Prowadzenie nart w zakręcie

Data: 2011-11-25 23:13:01
Autor: Krzysztof
Prowadzenie nart w zakręcie
http://www.youtube.com/watch?v=5BDS_JujTDk

Na tym filmiku jest idealne wręcz prowadzenie nart. Zwróć uwagę jak pracuje głowa i porównaj z tymi zdjęciami, które zamieściłeś - może kilka z nich wygląda w miarę poprawnie.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-26 09:58:45
Autor: Rysiek G.
Użytkownik "Krzysztof"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jap3u4$e3f$1@news.mm.pl...

http://www.youtube.com/watch?v=5BDS_JujTDk

Na tym filmiku jest idealne wręcz prowadzenie nart.

Mówisz o jeździe sportowej czy carvingu ?
Carving to żaden więc nie ma o czym dyskutować.
W kategoriach jazdy sportowej - pięknie wydać wszystkie błędy (i straty czasu, bo w zasadzie tylko o tym powinno się dyskutować) jakie popełnia, więc gdzie widzisz te "idealne prowadzenie" ?. Wydupało go z jednego skrętu tak że przy wyjściu krawędzie straciły kontakt a w efekcie czego przed wejściem w następny musiał ostro krawędziować. To jest Twój ideał ?

Pozdrawiam

Data: 2011-11-26 18:09:48
Autor: Krzysztof
Prowadzenie nart w zakręcie
Ideałem byłoby aby Polacy odnosili takie sukcesy w PŚ jak ten Szwajcar z filmiku - u nas wszyscy się oczywiście znają na wszystkim i kończy się jak zwykle na gadaniu. Jaki jest poziom widac choćby na fotkach z pierwszego linku...

Data: 2011-11-26 19:35:18
Autor: Rysiek G.
Użytkownik "Krzysztof"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jar6hm$7cd$1@news.mm.pl...

[...]

Nie obrażaj się bo nie ma powodu :)
Tytuł posta "Prowadzenie nart w zakręcie" a nie 'jak zdobyć puchar świata' i o tym rozmawiamy.
Wskazywałeś urywek jego jazdy opisując go jako "ideał" więc Ci odpisałem iż tak nie jest (i to z różnych punktów widzenia) koniec, kropka.
Nie podpinaj pod to innych argumentów i argumentacji bo nie ma potrzeby. Nie o tym dyskusja.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-26 20:15:21
Autor: Michał Kurowski
Prowadzenie nart w zakręcie

Wskazywałeś urywek jego jazdy opisując go jako "ideał" więc Ci odpisałem iż
tak nie jest (i to z różnych punktów widzenia) koniec, kropka.

Człowiek na filmiku idealnie prowadzi narty równolegle w zakręcie.
O to chyba chodziło ?

A tak naprawdę do demonstruje to "drifting" - technikę myślę
nieosiągalną dla amatorów, z niesamowitym krawędziowaniem.

Podrawiam,

--
Michał

Data: 2011-11-26 22:25:18
Autor: Rysiek G.
Użytkownik "Michał Kurowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jardsh$qbl$1@inews.gazeta.pl...

A tak naprawdę do demonstruje to "drifting" - technikę myślę
nieosiągalną dla amatorów, z niesamowitym krawędziowaniem.

Tak naprawdę to robi dokładnie coś odwrotnego do prowadzenia nart na krawędzi (tak od 0:13) a więc wprowadza narty w poślizg gdzie krawędzie kompletnie przestają trzymać podłoże i idą bokiem. Typowy ześlizg. Technika stara jak świat, prosta i bezproblemowa (jeśli oczywiście ktoś nie ma problemów ze zwykłym śmigiem). Problemem w tym wypadku może być jedynie nierówne podłoże i kategoria nart które ze względu na budowę (sztywność wzdłużną i poprzeczną) nie bardzo lubią takie wyczyny (co zresztą widać na zawodach kiedy startuje któryś-tam z kolei zawodnik po zrytym już stoku).

Data: 2011-11-26 22:40:25
Autor: Rysiek G.
Prowadzenie nart w zakręcie
Użytkownik "Rysiek G."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jarlg3$56b$1@news.onet.pl...

I żeby zakończyć ten temat...
Pierwszy lepszy przykład...
TO jest prawidłowe równoległe prowadzenie nart wykonane techniką carvingową:
od 0:32
http://www.youtube.com/watch?v=IcGaXRQ7l4Q&feature=related

Analizowanie stylistyki i technik jazdy zawodniczej mija się z celem bo to składanka wszystkich możliwych technik i wariacji która ma za zadanie osiągnąć jeden cel - jak najkrótszy czas przejazdu a każdy zjazd, każdego zawodnika, to cała seria zarówno wyśmienitych jak i fatalnych momentów.

Data: 2011-11-27 01:07:08
Autor: Krzysztof
Prowadzenie nart w zakręcie
Filmik przedstawia jazdę na przyzwoitym poziomie ale do ideału SPORO brakuje. Jak dla mnie zbyt duże pochylenie tułowia do stoku przede wszystkim, na tym filmie jest też prezentowany ześlizg w którymś momencie - porównać się go z tym co piszesz o jeździe C. Janki w ogóle nie da, a biorąc pod uwagę jazdę demonstracyjną na oślej łączce z niewielką prędkością jest to nic w porównaniu do tego co prezentuje C. Janka. Akurat ten film zaprezentowałem celowo ze względu na "slow motion" oraz na pytania twórcy tematu o pozycje zawodników prezentowane na załączonych zdjęciach. Jeśli dla ciebie tak wygląda ześlizg jak na załączonym przeze mnie filmie poglądowym to gratuluję i życzę powodzenia na stoku. Ps. ten gość z twojego filmiku to tak mniej więcej mój poziom, choć porównałem z sekwencją fotek z pierwszego w tym sezonie wyjazdu na Pitztal z ub. tygodnia i moje podobają mi się ciut lepiej. Poza tym facet jeśli się nie mylę jeździ na narcie sportowej a jakże ..... dedykowanej dla bab nie obrażając nikogo -więc do mnie ta prezentacja nie przemawia. Wolę oglądać zdecydowanie sekwencje C. Janki.

Data: 2011-11-27 11:11:55
Autor: Rysiek G.
Użytkownik "Krzysztof"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jaruvn$huk$1@news.mm.pl...

Wolę oglądać zdecydowanie sekwencje C. Janki.

Widzisz, nie rozumiemy się...
Dyskusja nie toczy się o KLASIE zawodnika ale o prawidłowym technicznie prowadzeniu nart w odniesieniu do AMATORA. O prostym wejściu, prowadzeniu, i wyjściu z zakrętu.
Nie dyskutujemy w tym wątku o technicznych aspektach jazdy zawodowej.
Mylisz pojęcia stąd (choć podejrzewam że myślimy tak samo) takie rozbieżności naszych ocen.

Pozdrawiam

Data: 2011-12-02 00:25:20
Autor: Zygmunt
[...]

To ja czegoś już nie rozumiem, skoro jazdy zawodniczej nie uznajecie jako wzór techniki jazdy,
to jaka technika ma być wzorcowa? Kto ten wzór wyznacza i jakie kryteria są do tego używane.

Jakie cechy ma spełnić wzorcowa jazda : najszybsza jazda, najbezpieczniejsza, najprzyjemniejsza?

Wszyscy poszukują  jakiegoś ideału, profesjonalizmu, nawet "profesjonalnej zabawy" zapominając,
że jazda na nartach jest dla większości zabawą a każdego może co innego bawić.
Ważne oczywiście jest aby ta zabawa była dla wszystkich bezpieczna - i to jest jedyny jaki mi przychodzi
do głowy wzór określenia poprawnej techniki i "prawidłowym technicznie prowadzeniu nart"

Data: 2011-12-02 14:58:49
Autor: VR
Użytkownik "Zygmunt"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jb92b4$6av$1@newsread1.aster.pl...

To ja czegoś już nie rozumiem, skoro jazdy zawodniczej nie uznajecie jako wzór techniki jazdy,
to jaka technika ma być wzorcowa? Kto ten wzór wyznacza i jakie kryteria są do tego używane.

Kto i kiedy napisał że czegoś nie uznajemy ? Mylisz pojęcia. Musisz sobie uświadomić że jazda zawodnicza i "cywilna" to dwa światy. Może szerzej...
Pomijając jazdę freestyle'ową wszystkie techniki jazdy na nartach są dokładnie opisane, od stóp do głów, szczegółowo. Nadrzędnym celem twórców jest bezpieczeństwo, zdrowie, prawidłowe wykorzystanie posiadanego sprzętu oraz zastosowanie tejże wiedzy na zróżnicowanych stokach i w różnych warunkach. Posiadanie tej podstawowej wiedzy pozwala każdemu bezpiecznie poruszać się w każdym terenie. Koniec kropka.

Jazda zawodnicza to zupełnie coś innego a to za sprawą stawianych priorytetów. Tu nie liczy się bezpieczeństwo, zdrowie, zróżnicowane warunki na stokach, itd. itp. tu podstawą i nadrzędną ideą jest CZAS przejazdu i to na nim skupia się wszystkie wysiłki. Ekwilibrystyki które są zlepkiem wszystkich styli i technik a nawet własnych pomysłów, które możesz zobaczyć na zwolnionych migawkach, NIE MAJĄ być bezpieczne, nie maja nic wspólnego ze zdrowiem, mają pozwolić skrócić czas.

To tak jak z jazdą samochodem. Nie można kogoś uczyć jazdy samochodem na podstawie filmów z F1 czy WRC. Rozumiesz ? Jeśli dana osoba nigdy nie będzie miała zamiaru startować w rajdach NA NIC mu się ta wiedza nie przyda (a jeśli będzie miała ochotę na "czasówki" to raczej nie będzie pytać jak się zmienia biegi :) ). Przyswajając sobie (metodą podwórkową) pewne triki staje się realnym zagrożeniem na drogach publicznych. Z nartami jest dokładnie tak samo. Możemy podziwiać jazdy zawodnicze i analizować technikę ale nie UCZYĆ się na takowej.

Reasumując... jeśli ktoś pyta o "Prowadzenie nart w zakręcie" wychodzę, chyba ze słusznego założenia, iż nie posiada wymaganej wiedzy by serwować mu za wzór, filmy z jazdy zawodniczej. Taka osoba powinna się skupić na prawidłowym wykonywaniu podstawowych technik które może zobaczyć nawet na amatorskich filmach (byle dobrych) lub prezentowanych przez instruktorów. Dopiero PERFEKCYJNE opanowanie wszystkich technik (i wzorowa kondycja fizyczna) może stanowić bazę do dalszego szkolenia (w tym i jazdy zawodniczej) ALE pod okiem szkoleniowca i na wyodrębnionym stoku. Wszelkie koślawe próby przełamania tej kolejności oraz zasad, prędzej czy później kończą się źle.

Wszyscy poszukują  jakiegoś ideału, profesjonalizmu, nawet "profesjonalnej zabawy" zapominając,
że jazda na nartach jest dla większości zabawą a każdego może co innego bawić.

Zgadza się, dlatego postawiłem grubą kreskę oddzielającą jazdę zawodniczą od amatorskiej. NIE MOŻNA łączyć jazdy na max'a (a to jest kwintesencja jazdy zawodniczej) na stoku, na którym poruszają się dziesiątki a nawet setki innych ludzi. Pytasz co jest ideałem - perfekcyjne opanowanie podstawowych technik które zademonstruje Ci każdy instruktor. Śmiesznie może brzmi, bo prawie każdy wg własnej oceny, już dawno osiągnął poziom mistrzowski (np. udało mu się zjechać z czarnej czy fis'owskiej trasy, 100km/h, przeżył i nikogo nie zabił) ale zapewniam, że nawet 1% narciarzy tego nie potrafi.

Ważne oczywiście jest aby ta zabawa była dla wszystkich bezpieczna - i to jest jedyny jaki mi przychodzi
do głowy wzór określenia poprawnej techniki i "prawidłowym technicznie prowadzeniu nart"

Między innymi.

Pozdrawiam

Data: 2011-12-02 15:02:47
Autor: RysiekG
Prowadzenie nart w zakręcie
Użytkownik "VR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jbaliv$qph$1@news.icm.edu.pl...

Przepraszam za zamieszanie ale pisałem z komórki...

nadawca VR=RysiekG

Pozdrawiam

Prowadzenie nart w zakręcie