Pro¶ba pilna o ocenę zestawu

Data: 2012-08-04 01:05:53
Autor: JoteR
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
"micz" napisał:

Moi Drodzy, proszę o rzut okiem fachowy na zestaw, który sobie zamierzam
poskładać. Ma służyć głównie do pracy z pakietem Adobe CS6 (After Effects
i Premiere, oraz Photoshop, Indesign i Illustrator). Nie mam czasu na granie,
więc to zupełnie nie istotne :(

Na gral.pl ten zestaw wyniesie 4270PLN

Do¶ć sporo, jak na zestaw bezdyskowy.

JoteR

Data: 2012-08-03 16:42:02
Autor: micz
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 01:05:53 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:
Do�� sporo, jak na zestaw bezdyskowy.

Jak to bezdyskowy - przeciaż jest SSD? A dodatkowe dyski, to już będę kompletował różnymi metodami (mam jakie¶ w poprzednim kompie i pewnie dokupię, jak się dokuję :)

Data: 2012-08-04 05:51:03
Autor: JoteR
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
"micz" napisał:

Do�� sporo, jak na zestaw bezdyskowy.

Jak to bezdyskowy - przeciaż jest SSD?

Lito¶ci - 120 GB do stacji graficznej? Przemek, wytłumacz panu.

A dodatkowe dyski, to już będę kompletował różnymi metodami
(mam jakie¶ w poprzednim kompie i pewnie dokupię, jak się dokuję :)

A do tego czasu, zamiast wymienionych kombajnów Adobe, będzie ci musiał wystarczyć systemowy Paint ;->

JoteR

Data: 2012-08-04 05:01:15
Autor: micz
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu sobota, 4 sierpnia 2012 05:51:03 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:
Lito�ci - 120 GB do stacji graficznej? Przemek, wyt�umacz panu.

Ale - zkaładaj±c, że będę miał jaki¶ 1TB na drugim dysku SATA - to już chyba te 120 GB na system wystarczy?? Dobrze my¶lę? Planuję na tym SSD postawić Win7 i zainstalować wszystkie programy. Wszystkie dane chcę trzymać na tym drugim dysku... a jak starczy miejsca na SSD, to będę tam trzymał pliki do aktualnie robionego projektu (żeby działało szybciej). Czy taka opcja ma sens?

A do tego czasu, zamiast wymienionych kombajn�w Adobe, b�dzie ci musia� wystarczy� systemowy Paint ;->

Hehehehhe, przestraszyłe¶ mnie. Może masz rację, faktycznie - odżałuję jeszcze te parę stówek i dorzucę może dwa dyski 1TB. Jakie polecacie?

Data: 2012-08-04 16:55:28
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 14:01, micz pisze:
[...]

Do tego wystarczy i 64GB ale 120GB już s± przystępne cenowo więc nie ma co kombinować.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdĽ auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdĽ od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.

Data: 2012-08-05 09:46:46
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Sat, 04 Aug 2012 16:55:28 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Siedzę tylko i wył±cznie w DTP, pracuję w Adobe CS 5.5. Partycja systemowa
ma 80GB, z czego wolnych zostało 11,8. Vista x64 postawiona 28 grudnia 2008.
Więc z tymi wystarczaj±cymi 64GB to bym nie szalał.

[ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta.                  (Oskar Wilde) ]

Data: 2012-08-05 10:15:52
Autor: JDX
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-05 09:46, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Siedzę tylko i wył±cznie w DTP, pracuję w Adobe CS 5.5.
O, fajnie. To może powierz nam czy trzeba do tego mieć jak±¶ wyczynow±
grafikę czy też "prosta" HD3000/HD4000 wystarczy?

Data: 2012-08-05 12:26:45
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu

On 2012-08-05 09:46, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Siedzę tylko i wyłącznie w DTP, pracuję w Adobe CS 5.5.
O, fajnie. To może powierz nam czy trzeba do tego mieć jakąś wyczynową
grafikÄ™ czy teĹĽ "prosta" HD3000/HD4000 wystarczy?

