Data: 2010-04-11 17:02:51 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Witam!
Proszę o radę który z poniższych modeli warto wybrać i dlaczego: - Skoda Fabia II Junior 1.2 60 KM 5d - Peugeot 107 Happy 1.0 68 KM 3d - Chevrolet Spark 1.0 68 KM 5d Ewentualnie inne propozycje o podobnych parametrach i w podobnej cenie (samochód nowy). Chodzi mi o porównanie z punktu widzenia użytkownika. Samochód dla kobiety, kieruj±cej od lat, głównie do jazdy po mie¶cie. W szczególno¶ci interesuje mnie porównanie: 1.2 60KM z 1.0 68KM Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-11 17:11:37 | |
Autor: Grejon | |
Proszę o radę które auto k upić | |
Ewa pisze:
W szczególno¶ci interesuje mnie porównanie: A co chcesz tu porównywać? Wyjmiesz sobie te silniki w garażu i będziesz patrzeć jak się kręc±? Silnik jest jednym z wielu czynników maj±cych wpływ na dynamikę samochodu i spalanie. Przy tak niewielkiej różnicy mocy duży wpływ maj± jeszcze masa pojazdu, skrzynie biegów i technika jazdy. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2010-04-11 08:37:41 | |
Autor: mw | |
Proszę o radę które auto kupić | |
On 11 Kwi, 17:11, Grejon <grejo...@gazeta.pl> wrote:
[...] Chyba 106 będzie ciut lżejsza niż fabia 2. |
|
Data: 2010-04-11 17:44:42 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kupić | |
[...]Czy chodziło Ci o 107? Jest lżejsza, to wynika z porównani masy własnej. Ale mnie chodzi o opinię "zbiorcz±" - który z tych 3 samochodów kupić? Ponadto, jak pisał Grejon, ważne s± parametry ł±cznie, a nie tylko waga - przynajmniej tak to zrozumiałam. Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-11 16:25:46 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Ewa wrote:
Czy chodziło Ci o 107? Ja bym żadnego nie kupił, bo każdy z nich będzie strasznym mułem. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 18:35:06 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4bc1f80a$1news.home.net.pl... Ja bym żadnego nie kupił, bo każdy z nich będzie strasznym mułem. Do celu pojechania do roboty, fryzjera, na randkę, w dużym miescie , każdy tak samo dobry |
|
Data: 2010-04-11 18:38:06 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Czy chodziło Ci o 107? Kwestia muł czy rakieta i wszystkie stany pośrednie to sprawa upodobań. Pewnie najlepszy byłby jakiś wariant w środku pomiędzy skrajnościami. To ma być samochód dla mnie, a nie dla 20-- latka, który uwielbia startować z piskiem opon. :-) A co byś polecił w podobnej cenie? Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-11 17:10:13 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Ewa wrote:
Kwestia muł czy rakieta i wszystkie stany pośrednie to sprawa upodobań. Ale 60-parę koni to mało jak dla auta o masie około tony. Takie auto będzie mułowate, głośne (bo trzeba będzie wysoko kręcić, żeby jechało) i wcale nie będzie paliło mniej niż nieco mocniejsze (z tego samego powodu). Nie ma wersji o mocy przynajmniej 80-90? Nie powinna być dużo droższa. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 19:32:27 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4bc20275$1news.home.net.pl... powodu). Nie ma wersji o mocy przynajmniej 80-90? Nie powinna być dużo niewiele:-) Fabia Junior 1.2/44 kW (60 KM) 16,5s (do 100 km/h) 33 500 Fabia Classic 1.4 16V/63 kW (85 KM) 12,3s 40 400 Fabia Classic 1.6 16V/77 kW (105 KM) 10,1s 44 400 |
|
Data: 2010-04-11 17:37:22 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
fs wrote:
Fabia Junior 1.2/44 kW (60 KM) 16,5s (do 100 km/h) 33 500 Fabia A to spryciarze w tej Skodzie. ;-) -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 20:35:38 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4bc208d2$1news.home.net.pl... A to spryciarze w tej Skodzie. ;-) U innych jest podobnie Golas zdrożeje, jak dostanie przydatne elementy. Fiat Panda 27 990 do 45 990 Hyundai i10 29 900 do 45 390 Skoda Fabia 33 500 do 61 100 Nissan Micra 35 990 do 56 090 Skoda Superb 79 000 do 125 000 Audi A3 79 440 do 98 540 Audi A8 390 140 do 483 305 |
|
Data: 2010-04-12 13:26:03 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
fs wrote:
U innych jest podobnie Chodziło mi głównie o to, ze w Skodzie nie da się wybrać lepszego silnika z podstawowym wyposażeniem. No, ale może u innych też tak jest, nie wiem. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-12 15:58:33 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Wiem, że jednym z podstawowych czynników przy wyborze samochodu powinna być jazda próbna
i moja ocena jak się w danym samochodzie czuję. Skoro jednak zostały w tej dyskusji poruszone pewne sprawy techniczne, to chciałam skorzystać z okazji i zrozumieć je lepiej. KM/kg ikonstrukcja skrzyni biegow z silnikiemAle czy lepiej gdy ten wspólczynnik jest większy czy mniejszy? Nie wiem jakie dane odnośnie konstrukcji skrzyni biegów są tu istotne i jak je porównać. Poczytaj ile każdy z nich rozpędza się do 60km/h (nie do setki)Nie udało mi się znaleźć takich danych. Wszyscy podają czas rozpędzania się do setki. Liczy się również przy jakich obrotach jest max moc, im mniejsze tym lepiej. Znalazłam takie dane dla tych 3 modeli: - Skoda Fabia II Junior 1.2 60 KM 5d skrzynia manualna - 5 masa własna 1040 kg prędkość obrotowa dla maksymalnej mocy (obr./min) 5200 - Peugeot 107 Happy 1.0 68 KM 3d skrzynia manualna - 5 masa własna 865 kg prędkość obrotowa dla maksymalnej mocy (obr./min) 6000 - Chevrolet Spark 1.0 68 KM 5d skrzynia manualna - 5 masa własna 939 kg prędkość obrotowa dla maksymalnej mocy (obr./min) 6400 Zatem chyba, przynajmniej pod tym wzgledem, najlepiej wygląda Fabia. Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-12 15:28:51 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Ewa wrote:
Zatem chyba, przynajmniej pod tym wzgledem, najlepiej wygląda Fabia. Patrz na masę, 200 kg to przepaść, szczególnie przy tak słabych silnikach. Z tej trójki najlepiej będzie jeździł 107. A co parametrów to najwięcej widać po obejrzeniu wykresu momentu obrotowego w skali obrotów. Przy czym nie da się powiedzieć jak jest najlepiej, zależy to od stylu jazdy. Jeden lubi silniki o takiej charakterystyce, inny o innej. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 19:40:51 | |
Autor: Michał | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
> Ale 60-parę koni to mało jak dla auta o masie około tony.
Do jazdy po mieście? Bez przesady. Pozdrawiam, Michał |
|
Data: 2010-04-11 18:58:59 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Użytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisał w wiadomości news:hpsu2b$gar$1atlantis.news.neostrada.pl... A co byś polecił w podobnej cenie? Wybrałaś najmniejsze , najtańsze auta. Wszystkie podobnie będą się snuć w korkach. Do każdego modelu wsiądź, zobacz czy Ci wygodnie. {ja się nie mieszczę :-)} Chcesz jeszcze obejrzeć inne maluchy? KIA Picanto Hyundai i10 Nissan micra (do niego się nawet zmieściłem) |
|
Data: 2010-04-11 19:01:45 | |
Autor: Michał | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
To ma być samochód dla mnie, a nie dla 20-- latka, który uwielbia startować Znajoma ma Chevroleta Spark (przesiadła się z Seicento) i sobie chwali z uwagi na łatwość poruszania się po mieście (widoczność do tyłu, na boki, zwinność, łatwość zaparkowania), zadowalający komfort jazdy w mieście (przyzwoite wyciszenie wnętrza, tłumienie nierówności, dziur), niskie koszty eksploatacji (mały i prosty silniczek to małe spalanie, tani rozrząd co 5 lat, mało oleju przy corocznej zmianie). Pozdrawiam Pozdrawiam, Michał |
|
Data: 2010-04-11 19:04:18 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Użytkownik "Michał" <mbierwia@wywalto.o2.pl> napisał w wiadomości news:hpsveo$l9u$1atlantis.news.neostrada.pl... Znajoma ma Chevroleta Spark (przesiadła się z Seicento) i sobie chwali z Wielu go chwali, to kolejna wersja popularnego matiza. Każde auto z nowej serii produkcyjnej w razie awarii bedzie czekać na części zamienne. |
|
Data: 2010-04-11 22:22:34 | |
Autor: pavellz | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Wielu go chwali, to kolejna wersja popularnego matiza. 1. Rozumiem że piszemy o nowym sparku a nie o tym, który na zachodnich rynkach sprzedawany był jako chevrolet matiz (de facto matiz po facelifcie). 2. Jeśli już piszemy o tym starszym sparku to polecam zbadać ile części z matiza pasuje. Rozrząd - zmieniony względem matiza, tylne zawieszenie - zmienione, elektryka zmieniona, blachy zmienione. Nie mówię już o głupiej przekładni kierowniczej, na którą czekałem 10 dni w serwisie, a ma lekko zmienione mocowania względem matiza - znaczy się - nie pasuje... Problemem jest nawet wymiana wentylatora na matizowy (inna obudowa) i piór wycieraczek (inna długość). Z rzeczy które pasują - hamulce, amortyzatory przednie, dół silnika, uszczelki silnika, lampka sufitowa, antena, żarówki, przyciski szyb elektrycznych, lusterko wsteczne wewnętrzne... :] Będzie dobrze z częściami ale na szroty musi trafić jeszcze trochę rozbitków zza zachodniej granicy... Pzdr Paweł |
|
Data: 2010-04-11 23:34:05 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
1. Rozumiem ĹĽe piszemy o nowym sparkuTak, mĂłwimy o nowym Sparku, rocznik 2010. Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-12 21:17:37 | |
Autor: pavellz | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Użytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisał w wiadomości news:hptfdt$9g5$1atlantis.news.neostrada.pl...
