Data: 2013-07-30 22:13:07 | |
Autor: __Maciek | |
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem" | |
Hej
W moim rowerze wszystkie trzy linki idące do tyłu (hamulec tylny plus obie przerzutki) prowadzone są w ten sposób że na górnej rurze nie mają pancerzy tylko są takie zapórki do których linki dochodzą i odchodzą w pancerzach, a pomiędzy nimi linka jest goła. Tak jest np. w tym rowerze (to nie moja aukcja): http://allegro.pl/scott-yecora-alu-7005-amor-shimano-8-speed-i3410857115.html Czy takie rozwiązanie ma jakiś głębszy sens czy chodzi tylko o to żeby producent zaoszczędził na pancerzach? Wydaje mi się że to drugie. Będzie coś nietentego jak poprowadzę linki w pancerzach na całej długości? Jak dla mnie to ten odcinek gołej linki jest tylko źródłem kłopotów, bo linka ma dodatkowe miejsce w którym może korodować zamiast być chronioną przez pancerz, jest to dodatkowe moiejsce do konserwacji, smarowania itp. zawracania dupy. No chyba że ma to służyć do awaryjnego hamowania przez ciągnięcie linki ręką w razie awarii klamki? ;-) (vide "Prawdziwy motocyklista linkę od gaźnika trzyma w zębach" ;-) ) |
|
Data: 2013-07-30 23:11:03 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem" | |
On Tue, 30 Jul 2013, __Maciek wrote:
[...linki w powietrzu...] Czy takie rozwiązanie ma jakiś głębszy sens czy chodzi tylko o to żeby A co z tarciem linek o powietrze? Nie wychodzi aby, że liczone "na centymetr linki" jest skromnie licząc milion razy mniejsze niż tarcie o pancerz? ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-07-30 23:12:14 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem" | |
Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6n6gv8hp53rib7l7g24u8nm1b70cl95p30@4ax.com... Hej Tu akurat jestem odmiennego zdania. Właśnie pancerz powoduje "przykorodowywanie" linek i oczywiście zwiększa opory ich ciągnięcia. Właśnie z tego powodu na prostych odcinkach daje sie "gołe" linki. Oczywiście dobrze zabezpieczony na końcach pancerz i teflonowana linka.... ale należy również pamiętać o brzytwie Ockhama :). -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-07-31 15:32:41 | |
Autor: __Maciek | |
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem" | |
Tue, 30 Jul 2013 23:12:14 +0200 Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
<kot_bury@o2.pl> napisał: Tu akurat jestem odmiennego zdania. Właśnie pancerz powoduje "przykorodowywanie" linek i oczywiście Jak wyciągam linkę to "przykorodowana" jest ta część która była na zewnątrz. To co było wewnątrz pancerza jest błyszczące jak nowe. zwiększa opory ich ciągnięcia. Właśnie z tego powodu na prostych odcinkach daje sie "gołe" linki. Eee. Jednak dam całe w pancerzu i już. Oczywiście dobrze zabezpieczony na końcach pancerz i teflonowana linka.... ale należy również pamiętać o brzytwie Ockhama :). Ano. "Palce!!! ... Panzer?" ;-) Tak mi się jakoś skojarzyło :-) |
|
Data: 2013-07-31 15:09:02 | |
Autor: Ignac | |
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem" | |
W dniu środa, 31 lipca 2013 15:32:41 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
Tue, 30 Jul 2013 23:12:14 +0200 Jarosław Augustyniak vel Kot Bury >zwiększa opory ich ciągnięcia. >Właśnie z tego powodu na prostych odcinkach daje sie "gołe" linki. Eee. Jednak dam całe w pancerzu i już. Maciuś,jak wiesz lepiej to po co się pytasz?No to daj! Ponadto,do końcówek linek nakłada się trochę smaru A,jeżeli sprężyny przerzutek i np.v-b są dostatecznie mocne to te linki nie tłuką się nawet na dziurach. |
|
Data: 2013-07-31 22:04:23 | |
Autor: PeJot | |
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem" | |
W dniu 2013-07-30 23:12, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:
Właśnie z tego powodu na prostych odcinkach daje sie "gołe" linki. I o tym że pancerze, szczególnie te pokawałkowane nie przepadają za myciem myjką ciśnieniową :| -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-07-31 22:09:36 | |
Autor: Michał Pysz | |
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem" | |
Są różne teorie, ja przedstawię swoją:
1. należy kupować dobre linki nierdzewne to nie będą rdzewieć ;-) 2. rama jest sztywna, pancerze są lekko ściśliwe, zwłaszcza te hamulcowe. Dając pełny pancerz, hamulce będzie bardziej miękki a przerzutka będzie ciut gorzej pracować (to ciut z tego powodu jest naprawdę bardzo minimalne). 3. dłuższy pancerz - większy opór - też ciut gorsza praca (też minimalnie) Powyższe skłaniają mnie by nie dawać pancerza na całość. 4. Sprawa ma się inaczej gdy planujesz błoto. Wtedy pełny pancerz jest na plus. Choć i tak po błocie linkę i pancerz trzeba wymienić. mp. W dniu 2013-07-30 22:13, __Maciek pisze: Hej |
|
Data: 2013-08-01 21:31:36 | |
Autor: PeJot | |
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem" | |
W dniu 2013-07-30 22:13, __Maciek pisze:
Hej /.../ Czy takie rozwiązanie ma jakiś głębszy sens czy chodzi tylko o to żeby Zbędna masa pancerza :) Będzie coś nietentego jak poprowadzę linki w pancerzach na całej Są takie rozwiązania fabryczne ram, np. Accent Tormenta, gdzie linka hamulcowa idzie w pełnym pancerzu, a alternatywnie można w jej miejsce dać przewód hydrauliczny. Miałem kiedyś rower w którym pełny pancerz biegł wewnątrz rury. Jak dla mnie to ten odcinek gołej linki jest tylko źródłem A weź potraktuj rower myjką ciśnieniową, ile wody i brudu da się wpompować w pancerze :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-08-01 23:39:27 | |
Autor: __Maciek | |
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem" | |
Thu, 01 Aug 2013 21:31:36 +0200 PeJot <PeJot_slepy_adres@mm.pl>
napisał: Zbędna masa pancerza :) Zwłaszcza jak jeździec waży 100kg a rower 20kg :-) A weź potraktuj rower myjką ciśnieniową, ile wody i brudu da się wpompować w pancerze :) Rower się myje sam jak jest deszcz. Innego mycia roweru nie praktykuję. :-) |
|
Data: 2013-08-01 22:39:33 | |
Autor: Jacek G. | |
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem" | |
W dniu 2013-07-30 22:13, __Maciek napisał(a)::
Hej.... Jak dla mnie to ten odcinek gołej linki jest tylko źródłem.... Ludzie, ja to mam albo szczęście, albo jakiś wyjątkowo dobry (choć w sumie zupełnie przeciętny) rower, bo jakoś specjalnie o niego nie dbam, a linki mi się nie zrywają i nie korodują (choć są też standardowo bez pełnych pancerzy), sztyca mi nie opada, hamulce hamują, myjka ciśnieniowa też mu jeszcze nie zaszkodziła itd. itp. Aaa i jeszcze gps mi nie gubi śladu ... bo go nie posiadam ;) -- Jacek G. |
|
Data: 2013-08-02 20:00:25 | |
Autor: Colt | |
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem" | |
... Zapodaj fotkę, pewnie bardzo dobry rower :))) pzdr Colt |
|