Proszę podac dane...

Data: 2009-09-08 15:38:01
Autor: SP1 QXL
Proszę podac dane...
Dzwoni sobie dzi¶ pan X, dajmy na to z banku Y, z zastrzeżonego numeru i pyta czy rozmawia ze mn±. Oczywi¶cie, rozmawia, więc pytam miło w czym mogę pomóc, no to Pan znó że dzwoni z banku Y i że zanim przyst±pi do dalszej rozmowy, musi mnie ZWERYFIKOWAĆ. Se tak od razu pomy¶lałem, ze moze maj± jaki¶ system telepatyczny, ale nie, Pan chce datę urodzenia i nazwisko panieńskie mamy.

No cóż, przerwałem Panu i powiedziałem do¶ spojnie, acz dosadnie, ze musiałbym nie nazywać się TL, albo na łeb upasć aby człowiekowi który przedstawia się jako X z Banku Y podawać swoje dane, tym bardziej że dzwoni z zastrzeżonego numeru.

A Wy jak reagujecie na takie kuriozum? Podajecie dobrowolnie Wasze dane? A może podacie swoje telefony, to zadzwonię i przedstawię sie jako Z z banku A i poproszę Was o kilka danych :)

TL

Data: 2009-09-08 07:01:14
Autor: Krzysiek
Proszę podac dane...
On 8 Wrz, 15:38, SP1 QXL <sp1...@sp1qxl.pl> wrote:
[...]

Czy można się domagać weryfikacji drug± stronę?
Najpierw ja sprawdzę czy pan X faktycznie dzwoni z banku Y, tylko o co
pytać?

Data: 2009-09-08 09:59:01
Autor: witek
Proszę podac dane...
Krzysiek wrote:

Czy można się domagać weryfikacji drug± stronę?

zawsze się można. z tym, że pan zapewne nie zechce się zautoryzować.

Najpierw ja sprawdzę czy pan X faktycznie dzwoni z banku Y, tylko o co
pytać?

o to samo. :)
Twoj± datę urodzenia i nazwisko panieńskie matki.
Będzie miał problem jak cię potem zautoryzować. :)

Zwykle pytam na temat jakiego rachunku rozmawiamy. Podanie czterech ostatnich cyfr rachunku lub karty nie stanowi problemu. Ale już nawet nie pamiętam kiedy ostatni raz mi sie to zdarzyło.

Data: 2009-09-08 17:40:03
Autor: MarcinF
Proszę podac dane...
witek wrote:

Podanie czterech ostatnich cyfr rachunku lub karty nie stanowi problemu.

nie jest to problem zwlaszcza dla kogos kto celu ataku nie wybral losowo,
a skads przeciez mial numer telefonu i nazwisko

Data: 2009-09-08 16:55:30
Autor: cyklista
Proszę podac dane...
Użytkownik Krzysiek napisał:
[...]

Ja tak robię, pytam się go¶cia o pesel i numer telefonu jego szefa, to jako¶ urywa ich chęć weryfikacji w sekundę.

Data: 2009-09-08 19:50:28
Autor: RobertS
Proszę podac dane...

Ja tak robię, pytam się go¶cia o pesel i numer telefonu jego szefa, to jako¶ urywa ich chęć weryfikacji w sekundę.

no przecież może podać dane z kosmosu...jak to sprawdizsz?

jak do mnie dzwoni± z zastrzeżonego to odpowiadam, że możemy pogadać, ale żadnych danych nie podam i na tym się rozmowa zwykle kończy

co innego jak spodziewam się tel. z banku i wiem, że np. zwykle dzwoni± z zastrzeżonego, wtedy jestem bardziej ugodowy

RobertS

Data: 2009-09-09 15:35:15
Autor: cyklista
Proszę podac dane...
Użytkownik RobertS napisał:

Ja tak robię, pytam się go¶cia o pesel i numer telefonu jego szefa, to jako¶ urywa ich chęć weryfikacji w sekundę.

no przecież może podać dane z kosmosu...jak to sprawdizsz?

jak poda takie dane to jestem pewny że to oszust :-)

Data: 2009-09-08 17:03:04
Autor: Paweł
ProszÄ™ podac dane...
Krzysiek wrote:

Czy można się domagać weryfikacji drugą stronę?
Najpierw ja sprawdzÄ™ czy pan X faktycznie dzwoni z banku Y,
tylko o co pytać?

mi kiedys paniusia powiedziala, ze jak chce, to moge zadzwonic
do banku i sie spytac, czy taka, a taka osoba tam pracuje,
tylko, ze dlaczego jak mam gdzies dzwonic jak to oni mi chca
cos sprzedac? zwykle konczy sie na czerwonej sluchawce :>

Data: 2009-09-08 18:47:12
Autor: namikk
ProszÄ™ podac dane...
Paweł wrote:

[...]

