Prosty odbiornik GPS

Data: 2011-07-19 20:32:03
Autor: Andrzej
Prosty odbiornik GPS

Użytkownik <k_cichy1@o2.pl> napisał w wiadomości news:cde1abd1-62ac-4382-8edd-0ec0e8647a95w24g2000yqw.googlegroups.com...
Którą z tych dwóch nawigacji

Holux GR-245
http://allegro.pl/show_item.php?item=1712088212

GARMIN eTrex H
http://allegro.pl/show_item.php?item=1716292457

moglibyście polecić jako proste urządzenie do nawigacji na rower?

Żadne z tych urzadzeń to nie nawigacja, ale oba potrafią wskazać azymut i odległość do zadanego punktu - eTrex do bez porównania większej liczby punktów. Jeśli natomiast chciałbyś żeby GPS zaprowadził Cię do punktu uwzględniając drogi to żaden tego nie potrafi.
Jesli chcesz mieć podobną funkcjonalność, a rozumiem, że mówimy o rozwiązaniach budżetowych, to możliwości jest kilka:
1. Nokia + zewnętrzny GPS z BT + OviMaps/ TrekBuddy z mapami rastrowymi. Ovi zaprowadzi po sznurku, przy TB będziesz musiał sobie trasę wykombinować (działa jak mapa paierowa, ale pokazuje gdzie jesteś)
2. dowolna nawigacja samochodowa + uchwyt za 70 pln + pakiet 4 akumulatorków (koszt niewielki - koszyczek, kabelek USB i trochę lutowania jeśli wiesz za którą stronę chwycić lutownicę) lub/i ładowarka solarna (50 pln) - pełen wypas nawigacyjny, choć troche nieporeczne na rowerze.
Osobiście używałem pierwszego rozwiązania i działało wystarczająco dobrze na wycieczki po okolicy. Drugie mam do latania, ale jeszcze nie testowałem w boju.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-07-19 21:27:18
Autor: BoDro
Prosty odbiornik GPS
Andrzej pisze:

> [...]
> punktów. Jeśli natomiast chciałbyś żeby GPS zaprowadził Cię do punktu
> uwzględniając drogi to żaden tego nie potrafi.

Pewną namiastką nawigowania jest korzystanie ze śladu zaprojektowanego w kompie i wgranego do pamięci na ślad zapisany (lub do pamięci "operacyjnej" jako ślad aktywny). Jest to ułomne, bo wymaga dostępu do kompa i odpowiedniego softu mapowego, ale dość skuteczne.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-07-20 04:59:23
Autor: Szuwarek
Prosty odbiornik GPS
On 19 Lip, 21:27, BoDro <bo...@lolek.pl> wrote:
Andrzej pisze:

> [...]

"operacyjnej" jako ślad aktywny). Jest to ułomne, bo wymaga dostępu do
kompa i odpowiedniego softu mapowego, ale dość skuteczne.

Fakt, nawet się zastanawiałem czy o tym nie napisać, ale .... czy
Tobie chciałoby się to robić (mapa rastrowa > wyklikanie trasy >
wysłanie do GPSa)? Bo mi nie, więc uznałem, że nie ma sensu mącić
funkcją, która była akuratna lata temu.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-07-20 17:14:04
Autor: BoDro
Prosty odbiornik GPS
Szuwarek pisze:

[...]

Jak najbardziej - mimo, że dysponuję mapowcem, na całodniowe wypady w nieznane tereny (najczęściej z dużą zawartością gruntówek), na konkretną trasę, wyklikuję sobie tracka. Przyjemność grzebania po mapie przed wypadem  jest równie duża, jak sama późniejsza wycieczka :-). Nie znaczy to, że się owego śladu precyzyjnie trzymam w czasie wypadu. Czasami robię odskoki czy całkowicie zmieniam przebieg trasy. I tu oczywiście wychodzi zaleta "prawdziwej" nawigacji :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-07-21 07:22:27
Autor: Bukol
Prosty odbiornik GPS
[...]

NO:) jest super! Ja też dysponuję mapowcem od tego roku:D Generalnie robienie sobie samemu wektorowych map, "kartowania" tracka i późniejsza nawigacja w terenie - miodzio:) Najbardziej mi się podoba, kiedy wyznaczę tracka po jakichś drogach gruntowych na podstawie zdjęć lotniczych i jadąc w terenie wszystko idealnie leży. Nie jest to też żadna filozofią... wystarczy np: darmowe oprogramowanie QuantumGIS, podpięcie zdjęć lotniczych z geoportal.gov.pl i cała zabawa się zaczyna - dodam, że z tego, co kojarzę QGIS ma wtyczkę do późniejszego konwertowania wektorowych danych na format GPX - czyli track + waypointy dla Garmina. To tak na marginesie:)
Pozdrowienia dla wszystkich maniaków jazdy z gps-em.

--
Administrator - Bukol
www.rowerowepodhale.eu

Prosty odbiornik GPS