Provider przycina lacze...

Data: 2009-12-19 08:33:17
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...
Witam,
Mam pewien problem... mianowicie provider od jakiegos roku przycina mi lacze internetowe. W umowie podpisanej kilka lat temu jest napisane, iz lacze jest nielimitowane, bez limitu predkosci oraz symetryczne. Jednak od roku provider przycina mnie do okolo 1/15 tego co powinienem miec przy downloadzie oraz 1/50 przy uploadzie... Co powinienem zrobic? Wszelkie prosby o zaprzestanie takich praktyk odbijaja sie echem... zero odpowiedzi. Czy powinienem sprawe zgloscic do UOKiKu? A moze UKE? Prosze o pomoc...
Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 00:31:16
Autor: SzalonyKapelusznik
Provider przycina lacze...
On 19 Gru, 08:33, "FlashT" <whate...@com.com> wrote:
[...]

Znaczy nie odpowiadaja na twoje reklamacje? Jesli do 30 dni nie
dostales odpowiedzi to znaczy ze ja uznali.

Jesli chcesz rozwiazania sprawy to poszukaj cennika uslugi o
parametrach jakie ci swiadcza i wylicz ile nadplaciles a potem napisz
pismo ze poniewaz uznali reeklamacje to zadach zwrotu nadplaconej kwty
i rozwiazania umowy.

Data: 2009-12-19 13:44:34
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <szalonykapelusznik@gmail.com> napisal w wiadomosci news:21c74b09-412e-4bdd-968c-feeec6c7729ds20g2000yqd.googlegroups.com...

[...]

A jak im udowodnie to od kiedy tak robia?
Chcialbym, zeby bylo jak wg. umowy...

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 12:59:05
Autor: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb
Provider przycina lacze...
Dnia Sat, 19 Dec 2009 13:44:34 +0100, FlashT napisał(a):
/..../
A jak im udowodnie to od kiedy tak robia? Chcialbym, zeby bylo jak wg.
umowy...

Jeszcze raz:
1. Składałeś reklamacje?
2. Pisemnie?
3. Odpowiedzieli?
4. Co to za provider i co masz w umowie, w sensie prędkość?
5. Zmieniałes urządzenie techniczne u siebie?

Data: 2009-12-19 14:00:34
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb" <smok@smok.pl> napisał w wiadomości news:hgiimp$8g9$1achot.icm.edu.pl...
[...]

1. Tak
2. Nie
3. Nie
4. Mam napisane - "lacze symetryczne o nielimitowanej predkosci"
5. To napewno po ich stronie.

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 14:16:16
Autor: crazy bejbi
Provider przycina lacze...
FlashT pisze:

4. Mam napisane - "lacze symetryczne o nielimitowanej predkosci"

Provider ci powie i nawet udowodni, że nie limituje. ale:
1. ma więcej klientów na tym samym łączu (i nikomu nie limituje)
2. zmniejszył łącze.

Stwierdzenie nielimitowane jest bez sensu, bo zawsze możesz powiedzieć, że "czemu nie masz np. 10Gbps bo to też jest "bez limitu".

Wojtek

--
              ****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

Data: 2009-12-19 14:18:27
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...
Użytkownik "crazy bejbi" <tego.adresu@nie.ma> napisał w wiadomości news:hgijmr$i60$1inews.gazeta.pl...
FlashT pisze:

[...]

No, wlasnie tyle powinno byc i tak bylo przez dlugi czas.
Co do udowodnienia ze limituja to ponizej odpisalem Tomkowi...

No sorry ale zeby z 10Gbps zejsc do 3Mbps (i to sztywne 3Mbps) to chyba jednak sie tak nie da poprzez obciazenie lacza.

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 14:25:57
Autor: Icek
Provider przycina lacze...
No sorry ale zeby z 10Gbps zejsc do 3Mbps (i to sztywne 3Mbps) to chyba
jednak sie tak nie da poprzez obciazenie lacza.

miales 10Gbs ??

Doucz sie najpierw technicznie bo jeszcze zlozysz jakas reklamacje i sie
osmieszysz. Jaki to jest ten operaotr? Co pisze na swoich stronach ? Nie ma
procedury badania i zglaszania wolnego dzialania ?

Icek

Data: 2009-12-19 17:06:09
Autor: crazy bejbi
Provider przycina lacze...
FlashT pisze:

[...]

10Gigabitów to jest odpowiednik większości łącz do między sporymi miastami w Polsce u części operatorów ... Naucz się jednostek :)

Wojtek

Data: 2009-12-19 17:11:40
Autor: Icek
Provider przycina lacze...

> [...]

10Gigabitów to jest odpowiednik większości łącz do między sporymi
miastami w Polsce u części operatorów ... Naucz się jednostek :)

ale on z poczatku pisal, ze jest specjalista. Wiec jak w tym samym tonie
napisal maila do operatora to nie dziwie sie, ze go olali

Icek

Data: 2009-12-19 17:36:22
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...
Użytkownik "crazy bejbi" <tego.adresu@nie.ma> napisał w wiadomości news:hgitld$np6$1inews.gazeta.pl...
10Gigabitów to jest odpowiednik większości łącz do między sporymi miastami w Polsce u części operatorów ... Naucz się jednostek :)

To nie ma znaczenia, nie mowilem przeciez ze to jest lacze na swiat. Z reszta pomiedzy wiekszymi miastami w polsce sa szybsze, przynajmniej w GTS.

