Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu

Data: 2012-06-09 14:58:15
Autor: Rezydent
Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu
Banki oferują klientom bezprowizyjne bankomaty na terenie Polski, ale między
sobą chyba nie robią tego za darmo, bo obsługa bankomatu kosztuje, ładowanie
gotówki, informatyka, prąd itd, no i Visa lub Mastercard muszą na tym zarobić
chyba.
Jesli klient wypłaca z bankomatu np. 80 zł to ile bank wystawca karty musi
zapłacić bankowi właścicielowi bankomatu za tę transakcję ?
Orientacyjnie chociażby... Czy jest to jakiś % od transakcji ? Czy może stała
kwota ?

PKO BP: konto za zero, wypłata z bankomatu innego niż PKO, e-Service, BZWBK:
1% nie mniej niż 5zł czyli bank na takiej transakcji nie traci a jeszcze
pewnie chce na kliencie zarobić, ale jaki układ ma z eService i BZWBK ze daje
wypłacać za darmo ?

mBank: 5zł/mies za wszystkie bankomaty, ciekawe czy im sie to opłaca jeśli
klient codziennie wychodzi z domu i 20zł wybiera z bankomatu obcego

Data: 2012-06-09 17:08:45
Autor: Marcin Mokrzycki
On Sat, 9 Jun 2012 14:58:15 +0000 (UTC), Rezydent wrote:

[...]

Jest to stała kwota. Od kwietnia 2010 jest to około 1,30 zł za wypłatę.
Wcześniej było jakieś 3,50 zł.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-09 18:05:14
Autor: mx
[...]

To dlaczego podnoszą kwotę minimalną w bankomatach? BPS ostatnio z 10 na 20, euronet 50. Więcej niskich wypłat, byłby większy zarobek?

Data: 2012-06-09 18:26:17
Autor: Marcin Mokrzycki
On Sat, 9 Jun 2012 18:05:14 +0200, mx wrote:

To dlaczego podnoszą kwotę minimalną w bankomatach? BPS ostatnio z 10 na 20, euronet 50. Więcej niskich wypłat, byłby większy zarobek?

W Euronecie zawsze było to 50. 20 chyba było dostępne w maszynach
przejętych w listopadzie 2011 od Cash4You, widocznie stopniowo dostosowują
je do swoich standardów.

A w BPS-ie pewnie wyszło im, że mało kto wypłaca po 10 zł. Lepiej stracić
niewielką część przychodu z transakcji, a za to więcej oszczędzić na
kosztach obsługi bankomatu poprzez rzadsze uzupełnianie kaset z gotówką.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-09 19:23:13
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Sat, 9 Jun 2012 18:05:14 +0200, mx napisał(a):

[...]

moim zdaniem zachęcają do wybierania mniejszych kwot, aby rzadziej
uzupełniać, konwoje uzupełniające bankomaty być może są opłacane od wyjazdu

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/6czerwca2012/

Data: 2012-06-09 21:08:56
Autor: BQB
W dniu 2012-06-09 19:23, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
[...]

Konwoje dostają w ryczałcie od bankomatu + za wyjazd + dodatkowo za każde ładowanie. Ale Ile tego nie wiem, Jeszcze o serwisie trzeba wspomnieć :P

Data: 2012-06-09 22:36:09
Autor: Miernik
Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu
Powinni zrobić takie bankomaty-wpłatomaty żeby jedni klienci wyciągali
a inni uzupełniali, i nie musieliby żadnymi konwojami jeździć. Jakby
mniej było wpłat niż wypłat, to mogliby zachęcić do wpłat jakimś
bonusem (mniejszym niż koszt konwoju). Na przykład jak stan gotówki
bankomatu by się zbliżał do zera, to wyświetlałby na czerwonych LED na
czole napis "PROMOCJA WPŁATOMATU! ZA KAŻDY 1000 ZŁ WPŁATY 1 ZŁ WIĘCEJ
NA KONCIE!" Pewnie by się wtedy znalazło mnóstwo takich co by swoją
kartą wybierali w innych bankomatach i wpłacali w tym na to samo
konto :)

Data: 2012-06-10 06:46:21
Autor: jureq
Dnia Sat, 09 Jun 2012 22:36:09 -0700, Miernik napisał(a):

Pewnie by się wtedy znalazło mnóstwo takich co by swoją kartą wybierali
w innych bankomatach i wpłacali w tym na to samo konto :)

Błąd logiczny. Powinno być: wypłacali i wpłacali w TYM bankomacie. ;)

Data: 2012-06-10 00:36:42
Autor: Miernik
On Jun 10, 8:46 am, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

> w innych bankomatach i wpłacali w tym na to samo konto :)

Błąd logiczny. Powinno być: wypłacali i wpłacali w TYM bankomacie. ;)

Nie no, to by było zastrzeżenie "promocja nie obejmuje wpłat banknotów
wypłaconych w tym bankomacie w ciągu ostatnich 30 dni". Te machiny
chyba sczytują i zapamiętują numery banknotów, czy nie?

