Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie

Data: 2015-12-20 14:52:06
Autor: piotrsaw
Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie
Witam

Wiem, że problem wprowadzania prywatnego maj±tku do firmy przy rozpoczynaniu działalno¶ci był wałkowany wiele razy, ale moje pytanie dotyczy nieco innej sytuacji. Konkretnie takiej, czy mogę przekazać do swojej firmy mój prywatny maj±tek kupiony na swoje potrzeby, np. laptop, nabyty w trakcie wykonywania działalno¶ci. Chodzi o to, że jedynym dokumentem potwierdzaj±cym zakup jest paragon, z sprzęt jest w miarę drogi - 4500 PLN. Piotr

Data: 2015-12-20 23:57:58
Autor: Liwiusz
Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie
W dniu 2015-12-20 o 23:52, piotrsaw@gmail.com pisze:
Witam

Wiem, że problem wprowadzania prywatnego majątku do firmy przy rozpoczynaniu działalności był wałkowany wiele razy, ale moje pytanie dotyczy nieco innej sytuacji. Konkretnie takiej, czy mogę przekazać do swojej firmy mój prywatny majątek kupiony na swoje potrzeby, np. laptop, nabyty w trakcie wykonywania działalności. Chodzi o to, że jedynym dokumentem potwierdzającym zakup jest paragon, z sprzęt jest w miarę drogi - 4500 PLN.

Możesz go wprowadzić jako środek trwały.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-21 02:06:46
Autor: piotrsaw
W dniu niedziela, 20 grudnia 2015 23:58:16 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2015-12-20 o 23:52, piotrsaw@gmail.com pisze:
> Witam

-- Liwiusz

Dziękuję za odpowiedĽ. Tak po prostu? Bo to w sumie jest ciekawa metoda na utrzymanie gwarancji konsumenckiej i rękojmi dla sprzętów ,kupowanych faktycznie na potrzeby firmy. Biorę paragon a potem wpuszczam w ¶rodki trwałe. Skarbówka nie ma podstaw, żeby się czepiać?

Piotr

Data: 2015-12-21 11:19:33
Autor: ±ćęłń󶼿
Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie
No ale zwykle masz w plecy VAT, którego w ten sposób nie odliczycz.
Oczywi¶cie nie każdy ma potrzebę odliczania VAT-u.

-- -- -

Data: 2015-12-21 02:47:00
Autor: piotrsaw
Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie
Ja nie mam potrzeby odliczania VAT. Dlatego pomy¶lałem o czym¶ takim, jak opisywałem. Piotr

Data: 2015-12-21 12:14:40
Autor: cef
W dniu 2015-12-21 o 11:47, piotrsaw@gmail.com pisze:
Ja nie mam potrzeby odliczania VAT. Dlatego pomy¶lałem o czym¶ takim, jak opisywałem.

Nie masz systemowo czy akurat w tym przypadku?
Bo jak będziesz sprzedawał, to naliczyć bedziesz musiał.
(oczywi¶cie nikt nie zmusza do sprzedaży)

Data: 2015-12-21 03:26:36
Autor: piotrsaw
W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 12:14:39 UTC+1 użytkownik cef napisał:
> [...]

Nie masz systemowo czy akurat w tym przypadku?
Bo jak będziesz sprzedawał, to naliczyć bedziesz musiał.
(oczywi¶cie nikt nie zmusza do sprzedaży)

W sumie to systemowo. A sprzedaję jedynie usługi, więc nie ma problemu odsprzedaży żadnego z zakupionych sprzętów.

Pozdrawiam

Piotr

Data: 2015-12-21 15:22:52
Autor: J.F.
Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie
Użytkownik " ±ćęłń󶼿"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n58jnp$ukl$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A nie bedzie problemu, ze skoro mogles kupic na fakture do firmy, i VAT odliczyc (oczywiscie dla tych, ktorzy moga), to US zacznie sie dopatrywac jakis nienaleznych odliczen w PIT ?

