Data: 2010-03-02 18:03:28 | |
Autor: J.F. | |
Proszę o potwierdzenie - masa przy rozruszniku | |
Użytkownik "Gusioo" <feflik@gmail.com> napisał w wiadomości
końcu po którymś razie zaprzyjaźniony mechanik zabrał się za samochód. Tyle historii, teraz mam pytanie do Was: czy faktycznie to mogło być Nie bardzo/srednio. Mase na karoserii miales [kontrolki itp]. Silnik zas .. no jest od karoserii troche izolowany. Jesli podasz teraz +12V ze stacyjki na elektromagnes rozrusznika, a tam grubego kabla masy z akumulatora nie ma .. to na calym zespole silnika musialby byc potencjal tych 12V. I nie mogloby byc zadnego polaczenia z reszta masy pojazdu. Silnik na gumowych poduszkach, rura wydechowa na gumowych wieszakach, rurki rozne plastikowe. Poloski prowadza do koł, ale wachacze na tulejach, w amorach uszczelki. Jak jeszcze dzwignia biegow plastikowa, linka gazu i sprzegla z ktorejs strony w plastiku ... no to moze i mozliwe, choc malo prawdopodobne. Ale jesli naprawde tak izolowany, to dalej czychaja nastepne niebezpieczenstwa - zaden czujnik czy silownik nie moze miec kabelka masy podpietego, bo caly ten prad pojdzie cienkim drucikiem i przez sciezki komputera. Jakies termistory ktore podlaczone jednym drutem - nagle sie okazuja podlaczone nie do masy tylko do +12, a komputer zasilany pewnie +5V. Hm, ale kiedys pomagalem komus odpalic, i sie okazalo ze mu kabel masy luzno zwisa, czasem dotyka, czasem nie .. Przykrecilismy prowizorycznie do silnika .. i pojechal. Czyzby wspolczesne pojazdy byly projektowane na taka awarie ? w sumie to nieglupi pomysl, i niezbyt trudny do realizacji. J. |
|
Data: 2010-03-03 23:21:54 | |
Autor: Irek N. | |
Proszę o potwierdzenie - masa prz y rozruszniku | |
Jesli podasz teraz +12V ze stacyjki na elektromagnes rozrusznika, a tam grubego kabla masy z akumulatora nie ma .. to na calym zespole silnika musialby byc potencjal tych 12V. I nie mogloby byc zadnego polaczenia z reszta masy pojazdu. Oj Jarku, spokojnie 30A cewka elektromagnesu potrafi szarpnąć. Jak już złapie to wtedy znacznie mniej, ale za to reszta rozrusznika o wiele, wiele więcej. Silnik na gumowych poduszkach, rura wydechowa na gumowych wieszakach, rurki rozne plastikowe. Mało, z drugiej coś mi świta anegdota o świecących linkach chyba zmiany biegów w mondeo... ;) Ale jesli naprawde tak izolowany, to dalej czychaja nastepne niebezpieczenstwa - zaden czujnik czy silownik nie moze miec kabelka masy podpietego, Sporo dewastacji bym się spodziewał. Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2010-03-04 11:40:14 | |
Autor: J.F. | |
Proszę o potwierdzenie - masa przy rozruszniku | |
Użytkownik "Irek N." <jakis@taki.tajny.jest> napisał w
Jesli podasz teraz +12V ze stacyjki na elektromagnes rozrusznika, a tam grubego kabla masy z akumulatora nie ma .. to na calym zespole silnika musialby byc potencjal tych 12V. I nie mogloby byc zadnego polaczenia z reszta masy pojazdu. Ale podlaczona do obudowy rozrusznika, a tu kolega twierdzi ze nic nie stuka, nic nie przygasa - nie plynie 30A przez ta cewke :-) Silnik na gumowych poduszkach, rura wydechowa na gumowych wieszakach, rurki rozne plastikowe. No wlasnie tez mi sie przypomniala :-) J. |
|
Data: 2010-03-06 08:05:22 | |
Autor: Grejon | |
Proszę o potwierdzenie - masa prz y rozruszniku | |
J.F. pisze:
Nie bardzo/srednio. Mase na karoserii miales [kontrolki itp]. Hm... to ja miałem halucynacje że widziałem dość gruby przewód idący z bloku silnika do nadwozia? -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |