[Foto] Prowansja, Alpy Nadmorskie i Góry Szczawni ckie - rowerami i pieszo

Data: 2014-09-09 23:42:22
Autor: Jacek G.
[Foto] Prowansja, Alpy Nadmorskie i Góry Szczawni ckie - rowerami i pieszo
Jako, że ostatnio na grupie tylko jakieś ataki spamu, więc dla odmiany
zamieszczę fotorelacje z wakacji - głównie rowerowych, ale jednak górskich.
Pierwszą - główną - część wakacji spędziliśmy w Prowansji. Prócz
wycieczek rowerowych po okolicznych górach, wąwozach, czarnych ziemiach
(Terres Noires) i czerwonych ziemiach (Terres Rouge) zrobiliśmy 3
wycieczki piesze - do wÄ…wozu Verdon oraz w Alpy Nadmorskie (Alpes
Maritimes). Działaliśmy w oparciu o dwie bazy - kampingi w Digne les
Bains oraz w Saint Martin Vesubie.
Wycieczki nie były bardzo długie (25 - 50 km), ale za to ze sporymi
sumami podjazdów (500 - 1300 m). Widzieliśmy też pola lawendy,
obejrzeliśmy opuszczone miasto - Entrevaux, ścianę skalną z amonitami i
szczÄ…tki ichtiozaura.

Drugi, kilkudniowy wyjazd był ściśle rodzinny i nieco bardziej
"wypoczynkowy", choć też nie próżnowaliśmy. Pojechaliśmy na Słowację w
Góry Szczawnickie. Mieszkaliśmy w pensionie nad Poczuwadlianskim
Jeziorem, skąd zrobiliśmy 3 wycieczki rowerowe, weszliśmy na Sitno (1009
m), zwiedziliśmy skansen górniczy i podziemne sztolnie w Bańskiej
Szczawnicy, obejrzeliśmy miasto (stary, nowy zamek, Kalwarię itd).
Trasy rowerowe planowaliśmy głównie w oparciu o szlaki wyznaczone i
opisane w projekcie "Bajkom ku tajchom". Szlaki są nieźle oznakowane,
choć wiele z nich, to dość wymagające - górskie trasy o sporych
przewyższeniach i zróżnicowanych warunkach terenowych.

Uwaga zdjęć z Prowansji jest równo 200 (w tym kilka mapek), ze Słowacji
95. Mam nadzieję, że zmieściłem się w limitach wytrzymałości :) Zapraszam:
www.jacekgin.net63.net/Relacje/Prowansja%202014
www.jacekg.netai.net/Relacje/Lato%202014
--
Jacek G.

Data: 2014-09-11 10:15:59
Autor: Marek
[Foto] Prowansja, Alpy Nadmorskie i Góry Szczawnickie - rowerami i pieszo
W dniu wtorek, 9 wrze¶nia 2014 23:42:22 UTC+2 u¿ytkownik Jacek G. napisa³:

Uwaga zdjêæ z Prowansji jest równo 200 (w tym kilka mapek), ze S³owacji

95. Mam nadziejê, ¿e zmie¶ci³em siê w limitach wytrzyma³o¶ci :)

Limity nie istniej±. Jest tylko indywidualna predyspozycja - u niektórych niska. Czy¿by¶ przejmowa³ siê t± przypad³o¶ci±? ;)
Ogl±da³em albumy ju¿ po linkach ze strony ko³owej i bardzo mi siê podoba³o. Waldkowym fotkom z opisami da³em radê jeszcze tego samego dnia, bo temat wciagn±³.

--
Marek

Data: 2014-09-12 05:49:49
Autor: Titus Atomicus
[Foto] Prowansja, Alpy Nadmorskie i Góry Szczawnickie - rowerami i pieszo
In article <540f7441$0$2362$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Jacek G." <"jginter[wytnij]"@wp.pl> wrote:

Jako, ¿e ostatnio na grupie tylko jakie¶ ataki spamu, wiêc dla odmiany
zamieszczê fotorelacje z wakacji - g³ównie rowerowych, ale jednak górskich.
Pierwsz± - g³ówn± - czê¶æ wakacji spêdzili¶my w Prowansji. Prócz
wycieczek rowerowych po okolicznych górach, w±wozach, czarnych ziemiach
(Terres Noires) i czerwonych ziemiach (Terres Rouge) zrobili¶my 3
wycieczki piesze - do w±wozu Verdon oraz w Alpy Nadmorskie (Alpes
Maritimes). Dzia³ali¶my w oparciu o dwie bazy - kampingi w Digne les
Bains oraz w Saint Martin Vesubie.
Wycieczki nie by³y bardzo d³ugie (25 - 50 km), ale za to ze sporymi
sumami podjazdów (500 - 1300 m). Widzieli¶my te¿ pola lawendy,
obejrzeli¶my opuszczone miasto - Entrevaux, ¶cianê skaln± z amonitami i
szcz±tki ichtiozaura.

Hm, najbardziej - fotograficznie podobaly mi sie pola lawendy.
No i calosc - zdecydowanie za dluga.
:-)

Drugi, kilkudniowy wyjazd by³ ¶ci¶le rodzinny i nieco bardziej
"wypoczynkowy", choæ te¿ nie pró¿nowali¶my. Pojechali¶my na S³owacjê w
Góry Szczawnickie.

A, to bylo znacznie ciekawsze. Znaczy, fotograficznie i w ogole.
--
TA

Data: 2014-09-12 01:23:22
Autor: Jacek G.
[Foto] Prowansja, Alpy Nadmorskie i Góry Szczawnickie - rowerami i pieszo
W dniu pi±tek, 12 wrze¶nia 2014 05:49:49 UTC+2 u¿ytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa³:
Hm, najbardziej - fotograficznie podobaly mi sie pola lawendy.
Obrazki, które wg. mnie maj± jakie¶ walory fotograficzne gromadzê w galeriach tematycznych, do których te¿ zapraszam:
www.jacekgin.net63.net/Tematy
Natomiast w relacjach zdjêcia maj± tworzyæ ci±g³± narracjê, wiêc o doborze nie zawsze decyduj± walory estetyczno-fotograficzne, lecz np. dokumentalno-ilustracyjne.

No i calosc - zdecydowanie za dluga.

Z ilo¶ci± mo¿naby sobie poradziæ dziel±c relacjê na czê¶ci - tak zrobi³ kolega, z którym byli¶my - wrzuca stopniowo relacje z ka¿dej wycieczki jako osobny album. Ja nie chcia³em mno¿yæ albumów - i z ok. 500 zdjêæ wybra³em 200 do jednego.
Ale prawdziwym testem na umiejêtno¶æ selekcji i zwiêz³o¶æ bêdzie planowane w naszym Kole spotkanie powakacyjne w stylu "Pecha kucha" czyli prezentacja 20 zdjêæ z komentarzem s³ownym po 20 sek. do ka¿dego zdjêcia. Mo¿e spróbujê wzi±æ udzia³ w czym¶ takim:)
--
Jacek G.

[Foto] Prowansja, Alpy Nadmorskie i Góry Szczawni ckie - rowerami i pieszo