Trochę zeskoczę z tematu i opiszę jak to u mnie wyglądało ostatnim razem :-)
Zazwyczaj jak do mnie  dzwoni jakaĹ› osoba/konsultant podajÄ…c siÄ™ za
pracownika banku X,gdzie rozmowa była niezamawiana, ja oddzwaniam i
potwierdzam dane rozmówcy i cel rozmowy.I tak było do momentu kiedy
spotkałem się z dziwnym telefonem ponoć z eurobanku,zadzwoniłem do nich w
celu potwierdzenia imienia  i nazwisko mojej rozmĂłwczyni,ktĂłra u nich
pracuje i rzekomo chciała wyłudzić moje dane,proszę sobie wyobrazić, że u
nich jest jakaĹ› dziwna praktyka i nikt nie  chciaĹ‚ mi potwierdzić, ĹĽe ta
osoba u nich pracuje zasĹ‚aniali  siÄ™ tajemnicÄ… sĹ‚uĹĽbowÄ…/zawodowÄ…(telefonĂłw
wykonałem kilkanaście).Więc poprosiłem o połączenie z osobą,która do mnie
dzwoniła,też to było niemożliwe-wszyscy chcieli nagle rozmawiać ze mną :-) tym bardziej,że nikt nie wiedział w jakiej sprawie do mnie ta osoba
dzwoniła i nie wiedzieli jaką informację chciała mi przekazać heh śmiech na
sali :-) , po wizycie w placówce też to było niemożliwe do ustalenia po co
do mnie dzwoniono?? hehehe :-)  dopiero po tygodniu prĂłb trafiĹ‚em na osobÄ™
na partyline,która potwierdziła mi dane pracownika, ale też nie wiedziała
jaką mi informację chciano przekazać - życzę powodzenia konsultantom i
samych sukcesĂłw zawodowych w pracy.
Czyli coś niemożliwego do ustalenia zostało ustalone :-) I teraz należałoby zadać pytanie, czy imię i nazwisko pracownika,który
pracuje w banku jest tajemnicą zawodową/służbową?Dla mnie jest to brednia
wyssana z palca,tzn.,ĹĽe jak siÄ™ do nich dzwoni to teĹĽ siÄ™ nie powinni
przedstawiać z imienia i nazwiska a jakoś się przedstawiają.
Nazwałbym to po imieniu kolokwialnie, ale się wstydzę ;-) Pozdrawiam

Data: 2009-09-08 20:03:21
Autor: Wojciech Bancer
ProszÄ™ podac dane...
On 2009-09-08, Krzysiek <kl1@o2.pl> wrote:

[...]

[...]

Zdaje się, że w mbanku, czy gdzie¶ jest pole "Hobby" które wła¶nie
do tego służy by zweryfikować konsultanta. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-09-08 09:55:15
Autor: witek
Proszę podac dane...
SP1 QXL wrote:

A Wy jak reagujecie na takie kuriozum?

tak samo.
Do mnie akurat zawsze dzowni ta sama osoba, któr± znam i rozpoznaję po głosie, wiec nie mam tego problemu.
Resztę załatwia się mailem i zwykle to ja oddzwniam jak przysyłaj± maila, że czego¶ chc±.

Data: 2009-09-08 15:49:47
Autor: george
Proszę podac dane...

"SP1 QXL" <sp1qxl@sp1qxl.pl> wrote in message news:h85msn$i1$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

pytam najpierw jaka sprawa jea a potem sie rozł±czam.
Jesli nadal chce mnie weryfikowac zanim wyjasni o co chodzi to wciskam czerwony klawisz bez zbędnej zwłoki, najlepiej w pół słowa.

george.

Data: 2009-09-08 15:51:04
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Proszę podac dane...
A Wy jak reagujecie na takie kuriozum? Podajecie dobrowolnie Wasze dane? A może podacie swoje telefony, to zadzwonię i przedstawię sie jako Z z banku A i poproszę Was o kilka danych :)

napewno nie podam nr karty kredytowej, wraz z pinem i kodem cvv :)

natomiast nie bardzo widzę możliwo¶ć całkowitej odmowy rozmawiania
z takowym dziwakiem, bo a nuż chc± co¶ ważnego? np. zapłaciłem o 2,61zł za mało i wpisza mnie do BIK albo co¶ innego? Wiem, że takie
telefony to bezprawie, ale naprawdę nie wiem czy warto kopać się
z koniem...