Podzwoń po serwisach żeby sprawdzić koszt przeglądów. Możliwe że taniej Ci wyjdzie kupienie używanego i naprawianie go u sprawdzonego mechanika. W tej klasie jeśli naprawdę coś zaczęłoby Ci się sypać, naprawa kosztuje zazwyczaj mniej niż koszt standardowego przeglądu w ASO. Z tego co widzę po swoim - auto bardzo traci na wartości, mimo że ogólnie to wciąż prawie nówka... Jeden przegląd w ASO Opla/Chevroleta to 800 zł, chociaż ostatnio zaczęli mówić o 500 zł (zobaczymy w praktyce). Dodam że za naprawę gum zawieszenia w matizie, które to akurat są podobne jak w sparku zapłaciłem 60 złotych. A poza tym - jeśli już wybierasz Chevroleta to polecam jednak Aveo. Większe, ładniejsze, dużo łatwiej o części (w końcu auto montowane też w Polsce), a co najciekawsze podobne cenowo o ile nawet nie tańsze. Z parkowaniem też chyba nie problem, bo to nie jest aż taka limuzyna. Pozdrawiam P.S. |
|
Data: 2010-04-14 14:11:56 | |
Autor: m | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Użytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisał w wiadomości news:hptfdt$9g5$1atlantis.news.neostrada.pl... Tak, mówimy o nowym Sparku, rocznik 2010. Takie coś czytałaś? http://www.autocentrum.pl/oceny/chevrolet/spark/ Może dacia lepsza? http://www.autocentrum.pl/oceny/dacia/sandero/ http://www.autocentrum.pl/nowe/dacia/sandero/ |
|
Data: 2010-04-11 19:09:06 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
> Znajoma ma Chevroleta Spark (przesiadła się z Seicento) i sobie chwali z
uwagi na łatwość poruszania się po mieście (widoczność do tyłu, na boki, zwinność, łatwość zaparkowania), zadowalający komfort jazdy w mieście (przyzwoite wyciszenie wnętrza, tłumienie nierówności, dziur), niskie koszty eksploatacji (mały i prosty silniczek to małe spalanie, tani rozrząd co 5 lat, mało oleju przy corocznej zmianie). Bardzo dziękuję. Właśnie o takie opinie mi chodziło. A jak z tą odstającą kierownic? Czy wsiadanie/wysiadanie, kręcenie kierownicą i sięganie do pedałów jest wygodne? Chętnie dowiem co o tym sądzi Twoja znajoma, oczywiście w sprawie sięganie do pedałów przy założeniu że nie jest osobą wysoką, bo dla wysokich pewnie nie ma problemu, wystarczy odsunąć fotel do tyłu, przynajmniej tak to sobie wyobrażam. Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-11 17:11:46 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Ewa wrote:
Bardzo dziękuję. Właśnie o takie opinie mi chodziło. A jak z tą To są sprawy indywidualne, przejedź się każdym z tych aut to sama ocenisz. Tam gdzie jednemu wygodnie innemu będzie wręcz przeciwnie. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 19:15:26 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Użytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisał w wiadomości news:hpt0dv$h76$1nemesis.news.neostrada.pl... że nie jest osobą wysoką, bo dla wysokich pewnie nie ma problemu, wystarczy Ile mierzysz, ile ważysz? Wiem, ze to niemiłe pytanie. Sama musisz wsiąść i sie dopasować. Regulacja foteli i kierownicy daje różne efekty. Drzwi i drązek zmiany biegow mogą zawadzać. W 126p wygodnie siedziałaś?, a w Polonezie?, a w Audi A8 ? |
|
Data: 2010-04-11 19:29:07 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Ile mierzysz, ile ważysz?Raczej tak. Mierzę 161 cm, waga stanowczo za dużo w stosunku do wzrostu.:-) Ale oczywiście nie 100 kg. Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-11 19:36:41 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Użytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisał w wiadomości news:hpt1j4$i9k$1nemesis.news.neostrada.pl... Mierzę 161 cm, waga stanowczo za dużo w stosunku do wzrostu.:-) Nie jesteś kurdupel. Wzrost cesarski, prezydencki:-) Obawiam się , ze poniżej rozmiaru B auta będą ci za małe Musisz spróbować każdego malucha osobiście |
|
Data: 2010-04-11 19:47:56 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Użytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisał w wiadomości news:hpt1j4$i9k$1nemesis.news.neostrada.pl... Mierzę 161 cm, waga stanowczo za dużo w stosunku do wzrostu.:-) Moja ciotka jest chyba podobnych gabarytów i kupiła suzuki swift, bo mniejsze były niewygodne, mimo, że mnostwo lat jeździła 126p |
|
Data: 2010-04-11 18:01:56 | |
Autor: Grejon | |
Proszę o radę które auto kupi ć | |
Ewa pisze:
[...]Czy chodziło Ci o 107? To też zależy, czego od auta oczekujesz: przestrzeni (wskazana Fabia), niskiej awaryjno¶c + ew. dostępnego serwisu (też IMO Fabia - były tu już posty użytkownika Sparka, który kilka tygodni trzyma auto w ASO, bo dostawa czę¶ci się opóĽnia), jako-takiej dynamiki (i to może lepszy będzie Peugeot), małych gabarytów ułatwiaj±cych jazdę po mie¶cie itd. Ja osobi¶cie wzi±łbym Fabię - po prostu lubię mieć z tyłu co¶ co przypomina bagażnik :) Może po prostu umów się na jazdę próbn±? -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2010-04-11 18:20:26 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Proszę o radę który z poniższych modeli warto wybrać Olek: Ogólnie rzecz bior±c chodzi o to który z nich będzie najwygodniejszy w sensie prowadzenia, czytelno¶ci/dostępno¶ci tablicy rozdzielczej, zwrotno¶ci, widoczno¶ci, wygodnego wsiadania i wysiadania itp. Nie bez znaczenia jest oczywi¶cie rzeczywiste zużycie paliwa głównie w warunkach miejskich. Nie mam zamiaru startować jak rakieta, ale brak dynamiki jest uci±żliwy. Peugeot i Chevrolet maj± bardzo krótki przód co wi±że się ze znacznym odstawaniem kierownicy w kierunku siedzenia kierowcy. Wyobrażam sobie, że to może być niewygodne, bo z jednej strony należałoby odsun±ć fotel do tyłu, ale z drugiej strony gdy kierowca nie ma zbyt długich nóg sięganie do pedałów może być utrudnione. Jak to wygl±da w praktyce? Grejon:Niska awaryjno¶ć jest zawsze wskazana :-). Co do serwisu, to wła¶ciwie dotyczy to tylko okresu gwarancji, bo potem raczej nie warto korzystać z ASO. Ale dzięki za uwagę odno¶nie Sparka - to cenna wiadomo¶ć. Może po prostu umów się na jazdę próbn±?Pewnie to zrobię. Ale wiadomo, że s± rzeczy które wychodz± "w praniu" i w czasie jazdy próbnej wyjd± tylko rzeczy uderzaj±ce. A jak to w końcu jest z tymi cm3 i KM?. Co bardziej wpływa na dynamikę, większa pojemno¶ć czy większa ilo¶ć KM? Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-11 19:08:32 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Użytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpstip$eu3$1nemesis.news.neostrada.pl... A jak to w końcu jest z tymi cm3 i KM?. Co bardziej wpływa na dynamikę, większa KM/kg ikonstrukcja skrzyni biegow z silnikiem Poczytaj ile każdy z nich rozpędza się do 60km/h (nie do setki) |
|
Data: 2010-04-11 17:34:57 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
fs wrote:
KM/kg ikonstrukcja skrzyni biegow z silnikiem Poczytaj ile każdy z nich Na moje oko z tej wesołej trójki będzie jechał tylko pug. W ogóle nie bardzo jest pole manewru, bo cenniki zostały ustalone na tyle sprytnie, że wybór jakiejkolwiek lepszej wersji silnikowej wymaga lepszej wersji wyposażenia i wiąże się z ceną wyższą nawet o 1/5. Ja bym chyba wziął puga (oczywiście gdybym był drobną kobietą, bo prawdziwy ja bym się tam zmieścił chyba dopiero po przyspawaniu jednego fotela w samym środku wnętrza i odcięciu dachu), bo subiektywnie najbardziej mi się podoba i nie ciągnie się za nim odium taniego auta. Fabia jest ok, w ogóle lubię Skody, chociaż kojarzą się z emeryturą, jednak taki silnik w tym to zdecydowane przegięcie w dół. Jak Fabia to co najmniej 1.4. Co do nowego Sparka... wygląd tego auta mnie odrzuca, wstydziłbym się w tym siedzieć, a jazda z workiem na głowie nie należy do rzeczy przyjemnych. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 19:43:00 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto kup ić | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4bc20841$1news.home.net.pl... Na moje oko z tej wesołej trójki będzie jechał tylko pug. W ogóle nie Albo siakiś z tylnym napedem. Polonez też był identyczny muł, ale startuje spod świateł szybciej od małych przednionapędowców. Ja bym chyba wziął puga (oczywiście gdybym był drobną kobietą, boPuga od 207 w górę:-) prawdziwy ja bym się tam zmieścił chyba dopiero po przyspawaniu jednego W 807 się mieszcze wygodnie :-) Fabia jest ok, w ogóle lubię Skody, chociaż kojarzą się z emeryturą, Superb ujdzie w tłoku :-) |
|
Data: 2010-04-12 13:25:20 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
fs wrote:
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości Bez przesady, te 15 s do setki, czy ile tam miał Poldolot to nie jest szczyt możliwości FWD. ;-) Fabia jest ok, w ogóle lubię Skody, chociaż kojarzą się z emeryturą, 3,6 (czy ile on tam miał pojemności) V6 4WD kombi by mi pasował. ;-) -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 20:13:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Proszę o radę które auto kupi ć | |
Ewa pisze:
Olek: To s± bardzo indywidualne odczucia każdego kierowcy. Musisz wybrać się do salonów i przejechać się na jeĽdzie próbnej. A pewnie też nikt nie ma tak że ma pod domem te 3 samochody i jeĽdzi nimi zamiennie, bo jedynie kto¶ taki mógłby powiedzieć co¶ najbardziej ciekawego. A jak to w końcu jest z tymi cm3 i KM?. Co bardziej wpływa na dynamikę, większa Ilo¶ć KM podzielona przez ilo¶ć kg (masa własna). |
|
Data: 2010-04-12 19:08:47 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Proszę o radę które auto kupi ć | |
W dniu 2010-04-11 20:13, Tomasz Pyra pisze:
Pozwole się nie zgodzic. Dla przykladu: Citroen Saxo 1.1i 8V monopunkt 60KM oraz Chevrolet Aveo 1.1(1.2 w zaleznosci od zrodel, 1150ccm) 8V wielopunkt 72KM. Zdecydowanie odczuwalnie lepszym silnikiem jest 1.1 Citroena, mimo ze masa porownywalna, a moc wieksza w Chevrolecie. Byc moze wynika to z roznicy w sposobie zasilania (mono i wielopunkt) jednakze zdecydowanie zwawiej, szybciej i latwiej wkreca sie na obroty i przyspiesza silnik Citroena. Zestopniowanie skrzyni faktycznie jest inne, jednak zrobienie silnika 1.1 z 1.4 zdecydowanie lepiej wyszlo Citroenowi niz z 0.9 Chevroletowi, mimo dodania kolejnego cylindra. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |
|
Data: 2010-04-12 21:55:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Proszę o radę które auto kupi ć | |
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
W dniu 2010-04-11 20:13, Tomasz Pyra pisze: Aveo jest dużo cięższe Saxo 60KM/830kg=72KM/t Aveo 72KM/1134kg=63KM/t Saxo 0-100km/h 12.8s Aveo 0-100km/h 13.7s Aveo ma gorszy współczynnik mocy do masy i gorzej przyspiesza. Masy wzi±łem ze strony EuroNCAP która chyba jest do¶ć wiarygodna, bo waż± to co kupili w salonie. |
|
Data: 2010-04-12 22:15:35 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Proszę o radę które auto kupi ć | |
W dniu 2010-04-12 21:55, Tomasz Pyra pisze:
Aveo jest dużo cięższe Jesli wezmie sie pod wage T250 owszem. W moim przypadku chodzi o T200 z 2004 hatchback, który wg Autocentrum ma 990 kg i o Saxo 3d z 1997r. Oba auta z manualna skrzynia biegów.
Saxo owszem, waga ciut ponad 800kg, zas Aveo hatchback 2004r: 72KM/990kg=72KM/t
Tu sie zgadza, przyspieszenie jest na korzysc Citroena.
Pewnie bardziej wiarygodna niz Autocentrum, ale nie dopowiedzialem, które konkretnie modele porównuje. Je¶li masz dostęp to zweryfikuj te dane z tym, co dopowiedziałem wyżej. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |
|
Data: 2010-04-13 18:36:27 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kupić | |
W dalszym ci±gu nie wiem czy współczynnik KM/kg
powinien być jak największy czy jak najmniejszy? Ponado parę osób zwracało uwagę na wpływ techniki jazdy. Jeżdzę od lat, ale wła¶ciwie nie wiem czy bardzo dobrze, ¶rednio czy Ľle. Może gdzie¶ w Internecie s± jakie¶ informacje na ten temat godne zaufania? Co do Hyundaia to zdarzyło mi się jechać Getzem w charakterze pasażerki na tylnym siedzeniu i po niedługiej jeĽdzie miałam wrażenie, że siedzialam nie na fotelu, a na stołku lub ławce w parku. Okropnie twardo. Być może siedzenie kierowcy jest lepsze, ale ogólnie nie zachęca mnie to do kupna Hyundaia. Parę osób pisało, że podoba im się Twingo, Swift itd. Mnie też różne modele się podobaj±, ale jest jeszcze kwestia ceny. Zgadzam się z tymi, którzy pisali, że chc±c zwiększyć moc samochodu trzeba kupić pewne elementy wyposażenia, niekoniecznie takie, na których by mi zależało, a to zwiększa koszt. Zdziwiło mnie pojęcie opcji w firmie Peugeot. Model 107 w promocji kosztuje niby 26 000 zł, ale nie można takiej wersji kupić, bo "obowi±zkowe s± opcje" lakieru metalizowanego i wspomagania kierownicy co od razu podnosi cenę do 29 100 zł. Wspomaganie kierownicy i tak bym wzięła, ale lapier metalizowany niekoniecznie. Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-13 18:59:52 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Proszę o radę które auto kupi ć | |
W dniu 2010-04-13 18:36, Ewa pisze:
W dalszym ci±gu nie wiem czy współczynnik KM/kg Ogolnie - im wiecej KM przypadajacych na 1kg masy wlasnej pojazdu tym lepiej. Nie jezdzilem zadnym z wymienionych samochodow, a tym bardziej nie moge porownac silnikow. Jesli wsiadziesz do kazdego z aut, ruszysz i przejedziesz sie kawalek to bedziesz wiedziala o co chodzi. Slowem, poczujesz roznice, ktore 60KM jedzie lepiej. Jak dobrze kojarze 1.0 w Peugeocie i 1.2 w Fabii to 3 cylindrowe silniki zas w Sparku 1.0 to 4 cylindrowa jednostka. Wiec w tej konkurencji wygrywa Spark, bo ma bardziej "klasyczny" silnik - co wcale nie znaczy, ze jest najlepszy z tej trojki. W konkretnym wyborze nie pomoge, suche fakty sa porownywalne. Jednakze moim zdaniem nie mozna jednoznacznie okreslic po parametrach podawanych na "sucho", ktory silnik bedzie lepszy. Jesli mialbym strzelac, to uwazam ze najlepiej z tej trojki jezdzic bedzie Peugeot. Zwroc uwage, ze 107 ma dwojke blizniakow: Citroena C1 i Toyote Aygo. Poszukaj jeszcze wsrod salonow tych marek. Z tego co kojarze najlepiej cenowo wypada Citroen. PS. Wcale nie forsuje swietnosci marki Citroen, jak moznaby domniemywac m. in. po stopce. Po prostu w tym wypadku podaje informacje, ktore kiedys przeczytalem. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |
|
Data: 2010-04-13 20:55:41 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Jak dobrze kojarze 1.0 wCo zatem daje "klasyczno¶ć" skoro z niej nie wynika, że jest lepszy? Jakie znaczenie ma ilo¶ć zaworów w cylindrze? Spark: 4 zawory na cylinder przy 4 cylindrach Pug 107: też 4 zawory na cylinder, ale przy 3 cylindrach Fabia Junior: 2 zawory na cylinder przy 3 cylindrach Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-13 21:27:47 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Proszę o radę które auto kupi ć | |
W dniu 2010-04-13 20:55, Ewa pisze:
Co zatem daje "klasyczno¶ć" skoro z niej nie wynika, że jest lepszy? Nic :) Trzy cylindrowy silnik moze miec gorsza stabilnosc pracy, byc glosniejszy i bardziej wibrowac. Podkreslam moze. W latach 80 probowano wprowadzac do uzytku silniki 3cylindrowe, jednak ze wzgledu wlasnie na nierowne rozlozenie mas, trudnosc z wywazeniem i niestabilnosc nie byly stosowane praktycznie w ogole, a zlozonosc konstrukcyjna (dodatkowe walki wywazajace, specyficzna budowa bloku) zdecydowanie podwyzszala koszty budowy i utrzymania takiego silnika. W obecnych czasach takie kosntrukcje sa zupelnie inne, jednak biorac pod uwage, ze pomysl byl juz kiedys rozwazany i nie wdrozono go moze sugerowac, ze 3cylindrowe silniki moga posiadac pewne wady. W uproszczeniu: silniki z dwoma zaworami na cylinder maja bardziej plaska charakterystyke, co wiaze sie z maksymalnym momentem uzyskiwanym na nizszych obrotach, ale z kolei ten moment nie jest specjalnie duzy, jednak szeroki zakres wysokich wartosci momentu powoduje, ze odczuwalnie auto lepiej ciagnie w nizszych zakresach obrotow niz z silnikiem 16 zaworowym.. Silniki z czterema zaworami na cylinder maja charakterystyke bardziej "impulsowa" co powoduje, ze przy wyzszych wartosciach predkosci obrotowej mamy wieksza moc i moment kosztem zakresu tych obrotow, w ktorym wystepuje. Co do zalet i wad kazdego rozwiazania - sa czysto subiektywne. Jesli lubisz, jak czuc ze samochod przyspiesza i nie boisz sie krecic silnika do 5-6tys obr/min to bierz 16zaworowy czy tez 12 zaworowy silnik. Jesli z kolei nie lubisz wysokich obrotow i nie potrzebujesz "odczuwac" przyspieszenia bierz 8 zaworowy. Dla silnikow 3 cylindrowych wazne sa tez inne parametry wplywajace na kulture pracy: uklad rozrzadu, sposob zasilania paliwem (wielo czy jednopunktowe). Silniki te maja tez mniejsza bezwladnosc ze wzgledu na swoja mase. Moze dla zobrazowania pokaze jak to wygladalo w przeszlosci: mozna powiedziec, ze klasycznym silnikiem jest 4 cylindrowy, osmiozaworowy i wielkim uproszczeniu jednopuktowy (majac na mysli gaznik). Nastepnie na rynek trafily silniki 4 cylindrowe, wielopunktowe. Kolejnym etapem ich modernizacji bylo zastosowanie glowic 16 zaworowych przy 4 cylindrach. Silniki 3 cylindrowe tak na prawde trafily do uzytkownika jako jedne z ostatnich i nie zaleznie czy z 2 czy 4 zaworami na cylinder. Gdzies ostatnio czytalem, ze powraca sie do silnikow 8 zaworowych, choc ta wiadomosc dotyczyla najprawdopodobniej diesla, gdzie dosc dlugo trzymano sie wlasnie takiego rozwiazania.
-- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |
|
Data: 2010-04-13 20:50:29 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Proszę o radę które auto kupi ć | |
Ewa pisze:
W dalszym ci±gu nie wiem czy współczynnik KM/kg Im większa moc i mniejszy ciężar tym samochód będzie lepiej przyspieszał. Czyli współczynnik mocy do masy jak największy. Ponado parę osób zwracało uwagę na wpływ techniki Zarówno techniki jazdy, przeróżnych preferencji kierowcy jak i subiektywnego odczucia prędko¶ci które też zależy od całego szeregu parametrów samochodu. Dlatego nic nie zast±pi przejechania się tymi samochodami. Zwłaszcza że skoro planujesz zakup nowego, to nie będzie z tym żadnego problemu. Zdziwiło mnie pojęcie opcji w firmie Peugeot. Zawsze się jeszcze możesz targować - idziesz do dealera i mówisz że chcesz wspomaganie, ale nie chcesz lakieru. Może się uda lakier dostać gratis. |
|
Data: 2010-04-14 08:58:03 | |
Autor: m | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Użytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hq278d$67l$1nemesis.news.neostrada.pl... W dalszym ci±gu nie wiem czy współczynnik KM/kg WyobraĽ sobie powóz ciagnięty końmi Im wiecej koni, albo lzejszy powóz tym pojedzie żwawiej, szybciej Ponado parę osób zwracało uwagę na wpływ techniki Mozna jeĽdzić oszczędnie (rzadko przyspieszać i hamować) albo dynamicznie (zużywaj±c duzo paliwa) Można ciagle zmieniać biegi albo robić to rzadko :-) http://www.technikajazdy.info/techniczne/eco-driving/ nie na fotelu, a na stołku lub ławce w parku. Okropnie We wszystkich tanich autach tak jest Za wygodne siedzisko trzeba sporo zaplacić Zdziwiło mnie pojęcie opcji w firmie Peugeot. To s± zabiegi marketingowe Auta gołe (najtańsze) w przyrodzie nie występuj±, s± tylko w katalogach. |
|
Data: 2010-04-19 06:14:03 | |
Autor: Ewa | |
Technika jazdy (było: Proszę o radę które auto kupić) | |
|
|
Data: 2010-04-11 22:01:13 | |
Autor: Agent | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Liczy się również przy jakich obrotach jest max moc, im mniejsze tym lepiej. Jako przyklad podam moj± Fabię z starym silnikiem 1.4 60 KM i now± Corsę z silnikiem 1.2 80 KM. Wg mojego odczucia i kierownika Corsy Fabia idzie tak samo lub nawet lepiej. No i jak popatrzeć to Fabia ma swoje 60 KM przy 4500 obr i pewnie Corsa też ma przy 4500 około 60 KM ale na papierze zawsze wygl±da to lepiej. Dlatego najlepiej przejechac się wszystkimi autami. P.S. Mnie podoba się też Swift |
|
Data: 2010-04-11 17:28:04 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kupić | |
W szczególno¶ci interesuje mnie porównanie: Silnik jest jednym z wielu czynników maj±cych wpływ na dynamikę samochodu i spalanie. - Skoda Fabia II Junior 1.2 60 KM 5d skrzynia manualna - 5 masa własna 1040 kg - Peugeot 107 Happy 1.0 68 KM 3d skrzynia manualna - 5 masa własna 865 kg - Chevrolet Spark 1.0 68 KM 5d skrzynia manualna - 5 masa własna 939 kg Możesz napisać dokładniej na temat techniki jazdy w powyższym kontek¶cie? Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-11 16:25:06 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Ewa wrote:
- Skoda Fabia II Junior 1.2 60 KM 5d skrzynia manualna - 5 masa Pewnie pug będzie najbardziej dynamiczny bo jest najlżejszy. Prawie 200 kg to bardzo dużo, szczególnie dla silnika od kosiarki. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 18:33:14 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto ku pić | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4bc1f7e2$1news.home.net.pl... Pewnie pug będzie najbardziej dynamiczny bo jest najlżejszy. Prawie 200 zależy ile do niego wsadzisz mięska i balastu |
|
Data: 2010-04-11 17:14:02 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
fs wrote:
Pewnie pug będzie najbardziej dynamiczny bo jest najlżejszy. Prawie 200 A Ty ile wsadzasz do swojego? ;) -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 19:21:35 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto ku pić | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4bc2035a$1news.home.net.pl... A Ty ile wsadzasz do swojego? ;) 100kg samego siebie i balast :-) Jak pierwszy raz wsiadalem do malucha nie wiedziałem jak tam wleźć, urwałem gumy i jakiś uchwyt Jak się kiedyś przymierzylem do i10 to drzwi nie ptrafiłem zamknąć, ani kierownicy dostatecznie wysoko podnieść. W KIA ceed i podobnych rozmiarach gniotą mnie drzwi w łokieć Wybieram auta klasy D i E. Ktoś inny w mercedesie A się utopi |
|
Data: 2010-04-11 17:28:38 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
fs wrote:
100kg samego siebie i balast :-) To podobnie. ;-) Jak pierwszy raz wsiadalem do malucha nie wiedziałem jak tam wleźć, Ja ostatnio wsiadając do Octavii walnąłem się w głowę o dach. ;) -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 19:56:57 | |
Autor: fs | |
Proszę o radę które auto ku pić | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4bc206c6$1news.home.net.pl... Ja ostatnio wsiadając do Octavii walnąłem się w głowę o dach. ;) Jako szofer Octavii nie lubię, ma tylko długą dupę Jako pasażer z przodu mogę jechać W polonezie szofer ma więcej mniejsca. |
|
Data: 2010-04-12 13:27:31 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
fs wrote:
Jako szofer Octavii nie lubię, ma tylko długą dupę Jako pasażer z Ja ją nawet lubię, z tym, że na szerokość jest trochę za mała, no i fotele ma dziwne, jakieś tanie niskie oparcia i wygięte do tyłu. W konsekwencji podpierają 1/3 pleców i nie da się właściwie ustawić zagłówka. W polonezie szofer ma więcej mniejsca. Polonez to nie było małe auto przecież... -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 22:11:53 | |
Autor: moje_przedmioty | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Użytkownik "fs" <fs@cf.gh> napisał w wiadomo¶ci news:hpstnm$ul$1news.onet.pl... Nie zależy bo do kazdego wsadzasz to samo wieć jak było 200 kg różnicy tak będzie dalej |
|
Data: 2010-04-11 17:57:53 | |
Autor: Olek | |
Proszę o radę które auto k upić | |
On 2010-04-11 17:02, Ewa wrote:
Witam! olewaj±c dywagacje na temat mas własnych , stylu jazdy, długo¶ci biegów itp. mam pytanie główne - jakie s± kryteria porównania? |
|
Data: 2010-04-11 19:08:44 | |
Autor: onet | |
Proszę o radę które auto k upić | |
Ewa pisze:
Witam! Kupiłbym fabię. Jest o numer większa od pozostałych. Peugeota maj± znajomi - już żałuj±, niepraktyczny, awaryjny, brzydki kurdupel. (oni maj± z dieslem). Spark też mały. Fabia będzie też najbezpieczniejsza - nie życzę Ci skorzystania z tego, ale nigdy nie wiadomo - mnie auto czterogwiazdkowe ledwo ochroniło. |
|
Data: 2010-04-11 17:13:41 | |
Autor: to | |
Proszę o radę które auto kupić | |
onet wrote:
Kupiłbym fabię. Ale z lepszym silnikiem, jakkolwiek 68 KM w małym, lekkim pugu od biedy można pewnie przeżyć, to już 60 KM W fabii 5d to zdecydowanie za mało. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-11 21:32:46 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Kupiłbym fabię. Dokładnie tak. Jednak dołożyłbym kapkę (chyba z 1000zł) i wzi±ł wersję 12v (chyba 70KM). Poza tym fabia to naprawdę udane auto, polecam. P. |
|
Data: 2010-04-11 20:50:35 | |
Autor: Gabriel'Varius' | |
Proszę o radę które auto k upić | |
Ewa pisze:
Witam!Bede stroniczy ale zaproponuje Twingo II tyle, ze z silnikiem 1,2 75KM pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-04-11 21:53:44 | |
Autor: Agent | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Użytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpsofq$q4i$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam! Z tego co wymieniła¶ ja bym brak Fabię. Nie sugerowałbym się też tym że 1.2 jest słabszy od 1.0 bo w praktyce może sie okazać że jedzie nawet lepiej. Rozważyłbym natomiast co¶ z silnikiem 1.4 bo może się okazać że spalanie ma takie samo a jednak zdecydowanie lepiej przyspiesza. Popatrzyłbym też na Hyundaia i20 lub Clio. |
|
Data: 2010-04-12 12:50:04 | |
Autor: Jackare | |
Proszę o radę które auto kupić | |
On 11 Kwi, 17:02, "Ewa" <n...@wysylac.pl> wrote:
Witam!Gdybym to ja miał kupić wybieraj±c spo¶ród podanych przec Ciebie - kupiłbym fabię bo jest to samochód większy od peugeota i daewoo i najbardziej "normalny" jako samochód w klasycznym tego słowa znaczeniu. Z alternatyw poleciłbym hyundai getz 1.4 jako wygodny, dynamiczny i do znudzenia bezawaryjny. Mam aktualnie getza 1.3 od ponad 6,5 roku od nówki sztuki. Nudne auto - nic tylko się wlewa i jedzie, nic się nie dzieje, nic się nie psuje - nuda. Co ciekawe kilka osób mieszkaj±cych w pobliżu mnie kupiło getze i jedna osoba accenta w tym samym czasie co ja - pod koniec 2003 roku i wszystkie te osoby nadal maj± te samochody i chyba nikt się nie kwapi by się ich pozbywać bo to po prostu dobre auta. Skody też s± bardzo dobre, żywotne odporne i niezawodne. -- Jackare |
|
Data: 2010-04-12 15:08:52 | |
Autor: Marcin Jan | |
Proszę o radę które auto k upić | |
Ewa pisze:
Witam! Fabia też będzie łatwiejsza w odsprzedaży - jest to auto do¶ć popularne i maj±ce dobr± opinie w PL. I tak jak koledzy radzili sprawdĽ czy w podobnej cenie nie będzie mocniejszego silnika. pozdrawiam marcin |
|
Data: 2010-04-13 23:57:30 | |
Autor: Michał | |
Proszę o radę które auto k upić | |
