Protesty kierowców - ale inaczej

Data: 2012-01-27 15:40:02
Autor: GR001
Protesty kierowców - ale inaczej
Witam
Ostatnio dużo się pisze o zorganizowanych protestach kierowców, o blokowaniu tras, ulic, stacji.
Wymyśliłem, że protest taki powinien uderzać przede wszystkim w stacje paliw. Pomyślałem, że gdyby każdy z tankujących (czyt. kierujący pojazdem) podjechał na stacje i od czasu do czasu zatankował za 1-2 zł i zapłacił kartą, to każda taka transakcja byłaby dla stacji stratą w wysokości opłacanej prowizji od transakcji kartą.
Może warto spróbować, milion takich transakcji to milion strat dla koncernu.!!!
pozdr.
gr

Data: 2012-01-27 15:37:27
Autor: to
Protesty kierowców - ale inaczej
begin GR001
PomyÂślaÂłem, Âże gdyby kaÂżdy z tankujÂących (czyt. kierujÂący
pojazdem) podjechaÂł na stacje i od czasu do czasu zatankowaÂł za 1-2 zÂł i
zapÂłaciÂł kartÂą, to kaÂżda taka transakcja byÂłaby dla stacji stratÂą w
wysokoÂści opÂłacanej prowizji od transakcji kartÂą. MoÂże warto sprĂłbowaĂŚ,
milion takich transakcji to milion strat dla koncernu.!!!

Ale powiedz, długo opracowywałeś tą nowatorską formę protestu?

Data: 2012-01-27 16:25:51
Autor: elmer radi radisson

http://bi.gazeta.pl/im/5/9629/z9629435X.jpg

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-01-27 17:02:20
Autor: Lewis
W dniu 2012-01-27 15:40, GR001 pisze:
[...]

Niestety płatność kartą na większości o ile nie wszystkich stacjach, jest możliwa od kwoty min 20zł.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-01-27 17:15:09
Autor: Dysiek
Protesty kierowców - ale inaczej
Niestety płatność kartą na większości o ile nie wszystkich stacjach, jest możliwa od kwoty min 20zł.

Chyba na stacjach no-name. Tankuje regularnie na Lotosie i u ruskich na Lukoilu i nie widzialem takiego zakazu. Ba! Nawet sam kilka razy placilem karta za paliwo a potem kupowalem np. cole i tez placilem karta. Nigdy nie bylo problemow.

Dysiek

Data: 2012-01-27 17:26:52
Autor: Artur Maśląg
Protesty kierowców - ale inaczej
W dniu 2012-01-27 17:02, Lewis pisze:
(...)
Niestety płatność kartą na większości o ile nie wszystkich stacjach,
jest możliwa od kwoty min 20zł.

Ciekawe rzeczy opowiadasz - możesz napisać gdzie takie cuda można
spotkać? Ja śmiem twierdzić, że jest wręcz przeciwnie - znaczy
można trafić stację, na której taki próg jest określony, ale
osobiście się nie spotkałem - przynajmniej na stacjach Orlen, BP, Shell, Lukoil czy Neste. Płaciłem za myjkę, czy np. za kawę/napoje
jak się komuś przypomniało po tankowaniu.

Data: 2012-01-27 17:29:33
Autor: Lewis
W dniu 2012-01-27 17:26, Artur Maśląg pisze:
[...]

W Białymstoku na orlenie (konkretnie zaścianki) i na shelu tam tankuje najczęściej i jest dolna granica płatności.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-01-27 17:37:32
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-01-27 17:29, Lewis pisze:
[...]

Znaczy na podstawie doświadczeń z 2 stacji ekstrapolowałeś sobie
na resztę stacji? Niebezpieczne.

Data: 2012-01-27 17:43:45
Autor: Lewis
W dniu 2012-01-27 17:37, Artur Maśląg pisze:
[...]

Na większości stacji nie zwracam najmniejszej uwagi jak tankuję gdzieś w trasie. Na tych dwóch gdzie tankuje co tydzień są informacje na każdym dystrybutorze więc siłą rzeczy to widać. Wiele sklepów z różnego rodzaju artykułami też ma podobne limity.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-01-27 17:47:53
Autor: AZ
On 01/27/2012 05:43 PM, Lewis wrote:

[...]

No to czemu napisałeś, że na większości stacji skoro na większości nie zwracasz uwagi? Akurat sklepy to nie stacje więc nie ma co porównywać. Limity pewnie są na niektórych zadupiastych franczyzowych stacjach ale nie firmowych. Swoją drogą ciekawe co na to umowy franczyzowe, czy czasem nie zabraniają tego.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-27 09:37:48
Autor: amos
On 27 Sty, 17:47, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

[...]

Nie ma o co bic piany. Gdy kierowcy zaczna tankowac po 1
PLN i placic za to karta, to stacja limity wprowadzi. Nikt im tego nie
zabroni.

--
amos

Data: 2012-01-27 18:45:53
Autor: AZ
On 01/27/2012 06:37 PM, amos wrote:

Nie ma o co bic piany. Gdy kierowcy zaczna tankowac po 1
PLN i placic za to karta, to stacja limity wprowadzi. Nikt im tego nie
zabroni.

Zabroni umowa o terminal. Jeżeli sklep/stacja/wth używa terminala i ma na drzwiach naklejke Visa/Mastercard itd. ma obowiązek przyjąc transakcję na dowolną kwotę. To, że sobie sklepy tak piszą jest niezgodne z umowami które zawierają i można to zgłosić do banku/firmy zarzadzającej terminalem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-27 19:05:37
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-01-27 18:37, amos pisze:
[...]

Zasadniczo im tego nie wolno - kwota minimalna nie jest wymieniania
w ustawie o elektronicznych instrumentach płatniczych
(http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/systemplatniczy/regulacje/dzu12092002.html) jako możliwa przyczyna odmowy transakcji, więc można
złożyć skargę na sprzedawcę. Nie wiem na ile jest to skuteczne,
ale zauważyłem, że mnóstwo punktów, które miały takie "zastrzeżenie"
je usunęło.

Data: 2012-01-27 17:51:13
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-01-27 17:43, Lewis pisze:
[...]

Mówisz, że w Białymstoku takie niedogodności? A chodniki są obsrane
przez psy i do tego przejazdy w komunikacji miejskiej na jakieś durne
zdrapki? Hmmm - to znaczy to jest to miasto, na podstawie którego
znany nam tutaj Kamil (to zdaje się jego miasto rodzinne) wyciąga
podobne wnioski na temat Polski.

PS - nie obraź się, ale mechanizm bardzo podobny :)

Data: 2012-01-27 18:04:57
Autor: Lewis
W dniu 2012-01-27 17:51, Artur Maśląg pisze:

[...]

A jak Kononowicz mówił że nie będzie niczego to wszyscy się wyśmiewali...

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-01-28 11:19:43
Autor: kor_nick

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:jfuko8$rak$1mx1.internetia.pl...
[...]

nie tylko. na Statoilu koło Ostródy podobnie - limit karty 20 zł.

Data: 2012-01-27 18:42:10
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jfuk82$c4r$1node2.news.atman.pl...
[...]

W Białymstoku

Pewnie właśnie dlatego.

Data: 2012-01-27 23:27:35
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Protesty kierowcĂłw - ale inaczej
W dniu 2012-01-27 17:37, Artur Maśląg pisze:

Znaczy na podstawie doświadczeń z 2 stacji ekstrapolowałeś sobie
na resztę stacji? Niebezpieczne.

Ja powiem inaczej - jeszcze nie trafiłem na stację gdzie byłby problem z zapłaceniem 5 PLN kartą ...

Data: 2012-01-27 17:44:16
Autor: AZ
On 01/27/2012 05:29 PM, Lewis wrote:

W Białymstoku na orlenie (konkretnie zaścianki) i na shelu tam tankuje
najczęściej i jest dolna granica płatności.

Czyli większośc i prawie wszystkie stacje to jest Orlen i Shell w Białymstoku. Gratuluje.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-27 17:45:37
Autor: Lewis
W dniu 2012-01-27 17:44, AZ pisze:
[...]

No racja, pochopnie z tym większość wypaliłem, ale z cotygodniowych obserwacji widzę że limity mają.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-01-27 17:40:31
Autor: AZ
On 01/27/2012 05:02 PM, Lewis wrote:

Niestety płatność kartą na większości o ile nie wszystkich stacjach,
jest możliwa od kwoty min 20zł.

He? Gdzie to wykminiłeś? Nieraz kupowałem batonik czy kawę za 2-5 PLN na Orlenach, BP czy innych Statoilach...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-30 19:34:12
Autor: Artur Maśląg
Protesty kierowców - ale inaczej
W dniu 2012-01-27 17:02, Lewis pisze:
(...)
Niestety płatność kartą na większości o ile nie wszystkich stacjach,
jest możliwa od kwoty min 20zł.

Dyskusja się co prawda przewinęła, ale warto wiedzieć, kto tak
naprawdę nas ...

http://biznes.interia.pl/finanse-osobiste/news/oplaty-w-polsce-ponaddwukrotnie-wyzsze-niz-w-ue,1752891

Data: 2012-01-31 00:21:59
Autor: J.F.
Dnia Mon, 30 Jan 2012 19:34:12 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Czekaj czekaj - czy to nie jest tak ze w Polsce dominuje Visa, ktora ma
prowizje dosc wysokie (~2%), ale zawsze takie byly, a w EU sa i tansze
karty ? A moze i nie http://www.uokik.gov.pl/news.php?news_id=1004
http://www.uokik.gov.pl/news.php?news_id=2045

J.

Data: 2012-01-31 10:01:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Protesty kierowców - ale inaczej
Hello J.F.,

Tuesday, January 31, 2012, 12:21:59 AM, you wrote:

[...]

A moze i nie http://www.uokik.gov.pl/news.php?news_id=1004
http://www.uokik.gov.pl/news.php?news_id=2045

W polskim urzedzie informacje prasowe tylko po angielsku?

--
Best regards,

Data: 2012-01-31 10:52:15
Autor: J.F
Protesty kierowcĂłw - ale inaczej
UĹźytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1561379841$20120131100127@squadack.com...
Hello J.F.,
A moze i nie
http://www.uokik.gov.pl/news.php?news_id=1004
http://www.uokik.gov.pl/news.php?news_id=2045

W polskim urzedzie informacje prasowe tylko po angielsku?

Bo to sa wiadomosci eksportowe :-)

J.

Data: 2012-01-31 10:48:08
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-01-31 00:21, J.F. pisze:
[...]

Ano nie - zresztą z samą Visa i MasterCard już był bój
unijny o wysokość intercharge. MasterCard po negocjacjach
zgodził się na obniżenie, Visa walczyła dłużej, ale też
obniżyła stawki.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-01-27 17:34:55
Autor: Tadeusz

Użytkownik "GR001" <> napisał w wiadomości ...

Może warto spróbować, milion takich transakcji to milion strat dla koncernu.!!!

i myślisz że jak barany prowadzone na rzeź będę się temu koncerny przyglądać?
tak się składa że prawnym środkiem płatniczym w PL są banknoty i monety NBP a nie karty, czyli nawet jak teraz można zapłacić 1 zł kartą to jak sie tego pojawi więcej takich transakcji to właściciel po prostu ustali minimalną kwotę do przyjęcia płatności kartą żeby chociaż nie tracić i po sprawie...

Data: 2012-01-27 22:32:29
Autor: Dysiek
[...]

Teoretycznie nie wolno im wprowadzic limitow. Co innego sklep u pana Zdzisia, a co innego Shell czy BP. Spokojnie mozna by zlozyc skarge na ich dzialania.

