Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu

Data: 2012-03-26 13:33:28
Autor: masti
Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Dnia pięknego Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 osobnik zwany bubuTP
wystukał:

Pytanie brzmi, czy w ogĂłle taki manewr pojazdu niebieskiego jest
dozwolony?

oczywiście, chyba, że byłoby to oznakowane jako buspas, a tu nie jest

Jeśli tak, to czy kierujący pojazdem zielonym ma obowiązek
ustąpić pierwszeństwa (jako że pojazd niebieski znajduje się z prawej
strony), czy może pojazd niebieski należy traktować jako włączający się
do ruchu?

ani jedno ani drugie. Niebieskiemu kończy się pas więc musi go zmienić ustepując pierwszeństwa zielonemu, który już tam jest

Dodatkowo, jak ma się pierwszeństwo przejazdu pomiędzy
pojazdami zółtym i niebieskim?

żółty skręca w lewo więc ustępuje

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-26 16:20:02
Autor: Robert_J
ProszÄ™ o komentarz do sytuacji na skrzyĹĽowaniu
żółty skręca w lewo więc ustępuje

Tak, ale tylko zielonemu. No, chyba że jest tam tylko normalna linia P-1, a nie taka jak napisałem wcześniej :-). Jeśli jest o podwójnej szerokości to niebieski włącza się do ruchu. Mogła być jeszcze P-7a, ale wtedy także niebiesky by włączał się do ruchu.

Data: 2012-03-26 07:46:05
Autor: bubuTP
W dniu poniedziałek, 26 marca 2012, 16:20:02 UTC+2 użytkownik Robert_J napisał:
> żółty skręca w lewo więc ustępuje

Tak, ale tylko zielonemu. No, chyba że jest tam tylko normalna linia P-1, a nie taka jak napisałem wcze¶niej :-). Je¶li jest o podwójnej szeroko¶ci to niebieski wł±cza się do ruchu. Mogła być jeszcze P-7a, ale wtedy także niebiesky by wł±czał się do ruchu.

W dniu poniedziałek, 26 marca 2012, 15:54:31 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
Mon, 26 Mar 2012 05:06:11 -0700 (PDT), bubuTP > Pytanie brzmi, czy w ogóle taki manewr pojazdu niebieskiego jest dozwolony?

Jakie linie oddzielaj± te dwa pasy? Na rysunku s± nijakie...

> Je¶li tak, to czy kieruj±cy pojazdem zielonym ma obowi±zek ust±pić > pierwszeństwa (jako że pojazd niebieski znajduje się z prawej strony),

Nie.

> Dodatkowo, jak ma się pierwszeństwo przejazdu > pomiędzy pojazdami zółtym i niebieskim?

Żółty musi ust±pić zgodnie z Art. 25.

-- Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

Pozwolę sobie u¶ci¶lić pod t± wypowiedzi± odnosz±c się również do pozostałych.

Nawierzchnia "pasa" będ±cego jednocze¶nie zatok± autobusow± jest brukowana w odróżnieniu od nawierzchni drogi, która jest asfaltowa.

Na moim rysunku linie oddzielaj±ce pasy s± nijakie, bo takie też s± moje umiejętno¶ci obsługi programu graficznego, za co przepraszam. Linia która się tam znajduje to P-7a.

W obszarze o którym rozmawiamy nie ma innego oznakowania (wcze¶niej jest tylko D-1, ale to nie zmienia sytuacji.

Według mnie, kierowca skręcaj±cy (czyli de facto wyjeżdżaj±cy) z tego pasa przejeżdża ostatni, bo wł±cza się do ruchu.

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

Data: 2012-03-26 17:16:36
Autor: Robert_J
Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Nawierzchnia "pasa" będ±cego jednocze¶nie zatok± autobusow± jest brukowana w
odróżnieniu od nawierzchni drogi, która jest asfaltowa.

To nie ma znaczenia.

[...]

I dokładnie tak jest. Linia P-7a oznacza krawędĽ jezdni, więc auto wjeĽdżaj±ce z powrotem na jezdnię wł±cza się do ruchu i ustępuje pierwszeństwa wszystkim uczestnikom :-)

Data: 2012-03-26 10:56:06
Autor: Myjk

Data: 2012-03-26 10:57:05
Autor: Myjk
On 26 Mar, 17:16, "Robert_J" <dzidekszcz1...@gazeta.pl> wrote:
I dokładnie tak jest. Linia P-7a oznacza krawędĽ jezdni,
więc auto wjeĽdżaj±ce z powrotem na jezdnię wł±cza się do
ruchu i ustępuje pierwszeństwa wszystkim uczestnikom :-)

Podobny przypadek, do analizy:
http://www.youtube.com/watch?v=Y4MnpzG5Sqc

Data: 2012-03-27 12:12:38
Autor: Myjk
ProszÄ™ o komentarz do sytuacji na skrzyĹĽowaniu
Mon, 26 Mar 2012 10:57:05 -0700 (PDT), Myjk
Podobny przypadek, do analizy: > [ciah]

O kurka sorry, nie skopiował mi właściwego linka do schowka. :/
Miał być ten: http://youtu.be/yr8-A4y8p7o

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

Data: 2012-03-27 11:06:49
Autor: masti
Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Dnia pięknego Tue, 27 Mar 2012 12:12:38 +0200 osobnik zwany Myjk wystukał:

Mon, 26 Mar 2012 10:57:05 -0700 (PDT), Myjk

Podobny przypadek, do analizy: > [ciah]

O kurka sorry, nie skopiował mi właściwego linka do schowka. :/ Miał być
ten: http://youtu.be/yr8-A4y8p7o

tu to guzik widać.
Choć patrząc na linię przerywaną przy skręcie nie widać żeby przystanek kończył się przerywaną.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-27 14:30:05
Autor: Myjk
ProszÄ™ o komentarz do sytuacji na skrzyĹĽowaniu
Tue, 27 Mar 2012 11:06:49 +0000 (UTC), masti
[...]

To jest właśnie odwrotny przykład, gdzie kierowca z rejestratorem, będąc
przekonanym o swojej racji, wymuszając pierwszeństwo na Audi i prawie
doprowadzajac do kolizji, pojechał ŹLE. --
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

Data: 2012-03-27 21:54:36
Autor: Shrek
On 2012-03-27 12:12, Myjk wrote:
Mon, 26 Mar 2012 10:57:05 -0700 (PDT), Myjk

Podobny przypadek, do analizy:>  [ciah]

O kurka sorry, nie skopiował mi właściwego linka do schowka. :/

Dobrze, że tylko to się wkleiło;)

Miał być ten: http://youtu.be/yr8-A4y8p7o

Rejestrant wymusil.

Shrek.

Data: 2012-03-27 22:51:03
Autor: Adam Płaszczyca
Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu
Dnia Mon, 26 Mar 2012 07:46:05 -0700 (PDT), bubuTP napisał(a):

Po pierwsze, to naucz swój czytnik łamać długie linie.

Nawierzchnia "pasa" będ±cego jednocze¶nie zatok± autobusow± jest brukowana w odróżnieniu od nawierzchni drogi, która jest asfaltowa.

Nie ma to znaczenia.

[...]

Je¶li to jest P-7a, to istotnie, wówczas ustępuje wszystkim.

--
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Proszę o komentarz do sytuacji na skrzyżowaniu