Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release

Data: 2009-06-12 00:30:38
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release
Czesc, przerzutka tylna już niedługo bedzie do wymiany (bo chcę:P i
kiepsko juz dziala). Zastanawialem sie nad czyms z prostym
doprowadzeniem linki-Sram albo Sh. z Shadow.

No i teraz pytanie- czy jest sens kupowania jeśli mam dolne
prowadzenie linek (po slizgu)? W ramach MTB linka wychodzi w gore i
gorą idzie, wiec jest minimalny łuk.
W mojej ramie musiałbym chyba bardzo zagiąć linkę na krótkim odcinku,
żeby trafiła w przelotki i nie wiem czy nie zniweluje to zalet
prostego doprowadzenia. Tak w ogóle widzicie w praktyce lepsze
dzialanie przerzutek z takim doprowadzeniem (u Shimano,nie sram z
1:1)?

Drugie pytanie: jak wypadaja w działaniu manetki z 2-way release?
Wygodne? Przydatne? Lepsze pod jakimiś względami od zwykłych RF+? Czy
może przereklamowany bubel?
Konkretnie chodzi mi o Deore M530. Szukalem w archiwum i innych
stronach i nic sie nie znalazlo.

Data: 2009-06-12 09:48:43
Autor: urwis
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:

Drugie pytanie: jak wypadaja w działaniu manetki z 2-way release?

Odpowiem na podstawie doświadczeń z XT-M770

Wygodne? Przydatne?

wygodne i przydatne. Od kiedy zmieniłem ze zwykłych RF używam tylko kciuka do obsługi manetki. Zmiana przełożenia następuje juz w momencie naciśnięcia "cyngla", a nie jak w starszych modelach w momencie odpuszcenia go.

Lepsze pod jakimiś względami od zwykłych RF+? Czy
może przereklamowany bubel?
Konkretnie chodzi mi o Deore M530. Szukalem w archiwum i innych
stronach i nic sie nie znalazlo.

nie wiem jak będzie wyglądać porównanie z deore, ale XT działają naprawdę szybko. Przy zakupach rozważałem też SLX 2-way, ale dobra cena zadecydowałą o XT.

//urwis//

Data: 2009-06-12 10:01:34
Autor: Wojtek Paszkowski
"Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> wrote in message news:e1dcffa4-0ca7-4f41-beeb-2f0a844cdbb5c36g2000yqn.googlegroups.com...

[...]

Też miałem podobne obawy przechodząc na Srama, ale okazało się, że pancerz układa się idealnie (ramy GT Karakoram/Tequesta), chyba nawet lepiej, niż obecnie przy górnym ciągu. Przy Shimano wygląda na to, że może układać się gorzej, ale po 2 latach eksploatacji Srama mogę napisać tyle - kto by tam przerzutek Shimano używał! (zwłaszcza w przypadku jazdy w nienajlepszych warunkach i napędu 8sp)

pozdr

Data: 2009-06-12 10:26:24
Autor: Dominik Mirowski
Użytkownik "Wojtek Paszkowski" napisał w wiadomości

[...]

Swiete slowa panocq :).

Do przodu XTR ale do tyłu tylko X-7/X-9/X-0 no teraz to XX ;).
--
Dominik

Data: 2009-06-12 09:28:11
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-12, Dominik Mirowski wrote:
[...]

No, z tą X-7 to ostrożnie, jak dla mnie to taka sobie przerzutka -
idiotyczne stalowe blaszki w pantografie, kiepściuteńkie kółeczka, dużo
szybciej łapie luzy, niż XT Shadow (choć z luzami działa generalnie bez
zarzutu na 8sp, na 9 nie wiem).

Data: 2009-06-12 02:35:17
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release
On 12 Cze, 11:28, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
> Do przodu XTR ale do tyłu tylko X-7/X-9/X-0 no teraz to XX ;).

No, z tą X-7 to ostrożnie, jak dla mnie to taka sobie przerzutka -
Ja planowalem cos z nizszej polki na 9b., X.5 albo Deore na 2010 rok.
Przerzutki SRAMa są dalej tak łamliwe jak kiedyś (tak z archiwum
wynikało)?

Data: 2009-06-12 11:45:36
Autor: Wojtek Paszkowski

"Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> wrote in message news:3a44d6c7-987d-4ee6-acbd-6b4b447821e3r37g2000yqd.googlegroups.com...

Przerzutki SRAMa są dalej tak łamliwe jak kiedyś (tak z archiwum
wynikało)?

łamliwe to były przerzutki z grilonu. Ja posiadam 7.0 full-alu/stal (2 lata kosztowała w sklepie coś koło 70zł - do tego z gripami 3.0, których akurat nie potrzebowałem - do dziś pluję sobie w brodę, że z 5szt na zapas nie kupiłem!). Wygląda toto tak:

http://picasaweb.google.com/wpaszk/PseudoInfraRowerowa#5274167701758777154

przeżyła już ze 3 zmielenia haka, działa po prostu bez zarzutu (a warunki ma naprawdę nienajlepsze, już 3ci komplet kółeczek na niej chodzi - poprzednie zajechane do resztek zębów).

pozdr

Data: 2009-06-12 03:42:43
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release
On 12 Cze, 11:45, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:
[...]

Zainteresowales mnie tą X.7:) Jakie manetki są już ok, jeśli chodzi o
SRAMa? Bo w Shimano to od Deorki akceptuję, nizsze są nieergonomiczne.

Data: 2009-06-12 10:55:22
Autor: Jan Srzednicki
wrote:
[...]

X-7 są jak najbardziej w porządku, X-9 są trochę precyzyjniejsze
(subiektywnie), ergonomia prawie ta sama. Nowe X-9 nie mają monitorków,
niektórym to może przeszkadzać, mi się to podoba, bardziej koncentruję
się na jeździe, a nie cyferkach na manetkach. ;)

Data: 2009-06-12 13:30:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release
Panie Jan Srzednicki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh34d0q.11ja.w_at_wrzask_dot_ploak.pl> przy ul....

Nowe X-9 nie mają monitorków,
niektórym to może przeszkadzać, mi się to podoba, bardziej koncentruję
się na jeździe, a nie cyferkach na manetkach. ;)

Z XT 2009 możesz zdemontować monitorek. --

Data: 2009-06-12 11:36:24
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-12, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Mówimy o X-7 vs X-9, jakbyś nie zauważył.

Data: 2009-06-12 13:46:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release
Panie Jan Srzednicki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh34fdo.11ja.w_at_wrzask_dot_ploak.pl> przy ul....

On 2009-06-12, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Ale była też gadka, gdzieś-tam, o manetkach Shimanowskich.

Data: 2009-06-13 06:11:53
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release
On 12 Cze, 13:46, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
Panie Jan Srzednicki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w ...

> Mówimy o X-7 vs X-9, jakbyś nie zauważył.

Ale była też gadka, gdzieś-tam, o manetkach Shimanowskich.

Przy zakupie będę rozpatrywał manetki Sh Deore/XT (i nie wiem czy
opłaca się dokładać do nowych z 2-way release, czy kupować starsze
używki, ktoś jeszcze podzieli się opinią?), oraz manetki i przerzutki
SRAMA, ale to będzie osobny topic odnośnie grup:) Zwycięży stosunek
cena/jakość.

Data: 2009-06-13 13:17:29
Autor: Jan Srzednicki
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

używki, ktoś jeszcze podzieli się opinią?), oraz manetki i przerzutki
SRAMA, ale to będzie osobny topic odnośnie grup:) Zwycięży stosunek

To bierz pod uwagę fakt, że manetki Shimano nie zadziałają z tylnymi
przerzutkami SRAM-a, analogicznie manetka tylna SRAM-a z serii X-? nie
zadziała z tylną przerzutką Shimano. SRAM ma serię Attack/Rocket, która
jest dedykowana do tylnych przerzutek Shimano właśnie.

Data: 2009-06-12 12:49:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release
Panie Michał 'miok' Rzeźnik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Drugie pytanie: jak wypadaja w działaniu manetki z 2-way release?
Wygodne? Przydatne?

Od tego sezonu mam 2-way Release i bardzo mi się to podoba. Wcześniej
jeździłem na najbiedniejszej klamkomanetce linii Acera, obecnie mam LX-a
2008. Dużo lepsza ergonoma samego "przełącznika", lżej działa (albo mi się
wydaje). 2-way Release przydaje się gdy jedziesz, zmieniasz biegi, ale
musisz trzymać łapy na klamkach hamulcowych (na przykład w czasie jazdy za
autobusem ;-)), wtedy zmieniasz kciukiem.

Data: 2009-06-12 03:58:29
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release
On 12 Cze, 12:49, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

musisz trzymać łapy na klamkach hamulcowych (na przykład w czasie jazdy za
autobusem ;-)), wtedy zmieniasz kciukiem.
Na zwykłych radzę sobie tak, że kciuk i skazujący na dzyndzlach, a
serdeczny i kolejny na hamulcach. Trochę niewygodne ale da się
wszystko zmienić/hamować.
A w 2-Way R... który jest taki magiczny? Ten blizszy dzyndzelek czy
dalszy?

Data: 2009-06-12 13:05:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release
Panie Michał 'miok' Rzeźnik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

A w 2-Way R... który jest taki magiczny? Ten blizszy dzyndzelek czy
dalszy?

Dalszy, niestety.

Data: 2009-06-12 11:11:41
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-12, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Jak sobie wyobrażasz operowanie "bliższym" dzyndzelkiem za pomocą
czegokolwiek innego niż kciuka?

Data: 2009-06-12 13:20:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release
Panie Jan Srzednicki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnh34dvd.11ja.w_at_wrzask_dot_ploak.pl> przy ul....

On 2009-06-12, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Hm... W sumie to racja.

Data: 2009-06-12 13:15:48
Autor: MichałG
sp...@gmail.com> wrote:
[...]

Oba są bliskie...
A dwukierunkowo (kciukiem lub palcem wsk.)możesz zrzucać linkę. Naciąg juz po staremu - kciukiem.

Pozdrawiam
michał

Proste doprowadzenie linki a dolne prowadzenie linek / manetki z 2-way release