Provident w reklamach podaje RRSO 160%

Data: 2017-11-27 14:53:29
Autor: J.F.
Provident w reklamach podaje RRSO 160%
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
Hmmm...
Czy to dobra oferta?

Jak na kredyt ?
Zdecydowanie kiepska ... ale jak potrzebujesz pozyczyc troche pieniedzy na miesiac, to moze i dobra - w sensie: uzyskaj lepsza i napisz gdzie :-)

Warto tez pamietac, ze byc moze w ciagu miesiaca nie bedziesz w stanie oddac pozyczonej kwoty, a wtedy warto przeczytac ile z tego odsetek, ile jednorazowej oplaty, a ile bedzie kary za przeterminowanie.

Bylo wyrabiac karte kredytowa jak sie jeszcze mialo prace :-P

J.

Data: 2017-11-27 06:01:20
Autor: Dawid Rutkowski
Provident w reklamach podaje RRSO 160%
Oranżada oraz wbk dają ofertę na klik - KK do 4k - i oświadczenie o dochodach.
Oczywiście odpowiedzialność za składanie fałszywych oświadczeń pozostaje w mocy ;P

Data: 2017-11-27 15:13:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości
Oranżada oraz wbk dają ofertę na klik - KK do 4k - i oświadczenie o dochodach.
Oczywiście odpowiedzialność za składanie fałszywych oświadczeń pozostaje w mocy ;P

Tylko wydanie KK trwa pewnie ze 2 tygodnie, jak ktos potrzebuje gotowki szybciej, to ma problem.
Choc cos ostatnio sie mowi, ze KK w telefonie moze byc szybciej.

Poza tym np wyplata gotowki z KK BZ to 4% prowizji, jak przeliczyc na RRSO, to pewnie kolo 50% sie zrobi przy miesiecznym kredycie.
Ale splacac mozna juz spokojnie, byleby rata minimalna wplynela.

J.

Data: 2017-11-27 06:56:26
Autor: Dawid Rutkowski
Provident w reklamach podaje RRSO 160%
Żaba ma przy braniu KK takie cudo, co się nazywa "Fast cash" - przelew następnego dnia po decyzji kredytowej, bez prowizji i z GP. Do tego karta darmowa po zrobieniu 10 transakcji w ciągu 3 miesięcy (ale tylko przy zamówieniu przez infolinię).
Jeden minus - dostępny tylko przy wnioskach w oddziale i na infolinii, więc nie wiem, czy przez te kanały dostępne są oferty na klik.

W żabie wydaje się, że wystarczy założyć konto i te oferty od razu są - w każdym razie ja je widziałem od razu - ale miałem już decyzję kredytową i czekałem tylko na potwierdzenie zaświadczenia o zarobkach, żeby umowa o KK weszła w życie - i jak się w ST pojawił rachunek KK to mi te oferty zniknęły.
Zobaczymy, jak to będzie wyglądać na koncie żony (otwierane żeby dostać 150zł za polecenia i żeby nie łazić do oddziału w celu załatwienia dodatkowej KK - strasznie z tym żaba utrudnia życie, musi iść i użytkownik - co w sumie nie jest takie bardz głupie, bo dostęp trzeba mieć, choćby po to, by aktywować kartę - choć to może dałoby się w oddziale, ale nie wiem - albo płacić w necie - ale musi iść też właściciel karty, żeby osobiście pozwolić na wydanie - jakby nie można było przez net czy telefon).

W oranżadzie dopiero po 2 miesiącach wszedłem we wniosek o KK - i była już tam oferta specjalna, jak się wpisze limit <=4k to jest inna formatka, jest tylko miejsce na podanie dochodu, nie ma miejsc na wpisanie źródeł (pracodawca itp.). Ale nie sprawdzałem, czy działa.

Data: 2017-11-27 22:04:40
Autor: RobertS
Provident w reklamach podaje RRSO 160%
Oranżada oraz wbk dają ofertę na klik - KK do 4k - i oświadczenie o dochodach.
Oczywiście odpowiedzialność za składanie fałszywych oświadczeń pozostaje w mocy ;P

ale dochód musi być z umowy o pracę, przy DG na oświadczenie nie dają

RobertS

Data: 2017-11-28 03:28:19
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 27 listopada 2017 22:04:39 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:
> [...]

ale dochód musi być z umowy o pracę, przy DG na oświadczenie nie dają

W żabie nie wiem, bo nie klikałem we wniosek, ale w oranżadzie jest pole zatytułowane "Miesięczny dochód netto" - a w ikonce znaku zapytania obok jest wyraźnie, że może to być wynagrodzenie - np. wypłata od pracodawcy, emerytura, renta - albo, jeśli prowadzi się DG, to trzeba podać przychód odjąć KUP, ZUS i podatek.
Nie ma też słowa o źródle dochodów.
Powtarzam - tak jest tylko wtedy, gdy masz ofertę specjalną na pierwszym ekranie wniosku (i widać to tylko na pierwszym ekranie wniosku, nie ma nic wspomnianego jak przeglądasz "ofertę dla ciebie") - u mnie brzmi to tak: "Mamy dla Ciebie ofertę specjalną - Karta Kredytowa z limitem nawet do 4000 PLN" - i gdy wpisze się wnioskowaną sumę równą lub mniejszą tej ofercie specjalnej.
Jeśli wpiszesz większą sumę trzeba podawać źródła dochodów.
Ale nie wiem, czy nawet przy tej ofercie potem jednak nie będą chcieli jakiejś weryfikacji - nie testowałem bo nie chce płacić za wydanie karty.

Data: 2017-11-27 06:57:05
Autor: Dawid Rutkowski
Provident w reklamach podaje RRSO 160%
W dniu poniedziałek, 27 listopada 2017 15:03:16 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
A to nie ma ustawy o lichwie?

Ustawa mówi tylko o oprocentowaniu "wprost", a nie o RRSO.
RRSO chyba nakazuje tylko wyliczać i podawać.

Data: 2017-11-27 21:54:36
Autor: z
Provident w reklamach podaje RRSO 160%
Ustawa mówi tylko o oprocentowaniu "wprost", a nie o RRSO.
RRSO chyba nakazuje tylko wyliczać i podawać.

To ja się pytam dlaczego przez ostatnie dwa lata (modne ostatnio słowa) nic z tym złodziejstwem nie zrobiono?

PS. Chyba nie muszę dodawać że pytanie też dotyczy tych poprzednich ośmiu lat :-)

PS. 2.
Do RRSO 60% czy 70% to jestem przyzwyczajony i tylko znacząco acz pogardliwie spoglądam na takie oferty.

Ale RRSO 160% to jest dla mnie nowość. Dlatego zapytałem bo może znowu przegapiłem jakąś nowoczesną formę sprzedaży nowoczesnego produktu ala bankowego ;-)

Data: 2017-11-27 21:57:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-27 o 21:54, z pisze:
[...]

Pożyczam od ciebie stówkę. Jutro oddaję stówkę i stawiam piwo za 5zł w podziękowaniu. Ile wynosi RRSO i dlaczego miałoby to być zabronione?

--
Liwiusz

Data: 2017-11-27 23:06:07
Autor: z
W dniu 2017-11-27 o 21:57, Liwiusz pisze:
Pożyczam od ciebie stówkę. Jutro oddaję stówkę i stawiam piwo za 5zł w podziękowaniu. Ile wynosi RRSO i dlaczego miałoby to być zabronione?

ZERO TAKTU. W koleżeństwie ;-) to się robi gratis. :-) Taka samopomoc. Raz ja tobie, raz ty mnie. :-)

Bo mamy opiekuńcze państwo (z którego działaniem się oczywiście nie zgadzam) i ono to państwo dba o tych słabszych za nasze podatki i ich broni przed "cfaniaczkami" wykorzystującymi braki wykształcenia, ułomności, trudną sytuację... w celu łatwego wzbogacenia się często pchając w spiralę kredytową.

Widziały gały co podpisywały? NIE W tym przypadku to tak nie działa.

