Pro¶ba pilna o ocenę zestawu

Data: 2012-08-03 08:33:34
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
micz nabazgrał(a):

Moi Drodzy, proszę o rzut okiem fachowy na zestaw, który sobie zamierzam
poskładać. Ma służyć głównie do pracy z pakietem Adobe CS6 (After Effects
i Premiere, oraz Photoshop, Indesign i Illustrator). Nie mam czasu na
granie, więc to zupełnie nie istotne :(
Na gral.pl ten zestaw wyniesie 4270PLN
Napiszcie pliz, czy który¶ z elementów budzi wasze obawy (co do
kompatybilno¶ci, opłacalno¶ci, niezawodno¶ci... jakiekolwiek). Będę
wdzięczny za każd± opinię!!!
PROCESOR: i7 3770
PŁYTA: Asus P8H67-M Evo Rev3.0

ASROCK Z77 Extreme4-M Intel Z77 LGA 1155 (3xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE) mATX

RAM: DDR3 16GB 1333MHz A-DATA (2x8GB, DualDDR, CL9)

Tu się nie wypowiem ale ja prywatnie wzi±ł bym
2 x  KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/8GX

HDD (na system): Intel 520 120GB SSD, 2.5", SATA/600 550MB/s, 520MB/s

Ten albo Samsung 820 (cena przemawia za Samsungiem)

DVD: Lite-On iHAS124

Obojętne wszystko to i tak to samo, ale przyszło¶ciowo może już napęd BD ??

GRAFIKA: GeForce GTX560Ti Gigabyte 1024MB

Na pewno nie GB i Asus, może co¶ z tego ??

EVGA GeForce GTX 560Ti 2048MB DDR5/256bit DVI/HDMI PCI-E (822/4000)
EVGA GeForce GTX 570 1280MB DDR5/320bit DVI/HDMI/DP PCI-E (732/3800) (DS - dual fan)
EVGA GeForce GTX 570 1280MB DDR5/320bit DVI/HDMI/DP PCI-E (797/3900) (wer. OC - SC - SuperClocked)

MSI GeForce GTX 560Ti 1024MB DDR5/256bit DVI/HDMI PCI-E (832/4008) (wer. OC - OverClock)

OBUDOWA: CoolerMaster Centurion 534 Lite

Kwestja gustu :) p[opatrz jeszcze na obudowy FRACTAL DESIGN

ZASILACZ: 650W be quiet Dark Power Pro P9-650W

ZASILACZ ZALMAN ZM600-GT (600W) 80+ BRONZE   albo mocniejszy
Może co¶ z OCZ  ...

Ja jako¶ nie do końca ufam be quiet .. może się poprawili bo kiedy s to była padaka :(

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2012-08-03 10:03:24
Autor: Salata
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-03 08:33, Chris wrote:
micz nabazgrał(a):

ASROCK Z77 Extreme4-M Intel Z77 LGA 1155
(3xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE) mATX

Bardzo nie polecam tej plyty. W przeciwienstwie do swojej wiekszej siostry, plyta ta nie daje praktycznie mozliwosci podkrecania. Jej zaleta jest jedynie ilosc zlazcz SATA, bo rozklad zlacz PCI-E takze nie jest najbardziej fortunny.

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2012-08-03 10:14:35
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Salata nabazgrał(a):

On 2012-08-03 08:33, Chris wrote:
micz nabazgrał(a):
[...]

Pytaj±cy nic nie mówił że chce podkręcać ...

zaleta jest jedynie ilosc zlazcz SATA, bo rozklad zlacz PCI-E takze nie jest najbardziej fortunny.

A czego się spodziewałe¶ po płytach mATX :)  a skoro sam wybrał mATX to poszedłem tym ¶ladem.

Ja też wym wybrał co innego np.:
ASROCK Z77 EXTREME4 Intel Z77 LGA 1155 (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE)
albo
ASROCK Fatal1ty Z77 Performance Intel Z77 LGA 1155 (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/CROSSFIRE)

Data: 2012-08-03 11:14:37
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Salata nabazgrał(a):

On 2012-08-03 08:33, Chris wrote:
micz nabazgrał(a):
[...]

Tym bardziej, że chce kupić 3770 a nie 3770K. :-D

Data: 2012-08-03 11:03:03
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
RAM: DDR3 16GB 1333MHz A-DATA (2x8GB, DualDDR, CL9)

Tu się nie wypowiem ale ja prywatnie wzi±ł bym
2 x  KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/8GX

A ja prywatnie wzialbym jednak 2x8GB a nie 4x4GB.
I polecam to innym - wieksze mozliwosci rozwoju,
no i mniejsze zuzycie energii zapewne = mniej grzania w budzie :).

W czasach kiedy skladalem kompa 2x8 bylo z 2x drozsze niz 4x4.
W koncu te ceny spadly i widze, ze 2x8 kosztuje nawet mniej niz 4x4.
Szkoda, ze tak pozno, ale dobrze, ze w koncu.

DVD: Lite-On iHAS124

Obojętne wszystko to i tak to samo, ale przyszło¶ciowo może już napęd BD ??

Od tylu lat rozne osoby pisza, zeby "brac BD, bo jest przyszlosciowy",
ze az musze zapytac: kiedy ta przyszlosc nastapi? :)

GRAFIKA: GeForce GTX560Ti Gigabyte 1024MB

Na pewno nie GB i Asus, może co¶ z tego ??

EVGA GeForce GTX 560Ti 2048MB DDR5/256bit DVI/HDMI PCI-E (822/4000)

Po co karta grafiki?
Przeciez nie ma grac a do tych pakietow styknie mu integra.

ZASILACZ: 650W be quiet Dark Power Pro P9-650W

ZASILACZ ZALMAN ZM600-GT (600W) 80+ BRONZE   albo mocniejszy
Może co¶ z OCZ  ...

Moze 2x1600W w rednundacji + UPS w postaci mebloscianki.
O mamo... co za porady...

Data: 2012-08-03 12:00:14
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Q nabazgrał(a):

[...]

A jak padnie ci jedna z pamięci to masz uziemniomy komuter a ja masz 2 x dual to zawsze połowa ramu zostaje w kompie :)

[...]

Od conajmniej roku nie kupiłem żadnego filmu na DVD wszystko na BD, nie liczę bolka i lolka da młodego :)
Ale fakt że rozwój BD jest na razie słaby choć napędy staniały do¶ć znacznie.

[...]

Wybierał NV 560 to podpowiadam tylko że innej firmu :)
A może za jaki¶ czas będzie chiał pograć np. w Diablo 3 :)

To co zalecasz 300W do tego ? :)

Data: 2012-08-03 13:36:10
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
A jak padnie ci jedna z pamięci to masz uziemniomy komuter a ja masz 2 x dual to zawsze połowa ramu zostaje w kompie :)

Chyba mnie nie zrozumiales...
Jak padnie jedna z dwoch 8GB, to masz 8GB a nie 16GB
i komp nie jest uziemiony.

Wybierał NV 560 to podpowiadam tylko że innej firmu :)
A może za jaki¶ czas będzie chiał pograć np. w Diablo 3 :)

Fakt, ale po co karta ma grzac bude - bez karty (nawet pasywnej) zestaw bedzie cichszy.

To co zalecasz 300W do tego ? :)

Dlaczego nie?

Taki zestaw na i7 ivy (z grafika zintegrowana / bez zewn.)
pewnie bedzie bral z 200W w stresie i pewnie < 100W w idlu,
czyli na ogol przez wiekszosc czasu pracy.
Zasilacz typu 300W, max 400W spokojnie styknie.

Ladowanie sie z zasilaczami "600W albo mocniejszy" jest glupie.
Co z tego, ze zasilacz bedzie mial wysoka sprawnosc (80+)
skoro _nigdy_ jej nie uzyska, bo przez wiekszosc czasu
bedzie chodzil przy 10% obciazeniu?
A i nawet w stresie nie osiagnie tego "minimalnego" 50% obciazenia.

Wazny jest wykres sprawnosci w funkcji obciazenia
(i zeby jeszcze zgadzal sie w rzeczywistosci),
bo to, ze zasilacz ma wysoka sprawnosc dla 50% czy 80%
da nam niewiele - zestaw i tak przez 99% czasu bedzie chodzil
obciazajac zasilacz ok. 10-20%.

Data: 2012-08-03 13:43:23
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
[...]

Tylko do reklamacji potrzebny jest cały zestaw a nie połowa :)

[...]

cut.....

Masz rację ale w modzie s± super wydajne zasilacze :)

Ja w renderfarmach mam 4 letnie I-Boxy 400W + taki zestaw:

PROCESOR CORE I5 2500K 3.3GHz LGA1155 BOX
KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX
ASROCK Z68 PRO3 GEN3 Z68 LGA1155

Od roku ¶miga aż miło.

Data: 2012-08-03 16:40:28
Autor: JoteR
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
"Chris" napisał:
..
Jak padnie jedna z dwoch 8GB, to masz 8GB a nie 16GB
i komp nie jest uziemiony.

Tylko do reklamacji potrzebny jest cały zestaw a nie połowa :)

Jakie¶ wsparcie?

JoteR

Data: 2012-08-06 09:44:21
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
JoteR nabazgrał(a):

Jak padnie jedna z dwoch 8GB, to masz 8GB a nie 16GB
i komp nie jest uziemiony.
Tylko do reklamacji potrzebny jest cały zestaw a nie połowa :)
Jakie¶ wsparcie?

Polskie prawo .. ??

Data: 2012-08-07 02:12:49
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-06 09:44, Chris pisze:
JoteR nabazgrał(a):

[...]

Czyli jak w np biedronce robisz zakupy i lista składa się ze 100 produktów spożywczych i do tego kupujesz np dwie sztuki radia, to jak się jedno popsuje, to musisz oddać te 100 produktów spożywczych i 2 radia? Pokaż mi proszę, gdzie to prawo tak definiuje - konkretnie gdzie w Dzienniku Ustaw, czy w Monitorze Polskim - który rocznik, która pozycja, który §, który punkt i podpunkt.

Data: 2012-08-07 08:41:17
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
BQB nabazgrał(a):

[...]

Odpowiadasz bez sensu ale taki już jeste¶ .. twój post nie nawi±zuje do tematu ... a ja nie mam zamiaru podawać ci tego co jest oczywiste a tobie się po prostu nie chce tego sprawdzić.

Data: 2012-08-08 00:26:33
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-07 08:41, Chris pisze:
BQB nabazgrał(a):

[...]

To akurat Ty zacz±łe¶ offtopic odno¶nie reklamacji. Jak Ci nie odpowiadaj± moje wypowiedzi, to czytać ich nie musisz. A ogólnie Polskie prawo nie definiuje w jaki sposób ma być realizowana gwarancja, bo to gwarant sobie ustala jakie warunki s± w gwarancji. Odno¶nie niezgodno¶ci towaru z umow± - za to odpowiada sprzedawca, ale nie każdy spełnia warunki możliwe do realizacji na niezgodno¶ć towaru z umow±. Jak mamy na dokumencie zakupu np pamięć 8GB sztuk 2, to jak najbardziej możemy reklamować tylko jedn± sztukę. Jak mamy na tym dokumencie 2x8GB sztuk 1, to już zależy od sprzedawcy lub gwaranta.

Data: 2012-08-08 08:26:29
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
BQB nabazgrał(a):

[...]

Wreszcie jaka¶ normalna wypowiedz z twojej strony. Wszystko zależy czy sprzedaż jest dla odbiorcy detalicznego czy odbywa się między firmami bo wtedy nie ma czego¶ takiego jak umowa konsumencka :) co do samej gwarancji to może być a może jej nie być oczywi¶cie je¶li chodzi o umowę konsumenck±.

To przeczytaj pocz±tek tematu .. nie chodzi o DWIE sztuki tylko o ZESTAW DUAL który jest sprzedawany jako JEDNA pozycja i żeby zareklamować taki towar obojętnie czy to gwarancja czy umowa trzeba mieć OBIE sztuki. To tak jak by chcieć reklamować klawiaturę wydłubuj±c jeden klawisz i przynosz±c do serwisu że ten klawisz nie działa (lata temu widziałem taki przypadek:)

Data: 2012-08-10 01:24:17
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-08 08:26, Chris pisze:

[...]

Widzisz, to że jest zestaw, dual, to nie zawsze jest sztuk 1, sam kupowałem pamięć kilka lat temu i miałem 1GB dual sztuk 2 - kupiłem 2 GB - jeszcze DDR1. Czemu tak sprzedawca wpisał na fakturze? Bo widocznie tak wpisał.

Data: 2012-08-10 01:39:55
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-10 01:24, BQB pisze:
[...]

BTW, pamiętaj, że sprzedawca może sprzedać zestaw 4x4GB i tak w/g tego co piszesz będziesz musiał oddać cało¶ć. Ale nie spotkałem się z takim przypadkiem jeszcze, chyba, że kupuje się cały komp zaplombowany, to wtedy nie ma innego wyj¶cia niż oddać cały zestaw.

BTW, oddawania cało¶ci - kupujesz nowe auto, z jednego koła uchodzi powietrze, opona nie przebita:
w/g Ciebie oddajesz całe auto (komplet to komplet - nie masz wymienionych składowych czę¶ci) na gwarancji, czy jednak oddajesz tylko czę¶ć?
I nie ma znaczenia, że to co¶ innego.
Z naszego podwórka przykład - reklamowałe¶ kiedy¶ procesor? Ja tak, mimo, że wersja BOX, to nie musiałem z wentylatorem oddawać. Kiedy¶ reklamowałem też przej¶ciówkę do TV z karty graficznej, też nie musiałem zanosić całego kompletu z kart± graficzn±. Dziwne prawda?

Data: 2012-08-10 09:10:14
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
BQB nabazgrał(a):

[...]

No i wła¶nie takie pamięci s± sprzedawane jako BOX w jednym zapl±bowanym pudełku.

[...]

Brak zwi±zku, poza tym każda opona jest osobn± pozycj± przy zakupie.

[...]

Sprzedawca był miły, nic poza tym. A teraz powiedz mi czy oddaj±c przej¶ciówkę do sprzedawcy w/w sprzedawca w razie braku takiej na wymianę wystawia ci fakturę koryguj±c± na cały zestaw czyli grafika + przej¶ciówka a grafikę i tak zostawiasz w domu jako prezent.

Tak więc przestań truć bo szkoda klawiatury na bzdury jakie wypisujesz.

Data: 2012-08-10 10:48:11
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-10 09:10, Chris pisze:

[...]

Nie miał przej¶ciówki - wysyłał gdzie¶, dostałem sprawn± po 2 tygodniach.

Data: 2012-08-10 11:24:16
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
BQB nabazgrał(a):

[...]

Ale gdyby nie miał to co by¶ zrobił ??

Przy okazji takie przej¶cówki to się wywala u nas w firmie na złom więc można mieć zapas :)

Data: 2012-08-11 12:44:41
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
chyba, że kupuje się cały komp zaplombowany, to wtedy nie ma innego wyj¶cia niż oddać cały zestaw.

Za przeproszeniem - gowno prawda.
Zaplombowany zestaw mozna oddac caly,
ale mozna tez zerwac plombe, otworzyc i oddac np.
jedynie uszkodzony dysk.
Robilem tak wiele razy.
Troche inaczej to wszystko rozpatruja,
ale ogolnie jest tak, ze nawet w zaplombowanym kompie
masz osobne gwarancje na kazda z czesci.

Data: 2012-08-11 15:31:45
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-11 12:44, Q pisze:
[...]

W Vobisie tak nie da rady.

Data: 2012-08-11 16:15:42
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
ale ogolnie jest tak, ze nawet w zaplombowanym kompie
masz osobne gwarancje na kazda z czesci.

W Vobisie tak nie da rady.

I nie mowisz o laptopie?
Choc i tu daloby rade oddac np. sam dysk a nie calego lapsa,
choc pamietam jak serwis Samsunga zapieral sie, ze nie - trza oddac caly laptop.
Po wymianie kilku emaili z mega niekompetentnym idiota z serwisu Samsunga
udalo sie w koncu oddac tylko dysk.
Tak wiec da sie.

Nie wierz (przynajmniej weryfikuj) konsultantom, bo to najczesciej strasznie niekompetentne osoby.

Data: 2012-08-11 16:20:40
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W Vobisie tak nie da rady.

Jeszcze jedno, tak zeby dalo do myslenia.
Masz gwarancje, np.:
- na grafike 1 rok
- na plyte glowna 2 lata
- na dysk 3 lata

Pada komp, idziesz do Vobisu z cala buda:
- po roku
- po dwoch latach

Co zrobi Vobis?
No wlasnie- oni nie daja zadnej gwarancji.
Gwarancja jest na czesci a plomby na budzie sa tylko po to,
zeby jakis debil tam nie mieszal i przez przypadek czegos nie uszkodzil.
Ja zawsze plomby zrywalem (a to dysk wymienic, a to karte zmienic na lepsza)
i nigdy nikt sie nie plul.
Nawet z laptopem Samsunga dalo rade w koncu sam dysk wyslac,
ale typy z serwisu mowili zupelnie cos innego.
Grunt to nie wierzyc slepo- i to nikomu.
Niestety takie czasy, eh...

Data: 2012-08-11 18:03:26
Autor: Smok Eustachy
Pro�ba pilna o ocen� zestawu
W dniu 11.08.2012 16:20, Q pisze:
/.../
Co zrobi Vobis?
Da swojÄ… gwarancje na zestaw.

Data: 2012-08-11 21:33:43
Autor: BQB
Pro�ba pilna o ocen� zestawu
W dniu 2012-08-11 18:03, Smok Eustachy pisze:
W dniu 11.08.2012 16:20, Q pisze:
/.../
Co zrobi Vobis?
Da swojÄ… gwarancje na zestaw.

Dokładnie, Vobis robi z siebie "producenta" zestawu komputerowego i daje na ten zestaw gwarancję 2 lata. Jak Ci Padnie płyta główna po 2,5 roku, to na nią nie masz gwarancji, mimo, że np Gigabyte czy Asus dają 3 lata, bo Vobis kupił taniej i producenci płyt głównych wiedzą, że tą sztukę kupił Vobis po specjalnej cenie i płyta taka ma gwarancję 2 lata.

Data: 2012-08-13 09:03:47
Autor: Chris
Pro�ba pilna o ocen� zestawu
BQB nabazgrał(a):

W dniu 2012-08-11 18:03, Smok Eustachy pisze:
W dniu 11.08.2012 16:20, Q pisze:
/.../
[...]

Dokładnie tak jest że kupując zestaw kupujesz go jako całość a nie jako podzespoły i producent musi zapewnić sprawne działanie tego w danym okresie gwarancyjnym. Zarancjami też jest fajnie bo można trafić na 12 miesięcy jak w HP do 60 miesięcy jak w Dellu.
Część producentów sprzedaje też zestawy z gwarancjami na całość zapombowane i jak otworzysz to tracisz gwarancję albo zaplombowane dla odbiorcy ostatecznego ale już w sklepie gdzie kupił można zerwać plombę i od ręki wyjąc wadliwy element dając coś zastępczego na okres naprawy a do producenta już wysyła się tylko uwalony element, taki sprzedawca ma wtedy pakiet plomb gwarancyjnych producenta i nakleja nową plombę + oznacza to w karcie gwarancyjnej. Oczywiście często to wszystko to fikcja bo producenci jak jest coś na gwarancji to i tak to naprawiają albo wymieniają ale to już z własnego doświadczenia a nie wiem jak to wygląda u pośredników bo jeden weżmie i załątwi a drugi powie że nie da się albo się da za extra $$ ...

bo Vobis kupił taniej i producenci płyt głównych wiedzą, że tą sztukę kupił Vobis po specjalnej cenie i płyta taka ma gwarancję 2 lata.

