Data: 2009-08-06 22:10:19 | |
Autor: PP | |
Proszę o opinię | |
Witam!
Mam zamiar kupić rower. Ale mam dylemat... Proszę ięc Was (bardziej obeznanych w sprzęcie) o radę, co będzie optymalniejszym zakupem. Oczywi¶cie chętnie też poczytam opinie użytkowników tych rowerów. A oto one: 1) Giant Reign 2 http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/mountain/3230/34532/ 2) Kona Dawg http://www.konaworld.com/09_dawg_pl.cfm Z góry dziękuję za każd± opinię o tych rowerach. Pozdrawiam /PP |
|
Data: 2009-08-06 13:42:25 | |
Autor: Ramein | |
Proszę o opinię | |
Giant ładniejszy, bo czerwony ;-)
|
|
Data: 2009-08-06 13:53:39 | |
Autor: Mateusz | |
Proszę o opinię | |
po cholerę chcesz takiego fulla jak nawet nie masz pojęcia o
sprzęcie :D ? powiedz jeszcze że chcesz tylko po szosie jeĽdzić :D |
|
Data: 2009-08-06 23:01:41 | |
Autor: Kosu | |
Proszę o opinię | |
Mateusz wrote:
po cholerę chcesz takiego fulla jak nawet nie masz pojęcia o Nie trzeba mieć wielkiego pojęcia o sprzęcie, żeby wykorzystać w pełni taki rower (choć ta wiedza często idzie w parze). Co do w±tku - ja bym wzi±ł Giant, bo bardziej do mnie przemawiaj± komponenty. Z drugiej strony Bomber będzie pewnie trochę bardziej wymagaj±cy w kwestii serwisu. Poza tym Giant jest dużo ładniejszy (bez względu na kolor). Nie przepadam za rowerami z takim wielkim wahaczem - wszystkie fulle Kona wygl±daj± jak sprzęt do DH... pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2009-08-07 01:17:10 | |
Autor: PP | |
Proszę o opinię | |
On 6 Sie, 22:53, Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> wrote:
po cholerę chcesz takiego fulla jak nawet nie masz pojęcia o Hmm... widzisz, w życiu codziennym jest tak, że nie trzeba znać technologii aby co¶ używać. Przykład: Nie trzeba być inż. elektronikiem o specjalno¶ci telekomunikacja i wiedzieć, czym różni się tranzystor bipolarny od unipolarnego, nie trzeba wiedzieć jak± charakterystykę propagacyjn± ma dany typ anteny, nie trzeba wiedzieć, co to jest napięcie polaryzacji, pr±d upływu, ani co to jest modulator kołowy, aby... używać np. telefonu komórkowego, czy pogl±dać telewizję. Zgodzisz się ze mn±?... Proszę o odpowiedzi na temat, a nie wytykanie mi, że nie wiem czym różni się amortyzator X od Y. Poza tym, maj±c nawet tak± wiedzę o komponentach, warto jest posłuchać/ poczytać opinii użytkowników, tych konkretnych rowerów, bo jak pewnie jako wybitny znawca sprzętu wiesz, w pewnych konfiguracjach nawet najlepsze komponenty działaj± jak chinszczyzna. A czasami mix producentów (np. Giant) dobrze dobrany może pracować lepiej niż komponenty z jednej grupy jednego producenta (np. Kona). I o to mi chodzi - poznać opinię użytkowników. Tak więc proszę, spożytkuj swój profesjonalizm na konstruktywn± odpowiedĽ, albo nie zabieraj głosu.... Nie mniej dziękuję za czas poswiecony na przeczytanie mojego postu. Pozdrawiam :) /PP |
|
Data: 2009-08-07 10:21:52 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
ProszÄ™ o opiniÄ™ | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "PP"
On 6 Sie, 22:53, Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> wrote: To zły przykład. Znajomo¶ć technologii oznaczałaby wiedzę na temat np. montażu SMD, albo sposobów ustawiania maszyn na hali produkcyjnej. Tak więc proszę, spożytkuj swój profesjonalizm na konstruktywn± Z takim tekstem możesz sobie i¶ć gdzie indziej. To jest usenet. Masz prawo nie czytać. Nie mniej dziękuję za czas poswiecony na przeczytanie mojego postu. "Niemniej". -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Kto rano wstaje, ten innym ¶niadanie do `b Kruk@epsilon.eu.org d' łóżka podaje.(Anetek) d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-08-07 02:11:44 | |