Dysiek

Data: 2012-01-27 23:15:05
Autor: Tadeusz

Użytkownik "Dysiek" <> napisał w wiadomości ..

Teoretycznie nie wolno im wprowadzic limitow. Co innego sklep u pana Zdzisia, a co innego Shell czy BP. Spokojnie mozna by zlozyc skarge na ich dzialania.

ale masz jakieś wsparcie na tą nader odważną hipotezę???
więc podaj konkretny artykuł lub paragraf konkretnego aktu prawnego albo odszczekuj :)

Data: 2012-01-28 10:35:04
Autor: Dysiek
Protesty kierowców - ale inaczej
ale masz jakieś wsparcie na tą nader odważną hipotezę???
więc podaj konkretny artykuł lub paragraf konkretnego aktu prawnego albo odszczekuj :)

Chyba dla naszych rozwazan wystarczy:

http://olgierd.bblog.pl/wpis,obowiazek;przyjecia;platnosci;karta;platnicza,11639.html

Dysiek

Data: 2012-01-28 21:05:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 28 Jan 2012, Dysiek wrote:

[...]

  Polecasz z wpisu podpisanego "chrobot" podstawową uwagę, że "plastikowy
pieniądz" *nie* ma cechy "emitowany przez NBP" czy jakąś inną?
  Nie zgadzam się z wnioskiem Olgierda (tym o "jednoznaczności") z prostego
powodu - użył słowa "każdy" w określeniu do formy.
  Wcale nie mam obowiązku przyjęcia np. od Ciebie zapłaty kartą, i to
niezależnie od tego czy to będzie zobowiązanie osobiste czy gospodarcze.
  Jak mnie zmusisz do zawarcia *umowy* o terminal?
  Wniosek: sama możliwość posługiwania się "pieniądzem elektronicznym"
jest umowna. Nie jest więc (ów pieniądz) tożsamy ze znakami emitowanymi
przez NBP, w których zapłatę trzeba przyjąć jeśli dług jest wyrażony
w złotych (jak nie będę chciał, zmusisz mnie w ten deseń, że złożysz
stosowną kwotę do depozytu sądowego i poślesz powiadomienie, a to ja
będę musiał zapłacić za depozyt).

  Oczywiście, to w niczym nie uchybia krążącym informacjom o UMOWNYCH
obowiązkach przyjmujących płatności kartami.
  Mogą być prawdziwe (nie znam umów), co nie znaczy, że nie da się
różnych wymagań obejść :P

  No i jeszcze inna sprawa, to fakt że w .pl najwyraźniej prowizje
łapią się pod określenie "zbójeckie" i stąd opory sprzedawców.
  Do niedawna mowa była o 3%, teraz częściej spotyka się wzmianki
o 2,5%, 2% albo i nieco poniżej. Ale ciągle w procentowych okolicach.
  Pic w tym, że wzmianki o "zachodnich" stawkach wspominają o 10x
niższych wartościach, wyrażanych w promilach.

  Ale zastrzeżenia na dole nie umniejszają faktu, że naruszenie
umowy to inna kategoria niż naruszenie przepisów (a do tego,
czyli rozpatrywania naruszenia przepisów, sprowadzają się rozważania
w podanym artykule).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-29 19:09:07
Autor: John Kołalsky
Protesty kierowców - ale inaczej

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

[...]

Przecież chodzi właśnie o to, że dla małych płatności jest prowizja minimalna. Inaczej co za różnica jaka kwota. I na początku to było 3,5zł teraz 50groszy.

Data: 2012-01-28 21:53:50
Autor: Tadeusz
[...]

Wystarczyłoby gdyby NBP emitował karty płatnicze ale ponieważ nie emituje to absolutnie nie wystarczy...
To są pobożne życzenia jakiegoś prawnika a nie obowiązujace prawo!

