Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu

Data: 2012-03-26 14:14:36
Autor: Jarek Andrzejewski
Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
On Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 (PDT), bubuTP <dyzdyz@gmail.com>
wrote:

Witam!

Proszę o komentarz do sytuacji, do której często dochodzi na jednym ze skrzyżowań w moim mieście. Na załączonym obrazku:

http://212.85.102.91/ml/jag.jpg

Pas ruchu pojazdu niebieskiego się kończy i "niebieski" kierowca
powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi "zielonemu".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-03-26 05:19:14
Autor: bubuTP
wrote:

> [...]

Pas ruchu pojazdu niebieskiego się kończy i "niebieski" kierowca
powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi "zielonemu".

Tylko czy to jest pas ruchu, jeśli stoi tam znak "przystanek autobusowy" i nie ma innych znaków poziomych poza liniami?

A jak z pojazdem zółtym?

Data: 2012-03-26 05:40:41
Autor: Adam Klobukowski
On Monday, 26 March 2012 14:19:14 UTC+2, bubuTP  wrote:
> [...]

Tylko czy to jest pas ruchu, jeśli stoi tam znak "przystanek autobusowy" i nie ma innych znaków poziomych poza liniami?

To czy jest tam pas ruchu, to zależy gdzie się kończy nawierzchnia przystanku, która musi być inna od ulicy.

Zielony nie ma prawa tak skręcić, bo w lewo skręcać można tylko z lewego skrajnego pasa, chyba że jest dodatkowe oznakowanie. Tak czy siak zielony musi ustąpić niebieskiemu, a żółty wszystkim.

AdamK

Data: 2012-03-26 05:42:19
Autor: Adam Klobukowski
On Monday, 26 March 2012 14:40:41 UTC+2, Adam Klobukowski  wrote:

> [...]

Zielony nie ma prawa tak skręcić, bo w lewo skręcać można tylko z lewego skrajnego pasa, chyba że jest dodatkowe oznakowanie. Tak czy siak zielony musi ustąpić niebieskiemu, a żółty wszystkim.

Tfu, przepraszam, jeżeli tam jest pas ruchu i się on kończy, to niebieski musi innym ustąpić.

AdamK

Data: 2012-03-26 14:36:08
Autor: Jarek Andrzejewski
Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu

wrote:

> [...]

Tylko czy to jest pas ruchu, jeśli stoi tam znak "przystanek autobusowy" i nie ma innych znaków poziomych poza liniami?

spełnia definicję IMHO i jest wyznaczony. To, że jest tam przystanek
nic tu nie zmienia (przekonaj mnie, że jest inaczej wskazując jakiś
przepis)

A jak z pojazdem zółtym?

Normalnie, ustępuje pierwszeństwa jadącym z przeciwka prosto i
skręcającym w prawo.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu