Proszę, zabierz mi moje pieni±dze, a ja dam Ci za to nagrodę :)

Data: 2010-08-12 09:15:39
Autor: bim-bom
Proszę, zabierz mi moje pieni±dze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
W dniu 2010-08-12 02:35, bastek72@onet.pl pisze:
płatno¶ci allegro, system wmuszany na siłę wszystkim handlowcom,
nie można wył±czyć tej zasranej r±czki, sięgaj±cej PO MOJE PIENIˇDZE
co prawda tylko na dzień lub dwa, ale jednak. Złodziejskie nasienie.

wredna praktyka monopolistyczna poprawiaj±ca płynno¶ć finansow±
bandytów z XQL Sp z o.o. kosztem uczciwych sprzedawców.

chętnie uci±ł bym t± złodziejsk± rękę przy samej dupie, ale
niestety, ani UOKiK ani UKE ani żadna instytucja przejadaj±ca
nasze podatki nie zajmuje sie rzeczywist± ochron± konsumentów.

Sprzedawcy na allegro prosz±, niektórzy na czerwono pismem 24 px
żeby  NIE PŁACIĆ tymi zasranymi "PzA" i ja ich rozumiem.

Aż tutaj szczęka mi opadła!

http://allegro.p/item1182414718_doladowanie_orange_100zl_10gratis_najtaniej.html

aukcja jak aukcja, ale zdziwiło mnie rozdawanie bonusa za użycie "PzA".

OK, kto¶ ma firmę, płynno¶ć finansow±, a czas oczekiwania
na pieni±dze od klienta wkalkulował w koszty działalno¶ci.

Rozumiem że kto¶ "godzi się" (bo musi) na  mniejszy zysk...

Ale DLACZEGO kto¶ prosi sie o mniejsze zyski?

Gdzie jest sens takiego działania? Czego nie uwzględniłem?

WeĽ się przestań pienić...
Po pierwsze, pieni±dze przychodz± na PzA od razu, a na przelew trzeba czekać, je¶li wpłaca się z innego banku.
Po drugie - jakie s± koszty tych "3 dni bez pieniędzy"? Licz±c stratę 10% w skali roku, z PzA tracisz 0.08%. Czyli z wpłaty 100zł tracisz 8gr... Tylko że od razu dostajesz powiadomienie o wpłacie na maila, nie trzeba sprawdzać serwisu bankowego. Zakładaj±c, że twój czas jest warty 15zł/h, to sprawdzenie czy pieni±dze przyszły (zajmuj±ce np. minutę), "kosztuje" 25gr...

Data: 2010-08-12 07:25:43
Autor: xbartx
Proszę, zabierz mi moje pieni±dze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
Dnia Thu, 12 Aug 2010 09:15:39 +0200, bim-bom napisał(a):

Weź się przestań pienić...
Po pierwsze, pieniÄ…dze przychodzÄ… na PzA od razu, a na przelew trzeba
czekać, jeśli wpłaca się z innego banku. Po drugie - jakie są koszty
tych "3 dni bez pieniędzy"? Licząc stratę 10% w skali roku, z PzA
tracisz 0.08%. Czyli z wpłaty 100zł tracisz 8gr... Tylko że od razu
dostajesz powiadomienie o wpłacie na maila, nie trzeba sprawdzać serwisu
bankowego. Zakładając, że twój czas jest warty 15zł/h, to sprawdzenie
czy pieniądze przyszły (zajmujące np. minutę), "kosztuje" 25gr...

Hmmm ale skąd tutaj w ogóle jest mowa o jakiejś stracie? Czy jeżeli dzisiaj coś kupiłem a zlecę przelew w poniedziałek np 3 sesją a konto sprzedający ma w Aliorze lub BPH i dostanie pieniądze dopiero we wtorek rano, to też może mieć do mnie, allegro czy UKE pretensję, że stracił i te kilka dni był bez pieniędzy? Toż to jakiś absurd. Skoro płacę przez PzA, to sprzedający nie ma jakiegoś odgórnego obowiązku wysłać mi od razu zakupionej rzeczy i może poczekać aż pieniądze pojawią się na jego koncie i wtedy wysłać towar. O jakiej wyimaginowanej stracie tutaj mówimy?

Kupujący: zakupił towar i od razu zapłacić np kk kredytową, więc nie dość że ma towar na krótki (jeżeli się zmieści w GP to na kredyt 0%) lub dłuższy kredyt, to jeszcze chyba dostaje punkt Payback.

Sprzedający: jako, że może ustawić automatyczną wypłatę czeka po prostu na pieniądze tak jakby czekał na przelew. Po zaksięgowaniu wysyła.

Co się zmieniło i gdzie są te wyimaginowane straty, bo nie mogę załapać ;)

--
xbartx

Data: 2010-08-12 10:30:20
Autor: Kotlet wołowy
Proszę, zabierz mi moje pieni±dze, a ja dam Ci za to nagrodę :)
w przypadku puszczenia tzw szybkiej platnosci na konto pza z kredyt banku, ing banku czy wyboru 'zwykly przelew' czy innego banku ktory nie ma ma blyskawicznych przelewow jak mbank taka wplata na konto pza idzie kolo 2 dni , na pewno nie krocej gdy jest robiona w piatek po poludniu, wyplata z pza zajmuje przynajmniej 1 pelny dien roboczy + sesja eliksir,czesto kilka dni. Zmiana numeru rachunku w systmeie pza zajmuje nie krocej niz 3 dni robocze (na ten czas blokuja mozliwosc wyplaty)

--
Ja wiem czego potrzebujesz ....
http://programdofakturowania.info.pl

Proszę, zabierz mi moje pieni±dze, a ja dam Ci za to nagrodę :)