Nie wiem, co Ci mam akurat powieRZyć, gdyż akurat posiadaną wiedzą dzielę
się chętnie. ;D

Co do pracy w DTP - siedzÄ™ na konfiguracji z Core 2 Duo E8400 pod maskÄ…. U
siebie mam stosunkowo silną grafikę - GTX295 - gdyż od czasu do czasu pograć
lubię. W firmie, w której pracowałem miałem podobny konfig (E8400, 8GB ram)
i GeForce'a 8600GT. Do tego EIZO ColorEdge CG241W i L568. ProblemĂłw z pracÄ…
nie było żadnych.

Nie wiem, jak CS6, ale CS 5.5 wykorzystuje GPU (w Photoshopie) praktycznie
wyłącznie do obracania obrazu i powiększania. W Adobe Premiere może być
lepiej, ale tam trzeba „hackować” jeden czy kilka plików JavaScript, żeby
akceleracja na „cywilnych” GeForce'ach poszła. Bo tak by default, to Adobe
sobie wymyśliło, że trzeba Quadro pakować do komputera… :-/

Znajomy fotograf pracuje (głównie Lightroom i Photoshop) na Core i5 z
zintegrowaną grafiką i zastrzeżeń nie zgłasza. Ja bym tylko przy korzystaniu
z zintegrowanej w CPU grafiki uważał na jedno - czy płyta pozwala na
jednoczesne korzystanie z obu złącz cyfrowych. Podpinanie monitora LCD pod
złącze analogowe często negatywnie odbija się na jakości obrazu.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Los uĹ›miecha siÄ™ do ludzi. A potem ich zdradza.                          ]

Data: 2012-08-05 18:04:58
Autor: JDX
Prośba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-05 12:26, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Nie wiem, co Ci mam akurat powieRZyć, gdyż akurat posiadaną wiedzą dzielę
się chętnie. ;D
Hehe, sam siebie zaskoczyłem. :-D Niedługo po zwleczeniu się z łóżka to
pisałem. :-D

Nie wiem, jak CS6, ale CS 5.5 wykorzystuje GPU (w Photoshopie) praktycznie
wyłącznie do obracania obrazu i powiększania. W Adobe Premiere może być
Z takimi operacjami to grafika Intela chyba teĹĽ powinna sobie dobrze
poradzić. Chociaż za drugiej strony pamiętam czasy grafik na PCI i wtedy
wstawienie koszmarnie drogiego Matroksa zamiast "zwykłej karty" znacznie
przyspieszało AutoCAD-a.

lepiej, ale tam trzeba „hackować” jeden czy kilka plików JavaScript, żeby
akceleracja na „cywilnych” GeForce'ach poszła. Bo tak by default, to Adobe
sobie wymyśliło, że trzeba Quadro pakować do komputera… :-/
Czyli co, wracamy do czasĂłw gdy do kaĹĽdego profesjonalnego softu (przede
wszystkim klasy CAD, ale nie tylko) karta miała oddzielne sterowniki?
:-) A tak z ciekawości to jakie karty wspiera jeszcze ten CS? Tylko
mocniejsze NVidie czy moĹĽe coĹ› jeszcze od innych producentĂłw?

Data: 2012-08-07 23:27:24
Autor: Przemysław Ryk

On 2012-08-05 12:26, Przemysław Ryk wrote:
[.....]
Nie wiem, co Ci mam akurat powieRZyć, gdyż akurat posiadaną wiedzą dzielę
się chętnie. ;D
Hehe, sam siebie zaskoczyłem. :-D Niedługo po zwleczeniu się z łóżka to
pisałem. :-D

Po zwleczeniu się z łóżka tak od razu do komputera? A kto TŻtce śniadanie i
kawÄ™ zrobi? ;D

[...]

Z tego co kojarzę, to układy obecnie integrowane w Sandy/Ivy Bridge czy
odpowiednich CPU AMD problemĂłw z tym nie majÄ….

Chociaż za drugiej strony pamiętam czasy grafik na PCI i wtedy
wstawienie koszmarnie drogiego Matroksa zamiast "zwykłej karty" znacznie
przyspieszało AutoCAD-a.

Czasy są „ciut” jednak inne. :D

[...]

Tu nie o sterownik chodzi, ale o to, jak siÄ™ karta przedstawia. Masz Quadro
(choć fizycznie - poza innym BIOSem - jest to w zasadzie ta sama karta, co
któryś z modeli GeForce'a) i akceleracja w Premiere działa. Masz GeForce'a -
nie działa. Podłubiesz w jednym pliku - akceleracja na GeForce działa. :-/

Co do wsparcia przez Photoshopa czy Premiere - zaleĹĽy od wersji. Google
Twoim przyjacielem. :D

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobieta nie ĹĽyczy swojemu wrogowi Ĺşle, ale jak najgorzej.                ]

Data: 2012-08-05 22:39:45
Autor: Chris
W dniu 2012-08-05 12:26, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Nowe wersje Adoba wykorzystują 3D i karty zewnętrzne radzą sobie lepiej i uważam ża średniak tylko NV560 spokonie wystarczy do tego.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdĹş auto i zobacz jego historiÄ™ na forum.

Data: 2012-08-08 01:27:24
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 05 Aug 2012 22:39:45 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Chris - ale wykorzystują do czego? Bo ilość obsługiwanych przez GPU rzeczy w
Photoshopie, to nie zabija jednak (przynajmniej mnie)…

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]

Data: 2012-08-08 08:34:35
Autor: Chris
Prośba pilna o ocenę zestawu
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Ty siÄ™ zdecydujk co piszesz:

Dnia Mon, 06 Aug 2012 11:31:54 +0200, JDX napisał(a):

Przepłacać mają za to, że, tak jak tu wspomniano, np. Adobe CS daje
dodatkowe wsparcie dla niektórych kart przez co pakiet działa trochę
szybciej.

Dupa jaĹ›. Pewne funkcje i stosowanie pewnych efektĂłw liczone jest przez GPU,
a nie procesor główny. Ograniczenia co dany podzespół liczy są ciut
sztuczne.

Tu piszesz że jednak GPU ... z czego co wiem (brat jest grafikiem) to nowe funkcje dopiero są w nowej wersji PS-a i warto mieć właśn ie kartę ze wspomaganiem a do jakich dokładnie efektów top mnie nie pytaj bo ci nie powiem.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-08-08 16:28:18
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Wed, 8 Aug 2012 08:34:35 +0200, Chris napisał(a):

[...]

No ale czego nie rozumiesz? Programy z pakietu Adobe CS (Photoshop,
Premiere, After Effects) wykorzystują momentami GPU do obliczeń.
Wykorzystanie mocy obliczeniowej - IMVHO - jest takie, że kot napłakał, ale
stopniowo się to zmienia. Przykładowo - dla Photoshopa CS6 liczone na GPU są
http://forums.adobe.com/thread/979969

Do tego - szczegĂłlnie przy Premiere - dochodzÄ… sztuczne ograniczenia, pt.
musisz mieć np. NVIDIA Quadro, choć zmiana jednego wpisu czy pliku
(http://www.studio1productions.com/Articles/AfterEffects.htm,
http://vimeo.com/13440307) powoduje, że na zwykłych GeForce'ach dokładnie tą
samą funkcjonalność osiągnąć jak najbardziej można.

Niemniej jednak - większość aplikacji (przynajmniej do DTP - InDesign,
Illustrator, Photoshop, Distiller czy Acrobat - i do wersji CS5.5 (wersji 6
jeszcze nie katowałem)) głównie zażyna CPU i to głównie jednowątkowo.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse.            ]

Data: 2012-08-08 17:48:50
Autor: JoteR
"Przemysław Ryk" napisał:

CS5.5 (wersji 6 jeszcze nie katowałem)) głównie zażyna CPU

Nieprawda, Pżemysławie, niczego takiego nie robi.
NieustajÄ…ce http://www.sjp.pl/zarzyna%E6

JoteR

Data: 2012-08-09 00:28:14
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Wed, 8 Aug 2012 17:48:50 +0200, JoteR napisał(a):

"Przemysław Ryk" napisał:

CS5.5 (wersji 6 jeszcze nie katowałem)) głównie zażyna CPU

Nieprawda, Pżemysławie, niczego takiego nie robi.
Nieustaj±ce http://www.sjp.pl/zarzyna%E6

Krew mnie zaleje chyba. Nie wiem dlaczego, ale na tym słowie najczę¶ciej
babola popełniam. :(

[ Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when  ]
[ there is nothing left to take away.           (Antoine de Saint-Exupery) ]

Data: 2012-08-05 22:44:53
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-05 09:46, Przemysław Ryk pisze:
[...]

