Proszę o opinię

Data: 2009-08-06 22:10:19
Autor: PP
Proszę o opinię
Witam!

Mam zamiar kupić rower. Ale mam dylemat...
Proszę ięc Was (bardziej obeznanych w sprzęcie) o radę, co będzie optymalniejszym zakupem.
Oczywi¶cie chętnie też poczytam opinie użytkowników tych rowerów.
A oto one:
1) Giant Reign 2 http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/mountain/3230/34532/
2) Kona Dawg http://www.konaworld.com/09_dawg_pl.cfm

Z góry dziękuję za każd± opinię o tych rowerach.

Pozdrawiam
/PP

Data: 2009-08-06 13:42:25
Autor: Ramein
Proszę o opinię
Giant ładniejszy, bo czerwony ;-)

Data: 2009-08-06 13:53:39
Autor: Mateusz
Proszę o opinię
po cholerę chcesz takiego fulla jak nawet nie masz pojęcia o
sprzęcie :D ? powiedz jeszcze że chcesz tylko po szosie jeĽdzić :D

Data: 2009-08-06 23:01:41
Autor: Kosu
Proszę o opinię
Mateusz wrote:
po cholerę chcesz takiego fulla jak nawet nie masz pojęcia o
sprzęcie :D ? powiedz jeszcze że chcesz tylko po szosie jeĽdzić :D

Nie trzeba mieć wielkiego pojęcia o sprzęcie, żeby wykorzystać w pełni taki rower (choć ta wiedza często idzie w parze).

Co do w±tku - ja bym wzi±ł Giant, bo bardziej do mnie przemawiaj± komponenty. Z drugiej strony Bomber będzie pewnie trochę bardziej wymagaj±cy w kwestii serwisu.

Poza tym Giant jest dużo ładniejszy (bez względu na kolor). Nie przepadam za rowerami z takim wielkim wahaczem - wszystkie fulle Kona wygl±daj± jak sprzęt do DH...

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-07 01:17:10
Autor: PP
Proszę o opinię
On 6 Sie, 22:53, Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> wrote:
po cholerę chcesz takiego fulla jak nawet nie masz pojęcia o
sprzęcie :D ? powiedz jeszcze że chcesz tylko po szosie jeĽdzić :D

Hmm... widzisz, w życiu codziennym jest tak, że nie trzeba znać
technologii aby co¶ używać.
Przykład:
Nie trzeba być inż. elektronikiem o specjalno¶ci telekomunikacja i
wiedzieć, czym różni się tranzystor bipolarny od unipolarnego, nie
trzeba wiedzieć jak± charakterystykę propagacyjn± ma dany typ anteny,
nie trzeba wiedzieć, co to jest napięcie polaryzacji, pr±d upływu, ani
co to jest modulator kołowy, aby... używać np. telefonu komórkowego,
czy pogl±dać telewizję.
Zgodzisz się ze mn±?...

Proszę o odpowiedzi na temat, a nie wytykanie mi, że nie wiem czym
różni się amortyzator X od Y.
Poza tym, maj±c nawet tak± wiedzę o komponentach, warto jest posłuchać/
poczytać opinii użytkowników, tych konkretnych rowerów, bo jak pewnie
jako wybitny znawca sprzętu wiesz,  w pewnych konfiguracjach nawet
najlepsze komponenty działaj± jak chinszczyzna. A czasami mix
producentów (np. Giant) dobrze dobrany może pracować lepiej niż
komponenty z jednej grupy jednego producenta (np. Kona). I o to mi
chodzi - poznać opinię użytkowników.
Tak więc proszę, spożytkuj swój profesjonalizm na konstruktywn±
odpowiedĽ, albo nie zabieraj głosu....

Nie mniej dziękuję za czas poswiecony na przeczytanie mojego postu.
Pozdrawiam :)
/PP

Data: 2009-08-07 10:21:52
Autor: Mariusz Kruk
ProszÄ™ o opiniÄ™
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "PP"
[...]

To zły przykład. Znajomo¶ć technologii oznaczałaby wiedzę na temat np.
montażu SMD, albo sposobów ustawiania maszyn na hali produkcyjnej.

Tak więc proszę, spożytkuj swój profesjonalizm na konstruktywn±
odpowiedĽ, albo nie zabieraj głosu....

Z takim tekstem możesz sobie i¶ć gdzie indziej. To jest usenet. Masz
prawo nie czytać.

