Prostownik z rozruchem

Data: 2010-12-15 20:46:08
Autor: Jarek Wójtowicz
Prostownik z rozruchem
Witajcie panowie

Chciałem się zaopatrzyć w prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych i po zajrzeniu na Allegro wpadły mi w oko prostowniki z opcj± rozruchu 75A.
Tak się zastanawiam, czy podł±czenie czego¶ takiego do nowoczesnego auta wyposażonego w komputer i różne systemy elektroniczne nie zrobi samochodowi i elektronice kuku?

Bo może lepiej byłoby zainwestować w tak± przeno¶n± baterię jak ta:

http://allegro.pl/niemiecki-starter-urzadzenie-rozruchowe-kompresor-
i1361284473.html

czy co¶ podobnego.
Ma toto 17Ah więc w jaki¶ sposób mogłoby ew. wspomóc mój 75Ah akumulator w samochodzie... Minus tego ustrojstwa jest taki, że prostownika nie zast±pi.

J.

Data: 2010-12-15 16:12:28
Autor: WS
Prostownik z rozruchem
On 15 Gru, 21:46, "Jarek Wójtowicz"
Bo mo e lepiej by oby zainwestowa w tak przeno n bateri jak ta:

http://allegro.pl/niemiecki-starter-urzadzenie-rozruchowe-kompresor-
i1361284473.html

czy co podobnego.
Ma toto 17Ah wi c w jaki spos b mog oby ew. wspom c m j 75Ah akumulator w
samochodzie... Minus tego ustrojstwa jest taki, e prostownika nie zast pi..

Pomijajac juz kwiatki typu "Moc wyj¶ciowa: 500A"... to
po pierwsze w jakim celu chcesz to kupic?
Masz problemy z niedoladowanym aku? Jezdzisz na krotkich dystansach?
Bo jesli masz sprawny akumulator i system ladowania i uzytkujesz
samochod "normalnie" toto nigdy sie nie przyda, a jak juz bedzie
potrzebne, to sie okaze, ze jest rozladowane ;) (aku nalezy ladowac
przynajmniej raz na kwartal...)

Prostownik ze wspomaganiem odpalania do uzytku prywatnego rowniez jest
bez sensu... jak juz padnie Ci aku, to zazwyczaj wystarcza podladowac
go 15-30minut i samochod odpali... a zdarza sie to raz na ~5lat
(chyba, ze jestes taksowkarzem lub zapominasz wylaczyc jakies radio/
swiatla dosc czesto :) )

WS

Data: 2010-12-16 00:20:08
Autor: scob
Prostownik z rozruchem
W dniu 2010-12-15 21:46, Jarek Wójtowicz pisze:
[...]

Ale to 17Ah to jest napisane w ¶rodku na takiej bateryjce od MZ-ki.. może i ma. Ja używam tego do zasilania przeno¶nego videoradaru ;)
Plus taki, że podładujesz sobie toto w czasie jazdy - z gniazda zapalniczki.

Z kolei 75A pr±du to jest jakie¶.. 1/2? pr±du potrzebnego rozrusznikowi - o ile rzeczywi¶cie ów prostownik tyle daje..

A fakt pozostanie faktem - że nic nie zast±pi sprawnego alternatora, zdrowego akumulatora i czystych klem...

--
Scob

Data: 2010-12-16 01:51:03
Autor: Nex@pl
Prostownik z rozruchem
W dniu 2010-12-16 00:20, scob pisze:

A fakt pozostanie faktem - że nic nie zast±pi sprawnego alternatora,
zdrowego akumulatora i czystych klem...

I sprawnego rozrusznika z nowymi tulejkami, który aż ¶wiszczy, a nie wolno kręci.

Data: 2010-12-16 10:57:04
Autor: Massai
Prostownik z rozruchem
Jarek Wójtowicz wrote:

[...]

Sam opis tego urz±dzenia budzi pewne w±tpliwo¶ci.
Oni tam zmie¶cili pompkę co daje 18 atmosfer? To albo pompowanie
jednego koła zajmie 3 godziny, albo te 18 atmosfer można między bajki
włożyć. I najprawdopodobniej resztę parametrów też...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-16 12:43:42
Autor: Mariusz Chwalba
Prostownik z rozruchem
On Thu, 16 Dec 2010 11:57:04 +0100, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

Bo może lepiej byłoby zainwestować w taką przenośną baterię jak ta:

http://allegro.pl/niemiecki-starter-urzadzenie-rozruchowe-kompresor-
i1361284473.html

czy coĹ› podobnego.
Ma toto 17Ah więc w jakiś sposób mogłoby ew. wspomóc mój 75Ah
akumulator w samochodzie... Minus tego ustrojstwa jest taki, ĹĽe
prostownika nie zastÄ…pi.

Sam opis tego urządzenia budzi pewne wątpliwości.
Oni tam zmieścili pompkę co daje 18 atmosfer? To albo pompowanie
jednego koła zajmie 3 godziny, albo te 18 atmosfer można między bajki
włożyć. I najprawdopodobniej resztę parametrów też...

Mam takie coś. Manometr faktycznie kończy się na 18 barów, ale ile
konkretnie kompresor daje, to nie sprawdzałem - do 3.2 pompuje bez
problemu. Grzeje się przy tymi, producent zaleca korzystać max.
10 minut i dać wystygnąć.

   "Wbudowana lampla LED" to jakaĹ› nowa technologia musi być, bo ĹĽarnik
   widać w baĹ„ce ;-)

Jeśli chodzi o wspomaganie rozruchu, to po prostu trzyma się go w cieple
i na ładowaniu w domu. Wtedy może faktycznie mieć 17Ah i wspomóc przy
problemach rozruchówkę - ale sam nie ma szans szarpnąć silnikiem. Kable
ma całkiem przyzwoite.

   PrÄ…du wystarcza na 2-3 zakrÄ™cenia trzylitrowym dieslem.

Najbardziej przydatny (dla mnie) ficzer to wyjście zapalniczkowe. Zwykle
bowiem zasila sobie oświetlenie do pleneru, odkurzacz samochodowy, czy
inne duperele.

   OczywiĹ›cie "niemiecki" - 在中国 :-)

A, w marketach taniej widziałem niż na tej aukcji, za 150-160 można kupić.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-16 12:06:52
Autor: Massai
Prostownik z rozruchem
Mariusz Chwalba wrote:

> [...]

konkretnie kompresor daje, to nie sprawdzałem - do 3.2 pompuje bez
problemu. Grzeje się przy tymi, producent zaleca korzystać max.

Sporo pompek samochodowych noname ma problem żeby koło rowerowe
napompować ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-16 13:17:08
Autor: Mariusz Chwalba
Prostownik z rozruchem
On Thu, 16 Dec 2010 13:06:52 +0100, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

> [...]
[...]
Mam takie co¶. Manometr faktycznie kończy się na 18 barów, ale ile
konkretnie kompresor daje, to nie sprawdzałem - do 3.2 pompuje bez
problemu. Grzeje się przy tymi, producent zaleca korzystać max.
10 minut i dać wystygn±ć.

Sporo pompek samochodowych noname ma problem żeby koło rowerowe
napompować ;-)

Rowerowego nie próbowałem, ale samochodowe daje radę :P

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-16 14:52:26
Autor: kan
Prostownik z rozruchem
On 2010-12-15 21:46, Jarek WĂłjtowicz wrote:
Witajcie panowie

Chciałem się zaopatrzyć w prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych i
po zajrzeniu na Allegro wpadły mi w oko prostowniki z opcją rozruchu 75A.
Tak się zastanawiam, czy podłączenie czegoś takiego do nowoczesnego auta
[...]

Nie zrobi żadnego kuku, przenośne baterie dodatkowo mają taką wadę że jak będzie potrzebna to się okaże że jest rozładowana....

--
Pozdrawiam,
kan

Data: 2010-12-16 23:53:15
Autor: P_ablo
Prostownik z rozruchem
Użytkownik "Jarek Wójtowicz" <jarek.wojtowicz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ieb9eg$pdt$1inews.gazeta.pl...
[...]

Te startery wysiadaja po pol roku nieuzywania...
Mam prostownik z funkcja startu 120 A.  To ustrojstwo najpierw podaje kilkadziesiat amper na aku przez kilka sekund a nastepnie, podczas rozruchu, wspomaga go.

Generalnie radzi sobie w przypadku silnikow benzynowych. Z dieslami ma juz niemaly problem.

--
Picasso

Prostownik z rozruchem