Prostowanie felgi - Jezus Maria ....

Data: 2010-12-15 13:10:25
Autor: Rafał VFR
Prostowanie felgi - Jezus Maria ....
Witam
Mieszam w Poznaniu; zdarzyło się, że byłem zmuszony wyprostwać felgę -
starego OZ`eta. Znalazłem całkiem przypadkowo zakład w Luboniu i.... było
OK.
Raz, drugi, trzeci ... w ci±gu tych nastu lat się trafiło. Pogada się przy
okazji z p. Damianem i wogóle.
Ostatnio jedak miało być szybciej i jeden z gumiarzy polecił mi zakład na
Narewskiej - współpracuje z nim. Logistycznie wyjazd do Lubonia to cała
operacja a na Narewsk± mam blisko i jeszcze na miejscu go¶ć obiecał zrobić
Trochę zmroził mnie zakład - bo przy mnie wymienianio klocki z golfie II -
co¶ tam piłowali przy zacisku i klockach - słowem pasowali częscie
wzajemnie.
Koło oddałem. W oddali dało się słyszeć jeb jeb jeb. Zaciekawiony zajrzałem
a tam PAN napierdala młotem po mojej feldze !
Bo tak się panie prostuje zostałem o¶wiecony. No moj± uwagę, ze w Luboniu to
na maszynie - bzdury wszyscy młotkem maszyn± tylko na końcu !
Potem jeszcze poprosiłem o sprawdzenie tylnej felgi - jest ok - ulżyło mi bo
już nie miałem kasy a i metody mi nie pasiły.

Dokładnie 6 dni póĽniej kupowałem nowe letnie gumy. Zostałem poproszony na
wyważarkę. Tył nie do jazdy przód krzywy ale od biedy ....
Ceny wyższe niż w Luboniu do którego zmuszony zostałem jednak pojchać.
Nawet kiedy zadzwoniłem obiecano mi porpawkę - no ale :-)
Tyle moich przygód
Pzdr
Rafał

Data: 2010-12-15 13:24:45
Autor: Wojtek Borczyk
Prostowanie felgi - Jezus Maria ....

Data: 2010-12-16 07:54:27
Autor: Rafał VFR
Prostowanie felgi - Jezus Maria ....
Może to tylko (podwójny...) przypadek, ale sam też miałem kiedy¶ okazję
prostować felgi w tym zakładzie i końcowy rezultat też był (oględnie rzecz
ujmuj±c) do¶ć odległy od zamierzonego :-| Tym bardziej to dla mnie dziwne,
że zakład prowadzi p.Hamelka, którego nazwisko od kilkudziesięciu lat
kojarzyło się w Poznaniu z solidno¶ci± i dobr± jako¶cia usług
(przynajmniej dopóki mieli swój warsztat przy ul. D±browskiego) :-|

Trudno powiedzieć czy to tylko przypadek.
Panowie w Luboniu od razu wiedzieli gdzie były prostowane :-) To nie pierwsza poprawiana i nie jedyny zakład po którym poprawiaj± - tak mówi±
Wiedz± to po czym¶ czego nie chcieli mi powiedzieć oraz po ¶ladach czerwonego flamastra.
Ale najważniejsz± informację jak± mi sprzedali a w któr± ja chcę wierzyć to ta, że jak twierdz± niewiele felg aluminiowych (bo o takich pisze) pęka przy prostowaniu maszynowo.
Za to bardzo łatwo - co w sumie mi wydaje się logiczne - przy napierd.....u młotem.
Poza tym żaden argument dla mnie nie działa je¶li otrzymuję felgę która wci±ż jest krzywa.Co z tego że trochę.
To tak jakby oddać auto do mechanika i odebrać prawie sprawne.

Zgadzam się, że inaczej kiedy¶ się nie robiło, zgadzam się, że stalow± felgę można podprostować młotkiem.
Ale czasem zastanawiam się po co niektórzy chodz± do lekarza i korzystaj± z np antybiotyków skoro kiedy¶ ich nie było ....
Pzdr
Rafał

Data: 2010-12-15 13:36:45
Autor: J.F.
Prostowanie felgi - Jezus Maria ....
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w
Trochę zmroził mnie zakład - bo przy mnie wymienianio klocki z golfie II -
co¶ tam piłowali przy zacisku i klockach - słowem pasowali częscie
wzajemnie.

Zalezy co pilowali - bywa ze klocek jest wiekszy niz fabryka przewiduje.
Gorzej jesli ktos uzna ze latwiej mu bedzie podpilowac zacisk, bo z aluminium :-)

[...]

No tak mowiac szczerze to dawniej tez wszyscy mlotkiem :-)

Czyli od biedy sprostowali dobrze ? :-)

J.

Data: 2010-12-15 04:52:26
Autor: Czarek Daniluk
On 15 Gru, 13:36, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Rafał VFR" <rafal...@tlen.pl> napisał w

> [...]

przewiduje.
Gorzej jesli ktos uzna ze latwiej mu bedzie podpilowac zacisk, bo z

W Golfie 2 to nie czyste żeliwo ?

Pozdrawiam !

PS:
W Golfie 3 też waży co nieco za dużo jak na alu :)

Data: 2010-12-15 13:53:23
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.12.2010 13:10, Rafał VFR pisze:

Koło oddałem. W oddali dało się słyszeć jeb jeb jeb. Zaciekawiony zajrzałem
a tam PAN napierdala młotem po mojej feldze !

Wolałby¶, żeby stukał kilofem? ;)

Bo tak się panie prostuje zostałem o¶wiecony. No moj± uwagę, ze w Luboniu to
na maszynie - bzdury wszyscy młotkem maszyn± tylko na końcu !

Stalowe spokojnie można wypukać.

Potem jeszcze poprosiłem o sprawdzenie tylnej felgi - jest ok - ulżyło mi bo
już nie miałem kasy a i metody mi nie pasiły.

Ja takie młotkowe prostowanie miałem gratis przy okazji zmiany opon :)

Data: 2010-12-15 16:55:54
Autor: megrims
Prostowanie felgi - Jezus Maria ....
"Motorsport Mielcarek" Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Stacja Kontroli Pojazdów Sebastian Mielcarek
Poznań, woj. wielkopolskie, kod 60-126
Ulica: Knapowskiego 16
Telefon: 61 864 29 82

MajÄ… tam prosty serwis: geometria, opony, oleje, tarcze,
klocki i prostowanie felg.

Prostowałem tam felgi wiele razy i zawsze byłem zadowolony.

pozdrawiam

Data: 2010-12-16 08:10:09
Autor: Rafał VFR
Prostowanie felgi - Jezus Maria ....
Maj± tam prosty serwis: geometria, opony, oleje, tarcze,
klocki i prostowanie felg.

Prostowałem tam felgi wiele razy i zawsze byłem zadowolony.

Zgadzam się - maj± tam prosty serwis.
Powinni zatem poprzestać na prostych rzeczach. Wniosek, że koła to rzecz dzi¶ nie do konca prosta - skoro oba moje były krzywe.
No i dobrze je¶li koło jest krzywe powiedzieć np: krzywe; przykro mi nie mam czasu.
Czym to się różni od np: jest olej - je¶li go nie ma ? Niczym - efekt będzie ten sam - co¶ się wkrótce uszkodzi. Na temat czasu się nie wypowiadam; zdecydowanie inaczej postrzegaj± go zdrowi i ci z nowotworem zło¶liwym.
Pzdr
Rafał

Data: 2010-12-16 08:28:25
Autor: megrims
Prostowanie felgi - Jezus Maria ....
W dniu 2010-12-16 08:10, Rafaďż˝ VFR pisze:
Majďż˝ tam prosty serwis: geometria, opony, oleje, tarcze,
klocki i prostowanie felg.

Prostowa�em tam felgi wiele razy i zawsze by�em zadowolony.

Zgadzam siďż˝ - majďż˝ tam prosty serwis.
Powinni zatem poprzesta� na prostych rzeczach. Wniosek, �e ko�a to rzecz
dzi� nie do konca prosta - skoro oba moje by�y krzywe.
No i dobrze je�li ko�o jest krzywe powiedzie� np: krzywe; przykro mi nie mam
czasu.
Czym to si� r�ni od np: jest olej - je�li go nie ma ? Niczym - efekt b�dzie
ten sam - co� si� wkr�tce uszkodzi. Na temat czasu si� nie wypowiadam;
zdecydowanie inaczej postrzegaj� go zdrowi i ci z nowotworem z�o�liwym.
Pzdr
Rafaďż˝

Twoje intencje zawarte w powyższej wypowiedzi nie do końca są jasne.
IMO tam akurat felgi prostujÄ… dobrze.

Data: 2010-12-16 09:59:57
Autor: Rafał VFR
Prostowanie felgi - Jezus Maria ....
Twoje intencje zawarte w powyższej wypowiedzi nie do końca s± jasne.
IMO tam akurat felgi prostuj± dobrze.

Intencji nie było żadnych. Opisałem co mnie spotkało. Wnioski kazdy wyciaga sam.
Moje felgi i kolegi Wojtka wyprostowano Ľle. Zasadniczo nie wyprostowano bo nadal były krzywe.
W Luboniu rozpoznano zaklad w ktorym byly prostowane. Domyslalam sie tylko dlaczego.
Ale jak wyzej - wnioski kazdy wyciaga sam.
Masz prawo uwazac ze ktos cos robi dobrze, tak samo jak ja uwazam, ze rabanie po aluminiowej feldze mlotkiem jest metoda zwyczajenie zbojecka, metoda ktora zarowno u mnie i kol. Wojtka nie przyniosly efektu.
Sumujac - felg tam nie prostuja. Uderzaja po nich tylko mlotkiem zmniejszajac ich skrzywienie.
Pzdr
Rafal

Data: 2010-12-16 22:32:05
Autor: megrims
Prostowanie felgi - Jezus Maria ....
W dniu 2010-12-16 09:59, Rafaďż˝ VFR pisze:
Twoje intencje zawarte w powy�szej wypowiedzi nie do ko�ca s� jasne.
IMO tam akurat felgi prostujďż˝ dobrze.

Intencji nie by�o �adnych. Opisa�em co mnie spotka�o. Wnioski kazdy wyciaga
sam.
Moje felgi i kolegi Wojtka wyprostowano �le. Zasadniczo nie wyprostowano bo
nadal by�y krzywe.
[...]

"Motorsport" Mielcarek.... (ciach) nie jest w Luboniu.
Czyli nie jest to zakład w którym Tobie "prostowano" felgi
młotkiem. U Mielcarka nigdy nie słyszałem ani nie widziałem,
aby rąbali w coś młotkiem. Jak oglądałem prostowane przez
nich moje felgi to nie miały nawet żadnych śladów rąbania
młotem. Prostowali mi nawet kute felgi od C63AMG. Te również
siÄ™ krzywiÄ….

Wniosek jest jeden: do Lubonia nie jeździć prostować felgi.

pozdrawiam

Data: 2010-12-16 22:38:06
Autor: Cavallino
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:iee0gl$qq4$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Pokręciłeś.
Autor pisał dokładnie odwrotnie.

Data: 2010-12-21 10:42:10
Autor: Artur M. Piwko
Prostowanie felgi - Jezus Maria ....
In the darkest hour on Thu, 16 Dec 2010 22:32:05 +0100,
megrims <megrimsNOSPAM@interia.pl> screamed:
[...]

W Luboniu (dokąd pojechał poprawić felgi) rozpoznano, gdzie je robił
wcześniej. Prościej już się nie da.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
[ 10:41:35 user up 12658 days, 22:36,  1 user, load average: 0.90, 0.71, 0.27 ]

                  If you remember the 60's, you weren't there.

Prostowanie felgi - Jezus Maria ....