Prosta trasa w Beskidzie Śląskim/Żywieckim

Data: 2011-04-13 05:20:56
Autor: Milosz K.
Prosta trasa w Beskidzie Śląskim/Żywieckim
Witam!

Szukam jakiejś prostej i mało wymagającej trasy w okolicach Bielska Białej, Żywca, etc. Totalny amator, dlatego na początek nic ciężkiego (tym bardziej, że sprzęt jakim dysponuje też nie sprzyja zbytniemu szaleństwu). Najlepiej coś prostego, na początek nie więcej jak 10-15 (max) km w terenie.

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-04-13 01:25:24
Autor: Jacek G.
On 13 Kwi, 05:20, "Milosz K." <wujek_dobra_r...@o2.pl> wrote:
[...]

Jeśli uznasz, że Okolice Węgierskiej Górki - Milówki to też okolice
Żywca, to spójrz na adekwatną mapę np. tu:
http://www.e-gory.pl/index.php/Mapy-online/Beskidy-Compass/Beskid-Slaski.html
Jest tam zaznaczonych kilka szlaków rowerowych - np. niebieski z
Węgierskiej przez Złatną i Milówkę do Węgierskiej (ten spacerek akurat
przejechałem i jest ok). Można to przedłużyć o wariant biegnący
stokami Baraniej i Magurki Radziechowskiej (żółty). Inny wariant -
przez Kamesznicę i grzbietem Szarego. Jeszcze inny przez Nieledwię.
Osobiście nie przejechałem ich wszystkich, ale z mapy wynika, że nie
powinny być trudne i jest sporo możliwości wydłużania lub skracania.
Przy wyborze trasy zwracaj uwagę na kierunek - czasem w jedną stronę
może być znacznie trudniej niż w drugą mimo, że przy zamkniętej pętli
suma podjazdów i zjazdów jest taka sama. Patrz też dokładnie na
poziomice - przy pieszych wycieczkach kawałek ostrego podejścia nie ma
znaczenia - dla rowerzysty - zwłaszcza początkującego w górach - może
oznaczać długi odcinek pchania - a zwykle nie o to chodzi w
rowerowaniu ;).
--
Jacek G.

Data: 2011-04-16 17:14:40
Autor: Milosz K.
[...]

Na poczatek myslalem o Szyndzielni (podjazd z Bielska - Bialej, przez Debowiec), potem w zaleznosci od stanu sprzetu i samopoczucia albo Klimczok (tudziez Magura), albo zjazd czerwonym / niebieskim szlakiem do Bystrej. Jak jest z oznakowaniem szlakow w tamtych rejonach?

Pozdro, M.

Data: 2011-04-16 21:34:25
Autor: bans
W dniu 2011-04-16 17:14, Milosz K. pisze:

[...]

Droga na Szyndzielnię nie potrzebuje oznaczeń, bo to...droga ;)
Do Klimczoka czy schroniska pod Klimczokiem trafisz bez probemu, to są szerokie, popularne szlaki

Zjazd _szlakiem_ do Bystrej jest trochę bez sensu, bo powstało tam dużo dróg do zwózki drewna, którymi można śmigać w dół.

Tu masz dokładnie trasę, o którą pytasz:
https://picasaweb.google.com/artur.goc/2009_12_05DebowiecKlimczokBystra#slideshow/5412119356280231778

--
bans

Data: 2011-04-17 00:47:33
Autor: Milosz K.
Prosta trasa w Beskidzie Śląskim/Żywieckim
Do Klimczoka czy schroniska pod Klimczokiem trafisz bez probemu, to są szerokie, popularne szlaki

Ok. Jeszcze jedna kwestia w taim razie. Jak tam jest o tej porze i kiedy najlepiej się wybrać, żeby nie utopić się w błocie? Z tego co widzę zdjęcia z V.2009, dlatego na wszelki wypadek wolałbym się upewnić, że zamiast na rowerzystów nie natrafiłbym tam na narciarzy

Pozdro, M.

Data: 2011-04-17 01:42:40
Autor: Milosz K.
Prosta trasa w Beskidzie Śląskim/Żywieckim
Ok. W akim razie jeszcze jedna drobna kwestia. Jak tam jest o tej porze i kiedy
najlepiej siw wybrac, zeby nie utopia sie w blocie? Z tego co widze zdjecia
z V.2009, dlatego na wszelki wypadek wolalbym sie upewnia, ze zamiast na
rowerzystów nie trafie tam na narciarzy

Pozdro, Milosheq

Data: 2011-04-17 02:14:03
Autor: Milosz K.
Prosta trasa w Beskidzie Śląskim/Żywieckim
Ok. W takim razie jeszcze jedna drobna kwestia. Jak tam jest o tej porze i
kiedy najlepiej się wybrac, zeby nie utopia sie w blocie. Z tego co widze zdjecia
z V.2009, dlatego na wszelki wypadek wolalbym sie upewnia, ze zamiast na
rowerzystów nie trafie tam na narciarzy. Chociaż z tego co widziałem na www.skionline.pl nie jest chyba najgorzej

Pozdr, Maylo

Data: 2011-04-17 09:14:17
Autor: solar
Prosta trasa w Beskidzie �l�skim/�ywie ckim
W dniu 2011-04-17 02:14, Milosz K. pisze:
Ok. W takim razie jeszcze jedna drobna kwestia. Jak tam jest o tej porze i
kiedy najlepiej siĂŞ wybrac, zeby nie utopia sie w blocie. Z tego co widze
zdjecia
z V.2009, dlatego na wszelki wypadek wolalbym sie upewnia, ze zamiast na
rowerzystĂłw nie trafie tam na narciarzy. ChociaÂż z tego co widziaÂłem na
www.skionline.pl nie jest chyba najgorzej

Chłopaki pojechali 10.04 i było OK
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000416234716#!/photo.php?fbid=206863936004146&set=a.206863839337489.54979.100000416234716&type=1&theater

ale utopić się możesz o każdej porze roku, jak dopiszą pogoda oraz drwale. :)

"Nigdy nie mogę wyjść ze zdumienia, gdy myślę,
ile dla nas, dla Kościoła, zrobiła głupiutka bajeczka o Jezusie."
                                     papieĹź Leon X

Data: 2011-04-18 00:51:10
Autor: Milosz K.
Prosta trasa w Beskidzie ?l?skim/?ywieckim
No nie jest tak slodko. Na Debowcu jest spoko, powyzej Koziej Gory zaczyna byc widoczny snieg i totalna chlapa. Przy schronisku na Szyndzielni juz rergularny snieg, ale da sie przejechac. Poza drobnym stluczeniem kciuka i zdarciem praktyucznie nowych klocków hamulcowych wzglednie bez sensacji. Rowerek spisal sie na medal, chociaz jak na sprzet tej klasy i tak uwazam, ze lepiej nie moglo byc. Usyfiony na maxa, bylo troche wprowadzania (chyle czola przed kolegami, którzy potrafia za jednym razem zaliczyc kilka takich szczytów samym wjazdem), natomiast i tak uwazm, ze byla to mile spedzona niedziela chociaz bez KARCZERA sie nie obejdzie.

Pozdrawiam, M.

"solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> wrote in message news:ioe409$79j$2news.onet.pl...
[...]

Chlopaki pojechali 10.04 i bylo OK

Data: 2011-04-18 08:44:34
Autor: bans
W dniu 2011-04-18 00:51, Milosz K. pisze:

No nie jest tak slodko. Na Debowcu jest spoko, powyzej Koziej Gory zaczyna
byc widoczny snieg i totalna chlapa. Przy schronisku na Szyndzielni juz
rergularny snieg, ale da sie przejechac.

Ten śnieg to był wyjątkowy wybryk natury, nawaliło go w 2 dni, od przynajmniej 2 tygodni do 1000m n.p.m nie było już śniegu wcale.

Ja odpuściłem Halę Miziowa i Rysiankę, bo na szczęście znajomi ostrzegli mnie w ostatniej chwili, że śniegu jest po kolana.

Widziałem wczoraj przez kamerkę na Szyndzielni jakiegoś gościa z rowerem pod schroniskiem, siedział na ławeczce tak długo w bezruchu, że myślałem, że mi się obraz nie odświeża, może to ty? ;)

Uwaga - nie odpowiadaj nad cytowanym postem!

--
bans

Data: 2011-04-23 01:52:33
Autor: Milosz K.
[...]