Nie mniej dziękuję za czas poswiecony na przeczytanie mojego postu.

"Niemniej".

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Kto  rano  wstaje,  ten  innym  ¶niadanie do
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' łóżka podaje.(Anetek)

Data: 2009-08-07 02:11:44
Autor: PP
Proszę o opinię
To zły przykład. Znajomo¶ć technologii oznaczałaby wiedzę na temat np.
montażu SMD, albo sposobów ustawiania maszyn na hali produkcyjnej.
Faktycznie zgrabniej brzmiało by w moim przykładzie zamiast
technoligia - np. konstrukcja

Z takim tekstem możesz sobie i¶ć gdzie indziej. To jest usenet. Masz
prawo nie czytać.
Przyznaję troszkę ostro zabrzmiało, ale intencj± moj± było wyrażenie
zdziwienia, że komu¶ nie szkoda energii na posty tego typu (choć
przyznaję to jego energia).
Trochę ciężko przed przeczytaniem podj±ć stosown± decyzję czy dany
post warto czytać czy nie. Tak więc choćby z szacunku do innych lepiej
aby kto¶ jak nie ma nic do powiedzenia w temacie nie pisał byle czego.

"Niemniej".
Dziękuję za korektę ortograficzn±

Pozdrawiam :)
/PP

Data: 2009-08-11 10:18:18
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Proszę o opinię
Dnia 07.08.2009 10:17 użytkownik PP napisał :
A czasami mix
producentów (np. Giant) dobrze dobrany może pracować lepiej niż
komponenty z jednej grupy jednego producenta (np. Kona).

Jaki mix, jakiej jednej grupy? Przecież nikt nie robi wszystkiego.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-06 21:11:55
Autor: xzibit
Proszę o opinię
PP <pawel.perz{@}wp.pl> napisał(a):
2) Kona Dawg http://www.konaworld.com/09_dawg_pl.cfm

Yo Dawg I heard you like Dawg in cycling, so we put Dawg into cycle so you cant have dawg while you cycling dawg

Data: 2009-08-06 23:32:43
Autor: Wooyek
Proszę o opinię
[...]

Zdecydowanie po stokroć Giant.

Przede wszystkim ze względu na system zawieszenia z innej bajki - obecnie jeden z paru najlepszych na rynku. Kona to nieco już przestarzały, zwykły 1 zawias, więc bujanie przy pedałowaniu i znaczne usztywnianie przy hamowaniu (czyli wtedy, kiedy najbardziej potrzebujesz dobrze pracuj±cego zawieszenia).

No i poziom zaawansowania ramy Gianta to też totalnie inna liga - przekłada się to przede wszystkim na masę i sztywno¶ć.

Zreszt± obejrzyj je sobie w sklepach na żywo - gwarantuję, że nie będziesz miał najmniejszych w±tpliwo¶ci.

BTW. do czego będziesz używał tego roweru?

Data: 2009-08-06 21:39:36
Autor: Jan Srzednicki
ProszÄ™ o opiniÄ™
On 2009-08-06, Wooyek wrote:
Mam zamiar kupić rower. Ale mam dylemat...
Proszę ięc Was (bardziej obeznanych w sprzęcie) o radę, co będzie
optymalniejszym zakupem.
Oczywiście chętnie też poczytam opinie użytkowników tych rowerów.
[...]

Przede wszystkim ze względu na system zawieszenia z innej bajki - obecnie jeden z paru najlepszych na rynku. Kona to nieco już przestarzały, zwykły 1 zawias, więc bujanie przy pedałowaniu i znaczne usztywnianie przy hamowaniu (czyli wtedy, kiedy najbardziej potrzebujesz dobrze pracującego zawieszenia).

Eee, jaki 1-zawias? PrzecieĹĽ to klasyczna 4-ka.

Data: 2009-08-06 21:49:03
Autor: Jan Srzednicki
ProszÄ™ o opiniÄ™
On 2009-08-06, Jan Srzednicki wrote:
On 2009-08-06, Wooyek wrote:
[...]

Dla uściślenia - czwórka bez Horst Linka.

Data: 2009-08-06 23:56:14
Autor: Wooyek
ProszÄ™ o opiniÄ™
> Eee, jaki 1-zawias? PrzecieĹĽ to klasyczna 4-ka.

Dla uściślenia - czwórka bez Horst Linka.