Autor: PP | |
Proszę o opinię | |
To zły przykład. Znajomo¶ć technologii oznaczałaby wiedzę na temat np.Faktycznie zgrabniej brzmiało by w moim przykładzie zamiast technoligia - np. konstrukcja Z takim tekstem możesz sobie i¶ć gdzie indziej. To jest usenet. MaszPrzyznaję troszkę ostro zabrzmiało, ale intencj± moj± było wyrażenie zdziwienia, że komu¶ nie szkoda energii na posty tego typu (choć przyznaję to jego energia). Trochę ciężko przed przeczytaniem podj±ć stosown± decyzję czy dany post warto czytać czy nie. Tak więc choćby z szacunku do innych lepiej aby kto¶ jak nie ma nic do powiedzenia w temacie nie pisał byle czego. "Niemniej".Dziękuję za korektę ortograficzn± Pozdrawiam :) /PP |
|
Data: 2009-08-11 10:18:18 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Proszę o opinię | |
Dnia 07.08.2009 10:17 użytkownik PP napisał :
A czasami mix Jaki mix, jakiej jednej grupy? Przecież nikt nie robi wszystkiego. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-06 21:11:55 | |
Autor: xzibit | |
Proszę o opinię | |
PP <pawel.perz{@}wp.pl> napisał(a):
2) Kona Dawg http://www.konaworld.com/09_dawg_pl.cfm Yo Dawg I heard you like Dawg in cycling, so we put Dawg into cycle so you cant have dawg while you cycling dawg -- |
|
Data: 2009-08-06 23:32:43 | |
Autor: Wooyek | |
Proszę o opinię | |
Mam zamiar kupić rower. Ale mam dylemat... Zdecydowanie po stokroć Giant. Przede wszystkim ze względu na system zawieszenia z innej bajki - obecnie jeden z paru najlepszych na rynku. Kona to nieco już przestarzały, zwykły 1 zawias, więc bujanie przy pedałowaniu i znaczne usztywnianie przy hamowaniu (czyli wtedy, kiedy najbardziej potrzebujesz dobrze pracuj±cego zawieszenia). No i poziom zaawansowania ramy Gianta to też totalnie inna liga - przekłada się to przede wszystkim na masę i sztywno¶ć. Zreszt± obejrzyj je sobie w sklepach na żywo - gwarantuję, że nie będziesz miał najmniejszych w±tpliwo¶ci. BTW. do czego będziesz używał tego roweru? -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-08-06 21:39:36 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
ProszÄ™ o opiniÄ™ | |
On 2009-08-06, Wooyek wrote:
Mam zamiar kupić rower. Ale mam dylemat... Eee, jaki 1-zawias? Przecież to klasyczna 4-ka. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-08-06 21:49:03 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
ProszÄ™ o opiniÄ™ | |
On 2009-08-06, Jan Srzednicki wrote:
On 2009-08-06, Wooyek wrote: Dla uściślenia - czwórka bez Horst Linka. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-08-06 23:56:14 | |
Autor: Wooyek | |
ProszÄ™ o opiniÄ™ | |
> Eee, jaki 1-zawias? Przecież to klasyczna 4-ka. Obecność ośmiu łożysk to jeszcze za mało, żeby zawieszenie można było określić "czterozawiasowym" w takim znaczeniu, jakie zostało przyjęte w rowerowej terminologii (wynikającej z faktycznego działania systemu, a nie tylko ilości zginających się połączeń, czego niektórzy próbują kurczowo się trzymać). -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-08-06 23:53:43 | |
Autor: Wooyek | |
ProszÄ™ o opiniÄ™ | |
> Przede wszystkim ze względu na system zawieszenia z innej bajki - Ech, znów się zaczyna... ;) Przyjrzyj się. "Klasyczna czwórka" ("four-bar") to zawieszenie z ogniwem Horsta-Leitnera (zawiasem na "chainstay-u" czyli między główną osią obrotu a osią koła), tzn. FSR i pokrewne - jako posiadacz takiego, powinieneś wiedzieć ;) Kona od lat stosuje tzw. zawieszenie jednozawiasowe z ogniwem pośredniczącym (anglicy nazywają to "faux-bar"). Wygląda podobnie do niektórych czterozawiasowców, ale przez to, że kluczowy zawias przy osi koła jest na "seatstay-u" (górne rurki tylnego trójkąta), to nic nie wnosi do pracy zawieszenia. Wahacz między główną osią obrotu a osią koła to jeden kawałek (do niego też jest przykręcony zacisk hamulca), więc kinematycznie od całkiem zwykłego 1-zawiasowca absolutnie niczym się to nie różni. To dodatkowe ogniwo pośredniczące zwiększa sztywność ramy, trwałość dampera (który nie jest już elementem "nośnym") oraz pozwala na bardziej precyzyjne zaprojektowanie charakterystyki ugięcia (zmiana przełożenia wraz z ugięciem). Koniec wykładu ;) -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-08-06 21:59:45 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
ProszÄ™ o opiniÄ™ | |
On 2009-08-06, Wooyek wrote:
> Przede wszystkim ze względu na system zawieszenia z innej bajki - Wiem przeca. :P Kona od lat stosuje tzw. zawieszenie jednozawiasowe z ogniwem pośredniczącym (anglicy nazywają to "faux-bar"). Wygląda podobnie do niektórych czterozawiasowców, ale przez to, że kluczowy zawias przy osi koła jest na "seatstay-u" (górne rurki tylnego trójkąta), to nic nie wnosi do pracy zawieszenia. Wahacz między główną osią obrotu a osią koła to jeden kawałek (do niego też jest przykręcony zacisk hamulca), więc kinematycznie od całkiem zwykłego 1-zawiasowca absolutnie niczym się to nie różni. No OK, masz rację - ale nie jest to 1-zawias jako taki, co napisałeś wcześniej. I idę spać. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-08-07 00:01:42 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
ProszÄ™ o opiniÄ™ | |
Eee, jaki 1-zawias? PrzecieĹĽ to klasyczna 4-ka. Jak zawsze pomocny. ;-) zyga |
|
Data: 2009-08-07 00:00:40 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
ProszÄ™ o opiniÄ™ | |
Mam zamiar kupić rower. Ale mam dylemat...Zdecydowanie po stokroć Giant. To jest jeden zawias, tylko z dodatkowymi belkami! zyga |
|
Data: 2009-08-07 01:28:14 | |
Autor: PP | |
Proszę o opinię | |
BTW. do czego będziesz używał tego roweru? Chciałem trochę przesun±ć się z XC na jazdę bardziej zabawow±, st±d szukam troszkę mocniejszego roweru w tym przedziale cenowym.. Wybór tych rowerów podyktowała też trochę wygoda - serwis (np. amortyzatorów zastosowanych w tych rowerach) mam prawie za drzwiami. Do tej pory miałem Geniusa RC. Jednak muszę przyznać, że troszkę irytuj±ce było dla mnie czekanie na serwis dampera (serwis tylko w Niemczech = ¶rednio miesi±c bez roweru). Choć poza tym rower rewelacja!! Pozdrawiam :) /PP |
|
Data: 2009-08-07 13:25:24 | |
Autor: Wooyek | |
Proszę o opinię | |
> BTW. do czego będziesz używał tego roweru? No to jak ma być zabawowo, to możesz też rzucić okiem na Norco Six - rower jakby pomiędzy prostym, "chamskim" Dawgiem, a wyrafinowanym, uniwersalnym Reignem. Wprawdzie moim zdaniem nie jest lepszy od Gianta, ale też jest od niego... inny. Jest prawdziwie kanadyjski, więc będzie bardziej ociężały na długich wypadach enduro, ale też bardziej neutralny, jak postanowisz po¶migać w bikeparku, czy choćby na miejscowych hopkach. Jest też ciekawy Specialized Pitch - możesz poszukać testu np. na stronie bikeBoardu, czy na BikeRadarze. Z tych wszystkich sam i tak na 100% wybrałbym Reigna - ale wszystkie te rowery s± naprawdę dobre, więc znaczenie mog± mieć też Twoje osobiste preferencje, bo nieco różni± się charakterem (czy też choćby wygl±dem). Reign sprawdzi się wszędzie, to taki szwajcarski scyzoryk. Norco i Spec będ± natomiast bardziej bezpo¶rednie (inny system zawieszenia) - ot, takie miniaturki noża Rambo ;) -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-08-07 20:54:40 | |
Autor: PP | |
Proszę o opinię | |
Wooyek, dziękuję.
Pozdrawiam /PP |
|
Data: 2009-08-07 01:08:15 | |
Autor: szkodnik | |
Proszę o opinię | |
Krótko: użytkuję dawga od ponad 2 lat. Trudno to zakatować, ale drugi
raz bym tej maszyny nie kupił. Przy takim wyborze, w ciemno bym kupował gianta, zawieszenie maestro to bajka w porównaniu do bujawki z kony [posiadam glory z tym samym systemem zawieszenia]. |
|
Data: 2009-08-07 08:03:01 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
ProszÄ™ o opiniÄ™ | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "PP"
Proszę ięc Was (bardziej obeznanych w sprzęcie) o radę, co będzie optymalniejszym zakupem. Nie ma czego¶ "optymalniejszego". Albo co¶ jest optymalne, albo nie jest. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Bież±cy dysk nie jest już być prawidłowy(MS- | Kruk@epsilon.eu.org | DOS7.0) | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-08-07 08:17:09 | |
Autor: MichałG | |
Proszę o opinię | |
PP pisze:
Witam! jeste¶ pewien, ze chcesz fulla? Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-08-07 01:21:20 | |
Autor: PP | |
Proszę o opinię | |
jeste¶ pewien, ze chcesz fulla? Tak! :) /PP |
|
Data: 2009-08-07 13:09:49 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Proszę o opinię | |
Mam zamiar kupić rower. Ale mam dylemat... Przecież chce, żeby nie kopało! ;-) zyga |
|
Data: 2009-08-07 15:50:19 | |
Autor: MichałG | |
Proszę o opinię | |
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
czasem ktos sie zagalopuje - ale widac naprawde wie co chce. Zyga! O co w tej półce polecisz dla delikwenta prawie 100kg? Tak, kiedy juz objeżdze wszystkie asfalty w Beskidzie slaskim i zostana mi juz tylko sciezki do zwozki drewna (bo innych juz tam nie ma.. ;( ) Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-08-07 16:19:36 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Proszę o opinię | |
czasem ktos sie zagalopuje - ale widac naprawde wie co chce.Mam zamiar kupić rower. Ale mam dylemat... Z małej zet! Ja też ci polecam Gianta, na tym modelu nawet siedziałem. Jest mnóstwo tras, które obczaiłem, ale nie byłem pewien czy zjadę, teraz wiem, że żadnego problemu nie będzie, inna geometria i prawdziwy full daje dużo satysfakcji i pozwala zjechać tam, gdzie na sztywniaku się po prostu nie da. Suche potoki rz±dz±, prawda player?! Po za tym jestem hardcorem. ;-) A więc: Rama - 1200-1500zł (na allegro taniej) Amor plus stery plus kierownica - 1500zł Całe koła - 800zł Hamulce z klamkami - 500zł Suport plus korba plus pedały - 220zł Przerzutki z linkami i manetkami - 300zł Sztyca plus siodełko - 100zł To nie jest dehówka, tylko AM. I masz full wypas na prawie wszystkich nowych komponentach. A szlaki turystyczne? ;-) zyga |
|
Data: 2009-08-07 20:15:19 | |
Autor: Wooyek | |
Proszę o opinię | |
> Zyga! O co w tej półce polecisz dla delikwenta prawie 100kg? Nie ma pocz±tku zdania! :P -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-08-08 09:10:16 | |
Autor: fabian | |
Proszę o opinię | |
Wooyek wrote:
> Zyga! O co w tej półce polecisz dla delikwenta prawie 100kg? Trzeba uważać i nie zaczynać tak zdania ;) Fabian. |
|
Data: 2009-08-08 10:38:37 | |
Autor: MichałG | |
Proszę o opinię | |
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
niedługo zanikn± pod traktorami... ;( ale za 10-15 lat - znowu bed± ... ;) Czyli ok 6000 starczy... ;) A juz my¶lałem że 5cyfrówkę zobacze! Ok. za 2-3 lata pomy¶łimy... moze też nie bedzie juz 100 kg? :)))) Pozdrawiam weekendowo z pracy Michał |
|
Data: 2009-08-10 14:08:40 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Proszę o opinię | |
A więc:niedługo zanikn± pod traktorami... ;( ale za 10-15 lat - znowu bed± ... ;) Tam się nie da zjechać traktorem. zyga -- A fe, A psik, A ha |
|
Data: 2009-08-10 14:40:53 | |
Autor: MichałG | |
Proszę o opinię | |
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Zjechać da sie wszedzie gdzie drzewa rosn± rzadziej niz rozstaw g±sieniec...... gorzej z wyjechaniem.. ;) pozdrawiam michał Zebys sie nie zdziwił jakich miejsc można dojechac poczciwym zetorkiem, o g±sienicowym DT nie wspomne. |
|
Data: 2009-08-10 15:16:00 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Proszę o opinię | |
A więc:niedługo zanikn± pod traktorami... ;( ale za 10-15 lat - znowu bed± ... ;) Chodzi o to, że tam jest zbyt w±sko. zyga -- A fe, A psik, A ha |
|
Data: 2009-08-11 08:32:15 | |
Autor: MichałG | |
Proszę o opinię | |
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
hmmmmmm .... własnie ci od traktorków bardzo radykalnie i skutecznie poszerzaja te szlaki. ;)))) Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-08-11 13:35:00 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Proszę o opinię | |
A więc:niedługo zanikn± pod traktorami... ;( ale za 10-15 lat - znowu bed± ... ;) To jest trawers! zyga -- A fe, A psik, A ha |
|
Data: 2009-08-11 15:34:21 | |
Autor: MichałG | |
Proszę o opinię | |
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Piętrzysz trudno¶ci ;))). Jak stromy stok to mog± być drobne utrudnienia. Wtedy trzeba traktorkowi dołozyć lemiesz(ew. łyzkę ) i zrobić z niego spychacz (ew. koparkę)... ;))). Chyba ze to skalna ¶ciana.... Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-08-07 08:20:20 | |
Autor: r2rec | |
Proszę o opinię | |
PP pisze:
Witam! osobi¶cie wybrałbym kone ... ale nie jestem obiektywny (na mój os±d wpływa pozytywna ocena z eksploatacji kikapu deluxa i brak znajomo¶ci gianta) .... zauważ jednak ze w konie masz homogeniczny zestaw napędowy od shimano ł±cznie z hamulcami i tylna osi± , na niezłych czę¶ciach który nie zawiedzie cię jak go np. utaplasz w błocku (chyba że rower kupujesz do lansu w parku ...to patrz na kolor) pozdro r2rec |
|
Data: 2009-08-07 20:50:25 | |
Autor: PP | |
Proszę o opinię | |
Bardzo wszystkim dziękuję za Wasze nieocenione opinie.
Definitywnie mi się wszystko wyklarowało - decyzja podjęta! Jeszcze raz BARDZO dziękuję! Pozdrawiam /PP |
|
Data: 2009-08-07 20:51:32 | |
Autor: Wooyek | |
Proszę o opinię | |
Definitywnie mi się wszystko wyklarowało - decyzja podjęta! To się pochwal, jaka ;) -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-08-07 21:02:51 | |
Autor: PP | |
Proszę o opinię | |
Będzie Reign 2, ale poczekam na model 2010. [Tyle powinienem wytrzymać, awaryjnie mam jeszcze sztywniaka... Dam radę!]
Tegoroczne Reign 2 s± już nieosi±galne... Modele na 2010 maj± podobno być na przełomie wrze¶nia, paĽdziernika (po targach w Niemczech). Pozdrawiam /PP Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5ht4h$175$1inews.gazeta.pl... Definitywnie mi się wszystko wyklarowało - decyzja podjęta! |
|
Data: 2009-08-08 13:45:58 | |
Autor: Wooyek | |
Proszę o opinię | |
Będzie Reign 2, ale poczekam na model 2010. [Tyle powinienem A masz jaki¶ cynk, jak ten rocznik 2010 będzie wygl±dał? Bo na razie ZTCW Giant zaprezentował tylko modele z nowymi ramami (czyli wszystkie oprócz Reigna). -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-08-09 21:02:15 | |
Autor: PP | |
Proszę o opinię | |
A masz jaki¶ cynk, jak ten rocznik 2010 będzie wygl±dał? Bo na razie ZTCW Giant zaprezentował tylko modele z nowymi ramami (czyli wszystkie oprócz Reigna). Niestety Giant Polska nic jeszcze nie wie.. Spróbóję podpytać u Ľródła.. jak co¶ się dowiem umieszczę w tym w±tku. /PP |
|
Data: 2009-08-10 15:10:37 | |
Autor: Wooyek | |
Proszę o opinię | |
> A masz jaki¶ cynk, jak ten rocznik 2010 będzie wygl±dał? Bo na Jest już: http://www.giant-bicycles.com/en-US/bikes/mountain/2274/37073/ i jeszcze Reign 1: http://www.giant-bicycles.com/en-US/bikes/mountain/2274/37072/ i Reign 0: http://www.giant-bicycles.com/en-US/bikes/mountain/2274/37071/ -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|