Data: 2012-01-28 22:02:13
Autor: Tadeusz
[...]

a tu jednoznaczne potwierdzenie że wystarczy:
http://www.mmwroclaw.pl/332405/2010/8/4/platnosc-karta-minimalna-kwota-legalna?category=biznes

Data: 2012-01-28 15:37:02
Autor: Bydlę
On 2012-01-27 23:15:05 +0100, "Tadeusz" <t@aster.pl> said:

[...]

Tę.
;>

nader odważną hipotezę???

Np.
<http://forumprawne.org/dyskusja-ogolna/46627-platnosc-karta-od-10zl.html>

--
Bydlę

Data: 2012-01-28 22:01:23
Autor: Tadeusz

On 2012-01-27 23:15:05 +0100, "Tadeusz" <t@aster.pl> said:

[...]

chyba strasznie nieważnie czytałeś :)
bo umknęło ci najważniejsze:
http://www.mmwroclaw.pl/332405/2010/8/4/platnosc-karta-minimalna-kwota-legalna?category=biznes

Data: 2012-01-28 22:06:53
Autor: Artur Maśląg
Protesty kierowców - ale inaczej
W dniu 2012-01-28 22:01, Tadeusz pisze:
(...)
chyba strasznie nieważnie czytałeś :)
bo umknęło ci najważniejsze:
http://www.mmwroclaw.pl/332405/2010/8/4/platnosc-karta-minimalna-kwota-legalna?category=biznes

Zmartwię Ciebie - to co jest w linku nie jest zgodne z obowiązującym
prawem, a ten cały "miejski rzecznik" jest niekompetentny.

Data: 2012-01-29 00:25:12
Autor: Tadeusz

Użytkownik "Artur Maśląg" <> napisał w wiadomości ...
[...]

więc podaj konkretny artykuł lub paragraf konkretnego aktu prawnego (ustawy lub rozporządzenia) tego obowiązujacego prawa :)

Data: 2012-01-30 11:48:41
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-01-29 00:25, Tadeusz pisze:

więc podaj konkretny artykuł lub paragraf konkretnego aktu prawnego (ustawy lub rozporządzenia) tego obowiązujacego prawa :)

Limit nie jest niezgodny z prawem, tylko z umową, jaką zawiera sprzedawca np. z VISA za pośrednictwem banku.

Jeśli odmówią ci sprzedaży na kartę, informujesz o tym fakcie operatora terminala, co zwykle oznacza blokadę
takiego urządzenia. Można też poinformować bank który ci wystawił kartę. Oczywiście zanim to zrobisz,
dzielisz się swoim planem ze sprzedawcą, wskutek czego zwykle nie musisz go już realizować.

Data: 2012-01-30 11:40:50
Autor: Bydlę

On 2012-01-27 23:15:05 +0100, "Tadeusz" <t@aster.pl> said:

[...]

Nie,

nie umknęło mi stanowisko VISY.
;>

--
Bydlę

Data: 2012-01-28 15:48:40
Autor: John Kołalsky
Protesty kierowców - ale inaczej

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl>

[...]

Na skargę ?!

Data: 2012-01-27 20:37:05
Autor: ACTA
Protesty kierowców - ale inaczej
Użytkownik "GR001"

Może warto spróbować, milion takich transakcji to milion strat dla koncernu.!!!

Jak sobie koncern odrobi taką stratę?

Data: 2012-01-28 13:10:39
Autor: kogutek
[...]

Jestem za protestem. To nie podlega dyskusji. Ale Ty chcesz zbić psa za to że
kot zjadł kanarka. Co Ci stacje benzynowe zrobiły? Żyją z marży. I wcale nie
mają ogromnych marż. To może rząd winny? trochę tak, ale nie do końca. Akcyza
kwotowa czyli ile by litr w rafinerii nie kosztował to tyle samo. Na vacie
łykają. I faktycznie mogli by trochę odpuścić. Ale to jakieś grosiki będą.
Ropa w przeciągu 12 lat podrożała trzykrotnie. Za złotówkę w roku 2000 można
było kupić 1,2 litra ropy. Teraz niecałe pół litra. Winni są chuje arabowie.
Rządy potrzebują pretekstu do przeprowadzenia poważnych rozmów z krajami
arabskimi sprzedającymi ropę. Jak nie ma protestów to nie mają argumentów.
Arabskim trepom trzeba na początku grzecznie wytłumaczyć że ropa ma stanieć
jak nie stanieje to nakopie im się do dupy i zabierze ropę. Jak ropa zaczęła
drożeć to pierwszym działaniem powinno być wprowadzenie ceł na towary które
kupują. Ceł w wysokości kompensującej ceny ropy na poziomach państw. Arabowie
to nygusy. Nie uprawiają ziemi, prawie nic nie produkują. Wszystko z wyjątkiem
ropy muszą kupować. To należy im najpierw dowalić na wszystkim co kupują. Jak
nie pomoże to zredukować zakupy do niezbędnego minimum, nawet kosztem
reglamentowania paliw. Jak by staniała ropa z krajów arabskich to staniała by
u wszystkich eksporterów.  reglamentacja dała by impuls do rozpoczęcia
produkcji w Polsce benzyny z węgla. Technologia znana i opanowana na skalę
przemysłową. Całe RPA jeździ na benzynie robionej z węgla, czyli się da. A
`jeśli już protestować to właśnie o to żeby w Polsce robić benzynę z węgla,
żeby rząd zrobił przepisy umożliwiające korzystanie z odnawialnych źródeł
energii bez zbędnej papierologi. Przepisy w stylu. Jak chcesz postawić
kolektor słoneczny na zabytkowej kamienicy to stawiasz i żaden konserwator
zabytków nie ma nic do gadania, a właściciel ma w zakresie obowiązków pokazać
miejsce na dachu. Oczywiście właściciel mógłby mieć prawo do czynszu za zajętą
powierzchnię. Wołajmy o tańszą ropę, o elektrownie atomowe i wodne, o
produkcję benzyny z węgla. Takie wołanie ma sens. Wołanie o obniżenie cen
benzyny przez rząd nie ma sensu.

Data: 2012-01-28 14:16:48
Autor: Tulipson

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jg0s4f$j1e$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dobrze pisze, popieram!

Data: 2012-01-28 05:33:27
Autor: kapec
Protesty kierowców - ale inaczej
I chcialem jeszcze zwrocic uwage, ze to kompletnie bez znaczenia za
ile sie tankuje, bo wlasciciel stacji za transakcje karta odprowadza
haracz w procentach a nie kwotowy za sztuke.

Data: 2012-01-28 16:56:29
Autor: Krzysztof 45
Protesty kierowców - ale inaczej
kogutek napisał(a):
Winni są chuje arabowie.
Taki jeden chuj szejk arab powiedział drugiemu chujowi z unii, że da nam ropę za darmo, tylko on chce połowę podatków którymi obłożone jest paliwo w unni.
--
Krzysiek

Data: 2012-01-28 18:59:44
Autor: kogutek
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
kogutek napisał(a):
> Winni są chuje arabowie.
Taki jeden chuj szejk arab powiedział drugiemu chujowi z unii, że da nam ropę z
a darmo, tylko on chce połowę podatków którymi obłożone jest paliwo w unni.
Skoro tak napisałeś to na pewno znasz powód dlaczego ropa w przeciągu 11 lat
zdrożała ponad trzy razy. Może o czymś nie wiem. Nie chcę od nich ropy darmo.
Ale jak oni ropę trzy razy do góry to zboże i pomidory jakie kupują też tylko
dla nich trzy razy do góry. Mercedes kosztuje tutaj 100 tysięcy Euro. Dla nich
czterysta tysięcy. Nie mieli żadnego jawnego powodu na podnoszenie cen ropy.
Nawet jak by o inflację podnosili to by nie wyszło 100%. Chuje szykują się na
wojnę i gromadzą kasę. Kupują broń, robią bombę atomową. Nikt mi nie wciśnie
że za wzrost cen ropy odpowiedzialny jest żydowski kapitał z Nowego Jorku. Bo
kto jak kto ale Żydzi są najbardziej zagrożeni. I by im zwyczajnie nie
pozwolili za dużo zarobić. To dawaj te niepodważalne argumenty
usprawiedliwiające wzrost cen ropy, robione przez kutasów na co dzień
chodzących w białych kieckach. Jak by im się ropa skończyła i trzeba by ją
było wydobywać z den mórz. To bym się nie skrzywił. Technologia droga. A tam
gdzie mieszkają wystarczy wykopać dziurę w ziemi i następnego dnia można
wiadrami ropę wyciągać. Tamten rejon należy ogrodzić pięcio metrowym murem i
wody na 3/4 nalać. jak woda będzie leciała to wpuścić krokodyle i piranie żeby
potem mniej roboty było. Po miesiącu wodę wypuścić i zacząć budować
cywilizację bez nich, bo już wiadomo że z nimi się nie da. Amen

Data: 2012-01-28 20:34:04
Autor: Bydlę
Protesty kierowców - ale inaczej
A kogutek wciąż ma słowotok.
;-)

On 2012-01-28 19:59:44 +0100, "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> said:

Skoro tak napisałeś to na pewno znasz powód dlaczego ropa w przeciągu 11 lat
zdrożała ponad trzy razy.

Zainteresuj się tym gdzie, jak i dlaczego "rośnie" ropa.
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-01-28 20:00:48
Autor: kogutek
Protesty kierowców - ale inaczej
Bydlę <pan.bydle@gmail.com> napisał(a):
A kogutek wciąż ma słowotok.
;-)

On 2012-01-28 19:59:44 +0100, "kogutek" <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> said:

> Skoro tak napisałeś to na pewno znasz powód dlaczego ropa w przeciągu 11 lat
> zdrożała ponad trzy razy.

Zainteresuj się tym gdzie, jak i dlaczego "rośnie" ropa.
:-)

Oświeć mnie. Szkoda tylko że nie potrafisz napisać pięciu zdań w kupie, bo jak
piszesz piąte to nie wiesz o czym pierwsze było. --

Data: 2012-01-30 11:42:14
Autor: Bydlę

On 2012-01-28 19:59:44 +0100, "kogutek"
<sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> said:

[...]

Otóż... NIE rośnie! A wręcz przeciwnie - ubywa jej...
:-)

Szkoda tylko że nie potrafisz napisać pięciu zdań w kupie

Bo potrafię się streszczać.
;>>>

, bo jak
piszesz piąte to nie wiesz o czym pierwsze było.

Ewidentnie kłamiesz - widocznie trafiłem w czuły punkt.

--
Bydlę

Data: 2012-01-29 20:16:20
Autor: Krzysztof 45
kogutek napisał(a):
Skoro tak napisałeś to na pewno znasz powód dlaczego ropa w przeciągu 11 lat
zdrożała ponad trzy razy.
Masz jeden z powodów.
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Drozeje-ropa-w-USA-i-Europie-po-informacji-o-sankcjach-UE-wobec-Iranu-2474590.html
A teraz powiedz w czyim interesie działają te kmioty w UE i jak to sie ma do arabów?
--
Krzysiek

Data: 2012-01-28 23:02:24
Autor: Artur Maśląg
Protesty kierowców - ale inaczej
W dniu 2012-01-28 14:10, kogutek pisze:
(...)
powierzchnię. Wołajmy o tańszą ropę, o elektrownie atomowe i wodne, o
produkcję benzyny z węgla. Takie wołanie ma sens. Wołanie o obniżenie cen
benzyny przez rząd nie ma sensu.

Ja chyba  śnię -

Data: 2012-01-28 15:38:29
Autor: e^x/dx
Protesty kierowców - ale inaczej
W nowym diesel'u z DPF niewskazane. Wymyśl coś innego.

Pozdrawiam, e^x/dx

--

Protesty kierowców - ale inaczej