Prosta trasa w Beskidzie ¦l±skim C.D.

Data: 2011-05-07 10:13:05
Autor: Milosz K.
Prosta trasa w Beskidzie ¦l±skim C.D.
Kontynuuje w±tek. Tym razem problem jest następuj±cy. Rozważyłem pare wariantów i my¶lałem o:
- tak jak radził jeden z kolegów Skrzyczne (niebieskim szlakiem z Żywca, a potem zjazd (no wła¶nie, którym szlakiem)
- Zielony Kopiec (żółtym szlakiem) do Wisły, potem być może przejazd przez Salmopol
- Barania Góra - tutaj na uwagę zasługuj± dróżki dojazdowe od str. Żywca i Węgierskiej Górki)

Teraz tak. Który z tych wariantów jest najbardziej optymalny (skłaniałbym się za żółtym szlakiem), natomiast nie wiem jak temat wygl±da w terenie. Tym bardziej, że sprzęt też nie bardzo lubi nadmiar wystaj±cych korzeni.

pozdrawiam, M. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6101 (20110506) __________

Data: 2011-05-07 10:32:04
Autor: solar
Prosta trasa w Beskidzie �l�skim C.D.
W dniu 2011-05-07 10:13, Milosz K. pisze:

- tak jak radziÂł jeden z kolegĂłw Skrzyczne (niebieskim szlakiem z ÂŻywca, a
potem zjazd (no w³a¶nie, którym szlakiem)

Zerknij na poziomice. Niebieski z Żywca wiedzie praktycznie prosto na szczyt. Według mapy ma 730 m przewyższenia na tak krótkim odcinku. Czyli, znów według mapy, ponad 2h pchania i noszenia rowerów.
Właściwie wszystkie szlaki piesze ze Skrzycznego są "interesujące". Najłatwiejsze są pewnie trasy narciarskie, szerokie drogi zwózkowe albo np. droga, którą na Skrzyczne da się podjechać - czerwony rowerowy przez Małe Skrzyczne, Lerówkę, Majchrówkę...

- Zielony Kopiec (¿ó³tym szlakiem) do Wis³y, potem byæ mo¿e przejazd przez
Salmopol

Żółty do Wisły przez Cienków jest dość prosty. Choć to się zmienia co roku, w zależności od pracy wody i drwali. I też całego nie podjedziesz.

- Barania Góra - tutaj na uwagê zas³uguj± dró¿ki dojazdowe od str. ¯ywca i
WĂŞgierskiej GĂłrki)

Czerwony z Baraniej do Węgierskiej Górki też jest dość prosty. Może oprócz samego górnego odcinka. Choć reszty też całej się nie podjedzie.
Foty z czerwonego od Węgierskiej
http://solar.blurp.org/ustron_1005/imagepages/image48.html

Teraz tak. KtĂłry z tych wariantĂłw jest najbardziej optymalny (skÂłaniaÂłbym
siê za ¿ó³tym szlakiem), natomiast nie wiem jak temat wygl±da w terenie. Tym
bardziej, ¿e sprzêt te¿ nie bardzo lubi nadmiar wystaj±cych korzeni.

pozdrawiam, M.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6101 (20110506) __________

"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocześnie z jakiegoś powodu mają zwyczaj tłumnego chodzenia do kościoła."
                                     kat. intelektualista Jerzy Turowicz

Data: 2011-05-07 11:10:19
Autor: Milosz K.
Prosta trasa w Beskidzie ?l?skim C.D.
Czerwony z Baraniej do Węgierskiej Górki też jest do¶ć prosty. Może
oprócz samego górnego odcinka. Choć reszty też całej się nie podjedzie.
Foty z czerwonego od Węgierskiej
http://solar.blurp.org/ustron_1005/imagepages/image48.html

Ok.W takim razie teraz ostatnie pytanie. Jak tam o becnie stan "nawierzchni", bo je¶li miałbym się pchać na "wiosenne błota" to chyba wolałbym tradycyjn± zaliczyć "Pętlę"

