Prosze o pomoc. Komputer się wyłącza.

Data: 2009-07-10 00:57:59
Autor: Łukasz
Prosze o pomoc. Komputer się wyłącza.
Witam!

Piszę do was bo nie wiem co mam zrobić od jakiegoś czasu podczas grania w Terminatora Salvation komputer zaczął mi się wyłączać. Gram pare minut i nagle komputer się restartuje tak jak by ktoś nacisnął reset. Grałem też równocześnie w Cryostasis i nic takiego się nie działo myślałem że to może wina gry bo została ściągnięta z netu ale kupiłem sobie włąśnie grę Legendary i dzieje się to samo po paru minutach gry komp się restartuję. Prosze o pomoc bo nie wiem co się dzieje. Instalowałem jeszcze raz windowsa bo myślałem że to jego wina ale niestety nic to nie pomogło. Podczas normalnej pracy systemu nic takiego się nie dzieje. Posiadam Intel Q9550 2.83GHz 4G Ramu Kingstone płytę główną Gigabyte EP 45 DS3R grafike GFroce G260. Zasilacz 500W

Proszę o pomoc bo nie wiem co mam dalej robić.

Pozdrawiam serdecznie

Łukasz

Data: 2009-07-10 01:39:22
Autor: Michal AKA Miki
Użytkownik "Łukasz" <psznuzio@wp.pl> napisał w wiadomości news:h35slp$1l$1news.wp.pl...
[...]

Jedna z przyczyn restartow windowsa sa przegrzewajace sie scalaki (np. procesor, karta graficzna, nie odprowadzaja ciepla i wbudowane w nie termistory odcinaja zasilanie).
Czesto takim objawom towarzyszy niebieski ekran (BSOD), ale pewnie u ciebie jest ustawiony restart.
Ustaw windowsa, zeby nie restartowac po niebieskim ekranie (zapytaj googla jak to sie robi), nastepnie jak sie pojawi niebieski ekran, to przeczytaj, co jest przyczyna i jeszcze raz zapytaj googla, wpisujac przyczyne.
Mozesz tez po takim restarcie sprawdzic w biosie temperature procka i plyty glownej.

Inna z przyczyn moze byc zasilacz, ale strzelam, ze nie tutaj problem.

Pozostale problemy juz raczej software'owe, takze na inna grupe.

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-10 02:19:43
Autor: Łukasz
Prosze o pomoc. Komputer się wyłącza.
Hmm... żaden właśnie niebieski ekran się nie pojawia. Patrzyłem na temperature "scalaków" płyta główna norma 50 stopni procek maks 60stopni natomiast grafika 84maks ale z tego co wiem te G forcy z serii G200 grzeją się strasznie. Jeżeli myślisz że jest to problem temperatury to może powinienem kupić jakiś dodatkowy wiatrak do obudowy?

Pozdrawiam

Data: 2009-07-10 07:31:00
Autor: Michal Lukasik
Dnia 10.7.2009, Łukasz napisał(a):

Hmm... żaden właśnie niebieski ekran się nie pojawia.

No to Ci napisał żebyś tak skonfigurował Windows (znajdziesz w Google),
żeby zaczął się pojawiać - odczytasz z niego (BSOD) co "go boli".
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2009-07-10 18:40:22
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "Łukasz" napisał:
[...]

temperatury to faktycznie masz koszmarne, o ile płyta i procek jeszcze ujdą, to 85stopni na grafice to już lekka przesada:O(jak ją zmierzyłeś?:O)
zanim zaczniesz kupować to może najpierw  zainstaluj program diagnostyczny np: Evest home edition, obciąż czymś proceki grafikę na maksa i poobserwój napięcia na zasilaczu,
jesli będzie ok, to zrób test pamięci memtestem, i procka, ogulnie potestuj może co sie da, bo podobne obiawy moze dawać praktycznie wszystko:O)

Data: 2009-07-10 02:34:58
Autor: Łukasz
Prosze o pomoc. Komputer się wyłącza.
a może jest to wina zasilacza? Choć zasilacz z nową obudową kupiłem we wrześniu jest firmy mode com feel 3. ale w ciesniej takioe rzeczy mi sie nei dzialy

Data: 2009-07-10 07:26:29
Autor: Patryk Włos
Prosze o pomoc. Komputer się wyłącza.
a może jest to wina zasilacza? Choć zasilacz z nową obudową kupiłem we wrześniu jest firmy mode com feel 3. ale w ciesniej takioe rzeczy mi sie nei dzialy

Od tego trzeba było zacząć, że kupiłeś produkt Modecoma. To zmienia postać rzeczy :)

A masz jeszcze stary zasilacz? I czy on żyje? Jeśli tak, to podłącz go i zobacz dla pewności, czy efekt znikł (go czasem przyczyną nie musi być Modecom sam w sobie).

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-07-10 08:35:59
Autor: Łukasz
Prosze o pomoc. Komputer się wyłącza.
Niestety nie posiadam już starego zasilacza. Jak mówisz że to raczej wina zasilacza to może kupie poprostu chiftek'a i powinno być po problemie ale jak kupowałem tą obudowę bo już brałem zasilacz mocniejszy 500W myślałem że to wystarczy czy chodzi raczej o tego producenta ?

Data: 2009-07-10 09:39:51
Autor: Patryk Włos
[...]

Może najpierw nie kupuj, tylko spróbuj skądś pożyczyć. A nuż się okaże, że oprócz zasilacza jest problem z czymś jeszcze, a zasilacz np. tylko potęguje problem.

Data: 2009-07-10 13:50:20
Autor: Radosław Sokół
W dniu 10.07.2009 00:57, Łukasz pisze:
Piszę do was bo nie wiem co mam zrobić od jakiegoś czasu podczas grania
w Terminatora Salvation komputer zaczął mi się wyłączać. Gram pare minut
i nagle komputer się restartuje tak jak by ktoś nacisnął reset. Grałem

Niebieski ekran albo przegrzewanie.

Zacznij od wyłączenia automatycznych restartów:
http://www.grush.one.pl/article.php?id=bluescreen

Posiadam Intel Q9550 2.83GHz 4G Ramu Kingstone płytę główną Gigabyte EP
45 DS3R grafike GFroce G260. Zasilacz 500W

Bardziej istotna od mocy zasilacza jest *nazwa producenta*.
Marny zasilacz 500 W będzie gorszy, niż dobry 350 W...

Data: 2009-07-10 14:50:05
Autor: Patryk Włos
Prosze o pomoc. Komputer się wyłącza.
Bardziej istotna od mocy zasilacza jest *nazwa producenta*.
Marny zasilacz 500 W będzie gorszy, niż dobry 350 W...

W odniesieniu do niektórych zasilaczy funkcjonuje nawet takie określenie: stuwatowy zasilacz marki 300W.

Data: 2009-07-10 22:42:38
Autor: Łukasz
Prosze o pomoc. Komputer się wyłącza.
NO TAK ALE  a to też jest dziwne że np. na Terminatorze i Legendary mi sie komp
restartuje a na crysostasis i THWX Tony clnace (czy jak to się tam pisze)
nic sie nie dzieje a obciazenie jest tez duze dla kompa.

Data: 2009-07-10 23:00:21
Autor: Michal AKA Miki
Użytkownik "Łukasz" <psznuzio@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3894h$a1f$1news.wp.pl...
NO TAK ALE  a to też jest dziwne że np. na Terminatorze i Legendary mi sie komp
restartuje a na crysostasis i THWX Tony clnace (czy jak to się tam pisze)
nic sie nie dzieje a obciazenie jest tez duze dla kompa.

Co moze byc wskazowka, ze problem nie lezy po stronie sprzetu :)
Nie testowales tego, co dal ci Radek?
Mozesz od razu przejsc do strony 3, jesli nie chcesz czytac calosci
http://www.grush.one.pl/article.php?id=bluescreen&page=3

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-10 23:51:27
Autor: Łukasz
Prosze o pomoc. Komputer się wyłącza.
oki zrobiłem jak prosiliście. Teraz instaluje Terminatora na którym tak mi się dzieje i zobaczymy. Czytałem też na forum że nie tylko mi się takie rzeczt dzieją. I właściwie wszyscy piszą że jest to wina zasilacza. Ten Medcom Fell 3 który posiadam może faktycznie nie jest najlepszej klasy i może nie ma wystarczającej mocy do pociągnięcia mojego sprzętu.

Data: 2009-07-12 10:22:13
Autor: Radosław Sokół
W dniu 10.07.2009 22:42, Łukasz pisze:
[...]

1) Pisz *pod* cytatem, a nie na wierzchu.

2) Różne gry mogą różnie obciążać kartę graficzną i procesor
    i w efekcie powodować lub nie pojawianie się problemów
    powodowanych temperaturą, niewydolnym zasilaczem lub
    przekłamującą pamięcią.

3) Zacznij od wyłączenia automatycznych restartów, bo wtedy
    będzie przynajmniej wiadomo, czy to komputer się restar-
    tuje w sposób niekontrolowany, czy też system go wyłącza
    z powodu jakiegoś poważnego błędu.

Data: 2009-07-12 22:34:14
Autor: Łukasz

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009071208221600grush.one.pl...
[...]

Witam!

Postanowiłem was wszystkich posłuchać i wyciągnąłem wnioski. Zeskanowałem pamięć mem testem i wszystko w porządku. Tak więc w sobotę pojechałem do sklepu i kupiłem zasilacz Chifteka 600W i jak narazie jest wszystko w porządku nic się nie wyłącza. Wydaje mi się że to była wina zasilacza tak jak większość osób pisała. Mam nadzieję że nic już podobnego mi się nie przydaży a zasilacz jest kozacki :)

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc w razie czego jeszcze napisze :)

Pozdro:)

Prosze o pomoc. Komputer się wyłącza.