Pozdrawiam, a Pana "zadzieraj nosa" (Michala Ickiewicza) prosze o nie wypowiadanie sie nie na temat - jest to grupa prawna nie informatyczna.
FlashT

Data: 2009-12-19 17:48:47
Autor: Icek
Provider przycina lacze...
[...]

ale jak tylko uwazam, ze mam cos sensownego do powiedzenia to sie wypowiadam
i zaden przykurcz i "specjalista" nie bedzie mi mowil kiedy moge pisac a
kiedy nie moge.

Naucz sie rozrozniac jednostki, nie chwal sie ze jestes specjalista jak nie
jestes, nie klam i nie zmyslaj (mam tu na mysli sprzeczne twierdzenia o
skladaniu reklamacji na pismie), naucz sie mierzyc szybkosc dostepu do
zasobow sieciowych to moze wtedy ktos (np. twoj operator) potraktuje Cie
powaznie

Icek

Data: 2009-12-19 17:51:06
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgiujq$e8t$1node1.news.atman.pl...
[...]

No tak, jesli tak wlasnie traktujesz klientow, to gratuluje. Bardzo chetnie zajme sie "reklama" Twojej cudownej firmy, wszedzie gdzie tylko moge. Jesli ataki z Twojej strony uwazasz za sensowne wypowiedzi to moze lepiej sprobuj skonczyc pierw podstawowke, zanim zajmiesz sie powaznymi rzeczami.

Data: 2009-12-19 18:02:26
Autor: Icek
Provider przycina lacze...
[...]

ale jakich klientow ?ale co to ma do klientow ? Ale jakiej mojej firmy ? Bo
moze o czyms nie wiem ?

zajmij sie zakumaniem, ze jak nie zlozysz reklamacji u operatora to on moze
miec Cie w dupie i palcem nie kiwnac aby rozwiazac Twoj problem. Bo poprostu
moze o tym problemie nie wiedziec.

Chciales pomoc nie? Po to tu pisales? Dostales pomoc. Ale pewnie chciales
inna? Tak? Zeby wszyscy nagle zaczeli jezdzic po operatorach jacy to oni
wszyscy niedobrzy. I ze zapewne kolejny ignorant techniczny myslacy, ze ma
zajebista wiedze jest przez operatora oszukiwany.

dla mnie EOT

Icek

Data: 2009-12-19 18:06:02
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgivdd$ec2$1node1.news.atman.pl...

zajmij sie zakumaniem, ze jak nie zlozysz reklamacji u operatora to on moze
miec Cie w dupie i palcem nie kiwnac aby rozwiazac Twoj problem. Bo poprostu
moze o tym problemie nie wiedziec.

Nie masz pojecia o moich relacjach z moim providerem, wiec nie mow, ze nie wie. Ale oczywiscie przyjalem to do wiadomosci tylko w weekend tak ciezko troche dojechac do nich i zawiezc im te reklamacje. A to, ze odpieram ataki z Twojej strony, to chyba normalne... nienawidze ludzi, ktorzy uwazaja, ze wiedza wszystko, a innych traktuja jak gowno. Zadalem proste pytanie, podajac wszelkie informacje, ktore moim zdaniem byly istotne, a Ty zaczales je negowac... to troche smieszne, wygladasz jakbys bronil wszystkich providerow na swiecie - a moze nie wszyscy sa uczciwi?

[...]

Sam jestem operatorem i uwazam ze jestem przez tego operatora, o ktorym mowa - oszukiwany.

FlashT

Data: 2009-12-19 18:18:06
Autor: Leszek
Provider przycina lacze...

z Twojej strony, to chyba normalne... nienawidze ludzi, ktorzy uwazaja, ze wiedza wszystko, a innych traktuja jak gowno.

Ale to jakbys mowil o sobie. I tak, wiem ze nie rozumiesz o co mi chodzi.

Data: 2009-12-19 18:23:29
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Uzytkownik "Leszek" <rewt@post.nospam.pl> napisal w wiadomosci news:MPG.25972936eaec3a2f23news.gazeta.pl...

[...]

Rozumiem, ale nie widzialem innej drogi.

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 19:01:07
Autor: Maciek
Provider przycina lacze...
FlashT napisał(a) w <hgj16e$2f0l$1@news2.ipartners.pl> :

Sam jestem operatorem i uwazam ze jestem przez tego operatora, o ktorym
mowa - oszukiwany.
Żartujesz? Z taką wiedzą?

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2009-12-19 19:30:16
Autor: Maciek
Provider przycina lacze...
FlashT napisał(a) w <hgj4fo$2gf5$1@news2.ipartners.pl> :

[...]

O sieciach, o łączach, itp itd.

Data: 2009-12-19 19:32:44
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "Maciek" <freesco@emti.one.nospam.pl> napisał w wiadomości news:hgj68e$4sd$1atlantis.news.neostrada.pl...

Żartujesz? Z taką wiedzą?

Jaka wiedza?
O sieciach, o łączach, itp itd.

Konkrety poprosze... co takiego powiedzialem co jest nieprawda?

Data: 2009-12-19 20:16:53
Autor: Maciek
Provider przycina lacze...
FlashT napisał(a) w <hgj690$2hbg$1@news2.ipartners.pl> :

[...]

Czy ja cię nazwałem kłamcą? Po prostu uważam, ze jak na operatora
(zrozumiałem, że jesteś dostawcą internetu) to jesteś zbyt niekompetentny.

Data: 2009-12-19 20:29:19
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "Maciek" <freesco@emti.one.nospam.pl> napisał w wiadomości news:hgj8vq$dse$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Praca to nie cale zycie :)

Data: 2009-12-20 17:00:50
Autor: Tomaszek
Provider przycina lacze...
W dniu 2009-12-19 20:29, FlashT pisze:
Praca to nie cale zycie :)

Z ciekawości: podaj link do swojej strony www, chciałbym poczytać, porównać;)
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-12-19 14:22:52
Autor: Icek
Provider przycina lacze...
5. To napewno po ich stronie.

dobrze, ze jestes specjalista ale zeby to ustalic to trzeba zrobic badanie.