Data: 2009-09-08 06:58:29
Autor: Tomek z Wawy
Proszę podac dane...
On 8 Wrz, 15:51, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

napewno nie podam nr karty kredytowej, wraz z pinem i kodem cvv :)

To jak możesz to wy¶lij mi sam numer i datę ważno¶ci, po co mi twój
pin i cvv, no i ustaw duży limit.

Data: 2009-09-08 16:34:54
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Proszę podac dane...
To jak możesz to wy¶lij mi sam numer i datę ważno¶ci,

:)

Data: 2009-09-08 17:41:37
Autor: MarcinF
Proszę podac dane...
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl wrote:

natomiast nie bardzo widzę możliwo¶ć całkowitej odmowy rozmawiania
z takowym dziwakiem, bo a nuż chc± co¶ ważnego?

wystaczy zadzwonic do banku i zapytac czy ktos od nich dzownil i o co chodzi

Data: 2009-09-08 18:54:50
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Proszę podac dane...
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl wrote:

> natomiast nie bardzo widzę możliwo¶ć całkowitej odmowy rozmawiania
> z takowym dziwakiem, bo a nuż chc± co¶ ważnego? wystaczy zadzwonic do banku i zapytac czy ktos od nich dzownil i o co chodzi

jestem klientem 23 banków i obdzownienie ich wszystkich
zajęłoby mi dużo czasu i trochę pieniędzy (nie wszystkie
maj± darmowe nr 0800 jak inteligo)

Data: 2009-09-08 21:28:56
Autor: MarcinF
Proszę podac dane...
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl wrote:

jestem klientem 23 banków i obdzownienie ich wszystkich
zajęłoby mi dużo czasu i trochę pieniędzy (nie wszystkie
maj± darmowe nr 0800 jak inteligo)

jesli nie jestes w stanie zapamietac jak przedstawil sie dzwoniacy
to mozesz go poprosic by zrobil to jeszcze raz

Data: 2009-09-08 16:49:01
Autor: SQLwysyn
Proszę podac dane...
Użytkownik "SP1 QXL" <sp1qxl@sp1qxl.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h85msn$i1$1atlantis.news.neostrada.pl...

A Wy jak reagujecie na takie kuriozum?

Odpowiadam: nie interesuje mnie przelew na karte Citibanku oprocentowany 20% w skali roku (jak 10 lat temu).

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-09-08 17:37:14
Autor: MarcinF
Proszę podac dane...
SP1 QXL wrote:
[...]

klasyczny scenariusz ataku typu vishing

No cóż, przerwałem Panu i powiedziałem do¶ spojnie, acz dosadnie, ze musiałbym nie nazywać się TL, albo na łeb upasć

emocje i dyskusje mozna sobie chyba darowac

A Wy jak reagujecie na takie kuriozum? Podajecie dobrowolnie Wasze dane?

wystarczy zapytac o przyczyne tego telefonu, podziekowac, a nastepnie
samemu skontaktowac sie z bankiem

Data: 2009-09-09 07:41:39
Autor: Jarek Andrzejewski
Proszę podac dane...
On Sep 8, 3:38 pm, SP1 QXL <sp1...@sp1qxl.pl> wrote:
[...]

do mnie zadzwoniła wczoraj pani z Citi (podobno, bo nie
zweryfikowałem :-) i tak samo zapytała. I niestety nie dowiedziałem
się co takiego ważnego ma owa Pani mi do przekazania na temat "moich
produktów bankowych", bo nie chciała się poddać weryfikacji :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-09-09 12:53:24
Autor: wspolna-flaszka.pl
Proszę podac dane...
mBank? :)
do mnie dzwonili z dzialu windykacji -z racji kilku dniowego opoznienia po przekroczeniu salda- (firma ktora obsluguje takze Reiffajsen), i sie pyta czy rozmawia z tym i z tym,
i czy moglby Pan podac celem weryfikacji date uodzenia, ciekaw jestem co by bylo gdybym powiedzial nie molgbym,
czy ktos to przerabial?

Data: 2009-09-09 04:04:15
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Proszę podac dane...
On 9 Wrz, 12:53, "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.roki...@gazeta.pl>
wrote:
[...]

A czy przed weryfikacja wspomnieli, ze sa windykacja czy dopiero po
weryfikacji danych?

Data: 2009-09-09 14:03:58
Autor: wspolna-flaszka.pl
ProszÄ™ podac dane...

wrote:
[...]

podali nazwe firmy , zreszta domyslilem sie w tych okolicznosciach, ale musze przyznac ze byli grzeczni i nie bylo grozb :)

Proszę podac dane...