Próżna jest walka z naturą rzeczy

Data: 2012-02-09 19:41:38
Autor: abc
Próżna jest walka z naturą rzeczy
Organizowane przez pederastów tzw. Parady Równości są przejawem walki z
naturą rzeczy.  W encyklice Rerum novarum Ojciec Święty tak napisał o
równości społecznej:

Pierwszą zasadą, którą tu należy wysunąć, jest, że człowiek winien uznać tę
konieczność natury, która sprawia, iż zupełna równość w społeczeństwie
ludzkim jest niemożliwa.

Dążą wprawdzie do tego socjaliści, lecz próżna jest wszelka walka z naturą
rzeczy. Zachodzą bowiem między ludźmi bardzo wielkie i bardzo liczne różnice
naturalne, różnice w inteligencji, pilności, zdrowiu i siłach; a za tymi
różnicami już sama z siebie idzie różnorodność warunków życiowych.

I to sprzyja zarówno jednostkowemu, jak powszechnemu dobru; życie zbiorowe
bowiem potrzebuje różnych uzdolnień i różnych talentów do swych zadań, a do
podjęcia się ich skłaniają ludzi przede wszystkim właściwe im różnice
osobiste.

Jeśli chodzi o pracę fizyczną, to nawet w stanie pierwotnej niewinności nie
miał być człowiek od niej wolny. Potem zaś praca, której by wówczas
dobrowolnie i z radością ducha zażywał, zmieniła się w przykrą konieczność,
jako pokuta za grzech. Przeklęta będzie ziemia w dziele twoim, w pracach
jeść z niej będziesz po wszystkie dni żywota twego (Rdz 3,17).

Tak samo nie będzie końca i innym przykrościom doczesnym, a smutne
następstwa grzechu zawsze będą do znoszenia przykre, twarde i trudne; będą
też człowiekowi towarzyszyły aż do ostatniej chwili życia.

Boleść i cierpienie stanowią zatem dolę ludzką, a choćby wszystkich
doświadczali i próbowali ludzie środków, żadna siła i żadna teoria nie
potrafią wyrugować tych przykrości do szczętu z życia ludzkiego.

Ci zaś, którzy zapewniają, że to potrafią i którzy biednej ludzkości
obiecują życie wolne od wszelkiej boleści i trudu, natomiast pełne pokoju i
trwałych rozkoszy, ci oszukują lud i przygotowują mu zasadzkę, kryjącą w
sobie większe jeszcze od obecnych nieszczęścia.

Trzeba jednak rzeczy widzieć tak, jakimi są, a stosownej ulgi w cierpieniach
szukać, jak powiedzieliśmy, gdzie indziej.

Więcej http://www.nonpossumus.pl/encykliki/Leon_XIII/rerum_novarum/

Data: 2012-02-09 20:59:26
Autor: jadryś
W dniu 2012-02-09 19:41, abc pisze:
[...]

Jednak nie taki on święty skoro nie tylko usprawiedliwia dominację/zniewalanie człowieka przez człowieka, to jeszcze publicznie deklaruje że jest to prawidłowość którą należy przyjmować ze zrozumieniem. Czysty nazizm.

Data: 2012-02-09 12:02:00
Autor: Antenka
On 9 Lut, 20:59, jadryś <r...@yachoo.com> wrote:
> [...]

dominację/zniewalanie człowieka przez człowieka, to jeszcze publicznie
deklaruje że jest to prawidłowość którą należy przyjmować ze

Natury rzeczy nie przeskoczysz ;-). Nie podskakuj! :-E

Antenka

Data: 2012-02-10 17:54:19
Autor: jadryś
W dniu 2012-02-09 21:02, Antenka pisze:

[...]

Gdyby tylko stworzono mi możliwości..;-)

Pozdrawiam:-)

Data: 2012-02-09 21:04:32
Autor: abc
Próżna jest walka z naturą rzeczy
Jednak nie taki on święty

Więcej o nim znajdziesz tu:
http://www.voxdomini.com.pl/sw/leonxiii.htm

Data: 2012-02-09 22:01:46
Autor: K.S.
Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jh18j1$cbq$1node2.news.atman.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Gdzie to w tym wyczytałeś?
Albo jesteś pijany albo kompletnie durny.

Data: 2012-02-10 17:54:11
Autor: jadryś
W dniu 2012-02-09 22:01, K.S. pisze:
[...]

W poście abc.
Sorry, ale moje stany trzeźwości, czy umysłowe to nie twoja sprawa.

Data: 2012-02-10 06:29:56
Autor: stevep
Dnia 09-02-2012 o 20:59:26 jadryś <rg@yachoo.com> napisał(a):

[...]

Zniewalanie, czy wyzysk czlowieka przez człowieka?

--
stevep

Próżna jest walka z naturą rzeczy