Przebudowa roweru

Data: 2011-02-12 18:15:52
Autor: Iguan007
Przebudowa roweru
Hej,

Jakis czas temu pytalem tutaj o przebudowe starej szosowki. Dla zainteresowanych -
oto rezultat (troche wiecej zdjec w tej samej galerii):

https://picasaweb.google.com/iguan007/Single_Speed#5572706498560558034

Rower jest w 99.9% ukonczony, czekam tylko na spd-y z bialymi akcentami.

Nie obylo sie bez bledow. Teraz wiem ze warto od razu zastanowic sie nad
profesjonalnym malowaniem. W pierwszej wersji postanowilem wyczyscic i
pomalowac rame samemu. Kilkanascie dobrych godzin z papierem sciernym i
farba "prawie" dalo rezultat. Dlaczego prawie? Gdy zabralem sie za skladanie
to stwierdzilem ze farba strasznie latwo sie obija. I popelnilem blad -
kupilem "twardy" lakier bezbarwny zeby zabezpieczyc pomalowane powierzchnie.
Oczywscie nie tej samej firmy i lakiery pieknie sie zgryzly :/ Coz, moja
wina. Skonczylo sie na piaskowaniu i malowaniu proszkowym w lakierni. Koszt
wcale nie byl tyle wiekszy od kosztu papierow sciernych, podkladow, lakierow
i (przede wszystkim) straconego czasu.

Kolejna nauczka - lancuch,nawet reklamowany jako "single speed', moze tak
naprawde byc od bmx wiec za krotki do szosy z duzymi przelozeniami. Warto
zapytac zanim sie zamowi.

Musze powiedziec ze odbudowa starego roweru daje ogromna satysfakcje. Szukam
kolejnego zardzewialego roweru zeby zaczac od nowa.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-02-12 01:06:50
Autor: tadek
Przebudowa roweru

Sezon caly rok:http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--

wyszedł bardzo ładny rowerek

Data: 2011-02-12 10:20:42
Autor: AL
Przebudowa roweru
Iguan007 pisze:
Hej,

Musze powiedziec ze odbudowa starego roweru daje ogromna satysfakcje. Szukam
kolejnego zardzewialego roweru zeby zaczac od nowa.

ladny ale dwa pytania:

- co to jest ta zebatka po lewej stronie tylnej piasty?
- dlaczego lakierowales lancuch?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-02-12 19:54:24
Autor: Iguan007
Przebudowa roweru

"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:ij5jda$js1$1inews.gazeta.pl...

- co to jest ta zebatka po lewej stronie tylnej piasty?
- dlaczego lakierowales lancuch?

odnosnie zebatki - jest to piasta typu flip-flop ( http://en.wikipedia.org/wiki/Flip-flop_hub ). Czyli masz z jednej strony wolnobieg, z drugiej ostre kolo. Mozesz sobie wiec zmieniac styl jazdy zaleznie od preferencji.

Lancucha nie malowalem. KMC sprzedaje kolorowe lancuchy - http://www.wiggle.co.uk/au/kmc-z510-hx-coloured-chain/

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-02-12 11:08:17
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Przebudowa roweru
Iguan007 pisze:
[...]

Wyszedł naprawdę ¶liczny! Może kiedy¶ złoże takie cacko jako 6 rower :-)

Seco

PS. A ja w odróżnieniu od tadka przyci±łem ładnie cytat ;-)

--
Szukam pracy:
http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki

Data: 2011-02-12 17:28:09
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Przebudowa roweru
W dniu 2011-02-12 11:08, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

PS. A ja w odróżnieniu od tadka przyciąłem ładnie cytat ;-)

I chcesz, żeby Ci pogratulować? Czy kwiaty kupić? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-02-12 20:23:01
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Przebudowa roweru
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-02-12 11:08, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

PS. A ja w odróżnieniu od tadka przyciąłem ładnie cytat ;-)

I chcesz, żeby Ci pogratulować? Czy kwiaty kupić? ;)

Od kwiatów ciętych wolę cięte cycaty ;-)

Seco

Data: 2011-02-12 20:41:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Przebudowa roweru
W dniu 2011-02-12 20:23, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Od kwiatów ciętych wolę cięte cycaty ;-)

A nie cięte riposty? ;)

Data: 2011-02-13 06:19:31
Autor: Iguan007
Przebudowa roweru

"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:ij6cf0$1fi$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-02-12 11:08, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

I chcesz, zeby Ci pogratulowac? Czy kwiaty kupic? ;)

W sumie liczylem na jakis prezent :)
Ale kwiaty moga byc.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-02-14 11:40:46
Autor: Coaster
Przebudowa roweru
On 2/12/11 5:28 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2011-02-12 11:08, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

PS. A ja w odróżnieniu od tadka przyciąłem ładnie cytat ;-)

I chcesz, żeby Ci pogratulować? Czy kwiaty kupić? ;)

IMHO moze wystarcza trzy peany, dwa czolobitne poklony i cztery wiwaty ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-12 20:13:20
Autor: Iguan007
Przebudowa roweru
"Bartosz 'Seco' Suchecki" > Wyszedł naprawdę ¶liczny! >Może kiedy¶ złoże takie cacko jako 6 rower :-)

To wlasnie moj 6-ty :)

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-02-12 11:26:28
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Przebudowa roweru
Iguan007 pisze:
"Bartosz 'Seco' Suchecki" > Wyszedł naprawdę ¶liczny! >Może kiedy¶ złoże takie cacko jako 6 rower :-)

To wlasnie moj 6-ty :)

Najpierw muszę poszerzyć horyzonty domowe. Moje 4 + żony 2 i robi się tłocznie.

A jakie to 6 rowerów masz?

Seco

Data: 2011-02-12 20:34:55
Autor: Iguan007
Przebudowa roweru

"Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> wrote in message news:ij5n8k$3jf$1inews.gazeta.pl...

Najpierw muszę poszerzyć horyzonty domowe. Moje 4 + żony 2 i robi się tłocznie.

A jakie to 6 rowerów masz?

U mnie tez sie jakos tak sie uzbieralo - 3 gorskie, 3 szosowe (no teraz jeden przerobiony na single speed). Zona tez choruje na cykloze wiec dochodza kolejne 3.
A wiesz co jest najgorsze? Ze wciaz widze zastosowania dla kolejnch rowerow (przelajowy?) :)

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-02-12 11:26:10
Autor: karbar
Przebudowa roweru
On 12.02.2011 09:15, Iguan007 wrote:
Musze powiedziec ze odbudowa starego roweru daje ogromna satysfakcje. Szukam
kolejnego zardzewialego roweru zeby zaczac od nowa.

Efekt jest piorunujący :) Powiedz mi, ile tak orientacyjnie kosztowała Cie ta zabawa? Widzę że części w dużej mierze zmieniłeś.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-02-12 20:40:38
Autor: Iguan007
Przebudowa roweru

"karbar" <karbar@wp.pl> wrote in message > Efekt jest piorunujacy :) Powiedz mi, ile tak orientacyjnie kosztowala
Cie ta zabawa? Widze ze czesci w duzej mierze zmieniles.

Wlasnie zamierzam podliczyc koszty.Jak sie dolicze to wrzuce tutaj. Ale wbrew pozorom nie bylo tak bardzo drogo. Masz racje, czesc rzeczy wymienilem. Ale czesc tez polerowalem zeby lepiej wygladaly. Czesc mam z targu staroci za grosze.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2011-02-14 08:05:08
Autor: bans
Przebudowa roweru
W dniu 2011-02-12 09:15, Iguan007 pisze:

[...]

Łoo, tez chcę, akurat wczoraj przywlokłem do domu stalow± ramę z poziomymi hakami :) Cena - 4 piwa ;)

--
bans

Data: 2011-02-14 13:09:31
Autor: Paweł Suwiński
Przebudowa roweru
Dnia sob, 12 lut 2011 tako rzecze Iguan007:

Kolejna  nauczka -  lancuch,nawet reklamowany  jako "single  speed',
moze  tak naprawde  byc od  bmx  wiec za  krotki do  szosy z  duzymi
przelozeniami. Warto zapytac zanim sie zamowi.

Jeszcze kolejna, która może wyj¶ć  w praniu: tak± korbę łatwo ukręcić.
Szczególnie  jak się  trochę więcej  waży i  mocniej ci¶nie  na ostrej
pia¶cie. Bynajmniej mi się udało tak± w wersji trzy ramiennej. Pięknie
się  rozłożyłem startuj±c  na  ¶wiatłach  do sprintu.  Najbezpieczniej
dawać korbę monolityczn± z paj±kiem.

Paweł Suwiński

Przebudowa roweru