No bo gdybys kupil za 1000+230, to w koszta by weszlo w koncu tylko 1000zl odpisow, a tu podatnik kombinuje, zeby ich weszlo 1230 ...

Oczywiscie nei dotyczy tego, co bylo kupione przed otwarciem DG (ale wtedy dochodzi kwestia wyceny).

No i kolejna sprawa - po cenie netto moze sie zalapac na amortyzacje jednorazowa, po cenie brutto juz nie ...

J.

Data: 2015-12-21 10:20:22
Autor: G.S.
Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie
On Sun, 20 Dec 2015, piotrsaw@gmail.com wrote:
[...]
czy mogę przekazać do swojej firmy mój prywatny
maj±tek kupiony na swoje potrzeby,
np. laptop

 Dla ¶cisło¶ci, przykład jest wyj±tkowy :)
 Tak jak Liwiusz pisał, "można jako ST", bo dla ST jest
odrębna definicja, nie zwi±zana z kosztami (a ¶ci¶lej
z definicj± ogóln± kosztu, czyli "poniesieniem *w celu*").
 Ten sam laptop nie da się wprowadzić jako towar handlowy
(hm... chyba żeby jako "skup od ludno¶ci" :>)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-12-21 02:52:09
Autor: piotrsaw
W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 11:16:58 UTC+1 użytkownik G.S. napisał:
> [...]

 Ten sam laptop nie da się wprowadzić jako towar handlowy
(hm... chyba żeby jako "skup od ludno¶ci" :>)

Czyli można prowadz±c DG kupić sobie co¶ na paragon, potem wprowadzić to jako ¶rodek trwały do firmy wyceniaj±c na podstawie paragonu i US nie ma podstaw prawnych, żeby się czepiać? Dla jednoosobowego niewatowca jest to całkiem ciekawa forma utrzymania praw konsumenta do zakupionych sprzętów. W sumie samochód osobowy kupiony na siebie można tak wprowadzić, to czemu by nie co¶ innego.

Pozdrawiam

Piotr

Data: 2015-12-21 11:53:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-12-21 o 11:52, piotrsaw@gmail.com pisze:
W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 11:16:58 UTC+1 użytkownik G.S. napisał:
On Sun, 20 Dec 2015, piotrsaw@gmail.com wrote:
[...]
czy mogę przekazać do swojej firmy mój prywatny
majÄ…tek kupiony na swoje potrzeby,
np. laptop

 Tak jak Liwiusz pisaĹ‚, "moĹĽna jako ST", bo dla ST jest
odrębna definicja, nie związana z kosztami (a ściślej
z definicjÄ… ogĂłlnÄ… kosztu, czyli "poniesieniem *w celu*").
 Ten sam laptop nie da siÄ™ wprowadzić jako towar handlowy
(hm... chyba żeby jako "skup od ludności" :>)

pzdr, Gotfryd

Czyli można prowadząc DG kupić sobie coś na paragon, potem wprowadzić to jako środek trwały do firmy wyceniając na podstawie paragonu i US nie ma podstaw prawnych, żeby się czepiać? Dla jednoosobowego niewatowca jest to całkiem ciekawa forma utrzymania praw konsumenta do zakupionych sprzętów. W sumie samochód osobowy kupiony na siebie można tak wprowadzić, to czemu by nie coś innego.

Tyle że prawa konsumenta przysługują nie temu, kto "kupuje na paragon",
tylko temu, kto "kupuje w niezarobkowym celu". A kupienie na paragon
celem wniesienia do firmy jest celem zarobkowym.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-21 03:24:02
Autor: piotrsaw
W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 11:54:08 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Tyle że prawa konsumenta przysługuj± nie temu, kto "kupuje na paragon",
tylko temu, kto "kupuje w niezarobkowym celu". A kupienie na paragon
celem wniesienia do firmy jest celem zarobkowym.

-- Liwiusz

A jak gwarant to może sprawdzić? Praktycznie niemożliwe....

Piotr

Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie