Proste pytanie :) Matiz czy Tico

Data: 2010-01-15 14:14:51
Autor: Nex@pl
Proste pytanie :) Matiz czy Tico
Panowie podpowiedzcie,

Dlaczego wybrać matiza a a nie tico i na odwrót? :) Co lepsze?

Z góry dzięki i pozdrawiam,
Nex@pl

Data: 2010-01-15 13:22:11
Autor: to
Nex@pl wrote:

Panowie podpowiedzcie,

Dlaczego wybrać matiza a a nie tico i na odwrót? :) Co lepsze?

Bo Tico ma niełamaną kolumnę kierownicy i jak w coś walniesz to może przebić Cie na wylot jak dzida. Ma też dużo słabszą konstrukcje.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-15 14:09:17
Autor: Dman-666
Proste pytanie :) Matiz czy Tico
Patrze a tu w szybce robal taki: news:4b506c03$1news.home.net.pl !
Pewnie kiero jakis, ten to . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron
na uszy:
Bo Tico ma ...

Najpierw sie dobrze doczytaj/doksztalc a nie powtarzaj urban legends...na polski rynek wszystkie mialy lamana ;-P

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-01-15 17:01:17
Autor: to
Dman-666 wrote:

[...]

Masz jakieś wsparcie czy tak sobie piszesz opierając się na niczym? Jak Tico wchodziło na rynek, to szeroko w prasie pisali o tym, że ma warunkową homologacje ze względu na niełamaną kolumnę kierownicy.

ZresztÄ… nadal piszÄ…:

"Największym mankamentem samochodu jest bardzo niski poziom bezpieczeństwa – niełamana kolumna kierownicy sprawiła, że auto nie było sprzedawane w Europie Zachodniej, a i w Polsce za specjalnym przyzwoleniem ministra transportu (warunkowa homologacja)."

http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Daewoo-Tico,23453,1,Zdjecie,23453,2.html

--
cokolwiek

Data: 2010-01-15 20:30:27
Autor: Nex@pl
Proste pytanie :) Matiz czy Tico
Tym mnie troszeczkę zaskoczyliście, co prawda auto ma być na miasto, w trasę jest czym jechać.

Data: 2010-01-15 19:37:04
Autor: to
Nex@pl wrote:

Tym mnie troszeczkę zaskoczyliście, co prawda auto ma być na miasto, w
trasę jest czym jechać.

Kup Matiza, w Tico byle stłuczka może być groźna. 1000 zł oszczędności nie jest tego wart.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-15 23:09:35
Autor: Szymon Machel

Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości

Tym mnie troszeczkę zaskoczyliście, co prawda auto ma być na miasto, w trasę jest czym jechać.

Na miasto kup Pan skuter.
Działa :)

Szymon

Data: 2010-01-19 13:15:09
Autor: Dman-666
Proste pytanie :) Matiz czy Tico
Patrze a tu w szybce robal taki: news:4b509f5d$1news.home.net.pl !
Dman-666 wrote:

[...]

Masz jakieĹ› wsparcie czy tak sobie piszesz opierajÄ…c siÄ™ na niczym?
Jak Tico wchodziło na rynek, to szeroko w prasie pisali o tym, że ma
warunkową homologacje ze względu na niełamaną kolumnę kierownicy.

Mam wsparcie dawnego posiadacza Tikacza...Wojtek Szalwinski takiego posiadal i swojego czasu rozniez dyskusja na ten temat tutaj zaistniala.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-01-15 14:20:34
Autor: Robert_J
Proste pytanie :) Matiz czy Tico
Dlaczego wybrać matiza a a nie tico i na odwrót? :)

Bo ładniejszy? ;-))) Choć to pojęcie względne...

Data: 2010-01-15 20:29:54
Autor: Nex@pl
Robert_J pisze:
Dlaczego wybrać matiza a a nie tico i na odwrót? :)

Bo ładniejszy? ;-))) Choć to pojęcie względne...

