Proszę o pomoc

Data: 2010-01-08 18:39:30
Autor: Tata
Proszę o pomoc
VW Passat B4 1.9 TDI, kupiony 1 miesiąc temu, 400.000 km. Proszę o wyjaśnienie, najbardziej prawdopodobnych przyczyn niesprawności i jak je usunąć (co wymienić lub wyregulować i jak)?

1. Od około 3 dni, przy pracującym silniku pali się, nie zawsze, kontrolka poduszek powietrznych, poprzednio było OK.
2. Podczas wyprzedzania na trasie, przy mocno wciśniętym pedale gazu, silnik nagle traci moc.
3. Po zatankowaniu 3/5 baku, wskaźnik poziomu paliwa pokazuje prawie pełen zbiornik, po dojściu do początku wskazania rezerwy, zbiornik paliwa jest już pusty.
4. Przy nagrzanym silniku, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, wychyla się minimalnie.
5. Jak sprawdzić, czy turbosprężarka działa. Odnoszę wrażenie, że silnik jest "mułowaty", brakuje mi tego szarpnięcia i przyspieszenia, przy szybkim dodaniu gazu podczas jazdy.

Proszę o TYLKO merytoryczne odpowiedzi, od osób znających praktycznie opisane przypadłości mojego "szczupaka".

Z poważaniem
MJ

Data: 2010-01-08 17:13:23
Autor: Pszemol
Proszę o pomoc
"Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> wrote in message news:hi7ql9$oau$1news.dialog.net.pl...
[...]

Czyli chcesz aby Ci zrobiono pełną diagnostykę starego auta przez internet? :-)

Data: 2010-01-09 14:32:35
Autor: Bydlę
Proszę o pomoc
Pszemol wrote:
> Czyli chcesz aby Ci zrobiono pełną diagnostykę starego auta przez
> internet? :-)

Mogę ja?

Tata wrote:
> [...]
>
> 1. Od około 3 dni, przy pracującym silniku pali się, nie zawsze,
> kontrolka poduszek powietrznych, poprzednio było OK.

Działanie: jedziemy z autem do serwisu

> 2. Podczas wyprzedzania na trasie, przy mocno wciśniętym pedale gazu,
> silnik nagle traci moc.

Działanie: jedziemy z autem do serwisuu

> [...]

> wychyla się minimalnie.

Działanie: jedziemy z autem do serwisu

> 5. Jak sprawdzić, czy turbosprężarka działa.

Powinna zacząć pracować (większy hałas) przy przekroczeniu pewnych obrotów silnika.
(wiesz - podniesiona klapa silnika, zlokalizowana sprężarka, nasłuch...

Merytoryczniej się nie da.

--
Bydlę

Data: 2010-01-09 15:35:01
Autor: Grejon
Proszę o pomoc
Tata pisze:
[...]

Miałem tak, jak przez 2 godziny stałem na parkingu z włączonym radiem, wewnętrzną lampką i ogrzewaniem siedzeń. Potem mi się przed 2 dni zapalała od czasu do czasu lampka od poduszek ale teraz to ustało, myślę, że trochę za mocno rozładowałem akumulator.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2010-01-09 17:15:47
Autor: Adam Franik
Proszę o pomoc
Dnia Fri, 08 Jan 2010 18:39:30 +0100, Tata napisał(a):

[...]

Mam pewne typy co to moze być, ale napisz jaki tam dokladnie silnik siedzi.

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2010-01-09 22:14:25
Autor: Tata
Proszę o pomoc
Mam pewne typy co to moze być, ale napisz jaki tam dokladnie silnik siedzi.

Dzięki za zainteresowanie się moimi problemami. W DR pisze, że pojemność silnika to 1896 cm3, moc silnika wynosi 66 kW, czyli 90 KM. Zgodnie z książką (żółta) "Volkswagen Passat", wyd. WKŁ z 2005 r., str. 207, typ silnika to - 1Z.

Z wyrazami szacunku
MJ

Data: 2010-01-10 10:26:19
Autor: Adam Franik
Proszę o pomoc
Dnia Sat, 09 Jan 2010 22:14:25 +0100, Tata napisał(a):

[...]

Tutaj nie wiem. Może podpięcie kompa coś by wyjaśniło.

2. Podczas wyprzedzania na trasie, przy mocno wciśniętym pedale gazu, silnik nagle traci moc.

Przechodzi w tryb serwisowy. Obstawiam nieszczelność w układzie.

3. Po zatankowaniu 3/5 baku, wskaźnik poziomu paliwa pokazuje prawie pełen zbiornik, po dojściu do początku wskazania rezerwy, zbiornik paliwa jest już pusty.

Czujnik poziomu paliwa w baku. W dieslu jest zintegrowany z pompą. Nie wiem
jak go naprawić/skalibrować.

4. Przy nagrzanym silniku, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, wychyla się minimalnie.

Trzeba podpiąć kompa i sprawdzić czy popstuty jest czujnik, czy termostat.
Wskaźnik podnosi sie do końca skali i opada czy nigdy nie podnosi się
bardziej niz minimalnie?
5. Jak sprawdzić, czy turbosprężarka działa. Odnoszę wrażenie, że silnik jest "mułowaty", brakuje mi tego szarpnięcia i przyspieszenia, przy szybkim dodaniu gazu podczas jazdy.

Podpiać kompa i zrobić logi dynamiczne. Jeżeli jesteś z mojej okolicy
(Gliwice), to z czescią problemów mogłbym spróbować pomóc.

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Proszę o pomoc