Przełączanie kart graficznych w płytac h z H67, CPU i7-2600[k]

Data: 2011-03-07 22:40:01
Autor: Netx
Przełączanie kart graficznych w płytac h z H67, CPU i7-2600[k]
Mam pytanie dotyczące płyt głównych z chipsetami typu H67 i pokrewnymi. Widzę że mają one wyjście na monitor (dla mnie ważne że jest wyjście HDMI). Zakładam że za grafikę np. 3D odpowiada układ wbudowany w CPU np. w i7-2600[k]. Czy wobec tego można zainstalować w takiej płycie głównej dedykowaną kartę graficzną w złączu PCI-e? Czy można zrobić tak żeby komputer przełączał się na tą kartę PCI-e tylko przy większym obciążeniu (directx)? Czy przy mniejszym obciążeniu (2D) karta PCI-e może być wyłączana, co za tym idzie *nie kręcić wentylatorem* i nie pobierać za dużo prądu?

Marzy mi się komputer z mocną kartą graficzną, która jednak byłaby "odłączana" kiedy nie gram i żeby nie hałasowała wtedy wiatrakiem (mam w tej chwili prawie niesłyszalny komputer ale musiałem skręcić wiatrak GPU na 25% - wolałbym żeby karta PCI-e po prostu się wyłączała). Słyszałem że chipset Z68 ma mieć rozwiązania w tym kierunku ale nie wiem czy dam radę wstrzymać się z zakupem MOBO do jego wydania. Może H67 też potrafi to o co wyżej pytam?

Pozdrawiam,
Marek

Przełączanie kart graficznych w płytac h z H67, CPU i7-2600[k]