Pozdro, M. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6101 (20110506) __________

Data: 2011-05-07 16:17:53
Autor: solar
W dniu 2011-05-07 11:10, Milosz K. pisze:

Ok.W takim razie teraz ostatnie pytanie. Jak tam o becnie stan
"nawierzchni", bo je¶li mia³bym siê pchaæ na "wiosenne b³ota" to chyba
wola³bym tradycyjn± zaliczyæ "Pêtlê"

To się mocno zmienia. W Beskidzie Śląskim generalnie jest sucho. Jeśli nie pojedziesz od razu po tygodniowych opadach, to błota wiele nie napotkasz.

PS
Właśnie widziałem foty, że część żółtego przez Cienków stała się szutrówką... :/

"Kto chce w prawidłowy sposób rozumować, powinien odzwyczaić się od przyjmowana czegokolwiek na wiarę. Przyzwyczajenie do wiary jest największą przeszkodą nauki."
                                       Giordano Bruno

Data: 2011-05-08 18:24:01
Autor: bans
Prosta trasa w Beskidzie ?l?skim C.D.
W dniu 2011-05-07 11:10, Milosz K. pisze:

Ok.W takim razie teraz ostatnie pytanie. Jak tam o becnie stan
"nawierzchni", bo je¶li miałbym się pchać na "wiosenne błota"

Patrz zdjęcia z mojego poprzedniego linka, akurat często fotografuję to, po czym jeżdżę ; W sobotę trasy były w idealanym stanie :)

--
bans

Data: 2011-05-08 18:24:11
Autor: bans
Prosta trasa w Beskidzie ¦l±skim C.D.
W dniu 2011-05-07 10:13, Milosz K. pisze:

- tak jak radził jeden z kolegów Skrzyczne (niebieskim szlakiem z Żywca, a
potem zjazd (no wła¶nie, którym szlakiem)

Oj, raczej niebieskiego nikt nie doradzał.

Je¶li już, to proponuję drogę z Lipowej, trawersuj±c± zbocze Skrzycznego w pobliżu tego szlaku. Droga dobra nawet dla rowerów trekkingowych.

Zdjęcie z soboty:

https://picasaweb.google.com/artur.goc/2011_05_07SkrzyczneBaraniaGora#slideshow/5604081422361978850

Widać wła¶nie tę drogę.

- Barania Góra - tutaj na uwagę zasługuj± dróżki dojazdowe od str. Żywca i
Węgierskiej Górki)

A tu spotkałem co¶ takiego, dużo tam takich dróg, aż można się pogubić:

https://picasaweb.google.com/artur.goc/2011_05_07SkrzyczneBaraniaGora#slideshow/5604084323285542482

Chodzi o nawierzchnię, a nie tego stworka ;)

--
bans

Data: 2011-05-08 20:10:42
Autor: Szo
Prosta trasa w Beskidzie ¦l±skim C.D.

Użytkownik "Milosz K." <brava@silesianet.pl> napisał w wiadomo¶ci

Moze w ramach poszerzenia swiatopogladu polece Ci ten artykul -

http://puremtb.pl/index.php/ciekawe-trasy/41-ciekawe-trasy/116-inauguracja-sezonu-2011-w-beskidzie-slaskim

Dzien 2 to typowa "prosta trasa", latwa technicznie dla rowerzysty i sprzetu

--
pozdr
[WRO] Szo

Data: 2011-05-09 11:07:46
Autor: Mavereq
Prosta trasa w Beskidzie ¦l±skim C.D.
> Dzien 2 to typowa "prosta trasa", latwa technicznie dla rowerzysty i sprzetu

Wszystko fajnie, ekstra, tylko najpierw musze uporządkować tą "łożyskową kaszankę" we wkładzie supportowym, bo okazuje się, że jakiś zdony magik odwrotnie zamontował łożysko. BTW: byliby chętni na taki wyjazd w przyszłym tygodniu?

Pozdro, M.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6105 (20110508) __________

Prosta trasa w Beskidzie ¦l±skim C.D.