Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Przebicie dętki od strony szprych

Przebicie dętki od strony szprych

Data: 2012-05-29 17:28:35
Autor: GK
Przebicie dętki od strony szprych
Nieustannie przeciera mi się dętka w różnych miejscach od nakrętek szprych. Szczególnie jak porządnie dopompuję koła. Zrobiłem nową osłonę z dętki, ale znów sytuacja się powtórzyła. Jaki materiał można zastosować na osłonę, aby mieć pewność że dętka więcej się nie przetrze?

Data: 2012-05-29 16:09:46
Autor: remo
Przebicie dętki od strony szprych
Nieustannie przeciera mi się dętka w różnych miejscach od nakrętek szprych. Szczególnie jak porządnie dopompuję koła. Zrobiłem nową osłonę z dętki, ale znów sytuacja się powtórzyła. Jaki materiał można zastosować na osłonę, aby mieć pewność że dętka więcej się nie przetrze?

W tym samym miejscu to się dzieje? Sprawdź czy któraś śruba nie ma gdzieś zadzioru.
Przejedź papierem ściernym wszystko dookoła.
Daj dwie warstwy taśmy izolacyjnej i będzie git.

Mi się nigdy takie coś nie przytrafiło.

--


Data: 2012-05-29 19:03:01
Autor: Rafał Wawrzycki
Przebicie dętki od strony szprych
Dnia 29 maj 2012 w liście [news:jq2pv1$3s3$1inews.gazeta.pl] GK
[grzesiek_ke@o2.pl] napisał(a):
Nieustannie przeciera mi się dętka w różnych miejscach od nakrętek
szprych. Szczególnie jak porządnie dopompuję koła. Zrobiłem nową
osłonę z dętki, ale znów sytuacja się powtórzyła. Jaki materiał
można zastosować na osłonę, aby mieć pewność że dętka więcej się
nie przetrze?

Polecam coś w ten deseń:

http://www.cyklotur.com/pl-
PL/produkt/6291/262/Opaski_na_obrecz/Opaska_na_obrecz/search/opaska

(lub http://tiny.pl/hp63j).

Oczywiście może być opaska za 5 zł z najbliższego sklepu. --
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadając na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2012-05-29 23:29:24
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Przebicie dętki od strony szprych
W dniu 29.05.2012 17:28, GK pisze:
Nieustannie przeciera mi się dętka w różnych miejscach od nakrętek
szprych. Szczególnie jak porządnie dopompuję koła. Zrobiłem nową osłonę
z dętki, ale znów sytuacja się powtórzyła. Jaki materiał można
zastosować na osłonę, aby mieć pewność że dętka więcej się nie przetrze?

Miałem podobnie - 3 łaty w 30km...

Przyczyna prozaiczna. Rozwaliłem szprychy (łańcuch wleciał za kasetę
i pogiął/spiłował szprychy), dałem koło do naprawy.
Majster musiał zdjąć opaskę (przeżyła sezon albo dwa), ale po ponownym
założeniu się "nie przyjęła". Póki miałem starą oponę (dość szeroka,
mimo że 2.0" problem nie istniał (albo nie zdążył się objawić), ale
zmieniłem ją na 2.1" (Maxxis CrossMark).

Po wymianie opaski ("prawie" pierwsza z brzegu kupiona w rowerowym)
problem ustał. Jedna uwaga - przyjrzyj się wnętrzu obręczy (na wszelki
wypadek, czy któraś szprycha nie wystaje z nypla/otworu) oraz dobierz
szerokość taśmy do posiadanej obręczy (tak, są taśmy o różnej
szerokości i tak, szerokość ma znaczenie) - w zależności od posiadanej
obręczy potrzebna może być wąska (zagłębienie z dziurami/nyplami) lub
szeroka (łagodnie wyprofilowany łuk od krawędzi do krawędzi).

Po zmianie taśmy zrobiłem już 100km i mimo, ze dętka wyraźnie była
sfatygowana (kilka nadcięć po wewnętrznej stronie po poprzedniej
opasce) - jest OK.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2012-06-01 20:55:01
Autor: biodarek
Przebicie dętki od strony szprych
W dniu 2012-05-29 23:29, Wojciech 'Wheart' Penar pisze:
W dniu 29.05.2012 17:28, GK pisze:
Nieustannie przeciera mi się dętka w różnych miejscach od nakrętek
szprych. Szczególnie jak porządnie dopompuję koła. Zrobiłem nową osłonę
z dętki, ale znów sytuacja się powtórzyła. Jaki materiał można
zastosować na osłonę, aby mieć pewność że dętka więcej się nie przetrze?

Miałem podobnie - 3 łaty w 30km...

Przyczyna prozaiczna. Rozwaliłem szprychy (łańcuch wleciał za kasetę
i pogiął/spiłował szprychy), dałem koło do naprawy.
Majster musiał zdjąć opaskę (przeżyła sezon albo dwa), ale po ponownym
założeniu się "nie przyjęła". Póki miałem starą oponę (dość szeroka,
mimo że 2.0" problem nie istniał (albo nie zdążył się objawić), ale
zmieniłem ją na 2.1" (Maxxis CrossMark).

Po wymianie opaski ("prawie" pierwsza z brzegu kupiona w rowerowym)
problem ustał. Jedna uwaga - przyjrzyj się wnętrzu obręczy (na wszelki
wypadek, czy któraś szprycha nie wystaje z nypla/otworu) oraz dobierz
szerokość taśmy do posiadanej obręczy (tak, są taśmy o różnej
szerokości i tak, szerokość ma znaczenie) - w zależności od posiadanej
obręczy potrzebna może być wąska (zagłębienie z dziurami/nyplami) lub
szeroka (łagodnie wyprofilowany łuk od krawędzi do krawędzi).

Po zmianie taśmy zrobiłem już 100km i mimo, ze dętka wyraźnie była
sfatygowana (kilka nadcięć po wewnętrznej stronie po poprzedniej
opasce) - jest OK.

Właśnie przeprowadziłem "śledztwo" po tym, jak drugi raz w tym samym miejscu znalazłem dziurę w dętce. Dziurki raczej ostro cięte i od strony obręczy. Prawdopodobnie taśma lekko się odkleiła (choć niby fabryczne koło przygotowane do bezdętkowości) i ze środka obręczy przedostały się aluminiowe opiłki. Po zdjęciu taśmy znalazłem takie opiłki przylepione do niej w miejscach otworów. Bo ani szprycha nie wystawała, ani nie było żadnych nierówności na obręczy.

Co ciekawe, tak jak powyżej, zaczęło się po zmianie opony. Wcześniej na CrossMarku problem nie występował ;) Ale włożyłem też nową dętkę. Może miała mało talku i przesunęła jakoś taśmę przy zakładaniu.

--
biodarek

Data: 2012-06-01 19:33:42
Autor: Ignac
Przebicie dętki od strony szprych
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał(a):
Co ciekawe, tak jak powyżej, zaczęło się po zmianie opony. Wcześniej na CrossMarku problem nie występował ;) Ale włożyłem też nową dętkę. Może miała mało talku i przesunęła jakoś taśmę przy zakładaniu.


A próbowałeś przykleić taśmę do obręczy butaprenem-działa bezproblemowo.
Z łatwością mozna ją pózniej oderwać,przy przyklejaniu nie naciągać taśmy
bo zostaje na drugie koło.
  Ignac

--


Data: 2012-06-01 21:36:15
Autor: ToMasz
Przebicie dętki od strony szprych
W dniu 01.06.2012 21:33,  Ignac pisze:

A próbowałeś przykleić taśmę do obręczy butaprenem-działa bezproblemowo.
Z łatwością mozna ją pózniej oderwać,przy przyklejaniu nie naciągać taśmy
bo zostaje na drugie koło.

najprostsze rozwiązanie: dwie rundy taśmą klejącą.
ToMasz

Data: 2012-06-01 23:02:39
Autor: GK
Przebicie dętki od strony szprych
najprostsze rozwiązanie: dwie rundy taśmą klejącą.

Racja. Pomysł prosty i genialny. Właśnie zastosowałem u siebie. Zamiast izolacyjnej dałem wąską taśmę MacGyvera.

Data: 2012-06-02 12:32:59
Autor: biodarek
Przebicie dętki od strony szprych
W dniu 2012-06-01 21:36, ToMasz pisze:
W dniu 01.06.2012 21:33, Ignac pisze:

A próbowałeś przykleić taśmę do obręczy butaprenem-działa bezproblemowo.
Z łatwością mozna ją pózniej oderwać,przy przyklejaniu nie naciągać taśmy
bo zostaje na drugie koło.

najprostsze rozwiązanie: dwie rundy taśmą klejącą.
ToMasz

Taśmą izolacyjną? A po jakimś czasie nie będzie problemu z klejem na krawędziach taśmy? Zwłaszcza po działaniu wyższej temperatury?

Ale bardziej interesują mnie te aluminiowe opiłki. Skąd się wzięły?
- z fabryki?
- powstały w czasie pracy koła?
- powstały w czasie centrowania koła bez zdejmowania opaski?

To normalne, że takie opiłki pojawiają się w obręczy?

