Prymas na złe czasy?

Data: 2013-07-21 15:38:03
Autor: jr
Prymas na złe czasy?
Wybór Stefana Wyszyńskiego 12 listopada 1948 roku na prymasa Polski miał miejsce w dramatycznych okolicznościach i z morderstwem w tle.
http://www.polskieradio.pl/39/1240/Artykul/476957,Prymas-na-zle-czasy

W październiku 1948 bp Łukomski przewodniczył ceremonii pogrzebowej prymasa Augusta Hlonda, przez wielu też był przewidywany na jego następcę.
(...)
Zgodnie z jedną z ostatnich informacji zamieszczoną odnośnie jego osoby w materiałach UB, duchowieństwo diecezji łomżyńskiej miało stać się po jego śmierci łatwiejsze do kontroli.
http://www.4lomza.pl/index.php?wiad=141

z Wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Wyszy%C5%84ski
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Kostka_%C5%81ukomski

Data: 2013-07-21 19:49:42
Autor: Trybun
Prymas na złe czasy?
W dniu 2013-07-21 15:38, jr pisze:
Wybór Stefana Wyszyńskiego 12 listopada 1948 roku na prymasa Polski miał miejsce
w dramatycznych okolicznościach i z morderstwem w tle.

Widzę Jacek że marzyła ci się całkowita zagłada Kościoła w Polsce. Wybór jakiegoś nieustępliewgo  "jastrzębia" na prymasa skończyłby się niezbyt dobrze dla owego Kościoła.

Data: 2013-07-21 21:18:22
Autor: jr
Prymas na złe czasy?

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości

| Widzę Jacek że marzyła ci się całkowita zagłada Kościoła w Polsce.

Gdyby mi się marzyła, to bym dzisiaj się cieszył z tego, że istotnie taka zagłada nastąpiła. Zamiast kościoła katolickiego mamy dzisiaj w Polsce kosciół
lewosławny pod katolickimi symbolami. Wyście o tym zawsze marzyli, ja natomiast nie.

 Wybór
| jakiegoś nieustępliewgo  "jastrzębia" na prymasa skończyłby się niezbyt
| dobrze dla owego Kościoła.

Zobacz no jak wygląda kosciół katolicki na Litwie. Ostatnio polskie oszołomy zarzadały tam wprowadzenia religii do szkół. Arcybiskup Tamkewicius (siedem lat łagru) kategorycznie się temu sprzeciwił twierdząc, że nie chce antagonizmów w litewskim społeczeństwie z tego powodu.
Jak widać ludzie, którzy nie pozwolili sie odczłowieczyć pozostali ludźmi do dziś.

Prymas na złe czasy?