Proszę o radę: jaką kartę dźwiękową?

Data: 2009-07-09 16:52:58
Autor: comen
Proszę o radę: jaką kartę dźwiękową?
Proszę o radę doświadczonych: jaką kartę dźwiękową
PCI Express w cenie 200-400 złociszy?
Chodzi głównie o dtwarzanie, ale także o nagrywanie
(również instrumenty) i zabawę filmem.

comen

Data: 2009-07-10 07:38:22
Autor: Michal Lukasik
Dnia 9.7.2009, comen napisał(a):

Proszę o radę doświadczonych: jaką kartę dźwiękową
PCI Express w cenie 200-400 złociszy?
Chodzi głównie o dtwarzanie,

Na czym? (Głośniczki w monitorze czy może amplituner?)
Będzie podłączona analogowo czy cyfrowo?

ale także o nagrywanie (również instrumenty) i zabawę filmem.

Jaką masz teraz i czego Ci w niej brakuje?
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2009-07-10 08:15:18
Autor: Mariusz Kruk
Proszę o radę: jaką kartę dźwiękową?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "comen"
Proszę o radę doświadczonych: jaką kartę dźwiękową
PCI Express w cenie 200-400 złociszy?
Chodzi głównie o dtwarzanie, ale także o nagrywanie
(również instrumenty) i zabawę filmem.

Ja bym jednak radził coś zewnętrznego. Jednak fizyczne odsunięcie
przetworników od potencjalnych źródeł zakłóceń swoje robi.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / I  am  Leia of Borg. I'd rather assimilate a

Data: 2009-07-10 09:17:54
Autor: Andrzej Libiszewski
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Teoretycznie tak. W praktyce dla porządnie wykonanej dźwiękówki wewnętrznej nie jest to żaden problem.

--
| Andrzej Libiszewski,          JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
|   Computers don't make errors - What they do, they do on purpose.    |

Data: 2009-07-10 09:20:29
Autor: Mariusz Kruk
Proszę o radę: jaką kartę dźwiękową?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Libiszewski"
[...]

Owszem. Mam jednak wrażenie, że cenowo jednak zewnętrzny interfejs może
wyjść korzystniej niż "porządnie wykonana dźwiękówka wewnętrzna".

--
  Kruk@ -\                   | This isn't an error message; I'm just \show-
          }-> epsilon.eu.org | ing something.(TeX)

Data: 2009-07-10 09:22:43
Autor: Andrzej Libiszewski
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Jeżeli ta zewnętrzna ma być wykonana porządnie i być cokolwiek warta to nie wyjdzie korzystniej.

Data: 2009-07-10 11:29:49
Autor: .B:artek.
Proszę o radę: jaką kartę dźwiękową?
Andrzej Libiszewski wyskrobał(a):
Teoretycznie tak. W praktyce dla porządnie wykonanej dźwiękówki
wewnętrznej nie jest to żaden problem.

Teoretycznie tak i praktycznie też tak. Miałem kilka, również tych niekomercyjnych (typu Creativy), koszujących ponad 1000 zł nówki i cechujących się nieosiągalnymi dla komercyjnych parametrami dźwiękowymi. Możliwości każdej takiej karty wewnętrznej kończyły się na problemie zbierania zakłóceń z komputera.

Teraz mam urządzenie zwane zewnętrznym DAC, do którego sygnał idzie z USB. Nie wrócę już do kart wewnętrznych, ani tradycyjnych kart dźwiękowych do PC.

--
..B:artek.

Data: 2009-07-10 12:18:02
Autor: Andrzej Libiszewski
..B:artek. pisze:
[...]

Mam Asusa Xonara DX. Najtańszego z rodziny Xonarów - dla ścisłości. Nie zbiera nic z komputera a jakość dźwięku stoi na doskonałym poziomie.

Swoją drogą, twórca wątku pisze między innymi o filmach, co raczej zakłada dźwięk 5.1 i wyklucza urządzenia typu DAC.

PS: co to jest karta komercyjna i niekomercyjna? Przyznam, że podpięcie Creative (nastawionego głównie na wyciąganie kasy) pod kategorię "niekomercyjna" ubawiło mnie do łez...

Data: 2009-07-10 12:22:22
Autor: Mariusz Kruk
[...]

To mocno zależy jeszcze od płyty. Płyta płycie nierówna.

Swoją drogą, twórca wątku pisze między innymi o filmach, co raczej zakłada dźwięk 5.1 i wyklucza urządzenia typu DAC.

Znaczy, nie ma interfejsów 5.1 na USB? Zdziwniej i zdziwniej.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] An  NT  server  can  be run by an idiot, and
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] usually is.

Data: 2009-07-10 12:37:53
Autor: Andrzej Libiszewski
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Być może, Xonara słyszałem na trzech różnych i nigdzie nie łapał zakłóceń, ale 3 modele to mała  próbka.

Swoją drogą, twórca wątku pisze między innymi o filmach, co raczej zakłada dźwięk 5.1 i wyklucza urządzenia typu DAC.

Znaczy, nie ma interfejsów 5.1 na USB? Zdziwniej i zdziwniej.

Rozróżniasz kartę dźwiękową USB od DAC pracującego na USB?

Data: 2009-07-10 12:53:49
Autor: Mariusz Kruk
[...]

A czym jest interfejs dźwiękowy, jak nie DAC-em ze wzmacniaczem?
Owszem, może mieć opcjonalnie jakieś efekty, whatevery, ale to nie jest
istotą działania.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb I  WILL  FINISH  WHAT  I STA(Bart Simpson on
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' chalkboard in episode 8F05)

Data: 2009-07-10 14:06:36
Autor: Andrzej Libiszewski
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Te "opcjonalne efekty", obecność wejść i tak dalej odróżniają właśnie kartę dźwiękową od DAC, który z reguły jest stereofoniczny i pozbawiony wszelkich elementów zmieniających dźwięk.

Data: 2009-07-10 14:16:42
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Bzdurzysz straszliwie. DAC to element elektroniczny, który jest częścią
interfejsu dźwiękowego. (BTW, ciężko o pudełku na kablu USB mówić
"karta").

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Microsoft Office 2000: Samo wychodzi
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-07-10 17:54:00
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 10 Jul 2009 14:16:42 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

A teraz czepiasz się szczegółów. DAC tu jest użyty w znaczeniu całego
przetwornika audio w rodzaju:

http://i.frazpc.pl/pliki/2002/auto/1238341940523160.jpg

Przetwornika, który zamienia sygnał z USB w analogowe audio, jednak nie ma,
w przecieństwie do typowej karty dźwiękowej, żadnego procesora sygnałowego
mogącego zmieniać dźwięk.

Niewątpliwie w ścisłym znaczeniu twoja definicja jest poprawna, ale w tym
momencie i patrząc na kontekst wcześniejszych postów takie czepianie
wyglądać może na zwykłą próbę wyjścia z twarzą po napisaniu głupoty.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-07-10 19:16:33
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Zajefajnie. Zaraz zaczniesz pisać "procesor" w znaczeniu całego
komputera.
DAC ma swoje znaczenie od wieków i nie kozacz tu.

Przetwornika, który zamienia sygnał z USB w analogowe audio, jednak nie ma,
w przecieństwie do typowej karty dźwiękowej, żadnego procesora sygnałowego
mogącego zmieniać dźwięk.

Łomatko. Interfejs dźwiękowy nie musi mieć żadnego DSP.
Niech popatrzę na UA-25EX, który mam na biurku - ma przetworniki D/A i
A/D, wzmacniacz(e) i... nic więcej. I, co ciekawe, Roland sam twierdzi,
że to "Audio Interface", a nie jakiś "DAC".

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb ``If  all  else  fails,  read  the  instruc-
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' tions.''

Data: 2009-07-10 19:45:16
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 10 Jul 2009 19:16:33 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

W takim a nie innym znaczeniu terminu DAC użył B:artek i jest to
powszechnie przyjęta nazwa. Że nieścisła to inna sprawa, ale niby dlaczego
właściwie nagle przestało ci to odpowiadać?

[...]

Mowa była chyba o DAC i kartach dźwiękowych?

Niech popatrzę na UA-25EX, który mam na biurku - ma przetworniki D/A i
A/D, wzmacniacz(e) i... nic więcej. I, co ciekawe, Roland sam twierdzi,
że to "Audio Interface", a nie jakiś "DAC".

A gdzieś Roland twierdzi może że jest to karta dźwiękowa na USB?

Data: 2009-07-11 21:53:53
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Powszechnie przyjęte jest, że DAC to Digital to Analog Converter.
I pierwsze słyszę żeby ktoś tego używał w inny, znaczeniu.

[...]

Owszem, karta dźwiękowa, czyli interfejs dźwiękowy w postaci karty na
dowolną szynę, nie musi mieć żadnego DSP.

[...]

A czym jest "Audio interface", jak nie interfejsem dźwiękowym?

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] If  it wasn't for C, we would be using BASI,
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] PASAL and OBOL!

Data: 2009-07-10 16:05:11
Autor: .B:artek.
[...]

To gratuluję.

Swoją drogą, twórca wątku pisze między innymi o filmach, co raczej
zakłada dźwięk 5.1 i wyklucza urządzenia typu DAC.

Dlaczego? To już zależy od DAC-a. Nawet jak takich nie ma, to nic nie stoi na przeszkodzie, by się pojawiły.

PS: co to jest karta komercyjna i niekomercyjna? Przyznam, że
podpięcie Creative (nastawionego głównie na wyciąganie kasy) pod
kategorię "niekomercyjna" ubawiło mnie do łez...

Też mnie ubawiło. Pomyliłem się, chodziło mi bardziej o sformułowanie "nie tak komercyjnych jak Creativy". Za niekomercyjne uznaję karty przeznaczone np. do pracy studyjnej np. Terratec EWX 24/96.

--
..B:artek.

Data: 2009-07-10 16:08:28
Autor: Mariusz Kruk
Proszę o radę: jaką kartę dźwiękową?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < ".B:artek."
tak komercyjnych jak Creativy". Za niekomercyjne uznaję karty przeznaczone np. do pracy studyjnej np. Terratec EWX 24/96.

Swoją drogą, EWS miewał koszmarne drivery. Ciekaw jestem czy to się
zmieniło.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ A new film by Borg... Futility is Forever
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-07-10 17:55:55
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Fri, 10 Jul 2009 16:05:11 +0200, .B:artek. napisał(a):

[...]

Nie ma za co.

[...]

Ale twórca wątku pytał chyba o rozwiązania możliwe, a nie potencjalnie
mogące zaistnieć. W tym drugim przypadku zwróciłby się pewnie do wróżki.

[...]

No i teraz wszystko jasne, ale chyba lepiej pisać o sprzęcie profesjonalnym
lub konsumenckim :)