Przebudzenie Mocy

Data: 2015-12-27 17:12:14
Autor: Smok Eustachy
Przebudzenie Mocy
No c贸偶 Nowa Nadzieja to nie jest ale s膮 pewne plusy, kt贸re przes艂aniaj膮 minusy (podobnie jak w Godzilli):
Cz臋艣膰 ta powinna by膰 kr臋cona 20 lat temu zamiast pierwszych cz臋艣ci, a nie 偶e czekali a偶 aktorzy si臋 zestarzej膮. Dobrze jednak, 偶e Lukas sprzeda艂 prawa Disnejowi. Maniera Lukasa 艂adowania ilu si臋 da potwor贸w na centymetr powierzchni, zamiast jednego statku dajmy sto sta艂a si臋 ju偶 niezno艣na.

Co 艂膮czy ten odcinek z Now膮 Nadziej膮? Kompletny brak wyczucia odleg艂o艣ci. Kosmos na prawd臋 jest du偶y a tw贸rcy maj膮 horyzont ameryka艅skiego farmera. O ile wtedy, czterdzie艣ci lat temu mo偶na to by艂o wybaczy膰 to oczekuj臋, 偶e rozwin膮 sw贸j pomy艣lunek i poprawi膮 te niedoci膮gni臋cia. Ale nie. Szturmowcy te偶 potrafi膮 strzela膰 na odleg艂o艣膰 strza艂u z procy. To ju偶 z ka艂acha si臋 da strzela膰 na wi臋ksze odleg艂o艣ci. Gwiezdne my艣liwce maj膮ce mo偶liwo艣ci bojowe Kukuru藕nika (https://pl.wikipedia.org/wiki/Po-2) to te偶 ju偶 przesada. We藕cie.

Starzy bohaterowie s膮 starzy a nowi s膮 s艂abiej skonstruowani i prowadzeni. Imperium 藕le zagrane w og贸le. Palpatine by si臋 pochlasta艂 maj膮c takich histeryk贸w.
Konflikty w 艂onie rebelii s艂abe. Zbiegi okoliczno艣ci naiwne. Za to jest szacun dla 1 trylogii, kt贸ra jest druga. Z kolei z drugiej trylogii, kt贸ra jest pierwsza do ogl膮dania nadaje si臋 tylko Mroczne Widmo.

Dobrze, 偶e wys艂ali w kosmos ca艂a kontynuacj臋 komiksowo-ksi膮zkow膮. Epatowa艂a ona czytelnik贸w durnot膮 autor贸w. Jakie艣 klony Palpatine'e, jacy艣 Yuuzhan Vongowie. Totalna pora偶ka

Data: 2015-12-27 12:21:57
Autor: RW
Przebudzenie Mocy
On Sun, 27 Dec 2015 17:12:14 +0100, Smok Eustachy wrote:

[...]

A mi sie podobalo. Bardzo wzruszajace. Swietna glowna bohaterka. Powrot w dobrym stylu.

RW

Data: 2015-12-27 21:20:57
Autor: Smok Eustachy
Przebudzenie Mocy
W dniu 27.12.2015 o 19:21, RW pisze:
/.../
A mi sie podobalo. Bardzo wzruszajace. Swietna glowna bohaterka. Powrot w
dobrym stylu.

A mnie te偶.

Data: 2015-12-28 09:17:58
Autor: szerszen
Przebudzenie Mocy
On Sun, 27 Dec 2015 12:21:57 -0600
RW <bloody_rabbit@gazeta.pl> wrote:

Bardzo wzruszajace.

Ale 縠 tak na powa縩ie?

Swietna glowna bohaterka.

W czym, bo mo縠 czego nie dostrzeg砮m, ani z urody, ani z gry nie powala. Szczeg髄nie mina w ostatniej scenie "bierz ten miecz, bo mnie na p阠herz ci秐ie".

Powrot w dobrym stylu.

Kwestia gustu. Dla mnie niestety Disneyowska masakra dla dzieci, bez 砤du, sk砤du i konsekwencji wydarze. Mi硂 si to ogl眃a, bo oczywi禼ie wszystko poprawnie nakr阠one, ale poziom absurdu jest na tak wysokim poziomie, 縠 jak cz硂wiek pr骲uje to jako rozumem ogarn辨, zamiast zapomnie zaraz po obejrzeniu, to wymi阫a. --
pozdrawiam
szersze

Data: 2015-12-28 09:43:11
Autor: Marcin N
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-28 o 09:17, szerszen pisze:
Mi硂 si to ogl眃a, bo oczywi禼ie wszystko poprawnie nakr阠one, ale poziom absurdu jest na tak wysokim poziomie, 縠 jak cz硂wiek pr骲uje to jako rozumem ogarn辨, zamiast zapomnie zaraz po obejrzeniu, to wymi阫a.

Dlaczego scenarzysta nie napisze porz眃nej sp骿nej tre禼i, kt髍 potem "ubierze" w detale?
Dlaczego robi si odwrotnie?

Czy tak ci昕ko nakr阠i sp骿n histori?

--
MN

Data: 2015-12-28 13:26:40
Autor: RW
Przebudzenie Mocy
On Mon, 28 Dec 2015 09:43:11 +0100, Marcin N wrote:

W dniu 2015-12-28 o 09:17, szerszen pisze:
Mi艂o si臋 to ogl膮da, bo oczywi艣cie wszystko poprawnie nakr臋cone, ale
poziom absurdu jest na tak wysokim poziomie, 偶e jak cz艂owiek pr贸buje to
jako艣 rozumem ogarn膮膰, zamiast zapomnie膰 zaraz po obejrzeniu, to
wymi臋ka.

Dlaczego scenarzysta nie napisze porz膮dnej sp贸jnej tre艣ci, kt贸r膮 potem
"ubierze" w detale?
Dlaczego robi si臋 odwrotnie?

Czy tak ci臋偶ko nakr臋ci膰 sp贸jn膮 histori臋?

Mozna, ale malkontenci i tak beda narzekac.

RW

Data: 2015-12-28 22:38:20
Autor: Marcin N
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-28 o 20:26, RW pisze:
>Czy tak ci臋偶ko nakr臋ci膰 sp贸jn膮 histori臋?
Mozna, ale malkontenci i tak beda narzekac.

To ja poprosz臋.

--
MN

Data: 2015-12-28 15:53:13
Autor: RW
Przebudzenie Mocy
On Mon, 28 Dec 2015 22:38:20 +0100, Marcin N wrote:

W dniu 2015-12-28 o 20:26, RW pisze:
>Czy tak ci臋偶ko nakr臋ci膰 sp贸jn膮 histori臋?
Mozna, ale malkontenci i tak beda narzekac.

To ja poprosz臋.

Przeciez dostales.

RW

Data: 2015-12-28 14:46:41
Autor: Arek
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-28 o 09:43, Marcin N pisze:
W dniu 2015-12-28 o 09:17, szerszen pisze:
[..]
Czy tak ci昕ko nakr阠i sp骿n histori?

Ale po co? Filmy w USA kr阠 dla nastoletnich typowych Amerykan體 (czytaj: sko馽zonych przyg硊p體) wi阠 i tak niczego nie zauwa勘.
Mo縩a wi阠 bez kr阷acji wali durnoty obra縜j眂e nawet inteligencj szympansa.

pozdrawiam
Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2015-12-28 13:27:04
Autor: RW
Przebudzenie Mocy
On Mon, 28 Dec 2015 14:46:41 +0100, Arek wrote:

W dniu 2015-12-28 o 09:43, Marcin N pisze:
W dniu 2015-12-28 o 09:17, szerszen pisze:
[..]
Czy tak ci臋偶ko nakr臋ci膰 sp贸jn膮 histori臋?

Ale po co? Filmy w USA kr臋c膮 dla nastoletnich typowych Amerykan贸w
(czytaj: sko艅czonych przyg艂up贸w) wi臋c i tak niczego nie zauwa偶膮. Mo偶na
wi臋c bez kr臋pacji wali膰 durnoty obra偶aj膮ce nawet inteligencj臋 szympansa.

pozdrawiam Arek

Nie to co ambitne polskie kino s-f, nie?

RW

Data: 2015-12-29 10:43:01
Autor: Marek
Przebudzenie Mocy
On Mon, 28 Dec 2015 13:27:04 -0600, RW <bloody_rabbit@gazeta.pl> wrote:
Nie to co ambitne polskie kino s-f, nie?

Co masz przeciwko sexmisji albo ga ga chwa艂a bohaterom?

--
Marek

Data: 2015-12-29 14:44:07
Autor: m
Przebudzenie Mocy
W dniu 29.12.2015 o 10:43, Marek pisze:
On Mon, 28 Dec 2015 13:27:04 -0600, RW <bloody_rabbit@gazeta.pl> wrote:
Nie to co ambitne polskie kino s-f, nie?

Co masz przeciwko sexmisji albo ga ga chwa艂a bohaterom?

Apropos - to czy "za wolno艣ci" by艂 cho膰 jeden polski film SF o kt贸rym
mo偶naby powiedzie膰 偶e ambitny?

p. m.

Data: 2015-12-30 09:03:30
Autor: Roman W
Przebudzenie Mocy
On Tue, 29 Dec 2015 10:43:01 +0100, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
Co masz przeciwko sexmisji albo ga ga chwa艂a bohaterom?

Przeciwko Sexmisji wszystko. Drugiego nie ogladalem. Co masz przeciwko filmowi "Wied藕min"?

(Por贸wnujmy ze sob膮 filmy w miar臋 wsp贸艂czesne, bo inaczej to nie ma sensu.)

RW

Data: 2015-12-30 22:08:07
Autor: Marek
Przebudzenie Mocy
On Wed, 30 Dec 2015 09:03:30 +0000, Roman W <bloody_rabbitREMOVETHIS@gazeta.pl> wrote:
Przeciwko Sexmisji wszystko. Drugiego nie ogladalem. Co masz przeciwko filmowi "Wied藕min"?

呕e to nie sf?

--
Marek

Data: 2016-01-04 13:27:16
Autor: B.W.W
Przebudzenie Mocy
On 30/12/2015 21:08, Marek wrote:
[...]

A Gwiezdne Wojny to niby sf?

Data: 2016-01-05 07:52:42
Autor: Titus Atomicus
Przebudzenie Mocy
In article <n6drqo$fnh$1@dont-email.me>, "B.W.W" <brak@adresu.pl> wrote:

On 30/12/2015 21:08, Marek wrote:

> 痚 to nie sf?

A Gwiezdne Wojny to niby sf?

No, w szerokim znaczeniu - tak.
--
TA

Data: 2016-01-05 09:10:02
Autor: nawrakm
Przebudzenie Mocy

U縴tkownik  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-0989C6.07524205012016@node1.news.atman.pl...

wrote:

On 30/12/2015 21:08, Marek wrote:

> 痚 to nie sf?

A Gwiezdne Wojny to niby sf?

No, w szerokim znaczeniu - tak.

W powszechnym mniemaniu ludzi totalnie niezorientowanych - bo tak naprawd to szerokie f.

Data: 2016-01-05 15:14:43
Autor: B.W.W
Przebudzenie Mocy
wrote:

[...]

W 縜dnym, to zupe硁ie inny gatunek. Star Trek to s-f, Star Wars to fantasy. Nie wszystko co dzieje si w kosmosie to s-f, w s-f techologia ma rol pierwszoplanow, w SW to tylko t硂 opowie禼i.

Data: 2016-01-05 20:48:57
Autor: Ghost
Przebudzenie Mocy

U縴tkownik "B.W.W"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:n6gmg7$6oo$1@dont-email.me...

Star Wars to fantasy.

A W砤dca Pier禼ieni to film historyczny?

Data: 2016-01-05 19:55:52
Autor: B.W.W
Przebudzenie Mocy
On 05/01/2016 19:48, Ghost wrote:

Star Wars to fantasy.

A W砤dca Pier禼ieni to film historyczny?

Te fantasy. W jaki spos骲 jedno mia硂by wp硑wa na drugie, nie rozumiem :) O gatunku nie decyduj drugorz阣ne atrybuty, one tylko definiuj 秝iat w kt髍ym historia si rozgrywa, mo縠 by rozmaity :)

Data: 2016-01-05 21:11:28
Autor: Ghost
Przebudzenie Mocy

U縴tkownik "B.W.W"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:n6h6vc$9g3$1@dont-email.me...

On 05/01/2016 19:48, Ghost wrote:

Star Wars to fantasy.

A W砤dca Pier禼ieni to film historyczny?

Te fantasy.

M體isz, 縠 Star Wars i W砤dca to ten sam dzia fantastyki?

Bo po mojemu to pierwsze to jednak Space Opera.

Data: 2015-12-31 00:54:05
Autor: Maciek
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-30 o 10:03, Roman W pisze:
Co masz przeciwko filmowi "Wied藕min"?
Mo偶e to, 偶e powsta艂?

Maciek

Data: 2016-01-04 14:09:33
Autor: radek
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-31 o 00:54, Maciek pisze:
W dniu 2015-12-30 o 10:03, Roman W pisze:
Co masz przeciwko filmowi "Wied藕min"?
Mo偶e to, 偶e powsta艂?

touche!

ja tylko raz wyszed艂em z kina w trakcie seansu... by艂o to w艂a艣nie na Wied藕minie.

r.

Data: 2015-12-29 10:41:40
Autor: Marek
Przebudzenie Mocy
On Mon, 28 Dec 2015 09:43:11 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Dlaczego scenarzysta nie napisze porz膮dnej sp贸jnej tre艣ci, kt贸r膮
potem
"ubierze" w detale?
Dlaczego robi si臋 odwrotnie?

Bo domu w USA/Hollywood kr臋ci si臋 wed艂ug 艣ci艣le okre艣lonego schematu. Nie ma znaczenia tre艣膰 historii do opowiedzenia, b臋dzie ona zrealizowana wg gotowych schemat贸w do jakich zosta艂 przyzwyczajony ameryka艅ski widz.
Kiedy艣 na grupie kto艣 fajnie i precyzyjnie  od strony warsztatowej to opisa艂, polecam poszuka膰 w archiwum.

--
Marek

Data: 2015-12-29 22:48:42
Autor: Smok Eustachy
Przebudzenie Mocy
W dniu 29.12.2015 o 10:41, Marek pisze:
/../
Bo domu w USA/Hollywood kr臋ci si臋 wed艂ug 艣ci艣le okre艣lonego schematu.

No. Nuda.

Nie ma znaczenia tre艣膰 historii do opowiedzenia, b臋dzie ona zrealizowana
wg gotowych schemat贸w do jakich zosta艂 przyzwyczajony ameryka艅ski widz.

Wytresowany.

Kiedy艣 na grupie kto艣 fajnie i precyzyjnie  od strony warsztatowej to
opisa艂, polecam poszuka膰 w archiwum.

Link?

Data: 2015-12-31 10:13:59
Autor: Maciek
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-29 o 22:48, Smok Eustachy pisze:
Bo domu w USA/Hollywood kr臋ci si臋 wed艂ug 艣ci艣le okre艣lonego schematu.
No. Nuda.
Mo偶e i nuda, ale po co kombinowa膰, skoro mo偶na w pierwszy weekend
zarobi膰 X mln USD :->

Maciek

Data: 2015-12-28 13:25:47
Autor: RW
Przebudzenie Mocy
On Mon, 28 Dec 2015 09:17:58 +0100, szerszen wrote:

On Sun, 27 Dec 2015 12:21:57 -0600 RW <bloody_rabbit@gazeta.pl> wrote:

Bardzo wzruszajace.

Ale 偶e tak na powa偶nie?

Tak. Tragedie rodzinne, zal za utraconym dzieckiem... Jestem juz w takim wieku, ze nie wstydze sie wzruszac na filmach.

Swietna glowna bohaterka.

W czym, bo mo偶e czego艣 nie dostrzeg艂em, ani z urody,

Nie o to mi chodzilo, ale brzydka nie jest.

ani z gry nie
powala.

Gra dobrze (a to jej pierwsza duza rola filmowa!).

Szczeg贸lnie mina w ostatniej scenie "bierz ten miecz, bo mnie na
p臋cherz ci艣nie".

Przeciez to bardzo ludzkie - nie chce na siebie brac takiej odpowiedzialnosci.

Powrot w dobrym stylu.

Kwestia gustu. Dla mnie niestety Disneyowska masakra dla dzieci, bez
艂adu, sk艂adu i konsekwencji wydarze艅.

[...]

Serio jest wyzszy niz w oryginalnej trylogii? Przeciez to space opera, a nie "Gravity".

RW

Data: 2015-12-28 21:40:35
Autor: nawrakm
Przebudzenie Mocy

U偶ytkownik "RW"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:v_mdnQd4hOQmERzLnZ2dnUU78SmdnZ2d@brightview.co.uk...

On Mon, 28 Dec 2015 09:17:58 +0100, szerszen wrote:

Serio jest wyzszy niz w oryginalnej trylogii? Przeciez to space opera, a
nie "Gravity".

Kt贸re teoretycznie jest hard sf a faktycznie dupa boli od nonsens贸w.

btw ciekawe ile Hammil zarobi艂 za "role" :-)

Data: 2015-12-28 15:01:12
Autor: RW
Przebudzenie Mocy
On Mon, 28 Dec 2015 21:40:35 +0100, nawrakm wrote:

[...]

Niektorych to dupa boli od samego siedzenia w kinie :)

RW

Data: 2015-12-28 22:41:31
Autor: nawrakm
Przebudzenie Mocy

U偶ytkownik "RW"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:IPednTDllcuFPhzLnZ2dnUU78audnZ2d@brightview.co.uk...

[...]

h a   h a   h a

Data: 2015-12-29 11:02:13
Autor: radek
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-28 o 21:40, nawrakm pisze:

[...]

podobno tylko 7 cyfr by艂o na kontrakcie...

http://screenrant.com/star-wars-7-force-awakens-cast-members-salaries/

r.

Data: 2015-12-28 22:52:11
Autor: Marcin N
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-28 o 20:25, RW pisze:
Serio jest wyzszy niz w oryginalnej trylogii? Przeciez to space opera, a
nie "Gravity".

Grawitacja wzorem realizmu?
Bez 偶art贸w. Sam pomys艂 szcz膮tk贸w czego艣 obiegaj膮cych Ziemi臋 i co 90 minut niszcz膮cych inny obiekt obiegaj膮cy Ziemi臋 na podobnej orbicie - bez sensu.

Ale film 艣wietnie si臋 ogl膮da.

--
MN

Data: 2015-12-28 17:59:34
Autor: RW
Przebudzenie Mocy
On Mon, 28 Dec 2015 22:52:11 +0100, Marcin N wrote:

[...]

Jak na filmy sci-fi, "Gravity" jest w czolowce realizmu. Na pewno znacznie bardziej realistyczna niz "Star Wars" (i o to mi chodzilo w poprzednim poscie, a nie ze z "Gravity" mozna sie uczyc astrofizyki... czytanie ze zrozumieniem sie klania :D).

RW

Data: 2015-12-29 08:43:35
Autor: nawrakm
Przebudzenie Mocy

U偶ytkownik "RW"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:Pa2dneH7BsB7URzLnZ2dnUU78IOdnZ2d@brightview.co.uk...

On Mon, 28 Dec 2015 22:52:11 +0100, Marcin N wrote:

Jak na filmy sci-fi, "Gravity" jest w czolowce realizmu. Na pewno znacznie
bardziej realistyczna niz "Star Wars"

Tak, i bardziej ni偶 "Hobbit".

(i o to mi chodzilo w poprzednim
poscie, a nie ze z "Gravity" mozna sie uczyc astrofizyki... czytanie ze
zrozumieniem sie klania :D).

M贸wisz? Chyba jednak pierdolisz - hint: Clooney odlatuj膮cy w nico艣膰 nie wiadomo czemu, przeczy jednak Twojej tezie.

Data: 2016-01-04 09:50:31
Autor: normales
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-28 o 22:52, Marcin N pisze:
[...]

Bo dla Ciebie orbita to tylko k贸艂ko na kartce?
Mog膮 eliptyczne, mog膮 by膰 w innych p艂aszczyznach (i nadal z tym samym czasem pe艂nego obiegu) - mo偶na takie dobra膰, by efekt cyklicznego spotykania osi膮gn膮膰.
Nie broni臋 grawitacji, tylko obna偶am s艂abo艣膰 niekt贸rych argument贸w krytyk贸w ;)

Data: 2016-01-04 14:17:44
Autor: Ghost
Przebudzenie Mocy

U偶ytkownik "normales"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n6dboq$ma3$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Raczej s艂abo艣膰 w艂asn膮. Efekt jest z dupy wzi臋ty i ca艂kowicie nierealistyczny.

Data: 2016-01-04 15:07:44
Autor: arivald
Przebudzenie Mocy
W dniu 2016-01-04 o 14:17, Ghost pisze:

[...]

A jakie艣 liczby na poparcie Twojej tezy? Bo raczej Twoja teza wydaje si臋 by膰 "z dupy wzi臋ta", u偶ywaj膮c Twoich s艂贸w.

Bo co do samych szcz膮tk贸w obiegaj膮cych Ziemi臋 i niszcz膮cych satelity, to to si臋 ju偶 zdarza艂o i ci膮gle zdarza.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kosmiczne_%C5%9Bmieci

"co 90 minut" tak偶e jest mo偶liwe. Np orbita teleskopu Hubble ma oko艂o 97 minut. Orbita ISS ma 93 minuty.

Dodatkowo tak niskie orbity oznaczaj膮 du偶e pr臋dko艣ci, oko艂o 250 000 Km/h i wi臋cej, do daje ogromn膮 energi臋 kinetyczn膮, przebicie ISS na wylot nie powinno by膰 problemem. Oczywi艣cie sama energia zderzenia zale偶y od relatywnych pr臋dko艣ci stacji i 艣mieci, od k膮ta przeci臋cia orbit.

--
Arivald

Data: 2016-01-04 19:04:33
Autor: Ghost
Przebudzenie Mocy

U偶ytkownik "arivald"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n6du7h$7ha$1@gioia.aioe.org...

[...]

呕e rozwalenie jednego satelity spowoduje pozamiatanie ca艂ej orbity? Ty wiesz o co pytasz, czy jeste艣 po prostu idiot膮?

Data: 2016-01-04 19:51:50
Autor: Leszek Karlik
Przebudzenie Mocy
On Mon, 04 Jan 2016 15:07:44 +0100, arivald <arivald@nowhere.interia.pl>  wrote:

[...]
Bo co do samych szcz膮tk贸w obiegaj膮cych Ziemi臋 i niszcz膮cych satelity, to  to si臋 ju偶 zdarza艂o i ci膮gle zdarza.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kosmiczne_%C5%9Bmieci

Tak, ale nie tak, jak na filmie, z uwagi na parametry orbitalne satelit贸w
komunikacyjnych, Hubbla czy ISS (wszystkie zupe艂nie inne). Inne orbity
to jak inne kontynenty.

"co 90 minut" tak偶e jest mo偶liwe. Np orbita teleskopu Hubble ma oko艂o 97  minut. Orbita ISS ma 93 minuty.

Tylko 偶e orbita ISS ma perygeum i apogeum jakie艣 150 km ni偶ej od
orbity Hubble'a. I zupe艂nie inn膮 inklinacj臋. To s膮 totalnie inne
miejsca oddzielone od siebie bardzo du偶膮 delta V.

Dodatkowo tak niskie orbity oznaczaj膮 du偶e pr臋dko艣ci, oko艂o 250 000 Km/h  i wi臋cej, do daje ogromn膮 energi臋 kinetyczn膮, przebicie ISS na wylot nie  powinno by膰 problemem.

Powinno by膰 problemem w艂a艣nie dlatego, 偶e daje to ogromn膮 energi臋  kinetyczn膮.
Ta energia kinetyczna jest natychmiast uwalniana w formie ciep艂a, czyli
eksplozji. Przy 3 km/s trafienie przez kilogramow膮 puszk臋 zamro偶onego  tu艅czyka
oznacza eksplozj臋 o sile odpowiadaj膮cej kilogramowi trotylu.