A nie wiem. Być może. Tutaj są fotki - http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.1674797438904.2092982.1506494505 . W sumie na szlaku mijałem kilka osób. z tego 2 czy 3 to właśnie ludzie na rowerach. Jeden pojechał dalej, drugi się "wdrapywał" gdy ja zjeżdżałem ;)

Pozdro, M.

Data: 2011-04-23 10:40:56
Autor: bans
W dniu 2011-04-23 01:52, Milosz K. pisze:

A nie wiem. Być może. Tutaj są fotki -
http://www.facebook.com/media/set/fbx/?set=a.1674797438904.2092982.1506494505 .

Mała rada na przyszłość - galeria na fb jest złym pomysłem, jeśli chcesz ją pokazywać publicznie. Abstrahując od jej beznadziejnego wyglądu - nie każdy ma tam konto, wbrew pozorom.

Ale to tak na marginesie.

A jutro uderzam na Miziową i Rysiankę :)

--
bans

Data: 2011-04-24 09:55:54
Autor: CeZ__134
Prosta trasa w Beskidzie ?l?skim/?ywieckim

Ale to tak na marginesie.

A jutro uderzam na Miziową i Rysiankę :)

Szkoda ze do Korbielowa nie ma sensownego dojazdu..Z checia bym przejechal sie z Pilska na Rysianke,a tak dla kogos niezmotoryzowanego jazda z Jelesni do Korbielowa na fulu mija sie lekko z celem.

Pozdr

CeZ__134

Data: 2011-04-23 02:06:53
Autor: Milosz K.
[...]

Nie wykluczone, że następnym razem uderzę gdzieś w tamte okolice. Wariant Skrzycznego też rozważam, chociaż pojawia się niewielki problem natury logistycznej. Do Szczyrku przydałoby się przejechać samochodem. No, ale przynajmniej przestałem być w tej kwestii dziewicą i wiem cvzego mniej więcej się spodziewać

Pozdro, M.

--
http://bikers.maverick-multimedia.pl

Data: 2011-04-23 10:42:45
Autor: bans
W dniu 2011-04-23 02:06, Milosz K. pisze:

http://bikers.maverick-multimedia.pl

A nie mogłeś od razu gadać, że z Pszczyny jesteś??? :)))

--
bans

Data: 2011-04-13 07:55:27
Autor: bans
W dniu 2011-04-13 05:20, Milosz K. pisze:

Najlepiej
coś prostego, na początek nie więcej jak 10-15 (max) km w terenie.

Trawers Baraniej Góry.

http://www.mtbistebna.pl/trasa-6.htm

Z boku jest też kilka innych tras, łatwe też.

Możesz spróbować podjechać na Szyndzielnię i Klimczok, najwyżej trochę popchasz, takie życie ;)

Najbardziej popularna trasa to z Dębowca, ale polecam trasę z Bystrej, mało uczęszczana.

--
bans

Data: 2011-04-13 08:57:59
Autor: MadMan
Dnia Wed, 13 Apr 2011 07:55:27 +0200, bans napisał(a):

Możesz spróbować podjechać na Szyndzielnię i Klimczok, najwyżej trochę popchasz, takie życie ;)

Klimczok od Szyndzielni szlakiem czerwonym to pchanie ewentualnie na
końcówce (przynajmniej ja pchałem, kamienie etc.). Chyba że skręci się w
kierunku schroniska, wtedy pewnie też :)
Polecam, łatwe, potem można zjechać do Szczyrku, no ale to dodatkowe
kilometry. Skrzyczne od Lipowej też z tego co kojarzę łatwe, to jest droga
dojazdowa do schroniska. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-04-13 10:49:04
Autor: bans
W dniu 2011-04-13 08:57, MadMan pisze:

Klimczok od Szyndzielni szlakiem czerwonym to pchanie ewentualnie na
końcówce (przynajmniej ja pchałem, kamienie etc.).

Napisał, że jest "totalnym amatorem" - czyli będzie pchał wiecej, niż tylko końcówkę. Oceniam po sobie ;)

Skrzyczne od Lipowej też z tego co kojarzę łatwe, to jest droga
dojazdowa do schroniska.

Tylko gorzej z dalszą drogą - albo trudniejsza, albo powrót tą samą trasą.

--
bans

Data: 2011-04-13 01:59:38
Autor: Jacek G.
On 13 Kwi, 10:49, bans <g...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-04-13 08:57, MadMan pisze:

> Skrzyczne od Lipowej też z tego co kojarzę łatwe, to jest droga
> dojazdowa do schroniska.

Łatwość techniczna nie oznacza, że jest to łatwe dla amatora - to jest
jednak ok. 700 m podjazdu.

Tylko gorzej z dalszą drogą - albo trudniejsza, albo powrót tą samą trasą.

Na mapie jest jakaś droga zboczami Malinowskiej Skały i Kościelca -
nie wiem czy jest w rzeczywistości.
--
Jacek G.

Data: 2011-04-13 02:31:13
Autor: WS
> [...]

> dojazdowa do schroniska.

Tylko gorzej z dalszą drogą - albo trudniejsza, albo powrót tą samą trasą.

z Ostrego mozna wyjechac latwo na Skrz. - jakies 11-12 km podjazdu,
ale latwego (ostatnie 40metrow podejscie :) ) i sa przynajmniej 2
drogi laczace sie z kilometr przed szczytem (mozna zrobic praktycznie
"kolko") + trzecia szlakiem niebieskim

WS

Data: 2011-04-16 16:50:08
Autor: Milosz K.
Prosta trasa w Beskidzie Śląskim/Żywieckim
Na początek zależy mi na w miarę możliwości bliskości do stacji PKP (zarówno na starcie, jak i na końcówce). Trasa w Istebnej ciekawa, natomiast nie wiem jak jest z połączeniem kolejowym od strony Katowic. Z tego, co widzę najbliższa stacja PKP jest dopiero w okol. Wisły/Ustronia (przejazd przez Kubalonkę), ew. Żywca, a po takiej trasie ok 15 km to i tak dużo (zwaszcza z kiluset metrowym przewyższeniem). Dlatego zależy mi na w miarę możliwości trasie w okol. Bielska, Żywca, ew. Ustronia. Poza tym szlaki turystyczne znam bardziej od strony Korbioelowa, Pilska i słowackiej granicy. Z drugiej strony tam jes kiepsko z połączeniem kolejowym, dlatego w miarę możliwości na początek zależy mi na w miarę dokładnym zaplanowaniu trasy, żeby się nie okazało, że zdechnę w połowie drogi, a na końcu jak się już uda dojechac czeka mnie dodatkowo 20 km do najbliższego dworca PKP (niestety nie jestem zmotoryzowany, a pojadę na początek prawdopodobnie sam, bo nie chcę ani nikogo zwalniać, ani mieć "przy sobie" dodatkowego, spowalniającego ciężaru). Po prostu chciałbyum na początek ocenić swoje możliwości. Jak dotąd praktyka to przejazd z Żywca przez Przegibek do Bielska Białej, dwa razy Żar (od strony Żywca, a potem ok 40 km do domu) i raz Biały Krzyż (Wisła-Żywiec). Niestety szosą i na innym rowerze. To po pierwsze. Po drugie, wiem, ze wtedy jak jechałem to byłem w zupełnie innej formie. Na szlaku nie mam kompletnie żadnej praktyki.

Przy okazji: jest jeszcze jedna kwestia: awaria ogumienia. Widziałem jednorazowe "uszczelniacze" do opon bezdętkowych w spray`u (m.in. na stacji "z żółtym logo"). Czy coś takiego nadaje się na szlak jako zamiennik dętki zapasowei i wogóle czy coś takiego nadaje się do rowera? Wreszcie kwestia mapy. Na razie korzystam z Nokia Maps i Google Maps w wersji komórkowej. Lepsza tradycyjna mapa, czy coś takiego. Istnieje możliwość wgrania mapy GPS i zsynchronizowania z tego rodzaju oprogramowaniem (S60), czy jednak lepsza tradycyjna mapa? Sprzęt aczej tani, szosowo/cross country, dlatego nie musi to być szosa, ale również wolałbym uniknąć kamiennych szlaków takich jak droga z Miziowej na Pilsko, bo wiem, że wtedy na pewno będę musiał rower wprowadzać, a wolałbym jednak na nim pojeździć.

Pozdrowka, M.

