Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)

Data: 2010-08-12 02:35:03
Autor: bastek72
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
płatności allegro, system wmuszany na siłę wszystkim handlowcom,
nie można wyłączyć tej zasranej rączki, sięgającej PO MOJE PIENIĄDZE
co prawda tylko na dzień lub dwa, ale jednak. Złodziejskie nasienie.

wredna praktyka monopolistyczna poprawiająca płynność finansową bandytów z XQL Sp z o.o. kosztem uczciwych sprzedawców.

chętnie uciął bym tą złodziejską rękę przy samej dupie, ale
niestety, ani UOKiK ani UKE ani żadna instytucja przejadająca
nasze podatki nie zajmuje sie rzeczywistą ochroną konsumentów.

Sprzedawcy na allegro proszą, niektórzy na czerwono pismem 24 px żeby  NIE PŁACIĆ tymi zasranymi "PzA" i ja ich rozumiem.

Aż tutaj szczęka mi opadła!

http://allegro.p/item1182414718_doladowanie_orange_100zl_10gratis_najtaniej.html

aukcja jak aukcja, ale zdziwiło mnie rozdawanie bonusa za użycie "PzA".

OK, ktoś ma firmę, płynność finansową, a czas oczekiwania na pieniądze od klienta wkalkulował w koszty działalności.

Rozumiem że ktoś "godzi się" (bo musi) na  mniejszy zysk...

Ale DLACZEGO ktoś prosi sie o mniejsze zyski?

Gdzie jest sens takiego działania? Czego nie uwzględniłem?

Data: 2010-08-12 02:38:24
Autor: bastek72
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
niestety, ani UOKiK ani UKE ani żadna instytucja

miało być: ani UOKiK ani KNF ani żadna instytucja

Data: 2010-08-12 02:45:02
Autor: bastek72
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
proszę, nie wypisywać mi tutaj żadnego srutututu że XQL Sp. z o.o.
jest właścicielem i robi u siebie co uważa za słuszne, bo takie jest ich (bandyckie czy nie bandyckie, nie ważne, kwestia oceny) prawo...

ja rozumiem interes afrykańskiej spółki z o.o., rozumiem ludzi którzy handlują na allegro i godzą sie na PzA bo muszą, co podkreśliłem w słowach:

Rozumiem że ktoś "godzi się" (bo musi) na  mniejszy zysk...
Ale DLACZEGO ktoś prosi sie o mniejsze zyski?

w tym wątku interesuje mnie WYLĄCZNIE kwestia
kalkulacji MIKROEKONOMICZNEJ i to nie po stronie klienta
nie po stronie właściciela targowiska ale po stronie handlowca.

Gdzie jest sens takiego działania? Czego nie uwzględniłem?

to mnie interesuje. I tylko to.

Data: 2010-08-12 08:10:20
Autor: Kris

Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:47f6.000011f3.4c63440enewsgate.onet.pl...

Rozumiem że ktoś "godzi się" (bo musi) na  mniejszy zysk...
Ale DLACZEGO ktoś prosi sie o mniejsze zyski?

A dlaczego "mniejsze zyski"?
PzA jest p póki co bezpłatne a gość promuje ten sposób zapłaty bo obsługa jest dla niego wygodniejsz. Nie musi sprawdzać konta  czy wplata wpłynela itp. dostaje meila z Allegro ze kupujacy dokonał wpłaty i wysyla doladowanie. Wszystkie wpłaty  ma w jednym miejscu i jest o nich niezwłocznie informowany.
A kupujący nie dośc że ma wygodniej korzystajac z PzA to jeszcze dostaje bonus 5zł.
I obie strony zadowolone.
A tych sprzedawców którzy na czerwono czcionka 24 pisza aby nie korzystać z PzA jakby coraz mniej.
Sprzedaż im spada to i czerwoną napisy zaczynaja kasować;)

Data: 2010-08-12 08:19:05
Autor: RobertS
[...]

już kilka razy zrezygnowałem z zakupu z powodu takiego tekstu jw., jak nie to nie, skoro mogę zapłacić kartą w sklepie to dlaczego nie na allegro?

jednak tak jak akceptacja kart nie jest obowiązkowa w normalnych sklepach tak samo powinna być opcjonalna na allegro...takie przymuszanie
sprzedawców do jakiegoś tam rozwiązania to nieporozumienie!

RobertS

ps
podejrzewam, że za niedługo PzA przestanie być bezpłatne a obowiązkowe i owszem!!!

Data: 2010-08-12 07:15:16
Autor: xbartx
Dnia Thu, 12 Aug 2010 08:19:05 +0200, RobertS napisał(a):

jednak tak jak akceptacja kart nie jest obowiązkowa w normalnych
sklepach tak samo powinna być opcjonalna na allegro...takie przymuszanie
sprzedawców do jakiegoś tam rozwiązania to nieporozumienie!

Hmmm ja wiem czy nieporozumienie? Dopóki jest darmowe to ja nie widzę tutaj większej różnicy między PzA a przelewem. Przecież po zakupię czegoś na allegro przelew z płatnością też mogę zlecić za dzień lub i trzy dni. Do tego sprzedawca musi sprawdzić czy przelew do niego dotarł (choć pewnie przy większych sklepach i tak mają powiadomienia na bieżąco). Z PzA możemy robić automatyczną wypłatę codziennie, więc gdzie tutaj jest problem? Jak sprzedawca jest taki bogobojny to niech poczeka te 2-3 aż przelew trafi na jego konto i wyśle towar i tyle. Ja też mogę zlecić do niego przelew i po tygodniu od daty transakcji. Dopóki PzA jest darmowe i automatycznie można wypłacać z niego pieniądze to kompletnie nie widzę różnicy między nim a zwykłym przelewem. Różnica jest na pewno jak obie osoby mają konta w tym samym banku zazwyczaj PKO BP lub mBank. Wtedy przy jakiś większych kwotach gotówka jest od razu do dyspozycji ale czy to aż tak zmienia sytuację? Wątpię. W jakimś indywidualnych, prywatnych przypadkach być może, ale raczej nie dla sklepów.

--
xbartx

Data: 2010-08-12 02:15:40
Autor: Jarek Andrzejewski
On 12 Sie, 09:15, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

Hmmm ja wiem czy nieporozumienie? Dopóki jest darmowe to ja nie widzę
tutaj większej różnicy między PzA a przelewem. Przecież po zakupię czegoś

Jedna co najmniej jest: nie działające ostatnio wypłaty z PzA. Chyba z
tydzień walczyli z tym.

możemy robić automatyczną wypłatę codziennie, więc gdzie tutaj jest

jeśli akurat działa :-)

No i kwestia kasy fiskalnej - przy przelewach nie trzeba jej mieć, a
przy PzA - już są różne interpretacje.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-08-12 20:51:28
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 12 Aug 2010 02:15:40 -0700 (PDT), Jarek Andrzejewski napisał(a):
No i kwestia kasy fiskalnej - przy przelewach nie trzeba jej mieć, a
przy PzA - już są różne interpretacje.

Przy przelewach też trzeba mieć - wystarczy że co 10 klient zamiast
przeklepywać treść podaną w aukcji po prostu napiszą "allegro".
A przy PzA jest szansa, że w końcu zgodzą się na inne opisywanie przelewów
i problem z kasami zniknie.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-12 09:37:47
Autor: cyklista
Użytkownik xbartx napisał:
[...]

Jak wszystko działa płynnie to jest tak jak piszesz, schody zaczynają się w przypadku braku wpływu na konto sprzedawcy przelewu który ty zleciłeś. Jak robiłeś na konto to pozostaje ci tylko sprawdzić na jakie konto wpłaciłeś i złożyć reklamację w swoim banku a i sprzedawca może to samo sprawdzić u siebie i tez reklamować w swoim banku. Jak robiłeś to przez PZA to reklamować możesz tylko w allegro a sprzedawca nic nie może zrobić bo nie jest stroną w tej sprawie (według allegro i qxl).

Z opóźnieniem płatności nie chodzi o to że ja dostanę pieniądze po paru dniach i wtedy towar wyślę. Jak robisz zwykły przelew to ja go mam w następnej sesji na koncie, a jak robisz to przez PZA to ty się pozbywasz pieniędzy dzisiaj a ja je dostaję dopiero na 3 dzień (a 2 dni obraca nimi qxl i na tym zarabia, czego nie muszę na tej grupie wyjaśniać).

Nie wolno porównywać PZA z kartą kredytową, w przypadku transakcji kartą mam do czynienie z bankami zgodnie z umową którą dobrowolnie obie strony podpisały, w przypadku allegro mam do czynienia z pośrednikiem finansowym nie będącym bankiem z którym nie łączy mnie żadna umowa a jedynie a jedynie jestem o nim poinformowany poprzez regulamin allegro.

Data: 2010-08-12 09:17:25
Autor: xbartx
Dnia Thu, 12 Aug 2010 09:37:47 +0200, cyklista napisał(a):

Z opóźnieniem płatności nie chodzi o to że ja dostanę pieniądze po paru
dniach i wtedy towar wyślę. Jak robisz zwykły przelew to ja go mam w
następnej sesji na koncie,

Zazwyczaj tak jest ale nie jest to regułą.

a jak robisz to przez PZA to ty się pozbywasz
pieniędzy dzisiaj a ja je dostaję dopiero na 3 dzień (a 2 dni obraca
nimi qxl i na tym zarabia, czego nie muszę na tej grupie wyjaśniać).

Jak płacę kk to jakich pieniędzy się pozbywam i czy na pewno jesteś pewny, że obracają nimi 2 dni?

[...]

Płacisz przez platności.pl, który ma status agenta rozliczeniowego:

http://kartyonline.pl/arty.php?id=268

--
xbartx

Data: 2010-08-12 10:08:24
Autor: mvoicem
(12.08.2010 09:37), cyklista wrote:

[...]

Gwoli ścisłości, to przez te kilka dni pieniędzmi obraca wystawca karty
czy ktoś inny. Wątpię żeby Allegro dostawało pieniędza od razu po
autoryzacji, raczej dopiero po obciążeniu karty (a i to z jakimś
opóźnieniem).

p. m.

Data: 2010-08-12 10:26:54
Autor: cyklista
Użytkownik mvoicem napisał:
[...]

Pod warunkiem że zapłata została zrobiona kartą a nie przelewem.

Data: 2010-08-12 08:27:32
Autor: Kris

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:i403oq$22td$1opal.icpnet.pl...

[...]

Ale nie jest zabronione/zablokowane korzystanie z normalnych przelewów.

ps
podejrzewam, że za niedługo PzA przestanie być bezpłatne a obowiązkowe i owszem!!!

bardzo mozliwe

Data: 2010-08-12 10:23:18
Autor: Kotlet wołowy

Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał w wiadomości news:i4048l$6mi$1news.onet.pl...

[...]

zgadnij gdzie pojda pieniadze gdy po zakupie przedmiotu z listy platnosci wybierzesz zwykly przelew ?

dopiero pozniej jak sie napocisz toznajdziesz pozycje zwykly przelew po za pza.

--
Ja wiem czego potrzebujesz ....
http://programdofakturowania.info.pl

Data: 2010-08-12 08:54:21
Autor: hants
"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:i403oq$22td$1opal.icpnet.pl...
takie przymuszanie
sprzedawców do jakiegoś tam rozwiązania to nieporozumienie!

To ogólny trend na rynku. Ebay zmusza do paypala

Data: 2010-08-12 13:34:07
Autor: Jajek
"hants" <marcin@hants.pl> wrote in message news:4c63a8ae$1news.home.net.pl...
[...]

Taa, ale poważne transakcje realizowane są za pośrednictwem przelewów. Ilekroć kupowałem w UK to sprzedawca przy kwotach > 1000 zł odrzucał mi wpłatę paypal i prosił o przelew. Teraz każde zakupy na eBay tak realizuję.

--
Radek

Data: 2010-08-12 23:28:35
Autor: m4rkiz
"Jajek" <2asas1@1ss2ss.com> wrote in message news:i40m7g$nmb$1inews.gazeta.pl...
[...]

paypal kosztuje sprzedajacego 3.4% a przelew przychodzacy ma za free...
a pza chwilowo jest za darmo

Data: 2010-08-13 07:41:16
Autor: Michal Tyrala
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
On Thu, 12 Aug 2010 23:28:35 +0100, m4rkiz wrote:
 a pza chwilowo jest za darmo

Kolejny post z podobnym przeslaniem, ze PzA w krotkim czasie zdrozeje...

Czy juz nikt nie pamietam Płatności Allegro, ktore kosztowaly sprzedawce 3%?
Zostalo to zastapione przez Płacę z Allegro, ktore sprzedawce kosztuje jedynie
pare dni laga w ostrzymaniu kasy...

--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2010-08-14 16:45:12
Autor: m4rkiz

"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrni69tos.mk5.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
[...]

najpierw przyzwyczaic a potem wprowadzic oplaty, poprzednio zabrali sie do tego
od dupy strony wiec musza zaczynac od nowa, oplaty to najpierw beda symboliczne
grosze, potem procenty, az dobija do poziomu paypala...

ktos sie zaklada?

Data: 2010-08-14 18:09:58
Autor: mvoicem
(14.08.2010 17:45), m4rkiz wrote:

[...]

Ja się zakładam że tak właśnie będzie. W zasadzie czymu tak nie miałoby być?

p. m.

Data: 2010-08-14 18:45:18
Autor: Michal Tyrala
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
On Sat, 14 Aug 2010 16:45:12 +0100, m4rkiz wrote:
 ktos sie zaklada?

Ramy czasowe? :-)

Data: 2010-08-12 08:48:15
Autor: ~|_ukasz
W dniu 2010-08-12 02:35, bastek72@onet.pl pisze:
  > chętnie uciął bym tą złodziejską rękę przy samej dupie, ale
niestety, ani UOKiK ani UKE ani żadna instytucja przejadająca
nasze podatki nie zajmuje sie rzeczywistą ochroną konsumentów.

W tym wypadku nie jesteś konsumentem,
co do tego ma UKE?

Data: 2010-08-12 10:28:00
Autor: Kotlet wołowy

Użytkownik "~|_ukasz" <lukasz_niespamic_@atraNiespamic.pl> napisał w wiadomości news:i405fc$295$1pippin.nask.net.pl...
> [...]
niestety, ani UOKiK ani UKE ani żadna instytucja przejadająca
nasze podatki nie zajmuje sie rzeczywistą ochroną konsumentów.

ale kupujacy jest, a i sprzedawca nie firma takze. A allegro zabrania informowania klienta
o spsobie dzialania PZA (przetrzymywania wyplaty) co ma oczywisty wplyw czesto na szybkosc wyslania towaru
bo dyskryminuje placacych pza. a to juz raczej UOKIK sie nie spodoba

Data: 2010-08-12 10:36:30
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 12 Aug 2010 10:28:00 +0200, Kotlet wołowy napisał(a):

o spsobie dzialania PZA (przetrzymywania wyplaty) co ma oczywisty wplyw czesto na szybkosc wyslania towaru

Na szybkość wysłania towaru to ma wpływ głównie sprzedający, pełno takich
co mają wpisane, ze wysyłają do 3-5 dni po otrzymaniu przelewu. I czesto to
tyle trwa bo przecież muszą jeszcze towar w hurtowni kupić za pieniądze
otrzymane od klienta.

I jakoś, większość sprzedawców nie gwarantuje mi tego, ze wyśle tego samego
albo następnego dnia roboczego. Nawet jak płacę za kuriera.
I jakoś nie protestują, że przetrzymują i obracają moimi pieniędzmi przez
parę dni.

 --
Kojer

Data: 2010-08-12 09:15:39
Autor: bim-bom
[...]

Weź się przestań pienić...
Po pierwsze, pieniądze przychodzą na PzA od razu, a na przelew trzeba czekać, jeśli wpłaca się z innego banku.
Po drugie - jakie są koszty tych "3 dni bez pieniędzy"? Licząc stratę 10% w skali roku, z PzA tracisz 0.08%. Czyli z wpłaty 100zł tracisz 8gr... Tylko że od razu dostajesz powiadomienie o wpłacie na maila, nie trzeba sprawdzać serwisu bankowego. Zakładając, że twój czas jest warty 15zł/h, to sprawdzenie czy pieniądze przyszły (zajmujące np. minutę), "kosztuje" 25gr...

Data: 2010-08-12 07:25:43
Autor: xbartx
Dnia Thu, 12 Aug 2010 09:15:39 +0200, bim-bom napisał(a):

[...]

Hmmm ale skąd tutaj w ogóle jest mowa o jakiejś stracie? Czy jeżeli dzisiaj coś kupiłem a zlecę przelew w poniedziałek np 3 sesją a konto sprzedający ma w Aliorze lub BPH i dostanie pieniądze dopiero we wtorek rano, to też może mieć do mnie, allegro czy UKE pretensję, że stracił i te kilka dni był bez pieniędzy? Toż to jakiś absurd. Skoro płacę przez PzA, to sprzedający nie ma jakiegoś odgórnego obowiązku wysłać mi od razu zakupionej rzeczy i może poczekać aż pieniądze pojawią się na jego koncie i wtedy wysłać towar. O jakiej wyimaginowanej stracie tutaj mówimy?

Kupujący: zakupił towar i od razu zapłacić np kk kredytową, więc nie dość że ma towar na krótki (jeżeli się zmieści w GP to na kredyt 0%) lub dłuższy kredyt, to jeszcze chyba dostaje punkt Payback.

Sprzedający: jako, że może ustawić automatyczną wypłatę czeka po prostu na pieniądze tak jakby czekał na przelew. Po zaksięgowaniu wysyła.

Co się zmieniło i gdzie są te wyimaginowane straty, bo nie mogę załapać ;)

--
xbartx

Data: 2010-08-12 10:30:20
Autor: Kotlet wołowy
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
w przypadku puszczenia tzw szybkiej platnosci na konto pza z kredyt banku, ing banku czy wyboru 'zwykly przelew' czy innego banku ktory nie ma ma blyskawicznych przelewow jak mbank taka wplata na konto pza idzie kolo 2 dni , na pewno nie krocej gdy jest robiona w piatek po poludniu, wyplata z pza zajmuje przynajmniej 1 pelny dien roboczy + sesja eliksir,czesto kilka dni. Zmiana numeru rachunku w systmeie pza zajmuje nie krocej niz 3 dni robocze (na ten czas blokuja mozliwosc wyplaty)

Data: 2010-08-12 09:19:13
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
bastek72@onet.pl pisze:

[...]

bandytĂłw z XQL Sp z o.o. kosztem uczciwych sprzedawcĂłw.

A jestem raczej ciekaw skąd ten cały XQL bierze środki na finansowanie PzA. Intercharge płacić muszą, a z płatności żadnej prowizji nie potrącają. Ergo: Dokładają do interesu. A im więcej ludzie płacą przez PzA, tym więcej Allegro dokłada...

--
MiCHA

Data: 2010-08-12 07:29:13
Autor: xbartx
Dnia Thu, 12 Aug 2010 09:19:13 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Ja myślę, że dobrze inwestują. Zobacz jaką ciężką kasę ebay kroi na paypal, który stał się po prostu systemem płatności nie tylko dla ebay. Myślę, że z PzA chcą zrobić podobnie tylko w mniejszej lokalnej skali a później ewentualnie wprowadzać w innych krajach gdzie prowadzą działalność. Co do intercharge być może mają jakieś wynegocjowane dobre stawki, no i przy przekazywaniu pieniędzy mogą one czasami poleżeć na lokatach overnight w przypadku weekendu lub świąt i kilka dni. Zobacz np przez świętami bożego narodzenia co się będzie działo ;)

--
xbartx

Data: 2010-08-12 09:47:14
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
xbartx pisze:

[...]

Prawdopodobnie tak będzie.

Co do intercharge być może mają jakieś wynegocjowane dobre
stawki,

Niemożliwe. Musieliby negocjować z każdym bankiem świata osobno.

no i przy przekazywaniu pieniędzy mogą one czasami poleżeć na
lokatach overnight w przypadku weekendu lub świąt i kilka dni.

Oni pieniądze z płatności kartowych też dostają z opóźnieniem, więc poślizgi się "wzajemnie redukują". :-)

--
MiCHA

Data: 2010-08-12 10:00:53
Autor: bim-bom
W dniu 2010-08-12 09:47, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
xbartx pisze:

[...]

Prawdopodobnie ponad 90% wpłat na PzA jest za pomocą "Płacę z Inteligo", "Płacę z mBank", itp. - co do takego rodzaju wpłat, na pewno udało im się wynegocjować dobre stawki.
Jestem prawie pewny, że za kilka miesięcy wprowadzą opłatę dla sprzedającego za używanie PzA. Mam tylko nadzieję, że opłaty nie będą takie duże jak w Paypalu (3%) i że będzie można uniemożliwić wpłatę przez PzA w aukcjach Allegro.

Data: 2010-08-12 09:20:58
Autor: Liwiusz
bastek72@onet.pl pisze:

[...]

   Pokrywają to z duĹźej prowizji za sprzedaĹź, więc *skąd* biorą środki, to wiadomo. Pozostaje pytanie *w jakim celu* tak robią?

--
Liwiusz

Data: 2010-08-12 09:44:17
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Liwiusz pisze:

[...]

Pokrywają to z dużej prowizji za sprzedaż,

....która jest taka sama, nawet jak się płaci przelewem. Czyli do PzA de facto dokładają.

--
MiCHA

Data: 2010-08-12 10:10:34
Autor: mvoicem
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
(12.08.2010 09:44), Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
Liwiusz pisze:
[...]
[...]

Przyzwyczajają klientów do kart (za jakiś czas na pewno przestanie to
być darmowe) i przy okazji trochę cywilizują to całe barwne targowisko.

p. m.

Data: 2010-08-12 21:57:02
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 12 Aug 2010 09:44:17 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
Liwiusz pisze:
[...]

Nie dokładają, tylko mają minimalnie mniejszy zysk ;) Za to pewnie
zauważalnie wzrosły im obroty - nie tylko dlatego że kartą się chętniej
kupuje, ale przede wszystkim dzięki znacznemu ułatwieniu procesu zakupu.
Kiedyś trzeba było szukać sprzedawcy z kontem w odpowiednim banku, potem
doszukiwać się które konto jest aktualne, sprawdzać czy to podane w mailu
zgadza się z tym w aukcji... A teraz? Klik, klik, hasło, zapłać, logowanie
do banku+sms albo podanie danych karty - gotowe.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-12 15:31:15
Autor: Tomasz Opalski
bastek72@onet.pl napisał(a):
płatności allegro, system wmuszany na siłę wszystkim handlowcom,
nie można wyłączyć tej zasranej rączki, sięgającej PO MOJE PIENIĄDZE
co prawda tylko na dzień lub dwa, ale jednak. Złodziejskie nasienie.

Nie rób scen bo nie ma o co...
A to, że za ten sam towar u dwóch różnych sprzedawców cena się różni o 30% to jest fair?
A jak płacę przelewem i sprzedawca zastrzega, że księguje wyciągi raz dziennie i dopiero po zaksięgowaniu zabiera się do wysyłki, to jest fair? Zanim towar trafi na pocztę albo do kuriera mijają 3 dni, a mojego konta kasa znika od razu.
Inna rzecz jest taka, że od kiedy wprowadzili obowiązkowe PzA chętniej kupuje przez allegro, bo kończę transakcję, płacę KK i po temacie. Najczęściej kupuję w nocy lub w weekendy, więc zarówno dla mnie jak i dla sprzedającego PzA przyspiesza obrót. Dodatkowo nie musze sprawdzać jakie szanowny sprzedawca ma warunki przyjmowania, księgowania czy opisywania transakcji.

Data: 2010-08-12 18:42:34
Autor: Krzysztof

<bastek72@onet.pl> wrote in message news:47f6.000011f1.4c6341b7newsgate.onet.pl...
[...]

Dla klienta placenie prze PzA Karta kredytowa jest super dobrym rozwiazaniem, juz wczesniej, jezeli byly podobne akcje to wlasnie wybieralem platnosc KK, z ktorej dodatkowo dostaje cashback oraz place czesto po miesiacu od dokonania zakupu. Sprzedawca moze opisac w akcji, ze wysyla towar z 3-dniowym opoznieniem przy PzA i wcale mi to nie przeszkadza, i tak placenie KK jest dla mnie tansze niz wysylanie gotowki przelewem.

Data: 2010-08-12 20:13:05
Autor: Piotr C.
Krzysztof wrote:
[...]

A tak na marginesie... jeżeli sprzedawca dostaje pełną kwotę, to kto pokrywa prowizje? Allegro dopłaca (uszczupla swoją prowizje)?

W sumie to fajny sposób na wydobycie pieniędzy z karty kredytowej, jeśli ktoś potrzebuje...

Data: 2010-08-12 22:46:50
Autor: Krzysztof

"Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com> wrote in message news:i41dji$6fd$1inews.gazeta.pl...
Krzysztof wrote:
[...]

KK do tego sluzy, jak ide do sklepu i nia place to dlaczego nie mam jej uzywac na Allegro, skoro bank przygotowal taka oferte dla klienta, ktora promuje obrot bezgotowkowy. Skoro nie mam zadnej zachety dla platnosci gotowka/przelewem to niech sprzedawca nie dziwi sie, ze wybieram platnosc KK.(tak dodajac, to wszyscy klienci supermarketow placa za te platnosci kartami, bo jest to wliczone w ceny; wole byc w tej grupie, ktora do tego interesu nie doklada lub przynajmniej doklada mniej)
Kto placi prowizje-tego nie wiem, ale z pewnoscia ktos ja placi, widocznie nie obciaza Allegro na tyle, ze sa w stanie ja pokryc, albo skala platnosci kartami nie jest na tyle duza, zeby powodowalo to problemy.

Data: 2010-08-12 21:04:56
Autor: RobertS
[...]

tak jak piszesz, klientowi placenie kk przez PzA zwyczajnie się opłaca, dostaję 1% cashbacku i w dodatku faktycznie place za towar po kilkudziesieciu dniach (splata karty), a nawet jeden wiekszy zakup rozlozylem sobie na tanie raty w karcie Polbanku - same korzysci ;-)

RobertS

Data: 2010-08-12 22:19:57
Autor: Kotlet wołowy

Użytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4189r$2cjs$1news2.ipartners.pl...

[...]

no wlasnie hujstwo i moim zdaniem sprzecznosc z prawem powoduje ze nie moze bo mu aukcje zawiesza
bo deskrydetuje jak to pisza admini debile z allegro  tych ktorzy placa przez pza

gdyby byl tak jak piszesz ni ebylo by problemu

Data: 2010-08-12 22:31:41
Autor: Kamil Jońca
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
"Kotlet wołowy" <mail@mail.mail> writes:

[...]
Czy możesz nie zmieniać adresów email? Dziękuję.

KJ

Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

Data: 2010-08-12 20:45:55
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 12 Aug 2010 02:35:03 +0200, bastek72@onet.pl napisał(a):
płatności allegro, system wmuszany na siłę wszystkim handlowcom,
nie można wyłączyć tej zasranej rączki, sięgającej PO MOJE PIENIĄDZE
co prawda tylko na dzień lub dwa, ale jednak. Złodziejskie nasienie.

Och, straszne. Nie masz pretekstu "pieniądze nie dotarły na konto" by
opóźniać wysyłkę? :)
Jak ktoś jest poważnym handlowcem, to liczy się dla niego fakt że pieniądze
dotrą, a nie to czy dotrą dziś czy jutro...

chętnie uciął bym tą złodziejską rękę przy samej dupie, ale

A cóż takiego ci kradną?

niestety, ani UOKiK ani UKE ani żadna instytucja przejadająca
nasze podatki nie zajmuje sie rzeczywistą ochroną konsumentów.

Zajmuje się. Tylko że konsumentem jest tu kupujący :>

Sprzedawcy na allegro proszą, niektórzy na czerwono pismem 24 px żeby  NIE PŁACIĆ tymi zasranymi "PzA" i ja ich rozumiem.

I takich trzeba omijać szerooookim łukiem.

[...]

A co tu kalkulować? Nawet gdyby wszyściuteńkie środki lokował na 5% dziennie
kapitalizowanej lokacie to by były to 2 grosze.

Rozumiem że ktoś "godzi się" (bo musi) na  mniejszy zysk...

Jaki niby mniejszy?

Ale DLACZEGO ktoś prosi sie o mniejsze zyski?

Niby czemu mniejsze?

Gdzie jest sens takiego działania? Czego nie uwzględniłem?

Tego, że sprzedawca zamiast pieprzyć się ze sprawdzaniem w banku czy
pieniądze dotarły, odbierać telefony i maile od klientów z informacją że
puścili przelew - po prostu mógł sobie wszystko elegancko zautomatyzować.

Dobrze że jest PzA, allegro zdecydowanie na tym zyskuje - ale tylko i
wyłącznie dzięki temu że po prostu wygodniej się teraz kupuje.

Płacze o przetrzymywaniu pieniędzy mógłbym zrozumieć u kogoś sprzedającego
okazjonalnie. Jeśli ktoś prowadzi sklep, to taki płacz świadczy po prostu
o braku powagi.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-13 04:02:10
Autor: Paweł
Jacek Osiecki wrote:

chętnie uciął bym tą złodziejską rękę przy samej dupie, ale

A cóż takiego ci kradną?

zgaduje, ze zysk? :)
dotychczas sprzedawali pewnie bez kasy fiskalnej za pobraniem
i zeby takich opodatkowac, to trzeba bylo przekopac troche danych.
teraz z jednym punktem przez, ktory przechodza platnosci skarbowka
bedzie miec o wiele latwiej.

Data: 2010-08-13 08:24:41
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Paweł pisze:

[...]

O, no to mamy kolejną zaletę PzA. :-)

--

MiCHA

Data: 2010-08-13 10:59:52
Autor: mvoicem
(13.08.2010 08:24), Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
Paweł pisze:

[...]

Jeżeli ktoś uczciwie sprzedaje bez kasy fiskalnej, a z powodu PzA musi
ją stosować, to to nie jest żaden zysk. Dla nikogo.

Pytanie czy rzeczywiście PzA zmusza do kasy.

p. m.

Data: 2010-08-13 11:14:06
Autor: mvoicem
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
(13.08.2010 10:59), mvoicem wrote:
[...]
Jeżeli ktoś uczciwie sprzedaje bez kasy fiskalnej, a z powodu PzA musi
ją stosować, to to nie jest żaden zysk. Dla nikogo.

Errata - oczywiście jest to zysk dla producenta i wdrożeniowca kasy
fiskalnej :)

p. m.

Data: 2010-08-13 11:40:14
Autor: SQLwiel
mvoicem pisze:
[...]

Errata erraty:
Dla producenta kas fisk. - moĹźe i owszem. Ale w ogĂłlnym rozrachunku -
chyba nie.
Herbata nie robi się słodsza od mieszania, a pieniędzy nie przybywa od
przekładania ich z kieszeni do kieszeni.
Errata erraty erraty:
Jednak od przekładania z kieszeni (podatnika) do kieszeni (innego
podatnika) zawsze przybywa kasy w skarbie (cóż za ironia) (tfu) państwa.

Prosi się o przytoczenie sceny (? - czy w powieści są sceny? Może więc
epizodu) z "Faraona" Prusa, gdy jakiś mędrzec za pomocą ruchomych
obrazów prezentuje młodemu Ramzesowi jak działa makroekonomia. Tam
"wystające z nikąd ręce" kradły każdemu po trochu. U nas te łapy wystają
z państwa. Odrąbiemy?

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-08-13 11:56:04
Autor: mvoicem
(13.08.2010 11:40), SQLwiel wrote:
mvoicem pisze:
[...]

Na pewno przybywa w kieszeni do której przekładasz.

Errata erraty erraty:
Jednak od przekładania z kieszeni (podatnika) do kieszeni (innego
podatnika) zawsze przybywa kasy w skarbie (cóż za ironia) (tfu) państwa.

No i tutaj też się nie zgodzę. To co producent kas zarobi, to mniej
zarobi przedsiębiorca. Więc w ogólnym rozrachunku dla skarbu jest to
neutralne.

p. m.

Data: 2010-08-13 12:15:58
Autor: SQLwiel
mvoicem pisze:
[...]

No, to trzeba zrewolucjonizować filozofię słodzenia herbaty :)
(Nie, żebym się jakoś szczególnie Ciebie dopieprzał, po prostu sobie
dywaguję.)

Herbata robi się słodsza od mieszania. Słodsza robi się w górnej części
szklanki. To fakt.

[...]

No to musimy sobie chyba conieco powyjaśniać fundamentalnie.

Sklepikarz w wolne popołudnie maluje sobie sklep. Poza zakupem farby nie
wiąże się to z żadnym przepływem pieniędzy.
Teraz druga wersja: Sklepikarz zleca pomalowanie sklepu malarzowi.
Malarz zapłaci VAT, który sklepikarz sobie odpisze, więc VAT w tym
wypadku możemy odpuścić.
Ale malarz zapłaci też PIT (albo CIT), 19%, który wpłynie do skarbu
(tfu) państwa. (Pomińmy ZUSy, SRUSy itp) Więc SP zyska zrabowane
wartości, pomimo, że w żaden sposób nie przyłożył się do wytworzonych dóbr.

P.S. - A co z odrąbywaniem? W '56 (tfu) premier (tfu) komunistycznego
(tfu) rządu groził odrąbywaniem każdej ręki podniesionej na (o ironio)
władzę (tfu) ludową.
Może jednak wprowadzimy regułę odrąbywania każdej ręki sięgającej po
własność obywateli? Z Rostowskiego zostałby jedynie kadłubek...
Czy "święte prawo własności" jeszcze cokolwiek komukolwiek mówi?

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-08-13 12:23:22
Autor: Liwiusz
SQLwiel pisze:

Ale malarz zapłaci też PIT (albo CIT), 19%, który wpłynie do skarbu
(tfu) państwa. (Pomińmy ZUSy, SRUSy itp) Więc SP zyska zrabowane
wartości, pomimo, że w żaden sposób nie przyłożył się do wytworzonych dóbr.

   A co ze zmniejszeniem dochodu (i PITu) u sklepikarza?

--
Liwiusz

Data: 2010-08-13 12:25:36
Autor: SQLwiel
Liwiusz pisze:
SQLwiel pisze:

Ale malarz zapłaci też PIT (albo CIT), 19%, który wpłynie do skarbu
(tfu) państwa. (Pomińmy ZUSy, SRUSy itp) Więc SP zyska zrabowane
wartości, pomimo, że w żaden sposób nie przyłożył się do wytworzonych
dĂłbr.

  A co ze zmniejszeniem dochodu (i PITu) u sklepikarza?

Masz mnie :)
Przy okazji wskazałeś na istotny aspekt podejmowania zakupów "bo jest
odliczenie". Ten podatek zawsze (kupujący) zapłaci. Czy kupi, czy zrobi
sobie sam. Albo jako swĂłj PIT, albo w cenie kupowanego towaru.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-08-13 12:41:13
Autor: Liwiusz
SQLwiel pisze:
Liwiusz pisze:
SQLwiel pisze:

[...]

   I pokazuje teĹź to, czego "wyborcze masy" nie pojmują - kaĹźda podwyĹźka podatkĂłw uderza najbardziej w konsumenta, a nie w znienawidzonych przez lud pracujący kapitalistĂłw.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-13 12:53:52
Autor: mvoicem
(13.08.2010 12:15), SQLwiel wrote:
mvoicem pisze:
[...]

Jeżeli górną i dolną herbatę rozważyć jako osobne podmioty, to
oczywiście że górna herbata ma zysk z mieszania, mimo że całkowita
zawartość cukru w ogólnej herbacie jest stała.

Tak więc z konieczności stosowania PzA nie wynika żaden zysk, a wręcz
strata dla nikogo (dolna herbata), z wyjątkiem producentów kasy
fiskalnej (gĂłrna herbata).

Tak więc radość Przemysława Kwiatkowskiego z rzekomej zalety PzA ,
polegającej na zmuszaniu (rzekomym) kupujących do stosowania kasy
fiskalnej jest trudna do wytłumaczenia, chyba że jest związany z
przemysłem kasofiskalnym lub była to ironia której nie dostrzegłem :).

p. m.

Data: 2010-08-13 13:58:51
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
mvoicem pisze:

[...]

Nie wydaje mi się.

Jak ktoś już miał kasę - to ma ją nadal. Jak ktoś kasy nie miał, to nie będzie jej miał nadal. (Chyba że wyrobi limit bezkasowy - i wtedy kasę będzie musiał kupić, niezależnie czy sprzedaje przez PzA czy nie...).

Widziałem biadoelania, że niby PzA zmusza do kasy fiskalnej, ale jakoś nie mogłem odnaleźć konkretnego argumentu dlaczego niby zmusza...

Wszystko oczywiście przy założeniu uczciwości sprzedawcy i odprowadzania przez niego normalnych podatków. A jak przez PzA nieuczciwi będą musieli kasy kupić, to tym lepiej...

--
MiCHA

Data: 2010-08-14 22:51:02
Autor: Kotlet wołowy
[...]

chodzi o warunek zwolnienia:
"3) W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania możliwe jest tylko przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów dotyczących zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania prowadzą szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów."

ktory wyklada pza .

Data: 2010-08-16 07:45:08
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 14 Aug 2010 22:51:02 +0200, Kotlet wołowy napisał(a):
[...]

Co broni podatnikowi by prowadził rzetelnie tę ewidencję dowodów zapłaty?

[...]

Jeśli urzędnik miałby się czepić, to sprzedawca wyłoży się również na
wpłacie dokonanej przez inną osobę, albo z tytułem "za allegro".

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-13 07:38:13
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 12 Aug 2010 20:45:55 +0000 (UTC), Jacek Osiecki wrote:
 Płacze o przetrzymywaniu pieniędzy mógłbym zrozumieć u kogoś sprzedającego
 okazjonalnie. Jeśli ktoś prowadzi sklep, to taki płacz świadczy po prostu
 o braku powagi.

Ja, jako kupujacy zauwazam zjawisko takie, ze placac po PzA kwoty rzedu
kilka stowek, tysiak z ogonem -- sprzedawca nie widzi problemu z PzA.
Skwierczenie wystepuje u sprzedajacych g*wienka po *naście, gora sto
złotych.

Ciekawe, ze problemu nie widzi czlowiek dostajacy >500zl za 3 dni,
problem widzi osoba, ktorej się spozni 20zl...

pozdrawiam,

Data: 2010-08-13 15:14:22
Autor: Kotlet mielony

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrni68nc3.r8m.joshuatau.ceti.pl...
[...]

taki scenariusz,
1.klienta na allegro kupuje laptopa
2.klient placi przez PZA karta kredytowa
3. sprzedawca otrzymuje info ze pieniadze trafiaja na jego konto pza idac twoim tokiem
   rozumowania wysyla laptopa (nawet zalozmy ze idzie prosto z hurtowni, ale juz jest zaplacony przez sprzedawce)
4. klient przez bank wycofuje transakcje
5. allegro zabiera srodki sprzedawcy

nadal nie widzisz pretekstu by nie wysylac bez fizycznego posiadania pieniedzy na koncie?

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-08-13 15:46:01
Autor: mvoicem
(13.08.2010 15:14), Kotlet mielony wrote:

[...]

W jaki sposób, chargeback?

5. allegro zabiera srodki sprzedawcy

nadal nie widzisz pretekstu by nie wysylac bez fizycznego posiadania
pieniedzy na koncie?

Ale jeżeli będzie chargeback to nawet "fizyczne" posiadanie środków na
koncie nic ci nie da, bo będziesz musiał je zwrócić.

p. m.

Data: 2010-08-13 16:57:28
Autor: Kotlet mielony
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
W jaki sposób, chargeback?

tak

[...]

z ktorego punktu regulaminu PZA to wynika?

Data: 2010-08-13 17:13:25
Autor: mvoicem
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
(13.08.2010 16:57), Kotlet mielony wrote:
W jaki sposób, chargeback?

tak

[...]

Nie czytałem. Ale jakby nie było czegoś takiego to oznaczałoby że w
Allegro pracują łosie nie potrafiące zadbać o swój interes :). Ale nawet
jak nie ma nic o tym w regulaminie, to będzie.

Wszystko przy założeniu że że nie ma żadnego ubezpieczenia od
chargebacku czy coś w tym stylu.

p. m.

Data: 2010-08-13 17:53:53
Autor: Kotlet wołowy
[...]

no i łosiem miałby byc sprzedawca zmuszony do przyjecia takiej platnosci ?

Data: 2010-08-13 21:12:56
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 13 Aug 2010 17:53:53 +0200, Kotlet wołowy napisał(a):

Wszystko przy założeniu że że nie ma żadnego ubezpieczenia od
chargebacku czy coś w tym stylu.
no i łosiem miałby byc sprzedawca zmuszony do przyjecia takiej platnosci ?

Zupełnie jak każdy sprzedawca akceptujący karty. I bez jaj, jak ktoś ma już konto i kartę na słupa to nie będzie się łakomił
na nędznego laptopa. A jak to będzie jego prawdziwa karta to pójdzie
siedzieć za wyłudzenie.
Przykład delikatnie mówiąc z dupy wzięty.

--
Kojer

Data: 2010-08-13 23:50:12
Autor: Kotlet wołowy

Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:15qq2ikhrwd9w.dlgkojer.kojer...
[...]

ignorant?

Kazdy akceptant kart akceptuje je z wyboru, allegro zmusza do korzystania z pza ktore umozliwiaja platnosc karta jdnoczesnie zaznaczajac ze nie sa strona w transakcji i twierdzac ze sprzedawca powinien wyslac towar po otrzymaniu informacji o platnosci i zabraniajac informowania klienta o opoznieniach wyniklych z przetrzyywania przez allegro pieniedzy

Data: 2010-08-14 12:24:34
Autor: Robert Kois
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
Dnia Fri, 13 Aug 2010 23:50:12 +0200, Kotlet wołowy napisał(a):

ignorant?

Sam jesteś ignorant. Przykład jest z dupy wzięty bo kupujący próbujący
cofnąć kasę (o ile transakcja doszła do skutku i sprzedający może to
udowodnić) jest na straconej pozycji. Jeżeli robi to na swoje konto to
zostanie oskarżony o próbę wyłudzenia. Zwykłe niespłacenie karty będzie
miało mniejsze konsekwencje. Jeżeli ma kartę na słupa to po cholere ma sie bawić w ten sposób. Wypłata w
bankomacie prostsza.

--
Kojer

Data: 2010-08-14 13:36:35
Autor: Kotlet mielony

Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:1nbjf4bayzioj$.dlgkojer.kojer...
[...]

poczytaj grupe allegro juz kilka osob wycofalao w ten sposob pieniadze, i allegro na pewien czas zablkowalo im mozliwosc placenia karta

A ignorantem jestes dlatego ze stawiasz rownosc (bo pewnie nie wiesz jak jest) pomiedzy sklepikarzem ktory z wlasnego wyboru przyjmuje karty uwzgledniajac ryzyko
a allegro gdzie sprzdawca jest do tego zmuszony i zabrania mu sie informowania klientow w aki sposob dziala ten system

P.

Data: 2010-08-14 19:39:18
Autor: Robert Kois
Dnia Sat, 14 Aug 2010 13:36:35 +0200, Kotlet mielony napisał(a):

[...]

I ci sprzedawcy złożyli doniesienie na policję, że zostali oszukani? Nie?
Ciekawe czemu. A nawet jak złożyli to niczego nie zmienia. Pojedyncze przypadki.
Przypadków wysłania cegły zamiast telefonu i innych oszustw ze strony
sprzedających jest dużo więcej.
[...]

Nie jest zmuszony, może sprzedawać za pobraniem.
Nikt nie zmusza do sprzedawania przez allegro. --
Kojer

Data: 2010-08-14 13:38:16
Autor: Kotlet mielony
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
Jeżeli robi to na swoje konto to
zostanie oskarżony o próbę wyłudzenia.

nie zostanie jezeli bedzie sie tlumaczycl ze zrezygnowal z zakupu a zrobi to zanim otrzyma fizycznie sprzet (ktory wedlug tego co niektorzy pisza na grupie
powienien byc zaraz po informoacji o wplacie na konto obcej spolki ktora nie jest strona transakcji wyslany ).

Data: 2010-08-14 19:41:28
Autor: Robert Kois
Dnia Sat, 14 Aug 2010 13:38:16 +0200, Kotlet mielony napisał(a):

[...]

No i sprzedawca dostanie sprzęt z powrotem. Że kupił go za pieniądze
klienta? Jego problem i ryzyko.
Nie chcę cię martwić ale w każdym przypadku kupujący może odesłać zakupiony
towar do 10 dni od zakupu i kasę musisz oddać.

--
Kojer

Data: 2010-08-14 22:44:40
Autor: Kotlet wołowy

Użytkownik "Robert Kois" <kojer@hell.pl> napisał w wiadomości news:lyyb6h1ts8f7$.dlgkojer.kojer...
[...]

prostacki argument, sprzet mozna dalej sprzedac,m i nie moze zwrocic gdy kupil na aukcji (nie poprzez kup teraz )

Data: 2010-08-14 23:18:50
Autor: Robert Kois
Dnia Sat, 14 Aug 2010 22:44:40 +0200, Kotlet wołowy napisał(a):

[...]

No więc jaki problem. Wyłudzenie przeprowadzone w ten sposób to będzie (o
ile będzie) jakiś margines. Prościej zadłużyć się na karcie i nie spłacać.

i nie moze zwrocic gdy kupil na aukcji (nie poprzez kup teraz )

Bzdura. Może poczytaj właściwą ustawę ignorancie.

--
Kojer

Data: 2010-08-15 01:18:18
Autor: Kamil Jońca
Robert Kois <kojer@hell.pl> writes:

[...]

http://isip.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20000220271+2005%2410%2408&type=3

(USTAWA Opracowano na podstawie:
Dz.U. z 2000
r. Nr 22, poz. 271, z
2002 r. Nr 144, poz.
1204, z 2003 r. Nr 84,
poz. 774, Nr 188, poz.
1837, z 2004 r. Nr 96,
poz. 959, Nr 116, poz.
1204, z 2005 r. Nr
122, poz. 1021, z 2008
r. Nr 171, poz. 1056,
z 2009 r. Nr 201, poz.
1540.
z dnia 2 marca 2000 r.
o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny1)
)

Art. 16.
1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów:
[...]
        10) sprzedaży z licytacji.

KJ

People who make no mistakes do not usually make anything.

Data: 2010-08-15 08:22:19
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 15 Aug 2010 01:18:18 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

Art. 16.
1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów:
[...]
        10) sprzedaży z licytacji.

Mój błąd. Dzięki.
Co nie zmienia faktu, że pomysł oszustwa polegającego na wykorzystywaniu
chargebacka jest z dupy wyjęty. --
Kojer

Data: 2010-08-14 13:35:12
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

Zmusza? Masz obowiązek korzystania z Allegro? Ryzyko to normalny element biznesu. Wycenia się je, i jeśli koszt ryzyka
jest większy od zysku, to się nie wchodzi w interes. Proste. --
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-08-14 13:39:16
Autor: Kotlet mielony

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3MJ19F$Insmike.oldfield.org.pl...
[...]

gdyby ten system obowiazywal od poczatku istnienia allegro to ten argument mialby sens.
Ale niestety jest inaczej .

Data: 2010-08-14 18:08:44
Autor: mvoicem
(14.08.2010 13:39), Kotlet mielony wrote:

[...]

Z twoich słów wychodzi, że zasady funkcjonowania Allegro powinny być
niezmienne od czasu powstania serwisu. Inaczej to granda, zdzierstwo i
oszustwo.

Czy dobrze rozumiem?

p. m.

Data: 2010-08-15 11:06:20
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 14 Aug 2010 13:39:16 +0200, Kotlet mielony napisał(a):

Zmusza? Masz obowiązek korzystania z Allegro?

gdyby ten system obowiazywal od poczatku istnienia allegro to ten argument mialby sens.
Ale niestety jest inaczej .

Sens miałbyś, gdyby Allegro w zawartej z Tobą umowie zobowiązało się do
niezmieniania warunków. Ja rozumiem, że dla Ciebie, jako przeciętnego Polaka dotrzymywanie umów to
fikcja, jednak dla mnie jakoś nie. --
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-08-14 21:44:59
Autor: Jacek Osiecki
[...]
Chyba z Ciebie ;)
Kazdy akceptant kart akceptuje je z wyboru, allegro zmusza do korzystania z pza ktore umozliwiaja platnosc karta jdnoczesnie zaznaczajac ze nie sa

Po pierwsze, do niczego nie zmusza - ludzie handlują z własnej woli.
Pod drugie - bądź świadom, że klient każdy przedmiot kupiony od sprzedawcy
on-line może go zwrócic do 10 dni (lub bodajże 30 jeśli sprzedawca go nie
powiadomi o tym prawie). Żadne PzA nie są potrzebne do tego, by kogoś
zostawić z 10 laptopami których nikt nie chce.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-13 01:33:16
Autor: Adam Płaszczyca
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
Dnia Thu, 12 Aug 2010 02:35:03 +0200, bastek72@onet.pl napisał(a):

chętnie uciął bym tą złodziejską rękę przy samej dupie, ale

Utnij - NIE SPRZEDAWAJ NA ALLEGRO!

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-08-15 06:27:49
Autor: bastek72
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
Gdzie jest sens takiego działania? Czego nie uwzględniłem?

przeczytałem z uwagą całą dyskusję, i oto moje małe przemyślenia:

1) niedostrzeżona przeze mnie korzyść polegająca na automatyzacji
pewnych czynności. Usunięcie kosztu alternatywnego jakim jest koszt czasu sprawdzania konta bankowego. Sprawdzanie PzA może być
tańsze niż sprawdzanie kilku kont bankowych.

2) bagatelizowany przez dyskutantów problem przetrzymywania kasy.

Jeśli przedsiębiorca bez PzA, z kontami mBank, Inteligo, ING musi korzystać z kredytu w rachunku bieżącym w wysokości X, to po zaakceptowaniu PzA musi korzystać z kredytu wyższego niż X:

konkretnie X + 3x dzienne dotychczasowe wpływy do mBanku + 3x dzienne dotychczasowe wpływy do Inteligo + 3x dzienne dotychczasowe
wpływy do ING plus 2x dzienne dotyczaspwe wpływy do innych banków

3) czy korzyść (1) jest większa od straty (2), nie wiem, może to
być różnie dla różnych przedsiębiorców

4) bagatelizowana kwestia wymuszonej akceptacji fraudów karcianych

5) psucie całego targowiska przez system zastraszania cenzury i kłamstwa

Nie wolno mówić że PzA opóźnia wysyłkę, ale wolno pisać że ogólnie jestem tak powolnym sprzedawcą że wysyłam po tygodniu. Likwidacja błyskawicznych wysyłek. Ogromne pogorszenie czasu oczekiwania na towar.

6) kwestia kas fiskalnych: cóż, może nie doceniam pomysłowości organów
skarbowych, ale samo rozporządzenie www.vat.pl/att//przepisy/VAT_kas_2010.pdf

może zarówno wskazywać na zagrożenia z PzA, strona 7 tegoż aktu, zwolnienie 37,
jak i calkowicie uwalniać sprzedaż wysyłkową od kas fiskalnych, że cytuje:

dostawa w systemie wysyłkowym (...) za które zapłata w całości następuje za pośtednictwem poczty, banku lub SKOK (...) pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyla. Przypis dolny domaga się możliwości ustalenia danych adresowych nabywcy.

Jakiś Łoś, który pisał ten przepis, nie zna gramatyki języka polskiego.

Polonista zapewne zrozumiałby że wyjątkiem (zakazem zwolneinia z kasy) objęty jest gaz płynny, telefony komórkowe i innne towary wymienione w par.4
o ile zapłata w całości na rachunek bankowy. (czyli jeśli zapłata częściowa
to zwolnienei jest a jeśli pełna to nie ma). Biorąc pod uwagę teksty wielu
poprzednich rozporządzeń, intencja ustawodawcy jest dokładnie odwrotna

i zapewne sądy będą ratować d... ustawodawcy interpretując prawo wbrew
artykułowi 2 konstytucji RP.

Nieszczęście dla zwolnionych z kasy jest takie, że PzA (płatności.pl) nie
jest bankiem ale agentem rozliczeniowym. A więc zapłata wpływa co prawda
na rachunek bankowy ale ani za posrednictwem poczty (płatności.pl nie są pocztą) ani za posrednictwem banku (płatności.pl nie są bankiem) ani za posrednictwem SKOK (płatności.pl nie są SKOK-iem).

Widzę tutaj ogromna stratę dla budżetu państwa. Państwo powinno promować
przepływ pieniędzy przez rachunki bankowe a nie przez kase fiskalną. Można
wydać towar po cichu, a korzystając z braku świadków nie zarejestrować go
na kasie fiskalnej. Nie można jednak "po cichu" przyjąć płatności na konto
bankowe. Jest dziecinnie proste, sprawdzić ile kont firmowych i osobistych
posiada podatnik i sprawdzić czy na nich są jakieś podejrzane transakcje.

Państwo dało d... na całej linii jeśli chodzi o kasy, a PzA spowoduje
jeszcze większe straty z powodu niezaewidencjonowanego podatku.

Data: 2010-08-15 06:23:24
Autor: Michal Tyrala
Prosz?, zabierz mi moje pieni?dze, a ja dam Ci za to nagrod? :)
On Sun, 15 Aug 2010 06:27:49 +0200, bastek72@onet.pl wrote:
 Nie wolno mówić że PzA opóźnia wysyłkę, ale wolno pisać że ogólnie  jestem tak powolnym sprzedawcą że wysyłam po tygodniu. Likwidacja  błyskawicznych wysyłek. Ogromne pogorszenie czasu oczekiwania na towar.

Hm, to co powiesz na: PzA po 16 w pn, towar przyniosl kurier w poludnie
we wtorek? Ale to byl fant za ~550zl, faktycznie sprzedawcy klasy
300opinii+towar po 20zl kaza na siebie czasem i tydzien czekac.
Ergo to nie PzA opoznia wysylke, tylko dziadujacy sprzedawcy.

Ale coz, moze trzeba w tym widziec plus: troche dziadostwa z allegro
wywieje -- reka do gory kto kupi u zawodnika ,,wysylka po 5dniach'' gdy
obok ten sam towar mozna miec od normalnego sprzedawcy? :-)

Data: 2010-08-15 09:02:30
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 15 Aug 2010 06:27:49 +0200, bastek72@onet.pl napisał(a):

Jest dziecinnie proste, sprawdzić ile kont firmowych i osobistych
posiada podatnik i sprawdzić czy na nich są jakieś podejrzane transakcje.

Z czystej ciekawości niby jak chcesz to w dziecinnie prosty sposób
sprawdzić? Bo jedyna metoda którą widzę to wystąpienie US do wszystkich
banków/skoków z pytaniem czy dany delikwent posiada u nich konto.
Ani to dziecinnie proste, ani tanie, ani szybkie.

--
Kojer

Data: 2010-08-15 09:42:15
Autor: mvoicem
(15.08.2010 09:02), Robert Kois wrote:
[...]

Jeżeli pominąć skoki i banki spółdzielcze, zostaje całkiem niewielka
liczba banków. I wtedy jest to prostsze niż zabawy z kasą fiskalną.

p. m.

Data: 2010-08-15 14:41:31
Autor: Robert Kois
Dnia Sun, 15 Aug 2010 09:42:15 +0200, mvoicem napisał(a):

[...]

Jeśli pominąc wszystkie banki z wyjątkiem pkobp to już wogóle będzie banalnie. Albo lepiej niech ci próbujący oszukać fiskusa sami się zgłaszają.

--
Kojer

Data: 2010-08-15 18:23:04
Autor: mvoicem
(15.08.2010 14:41), Robert Kois wrote:
[...]

Przez pominięcie banków spółdzielczych i skoków, jaki odsetek
allegrowiczów uniknąłby kontroli? Stawiam na coś w okolicach 2%.

p. m.

Data: 2010-08-15 20:14:36
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
mvoicem pisze:

[...]
bankĂłw/skokĂłw z pytaniem czy dany delikwent posiada u nich konto.
[...]

- Zgubiłem monetę.
- Tutaj?
- Nie, tam dalej.
- To czemu tu szukasz?
- Bo tu jest widno.

Nie chodzi o to, by kontrolować wszystkich allegrowiczów, tylko właśnie te 2% nieuczciwych. Skuteczna kontrola fiskalna nie powinna skupiać się na kontrolowaniu uczciwych podatników, tylko tych co ukrywają swoje dochody. Myślę, że możemy spokojnie założyć, że jeśli oszust podatkowy nie jest idiotą i ma chociaż blade pojęcie o funkcjonowaniu systemu bankowego, to założy konto (konta) właśnie w miejscu, w którym nikomu nie chce się szukać - jak BS w Pcimiu Dolnym...