--
biodarek

Data: 2012-06-04 22:03:47
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Przebicie dętki od strony szprych
W dniu 02.06.2012 12:32, biodarek pisze:
W dniu 2012-06-01 21:36, ToMasz pisze:
W dniu 01.06.2012 21:33, Ignac pisze:

A próbowałeś przykleić taśmę do obręczy butaprenem-działa bezproblemowo.
Z łatwością mozna ją pózniej oderwać,przy przyklejaniu nie naciągać
taśmy
bo zostaje na drugie koło.

najprostsze rozwiązanie: dwie rundy taśmą klejącą.
ToMasz

Taśmą izolacyjną? A po jakimś czasie nie będzie problemu z klejem na
krawędziach taśmy? Zwłaszcza po działaniu wyższej temperatury?

Ale bardziej interesują mnie te aluminiowe opiłki. Skąd się wzięły?
- z fabryki?
- powstały w czasie pracy koła?
- powstały w czasie centrowania koła bez zdejmowania opaski?

To normalne, że takie opiłki pojawiają się w obręczy?


W kole do roweru żony zrobiłem sam - rozwiercając dziurę na wentyl ;)

Z warsztatowych ciekawostek - czy to normalne, że obręcz Mavica
(jakiś XCM, nie chce mi się teraz iść spisywać co za model) pęka
"wzdłuż" mniej-więcej po dwa pełne odstępy między szprychami w bok od
wentyla? W sumie pęknięcie wygląda na dość stare (wyraźna korozja
aluminium), majstry centrując koło nie wyłapali, jedyne co mogę sobie
zarzucić to wysoką masę służbową i pompowanie "ile obręcz i opona
nominalnie wytrzymać powinny" czyli jakie 3,8at. A może była akcja
wymiany, a ja przespałem? Pęka tylko "wewnętrzna" ścianka, na zewnątrz
jest OK, dziury kapslowane, koło przeżyło pogięcie szprych łańcuchem.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2012-06-11 13:18:57
Autor: Wujek
Przebicie dętki od strony szprych
Prosta i skuteczna metoda. Wiem, bo sam wypróbowałem. Bierzesz starą dentkę i wzdłuż wycinasz pasek (taki sam jaki jest na obręczy). Działa na 100%. Po prostu podkładasz takiu pasek pod dętkę i jest ok. Poza tym jeśli masz ściągacz do wielotrybu możesz też wykecić szprychę i minimalnie ją skrócić kleszczami (kombinierkami).

Pozdrawiam, M.

--
--
Tani, szybki i solidny serwis rowerowy / serwis komputerowy / maverick(et)amorki.pl


Użytkownik "Wojciech 'Wheart' Penar" <wheart@NOSPAM.box43.pl> napisał w wiadomości news:4fcd14a3$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 02.06.2012 12:32, biodarek pisze:
W dniu 2012-06-01 21:36, ToMasz pisze:
W dniu 01.06.2012 21:33, Ignac pisze:

A próbowałeś przykleić taśmę do obręczy butaprenem-działa bezproblemowo.
Z łatwością mozna ją pózniej oderwać,przy przyklejaniu nie naciągać
taśmy
bo zostaje na drugie koło.

najprostsze rozwiązanie: dwie rundy taśmą klejącą.
ToMasz

Taśmą izolacyjną? A po jakimś czasie nie będzie problemu z klejem na
krawędziach taśmy? Zwłaszcza po działaniu wyższej temperatury?

Ale bardziej interesują mnie te aluminiowe opiłki. Skąd się wzięły?
- z fabryki?
- powstały w czasie pracy koła?
- powstały w czasie centrowania koła bez zdejmowania opaski?

To normalne, że takie opiłki pojawiają się w obręczy?


W kole do roweru żony zrobiłem sam - rozwiercając dziurę na wentyl ;)

Z warsztatowych ciekawostek - czy to normalne, że obręcz Mavica
(jakiś XCM, nie chce mi się teraz iść spisywać co za model) pęka
"wzdłuż" mniej-więcej po dwa pełne odstępy między szprychami w bok od
wentyla? W sumie pęknięcie wygląda na dość stare (wyraźna korozja
aluminium), majstry centrując koło nie wyłapali, jedyne co mogę sobie
zarzucić to wysoką masę służbową i pompowanie "ile obręcz i opona
nominalnie wytrzymać powinny" czyli jakie 3,8at. A może była akcja
wymiany, a ja przespałem? Pęka tylko "wewnętrzna" ścianka, na zewnątrz
jest OK, dziury kapslowane, koło przeżyło pogięcie szprych łańcuchem.

Pozdrawiam,
Wojtek

Przebicie dętki od strony szprych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona