Prosty kręgosłup

Data: 2010-04-29 14:29:54
Autor: Nowa AMA
Prosty kręgosłup
Witam

Czy możecie wspomóc kontuzjowanego, proszę? Jakie ruchy regulacyjne (siodło, kierownica) należy wykonać w "góralu" aby kręgosłup był prosty? Nie znaczy że ma być pionowo. Chodzi o to aby plecy nie garbiły się w odcinku lędźwiowym.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Jacek Paradowski
CN Nowa AMA
ul. Batorego 20/362
02-591 Warszawa
www.nowa-ama.pl

Data: 2010-04-29 13:32:20
Autor: Ryszard Mikke
Prosty kręgosłup
Nowa AMA <jacek.paradowski@nowa-ama.pl> napisał(a):
[...]

W dół, w tył i obnizyć (troszkę!) nosek. Ale:
1) jest duże prawdopodobieństwo, ze to nie wystarczy
2) w ogóle nie bardzo ma to sens, co chcesz, żeby ci kręgosłup
   pracował "na ścinanie"?
Moja sugestia: nie idź tą drogą.

Data: 2010-04-29 15:26:31
Autor: kml
Prosty kręgosłup

Użytkownik "Nowa AMA" <jacek.paradowski@nowa-ama.pl> napisał w wiadomości news:4bd97bc8$0$17094$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie wiem czy nie byłoby lepiej odstawić MTB i przejść na trekkinga albo rower miejski. Regulacja pozycji to zabawa z mostkiem (kąt, długość) oraz kierą (szersza/węższa, gięta). Wysokością siodła raczej nie zawalczysz aż tak dużo.

kml
Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit

Data: 2010-04-29 18:58:19
Autor: Marcin J.
Prosty kręgosłup
[...]

Kup szosę :) Siedzenie wyraźnie wyżej niż kierownica, nie za mała rama (za duża też nie). Innymi słowy musisz, jak sądzę, się rozciągnąć. Ponadto przeniesienie częsci ciążaru na ręce również może pomóc. Jeśli nigdy tego nie próbowałeś nie sugeruj się pierwszym wrażeniem.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-04-30 15:58:12
Autor: Ryszard Mikke
Prosty kręgosłup
Marcin J. <xc-rider@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Kup szosę :) Siedzenie wyraźnie wyżej niż kierownica, nie za mała rama (za duża też nie). Innymi słowy musisz, jak sądzę, się rozciągnąć. Ponadto przeniesienie częsci ciążaru na ręce również może pomóc. Jeśli nigdy tego nie próbowałeś nie sugeruj się pierwszym wrażeniem.

Nie wiem czemu mam wrażenie, że próbujesz z Jacka zrobić kalekę...

rmikke

Data: 2010-05-01 20:47:04
Autor: Marcin J.
Prosty kręgosłup
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hreumk$jbp$1inews.gazeta.pl...

Nie wiem czemu mam wrażenie, że próbujesz z Jacka zrobić kalekę...

Ja też nie wiem. Mam dwie szosy i są to najwygodniejsze rowery jakimi jeździłem. Przynajmniej dopóki nie wjedzie się w teren :).

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-05-01 22:30:53
Autor: Ryszard Mikke
Prosty kręgosłup
> [...]

Ja też nie wiem. Mam dwie szosy i są to najwygodniejsze rowery jakimi jeździłem. Przynajmniej dopóki nie wjedzie się w teren :).

A doczytałeś, że chodzi o wspomożenie KONTUZJOWANEGO?

rmikke

Data: 2010-05-02 02:06:31
Autor: kietlak
Prosty kręgosłup

> Ja też nie wiem. Mam dwie szosy i są to najwygodniejsze rowery jakimi
> jeździłem. Przynajmniej dopóki nie wjedzie się w teren :).

A doczytałeś, że chodzi o wspomożenie KONTUZJOWANEGO?

Jako że miałem bardzo poważne problemy z kręgosłupem, więc napiszę opiszę
krótko moje doświadczenia:
- Jazdy z kręgosłupem pionowym wystrzegać się - mam składaka którego czasami
używam i na siłę się na nim wyginam, bo bez tego baardzo boli na nawet
malutkich nierównościach terenu.
- Jeździć z kręgosłupem jak najbardziej poziomym - nierówności terenu go nie
ugniatają, tylko wyginają - i o to chodzi.
- W terenie problemem nie jest samo jeżdżenie, tylko podciąganie przodu do
góry na nierówościach - najlepiej przestawić się na jazdę po nich stojąc na
pedałach.

kietlak

Data: 2010-05-02 11:03:43
Autor: mmateusz
Prosty kręgosłup
[...]

i to się nawet z teorią zgadza, która mówi, że jazda z prostymi plecami bardzo
obciąża kręgosłup - wszystkie wstrząsy idą bezpośrednio w kręgosłup dyski
międzykręgowe.
przy pochylonej pozycji wstrząsy są przejmowane przez mięśnie grzbietu.
owszem na początku w przypadku nie wprawionych do tego osób mogą boleć plecy,
ale to bolą mięsnie, a nie kręgosłup - jak się wyrobią nie powinno boleć.

Mk.

Data: 2010-05-02 20:11:46
Autor: Marcin J.
Prosty kręgosłup
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hria2t$st$1inews.gazeta.pl...
> [...]

jeździłem. Przynajmniej dopóki nie wjedzie się w teren :).

A doczytałeś, że chodzi o wspomożenie KONTUZJOWANEGO?

No i? Nie wiemy na czym ta kontuzja polega. Wiemy, że kręgosłup ma być prosty. Nie znam roweru, na którym mógłby być badziej prosty niż na szosie. Można by jeszcze pomyśleć o poziomkach ale tu problemem jest amortyzacja.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-04-30 19:52:37
Autor: Nowa AMA
Prosty kręgosłup
Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:hrcds6$u9g$1news.onet.pl...
[...]

Widzę, że nie będzie prosto i nie obejdzie się bez kompromisów. Nie tak łatwo oddać ideały. Tym niemniej dziękuję bardzo za wszystkie porady.

Pozdrawaim

--
Jacek Paradowski
CN Nowa AMA