Prywatny plac w centrum miasta - co zrobić z parkującymi na lewo

Data: 2009-06-01 18:57:44
Autor: Rafał Grzelak
Prywatny plac w centrum miasta - co zrobić z parkującymi na lewo
Dnia Mon, 1 Jun 2009 18:21:09 +0200, Tony napisał(a):

Będę wdzięczny za sugestie :)

Najlepszym rozwiazaniem bylaby jednak brama (bramkla wlasciwie - moze byc
niska, zeby nie szpecic otoczenia). Ale jesli nie... to moze odholowywac?
Znaczy zglaszac sluzbom do odholowania (i ustawic odpowiedni znak) - w
koncu ktos komus zastawia teren prywatny. Chyba sluzby musza reagowac na
takie zgloszenia?
Dobry jest jeszcze pomysl z platnym parkingiem dla ludzi bez przepustek.

Ew. ustawic spalony wrak z tabliczka 'ten kierowca nie mial przepustki' :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-06-02 00:54:15
Autor: Maverick
Rafał Grzelak napisał(a):
[...]

Znajdz kogos kto odholuje takie auto - powodzenia :)  nikt nie zaryzykuje sprawy z kk.

Znaczy zglaszac sluzbom do odholowania (i ustawic odpowiedni znak) - w
koncu ktos komus zastawia teren prywatny.

I masz pelne prawo - dochodzic swoich racji na drodze cywilnej. Nic wiecej. No chyba ze np droge ppoz zastawi - to juz inna sprawa.

Chyba sluzby musza reagowac na
takie zgloszenia?

Nie, nie musza. Wrecz nie bardzo moga cokolwiek zrobic - to jest twoj prywatny teren i oni nie maja prawa np odholowac auta z niego, czy np wlepic mandatu (glosna byla kiedys sprawa parkujacego na swoim podjezdzie - SM zaplacila calkiem fajne odszkodowanie za nekanie...)

Dobry jest jeszcze pomysl z platnym parkingiem dla ludzi bez przepustek.

jedyne sensowne i zgodne z prawem rozwiazanie.

Ew. ustawic spalony wrak z tabliczka 'ten kierowca nie mial przepustki' :)

true

Data: 2009-06-02 11:05:53
Autor: Rafał Grzelak
Dnia Tue, 02 Jun 2009 00:54:15 +0200, Maverick napisał(a):

[...]

Hm? Kiedys pytalem pana z SM jak to jest z tym zastawianiem miejsc dla
niepelnosprawnych na parkingach pod sklepami.
Pan stwierdzil, ze nie moga nic zrobic dopoki wlasciciel terenu sam sie do
nich nie zglosi... I jakos ciezko mi uwierzyc, ze jak sasiad zaparkuje mi samochod w ogrodku
to wezwana policja/sm nie bedzie mogla ruszyc auta skoro ja, wlasciciel,
tego wlasnie zadam. Naprawdę jest az tak zle w naszym pieknym kraju?

Dobry jest jeszcze pomysl z platnym parkingiem dla ludzi bez przepustek.

jedyne sensowne i zgodne z prawem rozwiazanie.

Ja bym chyba dla swietego spokoju zainwestowal pare zlotych w jakas bramke. --
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2009-06-02 11:29:28
Autor: Tony
Dnia Tue, 2 Jun 2009 11:05:53 +0200, Rafał Grzelak napisał(a):

[...]

Przerabiałem to. Jesli jest to droga, to ruszą go, ale musi być tabliczka:
teren prywatny, zakaz wjazdu/ruchu etc. Inaczej kierowca nie wie, że to nie
jest droga publiczna.

Inna rzecz jest jesli chodzi o wjazd do bramy, wtedy ruszą go bez tabliczki
:)

Dobry jest jeszcze pomysl z platnym parkingiem dla ludzi bez przepustek.

jedyne sensowne i zgodne z prawem rozwiazanie.

Ja bym chyba dla swietego spokoju zainwestowal pare zlotych w jakas bramke.

Się zobaczy, dzięki.

Pozdrawiam
Tony

Data: 2009-06-02 13:40:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Rafał Grzelak" <aa@aa.aa> napisał w wiadomości news:vfjpi97p9v7f$.dlg40tude.rg.cc...
[...]

Po pierwsze - jak sam piszesz "ja wlasciciel tego zadam". Musisz zazadac, chyba nie chcesz zeby policja lazila po osiedlu, patrzyla gdzie jest zaparkowany w ogrodku samochod, sprawdzala numery .. i jak to jest inna osoba niz zameldowana to zabierala dzwigiem :-)

A jak sie zglosisz jako wlasciciel, to moze sie okazac ze naprawde jest zle w naszym kraju i policja tak chetnie i latwo pojazdu nie wyeksmituje :-)

Dobry jest jeszcze pomysl z platnym parkingiem dla ludzi bez przepustek.
jedyne sensowne i zgodne z prawem rozwiazanie.

O ile wiem to na platny parking trzeba troche papierkow pozalatwiac ... i czesto sie z prawnikiem konsultowac :-)

J.

Data: 2009-06-02 16:53:26
Autor: Rafał Grzelak
Dnia Tue, 2 Jun 2009 13:40:47 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Przeciez nie pisze, ze policja sama ma robic obchod i zarzadzac
odholowanie. Wystarczy, ze raz dziennie wlasciciel zadzwoni po niebieskich
z 'prosba o pomoc w usunieciu aut bezprawnie pozostawionych na jego terenie
prywatnym'
Oczywiscie zakladam, ze teren jest 'ubrany' w odpowiednie znaki zakazu.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Prywatny plac w centrum miasta - co zrobić z parkującymi na lewo