Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie

Data: 2015-12-21 10:20:22
Autor: G.S.
Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie
On Sun, 20 Dec 2015, piotrsaw@gmail.com wrote:
[...]
czy mogę przekazać do swojej firmy mój prywatny
majątek kupiony na swoje potrzeby,
np. laptop

 Dla ścisłości, przykład jest wyjątkowy :)
 Tak jak Liwiusz pisał, "można jako ST", bo dla ST jest
odrębna definicja, nie związana z kosztami (a ściślej
z definicją ogólną kosztu, czyli "poniesieniem *w celu*").
 Ten sam laptop nie da się wprowadzić jako towar handlowy
(hm... chyba żeby jako "skup od ludności" :>)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-12-21 02:52:09
Autor: piotrsaw
W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 11:16:58 UTC+1 użytkownik G.S. napisał:
> [...]

 Ten sam laptop nie da się wprowadzić jako towar handlowy
(hm... chyba żeby jako "skup od ludności" :>)

Czyli można prowadząc DG kupić sobie coś na paragon, potem wprowadzić to jako środek trwały do firmy wyceniając na podstawie paragonu i US nie ma podstaw prawnych, żeby się czepiać? Dla jednoosobowego niewatowca jest to całkiem ciekawa forma utrzymania praw konsumenta do zakupionych sprzętów. W sumie samochód osobowy kupiony na siebie można tak wprowadzić, to czemu by nie coś innego.

Pozdrawiam

Piotr

Data: 2015-12-21 11:53:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-12-21 o 11:52, piotrsaw@gmail.com pisze:
[...]

 Tak jak Liwiusz pisał, "moĹźna jako ST", bo dla ST jest
[...]

Tyle że prawa konsumenta przysługują nie temu, kto "kupuje na paragon",
tylko temu, kto "kupuje w niezarobkowym celu". A kupienie na paragon
celem wniesienia do firmy jest celem zarobkowym.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-21 03:24:02
Autor: piotrsaw
W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 11:54:08 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
tylko temu, kto "kupuje w niezarobkowym celu". A kupienie na paragon
celem wniesienia do firmy jest celem zarobkowym.

A jak gwarant to może sprawdzić? Praktycznie niemożliwe....

Piotr

Prywatny sprzęt kupiony podczas DG w firmie