Data: 2012-05-29 23:29:24 | |
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar | |
Przebicie dętki od strony szprych | |
W dniu 29.05.2012 17:28, GK pisze:
Nieustannie przeciera mi się dętka w różnych miejscach od nakrętek Miałem podobnie - 3 łaty w 30km... Przyczyna prozaiczna. Rozwaliłem szprychy (łańcuch wleciał za kasetę i pogiął/spiłował szprychy), dałem koło do naprawy. Majster musiał zdjąć opaskę (przeżyła sezon albo dwa), ale po ponownym założeniu się "nie przyjęła". Póki miałem starą oponę (dość szeroka, mimo że 2.0" problem nie istniał (albo nie zdążył się objawić), ale zmieniłem ją na 2.1" (Maxxis CrossMark). Po wymianie opaski ("prawie" pierwsza z brzegu kupiona w rowerowym) problem ustał. Jedna uwaga - przyjrzyj się wnętrzu obręczy (na wszelki wypadek, czy któraś szprycha nie wystaje z nypla/otworu) oraz dobierz szerokość taśmy do posiadanej obręczy (tak, są taśmy o różnej szerokości i tak, szerokość ma znaczenie) - w zależności od posiadanej obręczy potrzebna może być wąska (zagłębienie z dziurami/nyplami) lub szeroka (łagodnie wyprofilowany łuk od krawędzi do krawędzi). Po zmianie taśmy zrobiłem już 100km i mimo, ze dętka wyraźnie była sfatygowana (kilka nadcięć po wewnętrznej stronie po poprzedniej opasce) - jest OK. Pozdrawiam, Wojtek |
|
Data: 2012-06-01 20:55:01 | |
Autor: biodarek | |
Przebicie dętki od strony szprych | |
W dniu 2012-05-29 23:29, Wojciech 'Wheart' Penar pisze:
W dniu 29.05.2012 17:28, GK pisze: Właśnie przeprowadziłem "śledztwo" po tym, jak drugi raz w tym samym miejscu znalazłem dziurę w dętce. Dziurki raczej ostro cięte i od strony obręczy. Prawdopodobnie taśma lekko się odkleiła (choć niby fabryczne koło przygotowane do bezdętkowości) i ze środka obręczy przedostały się aluminiowe opiłki. Po zdjęciu taśmy znalazłem takie opiłki przylepione do niej w miejscach otworów. Bo ani szprycha nie wystawała, ani nie było żadnych nierówności na obręczy. Co ciekawe, tak jak powyżej, zaczęło się po zmianie opony. Wcześniej na CrossMarku problem nie występował ;) Ale włożyłem też nową dętkę. Może miała mało talku i przesunęła jakoś taśmę przy zakładaniu. -- biodarek |
|
Data: 2012-06-01 19:33:42 | |
Autor: Ignac | |
Przebicie dętki od strony szprych | |
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał(a):
Co ciekawe, tak jak powyżej, zaczęło się po zmianie opony. Wcześniej na CrossMarku problem nie występował ;) Ale włożyłem też nową dętkę. Może miała mało talku i przesunęła jakoś taśmę przy zakładaniu. A próbowałeś przykleić taśmę do obręczy butaprenem-działa bezproblemowo. Z łatwością mozna ją pózniej oderwać,przy przyklejaniu nie naciągać taśmy bo zostaje na drugie koło. Ignac -- |
|
Data: 2012-06-01 21:36:15 | |
Autor: ToMasz | |
Przebicie dętki od strony szprych | |
W dniu 01.06.2012 21:33, Ignac pisze:
A próbowałeś przykleić taśmę do obręczy butaprenem-działa bezproblemowo. najprostsze rozwiązanie: dwie rundy taśmą klejącą. ToMasz |
|
Data: 2012-06-01 23:02:39 | |
Autor: GK | |
Przebicie dętki od strony szprych | |
najprostsze rozwiązanie: dwie rundy taśmą klejącą. Racja. Pomysł prosty i genialny. Właśnie zastosowałem u siebie. Zamiast izolacyjnej dałem wąską taśmę MacGyvera. |
|
Data: 2012-06-02 12:32:59 | |
Autor: biodarek | |
Przebicie dętki od strony szprych | |
W dniu 2012-06-01 21:36, ToMasz pisze:
W dniu 01.06.2012 21:33, Ignac pisze: Taśmą izolacyjną? A po jakimś czasie nie będzie problemu z klejem na krawędziach taśmy? Zwłaszcza po działaniu wyższej temperatury? Ale bardziej interesują mnie te aluminiowe opiłki. Skąd się wzięły? - z fabryki? - powstały w czasie pracy koła? - powstały w czasie centrowania koła bez zdejmowania opaski? To normalne, że takie opiłki pojawiają się w obręczy? -- biodarek |
|
Data: 2012-06-04 22:03:47 | |
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar | |
Przebicie dętki od strony szprych | |
W dniu 02.06.2012 12:32, biodarek pisze:
W dniu 2012-06-01 21:36, ToMasz pisze: W kole do roweru żony zrobiłem sam - rozwiercając dziurę na wentyl ;) Z warsztatowych ciekawostek - czy to normalne, że obręcz Mavica (jakiś XCM, nie chce mi się teraz iść spisywać co za model) pęka "wzdłuż" mniej-więcej po dwa pełne odstępy między szprychami w bok od wentyla? W sumie pęknięcie wygląda na dość stare (wyraźna korozja aluminium), majstry centrując koło nie wyłapali, jedyne co mogę sobie zarzucić to wysoką masę służbową i pompowanie "ile obręcz i opona nominalnie wytrzymać powinny" czyli jakie 3,8at. A może była akcja wymiany, a ja przespałem? Pęka tylko "wewnętrzna" ścianka, na zewnątrz jest OK, dziury kapslowane, koło przeżyło pogięcie szprych łańcuchem. Pozdrawiam, Wojtek |
|
Data: 2012-06-11 13:18:57 | |
Autor: Wujek | |
Przebicie dętki od strony szprych | |
Prosta i skuteczna metoda. Wiem, bo sam wypróbowałem. Bierzesz starą dentkę i wzdłuż wycinasz pasek (taki sam jaki jest na obręczy). Działa na 100%. Po prostu podkładasz takiu pasek pod dętkę i jest ok. Poza tym jeśli masz ściągacz do wielotrybu możesz też wykecić szprychę i minimalnie ją skrócić kleszczami (kombinierkami).
Pozdrawiam, M. -- -- Tani, szybki i solidny serwis rowerowy / serwis komputerowy / maverick(et)amorki.pl Użytkownik "Wojciech 'Wheart' Penar" <wheart@NOSPAM.box43.pl> napisał w wiadomości news:4fcd14a3$0$1215$65785112news.neostrada.pl... W dniu 02.06.2012 12:32, biodarek pisze: |
|