Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)

Data: 2011-02-04 01:29:58
Autor: ZZ
Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)
Szukałem pożyczki i zapytałem nawet Provident o takową. Oficjalnie mają opcję spłaty przelewem, co jest o wiele tańsze od normalnej ich lichwy. Kazano złożyć zapytanie, otrzymałem decyzję pozytywną centrali... a potem przedstawiciel zaproponował wyłącznie opcję spłaty domowej, gdzie RRSO dochodzi do 100%.

Tak więc sądzę, że oferta przelewowa to lipa obliczona na pozyskanie danych osobowych i potem wciskanie lichwy.

ŻADNE z dwóch żądań zaprzestania przetwarzania danych osobowych nie dało odpowiedzi jak dotąd. Co potwierdza hipotezę.

Przestrzegam przed tymi naciÄ…gaczami.

pzdr

Data: 2011-02-04 07:58:39
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-04 01:29, ZZ pisze:
[...]

   Od jakich odsetek zaczyna siÄ™ wg Ciebie lichwa?

--
Liwiusz

Data: 2011-02-04 08:32:32
Autor: Jan Werbinski
Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)
RSSO może legalnie w Polsce wynosić 100%? Pierwsze słyszę.

--
Jan WerbiÅ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2011-02-04 08:41:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-04 08:32, Jan Werbinski pisze:
RSSO może legalnie w Polsce wynosić 100%? Pierwsze słyszę.

A ile może wynosić maksymalnie, mistrzuniu?

--
Liwiusz

Data: 2011-02-04 00:47:59
Autor: MK
On 4 Lut, 09:40, "Jan Werbinski" <jaoe@tralala.bez.maj.la> wrote:
U¿ytkownik "Liwiusz" <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:iigajc$65f$1news.onet.pl...

> A ile mo¿e wynosiæ maksymalnie, mistrzuniu?

26% leszczu?

Z tego co pamietam ustawowo regulowane sa 2 wartosci
1. prowizja - 5%
2. oprocentowanie - 5-krotnosc stopy lombardowej.
Nie spotkalem sie z regulacjami dotycacym RRSO.

MK

Data: 2011-02-04 09:55:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-04 09:47, MK pisze:

2. oprocentowanie - 5-krotnosc stopy lombardowej.

4-.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-04 09:55:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-04 09:40, Jan Werbinski pisze:
[...]

Oczywiście podstawy prawnej nie podasz, ignorancie?

Nie wysilaj się, już wiem, że jesteś w błędzie.

Maksymalna wysokość odsetek to 21% (czterokrotność stopy lombardowej). Przy czym dotyczy to tylko odsetek, a nie dodatkowych opłat, które wliczone w RRSO mogą dać wyższą stopę, co zresztą jest praktykowane w każdej pożyczce bankowej o kwocie i okresie takich, jakie daje provident.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-04 11:22:32
Autor: Jan Werbinski
Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)
http://www.rs.pwsz.pl/pliki/Ustawa%20o%20kredycie%20konsumenckim%20-%20opis.pdf

Data: 2011-02-04 02:53:15
Autor: MK
On 4 Lut, 11:22, "Jan Werbinski" <jaoe@tralala.bez.maj.la> wrote:
http://www.rs.pwsz.pl/pliki/Ustawa%20o%20kredycie%20konsumenckim%20-%...

Wspolczuje studento pwsz :). Zapis o ograniczeniu odsetek znajduje sie
w KC

Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964r., Nr
16, poz.93, z pó¼n. zm.):
Art. 359. § 21. Maksymalna wysoko¶æ odsetek wynikaj±cych z czynno¶ci
prawnej nie mo¿e w stosunku rocznym przekraczaæ czterokrotno¶ci
wysoko¶ci stopy kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego
(odsetki maksymalne).

W KC nie wystepuje nigdzie pojecie RRSO. Biorac pod uwage maksymalne
oprocentowanie i maksymalna prowizje (21% + 5%), RRSO zawsze bedzie
wyzsze od 26%.

MK

Data: 2011-02-04 03:51:49
Autor: BK
[...]

Jan Werbiñski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatnahttp://www.janwer.com/
Nasza siechttp://www.fredry.net/

I nawet akceptujac smialy niczym ulanska szarza poglad Pana S. co do
ograniczenia RRSO przez odsetki maksymalne z KC to jak Twoim zdaniem
tlumaczy to Twoj poglad o tym, ze RRSO moze maksymalnie wynosic 26%? :)

Data: 2011-02-04 13:44:47
Autor: Jan Werbinski
Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)
To jak sam napisa³e¶ jest mój pogl±d.

Data: 2011-02-04 06:09:29
Autor: BK
Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)
On 4 Lut, 13:44, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
To jak sam napisa e jest m j pogl d.

--
Jan Werbi ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatnahttp://www.janwer.com/
Nasza siechttp://www.fredry.net/

Ale jakies uzasadnienie tego pogladu posiadasz?

Bo ja generalnie jestem otwarty na rozne smiale poglady - ale w tym
przypadku gdy przepis mowi wprost o tym, ze jest to 4 razy stopa
lombardowa NBP (i pomijamy dyskusje czy jest tak jak sie uznaje
powszechnie, ze chodzi o odsetki maksymalne czy jak twierdzi Pan S. i
Ty, ze chodzi o RRSO) to trudno mi uznac, ze ktos racjonalnie myslacy
moze miec "poglad" inny niz wynik prostego dzialania (4 x lombard -
obecnie 5,25) dajacy generalnie 21%.

Tekst ktory zlinkowales powoluje sie na stan z 2009 roku, ale przeciez
nawet Ty musisz byc swiadomy zmiennosci stopy lombardowej NBP.

Data: 2011-02-04 15:14:30
Autor: MarekZ
Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)
Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:6a4a6cef-9c85-48dc-967b-e5ec7faf1785@q36g2000yqn.googlegroups.com...

[...]

Oj tam, oj tam. Czy nie uwazasz, ze po prostu dodal sobie do 21%, 5% wynikajace z ograniczenia poziomu prowizji. Procent jest procent i tyle...

Data: 2011-02-04 06:16:24
Autor: BK
On 4 Lut, 15:14, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Uzytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisal w wiadomosci grup

> [...]

Oj tam, oj tam. Czy nie uwazasz, ze po prostu dodal sobie do 21%, 5%
wynikajace z ograniczenia poziomu prowizji. Procent jest procent i tyle...

Hmm to bylby kopernikowski przewrot w dziedzinie matematyki, ale w
sumie wszystko jest mozliwe.

Data: 2011-02-04 15:24:02
Autor: MarekZ
Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)
Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:77172950-4e88-4181-9d02-9dd609e75485@24g2000yqa.googlegroups.com...

[...]

Ten uzytkownik nie pisze zwyczajnych postów. Co drugi jego post to niezly przewrót intelektualny.

Data: 2011-02-04 15:50:11
Autor: Jan Werbinski
Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)
Sie czepiacie jak baby wozu.
Ja pozyczam na RSSO 1,2% i nawet to uwazam za lichwe.
;)

--
Jan Werbinski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul Prywatna http://www.janwer.com/   Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2011-02-04 16:00:18
Autor: MarekZ
Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)
Uzytkownik "Jan Werbinski" <jao@tralala.bez.maj.la> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:4d4c124c$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...
Sie czepiacie jak baby wozu.
Ja pozyczam na RSSO 1,2% i nawet to uwazam za lichwe.
;)

Jesli nie potrafisz dac sobie rady z finansowaniem zewnetrznym o danym poziomie kosztów, nie powinienes z niego korzystac. Tym bardziej jesli dales sie latwo przekonac, ze rzeczywisty koszt tego finansowania to 1,2% rocznie. Juz samo to powinno Cie zaniepokoic.

Data: 2011-02-04 16:50:25
Autor: Jan Werbinski
Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)
zytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisal w wiadomosci news:iih362$sp6$1srv.cyf-kr.edu.pl...

No wlasnie. Tak zrobie. Dzieki za rade
;)

Data: 2011-02-04 11:54:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-04 11:22, Jan Werbinski pisze:
http://www.rs.pwsz.pl/pliki/Ustawa%20o%20kredycie%20konsumenckim%20-%20opis.pdf

Cóż, Robert Stępień może sobie uważać, że RRSO w żadnym przypadku nie może przekroczyć odsetek maksymalnych. Szanujemy jego zdanie.

--
Liwiusz

Provident oszukuje... co pewnie nawet nie zaskakuje :)