SSD60GB +W7 64Bit + troszkę programów + jedna gra (HOMM6) i wolnego jest 13GB tak więc albo masz na¶miecone przez Vistę albo trzymasz co¶ jeszcze extra na tej partycji.

Data: 2012-08-08 01:27:24
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Sun, 05 Aug 2012 22:44:53 +0200, Chris napisał(a):

[...]

System, aktualizacje, CS 5.5, Corel X4, Office 2010, kilka innych aplikacji.
Dane użytkownika z \Users\konto\AppData\Local czy \Roaming w zdecydowanej
większo¶ci wywalone na osobn± partycję i symlinkowane.

[ Jak kto¶ ma pecha, to złamie z±b podczas seksu oralnego                  ]
[                                                            (pl.pregierz) ]

Data: 2012-08-08 08:31:58
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Nie mam CS-a i tu może siedzi problem zajęto¶ci systemu, tak jak pisałe mam dysk SSD 60GB oraz soft co pisałem + office bo zapomniałem o nim i spokojnie mam jeszcze miejsca. Wszystkie inne dane trzymam na drugim dysku oraz w sieci.
Problemem może być jeszcze Vista ale dawmo już nie widziałem tego systemu.

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2012-08-08 16:28:18
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Wed, 8 Aug 2012 08:31:58 +0200, Chris napisał(a):

Przemysław Ryk nabazgrał(a):
[...]

C:\Program Files\Adobe - 1,8 GB
C:\Program Files\Common Files\Adobe - 0,3 GB
C:\Program Files (x86)\Adobe - 5,65 GB
C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe - 1,3 GB

Razem już wychodzi prawie 10 GB. Dorzuć do tego np. instalowane przez pakiet
fonty.

Katalog Windows (sprawdzane Total Commanderem) waży u mnie - na blisko
czteroletnim systemie - 30 GB.

Katalogi użytkownika oraz dane z C:\Users\Konto\AppData\Local i
C:\Users\Konto\AppData\Roaming mam przerzucone na drug± partycję. AllUsers
waży 0,53 GB, dla mojego konta podfoldery Local i Roaming zajmuj± ł±cznie
prawie 17 GB. Z czego np. cache Picasy to ponad 5,5 GB.

[ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.]
[ You've gone for column "D". Why? Simple answer is, if you don't try, you ]
[ can't fail. Are you really that simple?        ("House M.D. 4x09 Games") ]

Data: 2012-08-08 18:02:25
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-08 16:28, Przemysław Ryk pisze:
[...]

W7 64bit katalog system ma 19GB przynajmniej u mnie tak więc 10GB masz już do przodu.

Data: 2012-08-09 00:28:14
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Wed, 08 Aug 2012 18:02:25 +0200, Chris napisał(a):

(ciach…)
Katalog Windows (sprawdzane Total Commanderem) waĹĽy u mnie - na blisko
czteroletnim systemie - 30 GB.

W7 64bit katalog system ma 19GB przynajmniej u mnie tak więc 10GB masz już do przodu.
(ciach…)

Windows 7 x64 na drugim komputerze, mniej obciążanym różnymi zadaniami
(głównie jako lokalny storage u mnie działa, serwer poczty i grup
dyskusyjnych, serwer FTP) - katalog Windows ma 23,5 GB. Data oryginalnej
instalacji 2012-01-24.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Z moim szczęściem do kobiet, prÄ™dzej znajdÄ™ chĹ‚opaka, niĹĽ dziewczynÄ™...  ]

Data: 2012-08-04 18:01:15
Autor: JoteR
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
"micz" napisał:

Ale - zkaładaj±c, że będę miał jaki¶ 1TB na drugim dysku SATA

Nie było takiego założenia. Podałe¶ konfigurację zestawu z - cytuję:
"HDD (na system): Intel 520 120GB SSD". Na system i programy - O.K.
Do zastosowań, jakie podałe¶, zdecydowanie za mało.

faktycznie - odżałuję jeszcze te parę stówek i dorzucę może dwa dyski 1TB.
Jakie polecacie?

Mechaniczne.

JoteR

Data: 2012-08-04 11:00:37
Autor: micz
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dobra, po Waszych sugestiach wprowadziłem kilka modyfikacji zestawu i teraz wygl±da to tak jak poniżej. Jakie¶ final thoughs?

PROCESOR: i7 3770 - bez zmian

PŁYTA: Asus P8Z77-V LX - zmieniłem Chipset na Z77, bo wygl±da na to, że obsługuje kilka ciekawych technologii, które mog± mi się przydać (http://en.wikipedia.org/wiki/LGA_1155). Nie brałem Assrocka, bo był po prostu droższy :/

RAM: DDR3 16GB 1600MHz PDP Patriot Intel Game II (2x8GB, DualDDR, CL9). Postawiłem na nieco bardziej "zaufanego" producenta i szybsze taktowanie. Kingstony odpadły, z powodu kasy :/

HDD (na system): Intel 520 120GB SSD - bez zmian (Samsung okazał się droższy)
HDD (na resztę): 2 x Seagate Barracuda 7200 1TB, SATA-III, 64MB cache (ST1000DM003). Mam zamiar zrobić z tego RAID0 i dorzucić na razie mój stary Seagate 1TB na backup. Jak się pojawi kasa - kupię nowy 2TB na backup.

GRAFIKA: GeForce GTX560Ti Gigabyte 1024MB - zostałem przy tej, bo jest... najtańsza z GTX560Ti :/. Na cudowanie mnie nie stać - gdzie¶ muszę oszczędzać.

OBUDOWA: CoolerMaster Centurion 534 Lite - bez zmian. Przygl±dałem się innym cackom, ale znowu - kasa, kasa, kasa.

ZASILACZ: ATX 600W Chieftec CFT-600-14CS (Fan 140mm, odpinane kable) - zszedłem z ceny i z mocy (w tym kalkulatorze mocy http://extreme.outervision.com/PSUEngine wyszło mi reccomended: 566W dla mojego zestawu - z zapasem na dod. dyski, i ew. kartę dĽwięk. w przyszło¶ci).

Cało¶ć: 4840 PLN (przeginam, aż ¶ciska w dołku:)

OSTATNIE PORADY dawajcie (Dyski na przykład nie były dyskutowane :)

Data: 2012-08-04 20:55:13
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 20:00, micz pisze:
[...]

ZASILACZ CHIEFTEC CFT-600-14CS - MODULARNY
ZASILACZ CHIEFTEC CFT-650-14CS - MODULARNY

Różnica w cenie 8zł netto :)

Data: 2012-08-04 21:28:55
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
ZASILACZ CHIEFTEC CFT-600-14CS - MODULARNY
ZASILACZ CHIEFTEC CFT-650-14CS - MODULARNY

Różnica w cenie 8zł netto :)

....i w przyszlosci na rachunkach za prad :P.

Tzn. pewnie ten 650W bedzie sie bardziej grzal,
zuzywal wiecej pradu i moze* nawet glosniej chodzil.

*przyznam, ze nie widzialem cichego Chiefteca,
ale ja ostatnimi laty jade na enermaxach, modowanych seasonicach,
i innych wynalazkach, wiec jestem troche rozpieszczony jesli chodzi o decybele :)

Data: 2012-08-04 21:56:58
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 21:28, Q pisze:
[...]

Wliczone w cenę usługi :)

Mi non-stop pracuj± 3 kompy + NAT Qnapa na 4xHDD do tego jak trzeba odpalane następne 3 komy :)
To i tak mało bo wcze¶niej było 10 kompów z (jakimi¶ quadami ale teraz nie pamiętam co to było) na sam± renderfarmę ale zostały wymienione na 3 x i5 i na razie starczy.

¬le nie wybrałe¶ :)

Data: 2012-08-04 22:29:13
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
[...]

Czyli nie wiesz co to cisza :).

Data: 2012-08-05 00:28:32
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 22:29, Q pisze:
[...]

To jest do pracy a nie do ustanawianie rekordów wyciszenia kompów :)

Do klepanie czy grania mam laptopa i tu mam cisze :)

Data: 2012-08-04 20:58:32
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 20:00, micz pisze:
HDD (na system): Intel 520 120GB SSD - bez zmian (Samsung okazał się droższy)

Fakt Intel tańszy i ma 5 lat gwarancji ... zostaje  :)

Tylko patrz na cenę dysku BOX bo OEM nie ma ramki montażowej do slotu 3.5"

Data: 2012-08-04 21:02:29
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
[...]

ASROCK Z77 PRO4 Z77 LGA1155

I jest o 80zł taniej :)

Data: 2012-08-04 21:07:22
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 20:00, micz pisze:
GRAFIKA: GeForce GTX560Ti Gigabyte 1024MB - zostałem przy tej, bo jest... najtańsza z GTX560Ti :/. Na cudowanie mnie nie stać - gdzie¶ muszę oszczędzać.

GIGABYTE GeForce GTX 560 Ti 1024MB DDR5/256bit DVI/HDMI PCI-E (900/4000) (wer. OC)  - cena 707 netto

MSI GeForce GTX 560Ti 1024MB DDR5/256bit DVI/HDMI PCI-E (880/4200) (wer. OC - Over Clock) (wentylator Twin Frozr II) cena 696 netto

MSI obecnie ma lepsz± jako¶ć niż GB do tego brak problemów z serwisem jak w przypadku produktów GB i Asusa.

Data: 2012-08-04 22:23:12
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
[...]

Odpinane kable to kwestia drugorzedna -
- najwazniejsze to obciazalnosc linii 12V oraz sprawnosc (certyfikaty 80Plus, itd.).

Wybrany przez Ciebie Chieftec ogolnie wydaje sie calkiem niezly,
ale kiedys mialem awersa do tej marki
i jak juz nie zydzisz na zasilacz (i dobrze, bo nie warto :),
to moze dolozyc stowe-dwie i kupic cos z tego:

Seasonic X-Series X-560
http://www.proline.pl/?p=SEA+X-SERIES+X-560

Seasonic X-Series X-660
http://www.proline.pl/?p=SEA+X-SERIES+X-660

Tansze od Enermaxow z serii Platimax (700-800zl) i wcale nie gorsze
(a moze i lepsze) - wysoka sprawnosc, niezla obciazalnosc linii 12V,
cisza, itd - same zalety :) a cena... no coz...
no, ale chyba nie bedziesz przyoszczedzal na zasilaczu? :)

Data: 2012-08-06 23:58:21
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-04 22:23, Q pisze:
[...]

Ja bym proponował NZXT HALE90 550W
http://www.proline.pl/?p=NZXT+HALE+550W

To jest niemal to samo, tylko w innej obudowie - testy w necie s± - już przy 20% obci±żenia przy napięciu 230V ma sprawno¶ć w okolicach 90%

Data: 2012-08-08 13:12:30
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
[...]

Kurde, bialy - akurat jak zmienilem bude na czarna :).
Jak jest rownie cichy jak Seasonic to nic tylko brac.

Data: 2012-08-08 13:17:43
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Q nabazgrał(a):

[...]

S± i czarne :)

http://www.nzxt.com/new/product.php?series_name=Power+Supplies&series=3

Przez chwilę wiem że były u nas w sprzedaży ale nawet nie wiem jak to chodziło.

Data: 2012-08-08 22:59:30
Autor: Q
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
S± i czarne :)

http://www.nzxt.com/new/product.php?series_name=Power+Supplies&series=3

Czarny z serii HALE90? (a dokladniej 400-600W :)
Oj, nie widze...

Przez chwilę wiem że były u nas w sprzedaży ale nawet nie wiem jak to chodziło.

No wlasnie- recenzje jako takie na zagramanicznych stronach sa,
ale bardzo malo pisza o glosnosci.

Data: 2012-08-08 23:18:45
Autor: Chris
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-08 22:59, Q pisze:
S± i czarne :)

http://www.nzxt.com/new/product.php?series_name=Power+Supplies&series=3

Czarny z serii HALE90? (a dokladniej 400-600W :)
Oj, nie widze...

Na szybko patrzyłem :)

Przez chwilę wiem że były u nas w sprzedaży ale nawet nie wiem jak to
chodziło.

No wlasnie- recenzje jako takie na zagramanicznych stronach sa,
ale bardzo malo pisza o glosnosci.

Pamiętam że mieli¶my t± firmę w sprzedaży ale jako¶ bardzo krótko, przypomnij się jutro jak będę w firmie bo może chłopaki z działu produkcji/certyfikacji itp. co¶ będ± wiedzieć na ich temat.

Data: 2012-08-10 02:00:20
Autor: BQB
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
W dniu 2012-08-08 23:18, Chris pisze:
W dniu 2012-08-08 22:59, Q pisze:
[...]

http://www.overclock3d.net/reviews/power_supply/nzxt_hale90_850w_review/1
maksymalnie 20dB. Ja mam model 650W i go nie słyszę.

Data: 2012-08-05 15:32:28
Autor: Tomasz Jasiński
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 4 Aug 2012 11:00:37 -0700 (PDT)  doszła do mnie wiadomo¶ć
<e6559328-af88-4af6-b24c-03e6323907e1@googlegroups.com>  od micz <michalponiedzielski@gmail.com>  :

OSTATNIE PORADY dawajcie (Dyski na przykład nie były dyskutowane :)

IdĽmy na cało¶ć, Velociraptor WD1000DHTZ (1TiB) lub WD500HHTZ(500GiB),
przy czym model 500GiB może być w niektórych sytuacjach nieco szybszy.
http://www.storagereview.com/western_digital_velociraptor_1tb_review

Ja osobi¶cie czekam na jak±¶ hybrydę z prawdziwego zdarzenia, co¶ w
stylu momentusa XT(rozwi±zanie całkowicie niezależne od systemu
operacyjnego) ale z większym cache(conajmniej 32/64GiB, najlepiej SLC)
i w formacie 3.5 cala.
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2012-08-05 18:26:36
Autor: Rafal Lukawski
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
On 2012-08-05 15:32, Tomasz Jasiński wrote:
[...]

To już jest przecież poprzez wsparcie niektórych chipsetów (technologia Intel SRT). Minusem jest to, że potrzebujesz dwóch urz±dzeń (SSD+HDD), plusem, że Ty okreslasz pojemno¶ć jednego i drugiego. Momentus XT 2.5" w najlepszym wypadku działał jak dobrej klasy HDD 3.5" /u¶redniaj±c prace/. Oczywi¶cie w lapkach było widać jak±¶ różnice.

Data: 2012-08-05 20:06:43
Autor: Tomasz Jasiński
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 05 Aug 2012 18:26:36 +0200  doszła do mnie wiadomo¶ć  <jvm6rv$nhn$1@inews.gazeta.pl>  od Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl>  :
On 2012-08-05 15:32, Tomasz Jasiński wrote:
[...]

SRT to jaka¶ odmiana pseudo-raidu, w dodatku wspierana tylko przez
Windows. Takie co¶ kompletnie nie nadaje się dla ludzi używaj±cych też
innych systemów. Ze względu na to, że może to pracować w trybie
write-back, możesz narobić sobie niezłego burdelu zapisuj±c cokolwiek
(z innego systemu, który podczas zapisu ominie cache) na partycji z
windowsem, a co się stanie w razie padu macierzystego dysku i
konieczno¶ci odzyskania danych, to sam diabeł raczy wiedzieć...
Momentus XT nie jest demonem szybko¶ci, ale rozwi±zanie w nim
zastosowane jest całkowicie niewidoczne dla systemu operacyjnego, co
jest wielk± zalet±.

--
Tomasz Jasiński
Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko

Data: 2012-08-05 20:56:17
Autor: Rafal Lukawski
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu

[...]

Realna konieczno¶c zmieniania systemów w już do¶ć rozwinietych ¶rodowiskach wirtualnych znajduje wył±cznie akademickie uzasadnienie. Rozwi±zanie, nie zapisywac, jeżeli nie ma sterowników. Celem SRT jest zwiększenie wydajno¶ci konkretnego setupu, masz inny - nie korzystaj, stwórz sobie system na innym dysku, a do danych korzystaj ze standardowego dysku niewspieranego wlasnie przez takie pseudo rozwiazania.

Momentus XT ma takze jedna wadę, nie wspiera wogóle zapisu, przez co jego wzrost wydajno¶ci jest ograniczony. owszem jest uniwersalny, ale gdy raid0 na 2xmomentus XT nie ma zupelnie porownania z jakims tanim ocz agility, takze momentus XT traktuje jako ciekawostke do czasu zwiekszenia wydajnosci.

Data: 2012-08-05 09:56:46
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Sat, 4 Aug 2012 05:01:15 -0700 (PDT), micz napisał(a):

Ale - zkaładając, że będę miał jakiś 1TB na drugim dysku SATA - to już
chyba te 120 GB na system wystarczy?? Dobrze myślę? Planuję na tym SSD
[...]

Ciekawe, jak szybko się wściekniesz przy kolejnym przewalaniu danych z HDD
na SSD i z powrotem. Ale jak stryjek tak sobie winszuje, to proszÄ™
uprzejmie. :)

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Saying things doesn't make them true.                                    ]

Data: 2012-08-05 09:56:46
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Sat, 4 Aug 2012 05:51:03 +0200, JoteR napisał(a):

Do�� sporo, jak na zestaw bezdyskowy.

Jak to bezdyskowy - przeciaĹĽ jest SSD?

Litości - 120 GB do stacji graficznej? Przemek, wytłumacz panu.

Na system i instalowany soft? Powinno starczyć.

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Facet chcÄ…cy zaciÄ…gnąć dziewczynÄ™ do łóżka jest gotĂłw na kaĹĽdÄ… podĹ‚ość,  ]

Data: 2012-08-05 11:06:12
Autor: JoteR
"Przemysław Ryk" napisał:

Litości - 120 GB do stacji graficznej? Przemek, wytłumacz panu.

Na system i instalowany soft? Powinno starczyć.

Oczywiście. I do podglądu fotek cykniętych komórką też.
Tylko na cholerę wówczas ten cały kombajn Adobego?
Do tego wystarczy jakiĹ› IrfanView.
Ja nie neguję sensowności tego 120 GB SSD, wręcz przeciwnie, ale do stacji graficznej IMHO konieczny jest drugi, duży dysk albo i dwa w RAID0. Z czego przecież wątkopodawca sam sobie zdaje sprawę. I należy to uwzględnić w podanej konfiguracji. Tylko tyle.

JoteR

Data: 2012-08-05 12:26:45
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Sun, 5 Aug 2012 11:06:12 +0200, JoteR napisał(a):

Oczywi¶cie. I do podgl±du fotek cykniętych komórk± też.
Tylko na cholerę wówczas ten cały kombajn Adobego?
Do tego wystarczy jaki¶ IrfanView.
Ja nie neguję sensowno¶ci tego 120 GB SSD, wręcz przeciwnie, ale do stacji graficznej IMHO konieczny jest drugi, duży dysk albo i dwa w RAID0. Z czego przecież w±tkopodawca sam sobie zdaje sprawę. I należy to uwzględnić w podanej konfiguracji. Tylko tyle.

Założyłem - po wstępnej rozpisce - że SSD wła¶nie pójdzie na zainstalowanie
systemu i aplikacji, a do danych będ± osobne dyski. :)

[ Godziny uciekaj± w okamgnieniu, gdy chcesz je zatrzymać.                 ]
[                                        (Konował, Glen Cook "Biała Róża") ]

Data: 2012-08-05 12:32:02
Autor: JoteR
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
"Przemysław Ryk" napisał:

Założyłem - po wstępnej rozpisce - że SSD wła¶nie pójdzie na zainstalowanie
systemu i aplikacji, a do danych będ± osobne dyski. :)

O dodatkowym dysku czy dyskach nie było ani słowa i na to zwróciłem uwagę.
O uwzględnieniu w przedstawionym budżecie ceny systemu operacyjnego już nie będę pisał, bo - podobnie jak owe dyski i oprogramowanie - weĽmie się go sk±din±d.

JoteR

Data: 2012-08-07 00:27:33
Autor: Przemysław Ryk
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
Dnia Sun, 5 Aug 2012 12:32:02 +0200, JoteR napisał(a):

"Przemysław Ryk" napisał:
[...]

Skoro grzebie w Premiere, to s± szanse na to, że takie kwestie, jak dysk(i)
zostan± przełożone z dotychczasowej maszyny. System też można mieć w wersji
box, czyż nie? [1] ;)

[ Nie ma cięższego zajęcia niż noszenie skrzynek z cudz± wódk±.            ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2012-08-08 18:00:33
Autor: JoteR
Pro¶ba pilna o ocenę zestawu
"Przemysław Ryk" napisał:

Skoro grzebie w Premiere, to s± szanse na to, że takie kwestie,
jak dysk(i) zostan± przełożone z dotychczasowej maszyny.

Ano. I buda. I napęd CD/DVD. I od biedy zasilacz.
Sporo można urwać z podanej kwoty.

System też można mieć w wersji box, czyż nie? [1] ;)

Można. Torrent to duży sklep. I tańszy od Biedronki.

JoteR

Pro¶ba pilna o ocenę zestawu