekonalem sie do niego,
tzn. juz sie nie boje (no i nie wstydze :) kupowac plyt i kart graficznych Asrocka.

[...]

To miales jakis scierwiasty zasilacz.
Kup dobry zasilacz o silnych/wydajnych liniach
i wysokiej sprawnosci (najlepiej juz od 20% obciazenia).
Naprawde wiecej niz te 450W nie bedzie Tobie potrzebne
a bez grafiki (choc nowe i tak biora malo pradu) to i 300W by starczyl.

4 dodatkowe dyski to ile to bedzie?
4 x 10W = 40W ?
Chyba, ze to dyski laptopowe, to wtedy znacznie, znacznie mniej :).

Data: 2012-08-04 05:12:51
Autor: micz
W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 11:22:32 UTC+2 użytkownik Q napisał:
Jak zamulal? W grach? - tych nowszych/lepszych to mogl - wszak to integra..
W windowsie? - no to miales rozpieprzony sysytem i to na 100%.

Fakt - to był jeszcze WinXP, a nie siódemka - to mogło mieć znaczenie w sumie. Ale - jak Bozię kocham - zamulał w normalnym użytkowaniu windowsów, nie w grach. Gier nawet nie odpalałem :) Wystarczyło mi stresu.

To patrz na karte pod wzgleden CUDA

No czyli GTX560 jest po prostu mniej wydajny od GTX580 (mniej CUDA), ale to wszystko? Nie brakuje mu żadnego "ficzera" względem większego brata?

EVGA daje Ci +10pkt do lansu.
Ladne robia rzeczy, ale przydrogie troche.

No to ja ten lans mam gdzieś :) Zależy mi na tym, żeby się karta nie sypnęła po tygodniu. I nie była jakimś EWIDENTNIE słabym modelem - słabo wykonanym, za głośnym, za gorącym, etc. Jeśli ten GB, który wybrałem (lub poleć Asrocka jakiegoś) będzie GOOD, to OK - nie musi być EXCELENT :)

[...]

Dobra, małe podsumowanie:

ZASILACZ - mogę wziąć słabszy - jaki polecacie

KARTA - mogę ją nawet na razie odpuścić na rzecz dysków twardych (spróbujmy przeżyć na grafice procesora - chu*, jak przygoda, to przygoda).

DYSKI - dołożę do zestawu dwa dyski SATA 1TB (do RAID0 - na pliki projektów i inne dane) i jeden SATA 2TB (na backup - ręczny). Macie jakieś propozycje konkretnych modeli? I czy uważacie taką konfigurację za sensowną?

Data: 2012-08-04 16:53:09
Autor: Chris
W dniu 2012-08-04 14:12, micz pisze:
[...]

Jak możesz to poczekaj bo powinny być niedługo obniżki dysków .. WD już obniżył np. 3TB o 100$

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-04 15:09:34
Autor: BQB
W dniu 2012-08-04 14:14, micz pisze:
[...]

Ale zainstalowałeś sterowniki do chipsetu a potem sterowniki do grafiki? A może uruchomiłeś tą płytę główną na systemie, który działał wcześniej na innej płycie głównej?

Data: 2012-08-04 06:27:06
Autor: micz
W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 15:09:34 UTC+2 użytkownik BQB napisał:
W dniu 2012-08-04 14:14, micz pisze:

> W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 11:22:32 UTC+2 u�ytkownik Q napisa�:

> Fakt - to by� jeszcze WinXP, a nie si�demka - to mog�o mie� znaczenie w sumie. Ale - jak Bozi� kocham - zamula� w normalnym u�ytkowaniu windows�w, nie w grach. Gier nawet nie odpala�em :) Wystarczy�o mi stresu.

Ale zainstalowa�e� sterowniki do chipsetu a potem sterowniki do grafiki? A mo�e uruchomi�e� t� p�yt� g��wn� na systemie, kt�ry dzia�a� wcze�niej na innej p�ycie g��wnej?

Wszystko (chyba) grzecznie, ładnie, po bożemu było - najpierw sterowniki do chipsetu, potem do grafiki. I system był instalowany na świeżo złożonym kompie, czyli nie było żadnych wymian.

Może po prostu miałem niefart. Może procesor nie polubił płyty MSI? A może WinXP był za kiepski na to rozwiązanie? Newermajnd :) Było minęło.

Data: 2012-08-04 16:51:33
Autor: Chris
W dniu 2012-08-04 11:22, Q pisze:
3c. GRAFIKA: czemu te GB i Asusy takie nie polecane? Ta EVGA jest jakaś
stabilniejsza? Mniej się grzeje? Jaki powód?

EVGA daje Ci +10pkt do lansu.
Ladne robia rzeczy, ale przydrogie troche.

Pierdolisz panie :) fakt są droższe ale za cenę stabilności i bardzo niskiej awaryjności czego nie mogę powiedzieć o Asusach czy GB które padają jak muchy do tego serwis naprawia je po x razy a i tak efekt szrotu zostaje ...

Ostatnio przemoglem sie jakos do Asrocka i ogolnie przekonalem sie do niego,
tzn. juz sie nie boje (no i nie wstydze :) kupowac plyt i kart graficznych
Asrocka.

A Asrock robi grafiki ??

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-04 21:19:36
Autor: Q
[...]

Ta cena IMHO nie przeklada sie az tak na owa "lepszejszosc".
Zreszta wszystko sie moze popsuc a niektore firmy (np. ASRock)
czasami wydaja prawdziwe perelki (jakosc/cena).
Co tam bede pisal - pamietam czasy jak logitech byl nieznana firma
i kojarzyl sie glownie z chinskim szajsem.
A terez? Jaka to markowa firma, ojoj :).

A Asrock robi grafiki ??

Robi, i to nawet z pasywnym chlodzeniem.
Zreszta nie tylko plyty i nie tylko karty grafiki.
Widze, ze zatrzymales sie na etapie kiedy EVGA byla na topie
a ASRock kojarzyl sie z ECSem / kicha / zwiochami / itd.
A myslalem, ze ja juz dawno wypadlem z obiegu ;).

Data: 2012-08-04 22:01:22
Autor: Chris
W dniu 2012-08-04 21:19, Q pisze:
[...]

Tylko że GB xczy Asus jak padnie to masz już przejebane bo serwisy starają się to naprawić i jesteś uziemiony na min 2 tyg a BARDZO czesto wraca to za chwilę znowu bo dalej nie działa i tak do usranej śmierci .. Asrock jak padnie to w max 5 dni mam nowa płytę i nikt nie bawi się w naprawę tego.

Co tam bede pisal - pamietam czasy jak logitech byl nieznana firma
i kojarzyl sie glownie z chinskim szajsem.
A terez? Jaka to markowa firma, ojoj :).

Logitech zawsze był to Hi-End o ile pamiętam ...

EVGA dalej jest na topie :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-05 08:06:47
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 3 Aug 2012 12:26:23 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Nie wiem, jak Ty kolory wąCHasz, ale w magię nie wnikam.

Co do pracy z kolorem - słyszałeś o czymś takim, jak zarządzanie barwą i
kalibracja monitorów?

[ Kobieto! Chcesz się dowiedzieć, co twoje przyjaciółki NAPRAWDĘ sądzą     ]
[ o twoim mężu? Powiedz im, że się rozwodzicie.           (JoeMonster.org) ]

Data: 2012-08-05 22:54:33
Autor: Chris
W dniu 2012-08-05 08:06, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Tylko że do DVI i do HDMI masz inne układy w tym przy HDMI masz jeszcze zabezpieczenia HDCP które mogą zmieniać jakość i różnić się tym co jest wyświetlane przez DVI.

Co do pracy z kolorem - słyszałeś o czymś takim, jak zarządzanie barwą i
kalibracja monitorów?

Skoro jesteś PRO to chyba wiesz jak to się robi ...