Data: 2012-06-10 11:56:14
Autor: MarekZ
Użytkownik "Miernik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:30562b6f-2ee9-4655-940b-99f244787f7c@v33g2000yqv.googlegroups.com...

wypłaconych w tym bankomacie w ciągu ostatnich 30 dni". Te machiny
chyba sczytują i zapamiętują numery banknotów, czy nie?

A gdzie tam.

Data: 2012-06-11 08:56:58
Autor: Marek
On Sun, 10 Jun 2012 11:56:14 +0200, "MarekZ" <marekz@irc.pl> wrote:
> wypłaconych w tym bankomacie w ciągu ostatnich 30 dni". Te machiny
> chyba sczytują i zapamiętują numery banknotów, czy nie?
A gdzie tam.

A jak jest w wplatomatach z detekcja fałszywych banknotĂłw? Czy sa 100% "odporne" na fałszywki? Jeśli nie sa odporne to taki bankowplatomat mĂłgłby do obiegu wracać spowrotem fałszywki... A jeśli kasa idzie tylko  do banku to chyba ja dokładnie sprawdzają?

--
Marek

Data: 2012-06-11 12:56:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu

"Marek" almarsoft.6130086241176483440@news.neostrada.pl

A jak jest w wplatomatach z detekcja fałszywych banknotów? Czy sa 100% "odporne" na fałszywki? Jeśli nie sa odporne to taki bankowplatomat mógłby do obiegu wracać spowrotem fałszywki... A jeśli kasa idzie tylko  do banku to chyba ja dokładnie sprawdzają?

Zatrudniając wróżkę? Sprawdzają jak? -- IMO oglądając, macając,
sprawdzając położenie różnych znaczków kontrolnych, ważąc, mierząc,
oglądając w podfiolecie... Widziałeś, aby człowiek robił to sprawniej
niż maszyna? IMO właśnie ręczne sprawdzanie jest niepewne. Na dodatek
ręczne sprawdzanie nie jest powtarzalne. Ktoś może raz na jakiś czas
wrzucać fałszywki pomiędzy dobre banknoty, zaś maszyna jest posłuszna
woli programisty -- kimkolwiek on jest.

Właśnie dlatego, że maszyna jest w pełni przewidywalna, nie można
zbudować sztucznej inteligencji.

Maszyna może pomylić się? -- niby tak, ale jej błąd jest jakoś
przewidywalny i jakoś powtarzalny. Człowiek (przynajmniej tak
mnie uczono) ma ,,myślącą duszę'' -- nie zawsze pracuje wg
ustalonych schematów czy algorytmów. Wojsko, służby ratownicze
itp. -- tam uczą odrzucania myślenia na rzecz postępowania
zalgorytmizowanego. Ratownik nie myśli w czasie udzielania
pierwszej pomocy, ale pracuje wg zasad ustalonych wcześniej.
Sprawdzić oddech tak, zastosować to, itd... Nawet jeśli ta
metoda raz na jakiś czas zawiedzie, ogólnie więcej przyniesie
dobrego niż złego.

,,Student'' siedzący w bankomacie może być po wódce, może mieć
,,miesiączkę'', może być na kogoś wściekły, może mieć własne
potrzeby... Zaufanych (jak automaty) ludzi jest mało.

  [..] niech się zaprze samego siebie, niech weźmie
       swój krzyż [czyli swoją powinność, którą może
       być na przykład ,,posługa małżeńska''] i niech
       mnie naśladuje [..]

A Kościół mówi (słowami kustosza Butwiłowskiego na przykład) jakoś
inaczej -- wolę Bożą się ,,czuje'', ,,widzi''... Głos wewnętrzny
wg mącicieli jest wolą Bożą, nie zaś ścisłe prawo, jednakie
i przed obiadem, i po obiedzie; jednakie dla matki i dla
dziadka, i dla bogacza, i dla żebraka, i dla ,,posiadacza''
długopisu i dla każdego... Ziemia jednako (wg tych samych
zasad) przyciąga i księdza, i posła Palikota. I to właśnie
jest dowodem istnienia Boga, nie zaś to, że Dzwisz może
pierdolić bez sensu, bo jest biskupem. Dla Dziwisza poseł
Palikot jest reprezentantem władzy Boskiej -- nie zaś dla
posła Palikota biskup Dziwisz. Tako rzecze ;) Chrystus.

-=-

,,student'' w maszynie to zła myśl.

Data: 2012-06-11 17:49:29
Autor: MK
W dniu 11.06.2012 o 08:56 Marek <fake@fakeemail.com> pisze:

[...]

Zgodnie z prawem kazdy podejrzany banknot powinien byc zatrzymany. EBC  wydalo precyzyjne wytyczne jako ECB6. W PL NBP sie nie spieszy i mowi  robcie co chcecie, ale pamietajcie jakie sankcje groza bankom  wprowadzajacym w obieg falsyfikaty. Co oznacza, ze w praktyce kazdy  banknot wlozony do wplatomatu nie powinien z niego wyjsc, bo albo jest  prawdziwy i powinien byc zaksiegowany na rachunku klienta, albo jest  podejrzany i powinien byc zatrzymany.

MK

Data: 2012-06-11 09:25:44
Autor: Miernik
On Jun 11, 5:49 pm, MK <ma...@interia.pl> wrote:
[...]

No ale przecież wpłatomat może odkładać fałszywe banknoty do osobnej
kasety, nie musi ich wypłacać klientom.

Data: 2012-06-11 20:20:03
Autor: Kamil Jońca
Miernik <public@public.miernik.name> writes:

[...]

Problem nie jest z zatrzymaniem, tylko z rozpoznaniem, o ile dobrze
pamiętam.

KJ

There's no real need to do housework -- after four years it doesn't get
any worse.

Data: 2012-06-11 20:40:29
Autor: MK
W dniu 11.06.2012 o 20:20 Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Nawet nie to. Kwalifikacji danego 'banknotu' jako falsyfikat dokonuje NBP  po wykonaniu dpowiednich ekspertyz. Sa w PL bankomaty, ktore zatrzymuja  podejrzane banknoty.
Bez udzialu NBP nie da sie wprowadzic recyclingu w ATM z uwagi na

ZARZĄDZENIE NR 19/2007 Prezesa Narodowego Banku Polskiego
z dnia 24 października 2007 r.
w sprawie sposobu i trybu przeliczania, sortowania, pakowania i oznaczania  opakowań banknotów i monet oraz wykonywania czynności związanych z  zaopatrywaniem banków w te znaki

jeden z zapisow w/w stanowi

  § 2. 1. Banki, oddziały banków zagranicznych i oddziały instytucji  kredytowych, zwane dalej "bankami", są obowiązane przeliczać i sortować  banknoty i monety pochodzące z wpłat gotówkowych, zamiany i pobrane z  innego banku oraz przeliczać banknoty i monety pochodzące z wymiany w  sposób określony w zarządzeniu, o ile przepis szczególny nie stanowi  inaczej.

     2. Przeliczanie, sortowanie, pakowanie banknotów i monet, o których  mowa w ust. 1, oraz wykonywanie czynności związanych z pobieraniem i  odprowadzaniem tych znaków przez banki odbywa się w obecności drugiego  pracownika, z zastrzeżeniem ust. 3.

     3. Obecność drugiego pracownika nie jest wymagana w przypadku:

1) gdy przebieg czynności, o których mowa w ust. 2, podlega monitorowaniu  i rejestrowaniu;

2) czynności wykonywanych w kasie banku;

3) czynności wykonywanych przez osoby pobierające lub odprowadzające znaki  pieniężne w imieniu banku, o ile przepisy wewnętrzne banku tak stanowią.

Powszechna interpretacja jest taka, ze znaki pieniezne przed ponownym  wprowadzeniem do obiegu musza przejsc przez rece czlowieka, ktory sprawdzi  ich autentycznosc, a to wyklucza recycling samoobslugowy...

MK

Data: 2012-06-11 20:52:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu

"MK" op.wfq4trls28x4t2@saturn

: Powszechna interpretacja jest taka, ze znaki pieniezne przed ponownym
: wprowadzeniem do obiegu musza przejsc przez rece czlowieka, ktory sprawdzi
: ich autentycznosc, a to wyklucza recycling samoobslugowy...

Prawo grawitacji mogą zmieniać wyłącznie biskupi, i to
w wyjątkowych sytuacjach, ale prawo, o którym piszesz,
mogą zmieniać także niekonsekrowani. A może mylę się?

Może nie da się prawnie pozwolić na niedoklejanie blach
i na recykling, o którym jest mowa w tym wątku? Może te
prawa, o które opierają się owe blachy i recykling
z udziałem białka są prawami danymi przez Boga?

Data: 2012-06-11 20:41:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu

"Kamil "Jońca"" 87fwa1g17w.fsf@alfa.kjonca

Problem nie jest z zatrzymaniem, tylko z rozpoznaniem, o ile dobrze pamiętam.

Więc jAK maszyna rozpozna, to bez trudu zatrzyma? - Mówisz? ;)

-=-

Nie uważasz, że to oczywiste, iż problemem może być
rozpoznanie, nie zaś zatrzymanie rozpoznanego banknotu?

Data: 2012-06-11 19:14:30
Autor: Marek
 =
[...]

Czyli z powyższego wynika ze takie urządzenie, które mogloby wypłacać przed chwila wpłacone pieniądze nie może być wdrożone?

--
Marek

Data: 2012-06-11 19:23:17
Autor: Marcin Mokrzycki
On Mon, 11 Jun 2012 19:14:30 +0200, Marek wrote:

Czyli z powyższego wynika ze takie urządzenie, które mogloby wypłacać przed chwila wpłacone pieniądze nie może być wdrożone?

Tak, tutaj można trochę poczytać o bankomatach recyklingowych:
http://www.automatykabankowa.pl/bankomaty-recyklingowe-zdobywaja-swiat-czy-bedziemy-mogli-z-nich-korzystac-takze-w-polsce/

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-11 19:33:04
Autor: MK
W dniu 11.06.2012 o 19:23 Marcin Mokrzycki <mmokrzycki@post.pl> pisze:

[...]

Poczytac mozna, ale dla obecnego stanu rzeczy nie ma to znaczenia.  Gdybysmy byli w strefie EURO to juz dawno recyclingowe ATMy bylyby  instalowane.

MK

Data: 2012-06-11 19:29:54
Autor: MK
W dniu 11.06.2012 o 19:14 Marek <fake@fakeemail.com> pisze:

> [...]

Czyli z powyższego wynika ze takie urządzenie, które mogloby wypłacać  przed chwila wpłacone pieniądze nie może być wdrożone?

EBC w swojej regulacji to ujal i tam pracuja takie urzadzenia. W Polsce  nie ma chcetnego zeby przygotowac regulacje pod taki proces. NBP umywa  rece, mowi bankom "nie zakazujemy, ale nie przylozymy do tego reki".  Recycling zostal w Polsce juz wprowadzony, ale tylko w automatach  kasjerskich obslugiwanych przed pracownika banku. Samoobslugowe recyclery  dzialaja tylko w demoroomach dostawcow ;).
Mysle, ze duzo latwiejsze byloby prowadzenie recyclingu w automatach  biletowych czy kasach samoobslugowych...

MK

Data: 2012-06-10 08:19:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu

"Miernik" 993fcdb9-fdab-40fc-88c4-0e998644d1c5@w24g2000vby.googlegroups.com

[...]

Jak nie 1 złotówka za jeden tysiąc, to może 2 złotówki.

: NA KONCIE!" Pewnie by się wtedy znalazło mnóstwo takich co by swoją
: kartą wybierali w innych bankomatach i wpłacali w tym na to samo
: konto :)

I mnóstwo trollowatych zetów namawiających do bojkotu.

-=-

  "z" jqlc5i$scd$1@inews.gazeta.pl

Data: 2012-06-10 11:01:55
Autor: MK
W dniu 10.06.2012 o 07:36 Miernik <public@public.miernik.name> pisze:

[...]
czole napis "PROMOCJA WPŁATOMATU! ZA KAŝDY 1000 ZŁ WPŁATY 1 ZŁ WIĘCEJ
NA KONCIE!" Pewnie by się wtedy znalazło mnóstwo takich co by swoją
kartą wybierali w innych bankomatach i wpłacali w tym na to samo
konto :)

A kto by placil siedzacemu w srodku studentowi? ;) W polskim prawie nie ma  przepisow pozwalajacych na instalacje urzadzen recycylingowych, choc np.  taki ING instaluje juz urzadzenia, ktore by mogly obsluzyc taki proces.

MK

Data: 2012-06-10 05:36:46
Autor: Miernik
On Jun 10, 11:01 am, MK <ma...@interia.pl> wrote:
[...]

No to towarzysze! Pod sejm i pikieta! Żeby uchwalili... zaraz jak się
o tym ekolodzy dowiedzą to taki raban zrobią że w w miesiąc będzie
ustawa o recyklingu gotówki!

Data: 2012-06-09 18:38:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu

"Marcin Mokrzycki" 6gptsfniczox$.19q5wu1vbcp1h.dlg@40tude.net

Jest to stała kwota. Od kwietnia 2010 jest to około 1,30 zł za
wypłatę. Wcześniej było jakieś 3,50 zł.

Więc DB zarabia na mnie krocie. Dziś wpłacam i dziś wybieram
stówkę, dbając o to, aby nie pobrać następnego dnia. W lutym,
gdy zamarzły bankomaty, nieco spóźniłem się...

Data: 2012-06-10 12:34:13
Autor: Piotr
W dniu 2012-06-09 17:08, Marcin Mokrzycki pisze:

Jest to stała kwota. Od kwietnia 2010 jest to około 1,30 zł za wypłatę.
Wcześniej było jakieś 3,50 zł.

No to nieźle do mnie DB dopłacał.. Zwłaszcza że prawie nie płacę w sklepach kartą, wolę na bieżąco wybierać po 10, 20, 50 PLN w bankomatach.

pozdrawiam

Data: 2012-06-11 01:05:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu

"Piotr" jr1t75$2d6$2@node1.news.atman.pl

No to nieźle do mnie DB dopłacał.. Zwłaszcza że prawie nie płacę w sklepach kartą, wolę na bieżąco wybierać po 10, 20, 50 PLN w bankomatach.

(; To ich kartą można płacić w sklepie? ;)

Data: 2012-06-09 18:45:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu

"Rezydent" jqvoa6$mfj$1@inews.gazeta.pl...

mBank: 5zł/mies za wszystkie bankomaty, ciekawe czy im sie to opłaca jeśli
klient codziennie wychodzi z domu i 20zł wybiera z bankomatu obcego

***IMO*** banki nie płacą od transakcji, ale ryczałtem.
IMO największą stratą jest leżakowanie szmalu. Elektryczność?
A ileż jej tam trzeba? A może mylę się? Może są bardzo
energochłonne? Koszt bankomatu? Jest raczej stały.
Koszt dowozu pieniędzy? -- owszem, jakiś jest, ale
IMO największą stratą jest leżakowanie tych pieniędzy.

Nie zdziwiłbym się nawet tym, że jakoś to leżakowanie jest
,,uwzględniane'' w rozliczeniach i tak naprawdę leży tam
pusty papier, który nabiera swej wartość dopiero w chwili
pobrania go przez klienta.

Data: 2012-06-10 11:46:12
Autor: Pan Sowa
W dniu 2012-06-09 16:58, Rezydent pisze:
Orientacyjnie chociażby... Czy jest to jakiś % od transakcji ? Czy może stała
kwota ?

Ciekawa sprawa. Na mnie bank (Millennium, Dobre Konto) nic nie zarabia (nie mam kredytów i innych produktów generujących opłaty), wypłacam często małe kwoty, kartą jeżeli płacę to w sklepach spożywczych i na stacjach bo od tego mam zwrot 3% (też bank raczej nic w takim przypadku nie zarobi).
Chyba nie jestem dobrym klientem :)

I jeszcze trzymam oszczędności na 7% :)

Mr. Owl.

Data: 2012-06-10 03:36:17
Autor: jerry .
On 10 Cze, 11:46, Pan Sowa <pan.s...@gmail.ru> wrote:
> [...]

> kwota ?

Ciekawa sprawa. Na mnie bank (Millennium, Dobre Konto) nic nie zarabia
(nie mam kredyt w i innych produkt w generuj cych op aty), wyp acam
cz sto ma e kwoty, kart je eli p ac to w sklepach spo ywczych i na
stacjach bo od tego mam zwrot 3% (te bank raczej nic w takim przypadku
nie zarobi).
Chyba nie jestem dobrym klientem :)

I jeszcze trzymam oszcz dno ci na 7% :)

Mr. Owl.

Zakładam że sporo osób trzyma na DK więcej niż wydaje, więc pewnie
mają w miarę tanią gotówkę na kredyty.

Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu