Prosty odbiornik GPS

Data: 2011-07-19 03:01:21
Autor: k cichy1
Prosty odbiornik GPS
Którą z tych dwóch nawigacji

Holux GR-245
http://allegro.pl/show_item.php?item=1712088212

GARMIN eTrex H
http://allegro.pl/show_item.php?item=1716292457

moglibyście polecić jako proste urządzenie do nawigacji na rower? Cena
właściwie ta sama. Czas działania przemawia na korzyść Holuxa - ale
jak z resztą parametrów - jakość wykonania, szybkość działania,
łapanie sygnału, możliwości urządzenia? Ktoś użytkował te dwa
urządzenia i może podzielić sie wrażeniami?

K.

Data: 2011-07-19 03:51:08
Autor: Airen
Prosty odbiornik GPS
On 19 Lip, 12:01, k_cic...@o2.pl wrote:
[...]

Używam pierwszego. Trzeba zaznaczyć, że jest to logger gps, czyli
loguje przebytą trasę. Istnieje co prawda możliwość wprowadzenia 5
punktów, do których będzie prowadził użytkownika, ale nie na zasadzie
szczegółowej trasy, ale jedynie jako kierunek w którym należy jechać.
Urządzenie fajne, akumulator wystarcza na kilkanaście/dwadzieścia parę
godzin jazdy. Ładuje się około 3h. Nigdy nie zamókł, aczkolwiek rzadko
jeżdżę w deszczu.
Szybko łapie FIXa, łatwy montaż, wyświetlacz wyraźny, dobre
podświetlenie. Polecam osobom, które nie chcą zwykłego licznika z
kablami, czujnikami itp.
Odczyt tras za pomocą USB, dość wolny, ale daje radę.

Michał

Data: 2011-07-19 12:10:54
Autor: Ludek Vasta
Prosty odbiornik GPS
On 19/07/2011 12:01, k_cichy1@o2.pl wrote:
moglibyście polecić jako proste urządzenie do nawigacji na rower? Cena
właściwie ta sama. Czas działania przemawia na korzyść Holuxa - ale
jak z resztą parametrów

Jakie mapy można wgrać do tego Holuxa? Dla garminów masz mnóstwo map, łącznie z bezpłatnymi. Ale jak ten Holux?

Ludek

Data: 2011-07-19 12:14:50
Autor: Ludek Vasta
Prosty odbiornik GPS
On 19/07/2011 12:10, Ludek Vasta wrote:
Jakie mapy można wgrać do tego Holuxa? Dla garminów masz mnóstwo map,
łącznie z bezpłatnymi. Ale jak ten Holux?

Aha, teraz dopiero doczytałem, że ten Garmin to Etrex H, który też nie obsługuje map.

Ludek

Data: 2011-07-19 18:40:44
Autor: ToMasz
Prosty odbiornik GPS
k_cichy1@o2.pl pisze:
Którą z tych dwóch nawigacji
(...)
moglibyście polecić jako proste urządzenie do nawigacji na rower?

Ale czego Ty oczekujesz od tych urządzeń? bo to bliższe logerom, niż
nawigacjom. Może na początek spróbuj przeprowadzić analizę potrzeb, albo
spróbuj z telefonem komórkowym.
podsumowujac: zadnego bym nie polecił.

ToMasz

Data: 2011-07-20 05:42:42
Autor: k cichy1
Prosty odbiornik GPS
On 19 Lip, 18:40, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
k_cic...@o2.pl pisze:

> [...]

Ale czego Ty oczekujesz od tych urządzeń? bo to bliższe logerom, niż
nawigacjom. Może na początek spróbuj przeprowadzić analizę potrzeb, albo
Swoje potrzeby mam określone (rejestracja trasy, wskazanie aktualnej
pozycji, powrót do zaznaczonego punktu, czas działania do 18 godzin).
Wszystkie inne wodotryski (liczniki spalania kalorii, kalendarz
połowów) są mi zbedne. Ma to wspomagać mapę papierową, nie zastępować.
Telefony komórkowe i łączenie po BT odpada - dosyć szybko pada
bateria.
podsumowujac: zadnego bym nie polecił.
Z powodu?

K.

Data: 2011-07-20 17:25:30
Autor: de Fresz
Prosty odbiornik GPS
On 2011-07-20 14:42:42 +0200, k_cichy1@o2.pl said:

[...]

IMHO przemyśl jeszcze te oczekiwania, bo komfort GPSa mapowego jest nieporównywalnie wyższy od takiego bez map. Wiem że się da (sam kiedyś używałem), wiem że tak jest bardziej hard, ale jednak zdecydowanie wygodniej jest "po nowoczesnemu".

de Fresz

Data: 2011-07-20 18:56:29
Autor: ToMasz
Prosty odbiornik GPS
Swoje potrzeby mam określone (rejestracja trasy,
to masz 100zł.
wskazanie aktualnej> pozycji,
ale w jakim sensie? Bo nie chce mi sie wierzyć ze Ty odczytasz
N50.8986893 E18.016846516 i przeniesiesz to na papierową mapę + kompas!
Wtedy kumpel powinien uruchomić jakąś nawigacje w omni i powiedzieć
stary, za 3km skręcamy, nie teraz.
powrót do zaznaczonego punktu,
tego nie rozumiem, na azymut? przez łąki i lasy? rowerem?
czas działania do 18 godzin)
za +200 każdy gps pociągnie 18 godzin!
[...]
JA jestem daleki od mówienia Ci co jest dla Ciebie dobre albo nie. mogę
doradzić, dziś jak widze nietrafnie. ale kaman, nie pisz ze PDA+gps
dyskwalifikuje zasilanie!
podsumowujac: zadnego bym nie polecił.
Z powodu?
CENY! przecież to co pokazałeś to małe nic z dobrą baterią!

