Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)

Data: 2010-08-12 02:45:02
Autor: bastek72
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
proszę, nie wypisywać mi tutaj żadnego srutututu że XQL Sp. z o.o.
jest właścicielem i robi u siebie co uważa za słuszne, bo takie jest ich (bandyckie czy nie bandyckie, nie ważne, kwestia oceny) prawo...

ja rozumiem interes afrykańskiej spółki z o.o., rozumiem ludzi którzy handlują na allegro i godzą sie na PzA bo muszą, co podkreśliłem w słowach:

Rozumiem że ktoś "godzi się" (bo musi) na  mniejszy zysk...
Ale DLACZEGO ktoś prosi sie o mniejsze zyski?

w tym wątku interesuje mnie WYLĄCZNIE kwestia
kalkulacji MIKROEKONOMICZNEJ i to nie po stronie klienta
nie po stronie właściciela targowiska ale po stronie handlowca.

Gdzie jest sens takiego działania? Czego nie uwzględniłem?

to mnie interesuje. I tylko to.

Data: 2010-08-12 08:10:20
Autor: Kris

Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości news:47f6.000011f3.4c63440enewsgate.onet.pl...

Rozumiem że ktoś "godzi się" (bo musi) na  mniejszy zysk...
Ale DLACZEGO ktoś prosi sie o mniejsze zyski?

A dlaczego "mniejsze zyski"?
PzA jest p póki co bezpłatne a gość promuje ten sposób zapłaty bo obsługa jest dla niego wygodniejsz. Nie musi sprawdzać konta  czy wplata wpłynela itp. dostaje meila z Allegro ze kupujacy dokonał wpłaty i wysyla doladowanie. Wszystkie wpłaty  ma w jednym miejscu i jest o nich niezwłocznie informowany.
A kupujący nie dośc że ma wygodniej korzystajac z PzA to jeszcze dostaje bonus 5zł.
I obie strony zadowolone.
A tych sprzedawców którzy na czerwono czcionka 24 pisza aby nie korzystać z PzA jakby coraz mniej.
Sprzedaż im spada to i czerwoną napisy zaczynaja kasować;)

Data: 2010-08-12 08:19:05
Autor: RobertS
[...]

już kilka razy zrezygnowałem z zakupu z powodu takiego tekstu jw., jak nie to nie, skoro mogę zapłacić kartą w sklepie to dlaczego nie na allegro?

jednak tak jak akceptacja kart nie jest obowiązkowa w normalnych sklepach tak samo powinna być opcjonalna na allegro...takie przymuszanie
sprzedawców do jakiegoś tam rozwiązania to nieporozumienie!

RobertS

ps
podejrzewam, że za niedługo PzA przestanie być bezpłatne a obowiązkowe i owszem!!!

Data: 2010-08-12 07:15:16
Autor: xbartx
Dnia Thu, 12 Aug 2010 08:19:05 +0200, RobertS napisał(a):

jednak tak jak akceptacja kart nie jest obowiązkowa w normalnych
sklepach tak samo powinna być opcjonalna na allegro...takie przymuszanie
sprzedawców do jakiegoś tam rozwiązania to nieporozumienie!

Hmmm ja wiem czy nieporozumienie? Dopóki jest darmowe to ja nie widzę tutaj większej różnicy między PzA a przelewem. Przecież po zakupię czegoś na allegro przelew z płatnością też mogę zlecić za dzień lub i trzy dni. Do tego sprzedawca musi sprawdzić czy przelew do niego dotarł (choć pewnie przy większych sklepach i tak mają powiadomienia na bieżąco). Z PzA możemy robić automatyczną wypłatę codziennie, więc gdzie tutaj jest problem? Jak sprzedawca jest taki bogobojny to niech poczeka te 2-3 aż przelew trafi na jego konto i wyśle towar i tyle. Ja też mogę zlecić do niego przelew i po tygodniu od daty transakcji. Dopóki PzA jest darmowe i automatycznie można wypłacać z niego pieniądze to kompletnie nie widzę różnicy między nim a zwykłym przelewem. Różnica jest na pewno jak obie osoby mają konta w tym samym banku zazwyczaj PKO BP lub mBank. Wtedy przy jakiś większych kwotach gotówka jest od razu do dyspozycji ale czy to aż tak zmienia sytuację? Wątpię. W jakimś indywidualnych, prywatnych przypadkach być może, ale raczej nie dla sklepów.

