Prowizje i warunki zagranicznych kart visa/mc prepaid w Polsce

Data: 2011-06-25 21:29:09
Autor: Kamil Tkocz
Prowizje i warunki zagranicznych kart visa/mc prepaid w Polsce
Cześć. Nie wiem czy ktoś z Was korzystał z takich wynalazków, ale ostatnio dostałem od kogoś rodziny ze Stanów Zjednoczonych tak zwaną kartę prezentową Visa. Karta jest płaska (niewypukła), jest do niej kod PIN, login i hasło. Można zasilać ją przelewem bankowym, wypłacać gotówkę z banokamtów i płacić tam gdzie jest terminal na PIN. Karta nie jest spersonalizowana. Nie ma na niej imienia i nazwiska, jest anonimowa, bo przy jej zakupie nie trzeba było podawać żadnych danych. Dowiedziałem się, że takie karty są popularne w USA, Kanadzie i Azji (znaczy Chiny, Japonia, Korea Płd itp.) bo dzięki nim można anonimowo i bezpiecznie robić zakupy.
Czy ktoś wie jakie są warunki używania takich kart w Polsce, np. jaka prowizja przy wypłacie z bankomatu, ile kosztuje przelew z banku zasilający kartę (do banku zagranicznego) oraz czy nie ma problemów z płaceniem nią w sklepach?
Kamil

Data: 2011-06-25 19:52:13
Autor: witek
On 6/25/2011 4:29 PM, Kamil Tkocz wrote:
[...]

super by bylo jakbys jeszcze napisal co to za karta, bo kazdy sobie rzepke skrobie. Jakis skan, nazwe lub cos takiego.
Zwykle jest tak, ze pobieraja prowizje za wyplate, a na pewno za granica plus miesieczna opłate, wcale nie małą.

Data: 2011-06-26 01:09:34
Autor: Waldek

Użytkownik "Kamil Tkocz" <klimatocz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iu5jv5$1i$1inews.gazeta.pl...

Cześć. Nie wiem czy ktoś z Was korzystał z takich wynalazków, ale ostatnio
dostałem od kogoś rodziny ze Stanów Zjednoczonych tak zwaną kartę prezentową
Visa.

U nas tez takie sa - tzw. przedplacone (spersonalizowane lub nie)
te drugie okreslane tez jako "prepaid"
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=17390304

Czy ktoś wie jakie są warunki używania takich kart w Polsce, np. jaka prowizja
przy wypłacie z bankomatu,

To zalezy od banku ktory ta karte wydal

ile kosztuje przelew z banku zasilający kartę (do  banku zagranicznego)

Przypuszczam ze tyle co kazdy inny przelew zagraniczny ;)
sprawdz TOiP w swoim banku gdzie masz rachunek

oraz czy nie ma problemów z płaceniem nią w sklepach?
Skoro to Visa to powinna byc akceptowana jak kazda inna Visa

Pozdrawiam

Data: 2011-06-26 11:53:28
Autor: f
[...]

Co to za karta ? Sprawdź jej regulamin na stronie banku wydawcy.
Prawdpodobnie działa podobnie jak
http://prepaid.bzwbk.pl/karty-walutowe/oplaty-i-prowizje.html
http://www.ingbank.pl/indywidualni/karty/karty-przedplacone/karta-maestro-przedplacona#tab=4

Prowizje i warunki zagranicznych kart visa/mc prepaid w Polsce