Prostowanie felg alu - warto?

Data: 2011-07-22 08:52:11
Autor: Janusz
Prostowanie felg alu - warto?
W dniu 20.07.2011 21:25, solar pisze:
Jakiś czas po wymianie opon na letnie pojechałem w trasę i okazało się,
że samochodem telepie powyżej 120 km/h. Nie podejrzewałem wyważenia, bo
(...)

Ja w nieco innej sprawie. Mam pytanie co do felg alu.
Widzę, że jest spora grupa mających doświadczenia z
felgami aluminiowymi. A ja już się prawie zdecydowałem
na kupno takowych, ale na razie jeżdżę na stalowych.
Tyle że podobnie jak solara i mnie telepie powyżej 120.
Wyważacze powiedzieli, że moje felgi są chyba za delikatne,
bo w trzech stwierdzili jakieś wygięcia. Namawiają
mnie na kupno alu na lato i na wyprostowanie stalowych
na zimę. No i tu zagwozdka - co wybrać. Jeżeli te aluminiowe
też się łatwo gną, to będzie to eksploatacja droga.
Bo moje zawieszenie jest sztywne dosyć jak na nasze dziury.

A moje pytania są takie: Czy felgi aluminiowe, ale kute,
są lepsze (pod względem odkształcania się) od zwyczajnych,
czyli odlewanych? A jak odróżnić jedne od drugich, i to
przed kupnem?

Jan

Data: 2011-07-22 01:42:07
Autor: kkk
Prostowanie felg alu - warto?
On 22 Lip, 08:52, Janusz <j.kazmier...@wp.pl> wrote:
W dniu 20.07.2011 21:25, solar pisze:

> Jaki czas po wymianie opon na letnie pojecha em w tras i okaza o si ,
> e samochodem telepie powy ej 120 km/h. Nie podejrzewa em wywa enia, bo
> (...)

Ja w nieco innej sprawie. Mam pytanie co do felg alu.
Widz , e jest spora grupa maj cych do wiadczenia z
felgami aluminiowymi. A ja ju si prawie zdecydowa em
na kupno takowych, ale na razie je d na stalowych.
Tyle e podobnie jak solara i mnie telepie powy ej 120.
Wywa acze powiedzieli, e moje felgi s chyba za delikatne,
bo w trzech stwierdzili jakie wygi cia. Namawiaj
mnie na kupno alu na lato i na wyprostowanie stalowych
na zim .

Tak jak powyżej w tym poście - prostowanie może okazać się zbędne....

Kute felgi na pewno będą mocniejsze tylko czy faktycznie Tobie
potrzebne (cena) ? Najczęściej takie felgi wybiera się do sportu.
Felgi aluminiowe wytwarzane tańszymi metodami i tak są najczęściej
bardziej wytrzymałe od felg stalowych. A jak wpadniesz z dużą
prędkością "w krater" to żadna felga nie będzie odpowiednio wytrzymała
- jak się nie skrzywi to pęknie.

Data: 2011-07-22 12:18:52
Autor: Przemysław Czaja
Prostowanie felg alu - warto?

Użytkownik "Janusz" <

na zimę. No i tu zagwozdka - co wybrać. Jeżeli te aluminiowe
też się łatwo gną, to będzie to eksploatacja droga.
Bo moje zawieszenie jest sztywne dosyć jak na nasze dziury.

Ja mam złe doświadczenia z alusami do tego fabrycznymi a więc teoretycznie wyzszej jakości niż jakieś chińskie wytwory - poza walorami estetycznymi nie znalazłem plusów felg aluminiowych za to kilka ewidentnych minusów dało się we znaki - najgorsze było zimą gdy z kół potrafiło zejść bez żadnego ostrzeżenia powietrze (felgi nie były nowe, więc pewnie ich stopień zuzycia to powodował) trzeba uważać na krawężniki, żeby nie zrobić wyszczerbień (w stalowej pukniesz młotkiem i po sprawie) które trzeba później nadspawać i do tego jak lakier zaczyna się po zimie łuszczyć, to wyglądają paskudnie.

Data: 2011-07-22 12:59:35
Autor: kkk
Prostowanie felg alu - warto?
On 22 Lip, 12:18, "Przemysław Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote:

Ja mam złe doświadczenia z alusami do tego fabrycznymi a więc
teoretycznie wyzszej jakości niż jakieś chińskie wytwory -

Z tym to różnie bywa np oryginalne Renault Laguna II to felgi miękkie
jak z plasteliny, pierwsze z brzegu chińskie będą bardziej wytrzymałe
- testowałem :)

ewidentnych minusów dało się we znaki - najgorsze było zimą gdy z kół
potrafiło zejść bez żadnego ostrzeżenia powietrze (felgi nie były nowe,
więc pewnie ich stopień zuzycia to powodował)

Dokładnie to samo może Cię spotkać na stalowych - kwestia w jakim
stanie są ranty (powierzchnia styku felgi z oponą), kwestia
wyczyszczenia i uszczelnienia - problem rozwiązany na długo.

krawężniki, żeby nie zrobić wyszczerbień (w stalowej pukniesz młotkiem i
po sprawie) które trzeba później nadspawać i do tego jak lakier zaczyna
się po zimie łuszczyć, to wyglądają paskudnie.

Moim zdaniem stalową łatwiej skrzywić/zniszczyć, a lakier na
aluminiowych w zimie łuszczy się ew. tylko tam gdzie jego powłoka jest
uszkodzona i dostanie się sól, (stalowe po zimie rdzewieją często
nawet jak lakier jest nie naruszony).
Ja na zimę używam 2 kpl kół z felgami alu oryginalnymi które mają już
ponad 10 lat i powiem Ci, że nic mi się nie łuszczy :) Są "pełniejsze"
niż alu letnie (czyli wytrzymalsze) i jestem pewien, że gdyby to były
stalówki (pomijając kwestię wyglądu) byłyby już wielokrotnie
prostowane (po zaliczeniu paru zimowych dziur), a aluminiowe są ciągle
proste. Reasumując IMHO nie tylko wygląd.

Data: 2011-07-22 13:09:06
Autor: Jan45
Prostowanie felg alu - warto?
W dniu 7/22/2011 12:18 PM, Przemysław Czaja pisze:

[...]

Dziękuję za ostrzeżenie. Estetyka to jednak
coś innego niż funkcja, a to drugie jest
ważniejsze. Ale nadal będę szukał wiadomości
o własnościach aluminium kutego w odróżnieniu
od odlewanego.

Jan

Prostowanie felg alu - warto?