Prysznic bez brodzika, odplyw liniowy.

Data: 2011-11-27 21:54:59
Autor: _THX.
Prysznic bez brodzika, odplyw liniowy.
Ciekawią mnie praktyczne doświadczenia z użytkowania kabin prysznicowych bez brodzika, z podłogą z płytek i odpływem liniowym.
M.in. czy woda bardzo się rozchlapuje poza odpływ, czy odpływ daje radę odebrać duży napływ wody (przy intensywnym prysznicu), czy się zatyka, jak z czyszczeniem i zapachami itp.
THX

Data: 2011-11-28 10:05:01
Autor: Pooh
Dnia Sun, 27 Nov 2011 21:54:59 +0000 (UTC), _THX. napisał(a):
Ciekawią mnie praktyczne doświadczenia z użytkowania kabin prysznicowych bez brodzika, z podłogą z płytek i odpływem liniowym.
Przy okazji podepnę się z pytaniem czy ktoś spotkał się z takim wynalazkiem
ale z podłogą z teaku.

--
- bo zaburza naturalną kolejność czytania.
- dlaczego?

Data: 2011-11-28 16:00:45
Autor: Andy Niwiński

"Pooh" <news@nospam.pooh.priv.pl> schrieb im Newsbeitrag news:166ah4lpm1eok$.dlgpooh.priv.pl...
[...]

Co prawda odpłżw centralny, ale do prysznica równego z podłogą, więc na pewno są też do odpłżwu liniowego:

http://www.baulinks.de/webplugin/2010/0898.php4

Data: 2011-11-29 21:05:35
Autor: magia
W dniu 2011-11-28 10:05, Pooh pisze:
[...]

Może o to chodzi:
http://www.aco.pl/5215.html

m.

Data: 2011-12-06 20:28:48
Autor: Jackare
Użytkownik "_THX." <j666.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jaubjj$jkp$1inews.gazeta.pl...
[...]

Podstawowy problem to mieć dobrego wykonawcę. Mój klient zatrudnił przyapdkowych płytkarzy i po około dwóch miesiącach zalał sąsiada poniżej. Zaczęło się od kontaktu ze mną ale od strony instalacji wszystko było prawdiłowo, natomiast przy oidkuwaniu płytek okazalo się że stoi pod nimi woda. Nie wolno gonić. Każda warstwa (izolacje, wylewki, kleje, płytki) powinna być położona po całkowitym wyschnięciu poprzedniej. Spoinowanie i uszczelnienia powinny być wykonane z pedanterią

Data: 2011-12-06 20:32:31
Autor: pablo eldiablo
Jackare <123@123.tralala.com> napisał(a):
[...]

... a i tak jest spora szansa, ze za jakis czas woda znajdzie sobie droge...
Niedawno sam powaznie rozwazalem tego typu prysznic w domu - i po kilku
rozmowach z handlowcami i wykonawcami z doswiadczeniem odpuscilem. Mam
wystarczajaco duzo innych problemow, zeby dokladac sobie za jakis czas
kolejny. Zdecydowalem sie na brodzik akrylowy na poziomie podlogi w lazience.
Podobnie jak przy systemach bez brodzika konieczne bylo wkucie sie w wylewke z
syfonem, ale odpada stres z ewentualnym przeciekaniem.

A co do podlogi z teaku w kabinie, o co pytal watkotworca - to tez raczej nie
jest dobry pomysl, mokre drewno robi sie sliskie... Pozdr!

Data: 2011-12-06 20:34:28
Autor: pablo eldiablo
pablo eldiablo <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

A co do podlogi z teaku w kabinie, o co pytal watkotworca - to tez raczej nie
jest dobry pomysl, mokre drewno robi sie sliskie...

Nie watkotworca, a Pooh. Mea culpa ;-)

Data: 2011-12-07 10:35:27
Autor: Andy Niwiński
[...]

Jak myślisz, czy pokłady teakowe na jachtach robi sie dlatego, że robią się śliskie od wody?
A w zapodanym linku do podłogi z teaku do prysznica jest o dodatkowej impregnacji przeciwpoślizgowej.

Data: 2011-12-08 08:04:38
Autor: pablo eldiablo
Andy Niwiński <andyniwinski@interia.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Pozdr!

Jak myślisz, czy pokłady teakowe na jachtach robi sie dlatego, że robią się śliskie od wody?

Nie mysle, tylko wiem, ze moja teakowa podloga (olejowana) jest sliska, jak
jest mokra.

A w zapodanym linku do podłogi z teaku do prysznica jest o dodatkowej impregnacji przeciwpoślizgowej.

Czyli co, pociagniete lateksem? :) Jak uwazasz, ze sie to sprawdzi to kup -
najwyzej za jakis czas wymienisz.

Data: 2011-12-07 14:24:56
Autor: _ąćęłńóśźż.
Prysznic bez brodzika, odplyw liniowy.
Śliskie jak śliskie, ale moim zdaniem grzyby i pleśń są nie do uniknięcia.
Poza tym teak trzeba zdrowo szorować, żeby ładnie wyglądał.
Na szorowaniu z kolei cierpią fugi.
PS. Niedługo to będzie moda chyba na polepę ;-))

-- -- -

Data: 2011-12-08 16:40:31
Autor: Pooh
Dnia Wed, 7 Dec 2011 14:24:56 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):
Poza tym teak trzeba zdrowo szorować, żeby ładnie wyglądał.
No właśnie znajomy kapitan mówił, że do utrzymania teaku potrzebna jest
woda, szczotka i załogant. Wodę i szczotkę bym jeszcze znalazł...

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Data: 2011-12-08 17:04:32
Autor: XL
Prysznic bez brodzika, odplyw liniowy.
Dnia Wed, 7 Dec 2011 14:24:56 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

Śliskie jak śliskie, ale moim zdaniem grzyby i pleśń są nie do uniknięcia.

Też tak myslę. Różnica między warunkami na jachcie i w domu jest zasadnicza
- na jachcie drewno pokładowe ma raczej dobre wietrzenie i okresowe
naprzemienne wysychanie, czyli warunki o dziwo nieporównywalnie lepsze, niż
w kabinie prysznicowej, która jest codziennie/stale mokra. Więc te grzyby i
pleśnie "murowane", a do tego smród mokrego, podgniwającego drewna w
zamkniętej przestrzeni - już sobie to wyobrażam, ble.
--
XL

Data: 2011-12-08 01:04:48
Autor: Jackare
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jblu4v$a66$1inews.gazeta.pl...
[...]

Miałem taki brodzik 2 cm wysokości wpuszczany w posadzkę. Z radzością wywaliłem go po 4 latach użytkowania i zastąpiłem kabiną z hydromasażem z głębokim brodzikiem (właściwie wanną 120x80).
Nie miałem żadnych problemów z przeciekami ale ten płytki brodzik był niefunkcjonalny - zawsze się coś z niego wychlapywało czy to podczas prysznica czy rzy wychodzeniu, a że wcześcniej mieliśmy wannę - brakowało nam jej funkcjonalności zwłaszcza możliwości namoczenia jakiejś narzuty, koca itp. Płytki brodzik mógłby być fajny jako drugie miejsce kąpielowe - taki szybki prysznic. Ja nie mam warunków na dwa miejsca kąpielowe i u mnie się nie sprawdził, a zamkniętą kabinę sobie chwalę, mogę spbie postać pod deszczownicą lub skorzstać z natrysków bocznych albo posiedzieć w ciepłej wodzie...
--
Jackare

Data: 2011-12-08 08:01:49
Autor: pablo eldiablo
> [...]

Nie miałem żadnych problemów z przeciekami ale ten płytki brodzik był niefunkcjonalny - zawsze się coś z niego wychlapywało czy to podczas prysznica czy rzy wychodzeniu, a że wcześcniej mieliśmy wannę - brakowało nam jej funkcjonalności zwłaszcza możliwości namoczenia jakiejś narzuty, koca itp. Płytki brodzik mógłby być fajny jako drugie miejsce kąpielowe - taki szybki prysznic. Ja nie mam warunków na dwa miejsca kąpielowe i u mnie się nie sprawdził, a zamkniętą kabinę sobie chwalę, mogę spbie postać pod deszczownicą lub skorzstać z natrysków bocznych albo posiedzieć w ciepłej wodzie...

No tak, zgadzam sie - ale ja mam tez wanne ;)

Data: 2011-12-08 12:00:30
Autor: _THX.
Prysznic bez brodzika, odplyw liniowy.
Tyle ze przeciętny brodzik nie ma możliwości zamykania odpływu (korkiem itp).
Oczywiście można kombinować.
Ale kiedyś z podobnych powodów zdecydowałem się na standardowy brodzik zamiast płaskiego 1 cm.
Do dzisiaj nie wiem, czy dobrze wybrałem, ale wychodzenie z brodzika montowanego na nóżkach plus przekraczając próg nawet te kilka centymetrów jest bardziej ryzykowne niż z płaskiego umieszczonego w poziomie podłogi.
Dziś raczej myślałbym o płaskim.
Jak widac każdy marzy o tym, czego nie ma ;-))

-- -- -

Data: 2011-12-08 16:38:49
Autor: Pooh
Dnia Tue, 6 Dec 2011 20:32:31 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):
A co do podlogi z teaku w kabinie, o co pytal watkotworca - to tez raczej nie
jest dobry pomysl, mokre drewno robi sie sliskie...
Jakoś chodząc po mokrym jachcie wolę stąpać na teak niż na plastik :-)
Tyle, że tam jest goły a nie lakierowany.

Data: 2011-12-08 22:38:21
Autor: pablo eldiablo
Pooh <news@nospam.pooh.priv.pl> napisał(a):
> [...]
Jakoś chodząc po mokrym jachcie wolę stąpać na teak niż na plastik :-)
Tyle, że tam jest goły a nie lakierowany.

Nie plastik, tylko akryl - wbrew pozorom jest roznica, mokry akryl nie robi
sie niebezpiecznie sliski.

Co do drewna w lazience, to sie go nie lakieruje, tylko olejuje. W polaczeniu
z wlasciwosciami egzotycznych odmian daje to wzglednie wysoka odpornosc na
wilgoc, a przy tym zachowuje sie fakture golego drewna ;)

Data: 2011-12-09 10:41:17
Autor: Pooh
Dnia Thu, 8 Dec 2011 22:38:21 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):
Jakoś chodząc po mokrym jachcie wolę stąpać na teak niż na plastik :-)
Nie plastik, tylko akryl
Nie akryl tylko laminat ;-)

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Prysznic bez brodzika, odplyw liniowy.