--
xbartx

Data: 2010-08-12 02:15:40
Autor: Jarek Andrzejewski
On 12 Sie, 09:15, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

Hmmm ja wiem czy nieporozumienie? Dopóki jest darmowe to ja nie widzę
tutaj większej różnicy między PzA a przelewem. Przecież po zakupię czegoś

Jedna co najmniej jest: nie działające ostatnio wypłaty z PzA. Chyba z
tydzień walczyli z tym.

możemy robić automatyczną wypłatę codziennie, więc gdzie tutaj jest

jeśli akurat działa :-)

No i kwestia kasy fiskalnej - przy przelewach nie trzeba jej mieć, a
przy PzA - już są różne interpretacje.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-08-12 20:51:28
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 12 Aug 2010 02:15:40 -0700 (PDT), Jarek Andrzejewski napisał(a):
No i kwestia kasy fiskalnej - przy przelewach nie trzeba jej mieć, a
przy PzA - już są różne interpretacje.

Przy przelewach też trzeba mieć - wystarczy że co 10 klient zamiast
przeklepywać treść podaną w aukcji po prostu napiszą "allegro".
A przy PzA jest szansa, że w końcu zgodzą się na inne opisywanie przelewów
i problem z kasami zniknie.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-12 09:37:47
Autor: cyklista
Użytkownik xbartx napisał:
[...]

Jak wszystko działa płynnie to jest tak jak piszesz, schody zaczynają się w przypadku braku wpływu na konto sprzedawcy przelewu który ty zleciłeś. Jak robiłeś na konto to pozostaje ci tylko sprawdzić na jakie konto wpłaciłeś i złożyć reklamację w swoim banku a i sprzedawca może to samo sprawdzić u siebie i tez reklamować w swoim banku. Jak robiłeś to przez PZA to reklamować możesz tylko w allegro a sprzedawca nic nie może zrobić bo nie jest stroną w tej sprawie (według allegro i qxl).

Z opóźnieniem płatności nie chodzi o to że ja dostanę pieniądze po paru dniach i wtedy towar wyślę. Jak robisz zwykły przelew to ja go mam w następnej sesji na koncie, a jak robisz to przez PZA to ty się pozbywasz pieniędzy dzisiaj a ja je dostaję dopiero na 3 dzień (a 2 dni obraca nimi qxl i na tym zarabia, czego nie muszę na tej grupie wyjaśniać).

Nie wolno porównywać PZA z kartą kredytową, w przypadku transakcji kartą mam do czynienie z bankami zgodnie z umową którą dobrowolnie obie strony podpisały, w przypadku allegro mam do czynienia z pośrednikiem finansowym nie będącym bankiem z którym nie łączy mnie żadna umowa a jedynie a jedynie jestem o nim poinformowany poprzez regulamin allegro.

Data: 2010-08-12 09:17:25
Autor: xbartx
Dnia Thu, 12 Aug 2010 09:37:47 +0200, cyklista napisał(a):

Z opóźnieniem płatności nie chodzi o to że ja dostanę pieniądze po paru
dniach i wtedy towar wyślę. Jak robisz zwykły przelew to ja go mam w
następnej sesji na koncie,

Zazwyczaj tak jest ale nie jest to regułą.

a jak robisz to przez PZA to ty się pozbywasz
pieniędzy dzisiaj a ja je dostaję dopiero na 3 dzień (a 2 dni obraca
nimi qxl i na tym zarabia, czego nie muszę na tej grupie wyjaśniać).

Jak płacę kk to jakich pieniędzy się pozbywam i czy na pewno jesteś pewny, że obracają nimi 2 dni?

[...]