ToMasz

Data: 2011-07-19 20:32:03
Autor: Andrzej
Prosty odbiornik GPS

Użytkownik <k_cichy1@o2.pl> napisał w wiadomości news:cde1abd1-62ac-4382-8edd-0ec0e8647a95w24g2000yqw.googlegroups.com...
[...]

Żadne z tych urzadzeń to nie nawigacja, ale oba potrafią wskazać azymut i odległość do zadanego punktu - eTrex do bez porównania większej liczby punktów. Jeśli natomiast chciałbyś żeby GPS zaprowadził Cię do punktu uwzględniając drogi to żaden tego nie potrafi.
Jesli chcesz mieć podobną funkcjonalność, a rozumiem, że mówimy o rozwiązaniach budżetowych, to możliwości jest kilka:
1. Nokia + zewnętrzny GPS z BT + OviMaps/ TrekBuddy z mapami rastrowymi. Ovi zaprowadzi po sznurku, przy TB będziesz musiał sobie trasę wykombinować (działa jak mapa paierowa, ale pokazuje gdzie jesteś)
2. dowolna nawigacja samochodowa + uchwyt za 70 pln + pakiet 4 akumulatorków (koszt niewielki - koszyczek, kabelek USB i trochę lutowania jeśli wiesz za którą stronę chwycić lutownicę) lub/i ładowarka solarna (50 pln) - pełen wypas nawigacyjny, choć troche nieporeczne na rowerze.
Osobiście używałem pierwszego rozwiązania i działało wystarczająco dobrze na wycieczki po okolicy. Drugie mam do latania, ale jeszcze nie testowałem w boju.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-07-19 21:27:18
Autor: BoDro
Prosty odbiornik GPS
Andrzej pisze:

> [...]
> punktów. Jeśli natomiast chciałbyś żeby GPS zaprowadził Cię do punktu
> uwzględniając drogi to żaden tego nie potrafi.

Pewną namiastką nawigowania jest korzystanie ze śladu zaprojektowanego w kompie i wgranego do pamięci na ślad zapisany (lub do pamięci "operacyjnej" jako ślad aktywny). Jest to ułomne, bo wymaga dostępu do kompa i odpowiedniego softu mapowego, ale dość skuteczne.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-07-20 04:59:23
Autor: Szuwarek
Prosty odbiornik GPS
On 19 Lip, 21:27, BoDro <bo...@lolek.pl> wrote:
Andrzej pisze:

> [...]

"operacyjnej" jako ślad aktywny). Jest to ułomne, bo wymaga dostępu do
kompa i odpowiedniego softu mapowego, ale dość skuteczne.

Fakt, nawet się zastanawiałem czy o tym nie napisać, ale .... czy
Tobie chciałoby się to robić (mapa rastrowa > wyklikanie trasy >
wysłanie do GPSa)? Bo mi nie, więc uznałem, że nie ma sensu mącić
funkcją, która była akuratna lata temu.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-07-20 17:14:04
Autor: BoDro
Prosty odbiornik GPS
Szuwarek pisze:

[...]

Jak najbardziej - mimo, że dysponuję mapowcem, na całodniowe wypady w nieznane tereny (najczęściej z dużą zawartością gruntówek), na konkretną trasę, wyklikuję sobie tracka. Przyjemność grzebania po mapie przed wypadem  jest równie duża, jak sama późniejsza wycieczka :-). Nie znaczy to, że się owego śladu precyzyjnie trzymam w czasie wypadu. Czasami robię odskoki czy całkowicie zmieniam przebieg trasy. I tu oczywiście wychodzi zaleta "prawdziwej" nawigacji :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-07-21 07:22:27
Autor: Bukol
Prosty odbiornik GPS
[...]

NO:) jest super! Ja też dysponuję mapowcem od tego roku:D Generalnie robienie sobie samemu wektorowych map, "kartowania" tracka i późniejsza nawigacja w terenie - miodzio:) Najbardziej mi się podoba, kiedy wyznaczę tracka po jakichś drogach gruntowych na podstawie zdjęć lotniczych i jadąc w terenie wszystko idealnie leży. Nie jest to też żadna filozofią... wystarczy np: darmowe oprogramowanie QuantumGIS, podpięcie zdjęć lotniczych z geoportal.gov.pl i cała zabawa się zaczyna - dodam, że z tego, co kojarzę QGIS ma wtyczkę do późniejszego konwertowania wektorowych danych na format GPX - czyli track + waypointy dla Garmina. To tak na marginesie:)
Pozdrowienia dla wszystkich maniaków jazdy z gps-em.

--
Administrator - Bukol
www.rowerowepodhale.eu

Data: 2011-07-20 17:29:43