Rozumiem ze oceniles to po tym jak sie szybko otwiera onet czy moze po tym
jak Ci jakies webowy "speedtest" pokazuje?

Wez idz na grupe specjalistyczna i zapytaj sie jak zbadac szybkosc. Zacznij
od zbadania, wyniki przeslij pisemnie do operatora.

Nielimitowana to znaczy ile? Jak bedziesz mial gigowa karte to giga do
internetu ? Wez puknij sie w glowe.

Z technicznego punktu widzenia wplyw moze miec m.in.:
- program antywirusowy
- karta sieciowa
- paczkord sieciowy
- przelacznik sieciowy
- speed/duplex
- parametry stosu IP

i jeszcze kilkanascie rzeczy, ktore dla wiekszych przeplywnosci/ilosci
pakietow/ilosci sesji maja niebagatelne znaczenie. Moze przytrzasnales sobie
paczkord biurkiem i masz problem ? A moze zapadaczyla karta sieciowa? A moze
syf w komputerze? A moze masz za duzo rownoleglych sesji i tu tkwi problem ?
Moze w koncu ktos od kogo sciagasz nie moze tak szybko wysylac? A nie
sciaghniesz szybcioej niz ktos wysyla ? Moze masz nielimitowany dostep ale
do czego? Do jakich zasobow? Masz to okreslone w umowie ?

Icek

Data: 2009-12-19 14:23:29
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgiihp$c2i$1node1.news.atman.pl...
5. To napewno po ich stronie.

dobrze, ze jestes specjalista ale zeby to ustalic to trzeba zrobic badanie.

Gdybym nie zrobil, to bym sie nie wyglupial. Tak sie sklada, ze jestem specjalista - a to ze uzywam Outlooka do NNTP, to dlatego - bo lubie.

Rozumiem ze oceniles to po tym jak sie szybko otwiera onet czy moze po tym
jak Ci jakies webowy "speedtest" pokazuje?

Zabawne.

Wez idz na grupe specjalistyczna i zapytaj sie jak zbadac szybkosc. Zacznij
od zbadania, wyniki przeslij pisemnie do operatora.

Milion razy im przesylalem.

Nielimitowana to znaczy ile? Jak bedziesz mial gigowa karte to giga do
internetu ? Wez puknij sie w glowe.

Nielimitowane znaczy takie, jakie jest ich lacze dla danego wezla - dokladnie jak kolega wyzej zauwazyl - 10Gbps.

Wszystkiego co bylo dalej nie komentuje.

Skoro mowie - ze limituja - to limituja. Rozumiem, ze wiekszosc osob nie ma zielonego pojecia o budowie sieci, ale akurat ja takowe posiadam i prosze mi uwierzyc - limituja. Ta sprawa nie podlega dyskusji ... mozliwe ze nawet uda mi sie wyciagnac od jednego z technikow slowne zeznanie ze tak jest.

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 15:31:00
Autor: Icek
Provider przycina lacze...
> Wez idz na grupe specjalistyczna i zapytaj sie jak zbadac szybkosc.
> Zacznij
> od zbadania, wyniki przeslij pisemnie do operatora.

Milion razy im przesylalem.

a pare maili wczesniej twierdziles, ze na pismie im nie skladales
reklamacji. To jaka jest ta ostateczna wersja?

Icek

Data: 2009-12-19 16:17:15
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hginj3$hu4$1node2.news.atman.pl...
> [...]

a pare maili wczesniej twierdziles, ze na pismie im nie skladales
reklamacji. To jaka jest ta ostateczna wersja?

Trudno zebym im drukowal wszystkie logi itp.

Data: 2009-12-19 17:10:49
Autor: Icek
Provider przycina lacze...

> a pare maili wczesniej twierdziles, ze na pismie im nie skladales
> reklamacji. To jaka jest ta ostateczna wersja?

Trudno zebym im drukowal wszystkie logi itp.

ehh.

Jak oczekujesz sensownej odpowiedzi od operatora to musisz zlozyc zgloszenie
w sensownej formie.

Ale jak jestes specjalista to napewno umiesz wydrukowac krotkie zgloszenie
reklamacyjne ;)

Z drugiej strony znam pare firm, ktore w ofercie maja nielimitowany internet
i smiac mi sie chce. Cytat:

"Co to znaczy, że prędkoœć dostępu do Internetu nie jest limitowana? Jakie
prędkoœci pobierania plików można osišgnšć?
Z prowadzonych przez nas pomiarów wynika, że użytkownicy pobierajš dane z
prędkoœciami od 2 do 6 Mb/s (w zależnoœci od miejsca, z ktorego pobierajš).
Te prędkosci sš ograniczone głównie spowolnieniami powstałymi w głębi sieci
Internet, poza naszš kontrolš (np. gdy jakaœ strona otwiera się powoli, to
zazwyczaj oznacza to,  że jest umieszczona na serwerze, który jest połšczony
z Internetem łaczem o małej przepustowoœci). " - FAQ firmy connecta.pl
http://www.connecta.pl/faq.php#bezograniczen

czyli jasne jest, ze nielimitowany dostep to 2-6Mb/s ;)

A tak na serio to firma w ktorej pracuje udostepnia testowo taka usluge. I
pomimo ze za darmo, testowo to juz wplynela pierwsza reklamacja. I dziad
jeden pisze, ze kupil 10 megabitow a sciaga mu sie z RS z predkoscia 7MB/s
(megabajtow). I on sklada reklamacje. I nie dociera do niego, ze jest
roznica pomiedzy megabitami a megabajtami

Icek

Data: 2009-12-19 17:47:59
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgisck$duq$1node1.news.atman.pl...

[...]

Ale przeciez nie chodzi mi o limit odgorny wykupionego pasma w GTS przez providera... ja rozumiem, ze lacze moze byc obciazane bardziej lub mniej - ale chodzi tu o chamskie ciecie do 3Mbps przy predkosci 10Gbps (na Warszawe) oraz 60Mbps na swiat... ciecie ktore ma miejsce, zostalo to dokladnie zbadane przez szereg roznych testow w przeciagu 6 miesiecy(!). Cala dokumentacja jest zbierana w przygotowaniu na ewentualna rozprawe w sadzie.

Nie musisz mi wierzyc, ze znam sie na sieci, wszystko mi jedno - pisze na grupe prawna, nie informatyczna. Chyba nie chodzi tutaj o obalanie wiedzy czy tam informacji podanych przeze mnie a o porade prawna bazujaca na tych informacjach.

Oczywiscie, ze moge po prostu zerwac umowe, mowiac, ze jej nie dotrzymali, ale... mi nie o to chodzi... chcialbym po prostu znowu miec internet taki jak w umowie - tym bardziej, ze jak sam widzisz, warunki byly "korzystne". Na tyle korzystne, ze nawet, sam jako provider, nie jestes w stanie w nie uwierzyc.

Moze dodam jeszcze, iz umowa zostala podpisana ponad 10 lat temu.

FlashT

Data: 2009-12-19 18:04:55
Autor: Icek
Provider przycina lacze...
[...]

ale o co chcesz ich pozywac? Zeby Ci obnizyli oplate z 100 zlotych na 70 bo
masz wolniej niz w umowie?

Po co sie palowac? Po co nerwy. Zacznij moze od zrobienia wiarygodnego
pomiaru i zlozenia reklamacji. Tej nie zlozyles a juz sadami grozisz.

Icek

Data: 2009-12-19 18:09:41
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgivi2$ecd$1node1.news.atman.pl...
[...]

Oplaty sa duzo wieksze a obciecie ze sredniej predkosci okolo 20-30Mbps do 3Mbps jest... denerwujace.

Po co sie palowac? Po co nerwy. Zacznij moze od zrobienia wiarygodnego
pomiaru i zlozenia reklamacji. Tej nie zlozyles a juz sadami grozisz.

No nie groze, tylko sie pytam bo na prawie, to akurat napewno jest tutaj wiele ludzi, ktorzy sie znaja lepiej. Nie jestem osoba impulsywna w takich sprawach... spokojnie zbieram informacje.

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 18:25:49
Autor: Zygmunt
Provider przycina lacze...
[...]

Ale zastanów się o co ci chodzi: odszkodowanie czy usługę.

Odszkodowanie możesz wywalczyć jeśli było ono zapisane w umowie
i udowodnisz naruszenie umowy w jakimś okresie.

Kontynuacja współpracy zależy od woli obu stron, jeśli GTS nie będzie chciał
to umowę wypowie i nie możesz nic zrobić.

Moze dodam jeszcze, iz umowa zostala podpisana ponad 10 lat temu.

10 lat temu mieli takie łącza?

Data: 2009-12-19 18:36:23
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...
Użytkownik "Zygmunt" <z@onet.eu> napisał w wiadomości news:hgj2aq$2fv$1news.onet.pl...

Kontynuacja współpracy zależy od woli obu stron, jeśli GTS nie będzie chciał
to umowę wypowie i nie możesz nic zrobić.

Sluszna uwaga... ale nie mozna zakladac, ze jesli ktos lamie prawo, to ukrocenie tego procederu zalezy tylko i wylacznie od woli lamiacego... szczerze mowiac, nie wiem czego sie spodziewam. Ale moze wizja ewentualnego odszkodowania zmieni punkt widzenia providera, nie wiem... nie jetem uciazliwym uzytkownikiem, ktory sciaga non-stop z torrentow, ani nic w tym stylu...

Moze dodam jeszcze, iz umowa zostala podpisana ponad 10 lat temu.

10 lat temu mieli takie łącza?

Nie... 10 lat temu mieli lacza analogicznie lepsze od pozostalych.

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-20 19:21:39
Autor: Zygmunt
Provider przycina lacze...
Moze dodam jeszcze, iz umowa zostala podpisana ponad 10 lat temu.

10 lat temu mieli takie łącza?

Nie... 10 lat temu mieli lacza analogicznie lepsze od pozostalych.

Jeśli masz pojedyńczy zwykły komputer to nawet 500Mb nie uda ci się wykorzstać
ani przy ściaganie ani przy wysyłaniu

Data: 2009-12-21 09:31:55
Autor: Baczek
[NTG] Re: Provider przycina lacze...

Nielimitowane znaczy takie, jakie jest ich lacze dla danego wezla - dokladnie jak kolega wyzej zauwazyl - 10Gbps.

Troche NTG, ale mam pytanie, jaki masz router który umożliwia odebranie 10Gbps ?

Data: 2009-12-21 16:15:00
Autor: FlashT

Użytkownik "Baczek" <m_bakowski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgnbpr$v7o$1news.onet.pl...

Nielimitowane znaczy takie, jakie jest ich lacze dla danego wezla - dokladnie jak kolega wyzej zauwazyl - 10Gbps.

Troche NTG, ale mam pytanie, jaki masz router który umożliwia odebranie 10Gbps ?

Ale o co chodzi? Ktory z routerow? Ten najblizszy providera? Nie mam pojecia.

Data: 2009-12-21 23:40:28
Autor: Baczek
[...]

Chodzi mi o to, jaki ty masz sprzet do odebrania 10Gbps ?

Data: 2009-12-21 23:57:28
Autor: FlashT

Użytkownik "Baczek" <m_bakowski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgotgq$gu3$1news.onet.pl...
[...]

Ale ja nigdy nie powedzialem ze odbieram tyle(!) Informacja byla tylko po to, zeby przekazac, iz obciazenie lacza nie ma tu za wiele do rzeczy, jesli host jest z Warszawy i nie jest obciazony po jego stronie...

Data: 2009-12-22 00:02:10
Autor: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb
[NTG] Re: Provider przycina lacze...
Dnia Mon, 21 Dec 2009 23:40:28 +0100, Baczek napisał(a):
/.../
Chodzi mi o to, jaki ty masz sprzet do odebrania 10Gbps ?
To jest kurna troll.

Data: 2009-12-21 23:59:04
Autor: FlashT
Użytkownik "Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb" <smok@smok.pl> napisał w wiadomości news:hgp2a2$m7g$1achot.icm.edu.pl...
Dnia Mon, 21 Dec 2009 23:40:28 +0100, Baczek napisał(a):
/.../
Chodzi mi o to, jaki ty masz sprzet do odebrania 10Gbps ?
To jest kurna troll.

Wszyscy tacy znawcy a nikt, kto nie bierze na powaznie tego co mowie, nie jest w stanie wymienic zadnej rzeczy, ktora bylaby niezgodna z prawda lub przynajmniej zupelnie niemozliwa... To jest trollowanie...

Data: 2009-12-22 00:01:01
Autor: FlashT

Użytkownik "FlashT" <whatever@com.com> napisał w wiadomości news:hgpsvq$2mfq$1news2.ipartners.pl...
[...]

A... i wszyscy Ci co tylko rzucaja trollami lub innymi tego typu epitetami posadaja lacze TP ... albo dsl albo neo... hmm... to dopiero o czyms swiadczy...

Data: 2009-12-23 09:32:46
Autor: Mark
Provider przycina lacze...
Dnia Sat, 19 Dec 2009 14:23:29 +0100, FlashT napisał(a):

Gdybym nie zrobil, to bym sie nie wyglupial. Tak sie sklada, ze jestem specjalista - a to ze uzywam Outlooka do NNTP, to dlatego - bo lubie.

Tak sie pozwole wtracic - jakbys naprawde byl specjalista, to wiedzialbys ze
do NNTP uzywaz OE, a Outlook to zupelnie inny program

--
Mark

Data: 2009-12-23 14:50:50
Autor: op23
Provider przycina lacze...

Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl>

[...]

O co Ci chodzi ? OE znaczy OUTLOOK Express

Jakieś pierdoły bez związku wypisujecie i tyle

Data: 2009-12-23 15:24:08
Autor: Goomich
Provider przycina lacze...
"op23" <op23@rt.pl> naskrobał/a w news:hgt77r$345$1achot.icm.edu.pl:

O co Ci chodzi ? OE znaczy OUTLOOK Express

Nie napisał, ze uzywa OE, tylko Outlooka.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl   UIN: 6750153

Data: 2009-12-23 19:17:50
Autor: op23
Provider przycina lacze...

Użytkownik "Goomich" <goomich@usun.to.wp.pl>

O co Ci chodzi ? OE znaczy OUTLOOK Express

Nie napisał, ze uzywa OE, tylko Outlooka.

Aha. Rozumiem, że masz mentalny problem z dostrzeżeniem słowa "Outlook" w nazwach obu programów.

Data: 2010-02-14 17:27:07
Autor: wsL
Provider przycina lacze...
Czyżby kolejna osoba, która odkryła jak TP S.A. ogranicza pobieranie z
niektórych serwisów? Dziwna sprawa. Zmieniam operatora i jak najdalej
od TP to najgorsza spółka jaka istnieje na rynku.

Data: 2010-02-15 06:16:21
Autor: spp
Provider przycina lacze...
W dniu 2010-02-15 02:27, wsL pisze:

 Zmieniam operatora i jak najdalej
od TP to najgorsza spółka jaka istnieje na rynku.

Na początek spróbuj w Natii uaktywnić usługę ACR. :)

Wrócisz do TPSA szybciej niż możesz sobie wyobrazić. ;)

--
spp

Data: 2010-02-15 08:43:37
Autor: maximus
Provider przycina lacze...
Kolega poza Netią i TP S.A. niz na innych firm?
współczuje ;)

Data: 2010-02-15 08:46:42
Autor: Reaper
Provider przycina lacze...

Użytkownik "maximus" <lot.skasuj_to@algrim.skasuj_to.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlau5c$rck$1@node2.news.atman.pl...
Kolega poza Netią i TP S.A. niz na innych firm?
współczuje ;)

Kolega może nie mieć możliwości skorzystania z oferty innych firm i tu faktycznie należy współczuć.

Data: 2010-02-15 09:26:38
Autor: spp
Provider przycina lacze...
W dniu 2010-02-15 08:46, Reaper pisze:

Kolega poza Netią i TP S.A. niz na innych firm?
współczuje ;)

Kolega może nie mieć możliwości skorzystania z oferty innych firm i tu
faktycznie należy współczuć.

Więcej powiem - prywatnie mogę korzystać wyłącznie z  TPSA - wszystkie inne nie wychodzą poza granice miasta Poznania.
Służbowo - trochę więcej ale poza tymi dwoma pytania o ofertę kończy się brakiem możliwości technicznych.

--
spp

Data: 2010-02-15 21:18:30
Autor: Smok Eustachy
Provider przycina lacze...
Dnia Sun, 14 Feb 2010 17:27:07 -0800, wsL napisał(a):

Czyżby kolejna osoba, która odkryła jak TP S.A. ogranicza pobieranie z
niektórych serwisów? Dziwna sprawa. Zmieniam operatora i jak najdalej od
TP to najgorsza spółka jaka istnieje na rynku.

TP SA nie ma takich umów.
--
Smok Eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-12-22 14:18:29
Autor: Herald
Provider przycina lacze...
Dnia Sat, 19 Dec 2009 14:22:52 +0100, Icek napisał(a):

Wez idz na grupe specjalistyczna i zapytaj sie jak zbadac szybkosc. Zacznij

Tobie też zalecane będzie rozpoczęcie i to szybko, zrozumienia pojęć:
- szybkość,
- prędkość.
To że potocznie uważane są te wyrażenia za synonimy, nie oznacza że nimi
są. Wręcz przeciwnie.
Aby ułatwić ci zadanie tak na szybko i skrótowo, mam nadzieje że załapiesz
niuans:
- prędkość: podstawowa wielkość wektorowa charakteryzująca ruch. Jest
pochodną wektora położenia względem czasu.
- szybkość: odnosi się do wielkości skalarnych.
Z resztą chyba sobie poradzisz?  ;)

Data: 2009-12-19 10:28:16
Autor: Icek
Provider przycina lacze...
[...]

zmien providea na lepszego.

Icek

Data: 2009-12-19 13:43:13
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgi5re$d68$1node2.news.atman.pl...

zmien providea na lepszego.

To nie jest rozwiazanie bo do obciecia lacza, nie bylo lepszego... wrecz reszta pozostawala daleko w tyle...
Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 14:07:47
Autor: Tomek
Provider przycina lacze...
Dnia 19-12-2009 o 13:43:13 FlashT <whatever@com.com> napisał(a):

UÂżytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisaÂł w wiadomoÂści

zmien providea na lepszego.

To nie jest rozwiazanie bo do obciecia lacza, nie bylo lepszego... wrecz
reszta pozostawala daleko w tyle...

A może oni nie limitują, tylko mają teraz 15x więcej klientów ;)

--
Tomek

Data: 2009-12-19 14:15:55
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...
Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:op.u46r29cjl60ql1tmr.chello.pl...

A może oni nie limitują, tylko mają teraz 15x więcej klientów ;)

To akurat latwo sprawdzic, ze limituja...

Po 1. Niezaleznie od pory dnia i nocy maksymalna predkosc jest dokladnie taka sama
Po 2. Jak leci przez proxy GTS to predkosc jest taka jaka powinna w momencie kiedy jest male obciazenie lacza, a odpowiednio mniejsza przy duzym ruchu np. w godzinach wieczornych...

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 17:08:49
Autor: crazy bejbi
Provider przycina lacze...
FlashT pisze:
[...]

tak sobie czytam ... ile Ty za to "nielimitowane łącze płacisz" - tak z ciekawości ...
Bo ja jakoś za niecałe 20tys netto miesięcznie mam marne 200Mbitów ... czyli strasznie mnie oszukują chyba ... ;)

Wojtek

Data: 2009-12-19 17:55:13
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "crazy bejbi" <tego.adresu@nie.ma> napisał w wiadomości news:hgitqd$np6$2inews.gazeta.pl...

tak sobie czytam ... ile Ty za to "nielimitowane łącze płacisz" - tak z ciekawości ...
Bo ja jakoś za niecałe 20tys netto miesięcznie mam marne 200Mbitów ... czyli strasznie mnie oszukują chyba ... ;)

20 000 PLN za 200Mbps to dosc duzo... w ATM'ie mam prawie polowe taniej...

Place wystarczajaco duzo, zeby wymagac.
Przeciez slowo nielimitowane nie odnosi sie do nieskonczonej predkosci... odnosi sie tylko i wylacznie do sposobu zarzadzania pasmem... nie wiem czemu sie tak wszyscy uczepili tego stwierdzenia...

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 18:12:41
Autor: crazy bejbi
Provider przycina lacze...
FlashT pisze:

20 000 PLN za 200Mbps to dosc duzo... w ATM'ie mam prawie polowe taniej...
Place wystarczajaco duzo, zeby wymagac.
Przeciez slowo nielimitowane nie odnosi sie do nieskonczonej predkosci...

tak zabrzmiało szczerze mówiąc.

odnosi sie tylko i wylacznie do sposobu zarzadzania pasmem... nie wiem czemu sie tak wszyscy uczepili tego stwierdzenia...

jak masz 20Mbitów to masz 20 Mbitów i nie ma tam zarządzania pasmem, oprócz tego, że dostawca daje ci 20Mbitów. Nie spotkałem sie z umowami operatorskimi w Polsce, które są "nielimitowane". Zawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że takowych nie ma. Nawet dostęp np. do PL-IX też jest nielimitowany, niemniej jest limitowany np. techniczną przepustowością portu jaki wykupujesz (1Gigabit). Inna sprawa, że przy większych przepustowościach nie bardzo jest to mierzyć. Teoretycznie możesz ściągać dane z jakiegoś dedykowanego serwera operatora w przypadku GTS o którym pisze to noc.gts.pl, niemniej stamtąd nie ściągniesz pewnie więcej niż 5-7MB/s i to też nie będzie transfer stały (bo nie tylko Ty z tego korzystasz).
Skoro chodzi o łącze operatorskie to podaj więcej danych - bo wyglądało jakbyś pisał o jakiejś ziomalskiej sieci lokalnej (takie odniosłem wrażenie).
To co piałeś o jakims proxy GTS tez jest jak dla mnie naciągane (kto dzisiaj korzysta z proxy ... ?)

Napisz dokładnie jak testujesz łącze i co ci się w tym testowaniu nie zgadza - od tego zaczniemy.

Inna sprawa, to napisałeś, że składałeś reklamację, ale nie na piśmie. Jak czegoś nie ma na piśmie, to możesz założyć z dużym prawdopodobieństwem , ze "tego nie ma". Na pewno masz też w umowie informację, że wszelkie reklamacje muszą być pisemne. Rozumiem, że dzwoniłeś i ... no właśnie co ? zrobiłeś zadymę, że źle działa ? wyjaśniłeś podając dowody, że źle działa ? Na pewno jakoś się osoba z którą rozmawiałeś ustosunkowała ?
Generalnie - podaj więcej danych i zacznij od reklamacji pisemnej.

Wojtek

Data: 2009-12-19 18:22:04
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "crazy bejbi" <tego.adresu@nie.ma> napisał w wiadomości news:hgj1i7$8hp$1inews.gazeta.pl...
FlashT pisze:

[...]

Wiec... sprostowuje:

[...]

To nie jest umowa operatorska... nie chodzi o lacze operatorskie.

To co piałeś o jakims proxy GTS tez jest jak dla mnie naciągane (kto dzisiaj korzysta z proxy ... ?)

Tej wypowiedzi, szczerze mowiac, nie rozumiem :)

Napisz dokładnie jak testujesz łącze i co ci się w tym testowaniu nie zgadza - od tego zaczniemy.

Tylko po co? Oczywiscie moge sie rozpisac i udostepnic wszelkie materialy z ostatnich 6 miesiecy, jak i z przed zalozenia limitu, istnieje jednak mozliwosc, ze provider sam sie przyzna do obcinania lacza, wiec na razie nie ma co uruchamic procedury udowadniania tego faktu. W chwili obecnej, wezmy to za pewnik.

Generalnie - podaj więcej danych i zacznij od reklamacji pisemnej.

Tak tez zrobie, dziekuje.

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 18:38:20
Autor: crazy bejbi
Provider przycina lacze...
FlashT pisze:

To nie jest umowa operatorska... nie chodzi o lacze operatorskie.

Skoro nie jest to umowa operatorska, to raczej też (domyślam się oczywiście) kwota jest niezbyt wygórowana. W związku z tym oczekiwanie np. 20 Mbitów na zasadzie "bo kiedyś tak było" - jak piszesz w innym poście umowa jest sprzed 10 lat- jest raczej nieporozumieniem.
Nie wiem oczywiście jaką masz umowę, ale w 99,9% przypadków umów klienckich jest mowa o "przepustowości do ..."
Jak masz w umowie dostęp nielimitowany (co mogło być błędem/niedoprecyzowaniem sprzed - jak piszesz - 10 lat) to raczej i tak nie udowodnisz dostawcy, że cokolwiek ci blokuje. On zawsze może powiedzieć, że tyle ma (np.w tym węźle) i to właśnie jest jest nielimitowanie i tyle ci daje ... Raczej mała szansa, żeby udowodnić, że tak nie jest. Owszem - nawet jak było kiedyś więcej - to zawsze dostawca może powiedzieć, że wymienił sprzęt (bo stary się popsuł, a nowego nie ma o takiej przepustowości), albo zrobił downgrade przepustowości do węzła, albo "kable zamokły i mają większą tłumienność i przepustowość spadła / i tysiące innych wytłumaczeń.

[...]

1. Provider się nie przyzna. Uznaj to za pewnik. On nie ma w tym interesu.
2. Jak czegoś nie masz na piśmie, to prawnik ci nie pomoże. Moja przygoda w firmą jedną z największych w Polsce: kupuję u nich łącze za ponad 10tys netto miesięcznie. Od jakiegoś czasu miałem krótkie rozłączenia sesji bgp (z tego co wiem z winy ich podwykonawcy - taka jest zawsze diagnoza) Niektóre 3 minutowe, niektóre po 20-30 minut. Parę razy w miesiącu.
Teoretycznie przerwy były na tyle krótkie, że się nie kwalifikowały w sumie do rekompensaty (nie przekraczały np. 4 godzin miesięcznie). Ale były bardzo upierdliwe, bo co prawda bgp działa tak, że cały ruch przejdzie na drugie łącze, ale nie natychmiast - przełączenie chwilę trwa i bywa to denerwujące. Ale w drugim miesiącu przerwy przekroczyły grubo ponad 4 godziny i zgłosiłem reklamację na piśmie, podając wycinki z logów mojego serwera kiedy była zerwana sesja. Odpowiedź przyszła, że owszem uwzględnią reklamację, ale w zakresie tylko tych przerw, które były zgłoszone jako awarie u nich i miały numery zgłoszeń. O pozostałych oficjalnie nic nie wiedzą (czyli mogło ich nie być, lub mogły być nie z ich przyczyny).
Dlatego teraz zgłaszam KAŻDE rozłączenie sesji na łączu - nawet takie trwające 3 minuty. Dla ew. reklamacji gdyby była.

Dlatego tobie radzę to samo. Nie zgłosiłeś problemu - provider powie, że o nim nic nie wiedział - Twoje statystyki nie będą miały znaczenia. Provider ci powie - że przepustowość była mała, bo ... pewnie nie korzystałeś z łącza (w sumie nie masz obowiązku korzystać 24/dobę) ...

Wojtek

Data: 2009-12-22 00:18:01
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "crazy bejbi" <tego.adresu@nie.ma> napisał w wiadomości news:hgj32b$dft$1inews.gazeta.pl...
FlashT pisze:

[...]

Dostawca ten zostal wybrany sposrod innych wlasnie dlatego, bo reklamowal sie tym, iz nie zaklada limitow transferu oraz ma lacze symetryczne. Jesli chodzi o dowod... wiem, ze ciezko jest cos takiego udowodnic - zawsze mozna miec wymowke... jednak, nawet patrzac na obecny cennik - place jak za NAJNIZSZY pakiet (takie mam maksymalne predkosci) duzo wiecej niz kosztuje pakiet NAJWYZSZY. To chyba jest juz podstawa do reklamacji... zostawmy juz dyskusje na temat potencjalu lacza, bo widze, ze niektorzy nie maja o tym zielonego pojecia (w kocu to grupa prawnicza), a probuja za wszelka cene udowodnic, ze gadam glupoty... Od teraz odpowiadam tylko na pytania natury prawnej.

Tylko mala uwaga, na temat predkosci...
Testy przeprowadzone oba okolo 2 w nocy, jeden sprzed "obciecia", drugi po... 700MB plik, serwer Hetznera, Niemcy:

Przed: 35.23Mbps/19.42Mbps
Po: 2.88Mbps/0.45Mbps

Z dnia na dzien... analogiczne testy przeprowadzone na ATM, ale wynikow wtedy nie zapisalem... w kazdym badz razie, z Hetznerem nic sie w tamtym czasie nie zmienilo.

Dodatkowo... jak poprosilem o udostepnienie kolejnych ip, limitu na poczatku na nie nie zalozono (stare hosty mialy predkosc jak PO, a nowe jak PRZED) - oczywiscie po jakims miesiacu to skorygowano.

[...]

W sumie posiadam pule adresow IP i prywatne serwery... to akurat nie problem, zeby udowodnic, iz korzystam z lacza mniej wiecej 24/7, chocby poprzez logi. Ale oczywiscie masz racje, iz trzeba zglosic problem na pismie.

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-22 09:53:26
Autor: Icek
Provider przycina lacze...
[...]

no wiec jak nie zrobisz prawidlowego badania i nie ustalisz w ktorym miejscu
wystepuje problem to tez nic nie ugrasz. A moze to zepsuty paczkord? A moze
speed duplex jest zle ustawiony? Nie pomyslales o tym ? Nie bo nie dajesz
wiary, ze usterka po twojej stronie moze powodowac ograniczenie szybkosci do
w miare konkretnej stalej wartosci (a zle ustawionych speed duplex i drobne
straty pakietow moga miec wlasnie dokladnie taki objaw)

Icek

Data: 2009-12-22 13:43:09
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hgpvr7$27v$1node1.news.atman.pl...
[...]

Alez ja przez pol roku dawalem wiare temu, ze usterka moze lezec po mojej stronie... sprawdzalem to na roznych maszynach, na roznych systemach operacyjnych, roznych ustawieniach (wlacznie z roznymi duplexami) i ciagle jest to samo...

Z powazaniem,
FlashT

Data: 2009-12-22 22:55:47
Autor: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb
Provider przycina lacze...
Dnia Tue, 22 Dec 2009 13:43:09 +0100, FlashT napisał(a):
/.../
[...]

I dlatego tak se wypisujesz trzy-po-trzy kolejny dzien?

Jak bys nie byl troll to bys zaczal:
1. mam łacze takie a takie.
2. Umowa taka a taka.
3. sprzet taki a taki. 4. robilem to i to.

Data: 2009-12-23 08:15:21
Autor: FlashT
Provider przycina lacze...
Użytkownik "Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb" <smok@smok.pl> napisał w wiadomości news:hgripj$v1s$1achot.icm.edu.pl...

[...]

Chyba pomyliles grupy...

Data: 2009-12-23 10:13:31
Autor: Gotfryd Smolik news
Provider przycina lacze...
On Wed, 23 Dec 2009, FlashT wrote:

[...]

  Sądząc z dotychczasowego przebiegu dyskusji, wtykanie się może być
niebezpieczne ;), ale IMHO to Ty pomyliłeś założenia.
  Mianowicie mi wychodzi, że chcesz dyskusji opartej na założeniu
"przyjmijmy w ciemno, że mamy nieważki, doskonale okrągły..."
i dalszym ciągu takich założeń.
  IMO - tak się nie da. Takie rozważania mogą się sprawdzić w roli
"zadań z prawa", ale w praktyce całość sprowadza się do DOWODÓW.

  I co powiesz sądowi - to samo co grupowiczom?
"No, sprawdzałem, na 714 sposobów sprawdzałem i proszę mi uwierzyć
na słowo"?
  Czy p. 2 z listy "Smoka" też łapie się pod "pomyliłeś grupy"?

  Postaw się po stronie czytelników Twoich postów i spróbuj dojść,
co byś *TY* napisał po przeczytaniu tego co jest w archiwum
niniejszej dyskusji.

FYI: nie, nie jestem prawnikiem. I nie mam pomysłu jak "ugryźć"
Twój problem. Ale wychodzi mi, że z "oszczędnym" opisem który
starasz się wcisnąć grupie po prostu nie da się zrobić nic.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-21 20:41:30
Autor: Kazik
Provider przycina lacze...
FlashT pisze:
[...]

Wiec ile to 1/15 nielimitowanej predkosci?

A tak na powazne to nic nie ugrasz bez odpowiednich zapisow w umowie - ktorych na pewno nie masz.

Provider przycina lacze...