Nie dziurki. Eksplozje. Wiem, to nieintuicyjne. Kosmos jest nieintuicyjny,
scenarzy艣ci Grawitacji o tym nie wiedzieli najwyra藕niej. (A raczej:  przyszed艂
konsultant naukowy i im nudzi艂 wi臋c go olali)

Zasadniczo bronienie naukowo艣ci scenariusza Grawitacji oznacza tylko tyle,
偶e broni膮cy nie ma poj臋cia o mechanice orbitalnej czy fizyce lot贸w  kosmicznych.
Polecam lektur臋 http://www.projectrho.com/public_html/rocket/ :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2016-01-04 13:04:34
Autor: RW
Przebudzenie Mocy
On Mon, 04 Jan 2016 19:51:50 +0100, Leszek Karlik wrote:

Zasadniczo bronienie naukowo艣ci scenariusza Grawitacji oznacza tylko
tyle,
偶e broni膮cy nie ma poj臋cia o mechanice orbitalnej czy fizyce lot贸w
kosmicznych.

Zasadniczo to sami scenarzysci filmu przyznali, ze naginali fizyke zeby osiagnac wiekszy dramatyzm i zeby historia sie lepiej opowiadala. Oczekiwanie, ze z filmu s-f bedzie sie mozna uczyc mechaniki orbitalnej czy fizyki lotow kosmicznych jest troche glupie.

RW

Data: 2016-01-04 20:07:58
Autor: A. Filip
Przebudzenie Mocy
RW <bloody_rabbit@gazeta.pl> pisze:
[...]

To jaka ma by膰 r贸偶nica mi臋dzy *Science* Fiction a Fiction?
Mo偶e to jest film klasy "fikcyjna nauka"? ;-)

--
A. Filip
Lepiej z m膮drym nie艣膰 kamie艅 ni偶 z g艂upim je艣膰 i pi膰.  (Przys艂owie ormia艅skie)

Data: 2016-01-04 21:20:25
Autor: Leszek Karlik
Przebudzenie Mocy
On Mon, 04 Jan 2016 20:04:34 +0100, RW <bloody_rabbit@gazeta.pl> wrote:

[...]
Oczekiwanie, ze z filmu s-f bedzie sie mozna uczyc mechaniki orbitalnej
czy fizyki lotow kosmicznych jest troche glupie.

Tak, dlatego na przyk艂ad nikt nigdy nie zekranizuje "Marsjanina".

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2016-01-04 16:38:33
Autor: RW
Przebudzenie Mocy
On Mon, 04 Jan 2016 21:20:25 +0100, Leszek Karlik wrote:

[...]

Jeszcze nie ogladalem, ale na pewno tez jakies przeklamania fizyki sa.

RW

Data: 2016-01-05 10:52:31
Autor: Leszek Karlik
Przebudzenie Mocy
On Mon, 04 Jan 2016 23:38:33 +0100, RW <bloody_rabbit@gazeta.pl> wrote:

[...]
[...]

Oczywi艣cie, ale s膮 to przek艂amania ilo艣ciowe a nie jako艣ciowe jednak  raczej.
(Czyli "si艂a burzy piaskowej na Marsie" a nie "istnienie burzy piaskowej
na Marsie"), zasadniczo to ca艂kiem wierna ekranizacja ksi膮偶ki - a w ksi膮偶ce
jak si臋 sprawdzi dla podanego okresu pozycje Marsa i Ziemi w Uk艂adzie
S艂onecznym to si臋 zgadzaj膮, i og贸lnie jest to kawa艂 porz膮dnego hard SFa.

Grawitacj臋 przyjemnie si臋 ogl膮da, bo ma bardzo fajne zdj臋cia i scenografi臋,
ale obok hard SF to na p贸艂ce nie le偶a艂o, bo to nie jest kwestia
"naginamy zasady mechaniki orbitalnej" tylko "kompletnie ignorujemy
istnienie mechaniki orbitalnej". A zasadniczo totalnie mo偶na by by艂o
zrobi膰 ten sam scenariusz bez olewania praw fizyki, wystarczy艂oby
kilka drobnych zmian.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2016-01-05 17:10:03
Autor: RW
Przebudzenie Mocy
On Tue, 05 Jan 2016 10:52:31 +0100, Leszek Karlik wrote:

[...]

To juz kwestia gustu i subiektywnej opinii.

[...]

Powiedz to temu panu: http://www.theverge.com/2013/10/10/4823078/neil-
degrasse-tyson-gravity-movie-high-quality

"After posting a series of humorous nitpicking tweets on Gravity last Sunday, Neil DeGrasse Tyson has taken to Facebook to compliment the movie's quality. In the lengthy post, Tyson notes that he was "stunned" to see the media attention given to the tweets, before explaining his actions.

"What few people recognize," says Tyson, "is that science experts don't line up to critique Cloudy with a Chance of Meatballs or Man of Steel or Transformers or The Avengers. These films offer no premise of portraying a physical reality."

The converse is also true, he explains. "If a film happens to portray an awesome bit of science when there's otherwise no premise of scientific accuracy, then I'm the first to notice." He calls out Chicken Little's hexagonal sky tiles, Monsters, Inc.'s "functional wormholes through the fabric of space-time," and A Bug's Life's accurate use of the surface tension of water to form a makeshift telescope as examples of movies that deserve scientific praise despite not being grounded in reality.

So why was Tyson so harsh on Gravity?

"TO 'EARN' THE RIGHT TO BE CRITICIZED ... IS A HIGH COMPLIMENT INDEED."

"To 'earn' the right to be criticized on a scientific level is a high compliment indeed," he explains. "So when I saw a headline proclaim... 'Gravity is riddled with errors,' I came to regret not first tweeting the hundred things the movie got right." Tyson then lays out a few of the accurate representations of real-life events and phenomena found in the movie:

"The 90-minute orbital time for objects at that altitude. [...]"

RW

Data: 2016-01-04 20:06:37
Autor: nawrakm
Przebudzenie Mocy

U偶ytkownik "Leszek Karlik"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:op.yap9cop1x6wrx9@honest-mistake...

Tylko 偶e orbita ISS ma perygeum i apogeum jakie艣 150 km ni偶ej od
orbity Hubble'a.

Nawet gdyby by艂y na tej samej orbicie, nadal jest gigantyczny k艂opot z trzymaniem kupy modelu jak w filmie.