A na pewno nie powinno być normalne i dozwolone RRSO 160%

PS. Nie po to banki mają pozwolenia, gwarancje, monopol ;-) żeby im ktoś kilentów bezczelnie odbierał :-)

Data: 2017-11-28 08:01:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-27 o 23:06, z pisze:
[...]

Nie mógłbym, na miejscu pożyczkodawcy. Bardzo lubię swoich pożyczkobiorców. I nie narażę ich na sankcje karne, jak potem zapomną zapłacić podatek od otrzymanego darmowego świadczenia. Kosztowałoby to ich znacznie więcej niż 5zł.

[...]

Cóż, wygląda na to, że sam jesteś tym, którego trzeba bronić, bo z czytaniem ze zrozumieniem jesteś na bakier. Podałem ci już absurd oceniania kredytu tylko pod kątem samego RRSO, a tyś nadal głupi...

--
Liwiusz

Data: 2017-11-28 08:20:56
Autor: z
W dniu 2017-11-28 o 08:01, Liwiusz pisze:

oceniania kredytu tylko pod kątem samego RRSO, a tyś nadal głupi...

  powiedz to unijnym socjalistycznym komisarzom

Data: 2017-11-28 09:22:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-28 o 08:20, z pisze:
W dniu 2017-11-28 o 08:01, Liwiusz pisze:

oceniania kredytu tylko pod kątem samego RRSO, a tyś nadal głupi...

  powiedz to unijnym socjalistycznym komisarzom

Oni nie są głupi - oni to robią świadomie, bo mają chęć zniszczenia naszej cywilizacji. Zobaczyli, że metody bolszewickie nie działają, to robią to w inny sposób.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-28 17:30:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ovj1km$nol$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A Ty od zarobku pita wyslales, czy bierzesz ryzyko na klate ? :-)

[...]

Ale to tylki czesc prawdy - nadal podobne kredyty mozna porownywac w/g RRSO.

No chyba, ze kredyt nr 1 jest na 160% i minimum miesiac, a kredyt nr 2 na 80% i mininum 2 miesiace :-)

J.

Data: 2017-11-27 23:22:53
Autor: J.F.
Dnia Mon, 27 Nov 2017 21:57:11 +0100, Liwiusz napisał(a):
Pożyczam od ciebie stówkę. Jutro oddaję stówkę i stawiam piwo za 5zł w podziękowaniu. Ile wynosi RRSO i dlaczego miałoby to być zabronione?

Poniewaz umowa piwa nie obejmowala, to RRSO wynosi zero.
A przyjmowanie korzysci majatkowych jest zabronione na podstawie
odrebnych przepisow :-)

A taka lichwa na przyjecielu, to tylko w Poznaniu :-P

J.

Data: 2017-11-28 00:05:25
Autor: J.F.
Dnia Mon, 27 Nov 2017 21:54:36 +0100, z napisał(a):
[...]

Cos tam sie dzialo
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Nowa-ustawa-antylichwiarska-skrytykowana-w-konsultacjach-7493333.html
http://rekinfinansow.pl/ustawa-antylichwiarska/

PS. 2.
Do RRSO 60% czy 70% to jestem przyzwyczajony i tylko znacząco acz pogardliwie spoglądam na takie oferty.

Jakby tak wszyscy klienci spogladali pogardliwie.
A przeciez po to jest RRSO i obowiazek jego podawania ... ludzie nadal
ciemni, czy ich 160% nie przeraza, czy jak Liwiusz pisze - czasem i
1000% RRSO jest znosne.
Ale RRSO 160% to jest dla mnie nowość. Dlatego zapytałem bo może znowu przegapiłem jakąś nowoczesną formę sprzedaży nowoczesnego produktu ala bankowego ;-)

Wydaje mi sie, ze widzialem gdzies i tysiac %.

J.

Data: 2017-11-27 15:59:06
Autor: z
W dniu 2017-11-27 o 14:53, J.F. pisze:
  Bylo wyrabiac karte kredytowa jak sie jeszcze mialo prace :-P

Nie nie potrzebuję kredytu

Tylko jakoś mi te procenty ;-) nie przystają do przepisów zabraniających lichwy. Są jeszcze takie czy przez 8 latttttt PO je zlikwidowała? :-)

Data: 2017-11-27 16:33:42
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a1c283d$0$5145$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-11-27 o 14:53, J.F. pisze:
 Bylo wyrabiac karte kredytowa jak sie jeszcze mialo prace :-P

Nie nie potrzebuję kredytu

Teraz nie ... a o przyszlosci myslisz ? :-P

Tylko jakoś mi te procenty ;-) nie przystają do przepisów zabraniających lichwy. Są jeszcze takie czy przez 8 latttttt PO je zlikwidowała? :-)

Nie sledzilem tych ustaw ... ale czy one nie dotyczyly tylko bankow ?

ostatnio wprowadzone do KC i dotycza tez Providenta ... ale ciagle mowa o odsetkach, nie o RRSO.
Prowizja wstepna sie nie wlicza.
O tyle dobrze, ze juz nie bedzie "hodowania dlugu" o niebotycznych odsetkach, tylko taki rozsadny do splacenia.
IMO o tyle zle, ze ta konstrukcja "4* stopa lombardowa" moze w pewnym momencie sie zrobic kulą u nogi, jak te stopy spadna.
Ale moze latwiej ustawe zmienic jak bedzie trzeba, niz sie teraz zastanawiac jak ja zrobic dobrze.

Podobnie chyba wszystkie banki tej ustawy nie "przestrzegaly", tzn odsetki byly w ustawowym przedziale, a do tego prowizja i RRSO szybuje w gore.
Tzn mam na mysli kredyty konsumenckie, hipoteczne lepiej wygladaly.
Tam sie niedawno potrafilo 30% prowizji pojawic, wiec klient sam powinien pytac "a co to za lichwa" :-)

No i chocby te karty kredytowe - oprocentowanie nominalne 10%, czyli tyle ile ustawa pozwala, a RRSO 10.47%
Skutek kapitalizacji miesiecznej.

J.

Data: 2017-11-27 16:54:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Provident w reklamach podaje RRSO 160%

"J.F." 5a1c18d9$0$660$65785112@news.neostrada.pl

Zdecydowanie kiepska ... ale jak potrzebujesz pozyczyc troche pieniedzy na miesiac, to moze i dobra - w sensie: uzyskaj lepsza i napisz gdzie :-)

0% na 29 dni -- w Millennium.
Jeśli dobrze pokombinujesz -- na więcej niż 29, bo w miesiącach,
na które nie załapały się te 30 dni, można wziąć na 7, czyli ;)
de facto na 6. (od wtorku do poniedziałku to 7 dni)

Od 01 grudnia do 30 grudnia -- 30 dni (30 zwracasz -- miałeś 29)
i od 31 stycznia do 6 stycznia (06 zwracasz -- miałeś 6) kolejne
dni...

Ale nie ręczę za te wyliczenia.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-11-27 18:15:13
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ovhcle$jg9$1@node1.news.atman.pl...
[...]

0% to oferta promocyjna, albo i nie, bo w providencie
https://www.provident.pl/dopasowana/pozyczka-z-miesieczna-rata
"Pożyczkę za 0 zł kosztów przy spłacie w miesiąc RRSO 160,50%"

:-)

A w Millenium "zwykla"
https://www.bankmillennium.pl/MillenetPortal/Income/IncomeProcess/ProductParameters
(o ile dobry link, a nie "uniwersalny do wszystkiego")

to 1000 zl na miesiac sie nie da, minumum na 6 mies i RRSO 63% :-)

splacic w 6 miesiecy latwiej, ale rata 192zl = 1152 zl razem.

J.

Data: 2017-11-29 20:46:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Provident w reklamach podaje RRSO 160%

"J.F." 5a1c4822$0$5157$65785112@news.neostrada.pl

A w Millenium "zwykla"

Jak zwykle nie rozumiem tego, co piszesz, ale
wyjaśnię, że Mille daje limit/debet (na RORze) za free...