Możesz spróbować podjechać na Szyndzielnię i Klimczok, najwyżej trochę popchasz, takie życie ;)

Data: 2011-04-16 16:58:03
Autor: Milosz K.
Prosta trasa w Beskidzie Śląskim/Żywieckim
Na poczatek zalezy mi na w miare mozliwosci bliskosci do stacji PKP (zarówno
na starcie, jak i na koncówce). Trasa w Istebnej ciekawa, natomiast nie wiem
jak jest z polaczeniem kolejowym od strony Katowic. Z tego, co widze
najblizsza stacja PKP jest dopiero w okol. Wisly/Ustronia (przejazd przez
Kubalonke), ew. Zywca, a po takiej trasie ok 15 km to i tak duzo (zwaszcza z
kiluset metrowym przewyzszeniem). Dlatego zalezy mi na w miare mozliwosci
trasie w okol. Bielska, Zywca, ew. Ustronia. Poza tym szlaki turystyczne
znam bardziej od strony Korbioelowa, Pilska i slowackiej granicy. Z drugiej
strony tam jes kiepsko z polaczeniem kolejowym, dlatego w miare mozliwosci
na pocz?tek zalezy mi na w miare dokladnym zaplanowaniu trasy, zeby sie nie
okazalo, ze zdechne w polowie drogi, a na koncu jak sie juz uda dojechac
czeka mnie dodatkowo 20 km do najblizszego dworca PKP (niestety nie jestem
zmotoryzowany, a pojade na poczatek prawdopodobnie sam, bo nie chce ani
nikogo zwalniac, ani miec "przy sobie" dodatkowego, spowalniajacego
"klamota"). Po prostu chcialbyum na poczatek ocenic swoje mozliwosci. Jak
dotad praktyka to przejazd z Zywca przez Przegibek do Bielska Bialej, dwa
razy Zar (od strony Zywca, a potem ok 40 km do domu) i raz Bialy Krzyz
(Wisla-Zywiec). Niestety szosa i na innym rowerze. To po pierwsze. Po
drugie, wiem, ze wtedy jak jechalem to bylem w zupelnie innej formie. Na
szlaku nie mam kompletnie zadnej praktyki.

Przy okazji: jest jeszcze jedna kwestia: awaria ogumienia. Widzialem
jednorazowe "uszczelniacze" do opon bezdetkowych w spray`u (m.in. na stacji
"z zóltym logo"). Czy cos takiego nadaje sie na szlak jako zamiennik detki
zapasowei i wogóle czy cod takiego nadaje sis do rowera? Wreszcie kwestia
mapy. Na razie korzystam z Nokia Maps i Google Maps w wersji komórkowej.
Lepsza tradycyjna mapa, czy cos takiego. Istnieje mozliwosc wgrania mapy GPS
i zsynchronizowania z tego rodzaju oprogramowaniem (S60), czy jednak lepsza
tradycyjna mapa? Sprzet aczej tani, szosowo/cross country, dlatego nie musi
to byc szosa, ale równiez wolalbym uniknac kamiennych szlaków takich jak
droga z Miziowej na Pilsko, bo wiem, ze wtedy na pewno bede musial rower
wprowadzac, a wolalbym jednak na nim pojezdzic.

Pozdrowka, M.

Możesz spróbować podjechać na Szyndzielnię i Klimczok, najwyżej trochę popchasz, takie życie ;)

Data: 2011-04-13 21:16:08
Autor: solar
Prosta trasa w Beskidzie �l�skim/�ywie ckim
W dniu 2011-04-13 05:20, Milosz K. pisze:
Witam!

Szukam jakiejÂś prostej i maÂło wymagajÂącej trasy w okolicach Bielska BiaÂłej,
ÂŻywca, etc. Totalny amator, dlatego na poczÂątek nic ciĂŞÂżkiego (tym bardziej,
Âże sprzĂŞt jakim dysponuje teÂż nie sprzyja zbytniemu szaleĂąstwu). Najlepiej
coÂś prostego, na poczÂątek nie wiĂŞcej jak 10-15 (max) km w terenie.

Beskid Śląski to, moim zdaniem, jedne z bardziej wymagających gór na rower. Oprócz trawersu Baraniej, zobacz
http://mtbistebna.pl/trasymtb.htm
http://mtbustron.pl/trasymtb.htm
Są podane jakieś krótsze trasy.

"Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."
                               św. Tomasz z Akwinu

Prosta trasa w Beskidzie Śląskim/Żywieckim