Data: 2016-01-04 20:21:35
Autor: Piotr Meyer
Przebudzenie Mocy
Dnia 04.01.2016 Leszek Karlik <leszek.karlik@gmail.com> napisa/a:
[...]
Powinno by problemem w砤秐ie dlatego, 縠 daje to ogromn energi  kinetyczn.
Ta energia kinetyczna jest natychmiast uwalniana w formie ciep砤, czyli
eksplozji. Przy 3 km/s trafienie przez kilogramow puszk zamro縪nego  tu馽zyka
oznacza eksplozj o sile odpowiadaj眂ej kilogramowi trotylu.

No i ludzie by ich zjedli za Hollywoodzkie wybuchanie wszystkiego przy
byle okazji.

--
Piotr 'aniou' Meyer

Data: 2016-01-05 00:58:32
Autor: arivald
Przebudzenie Mocy
W dniu 2016-01-04 o 19:51, Leszek Karlik pisze:
On Mon, 04 Jan 2016 15:07:44 +0100, arivald <arivald@nowhere.interia.pl>
wrote:

[...]

Na wst臋pie zaznacz臋 偶e nie broni臋 ca艂ego filmu, a jedynie tego jednego faktu, kt贸ry mi si臋 wydaje ca艂kiem prawdopodobny.

[...]

Ok, ale co dok艂adnie nie tak?
Bo kolizje jaki takie si臋 zdarzaj膮, to pewnik.

[...]

Nie m贸wi艂em przecie偶 o kolizji teleskopu z ISS. To by艂 tylko przyk艂ad 偶e orbity to taki obiegu istniej膮, i s膮 u偶ywane, ergo ryzyko kolizji "co 90 minut" jest mo偶liwe.

[...]

Ok, przy 250 000 km/h mo偶e by膰 i eksplozja, zdaj臋 si臋 na Twoj膮 ocen臋.

Ale pomin膮艂e艣 (w rozwa偶aniach i cytacie) moje zdanie o relatywnych pr臋dko艣ciach - przy w miar臋 podobnych orbitach, relatywna pr臋dko艣膰 mo偶e by膰 znacznie ni偶sza, a nawet zerowa. Mo偶e te偶 doj艣膰 do 500 000 Km/h przy tej samej orbicie, ale r贸偶nych kierunkach (zderzenie czo艂owe).

Dalej uwa偶am 偶e akurat to zdarzenie w filmie jest prawdopodobne.
Ma艂o prawdopodobne, przynajmniej przy aktualnym stanie zape艂nienia orbit, ale jednak mo偶liwe.

W ko艅cu to jest kino. Jak b臋dziesz robi艂 film o kasynie, to nie nakr臋cisz tysi臋cy przegranych, a raczej tego jednego na milion kt贸ry wygra艂.

--
Arivald

Data: 2015-12-29 08:34:57
Autor: szerszen
Przebudzenie Mocy
On Mon, 28 Dec 2015 13:25:47 -0600
RW <bloody_rabbit@gazeta.pl> wrote:

Tak. Tragedie rodzinne, zal za utraconym dzieckiem... Jestem juz w takim wieku, ze nie wstydze sie wzruszac na filmach.

No bez jaj, ca砤 ta tragedia rodzinna to jaka farsa.

Gra dobrze (a to jej pierwsza duza rola filmowa!).

Poprawnie.

Przeciez to bardzo ludzkie - nie chce na siebie brac takiej odpowiedzialnosci.

To nie odpowiedzialno舵, to jedyna droga ucieczki, poza tym, m體i砮m o tej minie i scenie, kt髍a jest tragiczna.
Serio jest wyzszy niz w oryginalnej trylogii? Przeciez to space opera, a nie "Gravity".

Serio serio. Ale w poprzednich odcinkach poziom g硊poty i niekonsekwencji nie bi tak po oczach. A tu wszystko na si酬 posk砤dane, same kr髄iki z kapelusza, a Luke okazuje si debilem.

szersze

Data: 2015-12-29 09:14:04
Autor: nawrakm
Przebudzenie Mocy

U縴tkownik "szerszen"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:20151229083457.62c4d1328723f2591a771f8e@tlen.pl...

Ale w poprzednich odcinkach poziom g硊poty i niekonsekwencji nie bi tak po oczach.

1-3?

Data: 2016-01-11 10:56:58
Autor: robot
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-29 o 08:34, szerszen pisze:

Serio serio. Ale w poprzednich odcinkach poziom g硊poty i
niekonsekwencji nie bi tak po oczach. A tu wszystko na si酬
posk砤dane, same kr髄iki z kapelusza, a Luke okazuje si debilem.

Nie zgadzam si. Dla mnie bardziej bi po oczach w poprzednich.
To znaczy w cz甓ciach 1-3.

Data: 2015-12-31 00:22:51
Autor: Titus Atomicus
Przebudzenie Mocy
In article <JYKdnTd3tK7YsR3LnZ2dnUU78VOdnZ2d@brightview.co.uk>,
 RW <bloody_rabbit@gazeta.pl> wrote:

A mi sie podobalo. Bardzo wzruszajace. Swietna glowna bohaterka. Powrot w dobrym stylu.

Glowna bohaterka istotnie bardzo ok (ciekawe, czyja corka, czy wnuczka okaze sie w kolejnych czesciach).
Carrie Fisher/Leia tez calkiem. Ale pozostale postaci takie sobie sobie. Ten Murzyn Finn calkiem nijaki, co gorsza, Harisson Ford/Solo jakis drewniany. W sumie dobrze ze sie go pozbyli, bo chyba juz nie chcialbym go ogladac w nastepnej czesci. Qrde, gosc ma raptem 72 lata a wyglada jakby mial ze 20 wiecej. Fajnie ze wrocily roboty, Millenium Falcon, itd, ale scenariusz imho slabszy niz oryginalnej trylogii.

W ogole 'to ten caly film jest alergia' nt naszego zycia politycznego.
Bo przeciez 'New Order' to PIS, a ten brzydal Spoke to Kaczynski...
--
TA

Data: 2015-12-31 00:52:19
Autor: Titus Atomicus
Przebudzenie Mocy
In article <Titus_Atomicus-0AC411.00225131122015@node2.news.atman.pl>,

W ogole 'to ten caly film jest alergia' nt naszego zycia politycznego.
Bo przeciez 'New Order' to PIS, a ten brzydal Spoke to Kaczynski...

Snoke, nie Spoke...
--
TA

Data: 2015-12-31 08:04:46
Autor: Ghost
Przebudzenie Mocy

U縴tkownik  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-0AC411.00225131122015@node2.news.atman.pl...

Bo przeciez 'New Order' to PIS, a ten brzydal Spoke to Kaczynski...

First Order nie New Order

Data: 2016-01-01 15:13:12
Autor: Titus Atomicus
Przebudzenie Mocy
In article <5684d394$0$22837$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:

U縴tkownik  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-0AC411.00225131122015@node2.news.atman.pl...

>Bo przeciez 'New Order' to PIS, a ten brzydal Spoke to Kaczynski...

First Order nie New Order

Whatever... Ale poza tym wszystko sie zgadza...
:-)
Bylo pokazane nawet ladowanie pod Smolenskiem - znaczy Sokol Millenium ladowal. Ale jakos nic mu sie nie stalo, choc lecial po drzewach rowno.
--
TA

Data: 2016-01-02 11:16:43
Autor: szerszen
Przebudzenie Mocy

Bylo pokazane nawet ladowanie pod Smolenskiem - znaczy Sokol Millenium ladowal.

Bo specjalnie dla tej cz甓ci wyprodukowali go z kauczuku. --
pozdrawiam
szersze

Data: 2016-01-03 21:31:05
Autor: Smok Eustachy
Przebudzenie Mocy
W dniu 31.12.2015 o 00:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
/../
W ogole 'to ten caly film jest alergia' nt naszego zycia politycznego.
Bo przeciez 'New Order' to PIS, a ten brzydal Spoke to Kaczynski...

Alergi na nasze 縴cie polityczne by Powr髏 Jedi.Pisiory wygrywaj眂e wybory to analogia do Rebeliant體 d砤wi眂ych Imperium mimo przewagi.

Data: 2016-01-03 22:43:08
Autor: Roman W
Przebudzenie Mocy
On Sun, 3 Jan 2016 21:31:05 +0100, Smok Eustachy <smok@wurg.pl> wrote:
Alergi膮 na nasze 偶ycie polityczne by艂 Powr贸t Jedi.Pisiory
wygrywaj膮ce
wybory to analogia do Rebeliant贸w d艂awi膮cych Imperium mimo przewagi.

Kaczy艅ski mi si臋 bardziej kojarzy z Palpatine.

RW

Data: 2016-01-06 17:05:32
Autor: Smok Eustachy
Przebudzenie Mocy
W dniu 03.01.2016 o 23:43, Roman W pisze:
[...]

  Z Palpatine tylko Tusk.

Data: 2015-12-27 18:45:12
Autor: Pawel_P
Przebudzenie Mocy

*Smok Eustachy* <smok@wurg.pl> typed:
No c贸偶 Nowa Nadzieja to nie jest ale s膮 pewne plusy, kt贸re przes艂aniaj膮
minusy (podobnie jak w Godzilli):
/../

Po co to wklejasz stary palancie!
http://smocze.opary.salon24.pl/688348,przebudzenie-mocy

Data: 2015-12-27 21:20:33
Autor: Smok Eustachy
Przebudzenie Mocy
W dniu 27.12.2015 o 18:45, Pawel_P pisze:

[...]

Gniew i lekkomy艣lno艣膰  艂atwo Cie zawiod膮 w opary Ciemnej Strony.
Nie tu wklei艂em tylko tam.

Data: 2015-12-29 01:45:23
Autor: Smok Eustachy
Przebudzenie Mocy

Masz spoilera: http://smocze.opary.salon24.pl/688586,przebudzenie-mocy-spoilery

Data: 2015-12-27 19:29:33
Autor: Piotr Meyer
Przebudzenie Mocy
Dnia 27.12.2015 Smok Eustachy <smok@wurg.pl> napisa/a:
No c罂 Nowa Nadzieja to nie jest ale s pewne plusy, kt髍e przes砤niaj minusy (podobnie jak w Godzilli):
[...]

A ja jako tak nie mog si zdecydowa na obejrzenie. Samymi "Gwiezdnymi Wojnami" jestem ju przeci笨ony - od dw骳h lat
nie mog w潮czy kana硊 z kresk體kami, 縠by nie trafi na jak倍 ich wersj. Kampania reklamowa z ostatnich miesi阠y te
swoje do硂縴砤. A do tego ogl眃aj眂y znajomi powiedzieli mi
brzydkie rzeczy ("remake 'New Hope', ale schrzaniony").

Wi阠 pewnie poczekam a b阣 dodawa do frytek.

--
Piotr 'aniou' Meyer

Data: 2015-12-28 11:05:55
Autor: FEniks
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-27 o 17:12, Smok Eustachy pisze:
No c贸偶 Nowa Nadzieja

No c贸偶, wynudzi艂am si臋 t膮 Nadziej膮.

Ewa

Data: 2015-12-28 13:42:09
Autor: radek
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-27 o 17:12, Smok Eustachy pisze:
No c贸偶 Nowa Nadzieja to nie jest ale s膮 pewne plusy, kt贸re przes艂aniaj膮
minusy (podobnie jak w Godzilli):

[chlast]

ja zanim poszed艂em do kina przeczyta艂em kilka recenzji bez spoiler贸w (ale pisanych przez ludzi pisz膮cych dla r贸偶nych portali, gizmodo, io9... takie tam) i by艂em nastawiony baaaardzo pozytywnie.
Jak si臋 zacz臋艂o to mnie przesz艂y ciary i... w sumie to by by艂o na tyle.
Napisz臋 tylko, 偶e jeden z g艂贸wnych bohater贸w jest tak denny, jak bolka trampki, za to ma fajny profil na twitterze :) Nast臋pnie g艂贸wny Z艁Y w tym filmie to jaki艣 8 metrowy troll (wiem, wiem, hologram), ale i tak wra偶enie robi piorunuj膮co arcy nieciekawe.
Generalnie film przypomina mi jeden z fanfic贸w publikowanych na stronie Bastionu Star Wars. Jeb, sruu, 艂ubuduuu. Kto czyta艂, wie o czym mowa.

Po zako艅czonym seansie napisz臋, 偶e dupy nie urywa, chocia偶 m艂odzie偶 kt贸ra by艂a ze mn膮 (synkowie lat 15 i 10) by艂a wniebowzi臋ta.
po przyj艣ciu do domu zag艂臋bi艂em si臋 w temat, czytaj膮c opinie innych widz贸w, a nie redaktor贸w internetowych czasopism. Ku mojemu zdziwieniu, nie tylko ja odnios艂em wra偶enie 偶e Moc si臋 mo偶e i przebudzi艂a, ale kilka razy w艂膮cza艂a drzemk臋 w budziku.

oceniaj膮c uczciwie da艂bym takie s艂abe 6/10, na RT ma ponad 90% wi臋c wysoko.

Obejrze膰 mo偶na, a nawet trzeba. Ale nie jest to co艣 na co czeka艂em przez ostatnie trzydzie艣ci par臋 lat... zobaczymy co b臋dzie dalej.

r.

Data: 2015-12-28 16:40:34
Autor: Qrczak
Przebudzenie Mocy
Dnia 2015-12-28 13:42, obywatel radek uprzejmie donosi:
[...]

Wy to ju偶 naprawd臋 nie macie na co czeka膰?

i ciszej nad t膮 trumn膮

Data: 2015-12-29 10:59:19
Autor: radek
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-28 o 16:40, Qrczak pisze:
[...]

Zawsze si臋 na co艣 czeka... jak ju偶 si臋 doczeka艂o na wszystko, to trzeba czeka膰 na co艣 innego. Ja czeka艂em na dobr膮 kontynuacj臋 oryginalnej trylogii SW.

r.

Data: 2016-01-01 16:02:52
Autor: Titus Atomicus
Przebudzenie Mocy
In article <56812e21$0$22833$65785112@news.neostrada.pl>,
 radek <radek@unsc.mil> wrote:

W dniu 2015-12-27 o 17:12, Smok Eustachy pisze:
> No c罂 Nowa Nadzieja to nie jest ale s pewne plusy, kt髍e przes砤niaj
> [...]

oceniaj眂 uczciwie da砨ym takie s砤be 6/10, na RT ma ponad 90% wi阠 wysoko.

Obejrze mo縩a, a nawet trzeba. Ale nie jest to co na co czeka砮m przez ostatnie trzydzie禼i par lat... zobaczymy co b阣zie dalej.

O, tu sie w 100% zgadzam...
--
TA

Data: 2016-01-11 11:00:26
Autor: robot
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-28 o 13:42, radek pisze:

[...]

Ja mia艂em tak samo. Og贸lnie by艂y momenty kt贸re by艂y dla mnie wy艣mienite,
ale par臋 razy chcia艂o si臋 tez przysn膮膰.

Data: 2015-12-31 00:51:30
Autor: Maciek
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-27 o 17:12, Smok Eustachy pisze:
[...] starzy [...] s艂abiej skonstruowani i prowadzeni [...] 藕le zagrane w og贸le [...] Konflikty [...] s艂abe. Zbiegi [...] naiwne. [...] Totalna pora偶ka
To kiedy druga cz臋艣膰? :->

Maciek

Data: 2015-12-31 08:52:53
Autor: szerszen
Przebudzenie Mocy
On Thu, 31 Dec 2015 00:51:30 +0100
Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

To kiedy druga cz甓? :->

w 2017

szersze

Data: 2015-12-31 11:02:32
Autor: Atlantis
Przebudzenie Mocy
[...]

Najlepsz膮 rzecz膮, jaka mog艂a spotka膰 to uniwersum by艂o w艂a艣nie odebranie
Lucasowi prawa do jego dalszego rozwijania. Nowa trylogia z lat
1999-2005 najlepiej dowodzi, 偶e ju偶 jaki艣 czas temu zabrak艂o mu
natchnienia. No i te wszystkie zmiany, na si艂臋 wprowadzane do wyda艅 DVD/BR.
Mam cich膮 nadziej臋, 偶e Disney mo偶e jednak zdecyduje si臋 na wydanie
oryginalnej wersji kinowej. Bez CGI, z kukie艂kami, animacj膮 poklatkow膮 i
praktycznymi efektami specjalnymi.

Co 艂膮czy ten odcinek z Now膮 Nadziej膮? Kompletny brak wyczucia
odleg艂o艣ci. Kosmos na prawd臋 jest du偶y a tw贸rcy maj膮 horyzont
ameryka艅skiego farmera. O ile wtedy, czterdzie艣ci lat temu mo偶na to by艂o

Wiesz, na dob膮 spraw臋 to "Star Warsy" mia艂y tak wygl膮da膰 od samego
pocz膮tku. Lucas tworz膮c star膮 trylogi臋 inspirowa艂 si臋 komiksami z czas贸w
"Z艂otej Ery", przedwojenn膮 literatur膮 "pulp fiction" i klasyk膮 kina z
tego okresu. Wygl膮d C3PO jest wyra藕nie inspirowany robotem z
"Metropolis" a og贸lny klimat ca艂ej opowie艣ci przywodzi na my艣l tw贸rczo艣膰
Burroughsa. To nigdy nie mia艂o by膰 hard SF.
Zreszt膮 ironi膮 losu jest fakt, 偶e lu藕na disneyowska ekranizacja
"Ksi臋偶niczki Marsa" z 2012 by艂a krytykowana m.in. za rzekome zrzynanie z
"Gwiezdnych Wojen". ;)

Data: 2016-01-11 11:05:13
Autor: robot
Przebudzenie Mocy
W dniu 2015-12-31 o 11:02, Atlantis pisze:

Zreszt膮 ironi膮 losu jest fakt, 偶e lu藕na disneyowska ekranizacja
"Ksi臋偶niczki Marsa" z 2012 by艂a krytykowana m.in. za rzekome zrzynanie z
"Gwiezdnych Wojen". ;)

Co to za film "Ksi臋偶niczka Marsa" z 2012?
Nie mog臋 tego znale藕膰.
Mo偶e chodzi ci o john carter?
Bo jak nie, to nie widzia艂em tego a ch臋tnie bym obejrza艂.

Data: 2016-01-11 11:28:45
Autor: Ghost
Przebudzenie Mocy

U偶ytkownik "robot"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n6vuov$425$1@node2.news.atman.pl...

[...]