Vobis jest za mały na takie negocjacje jak indywidualne dobieranie płyt od producenta, jedynie mogą mieć wsparcie przy np. biosach albo innym sofcie specjalnie robionym pod ich zestawy. Producent daje zawsze taką sama gwarancję obojętnie na jaki rynek to idzie.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-08-13 11:44:53
Autor: Q
Pro?ba pilna o ocen? zestawu
Dokładnie, Vobis robi z siebie "producenta" zestawu komputerowego i daje na ten zestaw gwarancję 2 lata. Jak Ci Padnie płyta główna po 2,5 roku, to na ni± nie masz gwarancji, mimo, że np Gigabyte czy Asus daj± 3 lata, bo Vobis kupił taniej i producenci płyt głównych wiedz±, że t± sztukę kupił Vobis po specjalnej cenie i płyta taka ma gwarancję 2 lata.

Dzieki za info - ostatni raz jak bralem zlozonego kompa
(sklep mial siec, ale nie na caly kraj),
to spokojnie moglem zerwac plomby.
Tak czy siak potem juz sam skladalem-
- zreszta czesto trzeba bylo dysk wymienic, ramu dorzucic, itd.

Data: 2012-08-19 14:43:35
Autor: micz
Pro?ba pilna o ocen? zestawu
Je¶li chodzi o plomby Gral.pl potwierdził mi dwukrotnie, że plomby zrywać mogę, co też uczyniłem od razu.

Co do samego zestawu - na razie żadnych większych smutków. Ale kilka pierdółek owszem odno¶nie płyty głównej:

1. Trochę jednak mało portów SATA. To niby prosty problem, ale można o tym zapomnieć gdy się tnie koszty. Mam 2 HDD, 1 SSD, 1 CD-ROM, co daje zajęte 4 porty. Zostaj± mi dwa porty jedynie i je¶li chce się w przyszło¶ci zrobić jeszcze jedn± macież na przykład + dodać eSata to już dupa
2. brak wyj¶cia eSata z płyty głównej na tyłach. CO oznacza, że trzeba użyć jednego z portów SATA, a tych jest - jak wspomniałem wyżej - troszkuj mało.
3. Jednak mało portów USB również :(

Także - dla wszystkich, którzy też kombinuj± nowy zestaw - nie oszczędzajcie tych paru stów na płycie gł., bo to się potem i tak skończy wydawaniem pieniędzy (karty rozszerzeń dla SATA, Firewire), a będzie większy tłok będzie w obudowie. Gdybym dodał 3 stówki do płyty, kupiłbym co¶ znacznie bardziej wszechstronnego i miałbym ¶więty spokój. Ech... :/

Z plusów muszę wymienić akustykę - jest niemal bezgło¶nie. Naprawdę. W porównaniu z moim poprzednim e6600, lub Phenomie 940 to boxowy wiatraczek w i3770 jest poprostu niesłyszalny. Zasilacz także bynajmniej się nie wybija. CHyba tyle z pierwszych wrażeń. Je¶li będę miał chwilę może pokuszę się o jakie¶ benchmarki, tylko powiedzcie, które by was interesowały, bo nie robiłem tego nigdy.

Dzięki Wam wszystkim raz jeszcze za pomoc - było mi o wiele wiele łatwiej podejmować te wszystkie decyzje.

Data: 2012-08-20 01:06:14
Autor: BQB
Pro?ba pilna o ocen? zestawu
W dniu 2012-08-19 23:43, micz pisze:

[...]

Najbardziej potrzebne s± porty USB z przodu, u siebie chciałem mieć 4xUSB3.0 na "froncie" długo szukałem płyty która będzie to miała, drugim kryterium był wybór płyty z co najmniej 4 sztukami SATA 6Gbit, to też powodowało problemy ze znalezieniem płyty i podstawowy parametr to Socket 1155 na chipsecie Z77 - wybrałem płytę GA-Z77X-UD5H

[...]

Ciekaw jestem jak będzie pracował u mnie i7 2600k na boxowym - płyta będzie w poniedziałek.

CHyba tyle z pierwszych wrażeń. Je¶li będę miał chwilę może pokuszę się o jakie¶ benchmarki, tylko powiedzcie, które by was interesowały, bo nie robiłem tego nigdy.

Może superpi? ;-)

Data: 2012-08-03 11:13:16
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-03 08:33, Chris wrote:
micz nabazgrał(a):
[.....]
[...]

Mam zerowe do¶wiadczenie z tym pakietem Adobe'a, ale czy aby na pewno
jest sens kupowania zewnętrznej grafiki? Wbudowany HD4000 nie wystarczy?
Taniej i ciszej. A je¶li okaże się, że HD4k jednak nie wystarcza, to
przecież zawsze można dokupić jak±¶ kartę dla giercowników.

Data: 2012-08-03 12:02:49
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
JDX nabazgrał(a):

On 2012-08-03 08:33, Chris wrote:
micz nabazgrał(a):
[.....]
[...]

Powinno wysatrczeć tylko jest jeden proiblem, do komfortowej pracy przydaj± się dwa monitory a tu już z integ± jest problem bo potrzebne były by dwa wyj¶cia DVI, jak kto¶ na tym pracuje to nie wyobrażam sobie żeby kto¶ miał jeden monitor, do tego min 2 x 22"

Data: 2012-08-03 12:21:28
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-03 12:02, Chris wrote:
[.....]
[...]
Nie powinno być problemu. Przecież współczesne płyty prawie zawsze (np.
Asus Maximus nie ma :-D ) maj± 1xDVI oraz zazwyczaj 1xHDMI i/lub
1xDisplayPort. Nie liczę AnalogVGA które też (za bardzo nie wiem po co)
jest prawie zawsze. Na szczę¶cie na przykładzie płyt na Z77 widać, że
producenci chyba już odchodz± od tego poronionwego pomysłu. :-D

Data: 2012-08-03 12:26:23
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
JDX nabazgrał(a):

On 2012-08-03 12:02, Chris wrote:
[.....]
[...]

Tylko że w przypadku pracy z Adobem np. Photoshop, Premiere ważne jest żeby sygnał był dokładnie taki sam na obu monitorach bo różnica np. barw jest niedopuszczalna przy poważnej pracy. Robi±c zestaw do Adoba monitory też zazwyczaj kupuje się od razu takie same z tej samej serii a jak padnie jeden na amen to wymienia się na raz oba .. taka branża że wachania kolorów, kontrastu itd. s± niedopuszczalne.

Data: 2012-08-03 12:33:40
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-03 12:26, Chris wrote:
[.....]
[...]
No ale to już jest problem monitorów a nie tego, że jeden z nim
wysterujemy przez (cyfrowy) interfejs DVI a drugi przez (cyfrowy)
interfejs HDMI lub DP.

Data: 2012-08-03 12:36:58
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
JDX nabazgrał(a):

On 2012-08-03 12:26, Chris wrote:
[.....]
[...]

W teorii powinno działać ale kto go wie czy jako¶ć będzie taka sama na obu :)

Data: 2012-08-03 13:41:23
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W teorii powinno działać ale kto go wie czy jako¶ć będzie taka sama na obu

Que???

PS
Wiesz co to jest "sygnal cyfrowy" i czym rozni sie od "analogowego"?

Data: 2012-08-03 13:50:08
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Q nabazgrał(a):

[...]

Wiem, ... i wiem że potrafi± być różnice :)

Data: 2012-08-03 14:08:48
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-03 13:50, Chris wrote:
Q nabazgrał(a):

[...]

Czyli je¶li np. podł±czę do w pełni sprawnego komputera sprawny dysk
zewnętrzny z interfejsem USB i skopiuję na niego jaki¶ plik, a następnie
podł±czę do tego samego komputera sprawny dysk zewnętrzny z interfejsem
FireWire i skopiuję na niego ten sam plik to na oba dyski może nagrać mi
się co¶ zupełnie innego? :-D Albo je¶li poł±czę dwa komputery przez FTP
over TCP/IP over Ethernet i prze¶lę jaki¶ plik a następnie poł±czę te
komputery przez FTP over TCP/IP over PPP over RS232 i prze¶lę ten sam
plik to może przesłać mi się co¶ zupełnie innego? :-D

Data: 2012-08-03 14:34:31
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
JDX nabazgrał(a):

On 2012-08-03 13:50, Chris wrote:
Q nabazgrał(a):
[...]

Czepialki ... a jak dadz± jakie¶ filtry na wyj¶ciach cyfrowych to już może być różnica .. tobie to obojętne ale grafik to zauważy :)

Data: 2012-08-03 14:59:30
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-03 14:34, Chris wrote:
[.....]
Czepialki ... a jak dadz± jakie¶ filtry na wyj¶ciach cyfrowych to już
może być różnica .. tobie to obojętne ale grafik to zauważy :)
Jakie filtry? Analogowe? Cyfrowe?! I przede wszystkim w jakim celu? Bo
wiesz, np. filtr analogowy można wstawić (i wstawia się) w tor cyfrowy i
ma on jak najbardziej wpływ na sygnał cyfrowy, a konkretnie jego kształt
- czasy narastania/opadania zboczy się wydłużaj± dzięki czemu układ
mniej sieje zakłóceniami. Ale taki filtr nie ma *żadnego* wpływu na
informację jak± niesie ten sygnał cyfrowy. Tak więc chciałbym zobaczyć
grafika który zobaczy różnicę któr± wprowadza dodanie filtra. :-D

Data: 2012-08-03 15:15:38
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
JDX nabazgrał(a):

On 2012-08-03 14:34, Chris wrote:
[.....]
[...]

To powiedz mi dla czego robi± kable optyczne, coaxiale i inne CYFROWE w setkach odmian od wartych 10centów po 10.000USD za 1m  ?? no przecież sygnał idzie cyfrowo więc nie ma prawa się zmieniać a jednak na końcu jest zupełnie co innego ...

Data: 2012-08-03 16:11:18
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-03 15:15, Chris wrote:
[.....]
[...]
Pewnie m.in. dlatego, że różni± się one parametrami częstotliwo¶ciowymi
wynikaj±cymi z ich konstrukcji mechaniczno-chemicznej. Te droższe maj±
lepsze parametry, a co za tym idzie, mog± przenie¶ć więcej informacji w
jednostce czasu. S± po prostu "szybsze". Aby podł±czyć przeciętny STB do
przeciętnego TV wyposażonych w zł±cza HDMI 1.4 najprawdopodobniej
wystarczy kitajski kabelek HDMI za 10zł a nie jaki¶ markowy za 100+zł. I
nie będzie widać *żadnej* różnicy. Z drugiej strony ten chiński kabelek
najprawdopodobniej nie wystarczy do przesłania video w rozdzielczo¶ci
4kx2k któr± standard HDMI 1.4 wspiera. (BTW. S± już na rynku takie
wy¶wietlacze dostępne dla prostego ludu?). Możesz poł±czyć zabytkowe
urz±dzenia Ethernet 10Mbit/s kablem 5/5e przeznaczonym dla Ethernetu
gigabitowego, ale dwóch urz±dzeń gigabitowych kablem kat. 3
przeznaczonym do ethernetu 10mbit/s z sukcesem już raczej nie poł±czysz.

Data: 2012-08-05 08:06:47
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Fri, 03 Aug 2012 16:11:18 +0200, JDX napisał(a):

(ciach…)
wyświetlacze dostępne dla prostego ludu?). Możesz połączyć zabytkowe
urzÄ…dzenia Ethernet 10Mbit/s kablem 5/5e przeznaczonym dla Ethernetu
gigabitowego, ale dwóch urządzeń gigabitowych kablem kat. 3
przeznaczonym do ethernetu 10mbit/s z sukcesem już raczej nie połączysz.

Raczej połączysz. Ale gigabitowego transferu nie wynegocjujesz.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ naprawdÄ™ nie rozumiesz tego dostatecznie dobrze.       (Albert Einstein)

Data: 2012-08-03 17:32:56
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
To powiedz mi dla czego robi± kable optyczne, coaxiale i inne CYFROWE w setkach odmian od wartych 10centów po 10.000USD za 1m  ??

Zeby zachowac rownowage w przyrodzie.

Tzn. jakis jelen musi kupic kabel spdif "hi-fi" za $1000,
zeby 100 innych moglo kupic "standardowe" kabelki po $10,
ktore (nie-wiadomo-dlaczego) rowniez dzialaja.

No, ale kabelek za $1000 wydobywa lepsze szczegoly tla,
basy sa jakby wyrazniejsze, bardziej glebokie, no i ta dynamika... -
- bez porownania z kabelkiem spdif za $10.
:)

BTW:
*"dla czego" - litosci... ;)

no przecież sygnał idzie cyfrowo więc nie ma prawa się zmieniać a jednak na końcu jest zupełnie co innego ...

Rozwin to jakos, bo wydaje mi sie, z calym szacunkiem,
ze zaczynasz grubo pierdolic :).

Data: 2012-08-03 18:21:07
Autor: Aha....
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-03 17:32, Q pisze:
[...]

Znieksztalcenia, i korekcja z ktora nie zawsze sobie radzi koder dekoder i co za tym idzie mniejsza predkosc. A w monitorach sa przetworniki A/D ktore niestety ale zmieniaja sygnal cyfrowy na analogowy a tenze analogowy to juz zalezy od wielu czynnikow nie zawsze powtarzalnych.

Data: 2012-08-03 15:43:24
Autor: micz
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Łoooo, jaka tu dyskaszyn się zrobiła :)

Dzięki Wam za opinię, chciałbym jeszcze troszkę dopytać:

1a. MOBO: bo ja już głupieję - czy ja wybrałem sobie płytkę mATX??? Dawno nie siedziałem w temacie i może - laickie pytanie - czy jest jaki¶ powód, żeby brać ATX? One się różni± tylko wielko¶ci± i ilo¶ci± slotów, czy np. ATX maj± lepszy airflow? Albo czy potrzebuj± innej obudowy? 1b. MOBO: wiecie - szukam płyty taniej, a solidnej :). Nie będę podkręcał (to na pewno), nie będę cudów wianków robił. Chcę płytę, która nie padnie po dwóch tygodniach, będzie miała FireWire, USB3.0 oczywi¶cie, RAID, sporo zł±cz SATA (+ najchętniej eSATA) i będzie dobrze siedzieć w niej ten 3770 (w sensie, żeby się płyta nie "gryzła" z prockiem).

2. KINGSTONY w kwestii RAMU - jasne, że rozważę. Zobaczymy jak z kas± będzie :/ By the way: Czy mniejszy CL ma jaki¶ ZAUWAŻALNY w codziennej pracy sens?

3a. GRAFIKA: od czasu, gdy kupiłem dziewczynie troszkuj przyoszczędzaj±c AMD Phenom II 940 (bodaj, bo nie pomnę, tych cyferek na sto procent) i płytkę MSI ze zintegrowan± grafik±... nigdy więcej tego chyba nie zrobię. Nie brn±c w szczegóły - komputer zmulał się nieprzeciętnie do tego stopnia, że przesuwanie okien na ekranie odbywało się skokowo. Wrzuciłem jakiego¶ prostego GeForce'a i problem znikn±ł. Tu co prawda, to nie MOBO ma grafikę zint., tylko CPU... nie wiem jak to się zachowuje... Ale dla bezpieczeństwa - wolę jednak kupić osobn± kartę i dopiero jak się okażę, że ona gówno daje w Adobe, to j± sprzedać. Nie mam czasu na ryzyko, że zintegrowany układ mnie zawiedzie i będę się bawił w doinstalowywanie karty.

3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc nieco pakiet adobe przy preview i renderach (AE i Premiere). Ja wiem, że wsparcie może okazać się minimalne, ale zawsze co¶ lepiej. W RAM już zainwestowałem (16 GB to raczej do¶ć wygodna praca), w SSD także... została nadwyżka lekka na kartę. I TU PYTANIE: Czy ta 560-tka różni się czym¶ specjalnym od rzekomo certyfikowanej dla pakietu adobe 580-tki? W sensie, czy 580-tka ma jaki¶ specjalny cosik, który współpracuje z adobe, a 560-ta nie, czy też po prostu jest silniejsza (więcej CUDA)?

3c. GRAFIKA: czemu te GB i Asusy takie nie polecane? Ta EVGA jest jaka¶ stabilniejsza? Mniej się grzeje? Jaki powód?

4. DYSK: Obczaję zaraz Samsunga - je¶li różnica w cenie będzie sensowna, to faktycznie po co przepłacać.

5. ZASILACZ - nie chcę kupować słabszego zasilacza, bo zamierzam w przyszło¶ci dokładać dysków twardych. Miałem tak swego czasu, że w po 4-tym dysku zasilacz okazał się za słaby. St±d 650W to tak z pewn± bezpieczn± wydaje mi się rezerw± mocy.

6. OBUDOWA: Fractal Design obczajałem. Fajne, ale niestety drogie - i tak wyżyłowałem cenę kompa na maxa. Raczej pytam tu o to, czy ten Centurion się nadaje na tę płytę gł. na przykład (ja mam tendencję do przeoczenia czasem takich "szczegółów" i dlatego double check u specjalistów jest poż±dany :)

Data: 2012-08-04 01:53:13
Autor: maX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu

Użytkownik "micz" <michalponiedzielski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:3e6663c5-bc5f-4a47-990d-b5f33aa4f94fgooglegroups.com...
3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc nieco pakiet adobe przy preview i renderach (AE i Premiere). Ja wiem, że > wsparcie może okazać się minimalne, ale zawsze co¶ lepiej.

Najnowsze wersje programów Adobe wykorzystuj± OpenCL, tam wsparcie GPU powinno być juz większe niż "minimalne". Przykłady użycia OpenCL w Sony Vegas i PowerDirector:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/opencl-sony-vegas-pro-11-akceleracja-gpu-w-programie-do-edycji-wideo.html
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/opencl-test-akceleracji-przy-edycji-wideo-cyberlink-powerdirector-10-40256.html
Jak widac boost jest do¶ć duży.

Data: 2012-08-04 03:33:36
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 00:43, micz pisze:
> [...]

> jaki¶ powód, żeby brać ATX? One się różni± tylko wielko¶ci± i ilo¶ci±
> slotów, czy np. ATX maj± lepszy airflow? Albo czy potrzebuj± innej

Na działanie nie ma znaczenia - tylko ilo¶ć zł±cz/slotów

> [...]
> oczywi¶cie, RAID, sporo zł±cz SATA (+ najchętniej eSATA) i będzie
> dobrze siedzieć w niej ten 3770 (w sensie, żeby się płyta nie "gryzła"

Co znaczy "tania"? Do ilu? Jak chcesz np dużo zł±cz SATA + mSATA i dużo USB 3.0 zwłaszcza na przednim panelu, to jednak trzeba nieco grosza wydać. Ja będę kupować GA-Z77X-UD5H ze względu na ilo¶ć zł±cz SATA3 i 4xUSB 3.0 z przodu.

Data: 2012-08-04 16:45:27
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 03:33, BQB pisze:
> [...]

 > obudowy?

Na działanie nie ma znaczenia - tylko ilo¶ć zł±cz/slotów

w pełnych ATX czest stosowane jest lepsze zasilanie niż w mATX choć s± wyj±tki, do tego lepsze odprowadzanie ciepła a co za tym idzie lepsza stabilno¶ć. Reszta to dodatki jak sloty, ilo¶ć kontrolerów itp.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdĽ auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdĽ od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.

Data: 2012-08-04 22:16:19
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 16:45, Chris pisze:
> [...]

Na działanie nie ma znaczenia - tylko ilo¶ć zł±cz/slotów

w pełnych ATX czest stosowane jest lepsze zasilanie niż w mATX choć s±

Jak często? Czę¶ciej niż w mATX? Jakie¶ dane na ten temat masz, czy tylko tak teoretyzujesz, bo Ci się wydaje?

do tego lepsze odprowadzanie ciepła a co za tym idzie lepsza
stabilno¶ć. Reszta to dodatki jak sloty, ilo¶ć kontrolerów itp.

Zastanów się po co tworzy się płyty mATX? Do małych komputerów, których nikt nie podkręca. Czy naprawdę uważasz, że niepodkręcony mATX w obudowie, która zapewnia wła¶ciw± cyrkulację powietrza jest mniej stabilny niż na niepodkręconej płycie ATX?

Data: 2012-08-05 00:31:56
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 22:16, BQB pisze:
> [...]

obudowie, która zapewnia wła¶ciw± cyrkulację powietrza jest mniej
stabilny niż na niepodkręconej płycie ATX?

Dokształć się bo jak zawsze trujesz ... jeszcze tylko miesi±c i wrócisz do szkoły to może nie będzie ¶miecił grupy ...

Data: 2012-08-06 21:39:23
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-05 00:31, Chris pisze:
> [...]

Dokształć się bo jak zawsze trujesz ... jeszcze tylko miesi±c i wrócisz
do szkoły to może nie będzie ¶miecił grupy ...

Ale masz na to jakie¶ wsparcie w postaci rzeczowego argumentu? Proste pytanie dla Ciebie - Po co tworzy się płyty mATX?

Data: 2012-08-07 08:40:11
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
BQB nabazgrał(a):

Ale masz na to jakie¶ wsparcie w postaci rzeczowego argumentu? Proste pytanie dla Ciebie - Po co tworzy się płyty mATX?

Mam ale przed takimi jak ty nie musze się tłumaczyć ...

Data: 2012-08-04 11:22:32
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
3a. GRAFIKA: od czasu, gdy kupiłem dziewczynie troszkuj przyoszczędzaj±c AMD Phenom II 940 (bodaj, bo nie pomnę,

Jak zamulal?
W grach? - tych nowszych/lepszych to mogl - wszak to integra.
W windowsie? - no to miales rozpieprzony sysytem i to na 100%.

Sam na jednym z kompow mam Phenoma (x2 -> x4) + HD 4250 na plycie
(niezauwazalnie "gorsza" od HD 4290 z sideport mem.)
i pod Win wszystko smiga git, ale w grach...
no coz - nawet zapyzialy pasywny GF 9500GT jest zauwazalnie lepszy :/.
(np. rendering drzewek w Assault Cube)

Poza tym w przypadku kart ATi dochdza "drobne" szczegoly:
- Sterowniki ATI od lat (nosz kurrrww...) pozostawiaja wiele do zyczenia...
- Jaki masz system? WinXP czy Win7? - bo nawet takie glupie cos jak DXVA
  na tej samej wersji sterownikow pod Win7 chodzi (DXVA + VMR-x / EVR)
  a juz pod WinXP tnie tak, ze nie da sie ogladac - kiedys dzialalo :/

3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc nieco pakiet adobe przy preview

To patrz na karte pod wzgleden CUDA

3c. GRAFIKA: czemu te GB i Asusy takie nie polecane? Ta EVGA jest jaka¶ stabilniejsza? Mniej się grzeje? Jaki powód?

EVGA daje Ci +10pkt do lansu.
Ladne robia rzeczy, ale przydrogie troche.
Ostatnio przemoglem sie jakos do Asrocka i ogolnie przekonalem sie do niego,
tzn. juz sie nie boje (no i nie wstydze :) kupowac plyt i kart graficznych Asrocka.

[...]

To miales jakis scierwiasty zasilacz.
Kup dobry zasilacz o silnych/wydajnych liniach
i wysokiej sprawnosci (najlepiej juz od 20% obciazenia).
Naprawde wiecej niz te 450W nie bedzie Tobie potrzebne
a bez grafiki (choc nowe i tak biora malo pradu) to i 300W by starczyl.

4 dodatkowe dyski to ile to bedzie?
4 x 10W = 40W ?
Chyba, ze to dyski laptopowe, to wtedy znacznie, znacznie mniej :).

Data: 2012-08-04 05:12:51
Autor: micz
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 11:22:32 UTC+2 użytkownik Q napisał:
Jak zamulal? W grach? - tych nowszych/lepszych to mogl - wszak to integra..
W windowsie? - no to miales rozpieprzony sysytem i to na 100%.

Fakt - to był jeszcze WinXP, a nie siódemka - to mogło mieć znaczenie w sumie. Ale - jak Bozię kocham - zamulał w normalnym użytkowaniu windowsów, nie w grach. Gier nawet nie odpalałem :) Wystarczyło mi stresu.

To patrz na karte pod wzgleden CUDA

No czyli GTX560 jest po prostu mniej wydajny od GTX580 (mniej CUDA), ale to wszystko? Nie brakuje mu żadnego "ficzera" względem większego brata?

EVGA daje Ci +10pkt do lansu.
Ladne robia rzeczy, ale przydrogie troche.

No to ja ten lans mam gdzie¶ :) Zależy mi na tym, żeby się karta nie sypnęła po tygodniu. I nie była jakim¶ EWIDENTNIE słabym modelem - słabo wykonanym, za gło¶nym, za gor±cym, etc. Je¶li ten GB, który wybrałem (lub poleć Asrocka jakiego¶) będzie GOOD, to OK - nie musi być EXCELENT :)

[...]

Dobra, małe podsumowanie:

ZASILACZ - mogę wzi±ć słabszy - jaki polecacie

KARTA - mogę j± nawet na razie odpu¶cić na rzecz dysków twardych (spróbujmy przeżyć na grafice procesora - chu*, jak przygoda, to przygoda).

DYSKI - dołożę do zestawu dwa dyski SATA 1TB (do RAID0 - na pliki projektów i inne dane) i jeden SATA 2TB (na backup - ręczny). Macie jakie¶ propozycje konkretnych modeli? I czy uważacie tak± konfigurację za sensown±?

Data: 2012-08-04 16:53:09
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 14:12, micz pisze:
[...]

Jak możesz to poczekaj bo powinny być niedługo obniżki dysków .. WD już obniżył np. 3TB o 100$

Data: 2012-08-04 15:09:34
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 14:14, micz pisze:
[...]

Ale zainstalowałe¶ sterowniki do chipsetu a potem sterowniki do grafiki? A może uruchomiłe¶ t± płytę główn± na systemie, który działał wcze¶niej na innej płycie głównej?

Data: 2012-08-04 06:27:06
Autor: micz
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 15:09:34 UTC+2 użytkownik BQB napisał:
W dniu 2012-08-04 14:14, micz pisze:

> W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 11:22:32 UTC+2 u�ytkownik Q napisa�:

> Fakt - to by� jeszcze WinXP, a nie si�demka - to mog�o mie� znaczenie w sumie. Ale - jak Bozi� kocham - zamula� w normalnym u�ytkowaniu windows�w, nie w grach. Gier nawet nie odpala�em :) Wystarczy�o mi stresu.

Ale zainstalowa�e� sterowniki do chipsetu a potem sterowniki do grafiki? A mo�e uruchomi�e� t� p�yt� g��wn� na systemie, kt�ry dzia�a� wcze�niej na innej p�ycie g��wnej?

Wszystko (chyba) grzecznie, ładnie, po bożemu było - najpierw sterowniki do chipsetu, potem do grafiki. I system był instalowany na ¶wieżo złożonym kompie, czyli nie było żadnych wymian.

Może po prostu miałem niefart. Może procesor nie polubił płyty MSI? A może WinXP był za kiepski na to rozwi±zanie? Newermajnd :) Było minęło.

Data: 2012-08-04 16:51:33
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 11:22, Q pisze:
3c. GRAFIKA: czemu te GB i Asusy takie nie polecane? Ta EVGA jest jaka¶
stabilniejsza? Mniej się grzeje? Jaki powód?

EVGA daje Ci +10pkt do lansu.
Ladne robia rzeczy, ale przydrogie troche.

Pierdolisz panie :) fakt s± droższe ale za cenę stabilno¶ci i bardzo niskiej awaryjno¶ci czego nie mogę powiedzieć o Asusach czy GB które padaj± jak muchy do tego serwis naprawia je po x razy a i tak efekt szrotu zostaje ...

Ostatnio przemoglem sie jakos do Asrocka i ogolnie przekonalem sie do niego,
tzn. juz sie nie boje (no i nie wstydze :) kupowac plyt i kart graficznych
Asrocka.

A Asrock robi grafiki ??

Data: 2012-08-04 21:19:36
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
[...]

Ta cena IMHO nie przeklada sie az tak na owa "lepszejszosc".
Zreszta wszystko sie moze popsuc a niektore firmy (np. ASRock)
czasami wydaja prawdziwe perelki (jakosc/cena).
Co tam bede pisal - pamietam czasy jak logitech byl nieznana firma
i kojarzyl sie glownie z chinskim szajsem.
A terez? Jaka to markowa firma, ojoj :).

A Asrock robi grafiki ??

Robi, i to nawet z pasywnym chlodzeniem.
Zreszta nie tylko plyty i nie tylko karty grafiki.
Widze, ze zatrzymales sie na etapie kiedy EVGA byla na topie
a ASRock kojarzyl sie z ECSem / kicha / zwiochami / itd.
A myslalem, ze ja juz dawno wypadlem z obiegu ;).

Data: 2012-08-04 22:01:22
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 21:19, Q pisze:
[...]

Tylko że GB xczy Asus jak padnie to masz już przejebane bo serwisy staraj± się to naprawić i jeste¶ uziemiony na min 2 tyg a BARDZO czesto wraca to za chwilę znowu bo dalej nie działa i tak do usranej ¶mierci .. Asrock jak padnie to w max 5 dni mam nowa płytę i nikt nie bawi się w naprawę tego.

Co tam bede pisal - pamietam czasy jak logitech byl nieznana firma
i kojarzyl sie glownie z chinskim szajsem.
A terez? Jaka to markowa firma, ojoj :).

Logitech zawsze był to Hi-End o ile pamiętam ...

EVGA dalej jest na topie :)

Data: 2012-08-05 08:06:47
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Fri, 3 Aug 2012 12:26:23 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Nie wiem, jak Ty kolory w±CHasz, ale w magię nie wnikam.

Co do pracy z kolorem - słyszałe¶ o czym¶ takim, jak zarz±dzanie barw± i
kalibracja monitorów?

[ Kobieto! Chcesz się dowiedzieć, co twoje przyjaciółki NAPRAWDĘ s±dz±     ]
[ o twoim mężu? Powiedz im, że się rozwodzicie.           (JoeMonster.org) ]

Data: 2012-08-05 22:54:33
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-05 08:06, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Tylko że do DVI i do HDMI masz inne układy w tym przy HDMI masz jeszcze zabezpieczenia HDCP które mog± zmieniać jako¶ć i różnić się tym co jest wy¶wietlane przez DVI.

Co do pracy z kolorem - słyszałe¶ o czym¶ takim, jak zarz±dzanie barw± i
kalibracja monitorów?

Skoro jeste¶ PRO to chyba wiesz jak to się robi ...

Data: 2012-08-06 02:46:37
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-05 22:54, Chris wrote:
[.....]
Tylko że do DVI i do HDMI masz inne układy w tym przy HDMI masz jeszcze
zabezpieczenia HDCP które mog± zmieniać jako¶ć i różnić się tym co jest
wy¶wietlane przez DVI.
A to w przypadku DVI nie ma HDCP? Bo np. tutaj
http://en.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection
pisz± (w tabelce), że HDCP "wspierało" DVI zanim jeszcze zaczęło
"wspierać" HDMI. :-D

Poza tym ciekaw jestem w jaki sposób HDCP mogłoby zmieniać jako¶ć
sygnału skoro jego działanie (w uproszczeniu) ogranicza się jedynie do
XOR-owania strumienia bitów. :-D

Data: 2012-08-06 07:47:31
Autor: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz
Prośba pilna o ocenę zestawu
JDX napisal(a):
Poza tym ciekaw jestem w jaki sposób HDCP mogłoby zmieniać jakość
sygnału skoro jego działanie (w uproszczeniu) ogranicza się jedynie do
XOR-owania strumienia bitĂłw. :-D

Na poziomie kwantowym. ;-)))

Data: 2012-08-06 09:46:53
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
JDX nabazgrał(a):

On 2012-08-05 22:54, Chris wrote:
[.....]
[...]

To ciekawe dla czego TV się czepiał materiału BD po HDMI a po DVI nie ,... może raz stosuj± a raz nie :)

Poza tym ciekaw jestem w jaki sposób HDCP mogłoby zmieniać jako¶ć
sygnału skoro jego działanie (w uproszczeniu) ogranicza się jedynie do
XOR-owania strumienia bitów. :-D

Przeczytaj mój piewrwszy post ... tam jest takie magiczne słowo "MOŻE" ....

Data: 2012-08-06 10:59:29
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
To ciekawe dla czego TV się czepiał materiału BD po HDMI a po DVI nie ,... może raz stosuj± a raz nie :)

Co to znaczy "sie czepial"?

W ogole nie jest tak, ze DVI moze byc z HDCP lub bez?
A HDMI? Podobnie czy zawsze jest z HDCP?

PS
DLACZEGO nie DLA CZEGO :P

Data: 2012-08-06 11:01:32
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-06 09:46, Chris wrote:
[.....]
To ciekawe dla czego TV się czepiał materiału BD po HDMI a po DVI nie
,... może raz stosuj± a raz nie :)
No wła¶nie, raz stosuj±, a raz nie. Co nie zmienia faktu, że *można
stosować i stosuje się* HDCP jako czę¶ć interfejsu DVI. W "¶wiecie
komputerowym" w przeciwieństwie do "¶wiata audio-video" HDCP jest chyba
jeszcze mało rozpowszechnione, ale należy spodziewać się, że będzie
implementowane coraz czę¶ciej i wręcz obowi±zkowo. W każdym b±dĽ razie
np. moje Delle U2412M maj± "1 Digital Visual Interface connectors
(DVI-D) with HDCP", a z drugiej strony Windows Vista i 7 wspiera
mechanizm Output Protection Manager który "pod spodem" odwołuje się
m.in. do HDCP jako jednego ze sposobów zabezpieczenia tre¶ci przesyłanej
pomiędzy Ľródłem a odbiornikiem. Kto wie, być może z niedługim
nadej¶ciem Win8 monitory nie posiadaj±ce DVI z HDCP stan± się
bezużyteczne. :-)

[...]

No ale w jaki sposób HDCP *może* modyfikować strumień danych aby
wpływało to na jako¶ć video? :-D A przede wszystkim w jakim celu.? :-D

Data: 2012-08-06 11:11:38
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
JDX nabazgrał(a):

[...]

"Może" nie wiem, gadałem z grafikiem i powiedział że "może" ... w końcu po co¶ s± pro karty i monitory dla grafików ... jak by nie było różnicy to czemu maj± przepłacać ...

Data: 2012-08-06 11:31:54
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-06 11:11, Chris wrote:
[.....]
"Może" nie wiem, gadałem z grafikiem i powiedział że "może" ... w końcu
po co¶ s± pro karty i monitory dla grafików ... jak by nie było różnicy
to czemu maj± przepłacać ...
Przepłacać maj± za to, że, tak jak tu wspomniano, np. Adobe CS daje
dodatkowe wsparcie dla niektórych kart przez co pakiet działa trochę
szybciej. Albo za to, że karta obsługuje jednocze¶nie 8 monitorów. A nie
dlatego, że maja one lepsz± jako¶ć obrazu niż "zwykłe karty" bo to jest
po prostu nieprawda. Co za¶ się tyczy monitorów, to wiadomo, że s±
lepsze i gorsze matryce i za te lepsze trzeba zapłacić.

Data: 2012-08-06 11:55:46
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
JDX nabazgrał(a):

On 2012-08-06 11:11, Chris wrote:
[.....]
[...]

Depends on the model, but really there is no difference for those portions of CS5, only Premiere and After Effects benefit from the CDUA based GPU acceleration in CS5, and then it's only certain models, in which case unless you're a pro it's best to get a GTX285 instead.

But for all of the components you're using they use OpenGL acceleration and are available to both vendors.

The only consideration would be if you have a truely high bit depth monitor that support true 12bit per channel colour, that would be the only reason to get a workstation card (FireX/Quadro) as they support up to 16bit per colour channel, whereas the gaming models are 10 per channel usually and 12bit (with 10bit corrected output) for the best models via HDMI.

But if you're no using a specialized monitor then don't waste your money on a FireGL/FirePro or Quadro card, get a quality, low power consumption, large memory, cool 'n' quiet mid-range card (something like the HD5770 or lower or the GTS250). A nice card for a cool and quiet rig would be the new HD5550 with the passive heatsink, but it s a bit slower. I prefer the HD5K series because of the better sub-pixel support and the better colour depth support on DP and HDMI, but even then it's not as good as it could be (limited output on HDMI below the level of GPU support).

Ogólnie ciekawy temat:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/287926-15-nvidia-quadro-radeon-adobe

Data: 2012-08-08 01:27:23
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Mon, 06 Aug 2012 11:31:54 +0200, JDX napisał(a):

Przepłacać mają za to, że, tak jak tu wspomniano, np. Adobe CS daje
dodatkowe wsparcie dla niektórych kart przez co pakiet działa trochę
szybciej.

Dupa jaĹ›. Pewne funkcje i stosowanie pewnych efektĂłw liczone jest przez GPU,
a nie procesor główny. Ograniczenia co dany podzespół liczy są ciut
sztuczne.

Albo za to, że karta obsługuje jednocześnie 8 monitorów.

Karty z układami AMD i opcja Eyefinity. Nie zależy to od Adobe, a od
producenta karty i sterownikĂłw. NVIDIA chyba teĹĽ to ma - niech mnie ktoĹ›
poprawi, jeĹĽeli siÄ™ mylÄ™.

A nie dlatego, że maja one lepszą jakość obrazu niż "zwykłe karty" bo to
jest po prostu nieprawda. Co zaĹ› siÄ™ tyczy monitorĂłw, to wiadomo, ĹĽe sÄ…
lepsze i gorsze matryce i za te lepsze trzeba zapłacić.

Jeżeli Ci się wydaje, że sama matryca załatwi sprawę to… masz rację, wydaje
Ci siÄ™. :D

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ NiektĂłre bĹ‚Ä™dy nie byĹ‚y by tak tragiczne, gdyby nie prĂłby ich            ]

Data: 2012-08-08 01:27:23
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Mon, 6 Aug 2012 11:11:38 +0200, Chris napisał(a):

JDX nabazgrał(a):

[...]

Monitory PRO dla grafików różni± się nie tym, jak szyfruj± transmisję
danych, ale tym, jak odwzorowj± barwy, jakie maj± możliwoci kalibracji i
kontroli parametrów wy¶wietlania. HDCP akurat na te elementy - AFAIK -
wpływu nie ma.

[ I bł±d przyda się na co¶ - przynajmniej na przestrogę dla drugich.       ]
[                                                            (A.M. Fredro) ]

Data: 2012-08-08 08:36:54
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Z czego co mi było wiadomo to przy monitorach PRO dla grafików chodziło głównie o kalibrację kolorów ale w tym to ty już jeste¶ specjalista a nie ja więc nie będę się wypowiadał.
Co do HDCP to pisałem "może" takie miałem informacje od grafików ale też nie byli pewni na 100% bo nikt tam tego nie używa do tego celu.

Data: 2012-08-08 16:28:17
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Wed, 8 Aug 2012 08:36:54 +0200, Chris napisał(a):

Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]
wpływało to na jakość video? :-D A przede wszystkim w jakim celu.? :-D
"Może" nie wiem, gadałem z grafikiem i powiedział że "może" ... w
koĹ„cu po  coĹ› sÄ… pro karty i monitory dla grafikĂłw ... jak by nie byĹ‚o
różnicy to  czemu majÄ… przepĹ‚acać ...
Monitory PRO dla grafików różnią się nie tym, jak szyfrują transmisję
danych, ale tym, jak odwzorowjÄ… barwy, jakie majÄ… moĹĽliwoci kalibracji i
kontroli parametrów wyświetlania. HDCP akurat na te elementy - AFAIK -
wpływu nie ma.