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-06 02:46:37
Autor: JDX
On 2012-08-05 22:54, Chris wrote:
[.....]
Tylko że do DVI i do HDMI masz inne układy w tym przy HDMI masz jeszcze
zabezpieczenia HDCP które mogą zmieniać jakość i różnić się tym co jest
wyświetlane przez DVI.
A to w przypadku DVI nie ma HDCP? Bo np. tutaj
http://en.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection
piszą (w tabelce), że HDCP "wspierało" DVI zanim jeszcze zaczęło
"wspierać" HDMI. :-D

Poza tym ciekaw jestem w jaki sposób HDCP mogłoby zmieniać jakość
sygnału skoro jego działanie (w uproszczeniu) ogranicza się jedynie do
XOR-owania strumienia bitów. :-D

Data: 2012-08-06 07:47:31
Autor: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz
JDX napisal(a):
Poza tym ciekaw jestem w jaki sposób HDCP mogłoby zmieniać jakość
sygnału skoro jego działanie (w uproszczeniu) ogranicza się jedynie do
XOR-owania strumienia bitĂłw. :-D

Na poziomie kwantowym. ;-)))

Data: 2012-08-06 09:46:53
Autor: Chris

On 2012-08-05 22:54, Chris wrote:
[.....]
[...]

To ciekawe dla czego TV się czepiał materiału BD po HDMI a po DVI nie ,... może raz stosują a raz nie :)

Poza tym ciekaw jestem w jaki sposób HDCP mogłoby zmieniać jakość
sygnału skoro jego działanie (w uproszczeniu) ogranicza się jedynie do
XOR-owania strumienia bitów. :-D

Przeczytaj mój piewrwszy post ... tam jest takie magiczne słowo "MOŻE" ....

Data: 2012-08-06 10:59:29
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
To ciekawe dla czego TV się czepiał materiału BD po HDMI a po DVI nie ,... może raz stosują a raz nie :)

Co to znaczy "sie czepial"?

W ogole nie jest tak, ze DVI moze byc z HDCP lub bez?
A HDMI? Podobnie czy zawsze jest z HDCP?

PS
DLACZEGO nie DLA CZEGO :P

Data: 2012-08-06 11:01:32
Autor: JDX
On 2012-08-06 09:46, Chris wrote:
[.....]
To ciekawe dla czego TV się czepiał materiału BD po HDMI a po DVI nie
,... może raz stosują a raz nie :)
No właśnie, raz stosują, a raz nie. Co nie zmienia faktu, że *można
stosować i stosuje się* HDCP jako część interfejsu DVI. W "świecie
komputerowym" w przeciwieństwie do "świata audio-video" HDCP jest chyba
jeszcze mało rozpowszechnione, ale należy spodziewać się, że będzie
implementowane coraz częściej i wręcz obowiązkowo. W każdym bądź razie
np. moje Delle U2412M mają "1 Digital Visual Interface connectors
(DVI-D) with HDCP", a z drugiej strony Windows Vista i 7 wspiera
mechanizm Output Protection Manager który "pod spodem" odwołuje się
m.in. do HDCP jako jednego ze sposobów zabezpieczenia treści przesyłanej
pomiędzy źródłem a odbiornikiem. Kto wie, być może z niedługim
nadejściem Win8 monitory nie posiadające DVI z HDCP staną się
bezużyteczne. :-)

[...]

No ale w jaki sposób HDCP *może* modyfikować strumień danych aby
wpływało to na jakość video? :-D A przede wszystkim w jakim celu.? :-D

Data: 2012-08-06 11:11:38
Autor: Chris
[...]

"Może" nie wiem, gadałem z grafikiem i powiedział że "może" ... w końcu po coś są pro karty i monitory dla grafików ... jak by nie było różnicy to czemu mają przepłacać ...

Data: 2012-08-06 11:31:54
Autor: JDX
On 2012-08-06 11:11, Chris wrote:
[.....]
"Może" nie wiem, gadałem z grafikiem i powiedział że "może" ... w końcu
po coś są pro karty i monitory dla grafików ... jak by nie było różnicy
to czemu mają przepłacać ...
Przepłacać mają za to, że, tak jak tu wspomniano, np. Adobe CS daje
dodatkowe wsparcie dla niektórych kart przez co pakiet działa trochę
szybciej. Albo za to, że karta obsługuje jednocześnie 8 monitorów. A nie
dlatego, że maja one lepszą jakość obrazu niż "zwykłe karty" bo to jest
po prostu nieprawda. Co zaś się tyczy monitorów, to wiadomo, że są
lepsze i gorsze matryce i za te lepsze trzeba zapłacić.

Data: 2012-08-06 11:55:46
Autor: Chris

On 2012-08-06 11:11, Chris wrote:
[.....]
[...]

Depends on the model, but really there is no difference for those portions of CS5, only Premiere and After Effects benefit from the CDUA based GPU acceleration in CS5, and then it's only certain models, in which case unless you're a pro it's best to get a GTX285 instead.

But for all of the components you're using they use OpenGL acceleration and are available to both vendors.

The only consideration would be if you have a truely high bit depth monitor that support true 12bit per channel colour, that would be the only reason to get a workstation card (FireX/Quadro) as they support up to 16bit per colour channel, whereas the gaming models are 10 per channel usually and 12bit (with 10bit corrected output) for the best models via HDMI.

But if you're no using a specialized monitor then don't waste your money on a FireGL/FirePro or Quadro card, get a quality, low power consumption, large memory, cool 'n' quiet mid-range card (something like the HD5770 or lower or the GTS250). A nice card for a cool and quiet rig would be the new HD5550 with the passive heatsink, but it s a bit slower. I prefer the HD5K series because of the better sub-pixel support and the better colour depth support on DP and HDMI, but even then it's not as good as it could be (limited output on HDMI below the level of GPU support).

Ogólnie ciekawy temat:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/287926-15-nvidia-quadro-radeon-adobe

Data: 2012-08-08 01:27:23
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 06 Aug 2012 11:31:54 +0200, JDX napisał(a):

Przepłacać mają za to, że, tak jak tu wspomniano, np. Adobe CS daje
dodatkowe wsparcie dla niektórych kart przez co pakiet działa trochę
szybciej.

Dupa jaś. Pewne funkcje i stosowanie pewnych efektów liczone jest przez GPU,
a nie procesor główny. Ograniczenia co dany podzespół liczy są ciut
sztuczne.

Albo za to, że karta obsługuje jednocześnie 8 monitorów.

Karty z układami AMD i opcja Eyefinity. Nie zależy to od Adobe, a od
producenta karty i sterowników. NVIDIA chyba też to ma - niech mnie ktoś
poprawi, jeżeli się mylę.

A nie dlatego, że maja one lepszą jakość obrazu niż "zwykłe karty" bo to
jest po prostu nieprawda. Co zaś się tyczy monitorów, to wiadomo, że są
lepsze i gorsze matryce i za te lepsze trzeba zapłacić.

Jeżeli Ci się wydaje, że sama matryca załatwi sprawę to… masz rację, wydaje
Ci się. :D

[ NiektĂłre błędy nie były by tak tragiczne, gdyby nie prĂłby ich            ]
[ naprawienia.                                        (znalezione w necie) ]

Data: 2012-08-08 01:27:23
Autor: Przemysław Ryk
Prośba pilna o ocenę zestawu
Dnia Mon, 6 Aug 2012 11:11:38 +0200, Chris napisał(a):

JDX nabazgrał(a):

[...]

Monitory PRO dla grafików różnią się nie tym, jak szyfrują transmisję
danych, ale tym, jak odwzorowją barwy, jakie mają możliwoci kalibracji i
kontroli parametrów wyświetlania. HDCP akurat na te elementy - AFAIK -
wpływu nie ma.

[ I błąd przyda się na coś - przynajmniej na przestrogę dla drugich.       ]
[                                                            (A.M. Fredro) ]

Data: 2012-08-08 08:36:54
Autor: Chris
Prośba pilna o ocenę zestawu
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Z czego co mi było wiadomo to przy monitorach PRO dla grafików chodziło głównie o kalibrację kolorów ale w tym to ty już jesteś specjalista a nie ja więc nie będę się wypowiadał.
Co do HDCP to pisałem "może" takie miałem informacje od grafików ale też nie byli pewni na 100% bo nikt tam tego nie używa do tego celu.

Data: 2012-08-08 16:28:17
Autor: Przemysław Ryk
Prośba pilna o ocenę zestawu
Dnia Wed, 8 Aug 2012 08:36:54 +0200, Chris napisał(a):

Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]
końcu po  coś są pro karty i monitory dla grafikĂłw ... jak by nie było
róşnicy to  czemu mają przepłacać ...
[...]