Płacisz przez platności.pl, który ma status agenta rozliczeniowego:

http://kartyonline.pl/arty.php?id=268

--
xbartx

Data: 2010-08-12 10:08:24
Autor: mvoicem
(12.08.2010 09:37), cyklista wrote:

[...]

Gwoli ścisłości, to przez te kilka dni pieniędzmi obraca wystawca karty
czy ktoś inny. Wątpię żeby Allegro dostawało pieniędza od razu po
autoryzacji, raczej dopiero po obciążeniu karty (a i to z jakimś
opóźnieniem).

p. m.

Data: 2010-08-12 10:26:54
Autor: cyklista
Użytkownik mvoicem napisał:
[...]

Pod warunkiem że zapłata została zrobiona kartą a nie przelewem.

Data: 2010-08-12 08:27:32
Autor: Kris

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:i403oq$22td$1opal.icpnet.pl...

[...]

Ale nie jest zabronione/zablokowane korzystanie z normalnych przelewów.

ps
podejrzewam, że za niedługo PzA przestanie być bezpłatne a obowiązkowe i owszem!!!

bardzo mozliwe

Data: 2010-08-12 10:23:18
Autor: Kotlet wołowy

Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał w wiadomości news:i4048l$6mi$1news.onet.pl...

[...]

zgadnij gdzie pojda pieniadze gdy po zakupie przedmiotu z listy platnosci wybierzesz zwykly przelew ?

dopiero pozniej jak sie napocisz toznajdziesz pozycje zwykly przelew po za pza.

--
Ja wiem czego potrzebujesz ....
http://programdofakturowania.info.pl

Data: 2010-08-12 08:54:21
Autor: hants
"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:i403oq$22td$1opal.icpnet.pl...
takie przymuszanie
sprzedawców do jakiegoś tam rozwiązania to nieporozumienie!

To ogólny trend na rynku. Ebay zmusza do paypala

Data: 2010-08-12 13:34:07
Autor: Jajek
"hants" <marcin@hants.pl> wrote in message news:4c63a8ae$1news.home.net.pl...
[...]

Taa, ale poważne transakcje realizowane są za pośrednictwem przelewów. Ilekroć kupowałem w UK to sprzedawca przy kwotach > 1000 zł odrzucał mi wpłatę paypal i prosił o przelew. Teraz każde zakupy na eBay tak realizuję.

--
Radek

Data: 2010-08-12 23:28:35
Autor: m4rkiz
"Jajek" <2asas1@1ss2ss.com> wrote in message news:i40m7g$nmb$1inews.gazeta.pl...
[...]

paypal kosztuje sprzedajacego 3.4% a przelew przychodzacy ma za free...
a pza chwilowo jest za darmo

Data: 2010-08-13 07:41:16
Autor: Michal Tyrala
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
On Thu, 12 Aug 2010 23:28:35 +0100, m4rkiz wrote:
 a pza chwilowo jest za darmo

Kolejny post z podobnym przeslaniem, ze PzA w krotkim czasie zdrozeje...

Czy juz nikt nie pamietam Płatności Allegro, ktore kosztowaly sprzedawce 3%?
Zostalo to zastapione przez Płacę z Allegro, ktore sprzedawce kosztuje jedynie
pare dni laga w ostrzymaniu kasy...

--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2010-08-14 16:45:12
Autor: m4rkiz

"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrni69tos.mk5.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
[...]

najpierw przyzwyczaic a potem wprowadzic oplaty, poprzednio zabrali sie do tego
od dupy strony wiec musza zaczynac od nowa, oplaty to najpierw beda symboliczne
grosze, potem procenty, az dobija do poziomu paypala...

ktos sie zaklada?

Data: 2010-08-14 18:09:58
Autor: mvoicem
(14.08.2010 17:45), m4rkiz wrote:

[...]

Ja się zakładam że tak właśnie będzie. W zasadzie czymu tak nie miałoby być?

p. m.

Data: 2010-08-14 18:45:18
Autor: Michal Tyrala
Proszę, zabierz mi moje pieniądze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
On Sat, 14 Aug 2010 16:45:12 +0100, m4rkiz wrote:
 ktos sie zaklada?

Ramy czasowe? :-)