Obecność ośmiu łożysk to jeszcze za mało, żeby zawieszenie można było określić "czterozawiasowym" w takim znaczeniu, jakie zostało przyjęte w rowerowej terminologii (wynikającej z faktycznego działania systemu, a nie tylko ilości zginających się połączeń, czego niektórzy próbują kurczowo się trzymać).

Data: 2009-08-06 23:53:43
Autor: Wooyek
ProszÄ™ o opiniÄ™
> [...]
> potrzebujesz dobrze pracujÄ…cego zawieszenia).

Eee, jaki 1-zawias? PrzecieĹĽ to klasyczna 4-ka.

Ech, znĂłw siÄ™ zaczyna... ;) Przyjrzyj siÄ™.

"Klasyczna czwórka" ("four-bar") to zawieszenie z ogniwem Horsta-Leitnera (zawiasem na "chainstay-u" czyli między główną osią obrotu a osią koła), tzn. FSR i pokrewne - jako posiadacz takiego, powinieneś wiedzieć ;)

Kona od lat stosuje tzw. zawieszenie jednozawiasowe z ogniwem pośredniczącym (anglicy nazywają to "faux-bar"). Wygląda podobnie do niektórych czterozawiasowców, ale przez to, że kluczowy zawias przy osi koła jest na "seatstay-u" (górne rurki tylnego trójkąta), to nic nie wnosi do pracy zawieszenia. Wahacz między główną osią obrotu a osią koła to jeden kawałek (do niego też jest przykręcony zacisk hamulca), więc kinematycznie od całkiem zwykłego 1-zawiasowca absolutnie niczym się to nie różni.

To dodatkowe ogniwo pośredniczące zwiększa sztywność ramy, trwałość dampera (który nie jest już elementem "nośnym") oraz pozwala na bardziej precyzyjne zaprojektowanie charakterystyki ugięcia (zmiana przełożenia wraz z ugięciem).

Koniec wykładu ;)

Data: 2009-08-06 21:59:45
Autor: Jan Srzednicki
ProszÄ™ o opiniÄ™
On 2009-08-06, Wooyek wrote:
> [...]

"Klasyczna czwórka" ("four-bar") to zawieszenie z ogniwem Horsta-Leitnera (zawiasem na "chainstay-u" czyli między główną osią obrotu a osią koła), tzn. FSR i pokrewne - jako posiadacz takiego, powinieneś wiedzieć ;)

Wiem przeca. :P

[...]

No OK, masz rację - ale nie jest to 1-zawias jako taki, co napisałeś
wcześniej.

I idę spać. ;)

Data: 2009-08-07 00:01:42
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
ProszÄ™ o opiniÄ™

[...]

Jak zawsze pomocny.
;-)

zyga

Data: 2009-08-07 00:00:40
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
ProszÄ™ o opiniÄ™

[...]

To jest jeden zawias, tylko z dodatkowymi belkami!

zyga

Data: 2009-08-07 01:28:14
Autor: PP
Proszę o opinię
BTW. do czego będziesz używał tego roweru?

Chciałem trochę przesun±ć się z XC na jazdę bardziej zabawow±, st±d
szukam troszkę mocniejszego roweru w tym przedziale cenowym.. Wybór
tych rowerów podyktowała też trochę wygoda - serwis (np. amortyzatorów
zastosowanych w tych rowerach) mam prawie za drzwiami.
Do tej pory miałem Geniusa RC. Jednak muszę przyznać, że troszkę
irytuj±ce było dla mnie czekanie na serwis dampera (serwis tylko w
Niemczech = ¶rednio miesi±c bez roweru). Choć poza tym rower
rewelacja!!

Pozdrawiam :)
/PP

Data: 2009-08-07 13:25:24
Autor: Wooyek
Proszę o opinię
> BTW. do czego będziesz używał tego roweru?

Chciałem trochę przesun±ć się z XC na jazdę bardziej zabawow±, st±d
szukam troszkę mocniejszego roweru w tym przedziale cenowym..

No to jak ma być zabawowo, to możesz też rzucić okiem na Norco Six - rower jakby pomiędzy prostym, "chamskim" Dawgiem, a wyrafinowanym, uniwersalnym Reignem. Wprawdzie moim zdaniem nie jest lepszy od Gianta, ale też jest od niego... inny. Jest prawdziwie kanadyjski, więc będzie bardziej ociężały na długich wypadach enduro, ale też bardziej neutralny, jak postanowisz po¶migać w bikeparku, czy choćby na miejscowych hopkach.