Mogło wyjść swojego rodzaju „połączenie”. Ktoś podpinał po HDMI czy
DisplayPort, transmisja danych do monitora miała iść po protokole DDC/CI co
AFAIR (szczególnie w przypadku DisplayPort - przynajmniej z tego co pamiętam
z pracy u dystrybutora EIZO na Polskę) nie jest raczej obsługiwane i był
klops. Mogło nastąpić sprzężenie zwrotne, że to HDCP miesza, choć IMVHO nie
miało akurat nic do rzeczy.

[ Ludzie są jak skarpetki. Jeden podobny do drugiego, a do pary nie        ]
[ znajdziesz.                                             (JoeMonster.org) ]

Data: 2012-08-08 18:04:18
Autor: Chris
W dniu 2012-08-08 16:28, Przemysław Ryk pisze:
[...]

byli pewni na 100% bo nikt tam tego nie uĹźywa do tego celu.

[...]

To jest chyba główny problem jeśli chodzi i HDMI:

Data: 2012-08-08 01:27:23
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 06 Aug 2012 11:01:32 +0200, JDX napisał(a):

[...]

Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę, ale:
- zgodność z HDCP na cyfrowych połączeniach (czy to DVI-D, czy HDMI, czy
chyba DisplayPort) jest możliwością, a nie obowiązkiem
- nie wiem, czy wymóg nie idzie od „drugiej strony” - czyli wrzucasz do
odwarzacza materiał, który HDCP wymaga i nagle jest problem.

[...]
bezuĹźyteczne. :-)

To jedna kwestia. Na odwzorowanie barw kwestia szyfrowania transmisji (nota
bene - chyba rozwalona do reszty po tym, jak główne klucze szyfrujące chyba
(nie pamiętam dokładnie) zostały wykradzione) raczej nie powinna mieć
wpływu.

(ciach…)

[ JeĹźeli czujesz, Ĺźe Ĺźycie chce ci dać kopa w dupę, to raczej się nie      ]
[ odwracaj - jaja zdecydowanie bardziej będą bolały.  (znalezione w necie) ]

Data: 2012-08-08 14:01:55
Autor: JDX
On 2012-08-08 01:27, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę, ale:
- zgodność z HDCP na cyfrowych połączeniach (czy to DVI-D, czy HDMI, czy
chyba DisplayPort) jest możliwością, a nie obowiązkiem
DP ver. 1.0 *opcjonalnie* wspiera swój własny system zabezpieczania
treści DPCP, a od ver. 1.1 jako *opcję* wspiera też HDCP. Prawdopodobnie
jest to związane z tym, że implementacja DPCP i/lub HDCP w urządzeniu
wymaga dodatkowej licencji a więc pewnie i kasy. Z drugiej strony DP
"celuje" w branżę komputerową, a komputerów nie używa się raczej do
odtwarzania nagrań AV. W przypadku HDMI HDCP było chyba kiedyś opcją ale
teraz jest de facto wymagane, tzn. AFAIK aby producent mógł sobie bez
naruszania licencji namalować logo HDMI na urządzeniu to owo urządzenie
musi wspierać też HDCP. Nie wie jak wygląda sprawa HDCP w przypadku DVI,
ale wszystko wskazuje na to, że jest to opcja. Zresztą na dobrą sprawę
nie ma to większego znaczenia ponieważ DVI razem z analog VGA wkrótce
umrze ponieważ kilku(nastu) dużych graczy na rynku komputerowym doszło
do porozumienia i zdaje się już 2013 mają zaprzestać używania tych
interfejsów. Zostanie tylko DP (i może Thunderbolt jak się przyjmie) do
komputerĂłw i HDMI do audio-video.

- nie wiem, czy wymóg nie idzie od „drugiej strony” - czyli wrzucasz do
odwarzacza materiał, który HDCP wymaga i nagle jest problem.
Tak, zdaje się, że z tej strony też idzie wymóg. Przy czym jest on
raczej zwrócony w kierunku urządzeń AV jako że ich przeznaczeniem jest
właśnie odtwarzanie treści AV. Komputerów jednak używa się głównie do
pracy typu rzeźbienie w Wordzie/Excelu, jakimś IDE czy też jakimś CADzie
a nie do odtwarzania chronionych treści. NB. AFAIK dostawca treści może
wybrać czy użytkownik zobaczy "blank screen" czy też obraz gorszej
jakości jeśli ów uzytkownik będzie próbował odtworzyć tą treść na
urządzeniu nie wspierającym HDCP/DPCP.

Data: 2012-08-08 15:23:11
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 08 Aug 2012 14:01:55 +0200, JDX napisał(a):

.. Komputerów jednak używa się głównie do
pracy typu rzeźbienie w Wordzie/Excelu, jakimś IDE czy też jakimś CADzie
a nie do odtwarzania chronionych treści...

No popatrz. A ja nawet Worda/Exela nie mam (mam viewery jak mi ktoś uparcie
przyśle). IDE to mi się kojarzy wyłącznie z interfejsem do kart. CAD-a z
nazwy znam i mniej więcej wiem do czego służy. Z kolei filmów na BD mam już
prawie dwie setki i jakby monitor czy karta nie obsługiwały HDCP (po DP) to
pewnie bym zauważył.

Data: 2012-08-08 15:53:39
Autor: JDX
On 2012-08-08 15:23, Leszek K. wrote:
[.....]
[...]
Oczywiście można używać takich partyzanckich sposobów, ale biali ludzie
to raczej do takich celów TV i odtwarzacz kupują. :-D

Data: 2012-08-08 16:22:01
Autor: Leszek K.

On 2012-08-08 15:23, Leszek K. wrote:
[.....]
[...]

Ależ ja TV i odtwarzacz też mam. Ale czemu się mam pozbawiać możliwości
odtwarzania w drugim pokoju. A jakbym miał do wyboru to raczej bym
zrezygnował z tego TV i odtwarzacza. Z komputera mam lepszą jakość i
jeszcze mogę potrollować na usenecie :)

Data: 2012-08-08 17:13:03
Autor: JDX
On 2012-08-08 16:22, Leszek K. wrote:
[.....]
Ależ ja TV i odtwarzacz też mam. Ale czemu się mam pozbawiać możliwości
odtwarzania w drugim pokoju.
No ja również nie wiem czemu. Trzeba kupić drugi TV oraz odtwarzacz i po
sprawie. :-D

A jakbym miał do wyboru to raczej bym
zrezygnował z tego TV i odtwarzacza. Z komputera mam lepszą jakość i
jeszcze mogę potrollować na usenecie :)
No ta lepsza jakość to jest IMO wątpliwa. Nie próbowałem, ale wątpię aby
jakiś film na BR odtworzony na PC podłączonym do np. 42" TV wyglądał
lepiej niż ten sam film odtworzony na dedykowanym odtwarzaczu
podłączonym do tego samego TV. Oczywiście monitory komputerowe zazwyczaj
mają lepszą jakość obrazu od TV ale ich użycie ogranicza cena i rozmiary
(czyli cena :-) ) a to jest chyba główny powód dla którego partyzanci
stosują partyzanckie rozwiązania. :-D A i jakość takich monitorów też
jest podejrzana - bo 40+" *monitor* o rozdzielczości *zaledwie* FullHD
to tak trochę tandetą pachnie. Do tego PC bez dedykowanego softu
(przeznaczonego do budowy HTPC) jest raczej mało wygodny w użyciu. A
potrolować w usenecie to możesz też za pomocą "mądrego" TV i/lub STB. :-D

Data: 2012-08-08 18:19:04
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 08 Aug 2012 17:13:03 +0200, JDX napisał(a):

[...]

Tak też podłączałem. Różnicy nie ma. Ale ożywam na monitorze. Tylko 27'.
2560x1440. Mimo że skalować musi to jakoś ładniej wygląda. I wcale drogi
nie był.

... Do tego PC bez dedykowanego softu
(przeznaczonego do budowy HTPC) jest raczej mało wygodny w użyciu. A
potrolować w usenecie to możesz też za pomocą "mądrego" TV i/lub STB. :-D

Mnie się jednak dużo wygodniej steruje z klawiatury niż z pilota (no i ta
się nigdy nie gubi). Gierkę też jakąś od czasu do czasu idzie zapuścić. A
używanie internetu na TV to zabawa dla masochisty.

Data: 2012-08-08 18:43:39
Autor: JDX
On 2012-08-08 18:19, Leszek K. wrote:
[.....]
Tak też podłączałem. Różnicy nie ma. Ale ożywam na monitorze. Tylko 27'.
2560x1440. Mimo że skalować musi to jakoś ładniej wygląda. I wcale drogi
nie był.
IMO to słabo z tym ożywaniem. IMO 27" to dobry rozmiar do pracy ale do
oglądania filmów/TV to raczej słaby jest. No chyba że jest umieszczony
np. w kibelku, naprzeciwko sedesu. :-D

Data: 2012-08-09 18:42:53
Autor: Leszek K.

On 2012-08-08 18:19, Leszek K. wrote:
[.....]
[...]

Sugerujesz, że mam sobie na biurku postawić jeszcze większy monitor? To nie
TV oglądane z kanapy tylko monitor stojący metr przede mną. I tak przy
oglądaniu filmów cofam fotel bo za bardzo trzeba się rozglądać ;)

Data: 2012-08-08 16:28:17
Autor: Przemysław Ryk

On 2012-08-08 15:23, Leszek K. wrote:
[.....]
[...]

Spora część moich znajomych po prostu podpina TV kabelkiem do kompa i ogląda
filmy odtwarzane bezpośrednio z kompa… :D

[ Feminizm istnieje tylko po to, Ĺźeby brzydkie kobiety zjednoczyć we       ]
[ wspĂłlnotę.                                            (Charles Bukowski) ]

Data: 2012-08-08 17:16:16
Autor: JDX
On 2012-08-08 16:28, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Spora część moich znajomych po prostu podpina TV kabelkiem do kompa i ogląda
filmy odtwarzane bezpośrednio z kompa… :D
No przecież wiadomo, że tradycja partyzancko-powstańcza jest w narodzie
silnie zakorzeniona. :-D A tak poza tym to piracki film moĹźna teĹź
dedykowanym odtwarzaczem lub nawet "gołym" TV odtworzyć. :-D

Data: 2012-08-08 17:58:22
Autor: Chris
W dniu 2012-08-08 17:16, JDX pisze:

silnie zakorzeniona. :-D A tak poza tym to piracki film moĹźna teĹź
dedykowanym odtwarzaczem lub nawet "gołym" TV odtworzyć. :-D

A masz jakieś fajne filmy pirackie ? ostania część Piratów z Karaibów była taka sobie. Bardzo mi się podobał Cutthroat Island z Geeną Davis choć podbno finansowo była to klapa :(

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-08 18:04:25
Autor: JDX
On 2012-08-08 17:58, Chris wrote:
[.....]
A masz jakieś fajne filmy pirackie ? ostania część Piratów z Karaibów
była taka sobie. Bardzo mi się podobał Cutthroat Island z Geeną Davis
choć podbno finansowo była to klapa :(
Nie, nie mam. Krótko miałem ostatnich Piratów z Karaibów nagranych
legalnie z HBO, ale skasowałem zaraz po obejrzeniu. :-D

Data: 2012-08-08 18:10:02
Autor: Chris
W dniu 2012-08-08 18:04, JDX pisze:
On 2012-08-08 17:58, Chris wrote:
[.....]
[...]

Ja kupiłem na BD po jakieś 30zł za film więc drogo nie wyszło :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-08 16:28:17
Autor: Przemysław Ryk
[...]

Od pewnego czasu - AFAIR dobrych 3 lat - w przypadku np. monitorów EIZO, z
którymi miałem styczność codziennie, opcja zgodności z HDCP na złączu DVI po
prostu się pojawiła i jest.

[...]
przyjmie) do komputerów i HDMI do audio-video.

Pożyjemy zobaczymy. Jak na razie w większości kart graficznych ze średniego
segmentu masz jednak DVI × 2 lub DVI i HDMI (plus przejściówka), monitory
też w dużej części DVI dalej udostępniają.

Analogowy D-Sub to raczej domena monitorów z najtańszej półki, choć często
jest też montowany obok DVI w średniej klasie urządzeń.

[...]

Jednak wpływ tego rozwiązania na możliwości sterowania parametrami monitora
pod kątem obróbki koloru jest IMVHO żaden. Tom01 - potwierdzisz? :D

[ Z moim szczęściem do kobiet, prędzej znajdę chłopaka, niż dziewczynę...  ]
[                                                        (demotywatory.pl) ]

Data: 2012-08-08 01:27:23
Autor: Przemysław Ryk

On 2012-08-05 22:54, Chris wrote:
[.....]
[...]

DVI w danym urządzeniu może obsługiwać HDCP. AFAIR. Z tego co wiem,
szyfrowanie cyfrowej transmisji nie powinno wpływać na możliwości sterowania
danym urządzeniem wyjściowym (monitorem) w kwestii kalibracji i
profilowania. Ale znowu - Tom01 - moje informacje naprostuje. :D

[ Foreman: If we don't stop the nerve deterioration quickly, he'll be      ]
[ paralyzed for life. House: Well, luckily, at this rate that should only  ]
[ last about a week.                            ("House M.D. 1x13 Cursed") ]

Data: 2012-08-06 10:56:34
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
Tylko że do DVI i do HDMI masz inne układy w tym przy HDMI masz jeszcze zabezpieczenia HDCP które mogą zmieniać jakość i różnić się tym co jest wyświetlane przez DVI.

Czyli co?
W AutoCADzie bede mial grubsze linie
a w Photoshopie inne barwy,
 "bo HDCP" mi "cos tam, cos tam" ograniczy?

Wydawalo mi sie, ze HDCP chronic jedynie tresci,
ktore wymagaja ochrony, wiec chyba tu nie ma to znaczenia-
- no chyba, ze ktos chce uzywac kompa jako HTPC
i odtwarzac na nim chroniony material BD/DVD,
ale chyba nie o tym mowimy?

Data: 2012-08-08 01:27:24
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 05 Aug 2012 22:54:33 +0200, Chris napisał(a):

[...]

HDCP wpływa na jakość? Czego? Informacji o kolorze?

Mógłbym spytać, czy masz jakieś wsparcie, ale tutaj jeszcze do odpowiedzi
Tom01 wywołam. Moim zdaniem HDCP na informację o barwie nie wpływa.

Co do pracy z kolorem - słyszałeś o czymś takim, jak zarządzanie barwą i
kalibracja monitorów?

Skoro jesteś PRO to chyba wiesz jak to się robi ...

Im dłużej w tym siedzę, tym bardziej sobie zdaję sprawę, jak mało wiem. Z
HDMI / DisplayPort bywają problemy przy w pełni sprzętowej kalibracji
monitorów wskutek innej kwestii - często i gęsto na tych złączach nie są w
pełni transmitowane dane po protokole DDC/CI. Nie bez powodu spora część
monitorów np. EIZO (szczególnie serii ColorEdge) ma oddzielne podłączenie
przez USB. Ale tu musiałby się bardziej i konkretniej wypowiedzieć Tomek
Jurgielewicz (aka Tom01) - ja w Alstorze (dystrybutora EIZO na Polskę)
przestałem pracować w grudniu ubiegłego roku.

[ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never    ]
[ getting it.                                                  (Max Payne) ]

Data: 2012-08-04 01:05:53
Autor: JoteR
"micz" napisał:

[...]

Dość sporo, jak na zestaw bezdyskowy.

JoteR

Data: 2012-08-03 16:42:02
Autor: micz
Prośba pilna o ocenę zestawu
W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 01:05:53 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:
Do�� sporo, jak na zestaw bezdyskowy.

Jak to bezdyskowy - przeciaż jest SSD? A dodatkowe dyski, to już będę kompletował różnymi metodami (mam jakieś w poprzednim kompie i pewnie dokupię, jak się dokuję :)

Data: 2012-08-04 05:51:03
Autor: JoteR
"micz" napisał:

Do�� sporo, jak na zestaw bezdyskowy.

Jak to bezdyskowy - przeciaż jest SSD?

Litości - 120 GB do stacji graficznej? Przemek, wytłumacz panu.

A dodatkowe dyski, to już będę kompletował różnymi metodami
(mam jakieś w poprzednim kompie i pewnie dokupię, jak się dokuję :)

A do tego czasu, zamiast wymienionych kombajnów Adobe, będzie ci musiał wystarczyć systemowy Paint ;->

JoteR

Data: 2012-08-04 05:01:15
Autor: micz
Prośba pilna o ocenę zestawu
W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 05:51:03 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:
Lito�ci - 120 GB do stacji graficznej? Przemek, wyt�umacz panu.

Ale - zkaładając, że będę miał jakiś 1TB na drugim dysku SATA - to już chyba te 120 GB na system wystarczy?? Dobrze myślę? Planuję na tym SSD postawić Win7 i zainstalować wszystkie programy. Wszystkie dane chcę trzymać na tym drugim dysku... a jak starczy miejsca na SSD, to będę tam trzymał pliki do aktualnie robionego projektu (żeby działało szybciej). Czy taka opcja ma sens?

A do tego czasu, zamiast wymienionych kombajn�w Adobe, b�dzie ci musia� wystarczy� systemowy Paint ;->

Hehehehhe, przestraszyłeś mnie. Może masz rację, faktycznie - odżałuję jeszcze te parę stówek i dorzucę może dwa dyski 1TB. Jakie polecacie?

Data: 2012-08-04 16:55:28
Autor: Chris
W dniu 2012-08-04 14:01, micz pisze:
[...]

Do tego wystarczy i 64GB ale 120GB już są przystępne cenowo więc nie ma co kombinować.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-05 09:46:46
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 04 Aug 2012 16:55:28 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Siedzę tylko i wyłącznie w DTP, pracuję w Adobe CS 5.5. Partycja systemowa
ma 80GB, z czego wolnych zostało 11,8. Vista x64 postawiona 28 grudnia 2008.
Więc z tymi wystarczającymi 64GB to bym nie szalał.

[ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta.                  (Oskar Wilde) ]

Data: 2012-08-05 10:15:52
Autor: JDX
On 2012-08-05 09:46, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Siedzę tylko i wyłącznie w DTP, pracuję w Adobe CS 5.5.
O, fajnie. To może powierz nam czy trzeba do tego mieć jakąś wyczynową
grafikę czy też "prosta" HD3000/HD4000 wystarczy?

Data: 2012-08-05 12:26:45
Autor: Przemysław Ryk

On 2012-08-05 09:46, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Siedzę tylko i wyłącznie w DTP, pracuję w Adobe CS 5.5.
O, fajnie. To może powierz nam czy trzeba do tego mieć jakąś wyczynową
grafikę czy też "prosta" HD3000/HD4000 wystarczy?

Nie wiem, co Ci mam akurat powieRZyć, gdyż akurat posiadaną wiedzą dzielę
się chętnie. ;D

Co do pracy w DTP - siedzę na konfiguracji z Core 2 Duo E8400 pod maską. U
siebie mam stosunkowo silną grafikę - GTX295 - gdyż od czasu do czasu pograć
lubię. W firmie, w której pracowałem miałem podobny konfig (E8400, 8GB ram)
i GeForce'a 8600GT. Do tego EIZO ColorEdge CG241W i L568. Problemów z pracą
nie było żadnych.

Nie wiem, jak CS6, ale CS 5.5 wykorzystuje GPU (w Photoshopie) praktycznie
wyłącznie do obracania obrazu i powiększania. W Adobe Premiere może być
lepiej, ale tam trzeba „hackować” jeden czy kilka plików JavaScript, żeby
akceleracja na „cywilnych” GeForce'ach poszła. Bo tak by default, to Adobe
sobie wymyśliło, że trzeba Quadro pakować do komputera… :-/

Znajomy fotograf pracuje (głównie Lightroom i Photoshop) na Core i5 z
zintegrowaną grafiką i zastrzeżeń nie zgłasza. Ja bym tylko przy korzystaniu
z zintegrowanej w CPU grafiki uważał na jedno - czy płyta pozwala na
jednoczesne korzystanie z obu złącz cyfrowych. Podpinanie monitora LCD pod
złącze analogowe często negatywnie odbija się na jakości obrazu.

[ Los uśmiecha się do ludzi. A potem ich zdradza.                          ]
[                                     (Mogaba, Glen Cook "Ĺťołnierze Ĺťyją") ]

Data: 2012-08-05 18:04:58
Autor: JDX
On 2012-08-05 12:26, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Nie wiem, co Ci mam akurat powieRZyć, gdyż akurat posiadaną wiedzą dzielę
się chętnie. ;D
Hehe, sam siebie zaskoczyłem. :-D Niedługo po zwleczeniu się z łóżka to
pisałem. :-D

Nie wiem, jak CS6, ale CS 5.5 wykorzystuje GPU (w Photoshopie) praktycznie
wyłącznie do obracania obrazu i powiększania. W Adobe Premiere może być
Z takimi operacjami to grafika Intela chyba teĹź powinna sobie dobrze
poradzić. Chociaż za drugiej strony pamiętam czasy grafik na PCI i wtedy
wstawienie koszmarnie drogiego Matroksa zamiast "zwykłej karty" znacznie
przyspieszało AutoCAD-a.

lepiej, ale tam trzeba „hackować” jeden czy kilka plików JavaScript, żeby
akceleracja na „cywilnych” GeForce'ach poszła. Bo tak by default, to Adobe
sobie wymyśliło, że trzeba Quadro pakować do komputera… :-/
Czyli co, wracamy do czasĂłw gdy do kaĹźdego profesjonalnego softu (przede
wszystkim klasy CAD, ale nie tylko) karta miała oddzielne sterowniki?
:-) A tak z ciekawości to jakie karty wspiera jeszcze ten CS? Tylko
mocniejsze NVidie czy może coś jeszcze od innych producentów?

Data: 2012-08-07 23:27:24
Autor: Przemysław Ryk

On 2012-08-05 12:26, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Nie wiem, co Ci mam akurat powieRZyć, gdyż akurat posiadaną wiedzą dzielę
się chętnie. ;D
Hehe, sam siebie zaskoczyłem. :-D Niedługo po zwleczeniu się z łóżka to
pisałem. :-D

Po zwleczeniu się z łóżka tak od razu do komputera? A kto TŻtce śniadanie i
kawę zrobi? ;D

[...]

Z tego co kojarzę, to układy obecnie integrowane w Sandy/Ivy Bridge czy
odpowiednich CPU AMD problemów z tym nie mają.

Chociaż za drugiej strony pamiętam czasy grafik na PCI i wtedy
wstawienie koszmarnie drogiego Matroksa zamiast "zwykłej karty" znacznie
przyspieszało AutoCAD-a.

Czasy są „ciut” jednak inne. :D

[...]

Tu nie o sterownik chodzi, ale o to, jak się karta przedstawia. Masz Quadro
(choć fizycznie - poza innym BIOSem - jest to w zasadzie ta sama karta, co
któryś z modeli GeForce'a) i akceleracja w Premiere działa. Masz GeForce'a -
nie działa. Podłubiesz w jednym pliku - akceleracja na GeForce działa. :-/

Co do wsparcia przez Photoshopa czy Premiere - zaleĹźy od wersji. Google
Twoim przyjacielem. :D

[ Kobieta nie Ĺźyczy swojemu wrogowi Ĺşle, ale jak najgorzej.                ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2012-08-05 22:39:45
Autor: Chris
W dniu 2012-08-05 12:26, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Nowe wersje Adoba wykorzystują 3D i karty zewnętrzne radzą sobie lepiej i uważam ża średniak tylko NV560 spokonie wystarczy do tego.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-08 01:27:24
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 05 Aug 2012 22:39:45 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Chris - ale wykorzystują do czego? Bo ilość obsługiwanych przez GPU rzeczy w
Photoshopie, to nie zabija jednak (przynajmniej mnie)…

[ Ĺťyjemy nie tak, jakbyśmy chcieli, lecz tak, jak moĹźemy.       (Menander) ]

Data: 2012-08-08 08:34:35
Autor: Chris
[...]

Ty się zdecydujk co piszesz:

[...]

Tu piszesz że jednak GPU ... z czego co wiem (brat jest grafikiem) to nowe funkcje dopiero są w nowej wersji PS-a i warto mieć właśn ie kartę ze wspomaganiem a do jakich dokładnie efektów top mnie nie pytaj bo ci nie powiem.

Data: 2012-08-08 16:28:18
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 8 Aug 2012 08:34:35 +0200, Chris napisał(a):

[...]

No ale czego nie rozumiesz? Programy z pakietu Adobe CS (Photoshop,
Premiere, After Effects) wykorzystują momentami GPU do obliczeń.
Wykorzystanie mocy obliczeniowej - IMVHO - jest takie, że kot napłakał, ale
stopniowo się to zmienia. Przykładowo - dla Photoshopa CS6 liczone na GPU są
http://forums.adobe.com/thread/979969

Do tego - szczególnie przy Premiere - dochodzą sztuczne ograniczenia, pt.
musisz mieć np. NVIDIA Quadro, choć zmiana jednego wpisu czy pliku
(http://www.studio1productions.com/Articles/AfterEffects.htm,
http://vimeo.com/13440307) powoduje, że na zwykłych GeForce'ach dokładnie tą
samą funkcjonalność osiągnąć jak najbardziej można.

Niemniej jednak - większość aplikacji (przynajmniej do DTP - InDesign,
Illustrator, Photoshop, Distiller czy Acrobat - i do wersji CS5.5 (wersji 6
jeszcze nie katowałem)) głównie zażyna CPU i to głównie jednowątkowo.

[ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse.            ]
[                                    (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]

Data: 2012-08-08 17:48:50
Autor: JoteR
"Przemysław Ryk" napisał:

CS5.5 (wersji 6 jeszcze nie katowałem)) głównie zażyna CPU

Nieprawda, Pżemysławie, niczego takiego nie robi.
Nieustające http://www.sjp.pl/zarzyna%E6

JoteR

Data: 2012-08-09 00:28:14
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 8 Aug 2012 17:48:50 +0200, JoteR napisał(a):

"Przemysław Ryk" napisał:

CS5.5 (wersji 6 jeszcze nie katowałem)) głównie zażyna CPU

Nieprawda, Pżemysławie, niczego takiego nie robi.
Nieustające http://www.sjp.pl/zarzyna%E6

Krew mnie zaleje chyba. Nie wiem dlaczego, ale na tym słowie najczęściej
babola popełniam. :(

[ Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when  ]
[ there is nothing left to take away.           (Antoine de Saint-Exupery) ]

Data: 2012-08-05 22:44:53
Autor: Chris
W dniu 2012-08-05 09:46, Przemysław Ryk pisze:
[...]

SSD60GB +W7 64Bit + troszkę programów + jedna gra (HOMM6) i wolnego jest 13GB tak więc albo masz naśmiecone przez Vistę albo trzymasz coś jeszcze extra na tej partycji.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-08 01:27:24
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 05 Aug 2012 22:44:53 +0200, Chris napisał(a):

[...]

System, aktualizacje, CS 5.5, Corel X4, Office 2010, kilka innych aplikacji.
Dane użytkownika z \Users\konto\AppData\Local czy \Roaming w zdecydowanej
większości wywalone na osobną partycję i symlinkowane.

[ Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego                  ]
[                                                            (pl.pregierz) ]

Data: 2012-08-08 08:31:58
Autor: Chris
[...]

Nie mam CS-a i tu może siedzi problem zajętości systemu, tak jak pisałe mam dysk SSD 60GB oraz soft co pisałem + office bo zapomniałem o nim i spokojnie mam jeszcze miejsca. Wszystkie inne dane trzymam na drugim dysku oraz w sieci.
Problemem może być jeszcze Vista ale dawmo już nie widziałem tego systemu.

Data: 2012-08-08 16:28:18
Autor: Przemysław Ryk
Prośba pilna o ocenę zestawu
Dnia Wed, 8 Aug 2012 08:31:58 +0200, Chris napisał(a):

Przemysław Ryk nabazgrał(a):
[...]

C:\Program Files\Adobe - 1,8 GB
C:\Program Files\Common Files\Adobe - 0,3 GB
C:\Program Files (x86)\Adobe - 5,65 GB
C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe - 1,3 GB

Razem już wychodzi prawie 10 GB. Dorzuć do tego np. instalowane przez pakiet
fonty.

Katalog Windows (sprawdzane Total Commanderem) waży u mnie - na blisko
czteroletnim systemie - 30 GB.

Katalogi użytkownika oraz dane z C:\Users\Konto\AppData\Local i
C:\Users\Konto\AppData\Roaming mam przerzucone na drugą partycję. AllUsers
waży 0,53 GB, dla mojego konta podfoldery Local i Roaming zajmują łącznie
prawie 17 GB. Z czego np. cache Picasy to ponad 5,5 GB.

[ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.]
[ You've gone for column "D". Why? Simple answer is, if you don't try, you ]
[ can't fail. Are you really that simple?        ("House M.D. 4x09 Games") ]

Data: 2012-08-08 18:02:25
Autor: Chris
[...]

W7 64bit katalog system ma 19GB przynajmniej u mnie tak więc 10GB masz już do przodu.

Data: 2012-08-09 00:28:14
Autor: Przemysław Ryk
Prośba pilna o ocenę zestawu
Dnia Wed, 08 Aug 2012 18:02:25 +0200, Chris napisał(a):

(ciach…)
Katalog Windows (sprawdzane Total Commanderem) waĹźy u mnie - na blisko
czteroletnim systemie - 30 GB.

W7 64bit katalog system ma 19GB przynajmniej u mnie tak więc 10GB masz już do przodu.
(ciach…)

Windows 7 x64 na drugim komputerze, mniej obciążanym różnymi zadaniami
(głównie jako lokalny storage u mnie działa, serwer poczty i grup
dyskusyjnych, serwer FTP) - katalog Windows ma 23,5 GB. Data oryginalnej
instalacji 2012-01-24.

[ Z moim szczęściem do kobiet, prędzej znajdę chłopaka, niĹź dziewczynę...  ]
[                                                        (demotywatory.pl) ]

Data: 2012-08-04 18:01:15
Autor: JoteR
"micz" napisał:

Ale - zkaładając, że będę miał jakiś 1TB na drugim dysku SATA

Nie było takiego założenia. Podałeś konfigurację zestawu z - cytuję:
"HDD (na system): Intel 520 120GB SSD". Na system i programy - O.K.
Do zastosowań, jakie podałeś, zdecydowanie za mało.

faktycznie - odżałuję jeszcze te parę stówek i dorzucę może dwa dyski 1TB.
Jakie polecacie?

Mechaniczne.

JoteR

Data: 2012-08-04 11:00:37
Autor: micz
Prośba pilna o ocenę zestawu
Dobra, po Waszych sugestiach wprowadziłem kilka modyfikacji zestawu i teraz wygląda to tak jak poniżej. Jakieś final thoughs?

PROCESOR: i7 3770 - bez zmian

PŁYTA: Asus P8Z77-V LX - zmieniłem Chipset na Z77, bo wygląda na to, że obsługuje kilka ciekawych technologii, które mogą mi się przydać (http://en.wikipedia.org/wiki/LGA_1155). Nie brałem Assrocka, bo był po prostu droższy :/

RAM: DDR3 16GB 1600MHz PDP Patriot Intel Game II (2x8GB, DualDDR, CL9). Postawiłem na nieco bardziej "zaufanego" producenta i szybsze taktowanie. Kingstony odpadły, z powodu kasy :/

HDD (na system): Intel 520 120GB SSD - bez zmian (Samsung okazał się droższy)
HDD (na resztę): 2 x Seagate Barracuda 7200 1TB, SATA-III, 64MB cache (ST1000DM003). Mam zamiar zrobić z tego RAID0 i dorzucić na razie mój stary Seagate 1TB na backup. Jak się pojawi kasa - kupię nowy 2TB na backup.

GRAFIKA: GeForce GTX560Ti Gigabyte 1024MB - zostałem przy tej, bo jest... najtańsza z GTX560Ti :/. Na cudowanie mnie nie stać - gdzieś muszę oszczędzać.

OBUDOWA: CoolerMaster Centurion 534 Lite - bez zmian. Przyglądałem się innym cackom, ale znowu - kasa, kasa, kasa.

ZASILACZ: ATX 600W Chieftec CFT-600-14CS (Fan 140mm, odpinane kable) - zszedłem z ceny i z mocy (w tym kalkulatorze mocy http://extreme.outervision.com/PSUEngine wyszło mi reccomended: 566W dla mojego zestawu - z zapasem na dod. dyski, i ew. kartę dźwięk. w przyszłości).

Całość: 4840 PLN (przeginam, aż ściska w dołku:)

OSTATNIE PORADY dawajcie (Dyski na przykład nie były dyskutowane :)

Data: 2012-08-04 20:55:13
Autor: Chris
W dniu 2012-08-04 20:00, micz pisze:
[...]

ZASILACZ CHIEFTEC CFT-600-14CS - MODULARNY
ZASILACZ CHIEFTEC CFT-650-14CS - MODULARNY

Różnica w cenie 8zł netto :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-04 21:28:55
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
ZASILACZ CHIEFTEC CFT-600-14CS - MODULARNY
ZASILACZ CHIEFTEC CFT-650-14CS - MODULARNY

Różnica w cenie 8zł netto :)

....i w przyszlosci na rachunkach za prad :P.

Tzn. pewnie ten 650W bedzie sie bardziej grzal,
zuzywal wiecej pradu i moze* nawet glosniej chodzil.

*przyznam, ze nie widzialem cichego Chiefteca,
ale ja ostatnimi laty jade na enermaxach, modowanych seasonicach,
i innych wynalazkach, wiec jestem troche rozpieszczony jesli chodzi o decybele :)

Data: 2012-08-04 21:56:58
Autor: Chris
W dniu 2012-08-04 21:28, Q pisze:
[...]

Wliczone w cenę usługi :)

Mi non-stop pracują 3 kompy + NAT Qnapa na 4xHDD do tego jak trzeba odpalane następne 3 komy :)
To i tak mało bo wcześniej było 10 kompów z (jakimiś quadami ale teraz nie pamiętam co to było) na samą renderfarmę ale zostały wymienione na 3 x i5 i na razie starczy.

Źle nie wybrałeś :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-04 22:29:13
Autor: Q
[...]

Czyli nie wiesz co to cisza :).

Data: 2012-08-05 00:28:32
Autor: Chris
W dniu 2012-08-04 22:29, Q pisze:
[...]

To jest do pracy a nie do ustanawianie rekordów wyciszenia kompów :)

Do klepanie czy grania mam laptopa i tu mam cisze :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-04 20:58:32
Autor: Chris
Prośba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 20:00, micz pisze:
HDD (na system): Intel 520 120GB SSD - bez zmian (Samsung okazał się droższy)

Fakt Intel tańszy i ma 5 lat gwarancji ... zostaje  :)

Tylko patrz na cenę dysku BOX bo OEM nie ma ramki montażowej do slotu 3.5"

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-04 21:02:29
Autor: Chris
[...]

ASROCK Z77 PRO4 Z77 LGA1155

I jest o 80zł taniej :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-04 21:07:22
Autor: Chris
[...]

GIGABYTE GeForce GTX 560 Ti 1024MB DDR5/256bit DVI/HDMI PCI-E (900/4000) (wer. OC)  - cena 707 netto

MSI GeForce GTX 560Ti 1024MB DDR5/256bit DVI/HDMI PCI-E (880/4200) (wer. OC - Over Clock) (wentylator Twin Frozr II) cena 696 netto

MSI obecnie ma lepszą jakość niż GB do tego brak problemów z serwisem jak w przypadku produktów GB i Asusa.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-04 22:23:12
Autor: Q
[...]

Odpinane kable to kwestia drugorzedna -
- najwazniejsze to obciazalnosc linii 12V oraz sprawnosc (certyfikaty 80Plus, itd.).

Wybrany przez Ciebie Chieftec ogolnie wydaje sie calkiem niezly,
ale kiedys mialem awersa do tej marki
i jak juz nie zydzisz na zasilacz (i dobrze, bo nie warto :),
to moze dolozyc stowe-dwie i kupic cos z tego:

Seasonic X-Series X-560
http://www.proline.pl/?p=SEA+X-SERIES+X-560

Seasonic X-Series X-660
http://www.proline.pl/?p=SEA+X-SERIES+X-660

Tansze od Enermaxow z serii Platimax (700-800zl) i wcale nie gorsze
(a moze i lepsze) - wysoka sprawnosc, niezla obciazalnosc linii 12V,
cisza, itd - same zalety :) a cena... no coz...
no, ale chyba nie bedziesz przyoszczedzal na zasilaczu? :)

Data: 2012-08-06 23:58:21
Autor: BQB
W dniu 2012-08-04 22:23, Q pisze:
[...]

Ja bym proponował NZXT HALE90 550W
http://www.proline.pl/?p=NZXT+HALE+550W

To jest niemal to samo, tylko w innej obudowie - testy w necie są - już przy 20% obciążenia przy napięciu 230V ma sprawność w okolicach 90%

Data: 2012-08-08 13:12:30
Autor: Q
[...]

Kurde, bialy - akurat jak zmienilem bude na czarna :).
Jak jest rownie cichy jak Seasonic to nic tylko brac.

Data: 2012-08-08 13:17:43
Autor: Chris
[...]

Są i czarne :)

http://www.nzxt.com/new/product.php?series_name=Power+Supplies&series=3

Przez chwilę wiem że były u nas w sprzedaży ale nawet nie wiem jak to chodziło.

Data: 2012-08-08 22:59:30
Autor: Q
Prośba pilna o ocenę zestawu
Są i czarne :)

http://www.nzxt.com/new/product.php?series_name=Power+Supplies&series=3

Czarny z serii HALE90? (a dokladniej 400-600W :)
Oj, nie widze...

Przez chwilę wiem że były u nas w sprzedaży ale nawet nie wiem jak to chodziło.

No wlasnie- recenzje jako takie na zagramanicznych stronach sa,
ale bardzo malo pisza o glosnosci.

Data: 2012-08-08 23:18:45
Autor: Chris
W dniu 2012-08-08 22:59, Q pisze:
Są i czarne :)

http://www.nzxt.com/new/product.php?series_name=Power+Supplies&series=3

Czarny z serii HALE90? (a dokladniej 400-600W :)
Oj, nie widze...

Na szybko patrzyłem :)

Przez chwilę wiem że były u nas w sprzedaży ale nawet nie wiem jak to
chodziło.

No wlasnie- recenzje jako takie na zagramanicznych stronach sa,
ale bardzo malo pisza o glosnosci.

Pamiętam że mieliśmy tą firmę w sprzedaży ale jakoś bardzo krótko, przypomnij się jutro jak będę w firmie bo może chłopaki z działu produkcji/certyfikacji itp. coś będą wiedzieć na ich temat.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-08-10 02:00:20
Autor: BQB
W dniu 2012-08-08 23:18, Chris pisze:
W dniu 2012-08-08 22:59, Q pisze:
[...]

http://www.overclock3d.net/reviews/power_supply/nzxt_hale90_850w_review/1
maksymalnie 20dB. Ja mam model 650W i go nie słyszę.

Data: 2012-08-05 15:32:28
Autor: Tomasz Jasiński
Prośba pilna o ocenę zestawu
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 4 Aug 2012 11:00:37 -0700 (PDT)  doszła do mnie wiadomość
<e6559328-af88-4af6-b24c-03e6323907e1@googlegroups.com>  od micz <michalponiedzielski@gmail.com>  :

OSTATNIE PORADY dawajcie (Dyski na przykład nie były dyskutowane :)

Idźmy na całość, Velociraptor WD1000DHTZ (1TiB) lub WD500HHTZ(500GiB),
przy czym model 500GiB może być w niektórych sytuacjach nieco szybszy.
http://www.storagereview.com/western_digital_velociraptor_1tb_review

Ja osobiście czekam na jakąś hybrydę z prawdziwego zdarzenia, coś w
stylu momentusa XT(rozwiązanie całkowicie niezależne od systemu
operacyjnego) ale z większym cache(conajmniej 32/64GiB, najlepiej SLC)
i w formacie 3.5 cala.

Data: 2012-08-05 18:26:36
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-08-05 15:32, Tomasz Jasiński wrote:
[...]