Proszę o radę który z poniższych modeli warto wybrać BMW E46 Compact, BMW Z3. Je¶li BMW z 2000 roku nie jest dla Was NOWE to się Wam w głowach poprzewracało i tyle! |
|
Data: 2010-04-14 02:17:31 | |
Autor: Jackare | |
Proszę o radę które auto kupić | |
On 13 Kwi, 23:57, Michał <michal_...@onet.pl> wrote:
Nowe auto jest albo młode wiekiem albo stanem technicznym co oznacza że ma znikomy lub nie ma przebiegu. Dziesięcioletni samochód abojętnie jakiej marki, jeżeli był eksploataowany - jest moralnie(i technicznie też) zużyty. Wszystko najlepsze co oferował ten samochód zosało już wykorzystane i skonsumowane przez kogo¶ innego. Reszta to ochłapy. Tak jakby odkupić zjedzony przez kogo¶ w 3/4 obiad. Głodnym sie nie będzie, ale.... -- Jackare |
|
Data: 2010-04-14 13:24:49 | |
Autor: Olek | |
Proszę o radę które auto kupi ć | |
On 2010-04-14 11:17, Jackare wrote:
Nowe auto jest albo młode wiekiem albo stanem technicznym co oznacza jak Ty porównujesz 10 letnie BMW z 10 letni± np. Skod± to się nie dziwię... widać, że nie masz pojęcia żadnego o dobrych autach. Jak kupisz 10 letniego Mercedesa albo Audi to tez będzie ochłap? |
|
Data: 2010-04-14 05:18:10 | |
Autor: Jackare | |
Proszę o radę które auto kupić | |
On 14 Kwi, 13:24, Olek <alexh...@dupaonet.pl> wrote:
Przeczytaj poczatek w±tku. Kobieta chce kupić NOWY samochód podaj±c trzy przykłady. Ktos doradza jej żeby w zamian kupiła sobie stare BMW.. Jak kupisz 10 letniego Mercedesa albo Audi to tez będzie ochłap?A one to się nie zuzywaj± czy jak ? Jak kupię 10 letniego mercedesa lub audi to będę miał stary bo 10 letni samochód z przebiegiem zazwyczaj gdzie¶ między 200 a 500 tys km, więc nówka sztuka ani szczyt ¶wieżo¶ci to raczej nie będzie. Dobry ? Jak dla kogo. Ja tam w tym żadnej rewlacji nie widzę. -- Jackare |
|
Data: 2010-04-14 13:32:20 | |
Autor: m | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Użytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hq48m3$du9$1news.onet.pl... Jak kupisz 10 letniego Mercedesa albo Audi to tez będzie ochłap? Tak. Jak kogo¶ stać kupuje nowe, jak nie ma zbędnej forsy używane. Obojętnie czy to odrzutowiec, pałac, mieszkanie samochód, ubranie , jedzenie. Wolisz chińskie majtki, skarpetki nowe z hipermarketu, czy używane markowe ? Wolisz zje¶ć pozostawione resztki w super restauracji czy nienadgryzione zwyczajne? |
|
Data: 2010-04-14 13:46:40 | |
Autor: m | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Użytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hq48m3$du9$1news.onet.pl... jak Ty porównujesz 10 letnie BMW z 10 letni± np. Skod± to się nie Cenowo jednakowe? Porównanie dotyczyło np. http://gielda.autocentrum.pl/bmw-z3-m-pakiet-C10069716.html BMW Z3 M-PAKIET 31 900 PLN http://www.autocentrum.pl/oceny/bmw/z3/ "Samochód dobrze się prowadzi,w ¶rodku gło¶ny,w gor±cym klimacie bardzo ciepły w lecie,siedzenia po tys.- skora-przetarte,dziury na boku siedzenia kierowcy,ci±gle problemy z elektronika,już od 20 tyskm ciagle swieci sie swiatlo ABS,servis BMW chcial 2 tys dolarow za wymiane jakiegos czujnika zeby to zlikwidowac,za wyjecie compactu z radia-wcielo od goraca, skasowali 650 zl. Klucz z alarmem przestal dzialac przy 180 tys,alarm od poczatku sie ciagle wlaczal bez powodu.Siedzenia sie hustaja prawie od poczatku,po 100tys siedzenie pasazera sie zablokowalo.Bardzo zly serwis w krajach arabskich,brak fachowcow,serwisy beznadziejne,trzymaja samochod tydzien i oddaja samochod nie umyty,nie przyjemna obsluga,mam wrazenie ze jestem oszukiwana." z http://www.autocentrum.pl/nowe/chevrolet/spark/0.8i-52km-plus-16632/ Chevrolet Spark 0.8i 52KM Plus 31 390 zł Wybór nalezy do wybieraj±cego |
|
Data: 2010-04-14 06:05:40 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Proszę o radę który z poniższych modeli warto wybrać I one s± w podobnej cenie jak Spark? Pozdrawiam Ewa |
|
Data: 2010-04-14 09:01:25 | |
Autor: m | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Użytkownik "Ewa" <nie@wysylac.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hq3f3j$fd$1atlantis.news.neostrada.pl... BMW E46 Compact, BMW Z3. He, he. Dziesięciolatek kosztuje ułamek ceny nowego http://www.autocentrum.pl/bmw/z3/ http://www.autocentrum.pl/ceny-aut-uzywanych/bmw/z3/ |
|
Data: 2010-04-15 06:12:46 | |
Autor: Ewa | |
Proszę o radę które auto kupić | |
Proszę o opinie wynikaj±ce z użytkowania Napisz co¶ o sprzęcie. Jaka płyta główna, jaki zasilacz? Płyta główna to: Intel 865PE Chipset Based MSI 865PE Neo2 Series MS-6728 (v1.X) ATX Mainboard Version 1.1 G52-M6728X-K01 Nie wiem jaki jest zasilacz. W komputerze jest dotychczasowy dysk systemowy (80GB), nagrywarka DVD , czytnik DVD i napęd dyskietek. Pozdrawiam Ewa |