Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp³ywem

Data: 2009-08-15 13:34:12
Autor: S³awetny S³awetny
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp³ywem
Witam, jest prywatny teren i kilku znajomych (w tym i ja :) którzy
starymi gruchotami (w tym traktorem :) poje¼dziliby sobie po nim
robi±c wy¶cigi czy co¶ ala destruction derby.

Pytanie - czy mo¿emy wzi±æ piwo? ;)

Teren jest oddalony od zabudowañ, nikt siê tam nie krêci. Jeste¶my
doro¶li i chcemy siê rozerwaæ. Czy mo¿na spodziewaæ siê jakich¶
problemów praktycznych lub teoretycznych? Czy np. dobrze by by³o
ogrodziæ teren lub podpisaæ jakie¶ o¶wiadczenia na wypadek... wypadku
jednego z uczestników, czy to nic nie da gdyby komu¶ siê co¶ sta³o?

S³awetny :)

Data: 2009-08-15 22:40:35
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
S³awetny S³awetny pisze:
[...]

Je¶li komu¶ co¶ siê stanie (mam na my¶li zgon lub trwa³e kalectwo), to prokurator bêdzie i tak mia³ gdzie¶ wszelkie o¶wiadczenia. Bêdzie szuka³ winnego do skutku. Je¶li jeste¶cie doro¶li to pewnie zdajecie sobie sprawê z dzia³ania alkoholu.
A jak siê chcecie rozerwaæ, to lepiej siê paliwa rakietowego napijcie i id¼cie wypró¿niæ w miejsce gdzie nie ma do czego siê przypi±æ. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-16 00:32:30
Autor: Elwis
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp³ywem
A jak siê chcecie rozerwaæ, to lepiej siê paliwa rakietowego napijcie i id¼cie wypró¿niæ w miejsce gdzie nie ma do czego siê przypi±æ. ;)

ROTFL !! Ja nawet zap³acê stówê ¿eby to zobaczyæ :-))

--
~~Oby nasze dzieci mia³y bogatych rodziców~~
Pozdrawia Elwis

Data: 2009-08-16 06:51:56
Autor: MarcinJM
S³awetny S³awetny pisze:
[...]

Powyzej 0.5%% jest to przestepstwo, a takowe nie ogranicza sie do "terenu publicznego" (zabicie tesciowej we wlasnym domu tez jest karalne ;)).
Jedyna granica owego przestepstwa sa granice RP.

MarcinJM

Data: 2009-08-16 07:38:56
Autor: Hinek
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp³ywem

U¿ytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisa³

Powyzej 0.5%% jest to przestepstwo, a takowe nie ogranicza sie do "terenu publicznego" (zabicie tesciowej we wlasnym domu tez jest karalne ;)).
Jedyna granica owego przestepstwa sa granice RP.

Twierdzisz wiec, ze jesli bede jezdzil w salonie na trojkolowym rowerku
dookola stolu wypiwszy piwko - ryzykuje utrare prawa jazdy?
Pozdr

--
Hinek

Data: 2009-08-16 07:56:26
Autor: JanKo
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp³ywem
Agent Hinek nadaje:
Twierdzisz wiec, ze jesli bede jezdzil w salonie na trojkolowym
rowerku dookola stolu wypiwszy piwko - ryzykuje utrare prawa jazdy?

Jakie prawo jazdy? Pope³niasz przestêpstwo (nie wystêpek ani wykroczenie) czyli czyn zagro¿ony kar± pozbawienia wolno¶ci zgodnie z Kodeksem Karnym. ;-)

Data: 2009-08-16 20:20:26
Autor: SDD
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp³ywem

U¿ytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisa³ w wiadomo¶ci news:h68t4g$nrg$1inews.gazeta.pl...

Jakie prawo jazdy? Pope³niasz przestêpstwo (nie wystêpek ani wykroczenie) czyli czyn zagro¿ony kar± pozbawienia wolno¶ci zgodnie z

Jeazda pod wplywem jest wlasnie wystepkiem. Czyli przestepstwem za ktore ustawa przewiduje dolna granice kary pozbawienia wolnosci krotsza niz 3 lata.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-17 16:30:51
Autor: zkruk [Lodz]
SDD wrote:
[...]

misiu - ale jaka ustawa...
a potem przeczytaj gdzie ta ustawa obowi±zuje...
zwykle jest na wstêpie...
;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi

Data: 2009-08-16 10:16:01
Autor: Jackare
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp³ywem

Twierdzisz wiec, ze jesli bede jezdzil w salonie na trojkolowym rowerku
dookola stolu wypiwszy piwko - ryzykuje utrare prawa jazdy?

Teoretycznie tak bo to przestêpstwo z innej ustawy ni¿ PoRD dlatego nie odnosi sie ono do dróg publicznych. W skrócie po u¿yciu nie wolno prowadziæ pojazdów niezale¿nie od tego jaki to teren.
--
Jackare

Data: 2009-08-16 11:26:26
Autor: SDD
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp³ywem

U¿ytkownik "Jackare" <j@sp.de.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h68fc1$mea$1atlantis.news.neostrada.pl...

Teoretycznie tak bo to przestêpstwo z innej ustawy ni¿ PoRD dlatego nie odnosi sie ono do dróg publicznych. W skrócie po u¿yciu nie wolno prowadziæ pojazdów niezale¿nie od tego jaki to teren.

Akurat rowerem to przestepstwo jest tylko na drogach publicznych i w strefie zamieszkania.
Polecam uwazna lekture art 178 a k.k.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-16 17:49:41
Autor: Marcin Debowski
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem
On 2009-08-16, Jackare <j@sp.de.pl> wrote:
[...]

Nie do koñca:

Art. 178a § 1. Kto, znajduj±c siê w stanie nietrze¼wo¶ci lub pod wp³ywem ¶rodka odurzaj±cego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu l±dowym, wodnym lub powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolno¶ci albo pozbawienia wolno¶ci do lat 2. § 2. Kto, znajduj±c siê w stanie nietrze¼wo¶ci lub pod wp³ywem ¶rodka odurzaj±cego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania inny pojazd ni¿ okre¶lony w § 1, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolno¶ci albo pozbawienia wolno¶ci do roku.

--
Marcin

Data: 2009-08-16 14:18:55
Autor: Rafa³ Wawrzycki
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem
Dnia 16 sie 2009 w liœcie [news:la1ll6-7o4.ln1ziutka.router] Marcin
Debowski [agatekun@INVALID.ml1.net] napisa³(a):
[...]

Rower nie jest pojazdem mechanicznym.

--
Pozdrawiam,
Rafa³ Wawrzycki

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj¹c na adres prywatny usuñ WYTNIJ_TO.

Data: 2009-08-16 16:32:28
Autor: Marynarz
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem

U¿ytkownik "Rafa³ Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Xns9C6991A01ADF6rwawrzyckiwppl193.42.231.152...
[...]

A jakim ?? To dlaczego po je¼dzie po pijaku na rowerze masz zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych ??

Data: 2009-08-16 20:06:00
Autor: SDD
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem

U¿ytkownik "Marynarz" <port0@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h698qb$pnu$1news.onet.pl...

A jakim ?? To dlaczego po je¼dzie po pijaku na rowerze masz zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych ??

Innym?
Dlatego, ze taki srodek karny za przestepstwo z art 178a przewiduje kk.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-16 23:25:41
Autor: PiotRek
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem
U¿ytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h69hq4$fpi$1news.onet.pl...
U¿ytkownik "Marynarz" <port0@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> A jakim ?? To dlaczego po je¼dzie po pijaku na rowerze masz zakaz
> prowadzenia pojazdow mechanicznych ??
Innym?

To prawda. :)

Dlatego, ze taki srodek karny za przestepstwo z art 178a przewiduje kk.

Pewien jeste¶?

Piotr

Data: 2009-08-16 23:59:00
Autor: SDD
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem

U¿ytkownik "PiotRek" <bell1876usunto@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:h69th2$kjj$1inews.gazeta.pl...

Dlatego, ze taki srodek karny za przestepstwo z art 178a przewiduje kk.

Pewien jeste¶?

Art 42 kk jakos nie precyzuje, ze zakaz musi obejmowac co najwyzej taki sam rodzaj pojazdu, jak ten, ktorym popelniono przestepstwo przeciwko bezpieczenstwu w komunikacji.
Wystarczy, ze zostanie popelnione takie przestepstwo i sprawca bedzie w stanie neitrzezwosci - czyli 178a sie lapie. Wowczas zakaz jest obligatoryjny i musi dotyczyc *co najmniej* pojazdow okreslonego typu ae moze tez dotyczyc wszelkich.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-17 18:15:46
Autor: Rafa³ Wawrzycki
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem
Dnia 16 sie 2009 w liœcie [news:h698qb$pnu$1news.onet.pl] Marynarz [port0@poczta.onet.pl] napisa³(a):

A jakim ??

Nie mechanicznym (nie maj¹cym silnika).

To dlaczego po je¼dzie po pijaku na rowerze masz zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych ??

Wiesz, ró¿ne cuda siê u nas trafiaj¹. Na przyk³ad znajomy tydzieñ temu dosta³ wyrok: zakaz jazdy pojazdami mechanicznymi na rok (czyli z wy³¹czeniem roweru). Za co? Za jazdê po alkoholu na rowerze, oczywiœcie. :)

Data: 2009-08-17 18:27:05
Autor: 'Tom N'
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem
Rafa³ Wawrzycki w <news:Xns9C6AB9C77EF40rwawrzyckiwppl193.42.231.152>:

Wiesz, ró¿ne cuda siê u nas trafiaj±. Na przyk³ad znajomy tydzieñ temu dosta³ wyrok: zakaz jazdy pojazdami mechanicznymi na rok (czyli z wy³±czeniem roweru). Za co? Za jazdê po alkoholu na rowerze, oczywi¶cie. :)

Widaæ opas³y by³ i S±d chcia³ zadbaæ o jego kondycjê i dlatego zabroni³
jazdy m.in. komunikacj± miejsk±

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-16 17:31:30
Autor: Robert Tomasik
[...]

Na kanwie Waszej dyskusji przysed³ mi do g³owy problem. A elektrycznie napêdzany wózek inwalidzki? Pijany inwalida jad±cy od sto³u do ubikacji wózkiem elektrycznym pope³nia przestêpstwo?

Data: 2009-08-16 18:16:48
Autor: 'Tom N'
Robert Tomasik w <news:h69apt$hu2$3inews.gazeta.pl>:

[...]

Poruszaj±cy sie wózkiem inwalidzkim wg PoRD jest pieszym.

CROSS:  pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-17 00:58:05
Autor: Robert Tomasik
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem

U¿ytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:090816.181648.pms+psp.1@int.dyndns.org.invalid...

[...]
Na kanwie Waszej dyskusji przyszed³ mi do g³owy problem. A elektrycznie
napêdzany wózek inwalidzki? Pijany inwalida jad±cy od sto³u do ubikacji
wózkiem elektrycznym pope³nia przestêpstwo?
Poruszaj±cy sie wózkiem inwalidzkim wg PoRD jest pieszym.

Wiem, ale czy to oznacza, ¿e ta definicja automatycznie przenosi sie na kodeks karny? Bo mam w±tpliwo¶ci.1

Data: 2009-08-17 07:20:27
Autor: Marcin Debowski
Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem
["Followup-To:" header set to pl.soc.prawo.]
On 2009-08-16, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
Poruszaj±cy sie wózkiem inwalidzkim wg PoRD jest pieszym.
Wiem, ale czy to oznacza, ¿e ta definicja automatycznie przenosi sie na kodeks karny? Bo mam w±tpliwo¶ci.1

Pewnie nie, s±dz±c po tym ile ró¿nym s±dom zajê³o ustalenie jak w kontek¶cie alkoholowym traktowaæ np. taki motorower <50cc czy rower z silnikiem.

--
Marcin

Data: 2009-08-17 17:42:07
Autor: 'Tom N'
Robert Tomasik w <news:h6a350$bkf$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Jest definicja jaka¶ definicja pieszego w KK? Zreszta jak na zamówienie:

<q>
<http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34959,6866032,Inwalida_jechal_czy_szedl__Odpowie_prokuratura.html>
ostatnia aktualizacja 2009-07-28 09:30

Kodeks karny mówi ¿e: "Kto, znajduj±c siê w stanie nietrze¼wo¶ci lub pod
wp³ywem ¶rodka odurzaj±cego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu l±dowym,
wodnym lub powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolno¶ci albo
pozbawienia wolno¶ci do lat 2".

Natomiast kto prowadzi inny pojazd ni¿ mechaniczny, "podlega grzywnie, karze
ograniczenia wolno¶ci albo pozbawienia wolno¶ci do roku".

Jak poinformowano "Gazetê" w biurze prasowym komendy wojewódzkiej policji,
kwesti± interpretacji mo¿e byæ to, czy elektryczny wózek inwalidzki to
pojazd mechaniczny, czy te¿ inny pojazd, za którego prowadzenie z promilami
grozi ³agodniejsza kara. Policja w £obzie sprawê inwalidy z promilami przekaza³a do rozstrzygniêcia
tamtejszej prokuraturze. Jak siê okazuje, mog± byæ jeszcze inne
interpretacje tego czynu. - Teraz od prokuratora bêdzie zale¿a³o, czy inwalida na wózku zostanie
potraktowany jako osoba prowadz±ca pojazd, co jest przestêpstwem, czy jako
pieszy, bowiem nie ma innej mo¿liwo¶ci poruszania siê - mówi rzecznik
prasowy Komendy Powiatowej Policji w £obzie, aspirant sztabowy Robert
Kazienko. - Je¿eli pieszy spokojnie idzie ulic± pod wp³ywem alkoholu, to nie
stwarza zagro¿enia i nie pope³nia wykroczenia.
</q>

Z tego co kojarzê, to masz Robercie jakie¶ mo¿liwo¶ci dotarcia do ¼róde³,
mo¿e podzielisz siê kiedy¶ decyzj± prokuratora nadzoruj±cego powy¿sz± sprawê
:D

Data: 2009-08-17 00:05:46
Autor: Jackare
[...]

To znany ju¿ paradoks prawny bo inwalida na wózku jest jednocze¶nie pieszym i kieruj±cym, ale zdaje siê by³y w tej sprawie wyroki.
--
Jackare

Data: 2009-08-17 12:29:21
Autor: Roman Rumpel
Robert Tomasik pisze:
[...]

A czy jazda po domu, jazda do kibla, jazda po dzia³ce jest "w ruchu l±dowym"? Mam w±tpliwo¶ci (nie jestem karnist±)

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl
"Bo jakby¶ czyta³ od przodu to by³by to najzwyklejszy pamiêtnik a tak

Data: 2009-08-17 16:02:14
Autor: Sebcio
Roman Rumpel pisze:

A czy jazda po domu, jazda do kibla, jazda po dzia³ce jest "w ruchu l±dowym"? Mam w±tpliwo¶ci (nie jestem karnist±)

SN nie mia³ takich w±tpliwo¶ci, przyjmuj±c ¿e prowadzenie po pijaku na polu nie wyczerpuje znamion z art. 178a par. 1 KK. Takie stanowisko zosta³o podzielone w kilku wyrokach (z 2.2.98 III KKN353/96, 19.5.78 VII KZP 13/78 czy krakowskiego S.A. II AKA 69/04). Pole uprawne, pastwisko, podwórko, ogród przydomowy czy chocia¿by dywan du¿ego pokoju nie s± miejscami prowadzenia ruchu drogowego.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-08-17 16:06:41
Autor: Roman Rumpel
Sebcio pisze:
Roman Rumpel pisze:

[...]

Tak w³a¶nie podejrzewa³em, a zatem nie bêdziemy mieli przestêpstwa z art 178 a w podanych powy¿ej sytuacjach.

Data: 2009-08-16 09:09:00
Autor: gazebo
MarcinJM pisze:
S³awetny S³awetny pisze:
[...]

ze dwa lata temu KG w Warszawie wyplula z siebie komunikat, z ktorego wynika, ze mozesz napity nawet orac wlasne pole bylebys nie wyjechal na droge publiczna

--
mirror

Data: 2009-08-16 00:17:44
Autor: czarny_19
On 16 Sie, 09:09, gazebo <gaz...@cannabis.net> wrote:
MarcinJM pisze:

> [...]

ze dwa lata temu KG w Warszawie wyplula z siebie komunikat, z ktorego
wynika, ze mozesz napity nawet orac wlasne pole bylebys nie wyjechal na

Problem sprowadza siê do tego czy Policja mo¿e kontrolowaæ ruch na
tzw. drogach wewnêtrznych (drogi prywatne, osiedlowe, parkingi pod
supermarketami). Zgodnie z ustaw± prawo o ruchu drogowym Policja mo¿e
kontrolowaæ ruch jedynie na drogach publicznych, gdy¿ ustawa dotyczy
tylko takich dróg. Co to jest droga publiczna okre¶la ustawa o drogach
publicznych. Je¿eli konkretna droga nie jest drog± publiczn± to jest
drog± wewnêtrzn±. Na drogi wewnêtrzne Policja nie ma wstêpu, chyba ¿e
zachodzi niebezpieczeñstwa dla ¿ycia lub zdrowia.
W opisanej sytuacji jak najbardziej takie niebezpieczeñstwo (nawet bez
udzia³u alkoholu) zachodzi i ¿adne o¶wiadczenia nie powstrzymaj±
Policji od interwencji

Data: 2009-08-16 09:26:46
Autor: MarcinJM
Prywatny teren a jazda rekreacyjn a pod wp³ywem
czarny_19 pisze:
(..)
[...]

Dlaczego odnosisz to tylko do drogowki?
Jesli popelniane jest przestepstwo, to kazdy policjant powinien interweniowac. Tak samo jak "cywile" wiedzacy o popelnianym przestepstwie. Tyle teoria.

MarcinJM

Data: 2009-08-16 11:42:48
Autor: gazebo
czarny_19 pisze:
[...]

Jako¶ tak niedaleko Zamo¶cia gmina zrobi³a spory i elegancki parking specjalnie dla szaleñstw jedno¶ladowych. Policja przyje¿d¿a poogl±daæ. Nie wiem jaki jest status tego miejsca. Nie do koñca jestem przekonany, ¿e policja sama z siebie powinna interweniowaæ w omawianym (naszym) przypadku.

--
mirror

Data: 2009-08-17 08:38:22
Autor: czarny_19
On 16 Sie, 11:42, gazebo <gaz...@cannabis.net> wrote:
czarny_19 pisze:

> [...]

Nie wiem jaki jest status tego miejsca. Nie do koñca jestem przekonany,
¿e policja sama z siebie powinna interweniowaæ w omawianym (naszym)

Mo¿e dlatego powinna interweniowaæ, ¿e nie Wasza imprezka nie spe³nia
okre¶lonych wymagañ a Wy nie ubiegacie siê ¿adne pozwolenia na takie
zabawy. Nie wiem czy rozrywka o której mowa nie podlega pod jakie¶
przepisy administracyjne dotycz±ce organizowania imprez sportowych czy
te¿ masowych? Nie sprawdza³em tego. Podejrzewam jednak, ¿e tak. A w
takim razie na pewno powinni¶cie odpowiednio zabezpieczyæ imprezê
(powiadomiæ pogotowie, stra¿ po¿arn± etc). Jazda po pijaku w stylu
destruction derby na pewno wzbudzi zainteresowanie Policji.

Data: 2009-08-17 17:52:23
Autor: gazebo
czarny_19 pisze:
[...]

Zak³adam, ¿e to teren gminy. Wiêc i picie nie bêdzie tolerowane. Jednak teren prywatny to teren prywatny.

PS Bez przesady z uto¿samianiem rozmówcy z tym co robi± inni. :)

--
mirror

Data: 2009-08-17 15:41:26
Autor: Sebcio
czarny_19 pisze:

[...]

Policja mo¿e dokonywaæ czynno¶ci kontroli ruchu drogowego na drogach innych ni¿ publiczne i strefy zamieszkania, w sytuacjach gdy zagro¿one jest bezpo¶rednio bezpieczeñstwo ruchu (art. 1 ust. 1 PoRD). Pijaczek za kó³kiem jad±cy drog± osiedlow± niew±tpliwie stanowi takie zagro¿enie.

drog± wewnêtrzn±. Na drogi wewnêtrzne Policja nie ma wstêpu, chyba ¿e
zachodzi niebezpieczeñstwa dla ¿ycia lub zdrowia.

Policja ma wstêp na ogólnodostêpne drogi wewnêtrzne chocia¿by ze wzglêdu na inne zadania (np. kontrola porz±dku publicznego).

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp³ywem