--
MiCHA

Data: 2010-08-16 20:04:41
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 15 Aug 2010 20:14:36 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

bankowego, to założy konto (konta) właśnie w miejscu, w którym nikomu nie chce się szukać - jak BS w Pcimiu Dolnym...

Akurat tam jest oddział jednego z większych BS-ów ;)

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-08-18 01:58:30
Autor: bastek72
[...]

myślę, że oszust podatkowy przyjmujący lewe płatności na rachunek bankowy ma baaardzo blade pojęcie o bankowości. Gdybym chciał oszukiwać, wolałbym
obrót gotówkowy, nawet po zainstalowaniu kasy fiskalnej. Bo niewbicie sprzedaży na kasę jeśli nie zostanie wykryte natychmiast, będzie bezkarne.
A do rachunku bankowego można się przyczepić choćby i za 7 lat. a co rzekomo wielgachnej liczby BS-ów i lokalnych SKOK-ów.

Tak, tak, oczywiście, BS-ów 579 sztuk, SKOK-ów 61 sztuk. ROTFL :)

Czy próbowaliście założyć konto osobiste "w tym czymś"? Tłumaczę takiej krowie, że ustawa nie dyskryminuje kto ma mieć konto w BS
a nakłada obowiązek dyskryminacji jedynie dla kredytobiorców i paru innych
grup (kredyty, gwarancje, coś tam jeszcze). W każdym razie teoretycznie
Jan Kowalski ze Szczecina założy konto w BS w Lwówku Śląskim.
W praktyce, odeślą go pod bzdurnym pretekstem "pan tu nie jest zameldowany".

Jak ktoś nie wie, dlaczego znęcam sie akurat nad Lwówkiem Śląskim, niech
odwiedzi tę zacną instytucje finansową. Barea nakręciłby niezłą komedię.

Pisałem o takich praktykach @ do KNF i ogólna sentencja jest taka że "co do zasady mam rację, ale ..." (ale mam się odpieprzyć i od BS i od KNF),

Ze skok-ami podobnie. Internet ma już kilkanaście czy dopiero kilka?
Ile większość z nich ma placówek? Po dwie?

W praktyce, do dyspozycji klienta zamieszkałego w konkretnym powiecie
jest Stefczyk, jakieś 2 inne kasy, no i może ze 2 BS-y. Banków krajowych
jest teoretycznie z 50 sztuk, ale w praktyce konto osobiste otworzą 33 banki
a konto firmowe 31 banków. Liczba ta się zmniejsza, bo banki się łączą.

Tym samym, kontrola nie musi pytać ponad 700 podmiotów, ale około 40-stu
czy pan X ma u Was rachunek.

Ponadto, z tego co wiem, wielki brat i tak (nawet jeśli zataję na NIP-B)
zna wszystkie moje konta firmowe. Czy ma prosty wgląd w ilość moich ROR nie wiem i tego zapewne na grupie dyskusyjnej nikt (poza Markiem Z.?) nie wie

Data: 2010-08-18 09:09:06
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
bastek72@onet.pl pisze:
My�l�, şe moşemy spokojnie za�oşy�, şe je�li oszust podatkowy
nie jest idiot� i ma chociaş blade poj�cie o funkcjonowaniu systemu
bankowego, to za�oşy konto (konta) w�a�nie w miejscu, w którym nikomu
nie chce si� szuka� - jak BS w Pcimiu Dolnym...

myślę, że oszust podatkowy przyjmujący lewe płatności na rachunek bankowy
ma baaardzo blade pojęcie o bankowości. Gdybym chciał oszukiwać, wolałbym
obrĂłt gotĂłwkowy,

No tak, ale rozmawiamy o sprzedaĹźy przez Allegro - a tu trudno o obrĂłt gotĂłwkowy...

--
MiCHA

Data: 2010-08-15 16:02:07
Autor: schliesky
bastek72@onet.pl wrote:
[...]

Kupiłem piecyk gazowy coś circa 800zł, płatność PzA, wysyłka poszła tego samego dnia. Po prostu normalny sprzedawca. Myślisz, że sklepy stacjonarne dostają kasę od razu od płatności kartami?

Dziadów od "pieniążków na koncie" omijam szerokim łukiem. Tak samo sklepy, gdzie kartą płacić się nie da.

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2010-08-15 16:09:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-08-15 16:02, Użytkownik schliesky napisał:

[...]

Sklepy stacjonarne pośrednik nie zmusza do korzystania z
kart płatniczych.

Dziadów od "pieniążków na koncie" omijam szerokim łukiem. Tak samo sklepy, gdzie kartą płacić się nie da.

A "dziadów" którzy tępią takie wpisy w wyniku których możesz
się jednak na takich naciąć jakoś nie omijasz szerokim łukiem.
Dlaczego ?

Pozdrawiam

Data: 2010-08-15 16:51:01
Autor: schliesky
RadoslawF wrote:
[...]

Mogą nie akceptować, ale wyrzucają się trochę poza główny nurt, w lekkie rebelianctwo. Analogicznie, nikt nikogo nie zmusza do handlu na allegro, czyż nie?

[...]

Hę, jaśniej proszę?
Jeżeli po zapłacie facet okazuje się dziadem("a teraz poczekam na pieniążki na koncie"), to staram się wyperswadować mu dziadostwo.

PzA to ogromne ułatwienie dla kupujących, eliminujące m.in. oszustwa polegające na wysyłaniu maili z oszukanymi numerami kont. Doskonale także przyśpiesza wysyłkę u nie-dziadów.

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2010-08-15 16:54:35
Autor: schliesky
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
Aha i oczywiście popieram tępienie przez allegro takich dziadowskich wpisów.

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2010-08-16 07:50:19
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 15 Aug 2010 16:54:35 +0200, schliesky napisał(a):
Aha i oczywiście popieram tępienie przez allegro takich dziadowskich wpisów.

To ja dorzucę piętno dla Allegro za to, że nie można u nich takiej aukcji
nijak zgłosić - po prostu powinna być kategoria "sprzedawca deklaruje
nierówne traktowanie opłat przez PzA"...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-15 17:05:49
Autor: Liwiusz
RadoslawF pisze:

Sklepy stacjonarne pośrednik nie zmusza do korzystania z
kart płatniczych.

   Nieraz zmusza wynajmujący.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-15 18:26:16
Autor: mvoicem
(15.08.2010 17:05), Liwiusz wrote:
RadoslawF pisze:

Sklepy stacjonarne pośrednik nie zmusza do korzystania z
kart płatniczych.

  Nieraz zmusza wynajmujący.

Gdyby przenieść tą cała dyskusję o 100 lat wcześniej, to byłoby to o tym
że podły właściciel domu handlowego zmusza ajentów do założenia
oświetlenia elektrycznego na ich stanowiskach, mimo iż powszechnie
wiadomo że od elektryki psują się towary (w szczególności mleko) a to że
świeczki/oświetlenie gazowe powodują częste pożary to tylko mit.

p. m.

Data: 2010-08-16 08:41:40
Autor: ~|_ukasz
W dniu 2010-08-15 06:27, bastek72@onet.pl pisze:
Gdzie jest sens takiego działania? Czego nie uwzględniłem?

przeczytałem z uwagą całą dyskusję, i oto moje małe przemyślenia:

1) ...

Brakuje jednego przemyślenia: główny problem z Allegro polega na tym,
że na rynku aukcji jest MONOPOLISTĄ i wykorzystuje to na różne sposoby, również poza tym rynkiem (rozrasta się).
Od tego Prawo jest, proponowałbym pójść w tę stronę...

Data: 2010-08-17 07:09:38
Autor: xbartx
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
Dnia Sun, 15 Aug 2010 06:27:49 +0200, bastek72 napisał(a):

2) bagatelizowany przez dyskutantĂłw problem przetrzymywania kasy.

Jeśli przedsiębiorca bez PzA, z kontami mBank, Inteligo, ING musi
korzystać z kredytu w rachunku bieżącym w wysokości X, to po
zaakceptowaniu PzA musi korzystać z kredytu wyższego niż X:

Jak przedsiębiorca musi najpierw coś kupić na kredyt aby to później sprzedać, to może niech lepiej da sobie w ogóle spokój z handlowaniem aby się nie męczyć ;)

--
xbartx

Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)