Proszę pomoc - długie

Data: 2009-10-18 20:48:10
Autor: E
Proszę pomoc - długie
Szanowni Państwo

Od pewnego czasu otrzymuję "ciekawe" mail'e - przykład podam na końcu
wiadomości. Chciałbym się dowiedzieć, jak zapobiedz działaniom opisanym w
tym mailu? Czy mam się czego obawiać? Co robić, aby rozwiązać problem?

Oczywiście, żadnej umowy nie zawierałem. Z mojego komuptera korzysta kilka
osób, a umowa z operatorem jest podpisana na 2 osoby. Czy faktycznie jest
możliwe, aby firma ta przetwarzała moje/nasze dane? Z mojego punktu widzenia
chcą poprostu wyłudzić pieniądze. Dziękuję za pomoc.

Przykład:
Szanowna Pani mak,

Ze względu na nie wywiązanie się przez Panią do dzisiaj z zawartej z nami
umowy z dnia 25.09.2009 będziemy zmuszeni wystąpić przeciwko Pani na drogę
sądową w celu wyegzekwowania przysługujących nam wymagalnych należności. Na
podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204) doszło do zawarcia wiążącej obie
strony umowy.

Pozew przeciwko Pani zostanie skierowany do właściwego miejscowo sądu przez
współpracującą z nami kancelarię prawną na podany przez Panią podczas
zawierania umowy adres:

ola mak
71706 szczecin
rydla 5

Przypominamy, że podawanie fałszywych danych osobowych mających na celu
wprowadzenie w błąd drugiej Strony umowy stanowi przestępstwo oszustwa
zagrożone karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat. Jeżeli podczas
rejestracji podali nam Państwo fałszywe dane osobowe (otrzymamy wtedy zwrot
listu z pozwem) o popełnionym przestępstwie niezwłocznie zawiadomimy
właściwe organy ścigania. Do identyfikacji posłuży nam adres IP, z którego
nastąpiło zawarcie umowy oraz jej dokładny czas i data. Polscy usługodawcy
internetowi mają obowiązek zapisywania, który z klientów o danej porze
korzystał z danego adresu IP, właśnie na wypadek ewentualnych przestępstw
lub wyłudzeń dokonanych przez klientów.

Pani adres IP użyty podczas zawierania z nami umowy z dnia 25.09.2009 to
89.76.157.129. W związku z powyższym zastrzegamy sobie prawo do
wykorzystania zgromadzonych o Pani danych w celu wyegzekwowania należności
wynikającej z zawartej umowy oraz ewentualnego przekazania ich właściwym
organom ścigania w przypadku podania fałszywych danych.

Niniejszym pragniemy poinformować, że wyznaczamy Pani ostateczny termin na
dobrowolną spłatę zaległości. Jeżeli usługa Pobieraczek5 nie zostanie
opłacona w przeciągu 3 dni od dnia otrzymania tej wiadomości, wówczas
zainicjujemy czynności prawne opisane wyżej, co wiązać się będzie dla Pani z
dodatkowymi kosztami (sądowymi i windykacyjnymi) oraz w wypadku podania
fałszywych danych zawiadomieniem właściwych organów ścigania i poniesieniem
związanych z tym konsekwencji.

Zaległą kwotę w wysokości 94,80 PLN należy zapłacić w ciągu 3 dni od dnia
otrzymania niniejszej wiadomości. Istnieją dwa sposoby opłacenia należności:

Data: 2009-10-18 12:00:51
Autor: SzalonyKapelusznik
Proszę pomoc - długie
On 18 Paź, 20:48, "E" <s...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Pobieraczek i to juz 5 wersja? no no no.

Mozesz ich laskawie olac. Albo odpisac ze ktos ich wprowadzil w blad
podajac twoje dane ;)

Data: 2009-10-18 23:29:47
Autor: Tomasz Chmielewski
Proszę pomoc - długie
SzalonyKapelusznik wrote:
[...]

Mozna zagrozic skierowanie sprawy do sadu (proba wyludzenia)?

Albo przynajmniej zazadac oplaty manipulacyjnej, 5 zl, na wskazane konto? ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-10-19 09:40:38
Autor: E
Proszę pomoc - długie

Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <mangoo@nospam.wpkg.org> napisał w
wiadomości news:hbg1cb$16u$1online.de...
SzalonyKapelusznik wrote:
[...]

;)

-- Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Czyli informacje jakie przesłają (straszenie sądem itd.) mogę zignorować bez
obawe, że pewnego dnia otrzymam "list polecony" ? :)

Data: 2009-10-19 11:12:19
Autor: Tomasz Chmielewski
Prosz����������� �����
E wrote:

Przypominamy, �e podawanie fa�szywych danych osobowych maj�cych na celu
wprowadzenie w b��d drugiej Strony umowy stanowi przest�pstwo oszustwa
zagro�one kar� pozbawienia wolno�ci od 6 miesi�cy do 8 lat. Je�eli
podczas
rejestracji podali nam Pa�stwo fa�szywe dane osobowe (otrzymamy wtedy
zwrot
listu z pozwem) o pope�nionym przest�pstwie niezw�ocznie zawiadomimy
w�a�ciwe organy �cigania.
[...]

Czyli informacje jakie przes�aj� (straszenie s�dem itd.) mog� zignorowa� bez
obawe, �e pewnego dnia otrzymam "list polecony" ? :)

Niekoniecznie. Mozesz dostac list nie od sadu, lecz od firmy windykacyjnej.

Ale skoro nie ty jestes osoba, ktora ta umowe zawarla, a tym bardziej nigdy ie korzystales/as z tej uslugi, to problem jest w zasadzie ciekawy (tzn. pewnie platnosc jest do unikniecia, lecz moze sie to wiazac z pewna doza "odkrecania").

Byly jakies precedensy w podobnych sprawach?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-10-19 11:16:15
Autor: spp
Prosz����������� �����
Tomasz Chmielewski pisze:

Byly jakies precedensy w podobnych sprawach?

Pewnie tak choć nie na taką skalę. :)

--
spp

Data: 2009-10-21 08:42:01
Autor: E
Prosz????????????????

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4adc2e5e$1news.home.net.pl...
Tomasz Chmielewski pisze:

Byly jakies precedensy w podobnych sprawach?

Pewnie tak choć nie na taką skalę. :)

--

Skierowałem sprawę do UOKiK - urząd wszczął postępowanie :)

dotyczący świadczenia usług przez firmę Eller Service s.c. i jej serwisu pobieraczek.pl Departament Prawny Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uprzejmie informuje, iż działając na podstawie ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 ze zm.) zostało wszczęte z urzędu w dniu 12 października 2009 r. postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Przedmiotowe postępowanie zakończone będzie decyzją, która rozstrzygnie, czy ww. przedsiębiorca stosował praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów o których stanowi art. 24 ust.1 i 2 pkt 3 wyżej wymienionej ustawy polegających na:
1.      stosowaniu reklamy wprowadzającej konsumentów w błąd co do bezpłatności świadczonych usług w okresie 10 dni od dnia zawarcia umowy oraz co do okresu, na jaki umowa zostaje zawarta, co może naruszać art. 4 ust. 1 i 2 w zw. z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. Nr. 171, poz. 1206) i godzić w zbiorowe interesy konsumentów.
2.      zamieszczeniu na stronie internetowej www.pobieraczek.pl informacji handlowej,  na którą składa się:
a)      reklama w postaci baneru reklamowego,
b)      sformułowanie o treści Tak, chcę testować przez 10 dni! ,
c)      informacja pod tytułem Informacja dla klientów ,
oraz skonstruowaniu procedury zawarcia umowy w sposób pomijający istotne informacje potrzebne konsumentowi do podjęcia decyzji dotyczącej umowy, które to działania wprowadzają konsumentów w błąd co do bezpłatności świadczonych usług w okresie 10 dni od dnia zawarcia umowy oraz co do okresu, na jaki umowa zostaje zawarta, co może naruszać art. 4 ust. 1 i 2 w związku z art. 5 ust. 1 i art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. Nr. 171, poz. 1206) i godzić w zbiorowe interesy konsumentów.

Data: 2009-10-19 09:44:58
Autor: Konrad
Proszę pomoc - długie

"SzalonyKapelusznik" <szalonykapelusznik@gmail.com> wrote in message news:66546e53-ca64-4f05-b60b-46da2a34a601v36g2000yqv.googlegroups.com...

Mozesz ich laskawie olac. Albo odpisac ze ktos ich wprowadzil w blad
podajac twoje dane ;)

Zamówiłem przez internet telewizję UPC i do końca czerwca miałem mieć gratis, później przestałem oglądać a te głąby cały czas mi przysyłają jakieś rachunki. Z czysty sumieniem ich łaskawie olewam i dzieki za pomoc.

Konrad.

Data: 2009-10-19 09:53:35
Autor: spp
Proszę pomoc - długie
Konrad pisze:

[...]

Rozumiem, że otrzymałeś pisemne potwierdzenie warunków zawartej umowy wraz z wymaganymi informacjami, w szczególności o przysługującym Ci 10-cio dniowym terminie na wypowiedzenie tej umowy?
I że osobiście zamówiłeś usługę a nie małoletnie dziecko korzystające z tego komputera?

--
spp

Data: 2009-10-19 10:30:35
Autor: Konrad
Proszę pomoc - długie

"spp" <spp@op.pl> wrote in message news:4adc1affnews.home.net.pl...

Rozumiem, że otrzymałeś pisemne potwierdzenie warunków zawartej umowy wraz z wymaganymi informacjami, w szczególności o przysługującym Ci

A coś tam przyszło ale dopiero dużo później - w sumie nie czytałem dokładnie - ale kogo to obchodzi.

10-cio dniowym terminie na wypowiedzenie tej umowy?
I że osobiście zamówiłeś usługę a nie małoletnie dziecko korzystające z tego komputera?

Nie pamiętam dokładnie - ale pewnie ja bo na rachunkach są moje dane osobowe a młody raczej by ich nie wpisał tak dokładnie - ja nic nie chcę wypowiadać, po prostu nie zawarłem żadnej umowy, skorzystałem tylko z darmowej promocji na określony okres - niech spadają.

Konrad

Data: 2009-10-19 08:33:55
Autor: Jacek_P
Proszę pomoc - długie
Konrad napisal:
[...]

Niekoniecznie. Mozliwe, ze wsiakles tak, jak uzytkownicy Pobieraczka,
ktorzy nie doczytali, ze podpisuja umowe, a jezeli chca poprzestac
wylacznie na okresie gratisowym to musza AKTYWNIE te umowe wypowiedziec.

Moze jednak doczytaj to, co dostales. Bo niewykluczone, ze jestes na
przegranej pozycji, a odsetki rosna. Coz, wiekszosc ludzi nie czyta,
a potem placze.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-19 10:47:21
Autor: Konrad
Proszę pomoc - długie

"Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> wrote in message news:hbh89j$e1q$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Niekoniecznie. Mozliwe, ze wsiakles tak, jak uzytkownicy Pobieraczka,
ktorzy nie doczytali, ze podpisuja umowe, a jezeli chca poprzestac
wylacznie na okresie gratisowym to musza AKTYWNIE te umowe wypowiedziec.

No ale przecież wszyscy mówią żeby olać - kłamią?

Konrad

Data: 2009-10-19 10:59:24
Autor: GK
Proszę pomoc - długie
Konrad pisze:

No ale przecież wszyscy mówią żeby olać - kłamią?

Konrad

Niekoniecznie muszą kłamać. Ale łatwiej napisać "olej" jak ich to nie dotyczy bezpośrednio.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-10-19 11:09:16
Autor: spp
Proszę pomoc - długie
GK pisze:

No ale przecież wszyscy mówią żeby olać - kłamią?

Niekoniecznie muszą kłamać. Ale łatwiej napisać "olej" jak ich to nie dotyczy bezpośrednio.

Mnie dotyczy bezpośrednio i ... olewam.

--
spp

Data: 2009-10-19 08:49:45
Autor: SzalonyKapelusznik
Proszę pomoc - długie
On 19 Paź, 10:30, "Konrad" <k...@poczta.onet.pl> wrote:
"spp" <s...@op.pl> wrote in messagenews:4adc1affnews.home.net.pl...
> [...]

po prostu nie zawarłem żadnej umowy, skorzystałem tylko z darmowej promocji

Trollujesz. Jest roznica miedzy "nie patrze co podpisuje" a "nie
podpisuje bo nic nie dostalem do podpisania".

Data: 2009-10-20 09:09:31
Autor: Konrad
Proszę pomoc - długie

"SzalonyKapelusznik" <szalonykapelusznik@gmail.com> wrote in message news:80be8d0c-906d-4e7e-8d4e-53aba7ec740cr36g2000vbn.googlegroups.com...

Trollujesz. Jest roznica miedzy "nie patrze co podpisuje" a "nie
podpisuje bo nic nie dostalem do podpisania".

Co masz na myśli? Nic nie podpisywałem bo nic do podpisywania nie było - pocztą dostałem coś co sie nazywa "ogólne warunki świadczenia usług" oraz aneks "promocja 2 miesiące gratis" i później rachunek do zapłaty oraz wzorzec przelewu do zapłaty - mam się tych papierków na pamięć nauczyć?. Nie interesuje mnie korzystanie z ich usług więc to olewam - gdzie widzisz trolowanie?

Konrad

Data: 2009-10-18 20:51:06
Autor: spp
Proszę pomoc - długie