Jest też ciekawy Specialized Pitch - możesz poszukać testu np. na stronie bikeBoardu, czy na BikeRadarze.

Z tych wszystkich sam i tak na 100% wybrałbym Reigna - ale wszystkie te rowery s± naprawdę dobre, więc znaczenie mog± mieć też Twoje osobiste preferencje, bo nieco różni± się charakterem (czy też choćby wygl±dem). Reign sprawdzi się wszędzie, to taki szwajcarski scyzoryk. Norco i Spec będ± natomiast bardziej bezpo¶rednie (inny system zawieszenia) - ot, takie miniaturki noża Rambo ;)

Data: 2009-08-07 20:54:40
Autor: PP
Proszę o opinię
Wooyek, dziękuję.

Pozdrawiam
/PP

Data: 2009-08-07 01:08:15
Autor: szkodnik
Proszę o opinię
Krótko: użytkuję dawga od ponad 2 lat. Trudno to zakatować, ale drugi
raz bym tej maszyny nie kupił. Przy takim wyborze, w ciemno bym
kupował gianta, zawieszenie maestro to bajka w porównaniu do bujawki z
kony [posiadam glory z tym samym systemem zawieszenia].

Data: 2009-08-07 08:03:01
Autor: Mariusz Kruk
ProszÄ™ o opiniÄ™
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "PP"
Proszę ięc Was (bardziej obeznanych w sprzęcie) o radę, co będzie optymalniejszym zakupem.

Nie ma czego¶ "optymalniejszego".
Albo co¶ jest optymalne, albo nie jest.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Bież±cy dysk nie jest już być prawidłowy(MS-

Data: 2009-08-07 08:17:09
Autor: MichałG
Proszę o opinię
PP pisze:
[...]

jeste¶ pewien, ze chcesz fulla?

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-07 01:21:20
Autor: PP
Proszę o opinię
jeste¶ pewien, ze chcesz fulla?

Tak!

:)
/PP

Data: 2009-08-07 13:09:49
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Proszę o opinię

[...]

Przecież chce, żeby nie kopało!
;-)

zyga

Data: 2009-08-07 15:50:19
Autor: MichałG
Proszę o opinię
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

czasem ktos sie zagalopuje - ale widac naprawde wie co chce.
Zyga! O co w tej półce polecisz dla delikwenta prawie 100kg?
Tak, kiedy juz objeżdze wszystkie asfalty w Beskidzie slaskim i zostana mi juz tylko sciezki do zwozki drewna (bo innych juz tam nie ma.. ;( )
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-07 16:19:36
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Proszę o opinię

[...]

Z małej zet!
Ja też ci polecam Gianta, na tym modelu nawet siedziałem.

Jest mnóstwo tras, które obczaiłem, ale nie byłem pewien czy zjadę, teraz wiem, że żadnego problemu nie będzie, inna geometria i prawdziwy full daje dużo satysfakcji i pozwala zjechać tam, gdzie na sztywniaku się po prostu nie da. Suche potoki rz±dz±, prawda player?!
Po za tym jestem hardcorem.
;-)

A więc:
Rama - 1200-1500zł (na allegro taniej)
Amor plus stery plus kierownica - 1500zł
Całe koła - 800zł
Hamulce z klamkami - 500zł
Suport plus korba plus pedały - 220zł
Przerzutki z linkami i manetkami - 300zł
Sztyca plus siodełko - 100zł

To nie jest dehówka, tylko AM.
I masz full wypas na prawie wszystkich nowych komponentach.

A szlaki turystyczne?
;-)

zyga

Data: 2009-08-07 20:15:19
Autor: Wooyek
Proszę o opinię
> Zyga! O co w tej półce polecisz dla delikwenta prawie 100kg?

Z małej zet!

Nie ma pocz±tku zdania! :P

Data: 2009-08-08 09:10:16
Autor: fabian
Proszę o opinię
Wooyek wrote:
> Zyga! O co w tej półce polecisz dla delikwenta prawie 100kg?

Z małej zet!

Nie ma pocz±tku zdania! :P

Trzeba uważać i nie zaczynać tak zdania ;)

Fabian.

Data: 2009-08-08 10:38:37
Autor: MichałG
Proszę o opinię
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

niedługo zanikn± pod traktorami... ;( ale za 10-15 lat - znowu bed± ... ;)

Czyli ok 6000 starczy... ;) A juz my¶lałem że 5cyfrówkę zobacze!
Ok. za 2-3 lata pomy¶łimy... moze też nie bedzie juz 100 kg? :))))

Pozdrawiam weekendowo z pracy
Michał

Data: 2009-08-10 14:08:40
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Proszę o opinię

[...]

Tam się nie da zjechać traktorem.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-10 14:40:53
Autor: MichałG
Proszę o opinię
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Zjechać da sie wszedzie gdzie drzewa rosn± rzadziej niz rozstaw g±sieniec...... gorzej z wyjechaniem.. ;)

pozdrawiam
michał

Zebys sie nie zdziwił jakich miejsc można dojechac poczciwym zetorkiem, o g±sienicowym DT nie wspomne.

Data: 2009-08-10 15:16:00
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Proszę o opinię

[...]

Chodzi o to, że tam jest zbyt w±sko.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-11 08:32:15
Autor: MichałG
Proszę o opinię
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

hmmmmmm .... własnie ci od traktorków bardzo radykalnie i skutecznie poszerzaja te szlaki.
;))))

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-11 13:35:00
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Proszę o opinię

[...]

To jest trawers!

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-11 15:34:21
Autor: MichałG
Proszę o opinię
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Piętrzysz trudno¶ci ;))).
Jak stromy stok to mog± być drobne utrudnienia. Wtedy trzeba traktorkowi dołozyć lemiesz(ew. łyzkę ) i zrobić z niego spychacz
(ew. koparkę)... ;))). Chyba ze to skalna ¶ciana....

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-08-07 08:20:20
Autor: r2rec
Proszę o opinię
PP pisze:
[...]

osobi¶cie wybrałbym kone ... ale nie jestem obiektywny (na mój os±d wpływa pozytywna ocena z eksploatacji kikapu deluxa i brak znajomo¶ci gianta)
.... zauważ jednak ze w konie masz homogeniczny zestaw napędowy od shimano ł±cznie z hamulcami i tylna osi± , na niezłych czę¶ciach który nie zawiedzie cię jak go np. utaplasz w błocku (chyba że rower kupujesz do lansu w parku ...to patrz na kolor)

pozdro
r2rec

Data: 2009-08-07 20:50:25
Autor: PP
Proszę o opinię
Bardzo wszystkim dziękuję za Wasze nieocenione opinie.
Definitywnie mi się wszystko wyklarowało - decyzja podjęta!

Jeszcze raz BARDZO dziękuję!
Pozdrawiam
/PP

Data: 2009-08-07 20:51:32
Autor: Wooyek
Proszę o opinię
Definitywnie mi się wszystko wyklarowało - decyzja podjęta!

To się pochwal, jaka ;)

Data: 2009-08-07 21:02:51
Autor: PP
Proszę o opinię
Będzie Reign 2, ale poczekam na model 2010. [Tyle powinienem wytrzymać, awaryjnie mam jeszcze sztywniaka... Dam radę!]
Tegoroczne Reign 2 s± już nieosi±galne...
Modele na 2010 maj± podobno być na przełomie wrze¶nia, paĽdziernika (po targach w Niemczech).

Pozdrawiam
/PP

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5ht4h$175$1inews.gazeta.pl...

-- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

Data: 2009-08-08 13:45:58
Autor: Wooyek
Proszę o opinię
[...]

A masz jaki¶ cynk, jak ten rocznik 2010 będzie wygl±dał? Bo na razie ZTCW Giant zaprezentował tylko modele z nowymi ramami (czyli wszystkie oprócz Reigna).

Data: 2009-08-09 21:02:15
Autor: PP
Proszę o opinię

A masz jaki¶ cynk, jak ten rocznik 2010 będzie wygl±dał? Bo na razie ZTCW Giant zaprezentował tylko modele z nowymi ramami (czyli wszystkie oprócz Reigna).
--

Niestety Giant Polska nic jeszcze nie wie..
Spróbóję podpytać u Ľródła.. jak co¶ się dowiem umieszczę w tym w±tku.

/PP

Data: 2009-08-10 15:10:37
Autor: Wooyek
Proszę o opinię
> [...]

Niestety Giant Polska nic jeszcze nie wie..
Spróbóję podpytać u Ľródła.. jak co¶ się dowiem umieszczę w tym w±tku.

Jest już:
http://www.giant-bicycles.com/en-US/bikes/mountain/2274/37073/
i jeszcze Reign 1:
http://www.giant-bicycles.com/en-US/bikes/mountain/2274/37072/