Prostowanie felg alu - warto?

Data: 2011-07-20 22:18:54
Autor: Przemysław Czaja
Prostowanie felg alu - warto?

Użytkownik "solar"

"Jakiś czas po wymianie opon na letnie pojechałem w trasę i okazało się,
że samochodem telepie powyżej 120 km/h. Nie podejrzewałem wyważenia, bo
przecież niedawno były wyważane przy wymianie, a jednak...
Okazało się, że do poprawy są wszystkie 4 koła, a na dodatek, trzeba
użyć wielu ciężarków, żeby je jako tako wyważyć.
Nie wiem, czy to poprzedni warsztat źle wyważył, czy poodpadały
ciężarki, w każdym razie, według opinii, felgi są mocno zmaltretowane.
I teraz pytanie z tematu - warto próbować je prostować? Felgi nie są
widocznie uszkodzone, jednak mają spore bicie promieniowe. Prostowanie
faktycznie jest skuteczne? Nowe felgi to koszt 350-400 za sztukę. Ale
jeśli mam wydać 400-500 za prostowanie, a po roku znów będzie to samo..."

Miałem kiedyś zgietą fabryczną  felgę oplowską - pojechałem do gościa, zabrał do ręki 5 kilogramowy komputer i przypier...w miejsce które zaznaczył sobie na wyważarce - po założeniu opony i maleńkiego odważnika 0/0 - koszt naprawy 10 zł - pytanie czy w swojej okolicy znajdziesz gościa z takim sterowanym białkiem komputerem

Data: 2011-07-20 22:26:06
Autor: solar
Prostowanie felg alu - warto?
[...]

To statystycznie mało prawdopodobne. Wszyscy chwalą się raczej krzemowymi komputerami.
A same felgi mają już 8 lat i były używane częściowo na polnych drogach. Więc mają prawo być okrągłe inaczej...

"Kobieta powinna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na podobieństwo Boga."
                                                    św. Bernard

Prostowanie felg alu - warto?