Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem"

Data: 2013-07-30 23:12:14
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem"

Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6n6gv8hp53rib7l7g24u8nm1b70cl95p30@4ax.com...
Hej

W moim rowerze wszystkie trzy linki idące do tyłu (hamulec tylny plus
obie przerzutki) prowadzone są w ten sposób że na górnej rurze nie
mają pancerzy tylko są takie zapórki do których linki dochodzą i
odchodzą w pancerzach, a pomiędzy nimi linka jest goła.

Tak jest np. w tym rowerze (to nie moja aukcja):

http://allegro.pl/scott-yecora-alu-7005-amor-shimano-8-speed-i3410857115.html

Czy takie rozwiązanie ma jakiś głębszy sens czy chodzi tylko o to żeby
producent zaoszczędził na pancerzach? Wydaje mi się że to drugie.
Będzie coś nietentego jak poprowadzę linki w pancerzach na całej
długości? Jak dla mnie to ten odcinek gołej linki jest tylko źródłem
kłopotów, bo linka ma dodatkowe miejsce w którym może korodować
zamiast być chronioną przez pancerz, jest to dodatkowe moiejsce do
konserwacji, smarowania itp. zawracania dupy.

Tu akurat jestem odmiennego zdania. Właśnie pancerz powoduje "przykorodowywanie" linek i oczywiście zwiększa opory ich ciągnięcia. Właśnie z tego powodu na prostych odcinkach daje sie "gołe" linki. Oczywiście dobrze zabezpieczony na końcach pancerz i teflonowana linka.... ale należy również pamiętać o brzytwie  Ockhama :).
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-07-31 15:32:41
Autor: __Maciek
Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem"
Tue, 30 Jul 2013 23:12:14 +0200 Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
<kot_bury@o2.pl> napisał:

Tu akurat jestem odmiennego zdania. Właśnie pancerz powoduje "przykorodowywanie" linek i oczywiście

Jak wyciągam linkę to "przykorodowana" jest ta część która była na
zewnątrz. To co było wewnątrz pancerza jest błyszczące jak nowe.

zwiększa opory ich ciągnięcia. Właśnie z tego powodu na prostych odcinkach daje sie "gołe" linki.

Eee. Jednak dam całe w pancerzu i już.

Oczywiście dobrze zabezpieczony na końcach pancerz i teflonowana linka.... ale należy również pamiętać o brzytwie  Ockhama :).

Ano.

"Palce!!! ... Panzer?" ;-) Tak mi się jakoś skojarzyło :-)

Data: 2013-07-31 15:09:02
Autor: Ignac
W dniu środa, 31 lipca 2013 15:32:41 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
Tue, 30 Jul 2013 23:12:14 +0200 Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

>zwiększa opory ich ciągnięcia. >Właśnie z tego powodu na prostych odcinkach daje sie "gołe" linki.  Eee. Jednak dam całe w pancerzu i już.

Maciuś,jak wiesz lepiej to po co się pytasz?No to daj!
Ponadto,do końcówek linek nakłada się trochę smaru
A,jeżeli sprężyny przerzutek i np.v-b są dostatecznie mocne
to te linki nie tłuką się nawet na dziurach.

Data: 2013-07-31 22:04:23
Autor: PeJot
W dniu 2013-07-30 23:12, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:

Właśnie z tego powodu na prostych odcinkach daje sie "gołe" linki.
Oczywiście dobrze zabezpieczony na końcach pancerz i teflonowana
linka.... ale należy również pamiętać o brzytwie  Ockhama :).

I o tym że pancerze, szczególnie te pokawałkowane nie przepadają za myciem myjką ciśnieniową :|

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Prowadzenie linek w pancerzach a "luzem"