Z czego co mi było wiadomo to przy monitorach PRO dla grafików chodziło głównie o kalibrację kolorów ale w tym to ty już jesteś specjalista a nie ja więc nie będę się wypowiadał.
Co do HDCP to pisałem "może" takie miałem informacje od grafików ale też nie byli pewni na 100% bo nikt tam tego nie używa do tego celu.

Mogło wyjść swojego rodzaju „połączenie”. Ktoś podpinał po HDMI czy
DisplayPort, transmisja danych do monitora miała iść po protokole DDC/CI co
AFAIR (szczególnie w przypadku DisplayPort - przynajmniej z tego co pamiętam
z pracy u dystrybutora EIZO na Polskę) nie jest raczej obsługiwane i był
klops. Mogło nastąpić sprzężenie zwrotne, że to HDCP miesza, choć IMVHO nie
miało akurat nic do rzeczy.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ludzie sÄ… jak skarpetki. Jeden podobny do drugiego, a do pary nie        ]

Data: 2012-08-08 18:04:18
Autor: Chris
W dniu 2012-08-08 16:28, Przemysław Ryk pisze:
[...]

byli pewni na 100% bo nikt tam tego nie uĹĽywa do tego celu.

[...]

To jest chyba główny problem jeśli chodzi i HDMI:

www.bezwypadkowy.net - sprawdĹş auto i zobacz jego historiÄ™ na forum.

Data: 2012-08-08 01:27:23
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Mon, 06 Aug 2012 11:01:32 +0200, JDX napisał(a):

No właśnie, raz stosują, a raz nie. Co nie zmienia faktu, że *można
stosować i stosuje się* HDCP jako część interfejsu DVI. W "świecie
komputerowym" w przeciwieństwie do "świata audio-video" HDCP jest chyba
jeszcze mało rozpowszechnione, ale należy spodziewać się, że będzie
implementowane coraz częściej i wręcz obowiązkowo.

Niech mnie ktoĹ› poprawi, jeĹĽeli siÄ™ mylÄ™, ale:
- zgodność z HDCP na cyfrowych połączeniach (czy to DVI-D, czy HDMI, czy
chyba DisplayPort) jest możliwością, a nie obowiązkiem
- nie wiem, czy wymóg nie idzie od „drugiej strony” - czyli wrzucasz do
odwarzacza materiał, który HDCP wymaga i nagle jest problem.

W kaĹĽdym bÄ…dĹş razie np. moje Delle U2412M majÄ… "1 Digital Visual Interface
connectors (DVI-D) with HDCP", a z drugiej strony Windows Vista i 7
wspiera mechanizm Output Protection Manager który "pod spodem" odwołuje
się m.in. do HDCP jako jednego ze sposobów zabezpieczenia treści
przesyłanej pomiędzy źródłem a odbiornikiem. Kto wie, być może z
niedługim nadejściem Win8 monitory nie posiadające DVI z HDCP staną się
bezuĹĽyteczne. :-)

To jedna kwestia. Na odwzorowanie barw kwestia szyfrowania transmisji (nota
bene - chyba rozwalona do reszty po tym, jak główne klucze szyfrujące chyba
(nie pamiętam dokładnie) zostały wykradzione) raczej nie powinna mieć
wpływu.

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ JeĹĽeli czujesz, ĹĽe ĹĽycie chce ci dać kopa w dupÄ™, to raczej siÄ™ nie      ]

Data: 2012-08-08 14:01:55
Autor: JDX
On 2012-08-08 01:27, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Niech mnie ktoĹ› poprawi, jeĹĽeli siÄ™ mylÄ™, ale:
- zgodność z HDCP na cyfrowych połączeniach (czy to DVI-D, czy HDMI, czy
chyba DisplayPort) jest możliwością, a nie obowiązkiem
DP ver. 1.0 *opcjonalnie* wspiera swój własny system zabezpieczania
treści DPCP, a od ver. 1.1 jako *opcję* wspiera też HDCP. Prawdopodobnie
jest to zwiÄ…zane z tym, ĹĽe implementacja DPCP i/lub HDCP w urzÄ…dzeniu
wymaga dodatkowej licencji a więc pewnie i kasy. Z drugiej strony DP
"celuje" w branĹĽÄ™ komputerowÄ…, a komputerĂłw nie uĹĽywa siÄ™ raczej do
odtwarzania nagrań AV. W przypadku HDMI HDCP było chyba kiedyś opcją ale
teraz jest de facto wymagane, tzn. AFAIK aby producent mógł sobie bez
naruszania licencji namalować logo HDMI na urządzeniu to owo urządzenie
musi wspierać też HDCP. Nie wie jak wygląda sprawa HDCP w przypadku DVI,
ale wszystko wskazuje na to, ĹĽe jest to opcja. ZresztÄ… na dobrÄ… sprawÄ™
nie ma to większego znaczenia ponieważ DVI razem z analog VGA wkrótce
umrze ponieważ kilku(nastu) dużych graczy na rynku komputerowym doszło
do porozumienia i zdaje się już 2013 mają zaprzestać używania tych
interfejsĂłw. Zostanie tylko DP (i moĹĽe Thunderbolt jak siÄ™ przyjmie) do
komputerĂłw i HDMI do audio-video.

- nie wiem, czy wymóg nie idzie od „drugiej strony” - czyli wrzucasz do
odwarzacza materiał, który HDCP wymaga i nagle jest problem.
Tak, zdaje siÄ™, ĹĽe z tej strony teĹĽ idzie wymĂłg. Przy czym jest on
raczej zwrócony w kierunku urządzeń AV jako że ich przeznaczeniem jest
właśnie odtwarzanie treści AV. Komputerów jednak używa się głównie do
a nie do odtwarzania chronionych treści. NB. AFAIK dostawca treści może
wybrać czy użytkownik zobaczy "blank screen" czy też obraz gorszej
jakości jeśli ów uzytkownik będzie próbował odtworzyć tą treść na
urzÄ…dzeniu nie wspierajÄ…cym HDCP/DPCP.

Data: 2012-08-08 15:23:11
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 08 Aug 2012 14:01:55 +0200, JDX napisał(a):

.. Komputerów jednak używa się głównie do
pracy typu rzeĽbienie w Wordzie/Excelu, jakim¶ IDE czy też jakim¶ CADzie
a nie do odtwarzania chronionych tre¶ci...

No popatrz. A ja nawet Worda/Exela nie mam (mam viewery jak mi kto¶ uparcie
przy¶le). IDE to mi się kojarzy wył±cznie z interfejsem do kart. CAD-a z
nazwy znam i mniej więcej wiem do czego służy. Z kolei filmów na BD mam już
prawie dwie setki i jakby monitor czy karta nie obsługiwały HDCP (po DP) to
pewnie bym zauważył.

Data: 2012-08-08 15:53:39
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-08 15:23, Leszek K. wrote:
[.....]
[...]
Oczywi¶cie można używać takich partyzanckich sposobów, ale biali ludzie
to raczej do takich celów TV i odtwarzacz kupuj±. :-D

Data: 2012-08-08 16:22:01
Autor: Leszek K.
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu

On 2012-08-08 15:23, Leszek K. wrote:
[.....]
[...]

Ależ ja TV i odtwarzacz też mam. Ale czemu się mam pozbawiać możliwo¶ci
odtwarzania w drugim pokoju. A jakbym miał do wyboru to raczej bym
zrezygnował z tego TV i odtwarzacza. Z komputera mam lepsz± jako¶ć i
jeszcze mogę potrollować na usenecie :)

Data: 2012-08-08 17:13:03
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-08 16:22, Leszek K. wrote:
[.....]
Ależ ja TV i odtwarzacz też mam. Ale czemu się mam pozbawiać możliwo¶ci
odtwarzania w drugim pokoju.
No ja również nie wiem czemu. Trzeba kupić drugi TV oraz odtwarzacz i po
sprawie. :-D

A jakbym miał do wyboru to raczej bym
zrezygnował z tego TV i odtwarzacza. Z komputera mam lepsz± jako¶ć i
jeszcze mogę potrollować na usenecie :)
No ta lepsza jako¶ć to jest IMO w±tpliwa. Nie próbowałem, ale w±tpię aby
jaki¶ film na BR odtworzony na PC podł±czonym do np. 42" TV wygl±dał
lepiej niż ten sam film odtworzony na dedykowanym odtwarzaczu
podł±czonym do tego samego TV. Oczywi¶cie monitory komputerowe zazwyczaj
maj± lepsz± jako¶ć obrazu od TV ale ich użycie ogranicza cena i rozmiary
(czyli cena :-) ) a to jest chyba główny powód dla którego partyzanci
stosuj± partyzanckie rozwi±zania. :-D A i jako¶ć takich monitorów też
jest podejrzana - bo 40+" *monitor* o rozdzielczo¶ci *zaledwie* FullHD
to tak trochę tandet± pachnie. Do tego PC bez dedykowanego softu
(przeznaczonego do budowy HTPC) jest raczej mało wygodny w użyciu. A
potrolować w usenecie to możesz też za pomoc± "m±drego" TV i/lub STB. :-D

Data: 2012-08-08 18:19:04
Autor: Leszek K.
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Wed, 08 Aug 2012 17:13:03 +0200, JDX napisał(a):

[...]

Tak też podł±czałem. Różnicy nie ma. Ale ożywam na monitorze. Tylko 27'.
2560x1440. Mimo że skalować musi to jako¶ ładniej wygl±da. I wcale drogi
nie był.

... Do tego PC bez dedykowanego softu
(przeznaczonego do budowy HTPC) jest raczej mało wygodny w użyciu. A
potrolować w usenecie to możesz też za pomoc± "m±drego" TV i/lub STB. :-D

Mnie się jednak dużo wygodniej steruje z klawiatury niż z pilota (no i ta
się nigdy nie gubi). Gierkę też jak±¶ od czasu do czasu idzie zapu¶cić. A
używanie internetu na TV to zabawa dla masochisty.

Data: 2012-08-08 18:43:39
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-08 18:19, Leszek K. wrote:
[.....]
Tak też podł±czałem. Różnicy nie ma. Ale ożywam na monitorze. Tylko 27'.
2560x1440. Mimo że skalować musi to jako¶ ładniej wygl±da. I wcale drogi
nie był.
IMO to słabo z tym ożywaniem. IMO 27" to dobry rozmiar do pracy ale do
ogl±dania filmów/TV to raczej słaby jest. No chyba że jest umieszczony
np. w kibelku, naprzeciwko sedesu. :-D

Data: 2012-08-09 18:42:53
Autor: Leszek K.
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu

On 2012-08-08 18:19, Leszek K. wrote:
[.....]
[...]

Sugerujesz, że mam sobie na biurku postawić jeszcze większy monitor? To nie
TV ogl±dane z kanapy tylko monitor stoj±cy metr przede mn±. I tak przy
ogl±daniu filmów cofam fotel bo za bardzo trzeba się rozgl±dać ;)

Data: 2012-08-08 16:28:17
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu

On 2012-08-08 15:23, Leszek K. wrote:
[.....]
No popatrz. A ja nawet Worda/Exela nie mam (mam viewery jak mi ktoĹ› uparcie
przyśle). IDE to mi się kojarzy wyłącznie z interfejsem do kart. CAD-a z
nazwy znam i mniej więcej wiem do czego służy. Z kolei filmów na BD mam już
prawie dwie setki i jakby monitor czy karta nie obsługiwały HDCP (po DP) to
pewnie bym zauważył.
Oczywiście można używać takich partyzanckich sposobów, ale biali ludzie
to raczej do takich celĂłw TV i odtwarzacz kupujÄ…. :-D

Spora część moich znajomych po prostu podpina TV kabelkiem do kompa i ogląda
filmy odtwarzane bezpośrednio z kompa… :D

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Feminizm istnieje tylko po to, ĹĽeby brzydkie kobiety zjednoczyć we       ]

Data: 2012-08-08 17:16:16
Autor: JDX
On 2012-08-08 16:28, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Spora część moich znajomych po prostu podpina TV kabelkiem do kompa i ogląda
filmy odtwarzane bezpośrednio z kompa… :D
No przecież wiadomo, że tradycja partyzancko-powstańcza jest w narodzie
silnie zakorzeniona. :-D A tak poza tym to piracki film moĹĽna teĹĽ
dedykowanym odtwarzaczem lub nawet "gołym" TV odtworzyć. :-D

Data: 2012-08-08 17:58:22
Autor: Chris
W dniu 2012-08-08 17:16, JDX pisze:

silnie zakorzeniona. :-D A tak poza tym to piracki film moĹĽna teĹĽ
dedykowanym odtwarzaczem lub nawet "gołym" TV odtworzyć. :-D

A masz jakieś fajne filmy pirackie ? ostania część Piratów z Karaibów była taka sobie. Bardzo mi się podobał Cutthroat Island z Geeną Davis choć podbno finansowo była to klapa :(

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdĹş auto i zobacz jego historiÄ™ na forum.

Data: 2012-08-08 18:04:25
Autor: JDX
On 2012-08-08 17:58, Chris wrote:
[.....]
A masz jakieś fajne filmy pirackie ? ostania część Piratów z Karaibów
była taka sobie. Bardzo mi się podobał Cutthroat Island z Geeną Davis
choć podbno finansowo była to klapa :(
Nie, nie mam. Krótko miałem ostatnich Piratów z Karaibów nagranych
legalnie z HBO, ale skasowałem zaraz po obejrzeniu. :-D

Data: 2012-08-08 18:10:02
Autor: Chris
W dniu 2012-08-08 18:04, JDX pisze:
On 2012-08-08 17:58, Chris wrote:
[.....]
[...]

Ja kupiłem na BD po jakieś 30zł za film więc drogo nie wyszło :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdĹş auto i zobacz jego historiÄ™ na forum.

Data: 2012-08-08 16:28:17
Autor: Przemysław Ryk
Prośba pilna o ocenę zestawu
Dnia Wed, 08 Aug 2012 14:01:55 +0200, JDX napisał(a):

DP ver. 1.0 *opcjonalnie* wspiera swój własny system zabezpieczania
tre¶ci DPCP, a od ver. 1.1 jako *opcję* wspiera też HDCP. Prawdopodobnie
jest to zwi±zane z tym, że implementacja DPCP i/lub HDCP w urz±dzeniu
wymaga dodatkowej licencji a więc pewnie i kasy. Z drugiej strony DP
"celuje" w branżę komputerow±, a komputerów nie używa się raczej do
odtwarzania nagrań AV. W przypadku HDMI HDCP było chyba kiedy¶ opcj± ale
teraz jest de facto wymagane, tzn. AFAIK aby producent mógł sobie bez
naruszania licencji namalować logo HDMI na urz±dzeniu to owo urz±dzenie
musi wspierać też HDCP. Nie wie jak wygl±da sprawa HDCP w przypadku DVI,
ale wszystko wskazuje na to, że jest to opcja.

Od pewnego czasu - AFAIR dobrych 3 lat - w przypadku np. monitorów EIZO, z
którymi miałem styczno¶ć codziennie, opcja zgodno¶ci z HDCP na zł±czu DVI po
prostu się pojawiła i jest.

Zreszt± na dobr± sprawę nie ma to większego znaczenia ponieważ DVI razem z
analog VGA wkrótce umrze ponieważ kilku(nastu) dużych graczy na rynku
komputerowym doszło do porozumienia i zdaje się już 2013 maj± zaprzestać
używania tych interfejsów. Zostanie tylko DP (i może Thunderbolt jak się
przyjmie) do komputerów i HDMI do audio-video.

Pożyjemy zobaczymy. Jak na razie w większo¶ci kart graficznych ze ¶redniego
segmentu masz jednak DVI × 2 lub DVI i HDMI (plus przej¶ciówka), monitory
też w dużej czę¶ci DVI dalej udostępniaj±.

Analogowy D-Sub to raczej domena monitorów z najtańszej półki, choć często
jest też montowany obok DVI w ¶redniej klasie urz±dzeń.

Tak, zdaje się, że z tej strony też idzie wymóg. Przy czym jest on
raczej zwrócony w kierunku urz±dzeń AV jako że ich przeznaczeniem jest
wła¶nie odtwarzanie tre¶ci AV. Komputerów jednak używa się głównie do
pracy typu rzeĽbienie w Wordzie/Excelu, jakim¶ IDE czy też jakim¶ CADzie
a nie do odtwarzania chronionych tre¶ci. NB. AFAIK dostawca tre¶ci może
wybrać czy użytkownik zobaczy "blank screen" czy też obraz gorszej
jako¶ci je¶li ów uzytkownik będzie próbował odtworzyć t± tre¶ć na
urz±dzeniu nie wspieraj±cym HDCP/DPCP.

Jednak wpływ tego rozwi±zania na możliwo¶ci sterowania parametrami monitora
pod k±tem obróbki koloru jest IMVHO żaden. Tom01 - potwierdzisz? :D

[ Z moim szczę¶ciem do kobiet, prędzej znajdę chłopaka, niż dziewczynę...  ]
[                                                        (demotywatory.pl) ]

Data: 2012-08-08 01:27:23
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu

On 2012-08-05 22:54, Chris wrote:
[.....]
[...]

DVI w danym urz±dzeniu może obsługiwać HDCP. AFAIR. Z tego co wiem,
szyfrowanie cyfrowej transmisji nie powinno wpływać na możliwo¶ci sterowania
danym urz±dzeniem wyj¶ciowym (monitorem) w kwestii kalibracji i
profilowania. Ale znowu - Tom01 - moje informacje naprostuje. :D

[ Foreman: If we don't stop the nerve deterioration quickly, he'll be      ]
[ paralyzed for life. House: Well, luckily, at this rate that should only  ]
[ last about a week.                            ("House M.D. 1x13 Cursed") ]

Data: 2012-08-06 10:56:34
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Tylko że do DVI i do HDMI masz inne układy w tym przy HDMI masz jeszcze zabezpieczenia HDCP które mog± zmieniać jako¶ć i różnić się tym co jest wy¶wietlane przez DVI.

Czyli co?
W AutoCADzie bede mial grubsze linie
a w Photoshopie inne barwy,
 "bo HDCP" mi "cos tam, cos tam" ograniczy?

Wydawalo mi sie, ze HDCP chronic jedynie tresci,
ktore wymagaja ochrony, wiec chyba tu nie ma to znaczenia-
- no chyba, ze ktos chce uzywac kompa jako HTPC
i odtwarzac na nim chroniony material BD/DVD,
ale chyba nie o tym mowimy?

Data: 2012-08-08 01:27:24
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Sun, 05 Aug 2012 22:54:33 +0200, Chris napisał(a):

[...]

HDCP wpływa na jako¶ć? Czego? Informacji o kolorze?

Mógłbym spytać, czy masz jakie¶ wsparcie, ale tutaj jeszcze do odpowiedzi
Tom01 wywołam. Moim zdaniem HDCP na informację o barwie nie wpływa.

Co do pracy z kolorem - słyszałe¶ o czym¶ takim, jak zarz±dzanie barw± i
kalibracja monitorów?

Skoro jeste¶ PRO to chyba wiesz jak to się robi ...

Im dłużej w tym siedzę, tym bardziej sobie zdaję sprawę, jak mało wiem. Z
HDMI / DisplayPort bywaj± problemy przy w pełni sprzętowej kalibracji
monitorów wskutek innej kwestii - często i gęsto na tych zł±czach nie s± w
pełni transmitowane dane po protokole DDC/CI. Nie bez powodu spora czę¶ć
monitorów np. EIZO (szczególnie serii ColorEdge) ma oddzielne podł±czenie
przez USB. Ale tu musiałby się bardziej i konkretniej wypowiedzieć Tomek
Jurgielewicz (aka Tom01) - ja w Alstorze (dystrybutora EIZO na Polskę)
przestałem pracować w grudniu ubiegłego roku.

[ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never    ]
[ getting it.                                                  (Max Payne) ]

Pro¶ba pilna o ocenę zestawu