:) Zależy co kto lubi, ja to jestem w ztych co to im się w123 albo passat krokodyl podobaj± ;) No ale to auto nie dla mnie.

Data: 2010-01-15 14:28:51
Autor: paranoix
W dniu 2010-01-15 14:14, Nex@pl pisze:
Panowie podpowiedzcie,

Dlaczego wybrać matiza a a nie tico i na odwrót? :) Co lepsze?

Z góry dzięki i pozdrawiam,
Nex@pl

Lepszy Matiz, bo ma szansę mieć poduszkę powietrzn±, no i młodszy będzie, ale i droższy.

Data: 2010-01-15 14:29:14
Autor: Piotrek
Proste pytanie :) Matiz czy Tico
Tico tańsze, mniej pali, tansze w naprawie
Matiz droższy, wiecej pali, droższy w naprawie, ale nowocze¶niejszy i większy, bezpieczniejszy.

Data: 2010-01-15 14:39:27
Autor: szymo
Piotrek pisze:
Tico tańsze, mniej pali, tansze w naprawie
Matiz droższy, wiecej pali, droższy w naprawie, ale nowocze¶niejszy i większy, bezpieczniejszy.

Matiz to konstrukcja z lat 90tych tico z 70tych (to przerobione suzuki maruti o ile mnie nie myli moja stara już pamięć )

Do tego tico ma moj± ulubion± przypadło¶ć - wypadaj±cy klakson !!!
to mój ulubiony defekt tego auta. po prstu rozbroiło mnie jak naciskałem klakson i wyskoczył mi w twarz razem ze sprężynkami :) .
Nigdzie się tak nie ubawiłem jak w tym koszyku na zakupy bo raczej to nie jest samochód :):)

Poza tym wszystkim raczej bym stawiał na matiza - mimo wszystko przestronniejszy. Niemniej jednak na rzecz tico przemawia to że jest mniej nerwowe na koleinach - bo i matiz i tico nie pasuj± w koleiny od tirów i musisz celować albo w lew± albo w praw± :)

Data: 2010-01-15 22:13:42
Autor: Vax
W dniu 2010-01-15 14:39, szymo pisze:

[...]

Bo¶ w oltcicie nigdy nie zasiadł - ja raz miałem okazję.
Tuż przed tym, jak mu rura wydechowa odpadła, usiłował mi wybić oko
wystrzeliwuj±c który¶ z przeł±czników. Ale to moja wina, bo chyba
z niego nieco szydziłem - mógł się poczuć urażony ;D

v.

Data: 2010-01-15 23:15:12
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Vax pisze:
[...]

Trza mu było nie wypominać klocków hamulcowych z drewna. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2010-01-18 11:44:56
Autor: szymo
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Vax pisze:
[...]

WSK też miała okładziny "dębowe" i ludzie żyli :)

Data: 2010-01-18 11:44:13
Autor: szymo
Vax pisze:
[...]

oj zdziwił by¶ się bo siedziałem :) wrażenia murowane.

Data: 2010-01-15 15:13:14
Autor: Wycior
Proste pytanie :) Matiz czy Tico
Matiz (...) droższy w naprawie

Co nie znaczy, że drogi :).
Pewnie droższy od Tico, ale czę¶ci i tak tanie jak barszcz.

--
Pzdr., Wycior

Data: 2010-01-15 15:08:42
Autor: =Marcos=
Proste pytanie :) Matiz czy Tico
Dlaczego wybrać matiza a a nie tico i na odwrót? :) Co lepsze?

Tico to chyba niezła pułapka na wypadek wypadku.
Matiz pewnie też, ale chyba Tico bardziej.

--
Marcos
[Marek ¦lusarczyk]

Data: 2010-01-15 18:19:06
Autor: to
=Marcos= wrote:

Dlaczego wybrać matiza a a nie tico i na odwrót? :) Co lepsze?

Tico to chyba niezła pułapka na wypadek wypadku. Matiz pewnie też, ale
chyba Tico bardziej.

Matiz wbrew pozorom ma dość mocną konstrukcję, oczywiście w porównaniu z małymi autami z tamtych lat. Trzy gwiazdki euro-ncap i kabina na zdjęciach przypomina kabinę, a nie bezładną mieszaninę blach.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-15 19:15:39
Autor: Eli
Proste pytanie :) Matiz czy Tico
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hipqd9$cju$1nemesis.news.neostrada.pl...

Dlaczego wybrać matiza a a nie tico i na odwrót? :) Co lepsze?

Wybór między kił± a rzeż±czk±... Żartuję. ;)

Wszyscy znani mi użytkownicy Tico zachwalali niezawodno¶ć (jedyne co pada to łożyska), natomiast w jedynym znanym mi Matizie... padł silnik. Jako¶ większ± sympatię mam do Tico.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-15 19:40:16
Autor: Ogion
Eli pisze:
  natomiast w jedynym znanym mi Matizie... padł silnik.
Jako¶ większ± sympatię mam do Tico.

co jak co, ale silnik oba auta maja praktycznie ten sam :)
-- pzdr, Eli

Data: 2010-01-15 23:12:18
Autor: Szymon Machel
Proste pytanie :) Matiz czy Tico

Użytkownik "Eli" <elizeo43_okantdupypotlucspam_@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci

Wybór między kił± a rzeż±czk±... Żartuję. ;)

Raczej nie żartujesz. Wolałbym starego Golfa kupić,
b±dĽ Fiata Uno (mniej starego), Punto.
Tylko nie te puszki. No ale waże pponad 120 kg więc
mam raczej subiektywne spojrzenie.

Szymon

Data: 2010-01-15 23:54:20
Autor: Eli
Proste pytanie :) Matiz czy Tico
Użytkownik "Szymon Machel" <smachelOUT@OUTinteria.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hiqpt1$2dm$1nemesis.news.neostrada.pl...

Raczej nie żartujesz. Wolałbym starego Golfa kupić,
b±dĽ Fiata Uno (mniej starego), Punto.
Tylko nie te puszki. No ale waże pponad 120 kg więc
mam raczej subiektywne spojrzenie.

Hmm no ja mam poloneza, także jak już muszę jechać czym¶ innym, to nie czuję wielkiej różnicy w ciasnocie między golfem, tico i uniaczem. ;) Zreszt± kupiłem go głównie z tego powodu... Ale gdybym już miał się pakować w malucha, to raczej w tico wła¶nie. Golfy II s± już stare a III do dupy. Od biedy mógłby być uniacz. :)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-16 19:59:50
Autor: Mirosław
Szymon Machel pisze:

[...]

Dokładnie, miałem tico 2 lata,silnik super,dynamiczny, ekonomiczny,
reszta dziadostwo,non top durne usterki w zasadzie nic
co by niepozwoliło dalej jechać ale np podczas deszczu
w trasie czułem go także na twarzy, raz mocniej
trzasłem drzwiami to szyba opadła do połowy,łożyska to siadały
non top,jak raz kiedy¶ wracałem gdzie¶ z polski i auto
same Dosłownie wlazło na przeciwny pas a tam jechał dostawczy
ford to my¶leli¶my że to już koniec,ale naszczę¶cie udało się wrócić
spowrotem,po tym incydencie automatcznie go sprzedałe,zamieniłem tico z 97 ns Vectre A z 1990 roku,mam j± dwa lata i jestem mega zadowolony,
nie kupuj tego badziewia,w lodówce mam grubsza blache niż w tico

Mirosław

Data: 2010-01-17 23:12:44
Autor: Nex@pl
Proste pytanie :) Matiz czy Tico
Hm, wszystko zmierza w kierunku Tico, jest sobie golas za 400zł (brak przegl±du i oc) i przyszły wła¶ciciel skłania się ku temu :)

Proste pytanie :) Matiz czy Tico