To już jest przecież poprzez wsparcie niektórych chipsetów (technologia Intel SRT). Minusem jest to, że potrzebujesz dwóch urządzeń (SSD+HDD), plusem, że Ty okreslasz pojemność jednego i drugiego. Momentus XT 2.5" w najlepszym wypadku działał jak dobrej klasy HDD 3.5" /uśredniając prace/. Oczywiście w lapkach było widać jakąś różnice.

Data: 2012-08-05 20:06:43
Autor: Tomasz Jasiński
Prośba pilna o ocenę zestawu
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 05 Aug 2012 18:26:36 +0200  doszła do mnie wiadomość  <jvm6rv$nhn$1@inews.gazeta.pl>  od Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl>  :
On 2012-08-05 15:32, Tomasz Jasiński wrote:
[...]

SRT to jakaś odmiana pseudo-raidu, w dodatku wspierana tylko przez
Windows. Takie coś kompletnie nie nadaje się dla ludzi używających też
innych systemów. Ze względu na to, że może to pracować w trybie
write-back, możesz narobić sobie niezłego burdelu zapisując cokolwiek
(z innego systemu, który podczas zapisu ominie cache) na partycji z
windowsem, a co się stanie w razie padu macierzystego dysku i
konieczności odzyskania danych, to sam diabeł raczy wiedzieć...
Momentus XT nie jest demonem szybkości, ale rozwiązanie w nim
zastosowane jest całkowicie niewidoczne dla systemu operacyjnego, co
jest wielką zaletą.

--
Tomasz Jasiński
Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko

Data: 2012-08-05 20:56:17
Autor: Rafal Lukawski
[...]

Realna koniecznośc zmieniania systemów w już dość rozwinietych środowiskach wirtualnych znajduje wyłącznie akademickie uzasadnienie. Rozwiązanie, nie zapisywac, jeżeli nie ma sterowników. Celem SRT jest zwiększenie wydajności konkretnego setupu, masz inny - nie korzystaj, stwórz sobie system na innym dysku, a do danych korzystaj ze standardowego dysku niewspieranego wlasnie przez takie pseudo rozwiazania.

Momentus XT ma takze jedna wadę, nie wspiera wogóle zapisu, przez co jego wzrost wydajności jest ograniczony. owszem jest uniwersalny, ale gdy raid0 na 2xmomentus XT nie ma zupelnie porownania z jakims tanim ocz agility, takze momentus XT traktuje jako ciekawostke do czasu zwiekszenia wydajnosci.

Data: 2012-08-05 09:56:46
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 4 Aug 2012 05:01:15 -0700 (PDT), micz napisał(a):

[...]

Ciekawe, jak szybko się wściekniesz przy kolejnym przewalaniu danych z HDD
na SSD i z powrotem. Ale jak stryjek tak sobie winszuje, to proszę
uprzejmie. :)

(ciach…)

[ Saying things doesn't make them true.                                    ]
[                                                           ("House M.D.") ]

Data: 2012-08-05 09:56:46
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 4 Aug 2012 05:51:03 +0200, JoteR napisał(a):

Do�� sporo, jak na zestaw bezdyskowy.

Jak to bezdyskowy - przeciaĹź jest SSD?

Litości - 120 GB do stacji graficznej? Przemek, wytłumacz panu.

Na system i instalowany soft? Powinno starczyć.

(ciach…)

[ Facet chcący zaciągnąć dziewczynę do łóżka jest gotĂłw na kaĹźdą podłość,  ]
[ byleby osiągnąć cel. Przebić go moĹźe tylko kobieta chcąca zaciągnąć      ]
[ faceta przed ołtarz.                               (Peppone, JoeMonster) ]

Data: 2012-08-05 11:06:12
Autor: JoteR
"Przemysław Ryk" napisał:

Litości - 120 GB do stacji graficznej? Przemek, wytłumacz panu.

Na system i instalowany soft? Powinno starczyć.

Oczywiście. I do podglądu fotek cykniętych komórką też.
Tylko na cholerę wówczas ten cały kombajn Adobego?
Do tego wystarczy jakiś IrfanView.
Ja nie neguję sensowności tego 120 GB SSD, wręcz przeciwnie, ale do stacji graficznej IMHO konieczny jest drugi, duży dysk albo i dwa w RAID0. Z czego przecież wątkopodawca sam sobie zdaje sprawę. I należy to uwzględnić w podanej konfiguracji. Tylko tyle.

JoteR

Data: 2012-08-05 12:26:45
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 5 Aug 2012 11:06:12 +0200, JoteR napisał(a):

[...]

Założyłem - po wstępnej rozpisce - że SSD właśnie pójdzie na zainstalowanie
systemu i aplikacji, a do danych będą osobne dyski. :)

[ Godziny uciekają w okamgnieniu, gdy chcesz je zatrzymać.                 ]
[                                        (Konował, Glen Cook "Biała Róża") ]

Data: 2012-08-05 12:32:02
Autor: JoteR
"Przemysław Ryk" napisał:

Założyłem - po wstępnej rozpisce - że SSD właśnie pójdzie na zainstalowanie
systemu i aplikacji, a do danych będą osobne dyski. :)

O dodatkowym dysku czy dyskach nie było ani słowa i na to zwróciłem uwagę.
O uwzględnieniu w przedstawionym budżecie ceny systemu operacyjnego już nie będę pisał, bo - podobnie jak owe dyski i oprogramowanie - weźmie się go skądinąd.

JoteR

Data: 2012-08-07 00:27:33
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 5 Aug 2012 12:32:02 +0200, JoteR napisał(a):

"Przemysław Ryk" napisał:
[...]

Skoro grzebie w Premiere, to są szanse na to, że takie kwestie, jak dysk(i)
zostaną przełożone z dotychczasowej maszyny. System też można mieć w wersji
box, czyż nie? [1] ;)

[ Nie ma cięższego zajęcia niż noszenie skrzynek z cudzą wódką.            ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2012-08-08 18:00:33
Autor: JoteR
"Przemysław Ryk" napisał:

Skoro grzebie w Premiere, to są szanse na to, że takie kwestie,
jak dysk(i) zostaną przełożone z dotychczasowej maszyny.

Ano. I buda. I napęd CD/DVD. I od biedy zasilacz.
Sporo można urwać z podanej kwoty.

System też można mieć w wersji box, czyż nie? [1] ;)

Można. Torrent to duży sklep. I tańszy od Biedronki.

JoteR

Data: 2012-08-07 16:07:52
Autor: robot
Prośba pilna o ocenę zestawu
On Thu, 2 Aug 2012 14:48:14 -0700 (PDT), micz wrote:

Tak ogólnie proponuję zagłębić się w "GPU acceleration" w tych programach.
Ja nie miałem czasu zdobyć dużo informacji na ten temat, ale skoro Ty
jesteś przed wyborem karty graficznej to myślę, że powinieneś. Poszukaj
testów różnych kart pod tym kątem. Również Quadro.

Dla naświetlenia o co mi chodzi:

http://www.youtube.com/watch?v=jD1hJJsqCms
http://www.youtube.com/watch?v=eNWSNh517qg
http://www.youtube.com/watch?v=31PCEeiCuME

--
pozdro

Data: 2012-08-11 12:18:53
Autor: micz
Prośba pilna o ocenę zestawu
ŁOOOOOOO, a tu dyskusja wrze na całego :) Offtopiców zrobiło się już chyba z 15 :))) A ja tu chciałem trochę porządku wprowadzić i.... zamknąć temat, bo zestaw - po uwzględnieniu części Waszych rad - już kupiony:

* i7 3770
* Asus P8Z77-V LX
* 16 GB RAM (2x8) Patriot Intel Game II CL9 (PGD316G1600ELK)
* GeForce GTX 560 Ti 1024MB DDR5 (Gygabyte)
* Intel 520 SSD 120GB (SSDSC2CW120A)
* 2 x Seagate Barracuda 1TB 7200 SATA3 64MB (ST1000DM003)
* zasilacz: Chieftec CFT-600-14CS 600W

Mam kilka problemów z eksploatacją (to be more precise: z setupem), ale o tym na innych wątkach.

DZIĘKUJĘ WAM ZA POMOC BARDZO - jeśli nawet nie wykorzystałem wszystkich Waszych sugestii, to na pewno zwróciły one moje oczy na kilka ważnych kwestii. Także SENKJU! :)

Prośba pilna o ocenę zestawu